Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq 6 se chlubí působivým dojezdem. Zvládne až 614 kilometrů

Ondřej Mára
Diskuze (171)

Elektrický sedan Hyundai Ioniq 6 se pochlubil dojezdem, který dosahuje až 614 kilometrů dle WLTP.

Automobilka Hyundai se dnes pochlubila dojezdem elegantního elektrického sedanu Ioniq 6, který ve správné konfiguraci jako jeden z mála elektromobilů překonává hranici 600 kilometrů. Co se ale myslí správnou konfigurací?

Jak uvádí tabulka zveřejněná v tiskové zprávě, dojezd 614 kilometrů by měl být možný s modelem Long Range, tedy osazeným baterií s kapacitou 77,4 kWh, pohonem jedné nápravy a na pneumatikách o průměru 18“. Právě tato verze totiž dosahuje průměrné spotřeby jen 14,3 kWh/100 km. Výběr 20“ pneumatik ovšem zvýší spotřebu na 16,0 kWh/100 km a dojezd klesne na 545 km.

Verze Long Range je nicméně dostupná také ve verzi s pohonem všech kol. Majitelé vozu na 18“ kolech se mohou těšit na spotřebu 15,1 kWh/100 km a dojezd až 583 kilometrů. O dva palce větší pneumatiky by měly znamenat spotřebu 16,9 kWh/100 km a dojezd pouze 519 km.

Nejslabší parametry by měla nabídnout verze Standard, osazená baterií s kapacitou 53 kWh, která je dostupná pouze s pohonem jedné nápravy a pouze na kolech o průměru 18“. Spotřeba by sice měla být pouhých 13,9 kWh/100 km, tedy nejnižší ze všech verzí, menší baterie však vystačí jen na 429 km (dle WLTP).

Video se připravuje ...

Úspěch elektrického sedanu Hyundai Ioniq 6 přitom stojí přinejmenším na dvou důležitých pilířích. Jedním je moderní elektrická platforma E-GMP, která dokáže pracovat s ultra rychlým 800V nabíjením. Během 15 minut by tak mělo být možné získat dojezd až 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % by pak mělo trvat zhruba jen 18 minut.

Druhým pak optimalizace součinitele aerodynamického odporu, který má hodnotu 0,21. Podle automobilky jde o nejnižší hodnotu v rámci společnosti Hyundai a jednu z nejnižších hodnot v rámci celého automobilového průmyslu. Aby jí bylo dosaženo, zaměřili se designéři například na designové prvky, aktivní vzduchové klapky, kanály pro řízení obtékání vzduchu, atd.

Výsledkem je elegantní a funkční design vozu, který kromě vysokého dojezdu nabízí i další chytrá řešení. Zmínit můžeme rozvor náprav 2950 mm (údajně největší v segmentu), který zajistí dostatek prostoru na palubě, nebo podporu technologie V2L, díky čemuž vůz dokáže napájet externí příslušenství.

Od začátku vývoje modelu Ioniq 6 jsme se zaměřili na to, abychom vytvořili elektromobil s nejdelším dojezdem. Chceme se stát globálním lídrem v elektromobilovém segmentu, a proto jsme si stanovili závazek poskytovat majitelům našich modelů nejlepší možné elektromobilové výkony, a tím jim dopřávat skvělé zážitky z mobility,“ uvedl Jae Ho Huh, Vedoucí Sub-Mid Project Management Center, Hyundai Motor Company.

Ondřej Mára
Diskuze (171)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 00:56
Re: Hlavně, že platí matematika.
Předvedl jsi se dokonale, dál už nemá cenu reagovat.
Vše otočíš o 180°. Urážíš, vkládáš mi do úst pravý opak toho, co tvrdím a usvědčuješ se ze lži a neznalosti pomocí odkazů, které sám vkládáš a tím, jak WLTP reálně funguje.

Dotáhl jsi to na úroveň: "Mokrouš je debil, protože tvrdí, že ta koule je černá, přitom je to bílá krychle." "A já Mikesus přikládám důkaz": "This black sphere is not white cube. It is really black sphere."
Vidíte, jak je Mokrouš blbej?"
"A když Mokrouš napíše, že ho zajímá jen hospodaření s daným typem energií uvnitř daného vozidla, tak já vám "dokážu", že do toho motá přenosové sítě, protože já vím líp, co si Mokrouš myslí, i když napsal něco jinýho."

Takže sorry jako, na tenhle level myšlení, já bohužel nestačím. Takže jsi vyhrál. Gratuluju!
Avatar - Mokrous
10. 10. 2022 00:45
Re: Hlavně, že platí matematika.
Koukám jsi vydržel dýl. :-! Já už jsem si musel dát pauzu, abych nechytl syndrom Hamuna. :-! On už pan Werich říkal něco o tom, co se stane, když se prodlužuje hádka s blbcem.

Je až s podivem, kam může zajít obyčejné rýpnutí do toho, že nám servírují podivná čísla spotřeb a dojezdů, přičemž by stačilo, aby buď ta čísla seděla, nebo je každý jasně zdůvodnil, nebo by nám někdo místo urážek a nebetyčně trapných demagogických žvástů, urážek a kálení si do vlastní huby, předložil argument a odkaz, kde by nás uzemnil a dokázal svoji pravdu.
Já našel nakonec stejný odkaz, jako jsi nalezl ty. A vysvětlení metodiky pro EV je tam celkem pochopitelné a pro mne je též novinka a dokonce pozitivní, že tam počítají i ty nabíjecí ztráty.

Oba jsme se tím nakonec sami poučili a můžeme nechat Mikesuse a jeho fandy se dál plácat v jeho zoufalé křeči, kde nenávidí koncern, pohrdá diesely, uráží IQ jejich majitelů, překrucuje výklad průměrných spotřeb na konkrétních trasách (kde z úsekových 180km/h udělá průměrných 180km/h na celé trase), kálí si do vlastní huby sdílením odkazů, které jasně tvrdí pravý opak toho, co on, atd. Můžeme ho dál nechat tvrdit jakési absurdnosti o tom, že já prý pletu do spotřeby přenosové ztráty (ačkoli tu celou dobu jasně píšu pořád dokola, že mne zajímá jen hospodaření daného vozu se svou vlastní zásobou energie ať už jde o fosil, HEV, nebo EV..., nebo ho můžeme nechat tvrdit, že 2 STEJNÁ!!!!!!! vozidla budou jedno rekuperovat a druhé ne (člověk by si hned řek, že asi nebudou teda tak úplně stejná a minimálně by to jedno rekuperací zpomalovalo a to druhé plachtilo a tedy šetřilo energii jinak :-! ) No, co už...
Můžeme ho dál nechat tvrdit, že hybridní Toyoty nepoužívají přímý vstřik v kombinaci s nepřímým, že asi netvoří žádné pevné částice a že jedině diesely tvoří NOx. Atd. Atd.
Podobně jako jeho fandové se zmůžou jen na výkřiky o tom, že jsme mimo, ale argument nepředloží.

Inu, my jsme se ještě lépe zorientovali v problematice WLTP, kterou jsem znal víc v rámci ICE a je to. Já dál budu mít rád auta, bez ohledu na druh pohonu a budu dál chápat, že ne každý motor se povedl a nebudu mít tendenci dělat debila z každého, kdo si nekoupil TDI EVO.
Tak jako jsem včera kamarádovi schválil nákup EV, jako 3.auta do rodiny, když už mají 2 naftová SUV, protože pro jeho účely bylo ideální i když já bych si ho nekoupil ani za nic.
9. 10. 2022 19:27
Re: Hlavně, že platí matematika.
Taky jsem se mýlil a teď vím nové souvislosti
9. 10. 2022 16:59
Re: Hlavně, že platí matematika.
Jo, to zní jako logické vysvětlení. Zkusím ověřit z jiných zdrojů.
Sice to ukazuje , ze jsem pravdu neměl, ale jsem rad ze vím něco nového.
9. 10. 2022 09:00
Re: Hlavně, že platí matematika.
Pokud by solár byl zabudován přímo v autě, měl bys skutečně nulovou spotřebu, při nezměněném dojezdu.
Když nabíjíš externě, např. ze střechy baráku, je energie dodaná do auta nenulová a je i snadno měřitelná. Průměrná spotřeba je pak daná poměrem dodané energie a s ní ujeté vzdálenosti. Neříkej že jsi to nevěděl.

Ztráty při nabíjení se počítají tak, že se během cyklu WLTC změří skutečná energie odebraná z akumulátoru a ta se porovná s energií dodanou do auta při externím nabíjení. Rozdíl jsou ty ztráty

Zbytek co píšeš nemá moc význam. Pro zjištění průměrné spotřeby je celkem jedno jestli energii dodanou zpět akumulátoru během rekuperace započítáváš jako zápornou spotřebu anebo kladné interní nabíjení, výsledek bude pokaždé stejný. A tím výsledkem je, že pro jízdu z bodu A do bodu B potřebuje auto s rekuperací méně externí energie než bez ní. A tedy že průměrná spotřeba bude s rekuperací nižší. Tečka