Elektromobilita
"eugeot však v měření německých kolegů předvedl dálniční dojezd 164 km, nepatrně dražší Opel už ale dosáhl na 164 km."
jak Vám jde propaganda? CO Gazprom, pořád dobře platí za podoporu OZE?
Jak se těšíte, až žádnou Ev plečkou nepojedete, ale pojedete dobytčákem s ostatní zchudlou lůzou, protože to je přesně to oč tady ve skutečnosti jde
https😐/www.reflex.cz/…-oc-tu-bezi.html
Jak se těšíte, až žádnou Ev plečkou nepojedete, ale pojedete dobytčákem s ostatní zchudlou lůzou, protože to je přesně to oč tady ve skutečnosti jde
https😐/www.reflex.cz/…-oc-tu-bezi.html
Suchous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Autor působí v Institutu Václava Klause :yes:
Nejde o to, kdo kde působí, ale jak přesně vystihl pravý stav věci, o co skutečně zeleným fanatikům jde a to na krásné simulování případu Škoda a na základě poskytnutých rozhovorů a údajů jejích současných i bývalých činitelů.
Ostatně řada lidí to dávno prokoukla, co je skutečným cílem. To aby se současných 100% uživatelů jezdilo po roce 2035-2040 cca15-20%, tedy pouze elity; zbytek bude nahnán na kola, do novodobých dobytčáků typu busy, vlaky, mhd a nebo bude šmajdat pěšmo.
Ceny budou takové, že si to lidi nebudou moc dovolit, cílem je aby si nemohli dovolit ani vlastní bydlení a další perly.
Ostatně řada lidí to dávno prokoukla, co je skutečným cílem. To aby se současných 100% uživatelů jezdilo po roce 2035-2040 cca15-20%, tedy pouze elity; zbytek bude nahnán na kola, do novodobých dobytčáků typu busy, vlaky, mhd a nebo bude šmajdat pěšmo.
Ceny budou takové, že si to lidi nebudou moc dovolit, cílem je aby si nemohli dovolit ani vlastní bydlení a další perly.
Článek vystihl podstatu snažení elektrofašistů, protože se nedokážou zaměřit na nic jiného, tak jdou proti autům, která jsou snadným cílem
Jakmile by zničili spalováky, okamžitě by na světlo světa vytáhli špatné stránky EV (ničení přírody kvůli těžbě potřebných chemikálií) a jejich svatý boj by pokračoval dál až do té doby, než by auty jezdili jen VIP a političtí a různí další funkcionáři.
Výborným příkladem je Kuba.
Jakmile by zničili spalováky, okamžitě by na světlo světa vytáhli špatné stránky EV (ničení přírody kvůli těžbě potřebných chemikálií) a jejich svatý boj by pokračoval dál až do té doby, než by auty jezdili jen VIP a političtí a různí další funkcionáři.
Výborným příkladem je Kuba.
Fiat Punto Evo, 1.3jtd.
Cena dnes cca 140 tis kc.
Dojezd na jednu nadrz pri dalnicnim prouziti: 1282 km.
Vyzkouseno za vas.
Do tankovani, nevim jak dlouho by jeste jel. Ale uz moc ne.
😄
Cena dnes cca 140 tis kc.
Dojezd na jednu nadrz pri dalnicnim prouziti: 1282 km.
Vyzkouseno za vas.
Do tankovani, nevim jak dlouho by jeste jel. Ale uz moc ne.
😄
36. Mazda MX-30 - 140 km
35. Honda e - 153 km
34. Peugeot e-Rifter - 164 km
33. Opel Combo e-Life - 171 km
32. Mercedes EQB 350 - 200 km
31. VW ID.3 Pro 150 kW - 216 km
30. Volvo XC-40 Recharge - 227 km
29. Mercedes EQA 250 - 222 km
28. Cupra Born 170 kW - 226 km
27. Opel Zafira-e Life M - 250 km
26. Polestar 2 DM LR - 258 km
25. Hyundai Ioniq 5 - 261 km
24. Renault Megane E-Tech EV60 - 268 km
23. Mercedes EQV 300 - 273 km
22. Kia e-Soul - 280 km
21. Hyundai Ioniq 5 AWD - 290 km
20. Renault Zoe E-Tech EV50 - 292 km
19. BMW i4 M50 - 299 km
18. Tesla Model Y LR - 304 km
17. Kia EV6 - 305 km
16. Skoda Enyaq iV80 - 318 km
15. Audi Q4 e-tron 40 - 326 km
14. VW ID.4 Pro - 328 km
13. Genesis GV60 AWD Dual Motor Sport Plus - 330 km
12. VW ID.4 GTX - 332 km
11. Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo - 336 km
10. Ford Mustang Mach-E GT - 337 km
9. VW ID.5 Pro Performance - 340 km
8. Hyundai Kona Electric 150 kW - 336 km
7. Tesla Model 3 - 363 km
6. Audi RS e-tron GT - 367 km
5. Polestar 2 SM LR - 374 km
4. Mercedes EQE 350+ - 423 km
3. Genesis Electrified G80 - 427 km
2. BMW iX 😁rive 50 - 434 km
1. Mercedes EQS 450+ - 482 km
Vsechny ostatni rezimy se totiz daji celkem snadno odvodit.
Tj kdyz srovnas dojezd pri 130kmh SUV vs SUV nebo sedan vs sedan podobne velikosti a hmotnosti, coz pri nakupu delas, bude ten pomer velice podobny i mimo mesto, ve meste atd.
Rozdily mozna budou v zime a v rychlosti nabijeni, ale na to mame Bjorna Nylanda, ten to otestuje co to jde.
V pravěku, tj. asi +/- před 40 lety existovala norma EHK pro udávání spotřeb automobilů v algoritmech 90/120/město s jasně definovanými podmínkami měření jednotlivých režimů, blížících se maximálně podmínkám reálného provozu. Udávané údaje téměř vždy odpovídaly skutečnosti, s nějakými minimálními odchylkami.
Od té doby metodiku měření neustále vylepšují, ale hlavně zohledňují zájmy společnosti, automobilek, politiky, různých trendů, flotilových emisí a já nevím čeho ještě a výsledek je zcela nereálný údaj, jedno jestli ICE nebo EV. Dosáhnout dnes na udávaný údaj výrobce pomalu nedokáže ani Houdini. 😄
Doporučuji zpátky na stromy (myšleno v udávání spotřeby a metodice jejího měření, ale to by byli někteří kupci asi trošku rozčarováni...). Udělat nový předpis měření spotřeby 90/130/město na základě dat nasnímaných v reálném provozu nemůže být až taková atomová věda.
Klidné výlety mám od 4,5 do 5/100, kratší jízdy v tempu klidně přes 7, ale jak se motor ohřeje a překročím 20km, tak to padá dolů a v součtu mi to vyjde v mantinelech WLTP. A to občas na plyn šlapu fest a 130 není strop.
Kdybych poskakoval po Praze a pak letěl jen dálnici, tak se nevejdu. Ale v mixu bez trápení s prstem v nose.
U těch benzínů se ten rozptyl uvádí nevím proč. Asi proto, protože záleží, jak se na to šlape a zda to jede v těch úsporných cyklech, nebo se na to šlape a pak to baští víc. U tý nafty to je nějak jedno.
Sám jsem si často porovnával rozdíl spotřeby, když jsem se fakt snažil a naopak, kdy jsem na to totálně s.r.a.l a rozdíl byl směšný.
Vliv má délka a profil trasy a vítr a zda se jede brzda plyn. Ale jestli to lechtám, nebo kombinuju podlaha/plachtění, to v podstatě vliv nemá.
Nevím, jak jiný automobilky, ale u koncernu ty spotřeby fakt docela sedí a po dotankování jsou u nových aut většinou v rozptylu +/- 0,1-0,2l/100.
A vím, že nafta je míň citlivá, ale poslední dobou i ty moderní turbobenzíny umí jezdit za neskutečně nízký hodnoty a to i docela svižně a už dávno to není tak, že když fakt spěcháš, tak jedeš za 20/100. Zažil jsem pár prasáckých jízd s TSI, kde jsem 200 km fakt jel o život a stejně to v reálným provozu nešlo moc přes 8/100.
A jezdim pod WLTP.
😄
Ale neni problem jezdit nad, tohle rozhoduje vec mezi sedadlem a volantem.
Nicmene ta metodika je hloupa.
navic zdaleka ne celou cestu muzes jet 130
tedy s 1 zastavkou uplne vpohode
to o mnohem vypovida
po vyhnani nemcu se tam dostala nevzdelana ruda naplava, coz se doted projevuje na zivotnim stylu, nazorech a treba i ve volbach
takovej chudobinec cech, kam se nikdo moc nehrne a kterej se "proslavil" vyloucenejma lokalitama
Hele víš, že tady je ukrutnýho průmyslu ty chudobinče 😉 A vždycky bylo. Textilní, bižuterní a automobilový průmysl přispívaly k obrovskýmu rozkvětu celýho regionu ty vyloučená lokalito 😁 Nicméně abychom se vrátili k původnímu problému, tak s faktem, že s EV bych to měl do Chorvatska s cca 3 zástávkama po hodině to prosím pěkně souvisí jak?
Takže s i4 M50 bych ujel jen 300 kilometrů na jedno nabití. To znamená cca každé dvě hodiny hledat nabíjecí stanici a nabíjet jak dlouho, než můžu zase ujet těch 300 kilometrů? Kolik hodin?
Letos jsem to jel s šestiválcovou naftou v trojkovém BMW. Tempo 130-140 km/h a dojezd na nádrž byl 800 kilometrů (tankoval jsem tudíž po cestě tam jen jednou). Zastávka vždy tak 10-15 minut na oddech. Dokud se tomuhle elektroauta nepřiblíží, nemají šanci. Evidentně slepá ulička.
autem dal nez nejakych 500km od chalupy jsem nebyl uz minimalne 5 roku
ja kdyz jedu tempo 130-140, tak ve finale sem rad ze z toho je prumer 100, tedy vetsinu cesty se k tem 130+ nepriblizim ani nahodou kvuli omezenim a hustote dopravy
prujezd sirsi vidni prumer pod pade, v noci 80, a zrovna rakusaci tech stovkovejch limitu na dalnicich cestou na jadran a nejen tam maj celkem dost
to je jako kdyz me jeden dunihlav tvrdil, ze pri 180 jeho tdi zere 6 litru a kdyz sem ho postouchnul za jak dlouho teda da phu, tak se chlubil za hodinu a kdyz sem mu rek ze ma teda prumer cca kilo, tak se se mnou do krve hadal, ze to je blbost, protoze ma na tacho porad 180 ...
no, ja tam mam nocni rekord za 45 min a to byla docela prasecina s kriminalnima rychlostma a ve vysledku prumer jen lehce nad 130 ...
Na rozvoz rohliku a novin po meste je ev vyborny.
Prusvih je, ze nam to nuti vsem.
😒
nekdo se chlubi, ze to da na 1 zatah, my sme se zase stavovali na par dni v rakousku
Chtel jsem udelat totez. 😄
Jen poznamka k Tesle, jedna se o zakladni model (60kWh).
Zle hľadám, alebo tam Tesla S nie je?
Edit: jsem slepej, i4 tam je.