Taky jste ojetou Hondu Civic vnímali jako nedůvěryhodné levné a obvykle zrezlé auto pro nevybouřenou omladinu? Osmá generace z let 2005 až 2011 je absolutně jiná a svou nenáročností dnes šokuje ještě víc než před lety designem.
Stejný výkon a takový rozdíl. Motor 1,8 byl do 3 t totální mrtvola, zato diesel tahal parádně. Skončil jsem nakonec ve 2,0 MZR, průběh točivého momentu byl mnohem lepší než u 1,8ky
Minulý týden jsem jakožto člověk, co nikdy neměl jiné auto než z koncernu VW přivezl ufo type-r a fascinuje mě, jak je všechno řešeno tak, aby to vydrželo věky. Oproti audi z roku 2005, kde řešení něčeho bylo utrpení a auto bylo nacpané řídícími jednotkami je honda jak felicie a to myslím v dobrém slova smyslu. Podvozek jednoduchý a přesto skvěle fungující. To stejné motor. Jen přístup k olejovému filtru, který je nad poloosou a ramenem zezadu na motoru je pocuc a musí dolů pravé přední kolo a i tak je na něj sotva vidět. Sice detaily nejsou tak dotažené jako u vw, například v článku zmíněný kompresor klimatizace, který nemá plynulou regulaci, části interiéru, na kterých se šetřilo jsou typicky japonské a nesmyslné startování klíčkem a tlačítkem zároveň, ale v celkovém součtu je při přidání plynu všechno zapomenuto. Dvoulitr umí ve městě jezdit na pětku tak, že o něm člověk neví a zároveň na okresce dávat to nejlepší při osmi tisících otáčkách, kdy zní jak starý závoďák.