Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bosch varuje automobilky, aby nesázely všechno na elektromobilitu

Filip Melich Filip Melich 29. 9. 2022 • 06:08
56
31
Zobrazit náhledy (56)
Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Ford Mustang Mach-E AWD Kia EV6 GT Kia EV6 GT Kia EV6 GT Kia EV6 GT Kia EV6 GT Kia EV6 GT Kia EV6 GT Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5

Společnost Bosch varuje automobilové výrobce, aby neinvestovali všechny své kapacity a finance do elektromobilů. Je potřeba diverzifikovat a nemůžeme spoléhat na jediné řešení.

Německá strojírenská a technologická společnost Bosch vydala varování pro výrobce automobilů, aby nesázeli všechno na jednu kartu a nesměřovali veškeré své úsilí a investice do elektromobilů. Bosch se přitom sám vývoji komponent a řešení pro elektromobily věnuje. Firma však jako varovný příklad závislosti na jediném zdroji energie uvádí evropský nedostatek zemního plynu.

Agentura Bloomberg cituje noviny Stuttgarter Zeitung, podle nichž šéf oddělení mobility ve společnosti Bosch, Markus Heyn, řekl: „V současnosti vidíme důsledky nedostatku plynu pro Německo a Evropu, protože jsme připravili příliš málo alternativ. V automobilovém průmyslu bychom měli využít této příležitosti k tomu, abychom si položili otázku, co bychom mohli dělat v případě, že bude nedostatek bateriových článků.

Přestože se automobilky snaží najít jiné zdroje, aktuálně je největším dodavatelem baterií či materiálu pro jejich výrobu Čína. Například Amerika se tomu snaží čelit novým daňovým zvýhodněním na elektromobily, které se vztahuje pouze na ty elektřinou poháněné vozy, které jsou vyráběny v Severní Americe, stejně jako jejich baterie. Z tohoto důvodu řada automobilek zvažuje přesun části výroby do Ameriky, například i korejské duo Hyundai a Kia.

Podle Heyna by bylo vhodné, aby vlády a automobilky zvážily také jiné čisté alternativy ke spalovacím motorům. Zmínil například elektromobily s vodíkovými články – podle něj je aktuálně vyvíjená infrastruktura, která se zaměřuje především na dálkovou dopravu, využitelná i pro osobní vozy. Heynovi jde zkrátka o to, abychom jako lidstvo své snažení trochu diverzifikovali a nezaskočila nás situace, kdy jediné zvolené řešení není možné dále používat nebo nepřináší potřebné výsledky.

Dává to smysl a není to ani poprvé, kdy někdo podobnou výzvu vyslovil. Dokonce ani Bosch proti elektromobilům nevystoupil poprvé. Například v loňském roce šéf německé firmy, Volkmar Denner, kritizoval politiky za snahu o vyřazení spalovacího motoru. Podle něj je to krátkozraké řešení. Jiný vysoce postavený člen společnosti Bosch nedávno uvedl, že firma bude do spalovacích motorů investovat ještě alespoň 20 až 30 let. V podobném smyslu se před pár týdny vyjádřil také zástupce automobilky Ford.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
30. 9. 2022 15:27
Re: Bosch má jistě pravdu
V tom článku mám najít co?

Jinak na tu Čínu a Indii jsem taky zvědav, Indie má mít zákaz už od roku 2030.
30. 9. 2022 14:28
Re: Bosch má jistě pravdu
https://zpravy.aktualne.cz/…a63ac1f6b220ee8/

BTW na tu Čínu a Indii jsem fakt zvědavej :-D
30. 9. 2022 13:38
Re: Bosch má jistě pravdu
EU nezakazuje auta se spalovacím motorem. Proto BMW i Porsche budou i po roce 2035 prodávat auta se spalovacím motorem. Jen to nebude spalovat benzín/naftu, ale eFuel.
K zákazu klasických spalovacích aut nepřistupuje jen EU, ale i další státy. Mimo EU (k dnešnímu dni, co je mi známo) to jsou třeba Kanada, Čína, Jižní Korea, Izrael, Indie, Velká Británie, Japonsko, Singapur, atd.
30. 9. 2022 13:32
Re: Bosch má jistě pravdu
Nevím, neboť jsem si toho nikdy nevšiml. Můžeš dát konkrétní příklad?
30. 9. 2022 13:22
Re: Bosch má jistě pravdu
EU zakazuje spalovací auta, což je téměř 100% produkce. Nic jiného než elektromobily není ve hře a to buď ty dobíjecí nebo na vodík. V návalu šílenství jim dokonce nejsou po chuti ani hybridy, které dávají smysl a klidně se touto cestou mohl automotive postupně vydat. K zákazu prodeji spalováků se schyluje hlavně v EU. Nikde jinde takhle ortodoxní nejsou. Nepleť do sebe zákaz spalováků a rozvoj elektromobility. Proti rozvoji elektromobility nic nemám, ale nemůže to být tak, že nám budou chtít zakázat spalovací auta a nebude možné si vybrat. Nechápu co vidíš jako riskování a proč bychom měli být v pr-deli, pokud nebudeme hlásat ideologii "EV ONLY" Vidím to spíš naopak. Taková Toyota je úspěšná právě proto, že se neupnula na jeden způsob pohonu. Mají spalováky, hybridy, EV i FCEV a proto slaví takové úspěchy. Pro každý trh mají řešení.