Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda CX-60 se šestiválcem má české ceny: Za plnotučný nafťák ani nechce raketu

136 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tak CX-60 je jasne najlacnejšie šesťvalcové SUV na trhu. Cena je na dnešné pomery sympatická, výbava už v základe slušná. Len napriek všetkému rešpektu k tomu, že CX-60 je zadokolka, predsalen k veľkému SUV (ktoré nikdy nebude nejak zábavným zvezením) sa hodí štvorkolka, takže verzia, do ktorej asi pôjde väčšina, je tá štvorkolka za 1,39M. Naviac príplatok za túto verziu je úplne prijateľný, pritom človek dostane nielen AWD, ale tiež silnejší motor a vyššiu výbavu. To za príplatok 133t Kč určite stojí.
Inak na obrázkoch ma CX-60 až tak nepresvedčila, avšak v reále vyzerá podstatne lepšie, najmä v tej krásnej červenej metalíze, fakt kus pekného dôstojného auta. :yes:
ptr078
Vo vela testoch sa spomina, ze uz to zial nejazdi ako mazda.
Avatar - iudex
iudex
Tak treba brať na zreteľ, že zatiaľ sa testovali len hybridy. Čistý spaľovák bude zrejme ľahší a teda aj jazdné vlastnosti budú možno trošku lepšie.
EDIT: tak som našiel, že hybrid váži od 1981 kg, nafta od 1815 kg. 166 kg, to sa prejaví.
Inak už sú ceny aj na Slovensku😒br /> 3,3d RWD Prime line: 44390 eur, to je o 6300 eur menej ako hybrid . A hlavne o dosť lacnejšie, ako v Čechách, v prepočte 1.089.500 Kč.
3,3d AWD Exclusive line: 50940 eur (1.250.000 Kč). Teda u nás vyjde silnejšia štvorkolka presne rovnako, ako v čechách slabšia zadokolka.
ptr078
Tak tu asi rovno ist do awd. 50 na dnesnu dobu je cena viac ako prijatelna
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
co chceš od pluginu, přetěžkého?
Avatar - fOE
fOE
Velikost plus technika vs. cena a ani se nechce verit, ze se na tohle kombo divame v roce 2022. Naproste zjeveni a pokud se papirove predpoklady potvrdi to bude hit. Palec hore mazdo, palec hore. :yes:
PS: tohle bude mezi SUV podobne zjeveni jako mustang s benzinovou V8 ve sve kategorii. Uz to vicemene nikdo nedela (krom premie) a uz tuplem ne za takove penize.
Avatar - iudex
iudex
Myslím, že analógia s Mustangom V8 je perfektná. :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
a za tvuj názor ti minusovací automat dal -13 palců 😁
Avatar - iudex
iudex
Jj, algoritmus mi tu pridelil trinástku, tú dostávam všade. 😁
Avatar - del42sa
del42sa
😁 :yes: :yes:
traveldrive
Zakríkol si to, už len 12... 😒]
Avatar - iudex
iudex
Ešte pred chvíľou to bolo 13. Cítim sa ukrátený. 😒]
Avatar - pradeda777
pradeda777
...doplnil sem...už seš zpět na 13ce.... :-!
Edit. Nějaký šu-lin to stáhl zpět na 12.... 😒]
Avatar - fOE
fOE
Sup a uz je zpet na 13. Neni zac 😒]

EDIT: a tebe taky posunu na 5. 😁
Avatar - iudex
iudex
Dík, konečne je svet zase v poriadku a rovnováha obnovená. 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zase bylo jen 12, tak tě vrátím. Ale jen kvuli tomu číslu, 😁
Avatar - pradeda777
pradeda777
...to není algoritmus....to je humanismus... :-!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Spíš humusismus 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
hamunasakrizmus?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Máš :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jsou trapní, ti amatéři na autocz
Avatar - Emel
Emel
Price / value výborná... škoda že do šestky se to nedostane, já SUV nerad a tohle se mi moc nelíbí (ale fajn, dám tomu šanci naživo... z fotek je to prostě takové bachraté neforemné).
Avatar - iudex
iudex
Jo, vidím to presne rovnako, táto koncepcia super, ale SUV nie je moja šálka kávy, byť to v 6ke, je to úplná bomba. Ale inak si pozri CX-60 naživo, je to v reále lepšie ako na fotkách.
traveldrive
Stihol si to tesne predo mnou. Už som to mal rozpísané, keď som si všimol, že si to už napísal Ty.
Šesťvalec v šestke, to by bola ešte iná káva.
Avatar - pradeda777
pradeda777
hmm.....a nafta vám kluci nevadí.... 😲
Avatar - fOE
fOE
Naftovy vicevalec v SUV je optimalni, v sedanu by byl suboptimalni z pohledu fajnsmekra, ale ti delaji kolik... 10% prodeju?
Avatar - skejpa
skejpa
V SUV bych skoro řekl, že je u mě preferovaná. V šestce bych prosil o R6 skyX 😁
traveldrive
V zásade nie. Nafta vadí skôr vtedy, ak si niekto kúpi takéto auto a potom s ním poskakuje po meste. Žiaľ, pomerne často vídam mamičky v stredných aj veľkých SUV voziť detičky do škôlky, chodiť na nákupy, a viem, že sú doma a nikam nemusia cestovať. Vtedy nafta fakt vadí, ale čo s tým narobíš, keď auto nie je len praktický pomocník, ale najmä statusom, že na to mám...
Avatar - iudex
iudex
Jo, veľká nafta v SUV do mesta, to je taký náš domáci nešvár. Ale aj tu sa ľady pohli a nafta je na ústupe, pozorujem, že sa začínajú objavovať SUV s benzínom, čerstvo som napr. videl novú X5 40i, to bolo donedávna nemysliteľné.
Avatar - Dinar
Dinar
X5 35i jsem měl už v roce 2010 (13,5 litru průměr), teď samo 40i. Spotřeba zatím (2 tis. km) 11 litrů, předchozí GLE 350d mělo dlouhodobou 10,5 litru, jinými slovy, když existuje B58, dýzl už tak nutně do suv netřeba. 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak Ty si dlhoročný petrolhead, Teba neberiem ako typického reprezentanta majiteľov SUV, rozhodne v r. 2010 si benzín v X5ke musel hľadať lupou. Ale máš pravdu, keď B58 žerie, koľko žerie (paja si nevie vynachváliť, jazdí o liter nižšie, ako ja), pri cenách benzínu nižších ako nafty to nie je zlé.
Avatar - Dinar
Dinar
Máš pravdu, ta x5 35i je zrovna na prodej a je o ni docela zájem, před pěti lety by se mezi těmi dýzly nechytala.
A Pája je kloboučník, 😁 já mám v pětce 8,9 litru.
Avatar - fOE
fOE
To je na auto na dohled dvoum tunam, nejezdicich na galuskach, s poctivym poctem valcu i objemem (a hadam 4x4) porad krasna hodnota(!). Diesel by to porad dal o 2l niz, ale kdo by to chtel kdyz i spotreba benzinu zacina osmickou?
Avatar - iudex
iudex
A webpajovi dokonca sedmičkou! 😉
Avatar - 001mf
001mf
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Těším se až zase pojedem v autě a já budu řídit, pak ti toho klobouka připomenu 😁
Avatar - Dinar
Dinar
😒] 😒] Myslíš to, jak vždycky volám, "jsme mrtví"?
webpaja
😁 😁 😁 :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ja som pri 6ke mal na mysli ten šesťvalec SkyX, benzín.
Ale vo veľkom SUV by mi naftová R6 nevadila, tam sa to hodí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ani v tom velkém suv není potřeba nafta. Leda, že by jezdilo jen po dálnici a zustavalo zaparkované před značkou obce. Pak to smysl dává.
Ale pak postrádá smysl SUV jako takové, kdyz jezdi jen dalnici.
ptr078
A co je vlastne so 6kou? Uz nebude nic? Alebo este jeden fl? Predpokladam ze uplne nova uz nebude
Avatar - skejpa
skejpa
Šestka byla odložená. A ikdyby byla, tak není jisté, jestli pro Evropu. Bohužel SUV a crossovery válcují prodeje a Mazda na to musí reagovat. Původně byla šestka v plánu s příchodem nových šestiválců... 😞
ptr078
Tak toho sa napisalo o novej 6ke, rwd a r6. Ze sa orientuju na to, co sa predava chapem. Tusim kankunen ci kto tu pisal, ze predajca vravel, ze nova uz nebude, iba nejaky posledny fl
Avatar - speedfred
speedfred
V pondelok som ju obzeral pred salónom v červenej ale ja ti neviem. Nejako ma neočarila na prvú dobrú, je to ale celkom veľké auto.
Za R6 palec hore.
Avatar - Emel
Emel
Podle mě je to částečně tím, že je ta kastle hodně lakovaná... žádné tmavé prahy a tak... a o to "otylejším" dojmem to pak působí. Možná by mohla pomoci ne červená metla, ale naopak nějaká tmavá šedá třeba.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to není vůbec jisté, nejspíš dostane ale možná to nebude v nabídce v EU
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
zadokolka se dělá hlvně kvůli Belgii a Holandsku, bylo mi řečeno
ptr078
To vazne? Som si myslel, ze tam ta pri kupe takeho suv zdania tak, ze sa rovno ides obesit na najblizsii tulipan.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....až na ten vysoký ponton z boku. Chtělo by to na dveřích nějaké pěkné ochranné lišty, aby to "zlomilo" barevnou jednotvárnost. Obzvlášť na bílé barvě je to dobře vidět.
traveldrive
Máš úplnú pravdu. Mne to naviac pri tej dlhej kapote príde trochu ťažké na zadok. Ale na druhú stranu treba nechať, že toto auto vyzerá podstatne lepšie, ako RAV alebo LandCruiser. :yes:
Avatar - pradeda777
pradeda777
Souhlas. Na RAV4 tu zadní část opravdu "dosouložili". Měl jsem ji v zaměřovači (kdysi dávno i objednanou) dlouhé roky. Jednu chvíli byla dokonce i s šestiválcem. Ale nakonec jsem v srpnu objednal 2.0 l C-HR.
traveldrive
Tebe sa nepáčila RAV-ka, tak si si objednal ešte väčšieho Quasimoda? No tak sorry, kámo, ale dizajnovo hroznejších áut auž asi veľa nie je.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Hmmm....nám se C-HR naopak již dlouho líbí. Ale nebylo místo v garáži. Ano, styling je poněkud avantgardní...."and so are we"..... :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
v tom případě je styling RAV4 také avangardní !!!!
Mazda je mezi Japonci jediná s konzervativním designem
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano, avantgardní RAV4 je... až na ten zadek, který stylista odflákl, protože už asi musel jít na oběd... :-!
Avatar - iudex
iudex
Trošku to rieši ponechanie nižších výbav, Prime alebo Exclusive line, tie majú prahové lišty, spodok nárazníkov i blatníkov čierny, čo trošku opticky zoštíhľuje profil. Vyššie výbavy to majú v laku a to auto robí opticky mohutnejším.
Avatar - skejpa
skejpa
Mazda opět proti proudu a tentokrát s neskutečným kouskem. Šestiválec, 4x4, pěkná výbava a 1,4m ??? Na takový kus auta to je mega nabídka. Já na ní nemám ale fakt bych jim přál velký úspěch s tímhle autem protože by si to zasloužili. Na tohle auto fakt sedí "tady je svět ještě v pořádku". :yes: :yes: :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
souhlasím, na dnešní poměry super nabídka :yes: motor, cena, spotřeba :yes:
Mig_35
X3 30D je o sto tisíc dražší. To by u me osobne rozhodlo a šel bych do Mazdy :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tady nejde ani o cenu auta ale o cenu servisu
a ve světě, kde Mercedes dává 6-válce pryč a Mazda je zavádí, jdu objednat Mazdu
V BMW asi jásají jak se v Merglu podělali z EU
Mig_35
aha, tak cena servisu, to je zásadní informace. nech mě hádat, Mazda mění v tomhle dieselu po 15 tisících? nebo po 20? u BMW je - nech mě hádat, po 40? tzn. dva servisy u Mazdy jsou jeden u BMW?
šestiválec, to je oč tu běží, sice má výkonu jak čtyřválce jinde, ale už to slovo: še-sti-vá-lec! stejně jako Maserati GT! to nemůže být nic špatnýho😊
Avatar - skejpa
skejpa
X3 s šestiválcovou naftou je o 150 tisíc dražší + to byl základ u X3ky, takže s příplatkama to bude velmi pravděpodobně ještě daleko horší rozdíl. X3 taky bude velmi pravděpodobně menší.
Mig_35
v mojem světě, kdyby někdo vyrobil kopii X3ky a dal do ní všechny komponenty, licenční motor, převodovku od ZF a prostě všechno ostatní, stejně by nemohl žádat tolik, kolik chce BMW za X3. zrovna teď se vyrábí Inneos Grenadier, auto s technikou BMW, velikostí X5 a cenou? no samozřejmě menší.
a teď někdo vyrobí auto s podobnou technikou, ale pardon, pravděpodobně horší a chce o 6000 EURo míň? výrobce s tradičním cejchem reznutí (to už je třeba pryč) a matlala, když jde o diesely? kdybych to auto chtěl, asi bych dal přednost hybridu...
p.s. stovka 5,6 vs 7,4 ale o tom už se snad ani nebavme
Avatar - Alexander the Great
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - skejpa
skejpa
Kia EV6 AWD je přes 1,5m a není to moc konkurent naftového šestiválce 😄 Navíc je o dost menší.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Poněkud slabší. Na ten obsah nic moc. BMW je s výkonem úplně někde jinde. :-!
Avatar - iudex
iudex
Treba to vnímať v kontexte výkonu a triedy, nie v kontexte objemu. Základný dízel nemá konkurovať nadupanému bavoráckemu šesťvalcu s 210 kW, ale tým dvojlitrovým štvorvalcom, ktoré má (aj prémiová) konkurencia. Zober si napr. Kiu Sorento, 2,2ka štvorvalec s 200 koňmi. Oproti tomu máš Mazdu so šesťvalcom. Cena rovnaká. Čomu dáš prednosť, R4 alebo R6? Ja mám v tomto jasno.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
dobře a výstižně řečeno
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
zcela dostatečné, kámo, zcela dostatečné 😄 😄 😄 nebuď bychař
Mig_35
já ti kámo fandím, připlatíš sto a můžeš mít X3 30d, ale ty půjdeš do Mazdy. možná, když oželíš pohon všech kol - bude to ještě levnější. jsem zvědav na ty prodeje RWD verze. ta je pro SUV jak stvořená, budou objednávat petrolheadi. tedy vlastně dieselheadi😊
na začátku bylo slovo a to slovo bylo u Mazdy😊 uděláme pro vás sedan s řadovým benzínovým šestiválcem a pohonem zadních kol. a skoro to tak dopadlo 😄 😄 😄
ptr078
Tak x3 bude dnu asi mensie auto nie?
Mig_35
Venku 4 cm. Vevnitř jsou bavoraky vždycky stisnenejsi. Ale srovnávat další aspekty obou aut - to jako opravdu ne 😉
ptr078
Tak jazdne bude x3 lepsia, predpokladam ze o chvilku do nej placnu displej po vzore 3ky a tam bude mat potom mazda vyhodu u konzervativnych zakaznikov
Mig_35
Podobný příběh jako ta Kia se sestivalcem a pohonem zadních kol. Až vyrobili auto se všemi atributy prémie, zjistili, že za to chtějí skoro stejné peníze jako za prémii. Stinger se to jmenovalo. Už jsem jich par potkal, za život😊
Avatar - _Karel_
_Karel_
Na těch cenách toho zas tak moc podobnýho není. Ona ta Mazda sice začíná (se silnějším motorem) na 1,4M, ale v nejvyšší výbavě je o kilo dražší, se všemi příplatky 1,65M. Dej si stejnou výbavu do X3 a pak si budeme povídat.
Jinak tedy - skoro to vypadá, že když někdo vyrobí dobrý auto a moc se v Evropě neprodává, máš z toho (jako správný fanoušek aut) škodolibou radost?
Mig_35
Fanoušek aut fandí všem autům bez rozdílu? Už jsem te tu dlouho neviděl, takze už si ani nevzpomenu, nesnášel jsi Teslu nebo elektromobily obecně?
No vidíš. Ja nemám žádnou skodolibou radost. Jen vím, jak těžko se boří předsudky.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Je to parádní oživení trhu. Něco pro ty co vědí co chtějí. A že výkone je nic moc? No a? K čemu mi je, že takový výkon konkurence umí z dvlitru, když průběh, chod, kultivovanost a podobně se šestiválci stejně nevyrvná. Navíc s poctivým objemem 3,3 litru. Prostě paráda.
Absolutně mi nevadí ani slabší provedení se 140kW. Větší motor bude téměř vždy lepší v autech tohoto ražení. Samozřejmě na bližší hodnocení bude nutné to zkusit, ale jsem přesvědčen, že to špatné nebude.
:yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ale dat tam ladviny tak vidim ciste bawo
traveldrive
Ty si blbec.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tady má každý svobodu projevu, i když by radši měl sklapnout ...
traveldrive
To sa nevylučuje s mojim konštatovaním...
ptr078
Inac vyber diskov nic moc, spatia dojem z auta
Tonito Debelito
To auto bude neprodejne se sestivalcem.
Kdo bude chtit V6/R6, spis pujde k D3.
ptr078
Nesuhlasim, ja by som si benzin r6 v kombi 6 siel kupit. V bmw 3 sa bavime uz okolo 80k
Avatar - skejpa
skejpa
Jenže D3 už je nenabízí. Respektive ne ty klasické základní. Už nabízí jen ty vyhoněné dvěmi turby a za nesmyslné částky.
Vlada Sirotek
Sorry jako, ale Mazda a nafta k sobě prostě nejde, nikdy z toho nebylo nic dobrého. Naftu prostě neumí. Měl jsem 4 Mazdy, CX-3, CX-5, Mazdu 3, Mazdu 6 všechny v benzínu-všechny super. Ale Mazda a nafta prostě fakt neee.
Avatar - 001mf
001mf
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tak úplně bez problémů se to neobešlo, ale když se podívám na průsery třeba BMW ... a i jiných včetně VW ...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty jsi taky blbec
máš jen benzíny a tak je nafta špatná
no vidí a my máme na firmě 4 dieselové Mazdy pravda max. 4 roky staré, a prostě perfektní ve všech ohledech
kecáš a lžeš Wotroubku
Avatar - skejpa
skejpa
Mazda měla problém jen s tím ředěním oleje naftou. Ale zase prý když se měnil olej po 15 tisících, tak to byly držáky. Navíc si myslím a chci věřit, že se z těch nejznámějších chyb poučili.
Jezdec667
Raketa je to v každém případě, jeden a čtvrt milionu za v podstatě obyčejné auto, to je raketa jako dům.. Autoři se už pomátli, nebo je tohle web jen pro multimilionáře.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ani CX-5 není obyčejné auto, a toto je nad CX-5
Musel bys v tom chvíli jezdit a potom si sednout do jiného auta abys pochopil Mazdu, jízdní vlastnosti, bezchybné nastavení asistentů ...
Mig_35
nejen novináři, i čtenáři juchají nad Mazdičkou za 1,5 a jak je to auto do každé rodiny. běda běda když tolik stojí Enyaq. potom je to nedostupné zboží pro ty, co přehazujou vidlema😊
Mr.Murphy
A jdu ji koupit :-!
Trosku me mrzi ze interier muze byt jen cerny/bily a ze nabidka barev je velmi nudna. Ale jinak teda motory a ceny super :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V tom s tebou souhlasím.
Teď jezdím v CX-5 a hned jak to půjde tak objednám.
Takuma už leze k 1,8 mio a bílý interiér je výzva, nelézt do auta v jeans.
Ale láká mne to.
Hlavně je tam všechno v kabině konzervativní, už jsem si prohlédl a projel plugina.
Palec nahoru.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ak zvazime ze melon vie stat aj v doma v europe vyrobeny karoq velkosti ceedu ... tak tato baworacka mazdicka dovezena cez pol zemegule je doslova za babku :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
i budeme ti říkat "melon"
a to že je vyrobená v Japonsku je klad, ne zápor
traveldrive
Ja už ho interne volám inak... 😒]
Moik
Za ty prachy radši ID.4. Nepředpokládám, že to bude nějaký skok kupředu -mimo velikost - od mojé bývalé CX-5...a to ani o marketing premiovosti.
traveldrive
Absenciu mozgu vidí na prvý pohľad každý, okrem postihnutého.
Avatar - Dinar
Dinar
za cenu palec, za výkon už ne, za design exterieru taky ne, ale celkově vzato slušný počin. Asi bych se za 1,5 mio vážně nerozmýšlel, jestli tuhle mazdu nebo čtyřhrnkové a matlací GLC 300d. :yes:
kesumb
za tyhle prachy neni co resit. A pak glc neni uplne nejvetsi pokud to ma obcas vozit celou rodinu
Avatar - fOE
fOE
Hodne lidi tu kritizuje vykon ale me prijde naprosto OK. BMW predstavilo inovovany 30d kdy, 2r zpet? Do te doby mel 30d 265k a nikdo se nad tim nepozastavoval, no a tohle ma o 10min? To se bavime o 3% rozdilu, plus ty dva roky. Takze je mazda jen 2r za premii, a za tuhle cenu? Parada.
PS: ten relativne nizkej kroutak by bylo neco na co bych kdyz uz poukazal driv nez na vykon, a taky je to podle me jak pricina tak nasledek proc to ma "jen tolik" a taky to "stoji jen tolik". Za tyhle penize tam mozna prevodovku zvladajici vyssi Nm dat ani nemohli, nebo kvuli jinym motorizacim nechteli, no a bez vyssich Nm nebude ani vic HP.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No a nebo to je celý kvůli emisím a spotřebě, že ano? Udávají neskutečně nízký čísla a až reálný provoz ukáže, kolik to bude žrát doopravdy, ale jsem přesvědčen, že je to schválně krapet podladěný a posunutý dolů, aby to v nízkých a středních otáčkách jelo víc než dobře a zároveň málo žralo. A že to nebude mít ve špičce na tzv. "prémii"? No a?
99% času s tím nikdo nebude závodit a naopak ocení sílu a kultivovanost a spotřebu a taktéž opotřebení pohonu v nízkých otáčkách.
traveldrive
Hlavne to číslo je špička, viac by ma zaujímalo, ako to jazdí. Pokiaľ to má kultúrny prejav, promptne zareaguje, keď pritlačím plynový pedál a vystrelí jak jeleň, keď potrebujem, tak ma špička kdesi v nebeských otáčkach s plynom na podlahe až tak nezaujíma.
Mig_35
jj diesel má špičku v nebeských otáčkách 😒]
Avatar - fOE
fOE
No, ma, ve smyslu ze ji ma v otackach kam az dojit vlastne ani nechces (narozdil od benzinu, kde kdybys mohl tak z nich nikdy nesestoupis). 😄
traveldrive
:yes:
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
GLC 300D jezdím a cx60 jsem si byl projet, byť zatím jen hybrid. GLC je pořád jiná třída. Fakt ne. Ale CX60 je jinak pěkný auto.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jsem zvědavý jak ten motor pojede, protože ty podladěné motory vždy působí silněji, než nějaké vyhoněné maloobjemy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
BTW, nechtěl by někdo mýho sotva zajetýho Passata? 😁
(Kterej už stojí víc, než top verze CX-60 a to má 4 hrnky a předohrab)
Já, že bych to hned vyměnil tuhle za Magdičku...

Kuwa drát, to s tím nemohli přijít loni?!?
cudzinec111
nedáva to logiku - snáď prvú skutočne prémiovú mazdu so zadným pohonom/4x4, šestvalcom a automatom idú predávať "za babku" a najlacnejšie auto do mesta majú od pol mega vyššie, navyše je to preznačkovaná toyota. Dokonca ako jediný v EÚ nemajú malé SUV. A nová šestka ako prémiový sedan, prestížna vizitka každej prémiovej automobilky, možno ani nikdy nebude.

Pred mainstreamom sa mazda tvári ako prémia a odháňa si (tradičných zákazníkov) a vo vodách prémie sa hrá na daciu a "žobre" o zákazníkov...

Ale k cx60 - určite to bude predajný úspech vďaka hlavne cene a potom technike, ale mazda ako celok, ako automobilka si teda nejaké prémiové renomé a prestíž veľmi nebuduje.
Avatar - iudex
iudex
Budeš asi jediný na svete, kto sa sťažuje, že šesťvalcová Mazda je cenovo dostupná. Ale skús v salóne povedať, že Ty nechceš platiť tak málo, že by to malo stáť viac, určite sa dohodnete. 😉
A inak budovať si image vysokými cenami, to skúša kdejaký mainstream snažiaci sa byť prémiou, napr. Cupra, DS atp., len to akosi nikomu nevychádza.
webpaja
...jen si říkám, že trochu s křížkem po funuse pokud beru v úvahu jaká legislativa bude nabíhat. Určitě skvělý počin s RWD platformou, obdiv za R6. Tvary mi připomínají nepovedenou snahu o Levante. Ani to se mi nelíbí, tady naživo o něco málo lepší než na fotkách.
Interiér je moc pěkný, tam se nedá moc vytknout a jízdu nám poreferují mazďáci.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Obávám se, že Kodiaq přerůstá leda vnějšími rozměry, což je škoda. Samozřejmě chápu, že R6 něco na délku zabere. Ceny pěkný, interiér krásnej, být to uvnitř prostorný jako Kodiaq klidně bych ji jako další auto bral. Ale podle mě to je uvnitř velikostně cca CX-5 😒
traveldrive
Tak zase toľko plusov mať to auto nemôže. Keby bolo také skvelé vo všetkých smeroch, nestíhali by ho ani vyrábať... 😉
Avatar - skejpa
skejpa
Škodovka má obecně hodně místa všude. To se tak nedá brát. V Octavii je víc místa jak v pětkovém BMW a taky člověk neřekne, že je to lepší auto...
Zrovna ten Kodiaq RS, který je výkonově jediný srovnatelný, je dost drahé auto. Podle mě to bude tak nějak podobně jako CX-60. A je pak na majiteli, jestli bude preferovat vnitřní prostor Kodiaqu nebo styl a motor Mazdy. Já bych měl s Mazdou jasno.
Avatar - Anonym
Anonym
vsetci tu masturbuju nad R6 Mazdou, ale ajtak si ju nikto nekupi. Real kupujuci pojde radsej do BMW X3 a nemusi sa bat ze mu zhnije kasna v zaruke. Mazda fans je rovnaka skupina ako Alfa fans, kupuji si pouzite dizle do 5t eur.
traveldrive
Ako si prišiel na myšlienku, keď sa niekomu páči nejaké auto a chváli ho, tak si ho musí kúpiť? Trošku si to v hlave utrieď.
Mig_35
nic takového myslím nenapsal. spíš to, že jásat nad tím, jak je to laciný, když to stejně koupit nechci...? mně to laciný určitě nepřijde. ale uvidíme, kolik kupců bude chtít vysázet 1,6 za Mazdu. doposud takový model nebyl. třeba Volvu to prochází docela dobře.
Avatar - iudex
iudex
Ja fakt nerozumiem, kto prišiel s myšlienkou, že X3 je nejaký konkurent pre CX-60. Mazda začína na 44t, verzia, ktorá má najväčší zmysel a do ktorej pôjde väčšina, je štvorkolka so silnejším motorom a vyššou výbavou Exclusive za 50t. Porovnateľná X3 30d 😁rive začína na 62t. No a to neberieme do úvahy rozdiel vo výbavách, kým tá Mazda v Exclusive výbave je v podstate kompletná a nič podstatné nechýba, X3 potrebuje príplatky tak za 5-8t, teda bude niekde na 67-70t eurách. A ak sú podľa teba autá líšiace sa cenovo o 20t eur konkurentmi.... no comment. 8-s
Mig_35
BMW X3 30d 210 kW začíná na 1 589 000 Kč se čtyřkolkou
Mazda CX-60 187 kW začíná na 1 390 000 Kč se čtyřkolkou
která verze je se čtyřkolkou za 50 tisíc EUR?
https😐/www.autanet.cz/…ku-id4657_09.jpg
asi ji tam nějak nevidím😊
a ano uznávám, původně jsem operoval s loňskou cenou X3 30d
P.S. s myšlienkou jsem přišel já a ano, mýlil jsem se. není a nebude. s jejich vlastní převodovkou, s dieselem, který zatím nikdo nevyzkoušel /a jaké jsou mazdí diesely víme z historie/ a dvoulitrovým výkonem z tři/třílitru bych neváhal ani na chvilku.
Avatar - Emel
Emel
Máš pravdu, za 4x4 s šestiválcem je to 1,4M. To je ale (v dnešní době za velké šestiválcové SUVko) slušná cena... hlavně ten druhej stupeň je takovej zlatej střed - nejsou tam blbinky typu elektricky nastavitelnej volant a není tam kůže, ale vyhřívaný sedačky a výdechy klimy vzadu a tak tam nechybí.
Mimochodem - až Homura má lakované lemy blatníků... možná by to bez laku mohlo vypadat i líp 😄
Avatar - iudex
iudex
Presne ako píšeš, Exclusive má všetko podstatné, vyššie výbavy nemajú nič, čo by som nutne chcel. A ešte zvonka vďaka tým nelakovaným častiam pôsobí štíhlejšie. Takže to bude verzia, do ktorej pôjde väčšina.
Kdežto základná X3, tá v tradičnom duchu BMW je pomerne holá a priplácať treba tisíce, typický kupujúci BMW priplatí tak 10t eur a viac (ja ako výbavovo skromný som napočítal len 6t navyše, ale to by som mal menej výbavy, ako CX-60).
Avatar - fOE
fOE
S 6tis E nejsi vybavove skromny, to jsi vybavove asketicky. 10k u vetsich BMW je vicemene nutnost, 15k se v tom taky ztrati hned. Otazka je co slevy, ale docela bych se divil kdyby u BMW byly v dnesni dobe nejak zasadne divoke.

PS: vidim ze jsi povysil na -18, gratuluju! 😁
Mig_35
zatímco Mazda dává slevy na potkání. nechce se mi prohrabovat tím, co nabízí Mazda a BMW to nemá. jenom si pamatuju jednoho podnikatele, co spadnul z éčka do Opelu před pár lety, ale argumentovat tím, že to je v plné. někdo výš to popsal pěkně, Mercedes se čtyřmi válci bude hrát pořád vyšší ligu, než Mazda.
důležitý rozdíl je, že v Mazdě si tu výbavu koupit musíš, u BMW můžeš.
Avatar - Emel
Emel
Konfigurovatelnost je vždycky lepší, to nic proti. Pevné výbavy se ti buď do priorit trefí nebo ne...s tím, že těch věcí, co člověk vyloženě nechce není moc a třeba panoramu už si značky zvykly dávat zvlášť.
Tady bych měl zrovna asi docela kliku, ta durhá výbava vypadá poskládaná dle mého gusta.
Neměl bych problém vzít za stejné peníze šestiválcovou Mazdu místo čtyřválcové prémie.
PS: za tu Q5 o test vedle by byly dvě slušný CX60 😉
Mig_35
není to tak dávno, co jsem byl přesvědčován, že díky poklesu ceny se dá pořídit Audi levněji než VW. u Mazdy to zdá se neplatí, ta má skvělou cenu.
Avatar - Emel
Emel
To jsi nebyl přesvědčován mnou. Já jsem říkal, že v Německu vychází Audi A VW na operák výhodněji, než jejich přímá konkurence. Ber to jako doplňkovou informaci...
Jak vychází Mazda nevím, nemůžu sloužit. U nás má Mazda 44% firemní klientely (oproti 95% Audi), takže asi u ní bude operákový model (na pár let a pryč) méně důležitý než u Audi...
Mig_35
Psát o zjevení a cenové nabídce, jaká nemá konkurenci… Mazda slíbila benzinový šestiválec a kupé/sedan se zadním pohonem, místo toho přišlo SUV s dieselem, u hybridu použili stávající čtyřválec… všechno špatně. S výjimkou jedné osoby tu všichni aplaudují něčemu, za co by peníze nikdy nedali. Uvidíme, jaký to bude hit.
Avatar - Emel
Emel
To asi zase není na mě... já nepíšu o žádném zjevení ani nic podobného. Jen říkám, že na novinku s primárně RWD platformou je to dobrá cena, vzhledem k technice a velikosti a tak.

Ohledně toho, co Mazda slíbila... pokud vím, tak informace o nových šestiválcích byly zvěsti z nějaké interní prezentace. CX-60 má šestiválcový benzín 3.0 i naftu 3.3, benzín se k nám nevozí... to asi zas takové překvápko není. Nová 6 má přijít příští rok... tak uvidíme, jestli to bude RWD na stejné platformě nebo ne, zatím to spíš vypadá že ne. Že se R6 nedostal do současné FWD asi opět překvapení není.
Mig_35
To je ta obsese počtem válců. Hlavně u dieselu velmi podstatné. Od šesti nahoru už to nenýtuje😊 Mazda ještě v historii neudělala dobrý nafťák, ale teď už to neplatí. S tímhle rovnou zatopí premiovým značkám. Fandím tvému nadšení, druhá věc je šáhnout do kapsy a zaplatit tolik co za Land Cruisera, na kterého se čeká dva roky a ojetý se prodá za den.
P.S. Zlaté kliky neudelaji z panelakoveho bytu na Černém mostě bejvák na Vinohradech 😉
Avatar - fOE
fOE
"Zlate kliky" je na 1,5mil vyhonenej kodiak s 2L naftou, ne tohle. Tohle kdyz uz nic jineho ma zdrave to co dela auto autem. Pokud je premie byt na Vinohradech pak z mainstreamu bude tohle tem Vinohradum druhe nejbliz, hned po Touaregu.
Mig_35
co to má? převodovka není Aisin, ale vlastní produkce. nový diesel, o kterém nikdo neví nic, s parametry dvoulitrové nafty od VW. jestli je u tebe VW nad Mazdou - může být, minimálně prodejema to tak každý nevnímá. jestli jsou nějací soupeři, tak bych řekl Sorento, Santa Fe? to je řekl bych podobná kategorie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ta spotřeba je neskutečná. Nechce se mi věřit, že by byla reálně dosažitelná. Jinak kauf roku.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
asi jde o to, co kdo od auta čeká, ale už příčná CX-5 má poněkud málo prostoru (prakticky se tam ani nevejdu) a tady čekám poměr celková/vnitřní velikost ještě o řád horší. Na druhou stranu nepochybuji, že oproti RAV4 za 1,6 mega bude toto jezdit prémiověji (to totiž jezdí i VW Golf za čtvrtinové peníze 😁 ).