Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-60 se šestiválcem má české ceny: Za plnotučný nafťák ani nechce raketu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 10. 2022 • 00:46
68
136
Zobrazit náhledy (68)
Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60

SUV přerůstající Kodiaq s řadovým šestiválcem, pohonem zadních kol a solidní výbavou za 1,25 milionu Kč? Na dnešní poměry fér nabídka!

Před pár měsíci nás Japonci potěšili zprávou, které jsme ani nechtěli věřit. SUV Mazda CX-60 totiž kromě plug-in hybridního pohonu vybaví i šestiválcovými agregáty! Ano, nový plnotučný motor s objemem 3,3 litru v době, kdy jsme rádi i za zachování nějakého toho „foukaného“ dvoulitru. Po verzi do zásuvky se dozvídáme i ceny naftového řadového šestiválce. A přijdou nám sympatické!

Agregát R6 je k dispozici ve dvou různých specifikacích. Provedení e-Skyactiv D200 disponuje výkonem 147 kW (200 k) a 450 newtonmetry točivého momentu. Na stovce je za 8,4 sekundy a svištět může maximální rychlostí 212 km/h. Standardem je osmistupňová samočinná převodovka a pohon zadních(!) kol. Silnější e-Skyactiv D254 má výkon 187 kW (254 k) a 550 newtonmetrů krouťáku. To stačí k akceleraci na stovku za 7,4 sekundy a maximálku 219 km/h. Čipernější nafťák se pojí také s osmistupňovým automatem, ale pohonem 4x4.

Základní šestiválec je k dispozici ve čtyřech výbavových liniích (jako plug-in hybrid) – Prime-line, Exclusive-line, Homura a konečně Takumi, silnější varianta až ve třech vyšších. Ale zpátky k základnímu Prime-line, které startuje na částce 1.257.590 Kč. Nejde přitom o žádné holátko. Takové auto má v základu 18“ hliníková kola, diodovou světelnou techniku, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, tempomat, kožený volant a hlavici řadicí páky či digitální příjem rádia s osmičkou reproduktorů.

Video se připravuje ...

Vyšší výbava Exclusive-line začíná na částce 1.297.990 Kč a navíc dává 20“ hliníková kola, LED designovou linku světel, barevný head-up displej, přední parkovací senzory, zadní parkovací kameru, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, bezklíčový přístup, vyhřívaný volant a přední sedadla či výdechy klimatizace pro cestující vzadu. Výbava Homura (od 1.401.990 Kč) dále disponuje černými zpětnými zrcátky, lištami podběhů v barvě karoserie, černými koženými sedadly, ambientním osvětlením, ventilovanými předními a vyhřívanými zadními sedadly či elektrickým nastavením řízení.

Na absolutním vrcholu je posazena výbava Takumi od 1.440.990 Kč. Ta má standardně prémiové designové prvky v japonském pojetí, dřevěný dekor interiéru, bílé kožené čalounění Nappa, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo pochromovanou přední masku. Metalický či perleťový lak stojí 19.500 Kč, panoramatické střešní okno 35.000 Kč. Za 74.000 Kč dostanete navíc například paket Pohodlí+Sound s audiosystémem Bose, dvanácti reproduktory, elektrickým otevíráním víka zavazadelníku, zatmavenými okny vzadu, 360stupňovou kamerou či bezdrátovou nabíječkou chytrého telefonu.

Objednávkový systém spustila Mazda již v září, první kusy šestiválcových CX-60 se v České republice mají objevit v první čtvrtině roku 2023. Na všechny vozy se standardně vztahuje záruka na šest let nebo 150 000 kilometrů.

Mazda CX-60: České ceny šestiválcových motorů
Motor e-Skyactiv D200 e-Skyactiv D254
Zdvihový objem [cm3] 3283 3283
Max. výkon [kW/min] 147/3600-4200 187/3750
Točivý moment [Nm/min] 450 550
Převodovka a pohon 8AT/RWD 8AT/AWD
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,4 7,4
Maximální rychlost [km/h] 212 219
Komb. spotřeba paliva [l/100 km] 4,9 5,3
Emise CO2 [g/km] 127 137
Pohotovostní hmotnost [kg] 1885 1930
Cena Prime-line [Kč] 1.257.590 -
Cena Exclusive-line [Kč] 1.297.990 1.390.990
Cena Homura [Kč] 1.401.990 1.494.990
Cena Takumi [Kč] 1.440.990 1.533.990

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - skejpa
12. 10. 2022 08:43
Re: Přerůstající Kodiaq?
Škodovka má obecně hodně místa všude. To se tak nedá brát. V Octavii je víc místa jak v pětkovém BMW a taky člověk neřekne, že je to lepší auto...
Zrovna ten Kodiaq RS, který je výkonově jediný srovnatelný, je dost drahé auto. Podle mě to bude tak nějak podobně jako CX-60. A je pak na majiteli, jestli bude preferovat vnitřní prostor Kodiaqu nebo styl a motor Mazdy. Já bych měl s Mazdou jasno.
Avatar - skejpa
12. 10. 2022 08:34
Re: Mazda a nafta
Mazda měla problém jen s tím ředěním oleje naftou. Ale zase prý když se měnil olej po 15 tisících, tak to byly držáky. Navíc si myslím a chci věřit, že se z těch nejznámějších chyb poučili.
Avatar - skejpa
12. 10. 2022 08:32
Re: i6
Jenže D3 už je nenabízí. Respektive ne ty klasické základní. Už nabízí jen ty vyhoněné dvěmi turby a za nesmyslné částky.
Avatar - skejpa
12. 10. 2022 08:28
Re: Mimimi-drive
Kia EV6 AWD je přes 1,5m a není to moc konkurent naftového šestiválce :-) Navíc je o dost menší.
Avatar - Emel
7. 10. 2022 12:53
Re: omg R6 Mazda
To asi zase není na mě... já nepíšu o žádném zjevení ani nic podobného. Jen říkám, že na novinku s primárně RWD platformou je to dobrá cena, vzhledem k technice a velikosti a tak.

Ohledně toho, co Mazda slíbila... pokud vím, tak informace o nových šestiválcích byly zvěsti z nějaké interní prezentace. CX-60 má šestiválcový benzín 3.0 i naftu 3.3, benzín se k nám nevozí... to asi zas takové překvápko není. Nová 6 má přijít příští rok... tak uvidíme, jestli to bude RWD na stejné platformě nebo ne, zatím to spíš vypadá že ne. Že se R6 nedostal do současné FWD asi opět překvapení není.