Elektromobilita

Zpět na článek

S elektromobilem na dálnici: Které modely vydrží nejdéle při 130 km/h?

55 komentářů

gil54
Dojezd elektromobilů při stálé rychlosti 130 km/h dle Auto Bildu
36. Mazda MX-30 - 140 km
35. Honda e - 153 km
34. Peugeot e-Rifter - 164 km
33. Opel Combo e-Life - 171 km
32. Mercedes EQB 350 - 200 km
31. VW ID.3 Pro 150 kW - 216 km
30. Volvo XC-40 Recharge - 227 km
29. Mercedes EQA 250 - 222 km
28. Cupra Born 170 kW - 226 km
27. Opel Zafira-e Life M - 250 km
26. Polestar 2 DM LR - 258 km
25. Hyundai Ioniq 5 - 261 km
24. Renault Megane E-Tech EV60 - 268 km
23. Mercedes EQV 300 - 273 km
22. Kia e-Soul - 280 km
21. Hyundai Ioniq 5 AWD - 290 km
20. Renault Zoe E-Tech EV50 - 292 km
19. BMW i4 M50 - 299 km
18. Tesla Model Y LR - 304 km
17. Kia EV6 - 305 km
16. Skoda Enyaq iV80 - 318 km
15. Audi Q4 e-tron 40 - 326 km
14. VW ID.4 Pro - 328 km
13. Genesis GV60 AWD Dual Motor Sport Plus - 330 km
12. VW ID.4 GTX - 332 km
11. Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo - 336 km
10. Ford Mustang Mach-E GT - 337 km
9. VW ID.5 Pro Performance - 340 km
8. Hyundai Kona Electric 150 kW - 336 km
7. Tesla Model 3 - 363 km
6. Audi RS e-tron GT - 367 km
5. Polestar 2 SM LR - 374 km
4. Mercedes EQE 350+ - 423 km
3. Genesis Electrified G80 - 427 km
2. BMW iX 😁rive 50 - 434 km
1. Mercedes EQS 450+ - 482 km
ryccardo
Jak tvrdi Hamuna, do Chorvatska s jednou zastavkou u Mekace kde si pulhodinky dobijes no problemo 😁
DonVito
No tak vidis, ze s temi nejlepsimi mel v podstate pravdu. :yes:
ryccardo
To byl vtip vis 😉 Kolik to mate z Prahy aspon do Zadaru?
Freddka
Tak zastavis 2x no. Akorat musis jet v zime, jinak bude na nabijeckach plno :-!
ryccardo
No spis 3x a aspon na hodinu ale 😁
Freddka
Ale nahodou dobra metrika kolik km to ujede pri 130kmh. To je u EV mozna smysluplnejsi cislo nez cokoliv jineho.

Vsechny ostatni rezimy se totiz daji celkem snadno odvodit.
Tj kdyz srovnas dojezd pri 130kmh SUV vs SUV nebo sedan vs sedan podobne velikosti a hmotnosti, coz pri nakupu delas, bude ten pomer velice podobny i mimo mesto, ve meste atd.
Rozdily mozna budou v zime a v rychlosti nabijeni, ale na to mame Bjorna Nylanda, ten to otestuje co to jde.
gil54
Přijde mi to jako neustálé objevování Ameriky.

V pravěku, tj. asi +/- před 40 lety existovala norma EHK pro udávání spotřeb automobilů v algoritmech 90/120/město s jasně definovanými podmínkami měření jednotlivých režimů, blížících se maximálně podmínkám reálného provozu. Udávané údaje téměř vždy odpovídaly skutečnosti, s nějakými minimálními odchylkami.

Od té doby metodiku měření neustále vylepšují, ale hlavně zohledňují zájmy společnosti, automobilek, politiky, různých trendů, flotilových emisí a já nevím čeho ještě a výsledek je zcela nereálný údaj, jedno jestli ICE nebo EV. Dosáhnout dnes na udávaný údaj výrobce pomalu nedokáže ani Houdini. 😄

Doporučuji zpátky na stromy (myšleno v udávání spotřeby a metodice jejího měření, ale to by byli někteří kupci asi trošku rozčarováni...). Udělat nový předpis měření spotřeby 90/130/město na základě dat nasnímaných v reálném provozu nemůže být až taková atomová věda.
topten
tak samozreme, ze 90/130/mesto by byl skoro ideal, nechapu pro presli na NEDC a WLTP
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele NEDC byla hrozná pitchovina, ale za WLTP dokážu jezdit úplně v pohodě. Samozřejmě musím jezdit trochu dál, než 5km. Musí být ohřátý motor. Ale WLTP mám 5,6/100 a dlouhodobou se vším mám 5,4/100.
Klidné výlety mám od 4,5 do 5/100, kratší jízdy v tempu klidně přes 7, ale jak se motor ohřeje a překročím 20km, tak to padá dolů a v součtu mi to vyjde v mantinelech WLTP. A to občas na plyn šlapu fest a 130 není strop.
Kdybych poskakoval po Praze a pak letěl jen dálnici, tak se nevejdu. Ale v mixu bez trápení s prstem v nose.
ryccardo
No jo to máš ale nafťáka že?
kyklop
Spotrebu súčasných vozidiel uvádzanú podľa WLTP väčšinou nie je problém dosiahnuť bez ohľadu na palivo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano mám. Ale myslím, že na tom nesejde. S benzínem to lze docílit 100% také. Třeba zrovna u toho Passatu Variant B8FL udávají WLTP u 110kW TDI 4,9/100 a to sedí. U mé varianty udávají 5,5/100 a v Německu 5,6/100 (nechápu kde se vzal ten rozdíl) a to taky lze v pohodě. U 1,5TSI 110kW udávají už rozptyl 6,5-7,7 a tam se vejdeš i kdybys nechtěl. V pohodě pojedeš za ty spodní hodnoty. A u 2.0TSI 140kW udávají 7,2-8,1/100 a vím, že to jde taky. Tu jsem dokonce chtěl a nemohl se rozhodnout zda TSI, nebo TDI EVO.
U těch benzínů se ten rozptyl uvádí nevím proč. Asi proto, protože záleží, jak se na to šlape a zda to jede v těch úsporných cyklech, nebo se na to šlape a pak to baští víc. U tý nafty to je nějak jedno.
Sám jsem si často porovnával rozdíl spotřeby, když jsem se fakt snažil a naopak, kdy jsem na to totálně s.r.a.l a rozdíl byl směšný.
Vliv má délka a profil trasy a vítr a zda se jede brzda plyn. Ale jestli to lechtám, nebo kombinuju podlaha/plachtění, to v podstatě vliv nemá.
Nevím, jak jiný automobilky, ale u koncernu ty spotřeby fakt docela sedí a po dotankování jsou u nových aut většinou v rozptylu +/- 0,1-0,2l/100.
ryccardo
U nafťáku je rozdíl směšný. U benzínu ale dost zásadní. Můžeš jet na dálku za 6,5 nebo za 11. Nafťáky na styl jízdy nejsou tak citlivý.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavý je, že na německých stránkách VW se uvádí jiné spotřeby u benzínů a bez rozptylu hodnot. A jsou tam vždy ty spodní. V ČR je tam ten rozptyl. Kdo a proč víc lže, nevím...
A vím, že nafta je míň citlivá, ale poslední dobou i ty moderní turbobenzíny umí jezdit za neskutečně nízký hodnoty a to i docela svižně a už dávno to není tak, že když fakt spěcháš, tak jedeš za 20/100. Zažil jsem pár prasáckých jízd s TSI, kde jsem 200 km fakt jel o život a stejně to v reálným provozu nešlo moc přes 8/100.
ryccardo
Bohužel moje starý 1,8 TSI s rostoucí rychlostí začne brutálně chlastat. Takže když jedeš místo 120 kdy to bere lehce přes 7, třeba 160, tak nepojedeš míň než za 10. Ale jo věřím, že ty moderní TSI už to mají jinak a umí jezdit úsporněji.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já nejsem žádnej motorář, ale vlivů tam je mrak. Od materiálů, tření, délky sání, způsobů vstřikování, časování, kompresí, plnících tlaků, chlazení… Třeba co si pamatuju, tak kdysi moje starý 1.2 TSI umělo jet v klidu za 5/100, ale v tempu klidně za 8 a víc, protože si chladilo katalyzátor dodatečným přívstřikem benzínu, tedy bohatší směsí v závislosti na jeho teplotě vlivem zatížení. A takových “kravin” bylo a je. Poslední 1.4 TSI se už chovala zcela jinak a uměla jezdit spíš za 5,5-6/100 a dlouhodobě okolo 6,5/100 s městem i sportem. A při “stíhacích” jízdách to bylo pořád jen něco kousek nad 7. A to bylo auto o 50 koní silnější a o pár set kg těžší. Zkrátka se ty nůžky přivíraly a nebylo to tak divoký.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Mam benzin.
A jezdim pod WLTP.
😄
Freddka
Mame benzin i diesel a jezdime pod WLTP.
Ale neni problem jezdit nad, tohle rozhoduje vec mezi sedadlem a volantem.

Nicmene ta metodika je hloupa.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Metodika je metodika. Důležité je, aby měla hlavu a patu a platila pro každý pohon stejně bez rozdílu a pak si člověk snadno udělá představu. Metodika neovlivní to, že je někdo předvídavý klidný spořínek a někdo věčně spěchající howado.
ryccardo
Ano souhlas. Je to dobrá metodika, ze které si dokážeš zbytek odvodit. Hlavně se taky dozvíš, že deklarovaný dojezd výrobce hrubě nekoresponduje s realitou. Takový Mercedes EQS (vítěz testu) má v reálu o 300 km nižší dojezd než dle výrobce.
Freddka
O 300km? Urcite ne. Kazdy udaj ma nejaky rezim a pokud pojedes podle toho rezimu, urcite to nebude rozdil 300km.
ryccardo
ten Mergl má psaný dojezd 780 km. Při 130 dojede jen 480 km.
topten
ze znojma to mas na krk 600km
navic zdaleka ne celou cestu muzes jet 130
tedy s 1 zastavkou uplne vpohode
ryccardo
Ja to mam na Istrii 1000. Mam se myslis odstehovat do Mikulova aby ti ten vypocet aspon trochu vychazel?
topten
aha, takze severni cechy
to o mnohem vypovida
ryccardo
Napriklad 😉?
topten
bejvaly sudety
po vyhnani nemcu se tam dostala nevzdelana ruda naplava, coz se doted projevuje na zivotnim stylu, nazorech a treba i ve volbach
takovej chudobinec cech, kam se nikdo moc nehrne a kterej se "proslavil" vyloucenejma lokalitama
ryccardo
😁 😁 😁 To sis to namaloval teda dobře 😁 Nevzdělaná rudá náplava 😁 😁
Hele víš, že tady je ukrutnýho průmyslu ty chudobinče 😉 A vždycky bylo. Textilní, bižuterní a automobilový průmysl přispívaly k obrovskýmu rozkvětu celýho regionu ty vyloučená lokalito 😁 Nicméně abychom se vrátili k původnímu problému, tak s faktem, že s EV bych to měl do Chorvatska s cca 3 zástávkama po hodině to prosím pěkně souvisí jak?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Blahopreju, dokazal jsi v jedne vete hrube urazit meho intelektualniho dedu, ktery taky osidlil po valce Sudety (pote co za valky pracoval pro odboj) a jeho verejne a silne vysloveny nesouhlas s okupaci v roce '68 na dost dlouho poznamenal rodinu.
Avatar - Anonym
Anonym
Zeleno-rudá náplava sedí v Bruselu, podporuje OZE za což jí štědře platil a platí Gazprom, to břečís na špatným hrobě, fanatiku 😄 😄 😄
MrBeranek
Jasně, všichni bydlíme ve Znojmě. Z Prahy na Makarskou je to něco přes 1100 kilometrů, a to bych řekl, že JE reprezentativní trasa.

Takže s i4 M50 bych ujel jen 300 kilometrů na jedno nabití. To znamená cca každé dvě hodiny hledat nabíjecí stanici a nabíjet jak dlouho, než můžu zase ujet těch 300 kilometrů? Kolik hodin?

Letos jsem to jel s šestiválcovou naftou v trojkovém BMW. Tempo 130-140 km/h a dojezd na nádrž byl 800 kilometrů (tankoval jsem tudíž po cestě tam jen jednou). Zastávka vždy tak 10-15 minut na oddech. Dokud se tomuhle elektroauta nepřiblíží, nemají šanci. Evidentně slepá ulička.
topten
nejblizsi vetsi letiste mam necelych 150km a to dam tam i zpet na jednu baterku
autem dal nez nejakych 500km od chalupy jsem nebyl uz minimalne 5 roku

ja kdyz jedu tempo 130-140, tak ve finale sem rad ze z toho je prumer 100, tedy vetsinu cesty se k tem 130+ nepriblizim ani nahodou kvuli omezenim a hustote dopravy
prujezd sirsi vidni prumer pod pade, v noci 80, a zrovna rakusaci tech stovkovejch limitu na dalnicich cestou na jadran a nejen tam maj celkem dost

to je jako kdyz me jeden dunihlav tvrdil, ze pri 180 jeho tdi zere 6 litru a kdyz sem ho postouchnul za jak dlouho teda da phu, tak se chlubil za hodinu a kdyz sem mu rek ze ma teda prumer cca kilo, tak se se mnou do krve hadal, ze to je blbost, protoze ma na tacho porad 180 ...
no, ja tam mam nocni rekord za 45 min a to byla docela prasecina s kriminalnima rychlostma a ve vysledku prumer jen lehce nad 130 ...
ryccardo
Ano máš naprostou pravdu. Nicméně i tak ti zelená EV menšina naflákala mínusů jako máku.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, ne tak docela.

Na rozvoz rohliku a novin po meste je ev vyborny.
Prusvih je, ze nam to nuti vsem.
😒
ericn
No vidiš, z Prahy je to na Krk - Malinska cca 810km, což jsem dal na jednu nádrž z benzinovým Touranem a ještě mi tam něco zbylo 😉 A zastavil jsem si, kde bylo potřeba, 3x10min na toaletku bez ohledu na potřebu doplnit palivo :yes:
topten
to je o prioritach
nekdo se chlubi, ze to da na 1 zatah, my sme se zase stavovali na par dni v rakousku
ericn
Jasně je to o prioritách, ale já si je alespoň nemusím vymýšlet 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tywoe, tos musel pár dní strávit v rakousku abys nabil? 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
DonVito
:yes: :yes: :yes😒br />
Chtel jsem udelat totez. 😄

Jen poznamka k Tesle, jedna se o zakladni model (60kWh).
traveldrive
:yes:
Zle hľadám, alebo tam Tesla S nie je?
gil54
Není tam toho víc. Ani BMW i4, třeba.

Edit: jsem slepej, i4 tam je.
adamzprahy
Nově se v premium platí za přeložené články z němčiny asi 😁
Hendly
Jde o vypočteny dojezd?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ne, reálný, měřilo se na silnici, Němci z Bildu nebo čeho
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"eugeot však v měření německých kolegů předvedl dálniční dojezd 164 km, nepatrně dražší Opel už ale dosáhl na 164 km."
rohor
😄 plus ještě to minusování a uvidíme, jestli se zadaří aspoň něco z toho
Avatar - Anonym
Anonym
jak Vám jde propaganda? CO Gazprom, pořád dobře platí za podoporu OZE?

Jak se těšíte, až žádnou Ev plečkou nepojedete, ale pojedete dobytčákem s ostatní zchudlou lůzou, protože to je přesně to oč tady ve skutečnosti jde

https😐/www.reflex.cz/…-oc-tu-bezi.html
Suchous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Autor působí v Institutu Václava Klause :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Nejde o to, kdo kde působí, ale jak přesně vystihl pravý stav věci, o co skutečně zeleným fanatikům jde a to na krásné simulování případu Škoda a na základě poskytnutých rozhovorů a údajů jejích současných i bývalých činitelů.

Ostatně řada lidí to dávno prokoukla, co je skutečným cílem. To aby se současných 100% uživatelů jezdilo po roce 2035-2040 cca15-20%, tedy pouze elity; zbytek bude nahnán na kola, do novodobých dobytčáků typu busy, vlaky, mhd a nebo bude šmajdat pěšmo.

Ceny budou takové, že si to lidi nebudou moc dovolit, cílem je aby si nemohli dovolit ani vlastní bydlení a další perly.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Článek vystihl podstatu snažení elektrofašistů, protože se nedokážou zaměřit na nic jiného, tak jdou proti autům, která jsou snadným cílem
Jakmile by zničili spalováky, okamžitě by na světlo světa vytáhli špatné stránky EV (ničení přírody kvůli těžbě potřebných chemikálií) a jejich svatý boj by pokračoval dál až do té doby, než by auty jezdili jen VIP a političtí a různí další funkcionáři.
Výborným příkladem je Kuba.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je jasné už dávno každému, kdo se snaží číst mezi řádky, na to nepotřebuji institut Václava Tragéda Klause ani nikoho jiného
Článek je ale napsán dobře
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Fiat Punto Evo, 1.3jtd.
Cena dnes cca 140 tis kc.

Dojezd na jednu nadrz pri dalnicnim prouziti: 1282 km.

Vyzkouseno za vas.
Do tankovani, nevim jak dlouho by jeste jel. Ale uz moc ne.
😄
Michal220
Ale tady se probírá dálnici ve 130-140 a 😄 né v 90-100kmh pokuď teda nemá punto nádrž přes 60litrů