dostat 180 koní z 1.4 pomocí turba dokáže prakticky jakákoliv automobilka, když se bude trochu snažit. je to samozřejmě otázka životnosti, ale principelně to není problém. co ale stojí za to je jakýkoliv výkon přes 100 koní na litr z atmosféricky plněného motoru... viz třeba honda s2000 v japonsku, která ma z dvoulitru 250 koní... nebo jakákoliv jiná type-r honda, bmw m, ferrari nebo třeba 911 gt3...
Nyní je trend produkování co nejmenšího obsahu CO2, který samozřejmě vychází ze spotřeby, tudíž je snaha získávat výkony z co nejnižšího objemu. K čemu atm. dvoulitr.
Děláš, jak kdyby VW neměl už nejaký ten rok v nabídce 1.4 TSI 170k. Fiat akorát dohání.... leadera ;-)
V osmdesátých letech v F1 byly výkony z 1.5 s turbem i 1500 koní (samozřejmě špičkový krátkodobý výkon).
dva roky dozadu sa otvorene hovorilo o tom ako zanikne jedna z naznámejších značiek a dnes? dnes vyraba kvalitne ,krásne a dobré autá ,kto by to bol povedal??P.S:tiež sa vam zda ,že na malých autach si dávaju automobilky viac zaležať ? teda pokial sa jedna o športove derivaty...začína byť horúco Clio Sport,Corsa OPC,GP Abarth či 207 RC to je otazka? u mňa jednoznačne Clio Sport 2.0 bez turba 200koní už pri týchto slovách som hotovy >:-[]
Ty asi Fiata doma nemáš, co? >:D Krásné auta vyrábí, to se musí nechach, dobré nevím, a kvalitní to víš jak? To se na nových, nebo pár let starých autech moc nepozná. Uvidíme za 6 let, jak si povede současné Punto a Bravo.
Proč hloupě plácám? Že se kvalita auta pozná až po letech, to není pravda? A Fiata doma mám, takže vím o čem mluvím. Jak měla najeto(Brava)víc jak 100tis.km, začala se dost sypat. A předtím taky žádná sláva. A to bylo kdysi auto roku. Máš páté auto a přitom nemáš důvod měnit? Nebo máš už páté auto, protože je musíš pořád měnit? :-) Promiň, nemohl jsem si to odpustit.