Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

S elektromobilem na dálnici: Které modely vydrží nejdéle při 130 km/h?

Ondřej Mára Ondřej Mára 6. 10. 2022 • 21:20
35
55
Zobrazit náhledy (35)
Mercedes-Benz EQB 350 Volkswagen ID.3 Pro 150 kW Volvo XC-40 Recharge Cupra Born 170 kW Opel Zafira Hyundai Ioniq 5 Renault Mégane E-Tech Mercedes-Benz EQV Kia e-Soul Hyundai Ioniq 5 Allrad Renault Zoe E-Tech BMW i4 M50 Tesla Model Y Kia EV6 Škoda Enyaq iV80 Audi Q4 e-tron 40 Volkswagen ID.4 Pro Genesis GV60 Volkswagen ID.4 GTX Porsche Taycan Turbo S Ford Mach-E GT Volkswagen ID.5 Pro Performance Hyundai Kona Tesla Model 3 Audi RS e-tron GT Polestar 2 SM LR Mercedes EQE 350+ Genesis Electrified G80 BMW iX xDrive 50 Mercedes-Benz EQS 450+

Jedním z hlavních témat u elektromobilů bývá dojezd, kterému svižné přesuny po dálnici nedělají zrovna dobře. Na který model ale vsadit, když se bez dálnice neobejdete?

Kdykoliv přijde řeč na elektromobily a jejich provoz, dříve nebo později se začne řešit dojezd na jedno nabití. Automobilkami udávaná čísla jsou dodnes obvykle velmi optimistická a počítají snad jen s ideálními podmínkami, mezi které ale rozhodně nepatří jízda vyššími rychlostmi na dálnici.

S rostoucí rychlostí totiž vzrůstá také odpor vzduchu, který musí elektromobily překonat. Zhruba od 80 km/h tak spotřeba většiny elektromobilů výrazně roste, při předpisových dálničních 130 km/h pak u některých modelů kapacita baterie a související dojezd doslova mizí před očima.

Automobilky sice zohledňují vyšší nároky na univerzální využití elektromobilů, které již dávno nejsou vhodné jen do města a pro meziměstské korzování, navzdory rostoucímu podporovanému výkonu nabíjení však jako řidiči stále nemáme jistotu, že nabíječky podél plánované trasy budou dostupné, dostatečně výkonné, nebo schopné nejvyšší výkon reálně poskytnout.

Kdo tedy potřebuje pravidelně cestovat na větší vzdálenosti, obvykle se zajímá o co nejvyšší dojezd. Pro zájemce o elektromobily, kteří potřebují často cestovat po dálnicích, pak zajímavé srovnání dálničního dojezdu připravili kolegové z německého magazínu Auto Bild, jenž se zaměřili na dojezd elektrických bateriových automobilů při rychlosti 130 km/h.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
9. 10. 2022 01:28
Re: Tak jestli chcete v tomhle zavodit, potrebujete etalon:
Ale tady se probírá dálnici ve 130-140 a :-) né v 90-100kmh pokuď teda nemá punto nádrž přes 60litrů
Avatar - Ja Prvni 123
7. 10. 2022 22:44
Re: Koho to zajímá, nemá premium nebo se mu to nechce hledat
No, ne tak docela.

Na rozvoz rohliku a novin po meste je ev vyborny.
Prusvih je, ze nam to nuti vsem.
:-(
Avatar - Ja Prvni 123
7. 10. 2022 22:40
Tak jestli chcete v tomhle zavodit, potrebujete etalon:
Fiat Punto Evo, 1.3jtd.
Cena dnes cca 140 tis kc.

Dojezd na jednu nadrz pri dalnicnim prouziti: 1282 km.

Vyzkouseno za vas.
Do tankovani, nevim jak dlouho by jeste jel. Ale uz moc ne.
:-)
Avatar - Mokrous
7. 10. 2022 13:33
Re: Koho to zajímá, nemá premium nebo se mu to nechce hledat
Já nejsem žádnej motorář, ale vlivů tam je mrak. Od materiálů, tření, délky sání, způsobů vstřikování, časování, kompresí, plnících tlaků, chlazení… Třeba co si pamatuju, tak kdysi moje starý 1.2 TSI umělo jet v klidu za 5/100, ale v tempu klidně za 8 a víc, protože si chladilo katalyzátor dodatečným přívstřikem benzínu, tedy bohatší směsí v závislosti na jeho teplotě vlivem zatížení. A takových “kravin” bylo a je. Poslední 1.4 TSI se už chovala zcela jinak a uměla jezdit spíš za 5,5-6/100 a dlouhodobě okolo 6,5/100 s městem i sportem. A při “stíhacích” jízdách to bylo pořád jen něco kousek nad 7. A to bylo auto o 50 koní silnější a o pár set kg těžší. Zkrátka se ty nůžky přivíraly a nebylo to tak divoký.
7. 10. 2022 13:06
Re: Koho to zajímá, nemá premium nebo se mu to nechce hledat
Bohužel moje starý 1,8 TSI s rostoucí rychlostí začne brutálně chlastat. Takže když jedeš místo 120 kdy to bere lehce přes 7, třeba 160, tak nepojedeš míň než za 10. Ale jo věřím, že ty moderní TSI už to mají jinak a umí jezdit úsporněji.