Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dobíjení elektromobilů zdražilo od začátku roku až o 80 %, náklady někdy překonávají benzin

ČTK
Diskuze (185)

Dobíjení elektromobilů u veřejných dobíjecích stanic od začátku roku podražilo až o 80 procent. V některých případech je tak jízda na elektřinu dražší než na benzin či naftu. Při dobíjení elektromobilů doma nebo v práci ale motoristé stále proti vozům se spalovacím motorem ušetří. Vyplývá to z informací firem z oboru.

Největší provozovatel dobíjecích stanic ČEZ zvýšil od července ceny u veřejných dobíječek podle výkonu z šesti, respektive osmi nebo deseti Kč za kilowatthodinu na osm, 13 nebo 18 korun. "Důvodem k tomuto kroku jsou především bezprecedentní pohyby na trhu energií, které ČEZ pro síť dobíjecích stanic nakupuje za tržních podmínek. Vliv má také skutečnost, že síť dobíjecích stanic ČEZ se za poslední dva roky rozrostla na dvojnásobek," řekl ČTK mluvčí Martin Schreier.

Video se připravuje ...

Podobně až o 50 procent od srpna zdražil i E.ON, Pražská energetika měnila ceník od 1. dubna. I ona přešla na rozdílné ceny podle typu použité dobíjecí stanice.

Podle automobilového experta EY Petra Knapa stále motoristé většinou dobíjí doma nebo v práci za cenu do pěti korun za kWh. Na dobíjení mimo veřejnou síť podle Knapa připadá zhruba 80 procent dobití. Cena jízdy jednoho kilometru s elektromobilem dobitým doma tak vyjde na méně než jednu korunu, zatímco u vozů se spalovacím motorem je to kolem 2,50 Kč na km. "Při veřejném dobíjení s cenou mezi 13 a 20 Kč za kWh se ale řidič elektromobilu dostane lehce i nad úroveň vozu na konvenční paliva z ropy," podotkl Knap.

Také podle Schreiera nelze u elektromobilů cenu za ujetý kilometr odvozovat od cen za dobíjení v síti veřejných stanic, protože řidiči většinově dobíjí elektromobily přes noc doma nebo ve firmě za přiznaný tarif. Veřejné dobíjecí stanice jsou doplňkem pro cesty na delší vzdálenosti. "Cena za ujetý kilometr se tak v současnosti pohybují cca v intervalu 1,10 až 1,40 Kč/km a provoz elektromobilu zůstává i nadále výrazně levnější než jízda klasickým autem," dodal Schreier.

Letos v pololetí bylo v České republice registrováno 12.183 osobních bateriových elektrických vozidel. Počet dobíjecích bodů se pohybuje okolo 1900. Elektromobily tvoří necelá dvě procenta prodávaných osobních vozů.

ČTK
Diskuze (185)

Doporučujeme

16. 9. 2022 14:48
Re: Skutecni elektrospecialisti
Skade si? To by chcelo sadnúť k pivu. Pilo by sa dobre.
16. 9. 2022 14:00
Re: Za chvíli dorazí elektroúderka
Koukni na ekonomický rozvoj a jeho ještě stále moc patrné důsledky Československa pod ruZkou nadvládou a pak tady vypouštěj svá moudra debílku.
16. 9. 2022 13:40
Re: Za chvíli dorazí elektroúderka
tak přes to by ses snad mohl přenést, co bylo před 60 lety. to co dělají Rusáci na Ukrajině teď se děje v reálném čase. znásilňují, rabují, střílejí civilisty. Lidé 21. století.
Avatar - Barrichello
16. 9. 2022 11:55
Re: Skutecni elektrospecialisti
Kdo platí do 5 kč za 1 Kw? Ti, kteří maj fixaci do října a listopadu vid, pak budou platit 9 Kč a budou rádi :-) :-) :-)

A budou rádi když nějaký proud vůbec bude, protože vaše neostalinistické pavědecké nesmysly - OZE nic v zimě nevyráběj vid drahý utopisto. Nebo taky když je mlha, sníh, zataženo, bezvětří, moc horko atd atd

https://www.idnes.cz/…37_automoto_dohr
Avatar - Barrichello
16. 9. 2022 11:53
Re: TCO
A povíš nám, proč se musí Lionky v autobusech chladit? protože jakmile překročí teplota 50 stupnů, tak na ten počet cyklů udávaných výrobcem můžeš tiše zapomenout, vid zelenej šmoulo.

PS: co dělaj bratři mirčurinci a lysenkisti? jak vám šlape neostalinistická utopistická pavěda? :-)