Společnost Bosch varuje automobilové výrobce, aby neinvestovali všechny své kapacity a finance do elektromobilů. Je potřeba diverzifikovat a nemůžeme spoléhat na jediné řešení.
Ty naivko, Bosch před 5 lety horoval pro elektro a teď je v úzkých, protože elektromotory umí vyrobit každý trouba a nejen Bosch.
Mají málo zakázek a tak opatrně couvají.
Vodík samozřejmě nic neřeší protože s infrastrukturou a cenou je na tom úplně nejhůř.
Hele neviděl bych to tak příkře. Oni jen viděli tupost a zaslepenost nevzdělaných EURO politiků tak přiživovali jejich bludy, aby na tom něco trhli. Dovedu si představit, že to byla jen póza a teď když postupně vyplouvají na povrch fakta, tak si můžou dovolit sdělit otevřeněji své postoje. Nemůžeš c-hcát proti větru. Děláme jako firma to samý byť si myslíme samozřejmě svoje. Nejsou ani součástí řešení ani součástí problému. Ryba smrdí od hlavy, takže zdroj problému je tupý vedení EU zaslepený zelenou ideologií.
hele nebudu s tebou souhlasit
Bosch jako dodavatel č. 1 do autoprůmyslu měl vždy velmi silné slovo
před 5-7 lety nám na veletrzích vykládali jak totálně končí se spalováky, a bylo to ne proto že by je do toho někdo tlačil, ale protože oni sami chtěli :-:(
teď mají prázdné továrny, protože nevyrábějí díly do spalováků a elektrodíly to ani náhodou nenahradily
teď nevědí jak to vzít zpět, protože rozjeli mašinu, která je poháněná zeleným establishmentem a různými druhy ekoteroristů a ekofašistů
měli na alternativy myslet před 5 až 7 lety
mimochodem, v ČR jsou rovnou 2 továrny (Bosch, Continental), které v masovém měřítku vyráběly komponenty vstřikování do dieselových motorů
vzhledem k tomu, že výroba klesla asi tak na 1/2, 50% těchto lidí přišlo o práci
jo :-) pár stovek se jich přeškolilo na elektrosrágory, ale ty se hlavně vyrábějí mimo ČR
pro ČR to znamená nezaměstnané a výrazně menší odvody daní do státního rozpočtu
tito nezaměstnaní mají štěstí - zatím - že je poptávka po pracovní síle, zaškolené
otázka je, jak dlouho to bude trvat, než začnou podniky snižovat a propouštět kvůli energiím
Když už se navážíš do EURO politiků, tak bys mohl vědět, že EU neprosazuje baterkové elektromobily, ale bezemisní dopravu (bez preference konkrétní technologie). Vodík (nebo eFuel) má stejnou politickou podporu. Je chyba (pokud je to chyba) automobilek, že se zaměřují převážně na baterkové elektromobily. Vím jen o BMW a Porsche, že vyvíjejí i motory pro eFuel, s vodíkem koketují asi jen Toyota a Hyundai.
Ale vzhledem k cenám provozu, které vyplývají z malé účinnosti vodíkového pohonu a eFuel (vzhledem k dodané energii na výrobu paliva) mají zřejmě šanci pouze tam, kde baterkový pohon nestačí (např. dálková a těžká doprava)
A jelikož k zákazu prodejů spalováků se schyluje v mnoha státech světa, je otázkou, zda je větší risk jít s ostatními (a riskovat, že všichni budeme v pr*eli, když to nevyjde) a nebo jít proti proudu a když přechod na bezemisní dopravu vyjde, tak můžeme automobilky zavřít, protože na významných trzích se neprodá nic... Chtělo by to křišťálovou kouli... :-)
Opravdu? Tak proč bruselská elekrolobby tak hystericky reaguje na možnost výroby syntetických paliv?! Není to náhodou proto, že by to ohrozilo jejich milionové investice do elektrodebility, u které spoléhají na to, že bude politicky nařízena?! :-O:-O:-O:no:
EU zakazuje spalovací auta, což je téměř 100% produkce. Nic jiného než elektromobily není ve hře a to buď ty dobíjecí nebo na vodík. V návalu šílenství jim dokonce nejsou po chuti ani hybridy, které dávají smysl a klidně se touto cestou mohl automotive postupně vydat. K zákazu prodeji spalováků se schyluje hlavně v EU. Nikde jinde takhle ortodoxní nejsou. Nepleť do sebe zákaz spalováků a rozvoj elektromobility. Proti rozvoji elektromobility nic nemám, ale nemůže to být tak, že nám budou chtít zakázat spalovací auta a nebude možné si vybrat. Nechápu co vidíš jako riskování a proč bychom měli být v pr-deli, pokud nebudeme hlásat ideologii "EV ONLY" Vidím to spíš naopak. Taková Toyota je úspěšná právě proto, že se neupnula na jeden způsob pohonu. Mají spalováky, hybridy, EV i FCEV a proto slaví takové úspěchy. Pro každý trh mají řešení.
EU nezakazuje auta se spalovacím motorem. Proto BMW i Porsche budou i po roce 2035 prodávat auta se spalovacím motorem. Jen to nebude spalovat benzín/naftu, ale eFuel.
K zákazu klasických spalovacích aut nepřistupuje jen EU, ale i další státy. Mimo EU (k dnešnímu dni, co je mi známo) to jsou třeba Kanada, Čína, Jižní Korea, Izrael, Indie, Velká Británie, Japonsko, Singapur, atd.
vypínáme si zdroje, materiály drahnou, ekonomicky situace růžově nevypadá, žádná spotřební daň. Ale jeden místní srandista hlásí zlevňování EV a má pravdu, až toho Springa zdraží ještě 5x tak jednou ta cena klesne.
můžeš svůj apel na automobilky nějak rozvést? Třeba jak to mají po absolutním zákazu spalovacích motorů ekoteroristickými politiky udělat? Máme na to hezké české přísloví, je to o pláči na špatném hrobě.
Bosch jako klíčový dodavatel může míň kecat a víc dělat. V nedávné minulosti se přeorientovali na výrobu elektrických motorů atd., nemají dost zakázek tak hledají jak z toho utéct.
Současné problémy způsobili oni společně s automobilkami.
Všimněme si že je Boschi zatěžko zařadit spalováky jako alespoň alternativy.
Zatačit na politiiky a říct že je to špatně a že takhle ne. A vyhlásit bojkot nařízením, prostě že je nebudou dodržovat. Kdyby to udělali všichni kolektivně, jsem zvědav, zda EU nechá zkrachovat všechny výrobce :-)
všude ve firmách jsou nalezlí elektrofašisti, to se nemůže podařit, v EU ne.
budeme muset rýt držkou v zemi, něž to pochopí ti co rozhodují
jenže ti ryjí držkou v zemi vždycky až jako poslední, howada
Až si Čína vzpomene a nebude prodávat ani vzácné kovy, ani lithium, ani baterie, ale pouze a jedině celé elektromobily, tak budou všichni nečínští elektromomobiloví výrobci v háji - no spíš v daleko horším místě …