Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bosch varuje automobilky, aby nesázely všechno na elektromobilitu

Společnost Bosch varuje automobilové výrobce, aby neinvestovali všechny své kapacity a finance do elektromobilů. Je potřeba diverzifikovat a nemůžeme spoléhat na jediné řešení.
Zpět na článek
29. 9. 2022 09:20
30. 9. 2022 12:52
29. 9. 2022 09:13
Bosch to má spočítané a to vyrábí i u nás.
Věřím v pokrok, v baterie 50-60€/kWh
Čím více je dražší lithium dnes, tím více se to řeší.

Tedy, jakmile baterie dosáhnou 50-60€/kWh, tak to bude mít Bosch velmi těžké.

Samozřejmě, tady dostanu mínusy a nadávky, protože zde na auto cz se věří v drahé lithium a v žádné jiné řešení.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KANKUNEN
29. 9. 2022 09:43
Re: Bosch to má spočítané a to vyrábí i u nás.
Tady už mínusy řeší jen automat.

No a jaké je to alternativní řešení? Rád bych to věděl.
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2022 10:39
Re: Bosch to má spočítané a to vyrábí i u nás.
Ty naivko, Bosch před 5 lety horoval pro elektro a teď je v úzkých, protože elektromotory umí vyrobit každý trouba a nejen Bosch.
Mají málo zakázek a tak opatrně couvají.
Vodík samozřejmě nic neřeší protože s infrastrukturou a cenou je na tom úplně nejhůř.
29. 9. 2022 12:26
Re: Bosch to má spočítané a to vyrábí i u nás.
Baterky sice pořád zlevňují, ale elektroauta jsou dražší a dražší
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2022 12:45
Re: Bosch to má spočítané a to vyrábí i u nás.
to je příkladný příklad protikladu
máš to dobře ale baterie jsou také čím dál tím dražší
29. 9. 2022 14:24
Re: Bosch to má spočítané a to vyrábí i u nás.
To fanoušci elektra tvrdí, že baterky pořád zlevňují a brzy budou za hubičku. Jen na tom výsledném produktu to jaksi zatím ne a ne znát
29. 9. 2022 14:54
Re: Bosch to má spočítané a to vyrábí i u nás.
Zdaleka to není jen o lithiu.
29. 9. 2022 09:15
Bosch má jistě pravdu
A myslím si že taková Škodovka potažmo VW na svoji panickou elektrifikaci můžou lehce dojet.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2022 10:40
Re: Bosch má jistě pravdu
Bosch ať jde do zádele.
Před 5 lety byl na špici těch, kteří viděli budoucnost jen elektromobilně.
Oni jsou součástí problému, ne součástí řešení.
29. 9. 2022 11:20
Re: Bosch má jistě pravdu
:yes:
29. 9. 2022 12:01
Re: Bosch má jistě pravdu
Hele neviděl bych to tak příkře. Oni jen viděli tupost a zaslepenost nevzdělaných EURO politiků tak přiživovali jejich bludy, aby na tom něco trhli. Dovedu si představit, že to byla jen póza a teď když postupně vyplouvají na povrch fakta, tak si můžou dovolit sdělit otevřeněji své postoje. Nemůžeš c-hcát proti větru. Děláme jako firma to samý byť si myslíme samozřejmě svoje. Nejsou ani součástí řešení ani součástí problému. Ryba smrdí od hlavy, takže zdroj problému je tupý vedení EU zaslepený zelenou ideologií.
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2022 12:56
Re: Bosch má jistě pravdu
hele nebudu s tebou souhlasit
Bosch jako dodavatel č. 1 do autoprůmyslu měl vždy velmi silné slovo
před 5-7 lety nám na veletrzích vykládali jak totálně končí se spalováky, a bylo to ne proto že by je do toho někdo tlačil, ale protože oni sami chtěli :-:(
teď mají prázdné továrny, protože nevyrábějí díly do spalováků a elektrodíly to ani náhodou nenahradily
teď nevědí jak to vzít zpět, protože rozjeli mašinu, která je poháněná zeleným establishmentem a různými druhy ekoteroristů a ekofašistů
měli na alternativy myslet před 5 až 7 lety
mimochodem, v ČR jsou rovnou 2 továrny (Bosch, Continental), které v masovém měřítku vyráběly komponenty vstřikování do dieselových motorů
vzhledem k tomu, že výroba klesla asi tak na 1/2, 50% těchto lidí přišlo o práci
jo :-) pár stovek se jich přeškolilo na elektrosrágory, ale ty se hlavně vyrábějí mimo ČR
pro ČR to znamená nezaměstnané a výrazně menší odvody daní do státního rozpočtu
tito nezaměstnaní mají štěstí - zatím - že je poptávka po pracovní síle, zaškolené
otázka je, jak dlouho to bude trvat, než začnou podniky snižovat a propouštět kvůli energiím
29. 9. 2022 13:07
Re: Bosch má jistě pravdu
:-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
29. 9. 2022 16:18
Re: Bosch má jistě pravdu
Když už se navážíš do EURO politiků, tak bys mohl vědět, že EU neprosazuje baterkové elektromobily, ale bezemisní dopravu (bez preference konkrétní technologie). Vodík (nebo eFuel) má stejnou politickou podporu. Je chyba (pokud je to chyba) automobilek, že se zaměřují převážně na baterkové elektromobily. Vím jen o BMW a Porsche, že vyvíjejí i motory pro eFuel, s vodíkem koketují asi jen Toyota a Hyundai.
Ale vzhledem k cenám provozu, které vyplývají z malé účinnosti vodíkového pohonu a eFuel (vzhledem k dodané energii na výrobu paliva) mají zřejmě šanci pouze tam, kde baterkový pohon nestačí (např. dálková a těžká doprava)
A jelikož k zákazu prodejů spalováků se schyluje v mnoha státech světa, je otázkou, zda je větší risk jít s ostatními (a riskovat, že všichni budeme v pr*eli, když to nevyjde) a nebo jít proti proudu a když přechod na bezemisní dopravu vyjde, tak můžeme automobilky zavřít, protože na významných trzích se neprodá nic... Chtělo by to křišťálovou kouli... :-)
29. 9. 2022 16:30
Re: Bosch má jistě pravdu
Diky :yes:

Skoda, ze se o tomto s odpurci neda vecne diskutovat.
Obvykle misto argumentu ctu od odpurcu EV jen ideologicke plky nebo urazky.
30. 9. 2022 12:52
Re: Bosch má jistě pravdu
Opravdu? Tak proč bruselská elekrolobby tak hystericky reaguje na možnost výroby syntetických paliv?! Není to náhodou proto, že by to ohrozilo jejich milionové investice do elektrodebility, u které spoléhají na to, že bude politicky nařízena?! :-O :-O :-O :no:
30. 9. 2022 13:32
Re: Bosch má jistě pravdu
Nevím, neboť jsem si toho nikdy nevšiml. Můžeš dát konkrétní příklad?
30. 9. 2022 13:22
Re: Bosch má jistě pravdu
EU zakazuje spalovací auta, což je téměř 100% produkce. Nic jiného než elektromobily není ve hře a to buď ty dobíjecí nebo na vodík. V návalu šílenství jim dokonce nejsou po chuti ani hybridy, které dávají smysl a klidně se touto cestou mohl automotive postupně vydat. K zákazu prodeji spalováků se schyluje hlavně v EU. Nikde jinde takhle ortodoxní nejsou. Nepleť do sebe zákaz spalováků a rozvoj elektromobility. Proti rozvoji elektromobility nic nemám, ale nemůže to být tak, že nám budou chtít zakázat spalovací auta a nebude možné si vybrat. Nechápu co vidíš jako riskování a proč bychom měli být v pr-deli, pokud nebudeme hlásat ideologii "EV ONLY" Vidím to spíš naopak. Taková Toyota je úspěšná právě proto, že se neupnula na jeden způsob pohonu. Mají spalováky, hybridy, EV i FCEV a proto slaví takové úspěchy. Pro každý trh mají řešení.
30. 9. 2022 13:38
Re: Bosch má jistě pravdu
EU nezakazuje auta se spalovacím motorem. Proto BMW i Porsche budou i po roce 2035 prodávat auta se spalovacím motorem. Jen to nebude spalovat benzín/naftu, ale eFuel.
K zákazu klasických spalovacích aut nepřistupuje jen EU, ale i další státy. Mimo EU (k dnešnímu dni, co je mi známo) to jsou třeba Kanada, Čína, Jižní Korea, Izrael, Indie, Velká Británie, Japonsko, Singapur, atd.
30. 9. 2022 14:28
Re: Bosch má jistě pravdu
https://zpravy.aktualne.cz/…a63ac1f6b220ee8/

BTW na tu Čínu a Indii jsem fakt zvědavej :-D
30. 9. 2022 15:27
Re: Bosch má jistě pravdu
V tom článku mám najít co?

Jinak na tu Čínu a Indii jsem taky zvědav, Indie má mít zákaz už od roku 2030.
Avatar - KANKUNEN
29. 9. 2022 09:20
To dá rozum
vypínáme si zdroje, materiály drahnou, ekonomicky situace růžově nevypadá, žádná spotřební daň. Ale jeden místní srandista hlásí zlevňování EV a má pravdu, až toho Springa zdraží ještě 5x tak jednou ta cena klesne.
Rozbalit vlákno
1
30. 9. 2022 12:52
Re: To dá rozum
:-[] :-[] :-[] :yes:
29. 9. 2022 09:25
Milý inteligentní Boschi
můžeš svůj apel na automobilky nějak rozvést? Třeba jak to mají po absolutním zákazu spalovacích motorů ekoteroristickými politiky udělat? Máme na to hezké české přísloví, je to o pláči na špatném hrobě.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2022 10:42
Re: Milý inteligentní Boschi
Bosch jako klíčový dodavatel může míň kecat a víc dělat. V nedávné minulosti se přeorientovali na výrobu elektrických motorů atd., nemají dost zakázek tak hledají jak z toho utéct.
Současné problémy způsobili oni společně s automobilkami.
Všimněme si že je Boschi zatěžko zařadit spalováky jako alespoň alternativy.
Avatar - Barrichello
29. 9. 2022 11:32
Re: Milý inteligentní Boschi
Zatačit na politiiky a říct že je to špatně a že takhle ne. A vyhlásit bojkot nařízením, prostě že je nebudou dodržovat. Kdyby to udělali všichni kolektivně, jsem zvědav, zda EU nechá zkrachovat všechny výrobce :-)
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2022 12:58
Re: Milý inteligentní Boschi
všude ve firmách jsou nalezlí elektrofašisti, to se nemůže podařit, v EU ne.
budeme muset rýt držkou v zemi, něž to pochopí ti co rozhodují
jenže ti ryjí držkou v zemi vždycky až jako poslední, howada
29. 9. 2022 13:08
Re: Milý inteligentní Boschi
Přesně! :-) :-) :yes: :yes: :yes:
29. 9. 2022 10:41
Mají to Číňani …
Až si Čína vzpomene a nebude prodávat ani vzácné kovy, ani lithium, ani baterie, ale pouze a jedině celé elektromobily, tak budou všichni nečínští elektromomobiloví výrobci v háji - no spíš v daleko horším místě …
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2022 12:59
Re: Mají to Číňani …
a to bude jen dobře
taky už fungujeme bez ruSSkého plynu
ale jinak toto se dá velmi snadno řešit cly