Hyundai Ioniq 6 se chlubí působivým dojezdem. Zvládne až 614 kilometrů
Elektrický sedan Hyundai Ioniq 6 se pochlubil dojezdem, který dosahuje až 614 kilometrů dle WLTP.
Automobilka Hyundai se dnes pochlubila dojezdem elegantního elektrického sedanu Ioniq 6, který ve správné konfiguraci jako jeden z mála elektromobilů překonává hranici 600 kilometrů. Co se ale myslí správnou konfigurací?
Jak uvádí tabulka zveřejněná v tiskové zprávě, dojezd 614 kilometrů by měl být možný s modelem Long Range, tedy osazeným baterií s kapacitou 77,4 kWh, pohonem jedné nápravy a na pneumatikách o průměru 18“. Právě tato verze totiž dosahuje průměrné spotřeby jen 14,3 kWh/100 km. Výběr 20“ pneumatik ovšem zvýší spotřebu na 16,0 kWh/100 km a dojezd klesne na 545 km.
Verze Long Range je nicméně dostupná také ve verzi s pohonem všech kol. Majitelé vozu na 18“ kolech se mohou těšit na spotřebu 15,1 kWh/100 km a dojezd až 583 kilometrů. O dva palce větší pneumatiky by měly znamenat spotřebu 16,9 kWh/100 km a dojezd pouze 519 km.
Nejslabší parametry by měla nabídnout verze Standard, osazená baterií s kapacitou 53 kWh, která je dostupná pouze s pohonem jedné nápravy a pouze na kolech o průměru 18“. Spotřeba by sice měla být pouhých 13,9 kWh/100 km, tedy nejnižší ze všech verzí, menší baterie však vystačí jen na 429 km (dle WLTP).

Úspěch elektrického sedanu Hyundai Ioniq 6 přitom stojí přinejmenším na dvou důležitých pilířích. Jedním je moderní elektrická platforma E-GMP, která dokáže pracovat s ultra rychlým 800V nabíjením. Během 15 minut by tak mělo být možné získat dojezd až 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % by pak mělo trvat zhruba jen 18 minut.
Druhým pak optimalizace součinitele aerodynamického odporu, který má hodnotu 0,21. Podle automobilky jde o nejnižší hodnotu v rámci společnosti Hyundai a jednu z nejnižších hodnot v rámci celého automobilového průmyslu. Aby jí bylo dosaženo, zaměřili se designéři například na designové prvky, aktivní vzduchové klapky, kanály pro řízení obtékání vzduchu, atd.
Výsledkem je elegantní a funkční design vozu, který kromě vysokého dojezdu nabízí i další chytrá řešení. Zmínit můžeme rozvor náprav 2950 mm (údajně největší v segmentu), který zajistí dostatek prostoru na palubě, nebo podporu technologie V2L, díky čemuž vůz dokáže napájet externí příslušenství.
„Od začátku vývoje modelu Ioniq 6 jsme se zaměřili na to, abychom vytvořili elektromobil s nejdelším dojezdem. Chceme se stát globálním lídrem v elektromobilovém segmentu, a proto jsme si stanovili závazek poskytovat majitelům našich modelů nejlepší možné elektromobilové výkony, a tím jim dopřávat skvělé zážitky z mobility,“ uvedl Jae Ho Huh, Vedoucí Sub-Mid Project Management Center, Hyundai Motor Company.