Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
PowerHouse
Tak snad každý ze zdejších čtenářů vidí spoustu aerodynamických chyb.
Mokrous
77,4/14,3=6,14 Žejo? Ánébó 77,4/16=5,45.
Člověk pak má vždy důvěru ve všechny ty sliby...
Člověk pak má vždy důvěru ve všechny ty sliby...
Spis mas moc velkou důvěru ve své znalosti 😀
Najdi kde mas chybu.
Najdi kde mas chybu.
Já počítat umím, ale toto nejsou moje výpočty. Toto je jen ironie. Jen opisuju EV hovna z článků a reklamních prospektů...
Ještě je potřeba si připomenout, že se jezdí vždy od 100% do 0% a nabíjí se od 0% do 100% a to i v mrazu a na 50kW stojanu a trvá to max. 18 minut a tak je člověk v Chorvatsku, Holandsku, nebo Itálii během okamžiku.
Ještě je potřeba si připomenout, že se jezdí vždy od 100% do 0% a nabíjí se od 0% do 100% a to i v mrazu a na 50kW stojanu a trvá to max. 18 minut a tak je člověk v Chorvatsku, Holandsku, nebo Itálii během okamžiku.
Stále si nenašel svou chybu?
Ne, čekám na to s jakou peckou přijdeš ty.
Ze by slovo rekuperace…
Podobnou *** jsem čekal...
Takže: "Právě tato verze totiž dosahuje průměrné spotřeby jen 14,3 kWh/100 km. Výběr 20“ pneumatik ovšem zvýší spotřebu na 16,0 kWh/100 km:"
Neeee, páni redaktoři, nedosahuje, protože Hendy řikal, že REKUPERACE!
Teď už jen stačí ve slovníku opravit význam slova "Průměrná" a bude to.
Kupředu levá!
Takže: "Právě tato verze totiž dosahuje průměrné spotřeby jen 14,3 kWh/100 km. Výběr 20“ pneumatik ovšem zvýší spotřebu na 16,0 kWh/100 km:"
Neeee, páni redaktoři, nedosahuje, protože Hendy řikal, že REKUPERACE!
Teď už jen stačí ve slovníku opravit význam slova "Průměrná" a bude to.
Kupředu levá!
Tak to zkus ještě jednou a lépe.
Třeba ti premysleni bez urážek půjde lépe…
Třeba ti premysleni bez urážek půjde lépe…
Ne tak dobře, jako tobě mlácení prázdné slámy.
Tak snad si to aspoň pochopil..
Takže říkáš že spotřeba se udává bez rekuperace ale dojezd je s rekuperací ?
Pokud ano, tak podle jaké normy se ta rekuperace počítá ?
A při měření WLTP spotřeby auto vůbec nerekuperuje ?
jo a jestli někdo nechápe o čem je řeč ať dá mínus
Pokud ano, tak podle jaké normy se ta rekuperace počítá ?
A při měření WLTP spotřeby auto vůbec nerekuperuje ?
jo a jestli někdo nechápe o čem je řeč ať dá mínus
Jak rekuperace ovlivní spotřebu? To by mne fakt zajímalo.
Víte vy dva, co rekuperace je?
Víte vy dva, co rekuperace je?
Rekuperace může spotřebu snížit.
Ano víme
Ano víme
Evidentně nevíš, ale chápu, pro některé je to už moc složitý na přemýšlení. Rekuperace u EV zvýší dojezd, spotřeba zůstane stejná.
Rekuperace sníží spotřebu bentinu u HEV, nikoliv u EV. Ale vykládat někomu, kdo ani neví a nejel s hybridem, natož s EV, v každodenním provozu, je koukam zbytečné
Rekuperace sníží spotřebu bentinu u HEV, nikoliv u EV. Ale vykládat někomu, kdo ani neví a nejel s hybridem, natož s EV, v každodenním provozu, je koukam zbytečné
ten dotaz není myšlen vážně, že ne😊
když jedu z kopce, nabiju si baterku a na to pak jedu po rovině, to není ovlivnění spotřeby?
když jedu z kopce, nabiju si baterku a na to pak jedu po rovině, to není ovlivnění spotřeby?
Ne, spotřeba je pořád stejná. Vy tomu fakt nerozumíte? Když ji z kopce nenabiju, spotřeba je pořád stejná. Jen mám baterku méně nabitou. Pokud pojedu z kopce a rekuperuju, jedu za 0, nejedu za mínus spotřebu. A to je co vy nechápete. A pokud pojedu z kopce, ale nerekuperuju nic, man pořád stejnou nulu, ale v baterie nic nepribyva.
To je prodloužení dojezdu. Spotřeba je pořád stejná, jen můžeš čerpat vic energie než máš kapacitu baterky.
Zaostalci nedokážou pochopit nabíjení baterky za jízdy. Chapu to, představa, že za jízdy se v nádrži objevuje benzin není reálná. Ale méně inteligentní lidi to srovnávají
Zaostalci nedokážou pochopit nabíjení baterky za jízdy. Chapu to, představa, že za jízdy se v nádrži objevuje benzin není reálná. Ale méně inteligentní lidi to srovnávají
Nevím, jestli to bylo i na mne, ale já vím přesně, co je rekuperace a o hybridech od Toyoty toho možná teoreticky vím víc, než ty :-!
Prakticky už míň...
Mě tady jde o ty debilní žvásty od marketingových oddělení a od ovcí, co tomu nerozumí. A o podstatu a významu slov.
Když se kuwa drát někde napíše průměrná spotřeba, tak je to kuwa drát průměrná spotřeba, tečka!
Copak ty jezdíš za průměrnou mínus rekuperační? Nebo prostě jezdíš, za co jezdíš a to je ta průměrná, hm?
Myslím, že všichni jezdíme za průměrné spotřeby a proto se jim říká průměrné.
Prakticky už míň...
Mě tady jde o ty debilní žvásty od marketingových oddělení a od ovcí, co tomu nerozumí. A o podstatu a významu slov.
Když se kuwa drát někde napíše průměrná spotřeba, tak je to kuwa drát průměrná spotřeba, tečka!
Copak ty jezdíš za průměrnou mínus rekuperační? Nebo prostě jezdíš, za co jezdíš a to je ta průměrná, hm?
Myslím, že všichni jezdíme za průměrné spotřeby a proto se jim říká průměrné.
No to je prave pikantní - hybridy jezdí ve městě s průměrnou spotřebou menší, než mimo nej. Protože víc rekuperují. Jestli trvas na slově “průměrná”, potom ti musím připomenout, ze i automobilky uvádějí průměrnou spotřebu ve městě, mimo město a kombinovanou😊
Reálné hodnoty spotřeby od 11,2kW/100km https😐/ev-database.org/…6-Long-Range-AWD
Na spotřebu tohle auto bude zřejmě super a při rychlém nabíjení naprostá špička. Konkurenci hledej jen u Tesly.
Na spotřebu tohle auto bude zřejmě super a při rychlém nabíjení naprostá špička. Konkurenci hledej jen u Tesly.
"Již od" Moje nejoblíbenější sratchka.
Následuje 22kWh při 110 a pro sichr se neuvádí těch 30+ kWh při 140 Km/h tacho.
Následuje 22kWh při 110 a pro sichr se neuvádí těch 30+ kWh při 140 Km/h tacho.
Suchous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
:yes: Vlastně si tam můžeš dosadit jakoukoliv spotřebu a tím i dojezd, takže realita v kombinaci bude zas 300km 😒] Ten marketing…
Ano již od až do podle normy. Jinak můžeš dosáhnout nižší spotřeby, nebo i vyšší. norma je pro porovnání mezi různými auty. A v tom moc konkurence Ioniq6 v cenové relaci nemá .https😐/ev-database.org/…e-most-efficient#…
S tejně jako se spalovákem. První kilometr s benzínem mám za 15 pak se dostanu na 6l/100km.
S TDI se také nikdy pod 5 litrů nedostanu a průměrnou jsem míval 9l/100km. A soused tvrdí že 80km jede 1/2hodiny se spotřebou 3,5l/100km. Asi mu to TDI také leze hodně na mozek.
S tejně jako se spalovákem. První kilometr s benzínem mám za 15 pak se dostanu na 6l/100km.
S TDI se také nikdy pod 5 litrů nedostanu a průměrnou jsem míval 9l/100km. A soused tvrdí že 80km jede 1/2hodiny se spotřebou 3,5l/100km. Asi mu to TDI také leze hodně na mozek.
Já to nikomu neberu, že Hyundai/Kia jsou na tom v rámci EV dobře, dokud sem nepřijdou Číňani a kompletně to tady nezlikvidujou. První vlaštovky už letí. Viz objednávka největší autopůjčovny SIXT na 100.000 ks malých SUV od automobilky BYD. Tesla i VW utřeli...
Jen jsem reagoval na oblíbené již od... A stejně jako jsou pacienti s TDI, který jim jezdí za 3,5/100 při 160 km/h, tak jsou i pacienti, kteří jezdí jako draci křížem krážem Evropou ve svých 2,2-2-5T SUV EV za 11kWh/100km. Obojí jsou ***.
Nicméně s tím TDI se dá jet i za ty 3,5/100. Když to bude Octavia/Golf/Leon/A3 se 110/120kW EVO verzí a pojede se v klidu, ale přesto ne šnečím tempem. Já jezdím se 147kW TDI EVO v B8 Variant za 4,5 - 6/100 a dlouhodobě za 5,4. Za 9/100 jsi musel mít V6 a něco jako Q7/Touareg, ne? A že se musí motor ohřát víme snad každý. Proto taky říkám, že kdo si kupuje TDI do města je blb, pokud není taxikář, nebo tak něco. To je auto na štreky a motor se ohřívá klidně 15-20 km.
Jen jsem reagoval na oblíbené již od... A stejně jako jsou pacienti s TDI, který jim jezdí za 3,5/100 při 160 km/h, tak jsou i pacienti, kteří jezdí jako draci křížem krážem Evropou ve svých 2,2-2-5T SUV EV za 11kWh/100km. Obojí jsou ***.
Nicméně s tím TDI se dá jet i za ty 3,5/100. Když to bude Octavia/Golf/Leon/A3 se 110/120kW EVO verzí a pojede se v klidu, ale přesto ne šnečím tempem. Já jezdím se 147kW TDI EVO v B8 Variant za 4,5 - 6/100 a dlouhodobě za 5,4. Za 9/100 jsi musel mít V6 a něco jako Q7/Touareg, ne? A že se musí motor ohřát víme snad každý. Proto taky říkám, že kdo si kupuje TDI do města je blb, pokud není taxikář, nebo tak něco. To je auto na štreky a motor se ohřívá klidně 15-20 km.
I podladěná verze 2.0TDI 85kW s manuálem umí na delších trasách pod 5l. Praha - Budějovice a zpět za 4.8l. Měl jsem ji na 14 dní jako náhradní a průměr za tu dobu 5.1l/100km. Jezdil jsem normálně bez snahy o šetření...
No jasně, na 85kW verzi jsem jaksi zapomněl. Ta umí to samé co 110kW, akorát není úplně ideální na předjíždění. Ale na normální jízdu, bez omezování se a zdržování je ideální. Tohle auto fakt na dálky jezdí za 4 až 5 úplně v klidu.
TDI co jsem jezdil a jezdím ještě nejsou žádné V6, ale v lehkém Rapidu, Octávii, Superbu, Passatu, Karogu. Krom Rapidu je tedy vše ostatní 4x4, ale pod 6,5 l/100km i nadelší trasy (delší trasy jsou většinou dálnice) se dostat je utrpení.
4x4 přidává litr, takže dostat se na 4,5 s 4x2 reálně skoro nesmysl ( to by musel být jo rovinatý kraj, tak v maďarsku.
4x4 přidává litr, takže dostat se na 4,5 s 4x2 reálně skoro nesmysl ( to by musel být jo rovinatý kraj, tak v maďarsku.
Něco udělá 4x4 a něco nový motor, něco rozměry pneu a zbytek je profil trati a šofér a taky typ nafty. Já zásadně Verva, nebo MaxxMotion. Ono 52, nebo 62 Cetanů je kuwa rozdíl u TDI.
4x4 podle mě neudělá litr, ale spíš půl. Haldex není Quattro. Když Vezmeš Passata 4x4 na 18" se starším TDI 140kW a poskáčeš město a pak letíš po dálnici za limitem, tak to asi bude za 6,5-7. Já to mívám většinou tak půl na půl a města minimum a tak mi to jezdí okolo těch 5/100.
Jezdím taky na 17" 215/55 Conti Premium, nebo podobné směsi.
Za 4,5 je to fakt jen na rovinatějším profilu a na státovkách a styl splynutí s davem a předvídavě.
Nedávno jsem takhle jel Salzburg Budějovice za 4,4/100 s bagáží a posádkou z dovči. Běžně spíš okolo těch 4,8-5,2. Občas to vychází až nepochopitelně. Pár měsíců zpět jsem jel cca 600 km přes "celou" Republiku a půlka byla dálnice. Většinou nad limit a místy i dost (180) cestou tam. Samozřejmě provoz nedovolil stále. A zpátky tak nějak +/- normálně, páč jsem usínal, ale zase byly volný silnice. A skoro jsem to nechápal, ale měl jsem v půlce i zpátky doma 5,1/100
Já to prostě považuju za rozumnou spotřebu na 1,7 Tuny těžkej obrovskej 200ps kombík.
Samozřejmě, když tady pojedu v prosinci na procházku na kopec a vyjedu si pod něj 15 km od bydliště s převýšením 200m a zmrzlým motorem, tak v tom budu klidně za 12/100. Na tohle je lepší stará benzínová atmosféra.
4x4 podle mě neudělá litr, ale spíš půl. Haldex není Quattro. Když Vezmeš Passata 4x4 na 18" se starším TDI 140kW a poskáčeš město a pak letíš po dálnici za limitem, tak to asi bude za 6,5-7. Já to mívám většinou tak půl na půl a města minimum a tak mi to jezdí okolo těch 5/100.
Jezdím taky na 17" 215/55 Conti Premium, nebo podobné směsi.
Za 4,5 je to fakt jen na rovinatějším profilu a na státovkách a styl splynutí s davem a předvídavě.
Nedávno jsem takhle jel Salzburg Budějovice za 4,4/100 s bagáží a posádkou z dovči. Běžně spíš okolo těch 4,8-5,2. Občas to vychází až nepochopitelně. Pár měsíců zpět jsem jel cca 600 km přes "celou" Republiku a půlka byla dálnice. Většinou nad limit a místy i dost (180) cestou tam. Samozřejmě provoz nedovolil stále. A zpátky tak nějak +/- normálně, páč jsem usínal, ale zase byly volný silnice. A skoro jsem to nechápal, ale měl jsem v půlce i zpátky doma 5,1/100
Já to prostě považuju za rozumnou spotřebu na 1,7 Tuny těžkej obrovskej 200ps kombík.
Samozřejmě, když tady pojedu v prosinci na procházku na kopec a vyjedu si pod něj 15 km od bydliště s převýšením 200m a zmrzlým motorem, tak v tom budu klidně za 12/100. Na tohle je lepší stará benzínová atmosféra.
Prosím už neargumentujte úsekem Salzburku Budějovice 😀
Tam jde díky omezením spis o eko závody.
Stále je ale nevyřešíme otázka zda WLTp započítává rekuperaci.
Je hezky, ze mas názor na to jak by jsi chtěl aby to bylo, ale to jaksi neřeší jak to je.
Tam jde díky omezením spis o eko závody.
Stále je ale nevyřešíme otázka zda WLTp započítává rekuperaci.
Je hezky, ze mas názor na to jak by jsi chtěl aby to bylo, ale to jaksi neřeší jak to je.
OK, tak před pár týdny v sobotu Litomyšl - Dolní Věstonice za 4,2/100. Taky asi EKO rallye, když to říkáš. Nikdo nás teda nepředjel, krom jednoho stoupání u Krhova směr Černá Hora, ale to by vydalo na nějakou psychologickou studii mozkové poruchy 90% českých řidičů, kteří, pokud se s nimi vozovka nakloní o více jak 5% a objeví se dva pruhy, tak okamžitě drtí plyn do podlahy a jedou co to dá. A to nejen ti, kteří se snaží předjet ty cocoty, kteří se před nimi vlekli 15km rychlostí 63,7km/h, ale především ti cocoti najednou z těch 63,7km/h zrychlují na 120 a víc.
Jinak jsem jel jen relaxačně a předvídavě a plynule v rámci limitů i když občas přes. Zpátky za 5,1/100 o něco méně relaxačně.
Já bych toho chtěl víc, ale v tomhle retardovaně ***ským světě nezměním nic. Já jen říkám, že průměrná spotřeba samostatné jednotky (v tomto případě vozu) je logicky daná jeho hospodařením s palivem (jakéhokoli druhu) a tedy i jeho dojezdem na dané množství tohoto paliva. Že si to marketingová oddělení ohýbají, jak se jim zachce je mi u řiti. Nikdo se nedrží pravdy a to je dnes standardem. Lež je standard. To máš jako Apple a jeho "safírový" skla na iPhonech. Lže o tom už přes 10 let a každý rok jim profíci lež dokážou a veřejně je zesměšní a oni zase další rok lžou dál. Lžou všichni a pořád. A pravidla nikdo nedodržuje.
A tak nám teda vytáhni ty ten předpis, jak se to teda měří u EV. Z odkazů, co sem naházel Mikesus vyplývalo, že jim rekuperace zasahuje do spotřeby, zejména v první části měřícího cyklu a proto mají 3 cykly za sebou. Viz cituji: "...The power consumption in segments 1 and 3 is not identical, although the driving curves are the same. This is because .....the traction battery is so full at the beginning that recuperation is not immediately possible. As a result, consumption in segment 1 increases slightly..."
Tak nám najdi a přepiš čisté znění toho, kde bude jasně napsáno, že se v rámci WLTP cyklu měří jen toky energie ven a ne zpět do baterie. Sice to bude stejně zase jen marketingová sratchka, ale alespoň uznám, že se o něco opíráte.
Jinak jsem jel jen relaxačně a předvídavě a plynule v rámci limitů i když občas přes. Zpátky za 5,1/100 o něco méně relaxačně.
Já bych toho chtěl víc, ale v tomhle retardovaně ***ským světě nezměním nic. Já jen říkám, že průměrná spotřeba samostatné jednotky (v tomto případě vozu) je logicky daná jeho hospodařením s palivem (jakéhokoli druhu) a tedy i jeho dojezdem na dané množství tohoto paliva. Že si to marketingová oddělení ohýbají, jak se jim zachce je mi u řiti. Nikdo se nedrží pravdy a to je dnes standardem. Lež je standard. To máš jako Apple a jeho "safírový" skla na iPhonech. Lže o tom už přes 10 let a každý rok jim profíci lež dokážou a veřejně je zesměšní a oni zase další rok lžou dál. Lžou všichni a pořád. A pravidla nikdo nedodržuje.
A tak nám teda vytáhni ty ten předpis, jak se to teda měří u EV. Z odkazů, co sem naházel Mikesus vyplývalo, že jim rekuperace zasahuje do spotřeby, zejména v první části měřícího cyklu a proto mají 3 cykly za sebou. Viz cituji: "...The power consumption in segments 1 and 3 is not identical, although the driving curves are the same. This is because .....the traction battery is so full at the beginning that recuperation is not immediately possible. As a result, consumption in segment 1 increases slightly..."
Tak nám najdi a přepiš čisté znění toho, kde bude jasně napsáno, že se v rámci WLTP cyklu měří jen toky energie ven a ne zpět do baterie. Sice to bude stejně zase jen marketingová sratchka, ale alespoň uznám, že se o něco opíráte.
Takže ty tu od začátku urážíš a sprosté nadávas a teď chceš ať řeknu jak to je? Takže ty to nevíš… ty jen chceš aby byl svět podle tebe.
Já to dohledam. Chce to jen čas protože lidi co znají přesně WLTp je v ČR fakt jen par.
Já to dohledam. Chce to jen čas protože lidi co znají přesně WLTp je v ČR fakt jen par.
Jo. Jsou lidi, co tvrdí jak jezdi za 3.5 na dalnici při 170 za 5. Jaké překvapení, že to jsou jen majitele dieselu a kdyz si to člověk zkusí, je o dost jinde.
Máme b8 alltrack v rodině, se 147kw a v průměru jezdi za 6.5. A pak tu člověk čte kecy o nějakých 4,5 až 5 litrech bez omezovanj
Máme b8 alltrack v rodině, se 147kw a v průměru jezdi za 6.5. A pak tu člověk čte kecy o nějakých 4,5 až 5 litrech bez omezovanj
Nikde jsem jeste neviděl psát někoho, že s (velkym) EV jezdi dalnici za 11kwh. Ale ohledně dementu s dieselem, to se objevuje pravidelně, jak lítají 170 za 3-5l, že jim čistí vzduch a že jen oni mají pravdu.
Ty pořád nechapes? To jsou ti lidi s ice, co vůbec netuší co rekuperace je.
Kdyz pustím plyn, jedu za nula, bez ohledu zda nějaká rekuperace je nebo není. To se promítá do průměrné spotřeby. Ale jakmile je rekuperace, tak se nabíjí baterka, ale pořád to nemění průměrnou spotřebu.
Pro ty méně chápavé ( opět zajímavé, že o sobě tvrdí, že vše znají a opět s dieselem. To je ten negativní vliv na mozek tak rychlý? ), pro porovnání s ice by to bylo tak, ze místo brzdění by se ti objevovala nafta v nádrži. Máš tedy pořád stejnou průměrnou spotřebu, ale za cestu dokážeš mít víc natankováno.
Proč tohle se děje jen lidem s dieselem? Jo já zapomněl, ty studie o negativním vlivu emisi dieslu na mozek a inteligenci jsou výmysl.
Kdyz pustím plyn, jedu za nula, bez ohledu zda nějaká rekuperace je nebo není. To se promítá do průměrné spotřeby. Ale jakmile je rekuperace, tak se nabíjí baterka, ale pořád to nemění průměrnou spotřebu.
Pro ty méně chápavé ( opět zajímavé, že o sobě tvrdí, že vše znají a opět s dieselem. To je ten negativní vliv na mozek tak rychlý? ), pro porovnání s ice by to bylo tak, ze místo brzdění by se ti objevovala nafta v nádrži. Máš tedy pořád stejnou průměrnou spotřebu, ale za cestu dokážeš mít víc natankováno.
Proč tohle se děje jen lidem s dieselem? Jo já zapomněl, ty studie o negativním vlivu emisi dieslu na mozek a inteligenci jsou výmysl.
Zbytečně se snažíš slovíčkařit.
Počítej to jak chceš, výsledkem vždy bude že rekuperace sníží celkové množství energie potřebné pro ujetí dané vzdálenosti (tedy i průměrnou spotřebu), anebo prodlouží dojezd.
Počítej to jak chceš, výsledkem vždy bude že rekuperace sníží celkové množství energie potřebné pro ujetí dané vzdálenosti (tedy i průměrnou spotřebu), anebo prodlouží dojezd.
Oba jste myslím naletěli na Hendlyho nesmyslné vložení rekuperace do této diskuse. Pravda je samozřejmě taková, že celá soustava (to auto) má prostě na 100 km spotřebu X a basta. Tato spotřeba X na 100km se dá porovnat s kapacitou baterky. Mokrous má pravdu a Hendly je zelený .....
rohor: No já pořád čekám že nám tady Hendly svoje rekuperační teorie fundovaně vysvětli.
Ale podobně jako ty mu moc velké šance nedávám...
Ale podobně jako ty mu moc velké šance nedávám...
Tak dobře celou věc popsal Mikesus.
Spotřeba i dojezd je podle WLTP.
Ne všechny hodnoty se měří při testu. Jsou dosazovane dopočítání hodnoty.
PS: opravdu věříte vlastní teorii , ze všichni výrobci lžou s normovaným dojezdem EV a ta lež jde dokázat dělením dvou čísel?😊
Spotřeba i dojezd je podle WLTP.
Ne všechny hodnoty se měří při testu. Jsou dosazovane dopočítání hodnoty.
PS: opravdu věříte vlastní teorii , ze všichni výrobci lžou s normovaným dojezdem EV a ta lež jde dokázat dělením dvou čísel?😊
Hendly: ne, nelžou všichni. Některým to dělení vychází správně.
Pak teda někdo uvádí spotřebu a dojezd dle normy a někdo ne.
To je možné. Sám bych rád věděl kde se berou ty rozdíly, doteď jsem žádné vysvětlení nenašel. Někdy ty čísla sedí nachlup, jindy tam jsou rozdíly v jednotkách nebo i desítkách procent.
Zdůvodnění s rekuperací mi tam ale nezapadá ani trochu
Zdůvodnění s rekuperací mi tam ale nezapadá ani trochu
A kterým to vychází správně? Třeba u Enyaqu dělá hodně velký rozdíl https😐/www.skoda-auto.cz/…f4-134e8f45ed56. cca 60km, nebo to je málo?
Celý koncern VW je na to stejně jako Enyaq. Tak mi ukaž komu to vychází přesně.
Jinak spotřeby a dojezdy uváděné jsou dle WLTP, nikdo neříká, že za ně budeš jezdit, stejně jako u spalováků. Ale jsou dosažitelné.
Na porovnání efektivity dobré. A v porovnání efektivity, rychlosti nabíjení, dojezdu, v dané cenové relaci Ioniq6 je na špici. Odvedli v rámci BEV perfektní práci. :yes:
Celý koncern VW je na to stejně jako Enyaq. Tak mi ukaž komu to vychází přesně.
Jinak spotřeby a dojezdy uváděné jsou dle WLTP, nikdo neříká, že za ně budeš jezdit, stejně jako u spalováků. Ale jsou dosažitelné.
Na porovnání efektivity dobré. A v porovnání efektivity, rychlosti nabíjení, dojezdu, v dané cenové relaci Ioniq6 je na špici. Odvedli v rámci BEV perfektní práci. :yes:
Nevedu si přehled, ale prezentované údaje si často takhle kontrolujuu. A vím že to občas někomu vychází správně.
Jestli na něco trefím tak dám odkaz
Jestli na něco trefím tak dám odkaz
Čekám pane Othello. Od technika očekávám nějaký přehled,když tvrdí že někteří lžou.Nebo je lhář pouze jeden, a automobilky se řídí metodikou WLTP, která samozřejmě je přesně stanovená, ale nemusí být tak jednoduchá, jako jednoduchá násobilka, co ještě zvládneš.
To jsi měl směrovat spíše na Mikesuse. On tvrdí že rozdíl mezi spotřebou a dojezdem je dán rekuperací a že to vyplývá z WLTP. Nicméně důkaz pro to nepřinesl žádný.
Já sám pro ty rozdíly vysvětlení nemám, ostatně proto jsem Mikesuse žádal o info kde tohle norma WLTP popisuje. Odpověď nám doteď nedal.
Mi jen vadí když spotřeba WLTP neodpovídá dojezdu dle téže normy, a rozdíly jsou značné. Smrdí to nějakým podvodem na zákazníky. A pokud jsou tak velké rozdíly skutečně v souladu s normou WLTP, samotná norma poněkud ztrácí důvěryhodnost
Pokud ty máš nějaké fundované vysvětlení, rád si ho přečtu.
Já sám pro ty rozdíly vysvětlení nemám, ostatně proto jsem Mikesuse žádal o info kde tohle norma WLTP popisuje. Odpověď nám doteď nedal.
Mi jen vadí když spotřeba WLTP neodpovídá dojezdu dle téže normy, a rozdíly jsou značné. Smrdí to nějakým podvodem na zákazníky. A pokud jsou tak velké rozdíly skutečně v souladu s normou WLTP, samotná norma poněkud ztrácí důvěryhodnost
Pokud ty máš nějaké fundované vysvětlení, rád si ho přečtu.
Podívej se na svůj příspěvek kde obviňuješ automobilku ze lži.
Přitom každá firma uvádí u parametrů že jsou dle WLTP.
Mikesus nestanovuje WLTP, nebo snad jo?
Že ti vadí normy WLTP, nepatří ani tak sem, Hyundai je asi také nastanovuje, to spíše patří k diskuzím o nejprodávanějších bev v ČR, Evropě ( a to Ioniq6 přes skvělé parametry nebude, je to sedan), zda se necítí zákazníci podvedeni. Těch zákazníků se ptej.
Jinak WLTP ani jiná norma nebude nikdy absolutně přesná tam, kam vstupuje spousta proměných, podívej se na rozdíly na spritmonitoru. Jsou obrovské i u stejných aut. Pro porovnávání ale dobré.
Metodika pro spotřebu a dojezd může být v klidu jiná.Spotřeba stejně jako ICE, ale u nich dojezd nikdo neuvádí, tak třeba mají BEV jinou metodiku na dojezd.A důvod proč jinak, je přece jasný.Důležité že je stená norma pro všechny výrobce.
Pokud neznáš metodiku a nemáš důkaz že ji někdo nedodržuje tak nikoho neobviňuj ze lži, jinak jseš sám lhář. Technik za kterého se rád vydáváš co rozumí autům asi ne.
Přitom každá firma uvádí u parametrů že jsou dle WLTP.
Mikesus nestanovuje WLTP, nebo snad jo?
Že ti vadí normy WLTP, nepatří ani tak sem, Hyundai je asi také nastanovuje, to spíše patří k diskuzím o nejprodávanějších bev v ČR, Evropě ( a to Ioniq6 přes skvělé parametry nebude, je to sedan), zda se necítí zákazníci podvedeni. Těch zákazníků se ptej.
Jinak WLTP ani jiná norma nebude nikdy absolutně přesná tam, kam vstupuje spousta proměných, podívej se na rozdíly na spritmonitoru. Jsou obrovské i u stejných aut. Pro porovnávání ale dobré.
Metodika pro spotřebu a dojezd může být v klidu jiná.Spotřeba stejně jako ICE, ale u nich dojezd nikdo neuvádí, tak třeba mají BEV jinou metodiku na dojezd.A důvod proč jinak, je přece jasný.Důležité že je stená norma pro všechny výrobce.
Pokud neznáš metodiku a nemáš důkaz že ji někdo nedodržuje tak nikoho neobviňuj ze lži, jinak jseš sám lhář. Technik za kterého se rád vydáváš co rozumí autům asi ne.
Neobviňuju ze lži, naopak je hájím že všechny nelžou Nicméně je možné že třeba mluví dle WLTP pravdu, ale zároveň si přihřívají polívčičku na podivně stanovených parametrech protože se jim to hodí do krámu.
Mikesus nestanovuje normy, ale tvrdil tady že zná vysvětlení rozdílu. Leč názor ničím nepodpořil, opakuju to už poněkolikáté
Dále - nektitizuju rozdíly hodnot WLTP proti skutečnosti, ale rozdíly hodnot v samotné WLTP. Argument spritmonitorem nebo proměnnýma je proto mimo mísu. Čemu na tom nerozumíš ?
A ano, metodiku neznám, a proto opakovaně žádám o fundované vysvětlení. Mikesuse i tebe. Bohužel to taky zjevně neznáte,
A za nikoho se nevydávám, jak te tohle napadlo ??
Mikesus nestanovuje normy, ale tvrdil tady že zná vysvětlení rozdílu. Leč názor ničím nepodpořil, opakuju to už poněkolikáté
Dále - nektitizuju rozdíly hodnot WLTP proti skutečnosti, ale rozdíly hodnot v samotné WLTP. Argument spritmonitorem nebo proměnnýma je proto mimo mísu. Čemu na tom nerozumíš ?
A ano, metodiku neznám, a proto opakovaně žádám o fundované vysvětlení. Mikesuse i tebe. Bohužel to taky zjevně neznáte,
A za nikoho se nevydávám, jak te tohle napadlo ??
Hendly: ne, nelžou všichni. Některým to dělení vychází správně Toto jsi psal.Obviňuješ některé ze lži, aniž by jsi znal metodiku.A neuvedl jsi, které tedy podle tebe nelžou. Nevím o žádné, které vychází přesné vydělení kapacity spotřebou.
Takže si vymýšlíš, lžeš, nebo co?
To neokecáš.
Já metodiku přesně znát nepotřebuji, důvody jsem vysvětlil. Metodika je pro všechny stejná. To je důležité.
Ale je jasné že pro srovnání spotřeby i s ICE musí být s nimi stejná. Naopak pro dojezd je nevhodná, proto nebudou třeba změny rychlostí (rychlost konstantní) atd, protože by to mohlo některé znevýhodňovat (určování okamžiku akcelerace a decelerace vůči celkové kapacitě baterií u každého jiné), to je snad jasné.
To byl příklad, jak to může fungovat. Co tě zajímá tak si dohledej, to za tebe nikdo dělat nebude.
Takže si vymýšlíš, lžeš, nebo co?
To neokecáš.
Já metodiku přesně znát nepotřebuji, důvody jsem vysvětlil. Metodika je pro všechny stejná. To je důležité.
Ale je jasné že pro srovnání spotřeby i s ICE musí být s nimi stejná. Naopak pro dojezd je nevhodná, proto nebudou třeba změny rychlostí (rychlost konstantní) atd, protože by to mohlo některé znevýhodňovat (určování okamžiku akcelerace a decelerace vůči celkové kapacitě baterií u každého jiné), to je snad jasné.
To byl příklad, jak to může fungovat. Co tě zajímá tak si dohledej, to za tebe nikdo dělat nebude.
Mě ta metodika zajímá a už jsem to asi i našel. Jestli to chápu správně, spotřeba se dle WLTP počítá včetně ztrát při nabíjení, ale dojezd je bez nabíjecích ztrát. Z toho vzniká ten rozdíl, viz😒br />
https😐/www.electrive.com/…ally-calculated/
Z toho vyplývá že Hendly neměl s rekuperací pravdu
Chápu taky že John metodiku nepotřebuje znát a umí si to i zdůvodnit. Já vysvětlení našel a proto se teď automobilkám omlouvám, nelžou (alespoň co se týká WLTP)
Nicméně že spotřeba u některých aut dříve pasovala s dojezdem si jsem jistý. Pravděpodobně to ale bylo dle NEDC nebo jiných dřívějších norem a dnes už ty hodnoty možná nedohledáme.
https😐/www.electrive.com/…ally-calculated/
Z toho vyplývá že Hendly neměl s rekuperací pravdu
Chápu taky že John metodiku nepotřebuje znát a umí si to i zdůvodnit. Já vysvětlení našel a proto se teď automobilkám omlouvám, nelžou (alespoň co se týká WLTP)
Nicméně že spotřeba u některých aut dříve pasovala s dojezdem si jsem jistý. Pravděpodobně to ale bylo dle NEDC nebo jiných dřívějších norem a dnes už ty hodnoty možná nedohledáme.
WLTP je přesná norma aplikovaná prostřednictvím programů pro válcový dynamometr a spritmonitor dobrovolná, nezávazná, možná i nepřesná statistika z běžného provozu, dvě absolutně rozdílné věci.
A rohor zase špatně, stejně jako mokrous. A to jsem myslel, že techniku a výpočty zvládáš
Špatně proč? Mimo to, pokud souhlasí Othello je to známka vysoké důvěryhodnosti toho, co píšu. Je to jeden z mála technicky erudovaných diskutérů.
Protože michas jabka a hrušky. U HEV rekuperace snižuje spotřebu benzinu, u EV ale nema jak snížit spotřebu benzinu.
Pojedu z kopce za 0 a nic nenabiju, nebo nabiju řekněme 1kwh. V obou případech je spotřeba 0kwh. Pak pojedu do kopce a bude spotřeba 20kwh, bez ohledu na to, jestli mám v baterce 20kwh nebo 21kwh. Průměrná spotřeba v obou případech bude stejná, 10kwh, ale v prvním mám o 1kwh v baterce méně, tudíž o cca 10km kratší dojezd se stejne velkou baterkou a se stejnou spotřebou.
Pojedu z kopce za 0 a nic nenabiju, nebo nabiju řekněme 1kwh. V obou případech je spotřeba 0kwh. Pak pojedu do kopce a bude spotřeba 20kwh, bez ohledu na to, jestli mám v baterce 20kwh nebo 21kwh. Průměrná spotřeba v obou případech bude stejná, 10kwh, ale v prvním mám o 1kwh v baterce méně, tudíž o cca 10km kratší dojezd se stejne velkou baterkou a se stejnou spotřebou.
Dal jsem ti příklad. Odpověz mi na něj, jak rekuperace u EV snížila spotřebu? Prodloužila mi dojezd, protoze jsem "natankoval" za jizdy, ale v obou případech je stále stejná průměrná spotřeba. Othello je zrovna co se týče hybridů a EV dost mimo. Jinak souhlas, že má přehled.
Rekuperace je jen snížení ztrát. Takže auto vždycky dojede dál, když jí vůbec nemusí aktivovat.
auto ji z kopce nemusí používat, ale proč by to neudělalo, když tak získá energii grátis?
Mig@: Při režimu aktivované rekuperace jsou také ztráty. Takže pokud rekuperaci není třeba využít, k těmto ztrátám nedochází.
Proto by bylo lepší nerekuperovat, když to není nutné. (A když už, tak sice grátis, ovšem mínus ty ztráty.)
Proto by bylo lepší nerekuperovat, když to není nutné. (A když už, tak sice grátis, ovšem mínus ty ztráty.)
Pri meraní spotreby znamená rekuperácia len minimum energie naviac, pretože rekuperuješ jedine pri spomalení; ak brzdíš motorom a nie brzdami. Povedal by som, že ide o zanedbateľnú položku.
Absolutně špatně. Rekuperace má dramatický vliv na celkovou spotřebu celé soustavy. Když máš auto bez rekuperace, bude mít spotřebu X na 100. Stejné auto s rekuperací bude mít spotřebu Y na 100. A to Y bude menší než X. A to tím víc, čím lepší je rekuperace. Co na tom nechápeš?
Pri jizde ve meste ano, na okreskach mene a na dalnici minimalne. Kteremu z tech rezimu je nejpodobnejsi merici cyklus?
Tohle platí u HEV, díky rekuperaci snížíš spotřebu benzinu. U EV prodlouzis dojezd.
To si dost pleteš
To si dost pleteš
Tady je tolik lidí, co nechápe... A je to až děsivé, jaký sratchky a demagogie z lidí furt lezou a jaké averze a nenávisti to živí a u aut je to to nejmenší. Pak se nemůžeme divit, do jaký řiti se svět řítí...
No tak zrovna u hybridu a EV jde o zcela zásadní vliv. Protože v reálu zpomaluješ pořád. A proto jim to taky žere ve městě málo a na dálnici jako kráva, protože buď brzdí furt a nebo jen málo.
A proč hybridy od Toyota jezdí mimo město za víc, než po městě?
Nevím kolik jsi najel s hybridem ty, já mám jen kolem 300tis km, ale vychází mi okresky a město na velice podobné hodnoty. Až dalnice rozevírá nůžky spotřeby.
Můj Prius má nejvyšší spotřebu ve městě. Mimo město má tu nejnižší za kterou dokážu jet. Jmenovitě ve městě za 5,5 a mimo město pod 4.
Prodlouží dojezd, to souhlasim, ale spotřebu neovlivňuje, protoze do průměrné spotřeby se opravdu nepočítá záporná hodnota. Pokud tam chcete počítat i rekuperaci, tak průměrnou spotřebu vypoctete snadno. Dojezd a kapacita baterky je známé
Rozhodne nesouhlasím. Viz elektrokola. Výrobci brečí, ze kdyby to bylo realizovatelný, už dávno by to tam dali. Dtto elektromotorky. Kdyby to byl nesmysl, určitě by o tom ani neuvažovali.
Mikesus: "do průměrné spotřeby se nezapočítává záporná hodnhota" - no to se tedy započítává. Proto taky čím lepší rekuperace tím nižší spotřeba. Nerozumím proč pořád tvrdíš opak. Asi proto, že pořád nevím proč odděluješ externí, interní, spalovák, rekuperaci... To nemůžeš oddělovat, to je jedna soustava, která má nějakou spotřebu.
Tak mi napiš kde?
Ne, do průměrné spotřeby se rekuperace nezapočítává, do dojezdu ano.
Proto tu pořád brecite, že vám nesedí spotřeba s kapacitou baterky na daný dojezd.
Vy jste ale tajtrdlíci.
Ne, do průměrné spotřeby se rekuperace nezapočítává, do dojezdu ano.
Proto tu pořád brecite, že vám nesedí spotřeba s kapacitou baterky na daný dojezd.
Vy jste ale tajtrdlíci.
Jak se může rekuperace neúčastnit spotřeby a účastnit dojezdu? To přece nedává žádný smysl, protože ty dvě veličiny jsou na sobě přímo závislé. Hlavně, proč z toho děláš větší vědu, než to je?
Takze kdyz budeme mít indukcni nabíjení v silnicích, bude průměrná spotřeba nula?
Ale vždyť je úplně jedno kolik energie a z jakých různých zdrojů použiješ. Můžeš si dát do auta jaderný reaktor a nechat se k tomu táhnout koněm a zezadu do tebe může kopat fotbalista. Auto bude mít nějakou spotřebu. Když se bude víc snažit fotbalista, nenadře se se tolik koníček vepředu. A když budeš mít dobrou rekuperaci, dojedeš dál (= budeš mít nižší spotřebu = fotbalista i kůň budou odpočatější a nebudeš tak často doplňovat palivo do reaktoru). Už píšu jak Hamuna, sakra, jestě s tou základní školou jsem nestihnul.
Tvl! běž do politiky. Srovnávej autonomní hospodaření uvnitř vozu s externí dodávkou proudu.
To už je fakt síla. Co dneska piješ?
To už je fakt síla. Co dneska piješ?
Nesnizi potřebnou energii. Ta je pořád stejná. Sníží potřebnou energii nabijenou z externího zdroje.
Mikesus: Legrační úvaha. Prozradím ti tedy malé tajemství - elektromobily jezdí výhradně na energii nabijenou z externího zdroje
Jakékoliv snížení potřebné energie se týká přímo té co pochází z externích zdrojů.
Jakékoliv snížení potřebné energie se týká přímo té co pochází z externích zdrojů.
Nepovídej. Všechno jezdi z externích zdrojů. Kdybys to nevěděl.
Ale to nic nemění na tom, ze rekuperace snižuje požadavek na tyhle externí zdroje, ale průměrnou spotřebu za jízdy nesnizuje.
To je vtipné, jak ti co tomu nerozumím se snaží dělat chytré. Kolik jsi v EV nebo hybridu najel?
Ale to nic nemění na tom, ze rekuperace snižuje požadavek na tyhle externí zdroje, ale průměrnou spotřebu za jízdy nesnizuje.
To je vtipné, jak ti co tomu nerozumím se snaží dělat chytré. Kolik jsi v EV nebo hybridu najel?
Ty už ses asi ***, ne? Co tady urážíš inteligenci lidí s dieselem? Ještě jim rozdej žlutý hvězdy na rukávy. Není snad jedno, kdo s čím jezdí? Já na rozdíl od tebe nemám problém ani s hybridem, ani s benzínem, ani s atmosférou, ani s turbodieselem.
Jak vůbec můžeš psát takový demagogický ***? Jak ti rekuperace nemění spotřebu?!?!?!?!? On ti ten hybrid právě díky ní, nejezdí za 5/100??? Máš v techničáku průměrnou 9/100 a všude říkáš, že ti to jezdí za 9/100 v průměru, ale když dost rekuperuješ tak to dojede dál a teda je to jako kdyby to vlastně jelo za 5/100? Takhle debilně si představuješ vyjadřovaní?
Jak vůbec můžeš psát takový demagogický ***? Jak ti rekuperace nemění spotřebu?!?!?!?!? On ti ten hybrid právě díky ní, nejezdí za 5/100??? Máš v techničáku průměrnou 9/100 a všude říkáš, že ti to jezdí za 9/100 v průměru, ale když dost rekuperuješ tak to dojede dál a teda je to jako kdyby to vlastně jelo za 5/100? Takhle debilně si představuješ vyjadřovaní?
Protože to tomu tak odpovídá. Energie potřebná na danou vzdálenost je pořád stejná. Až nebudeš opakovat naprostý nesmysl, pak se můžeme bavit. Ale tvé neustále vyjádření o rekuepraci snižující energii potřebnou na ujetou vzdálenost něco o tech studiích potvrzuje.
Takze ještě jednou. Jak rekuperace u EV snižuje prumernou spotřebu? Kdyz pojedu z kopce s rekuperací se spotřebou 0kwh a bez rekuperace se spotřebou 0kwh, jaký je rozdíl v prumerne spotřebě?
A jak jsem psal uz několika méně bystrým z vás. hev a ev je rozdil, protoze u hev to snižuje spotřebu benzinu, díky tomu že využívá elektriku, protoze energie potřebná na danou vzdálenost je pořád stejná. Jen díky rekuperaci může používat elektriku casteji
Takze ještě jednou. Jak rekuperace u EV snižuje prumernou spotřebu? Kdyz pojedu z kopce s rekuperací se spotřebou 0kwh a bez rekuperace se spotřebou 0kwh, jaký je rozdíl v prumerne spotřebě?
A jak jsem psal uz několika méně bystrým z vás. hev a ev je rozdil, protoze u hev to snižuje spotřebu benzinu, díky tomu že využívá elektriku, protoze energie potřebná na danou vzdálenost je pořád stejná. Jen díky rekuperaci může používat elektriku casteji
Proč tady zase demagogicky motáš nesmysly a slovíčka o energii?!?
Od začátku je řeč o průměrné spotřebě. Tečka. Průměr znamená průměr. Tečka. Takže nějaký *** o jízdě do kopce z kopce mě nezajímají.
Je mi u pr.de.le jaký má auto pohon, ale každý má nějakou průměrnou spotřebu. Nezáleží na tom, jestli 4/100, nebo 15/100, ale je to průměr. A nezáleží na tom, jakým způsobem se toho docílí. Tobě to chvíli žere 10 a pak howno (protože tě postrkuje baterka) a průměr je 5. Mě to žere chvíli 8 a chvíli 2 a průměr je 5. Tečka. Průměr je průměr! Tečka.
A když tam neteče nafta, nebo benál, nebo mix fosilu a elektriky, tak se to holt musí uvést v kWh. Ale *** drát průměr je průměr. Jinak si to můžou strčit do pr.de.le.
Od začátku je řeč o průměrné spotřebě. Tečka. Průměr znamená průměr. Tečka. Takže nějaký *** o jízdě do kopce z kopce mě nezajímají.
Je mi u pr.de.le jaký má auto pohon, ale každý má nějakou průměrnou spotřebu. Nezáleží na tom, jestli 4/100, nebo 15/100, ale je to průměr. A nezáleží na tom, jakým způsobem se toho docílí. Tobě to chvíli žere 10 a pak howno (protože tě postrkuje baterka) a průměr je 5. Mě to žere chvíli 8 a chvíli 2 a průměr je 5. Tečka. Průměr je průměr! Tečka.
A když tam neteče nafta, nebo benál, nebo mix fosilu a elektriky, tak se to holt musí uvést v kWh. Ale *** drát průměr je průměr. Jinak si to můžou strčit do pr.de.le.
Ano a průmerna spotřeba není ovlivněna rekuperaci u EV. Napiš jak.
EV má průměrnou spotřebu bez ohledu na rekuperaci. Ta mu jen pomůže prodloužit dojezd, protoze tankuje za jizdy.
Jediné s cim souhlasim, že rekuperace snižuje spotřebu z externích zdrojů. Ať už že zásuvky nebo z benzinky.
EV má průměrnou spotřebu bez ohledu na rekuperaci. Ta mu jen pomůže prodloužit dojezd, protoze tankuje za jizdy.
Jediné s cim souhlasim, že rekuperace snižuje spotřebu z externích zdrojů. Ať už že zásuvky nebo z benzinky.
Co to je kuwa zase za dotaz? Průměrná spotřeba čehokoli s baterií je ovlivněna rekuperací. Nepotřebujeme si snad opakovat, že je ve dne světlo a v noci tma. Nebo?
A nebo jinak. Pojďme do každého článku o Superbu, Octavii, nebo Passatu psát, že mají průměrnou spotřebu 5/100, ale dojezd 2057km na jedno natankování. Ať jsou to stejný sratchky, jako v textech o EV a PHEV atd. Se.re pes, že toho docílí jen v pytli za kamionem v noci cestou do Holandska v bezvětří atd. Když demagogie, tak demagogie.
A nebo jinak. Pojďme do každého článku o Superbu, Octavii, nebo Passatu psát, že mají průměrnou spotřebu 5/100, ale dojezd 2057km na jedno natankování. Ať jsou to stejný sratchky, jako v textech o EV a PHEV atd. Se.re pes, že toho docílí jen v pytli za kamionem v noci cestou do Holandska v bezvětří atd. Když demagogie, tak demagogie.
Tak mi řekni jak u EV rekuperace sníží spotřebu při jízdě. Já se nebavim o spotřebě v zásuvce, ale o spotřebě za jízdy, která je psaná všude dle normy a kterou tu mj. i ty napadáš.
Napiš aspoň jeden argument. To ze řekneš že to tak je není argument, protoze to říká kazdej debil, který se v ničem nevyzná, že to je tak jak on říká.
Ja jsem napsal příklad. Pojedu z kopce za 0 a nic nenabiju, nebo nabiju řekněme 1kwh. V obou případech je spotřeba 0kwh. Pak pojedu do kopce a bude spotřeba 20kwh, bez ohledu na to, jestli mám v baterce 20kwh nebo 21kwh. Průměrná spotřeba v obou případech bude stejná, 10kwh, ale v prvním mám o 1kwh v baterce méně, tudíž o cca 10km kratší dojezd se stejne velkou baterkou a se stejnou spotřebou.
Je to těžké pochopit co? Pak se nediv, že těm studium o inteligenci v dieselu věřím čím dál víc.
Napiš aspoň jeden argument. To ze řekneš že to tak je není argument, protoze to říká kazdej debil, který se v ničem nevyzná, že to je tak jak on říká.
Ja jsem napsal příklad. Pojedu z kopce za 0 a nic nenabiju, nebo nabiju řekněme 1kwh. V obou případech je spotřeba 0kwh. Pak pojedu do kopce a bude spotřeba 20kwh, bez ohledu na to, jestli mám v baterce 20kwh nebo 21kwh. Průměrná spotřeba v obou případech bude stejná, 10kwh, ale v prvním mám o 1kwh v baterce méně, tudíž o cca 10km kratší dojezd se stejne velkou baterkou a se stejnou spotřebou.
Je to těžké pochopit co? Pak se nediv, že těm studium o inteligenci v dieselu věřím čím dál víc.
No, jak říkám. Demagogie a slovíčkaření. Podle toho, jak se to politicky hodí do krámu.
Ale už začínám rozumět jazyku vašeho kmene.
Normální by bylo uvažovat spotřebu energie u EV tak, že chvíli to bere 10kW, chvíli 90kW, chvíli mínus 40kW a pak vyjde průměr 17kWh/100km. A z dostupné kapacity baterie a reálné průměrné spotřeby by vycházel reálný průměrný dojezd.
Ale tady se hodí do krámu, že to při akceleraci, nebo ustálené jízdě něco žere a budeme tomu říkat spotřeba a při zpomalování to nežere a to už do průměru nedáme. To dáme jinam a budeme tomu říkat dojezd. Prostě jen slovíčkaření.
Jak už jsem psal. Passat žere 5, nádrž má na 66 litrů a dojede 2050 km. To je fuk. Hotovo.
Ale už začínám rozumět jazyku vašeho kmene.
Normální by bylo uvažovat spotřebu energie u EV tak, že chvíli to bere 10kW, chvíli 90kW, chvíli mínus 40kW a pak vyjde průměr 17kWh/100km. A z dostupné kapacity baterie a reálné průměrné spotřeby by vycházel reálný průměrný dojezd.
Ale tady se hodí do krámu, že to při akceleraci, nebo ustálené jízdě něco žere a budeme tomu říkat spotřeba a při zpomalování to nežere a to už do průměru nedáme. To dáme jinam a budeme tomu říkat dojezd. Prostě jen slovíčkaření.
Jak už jsem psal. Passat žere 5, nádrž má na 66 litrů a dojede 2050 km. To je fuk. Hotovo.
Aha. Takze ty počítáš rekuperaci jako mínusovou spotřebu. No to je dobrej nesmysl. Takhle se norma na měření spotřeby fakt nepoužívá. To používáš jen ty a pár neználků a pak tu brečíte a nadáváte redakci, že nesedí spotřeba, kapacita baterky a dojezd.
Hele, nevíš jestli se v roce 1941 započítávali židi mezi lidi a jestli v roce 1953 se čeští piloti sloužící u RAF započítavali mezi osvoboditele, nebo rozvratné živly? Hlavní je mít tu správnou metodiku, bez ohledu na realitu, že ano?
Tak mi řekni realitu? Odpověz jaký je rozdíl mezi spotřebou 0kwh a 0 kWh a spotřebou 20kwh a 20kwh. Která z nich je jiná než ta druhá?
Mezi 0 a 0 rozdíl není, stejně tak mezi 20 a 20. Nesnaž se.
A jestli sis cestou z kopce dobil 1kWh, no tak jsi musel rekuperovat a v druhém EV autě bys musel rekuperovat taky. A *** typu, nabil jsem na Grossglockneru na 110% a tak jsem cestou už nemohl rekuperovat a druhý stejný EV mělo baterku vybitou a tak rekuperovalo si strč za klobouk.
Při dodržení rovnocenných podmínek vykáže daný typ pohonu nějakou relevantní reálnou spotřebu v cíli. A tím je pro mne rozdíl stavu baterie před a po. Ostatní jsou jen marketingový a politický sratchky.
A jestli sis cestou z kopce dobil 1kWh, no tak jsi musel rekuperovat a v druhém EV autě bys musel rekuperovat taky. A *** typu, nabil jsem na Grossglockneru na 110% a tak jsem cestou už nemohl rekuperovat a druhý stejný EV mělo baterku vybitou a tak rekuperovalo si strč za klobouk.
Při dodržení rovnocenných podmínek vykáže daný typ pohonu nějakou relevantní reálnou spotřebu v cíli. A tím je pro mne rozdíl stavu baterie před a po. Ostatní jsou jen marketingový a politický sratchky.
Takze uznáváš, že rekuperace nemá vliv na průměrnou spotřebu. Má vliv na dojezd a na nižší spotřebu ze zásuvky.
Na téhle extrémní situaci se to ukáže nejlépe, takže díky za další příklad.
Na téhle extrémní situaci se to ukáže nejlépe, takže díky za další příklad.
Ne, neuznávám. Pro mne vždy byla, je a bude spotřeba daná ujetými km na odčerpané množství paliva(energie) z nádrže(baterie). Žádný ohýbání reality a kecy na tom nic nezmění.
Prostě mám 66 litrů a dám na to 1.200 km a vyjde 5,5/100 tečka.
Mám 77kWh a dám na to 400km a vyjde 19,25kWh. Tečka.
Zbytek si můžou všichni strčit za klobouk.
Kašlu na to, jak k tomu dochází a že u EV i hybridů teče elektrika tam i zpět, což je jejich jediné využitelné plus týkající se spotřeby. A každý ví, že nafta a benzín do nádrže neteče zpět, ale zároveň každý ví, jak daleko to na tu blbou nádrž dojede, když to bude žrát to, co to žere.
Jsou to prostě spojené nádoby a nelze je oddělovat podle toho, co je komu hodí.
To je jako bych tvrdil, že lednice jen chladí, ale z druhé strany nehřeje. Nebo, že žere jen tolik, co je energie ochlazení a energie uvolňující teplo neexistuje, nebo podobný blbosti. Prostě vše je nutné brát jako celek. A jestli někdo takhle prasí metodiky, tak je to jeho problém.
To by pak mohla být nová móda, vytlačit si svoje EV do kopce pomocí celé rodiny a pak si to zrekuperovat dolů. To by pak mohl být dojezd třeba milión km na jedno nabití při spotřebě 16kWh a baterii 77kWh, ne? To by taky šlo a bylo by fajn to přidat do prospektu.
Prostě mám 66 litrů a dám na to 1.200 km a vyjde 5,5/100 tečka.
Mám 77kWh a dám na to 400km a vyjde 19,25kWh. Tečka.
Zbytek si můžou všichni strčit za klobouk.
Kašlu na to, jak k tomu dochází a že u EV i hybridů teče elektrika tam i zpět, což je jejich jediné využitelné plus týkající se spotřeby. A každý ví, že nafta a benzín do nádrže neteče zpět, ale zároveň každý ví, jak daleko to na tu blbou nádrž dojede, když to bude žrát to, co to žere.
Jsou to prostě spojené nádoby a nelze je oddělovat podle toho, co je komu hodí.
To je jako bych tvrdil, že lednice jen chladí, ale z druhé strany nehřeje. Nebo, že žere jen tolik, co je energie ochlazení a energie uvolňující teplo neexistuje, nebo podobný blbosti. Prostě vše je nutné brát jako celek. A jestli někdo takhle prasí metodiky, tak je to jeho problém.
To by pak mohla být nová móda, vytlačit si svoje EV do kopce pomocí celé rodiny a pak si to zrekuperovat dolů. To by pak mohl být dojezd třeba milión km na jedno nabití při spotřebě 16kWh a baterii 77kWh, ne? To by taky šlo a bylo by fajn to přidat do prospektu.
To ze ty to počítáš podle dojezdu je tvůj problém. Chapu to, protoze u tvého auta je dojezd dán spotřebou. U EV je to jiné. Má kapacitu baterky třeba 50kwh, průměrnou spotřebu třeba 10kwh, takže dle tvého zastaralé pohledu má dojezd 500km. Jenže narozdil od tvého rakovinometu po cestě místo opotřebování brzd dobíjí. Je to jako bys ty místo brzdění vyráběl naftu do nádrže. Průměrnou spotřebu budeš mít pořád nějakých 6 litrů ( jo ja zapomnel TDI jezdi 180 za 5l a 130 za 4 ), ale budeš mít větší dojezd.
Ale chápu, jak už jsem poznamenal, studie o vlivu emisi dieselu....asi nepochopis nikdy už.
Realitu ohybas ty. Proroze odčerpání energie z nadrze/baterie je pořád stejně, jen si to dokáže natankovat za jízdy zdarma. Fakt dokazuješ tu pravdu o inteligenci. Stále jen tvrdíš "já mám pravdu a tečka.". Upřímně, od tebe jsem tohle nečekal.
Ale je to odjakživa bohužel, nejvíc křičí ti, ze maji pravdu, co mají v hlavě málo, ale argument nedají.
Pořád michas jabka a hrušky, což se u lidí s dieselem děje bezne. Ještě napiš, že diesel čistí vzduch a máme vyhráno. Tech 5l při 180 už jsi zmínil.
Ale chápu, jak už jsem poznamenal, studie o vlivu emisi dieselu....asi nepochopis nikdy už.
Realitu ohybas ty. Proroze odčerpání energie z nadrze/baterie je pořád stejně, jen si to dokáže natankovat za jízdy zdarma. Fakt dokazuješ tu pravdu o inteligenci. Stále jen tvrdíš "já mám pravdu a tečka.". Upřímně, od tebe jsem tohle nečekal.
Ale je to odjakživa bohužel, nejvíc křičí ti, ze maji pravdu, co mají v hlavě málo, ale argument nedají.
Pořád michas jabka a hrušky, což se u lidí s dieselem děje bezne. Ještě napiš, že diesel čistí vzduch a máme vyhráno. Tech 5l při 180 už jsi zmínil.
Ty seš fakt chudák. Začneš tady první s urážkama lidí s dieselem. Děláš ze všech ***y, jako by na to měl vliv jejich motor. Dodáš odkazy na měření WLTP, kde se píše, že jim rekuperace ovlivňuje spotřebu, takže si sám se.re.š do huby, pak mi tady zkoušíš omlátit o hlavu spotřeby TDI, které zazněly jasně jako ironie (asi v návalu emocí přestáváš chápat psaný text). Nezapomeneš si kopnout do dieselu, že je to rakovinomet, přitom mnohé tvoje hybridy, které ještě neměly GPF produkovaly asi o 3 řády víc jemných sazí, které jsou dozajista léčivé. A chudá směs benzínu dozajista neprodukuje žádné NOxy. A ano, diesel čistí vzduch od pevných částic. A ano má určité emise NOx a další nepatrné emise nespálených aromátů, stejně jako benzín. Hodnoty NOx jsou dohledatelné díky RDE cyklu v COC listu každého vozu. A asi by ses divil, když bys našel, že nejeden turbobenzín má NOx vyšší, než diesel. Jinde má zase diesel 3x vyšší. Je to motor od motoru jiné.
Tak jsi se nám tu zase předvedl, no. My na Vysočině trpíme kretenismem, protože tu dýcháme moc emisí z nafty, zatímco ty ve velkoměstě dýcháš jen vůni borovic a díky tomu jsi chytrý.
A když jsi tolik chytrý, tak nám stále jako seklý gramofón opakuješ co je to rekuperace a přidáváš analogii s přibývající naftou v nádrži, jako bychom to snad nevěděli. Ale neboj, my to víme dobře. Jen znovu opakujeme, že průměrná spotřeba je průměrná spotřeba a ohýbání pravdy, metodiky, marketingu a další ***, jako, že snad EV a HEV nepotřebují brzdy, když těch 2,5 tuny jdeš poslat do vracečky, nás nezajímají.
Tak jsi se nám tu zase předvedl, no. My na Vysočině trpíme kretenismem, protože tu dýcháme moc emisí z nafty, zatímco ty ve velkoměstě dýcháš jen vůni borovic a díky tomu jsi chytrý.
A když jsi tolik chytrý, tak nám stále jako seklý gramofón opakuješ co je to rekuperace a přidáváš analogii s přibývající naftou v nádrži, jako bychom to snad nevěděli. Ale neboj, my to víme dobře. Jen znovu opakujeme, že průměrná spotřeba je průměrná spotřeba a ohýbání pravdy, metodiky, marketingu a další ***, jako, že snad EV a HEV nepotřebují brzdy, když těch 2,5 tuny jdeš poslat do vracečky, nás nezajímají.
Sorry, ale kouká z tebe frustrace a slama z bot.
Celou dobu tu sprosté urážíš a jediné co neustále opakujes jsou zážitky z tvým autem.
Nadávat na marketing a ohýbání reality a to se v největším měřítku a dlouhodobe dotýkají dieslu. A schválně jestli nakonec někdo řekl kdo za to mohl?
Jsem fakt nastvanej jak tu dokážeš urážet a znalost nikde. Fakt mě to tady už nic nepřináší…. Ještě používáš nějaké “my”…
Celou dobu tu sprosté urážíš a jediné co neustále opakujes jsou zážitky z tvým autem.
Nadávat na marketing a ohýbání reality a to se v největším měřítku a dlouhodobe dotýkají dieslu. A schválně jestli nakonec někdo řekl kdo za to mohl?
Jsem fakt nastvanej jak tu dokážeš urážet a znalost nikde. Fakt mě to tady už nic nepřináší…. Ještě používáš nějaké “my”…
"Z" mým autem. Aha, to bude asi ta sláma, nebo Zláma?
Jasně, já urážím a Mikesus nás ***y s dieselem poškozenými mozky povzbuzuje... 😁 😁 😁
Když máš najít a předložit argument, tak jen napíšeš něco o slámě z bot a gramatiku necháš pro jistotu někde v šuplíku. Názor si každý udělá sám.
Jasně, já urážím a Mikesus nás ***y s dieselem poškozenými mozky povzbuzuje... 😁 😁 😁
Když máš najít a předložit argument, tak jen napíšeš něco o slámě z bot a gramatiku necháš pro jistotu někde v šuplíku. Názor si každý udělá sám.
Opět to samé. Místo toho, ze se ukáže skutečnost, ze vůbec nevíš jak to je, tady resis moji chybu při psani příspěvku na mobilu a chyby při při úpravě věty.
Začni u svých znalosti.
Začni u svých znalosti.
"...The power consumption in segments 1 and 3 is not identical, although the driving curves are the same. This is because .....the traction battery is so full at the beginning that recuperation is not immediately possible. As a result, consumption in segment 1 increases slightly..."
Mohl bys to ty * přeložit?
Mohl bys to ty * přeložit?
Spis by bylo dobre to z tvé strany pochopit.
Nevím kde jsi to vzal. Ale jestli to považuješ za argument tak proč sem davas citaci která dokazuje opak toho co jsi kritizoval na začátku?
Nevím kde jsi to vzal. Ale jestli to považuješ za argument tak proč sem davas citaci která dokazuje opak toho co jsi kritizoval na začátku?
Ani v technice se nevyznáš koukam ty hybridy nejsou přímé vstřiky a víme jak to je. Navíc můžeme připomenout dieselgate a i v prvním euro6 naprosto odlišné hodnoty nox v reali. Pak tu máme také vysterovani z rakouska tusim z odpojovanj egr při nižší teplotě. Takze trochu zapatrej v technice a emisích.
Mám vyhledat, kde jsi psal, ze jsi jel svižně hodně nad limit, že by ti sebrali i občanku a dojel za 5.1 tuším?
A co to čištění vzduchu, už jsi začal? Kretenismem netrpí na vysočině, ale lidi, co si úmyslně vymýšlí. Možná bych ti i věřil občas, kdybychom ten 147kw motor neměli v rodině.
Přestaň tu brečet, máš tu dost informací, že průměrná spotřeba není ovlivněna rekuperací, jinak by ti dojezd podle wltp se spotřebou seděl. Ale on nesedí, protoze rekuperace a primitivové si nedokážou představit situaci, kdy za jízdy se "doplňuje nádrž ". Jo a já zapomněl, 4valcovej diesel vlastně vůbec nejlépe a nevibruje.
Takze si to shrneme😒br /> S dieselem jedete jako prase hodně nad limit za 5, čistí vzduch, nevibruje a neklepe a ty studie jsou taky vymysl.
Ano, průměrná spotřeba je to, co auto bere z baterky, ale není to co vrací do baterky.
Mám vyhledat, kde jsi psal, ze jsi jel svižně hodně nad limit, že by ti sebrali i občanku a dojel za 5.1 tuším?
A co to čištění vzduchu, už jsi začal? Kretenismem netrpí na vysočině, ale lidi, co si úmyslně vymýšlí. Možná bych ti i věřil občas, kdybychom ten 147kw motor neměli v rodině.
Přestaň tu brečet, máš tu dost informací, že průměrná spotřeba není ovlivněna rekuperací, jinak by ti dojezd podle wltp se spotřebou seděl. Ale on nesedí, protoze rekuperace a primitivové si nedokážou představit situaci, kdy za jízdy se "doplňuje nádrž ". Jo a já zapomněl, 4valcovej diesel vlastně vůbec nejlépe a nevibruje.
Takze si to shrneme😒br /> S dieselem jedete jako prase hodně nad limit za 5, čistí vzduch, nevibruje a neklepe a ty studie jsou taky vymysl.
Ano, průměrná spotřeba je to, co auto bere z baterky, ale není to co vrací do baterky.
Mokrouši, sníží jízda mimo město průměrnou spotřebu auta?
Co to je za dotaz, Migouši???
Průměrná spotřeba je průměrná spotřeba. A ta je daná nějakou metodikou a nebo zvoleným parametrem. A potom je daná typem pohonu. Takže po dosažení dostupných hodnot bude odpověď ANO, nebo NE. A spotřeba pak může být výrazně nižší, nebo výrazně vyšší, nebo stejná a tak dále.
Průměrná spotřeba je průměrná spotřeba. A ta je daná nějakou metodikou a nebo zvoleným parametrem. A potom je daná typem pohonu. Takže po dosažení dostupných hodnot bude odpověď ANO, nebo NE. A spotřeba pak může být výrazně nižší, nebo výrazně vyšší, nebo stejná a tak dále.
Mikesus: tak nám tu prosím dej odkaz na správnou normu měření spotřeby a normu stanovení dojezdu. Ať teda máme jasno o čem se bavíme
to je přece na každém posuzovateli, jaké si dá parametry, dyť donedávna byl nějaký ten měřící cyklus a pak to zrušili, protože to nekorespondovalo s reálnými podmínkami
https😐/www.electrive.com/…ally-calculated/
https😐/www.mobilityhouse.com/…t-procedure.html
https😐/www.ezoomed.com/…ge-what-is-wltp/
https😐/www.skoda-storyboard.com/…-range-measured/
Popsáno je to na milion místech.
Ted čekám vaše argumenty, jak rekuperace u EV ovlivňuje průměrnou spotřebu. Zatím jsem ji nedostal.
https😐/www.mobilityhouse.com/…t-procedure.html
https😐/www.ezoomed.com/…ge-what-is-wltp/
https😐/www.skoda-storyboard.com/…-range-measured/
Popsáno je to na milion místech.
Ted čekám vaše argumenty, jak rekuperace u EV ovlivňuje průměrnou spotřebu. Zatím jsem ji nedostal.
Tak například hned z prvního odkazu, cituji😒br />
....The power consumption in segments 1 and 3 is not identical, although the driving curves are the same. This is because .....the traction battery is so full at the beginning that recuperation is not immediately possible. As a result, consumption in segment 1 increases slightly....
Z toho jasně vyplývá že rekuperace průměrnou spotřebu snižuje, a to i během testu WLTP
Jinak díky za odkazy ale nikde jsem v nich nenašel že rozdíl mezi spotřebou a dojezdem je způsoben právě rekuperací.
Z toho jasně vyplývá že rekuperace průměrnou spotřebu snižuje, a to i během testu WLTP
Jinak díky za odkazy ale nikde jsem v nich nenašel že rozdíl mezi spotřebou a dojezdem je způsoben právě rekuperací.
Čtu to zcela stejně s tím nabitým EV. Jen jsme si tu zopakovali metodiku WLTP.
Nechtělo se mi to louskat celý, ale psali tam něco o tom, že se to WLTC stejně jede na válcích a bez klimatizace atd. A pak se dělá reálný RDE i s klimou na silnici, ale to slouží pro uvádění emisí u ICE a nesmí jim to vyjít o víc jak 50% horší, než přepočet z laboratoře. Pochopil jsem to správně, nebo to mám jít číst celý?
Nechtělo se mi to louskat celý, ale psali tam něco o tom, že se to WLTC stejně jede na válcích a bez klimatizace atd. A pak se dělá reálný RDE i s klimou na silnici, ale to slouží pro uvádění emisí u ICE a nesmí jim to vyjít o víc jak 50% horší, než přepočet z laboratoře. Pochopil jsem to správně, nebo to mám jít číst celý?
Koukám, ze se to tu rozjelo.
WLTp mnoho údajů doplňuje jen dopoctem. Cele měření je značně komplikované .
WLTp mnoho údajů doplňuje jen dopoctem. Cele měření je značně komplikované .
Tak hod jak to počítají a z jakého důvodu nesedí dojezd, dle vás. Protoze pořád placate nesmysly.
Na každé trase je jiná možnost rekuperace, takže ta se nepočítá do průměrné spotřeby. Nebo počítáš do průměrné spotřeby auta i ztráty přenosové soustavy elektrické sítě?
Na každé trase je jiná možnost rekuperace, takže ta se nepočítá do průměrné spotřeby. Nebo počítáš do průměrné spotřeby auta i ztráty přenosové soustavy elektrické sítě?
Cože? Chceš říct že měření WLTP probíhá pokaždé na jiné trase??
A co s tím mají společného ztráty v přenosové siti?
A co s tím mají společného ztráty v přenosové siti?
O wltp trase jsem nic nepsal. A ohledně přenosové soustavy, to je právě přirovnání, že průměrnou spotřebu bere podle toho koliltankuje do nadrze. Takze ztráty přenosové soustavy, nebo ztráty při nabíjení podle mokrouse tedy ovlivňují průměrnou spotřebu.
To si děláš legraci ??? Dva dny tady řešíme že nesouhlasí WLTP dojezd s WLTP spotřebou,, ty sám jsi dal čtyři odkazy na průběh zkoušky WLTP a teď se k tomu nehlásíš ?? To asi nemyslíš vážně
Obávám se že taková diskuze ztrácí význam
PS: Samozřejmě ztráty při nabíjení - ty na straně auta - spotřebu ovlivňují. Přenosová soustava ne.
Obávám se že taková diskuze ztrácí význam
PS: Samozřejmě ztráty při nabíjení - ty na straně auta - spotřebu ovlivňují. Přenosová soustava ne.
Tak si přečti na co se reaguje.
Jak jsem psal wltp spotřeba je bez rekuperace, wltp dojezd je s rekuperací. Už se proboha probudte.
Jeden zaostalejší nez druhej omg.
Jak jsem psal wltp spotřeba je bez rekuperace, wltp dojezd je s rekuperací. Už se proboha probudte.
Jeden zaostalejší nez druhej omg.
No to je právě ten omyl. Rozdíl mezi WLTP dojezdem a spotřebou není v rekuperaci, ale v zahrnutí nabíjecích ztrát do spotřeby
Takze jezdim se spotřebou 0kwh, protoze nabijim z vlastni solární elektrárny?
Elektromotor má nějakou ucinnost, potřebná energie z baterky se přemění na pohyb. Tohle je průměrná spotřeba. Kazdy vyrobce se snaží snížit ztráty a odpory, proto rozdíly ve spotřebě EV.
Pak je tam rekuperace, která doplňuje energii za jízdy.
Pokud budu mít hodně špatný Elektro, které nedokáže rekuperovat a to stejné, se stejnyma ztratama, ucinnosti atd, které naopak dokáže rekuperovat. Jak se liší jejich průměrná spotreba, kterou si berou z baterky?
Napovím, vůbec nijak. 2 stejné elektromotory ve stejném aute budou mít stejnou spotřebu, z baterky ( nádrže) si oba budou brát stejnou energii. Ale ten s rekuperací bude mít delší dojezd.
Elektromotor má nějakou ucinnost, potřebná energie z baterky se přemění na pohyb. Tohle je průměrná spotřeba. Kazdy vyrobce se snaží snížit ztráty a odpory, proto rozdíly ve spotřebě EV.
Pak je tam rekuperace, která doplňuje energii za jízdy.
Pokud budu mít hodně špatný Elektro, které nedokáže rekuperovat a to stejné, se stejnyma ztratama, ucinnosti atd, které naopak dokáže rekuperovat. Jak se liší jejich průměrná spotreba, kterou si berou z baterky?
Napovím, vůbec nijak. 2 stejné elektromotory ve stejném aute budou mít stejnou spotřebu, z baterky ( nádrže) si oba budou brát stejnou energii. Ale ten s rekuperací bude mít delší dojezd.
Vtipné je že si svou teorii sám popíráš, resp. popírá ji popis zkoušky WLTP, který jsi tady ty sám dal v prvním odkazu. Můžu ti to znova ocitovat😒br />
....The power consumption in segments 1 and 3 is not identical, although the driving curves are the same. This is because .....the traction battery is so full at the beginning that recuperation is not immediately possible. As a result, consumption in segment 1 increases slightly....
Jestli tomu nerozumíš tak píšou že v prvním segmentu je spotřeba větší z důvodu omezené rekuperace.
Z toho jasně, ale naprosto jasně vyplývá že rekuperace snižuje spotřebu i během testu WLTP
Jestli tomu nerozumíš tak píšou že v prvním segmentu je spotřeba větší z důvodu omezené rekuperace.
Z toho jasně, ale naprosto jasně vyplývá že rekuperace snižuje spotřebu i během testu WLTP
Dvě zajímavosti k odkazu.
To ze se začíná s plnou baterii omezuje rekuperaci což by odpovídalo tomu, ze na dojezd nelze údaj použit.
Druhy pro mě novinka, ze se počítá se ztrátou při nabíjení. To má na taky dopad na dojezd.
Ale zároveň nelze brát neověřených článek za pravdu.
Uvádí tedy někdo údaje kde dělení funguje?
To ze se začíná s plnou baterii omezuje rekuperaci což by odpovídalo tomu, ze na dojezd nelze údaj použit.
Druhy pro mě novinka, ze se počítá se ztrátou při nabíjení. To má na taky dopad na dojezd.
Ale zároveň nelze brát neověřených článek za pravdu.
Uvádí tedy někdo údaje kde dělení funguje?
Mi to naopak přijde logické. Pro dojezd se nabíjecí ztráty neuvažují protože na dojezd vliv nemají, tady je důležitá především kapacita baterie
Naopak pro spotřebu se ztráty započítat musí, protože akumulátor nejde nabít bezztrátově. Akorát se bude asi ještě řešit metodika těch ztrát protože jejich velikost závisí na způsobu nabíjení
Nakolik jsou informace neověřené si každý posoudí sám, co jsem hledal informace z více zdrojů zy se shodují a navíc vysvětlení jak už jsem psal zní dost logicky
Dělení už nefunguje u hodnot dle WLTP a hodnoty dle starých norem už výrobci neuvádějí. Asi by se dalo něco dohledat třeba ve starších testech EV ale babrat se mi s tím nechce
Naopak pro spotřebu se ztráty započítat musí, protože akumulátor nejde nabít bezztrátově. Akorát se bude asi ještě řešit metodika těch ztrát protože jejich velikost závisí na způsobu nabíjení
Nakolik jsou informace neověřené si každý posoudí sám, co jsem hledal informace z více zdrojů zy se shodují a navíc vysvětlení jak už jsem psal zní dost logicky
Dělení už nefunguje u hodnot dle WLTP a hodnoty dle starých norem už výrobci neuvádějí. Asi by se dalo něco dohledat třeba ve starších testech EV ale babrat se mi s tím nechce
Super, takže jezdím se spotřebou 0kwh, protoze nabijim z vlastního solaru ( nulové ztráty při nabíjení ze sítě, protoze z ni nenabijim) a dojezd je přesto stejný, jako by byla prumerna spotřeba.
Jaké jsou tedy počítány ztráty při nabíjení?
Ještě jednou jednoduse.
Mám 2 stejná auta, u jednoho nefunguje rekuperace. Jakou budou mít průměrnou spotřebu? Uplne stejnou, vždy si budou brát z baterky stejně množství energie. Jen ten s rekuperací tam bude nějakou vracet.
Jakou ma průměrnou spotřebu, kdyz zpomaluje? Oba mají 0kwh, jen jeden z nich vyrábí elektřinu a nabíjí. Nebo snad chcete tvrdit, že má minusovou spotrebu? V kolik autech jste jeli, aby ukazovalo minusovou spotřebu? Já zatím v každém měl spotřebu nula a počítalo to rekuperovanou energii zvlášť.
Jaké jsou tedy počítány ztráty při nabíjení?
Ještě jednou jednoduse.
Mám 2 stejná auta, u jednoho nefunguje rekuperace. Jakou budou mít průměrnou spotřebu? Uplne stejnou, vždy si budou brát z baterky stejně množství energie. Jen ten s rekuperací tam bude nějakou vracet.
Jakou ma průměrnou spotřebu, kdyz zpomaluje? Oba mají 0kwh, jen jeden z nich vyrábí elektřinu a nabíjí. Nebo snad chcete tvrdit, že má minusovou spotrebu? V kolik autech jste jeli, aby ukazovalo minusovou spotřebu? Já zatím v každém měl spotřebu nula a počítalo to rekuperovanou energii zvlášť.
Pokud by solár byl zabudován přímo v autě, měl bys skutečně nulovou spotřebu, při nezměněném dojezdu.
Když nabíjíš externě, např. ze střechy baráku, je energie dodaná do auta nenulová a je i snadno měřitelná. Průměrná spotřeba je pak daná poměrem dodané energie a s ní ujeté vzdálenosti. Neříkej že jsi to nevěděl.
Ztráty při nabíjení se počítají tak, že se během cyklu WLTC změří skutečná energie odebraná z akumulátoru a ta se porovná s energií dodanou do auta při externím nabíjení. Rozdíl jsou ty ztráty
Zbytek co píšeš nemá moc význam. Pro zjištění průměrné spotřeby je celkem jedno jestli energii dodanou zpět akumulátoru během rekuperace započítáváš jako zápornou spotřebu anebo kladné interní nabíjení, výsledek bude pokaždé stejný. A tím výsledkem je, že pro jízdu z bodu A do bodu B potřebuje auto s rekuperací méně externí energie než bez ní. A tedy že průměrná spotřeba bude s rekuperací nižší. Tečka
Když nabíjíš externě, např. ze střechy baráku, je energie dodaná do auta nenulová a je i snadno měřitelná. Průměrná spotřeba je pak daná poměrem dodané energie a s ní ujeté vzdálenosti. Neříkej že jsi to nevěděl.
Ztráty při nabíjení se počítají tak, že se během cyklu WLTC změří skutečná energie odebraná z akumulátoru a ta se porovná s energií dodanou do auta při externím nabíjení. Rozdíl jsou ty ztráty
Zbytek co píšeš nemá moc význam. Pro zjištění průměrné spotřeby je celkem jedno jestli energii dodanou zpět akumulátoru během rekuperace započítáváš jako zápornou spotřebu anebo kladné interní nabíjení, výsledek bude pokaždé stejný. A tím výsledkem je, že pro jízdu z bodu A do bodu B potřebuje auto s rekuperací méně externí energie než bez ní. A tedy že průměrná spotřeba bude s rekuperací nižší. Tečka
Předvedl jsi se dokonale, dál už nemá cenu reagovat.
Vše otočíš o 180°. Urážíš, vkládáš mi do úst pravý opak toho, co tvrdím a usvědčuješ se ze lži a neznalosti pomocí odkazů, které sám vkládáš a tím, jak WLTP reálně funguje.
Dotáhl jsi to na úroveň: "Mokrouš je debil, protože tvrdí, že ta koule je černá, přitom je to bílá krychle." "A já Mikesus přikládám důkaz": "This black sphere is not white cube. It is really black sphere."
Vidíte, jak je Mokrouš blbej?"
"A když Mokrouš napíše, že ho zajímá jen hospodaření s daným typem energií uvnitř daného vozidla, tak já vám "dokážu", že do toho motá přenosové sítě, protože já vím líp, co si Mokrouš myslí, i když napsal něco jinýho."
Takže sorry jako, na tenhle level myšlení, já bohužel nestačím. Takže jsi vyhrál. Gratuluju!
Vše otočíš o 180°. Urážíš, vkládáš mi do úst pravý opak toho, co tvrdím a usvědčuješ se ze lži a neznalosti pomocí odkazů, které sám vkládáš a tím, jak WLTP reálně funguje.
Dotáhl jsi to na úroveň: "Mokrouš je debil, protože tvrdí, že ta koule je černá, přitom je to bílá krychle." "A já Mikesus přikládám důkaz": "This black sphere is not white cube. It is really black sphere."
Vidíte, jak je Mokrouš blbej?"
"A když Mokrouš napíše, že ho zajímá jen hospodaření s daným typem energií uvnitř daného vozidla, tak já vám "dokážu", že do toho motá přenosové sítě, protože já vím líp, co si Mokrouš myslí, i když napsal něco jinýho."
Takže sorry jako, na tenhle level myšlení, já bohužel nestačím. Takže jsi vyhrál. Gratuluju!
Ginger Kyriakos
jsem si koupil nábytek osvícený LED, protože se mi to zdálo cool. Kolikrát jsem měl LEDky zapnutý? Ani jednou! Stali jsme se otroky světelného smogu a permanentního nabíjení. Auto designové jak kupecko od Medaku, interiér jak z diskotéky. Ale asi to lidi "chtěj".
Ale toto není článek o nalepených led páskách na čumáku https😐/www.skoda-auto.cz/…9f4-134e8f45ed56
To jsi si spletl diskuzi.
To jsi si spletl diskuzi.
KANKUNEN
ale křivé H nemá žádný designový jazyk, na tom bych si hodně zakládal. Třeba Mazda je v tom na vrcholu, poznáš zepředu značku a dokonce i model auta. Dost se blíží Peugeot.
gil54
...jak na aerodynamiku, tak na rekuperaci, je diskuze velmi přínosná, výživná a poučná. 😁
P.S: "Ohnutý banán" mal v ponuke Peugeot, na toto by sa zišlo iné prirovnanie. 😉
Designeři v H K i Genesis asi pracují a nedávají stále stejný motiv na různé modely. :yes😒br /> BEV podle efektivity: https😐/ev-database.org/#…
Tyto Tvé výlevy spíše ukazují že to auto bude velmi úspěšné, v Háčku odvedli solidní práci hlavně na pohonu (komplet). :yes:
Ale je fakt, že u Mercedesu to vyzerá o chlp lepšie.
https😐/katalogelektromobilov.eu/image/cache/catalog/katalogelektromobilov/Mercedes-Benz/EQE/mercedez-benz-eqe-350-zadobok-990x600.jpg
Zaprve v EU si uplne klidne muzes koupit Mercedes G.
Za druhe tvar je dany zakony fyziky.
Proste nejvice aerodynamicky a tudiz usporny je tvar kapky - ovsem ne tak uplne, protoze spodek auta je proste placka, takze musis resit i lift (tj auto ma tvar kridla a chce se pri rychlosti odlehcit).
Navic auta jako Tesla Model S jsou pekna koasicka auta s koeficientem cx nekde blizko 0.2
Jen pripomenu ze cx nebere v potaz velikost auta / celni plochy, je to jen koeficient. Takze dve auta muzou mit stejne cx, ale jedno je vetsi a tudiz ma vetsi odpor vzduchu.
O co mi jde? Nemyslim si, ze EU dela dobra rozhodnuti. Mnoho z nich je uplne mimo misu.
Ale vadi mi, kdyz nekdo micha hrusky a jabka a rika ze EU muze za neco, za co nemuze, jako napr ze aerodynamicke auto musi byt osklive nebo vypadat jako banan - nemusi.
A popravde ma to prekvapuje, keď Ioniq 5 je úplne originálny, dizajnovo výrazný a zaujímavý. Ioniq 6 je presným opakom.
Ioniq 6 je trochu nemastný-neslaný od začiatku, ale popri vyšklebených príšerách SUV, ktorých je stále veľká väčšina, je to vlastne vcelku príjemný dizajn.
Za prve u spalovaku neni aerodynamika znat tolik, spis zalezi na ucinnosti motoru.
Ale skutecny rozdil je v (ne)potrebe chlazeni u EV.
Proudeni vzduchu okolo spalovaciho motoru je aero peklo. 😄
Stejne jako predni masky spalovaku.
Diky Teslo, ze jsi toto zmenila. :yes:
Proto taky Bugatti Chiron má jen 1.500 koní, protože aerodynamika nehraje žádnou roli.
A 100 litrů benzínu mu vystačí na 9 minut jízdy na plný plyn.
To se u EV stát nemůže. Tam čím rychleji jedeš, tím víc narekuperuješ 😁 😁 😁