BMW iX M60 je prvním vozem značky, které má ve jméně slavné písmeno "M" a od počátku vznikalo jako elektromobil. A jeho parametry na papíře vypadají ohromně. Tedy alespoň většina z nich.
mít takovéto ekologické auto, protože by snad došlo ke globálnímu ochlazování. Jak to řekl ten osel z OSN, tato válka je pro svět požehnání, protože se bude více šetřit s energiemi. Hlavně asi ten spálený plyn do vzduchu.
Taky mě to napadlo. Vysavače omezili už dávno, teď se zakazuje větrání a snižujou teploty v budovách skoro k bodu mrazu abychom ušetřili pár kWh. Ještě že výrobci aut mají rozum a nenechají se tím nijak rozhodit :-)
No, teď je hlavní úkol zakázat zemědělcům hlubokou orbu, protože to prej zvyšuje erozi a CO2. A taky by hluboká orba mohla snížit populaci hrabošů a to by nešlo. Na ně je třeba nasadit jed a otrávené hraboše pak budou baštit dravci, jejichž stavy se taky touto EKO BIO cestou vylepší.
Namísto neeko orby se bude vozit plyn EKO tankery z júesej, ačkoli se ten plyn bude těžit na "tajném" místě. Plus se bude EKO tankery vozit uhlí z Austrálie a tak dále a tak dále...
Takže co je proti tomu tenhle 3 tunovej ksindl, kterej prej umí jet za 40kW dvoustovkou?
… a ešte by som dodal, že zamrznúť je ok, zavrieť fabriky tiež, ale zakázať na zimu ťažbu kryptomien, ktorá spotrebuje stovky TWh to nie, tie sú cool, ako všetko na elektro.
K iX: nemám výhrady k dizajnu, vedel by som si na neho zvyknúť. Už som v ňom sedel viackrát, nejazdil. Ale celkovo mi to príde taký nezmysel, ťažké veľké auto s kufrom menším ako sedan. Auto do mesta si predstavujem inak, a eko auto už úplne inak.
Možno sa to tu nehodí, ale takéto neekologické trojtonové 5m nezmysly do mesta, ako iX, ktorý má určite v papieroch 0 emisie sú pre mňa absurdným výplodom dnešnej chybnej politiky Nemecka a EU.
Autá spaľovacie sa tiež kedysi vyplatili kým im EU nepremyslenými krokmi "nepomohla".
Výsledok:
1. zdražovanie spaľovákov, aby zaplatili vývoj elektroáut,
2. starnutie vozového parku, lebo väčšina ľudí na auto s Euro 6d nemá.
K tomu vypnime jadrové elektrárne (kde si už aj Gréta klope na čelo), začnime topiť v teplárňach LTO, energetické spoločnosti hlásia zvyšujúce sa možnosti blackoutov, vlády vyzývajú ľudí aby kúrili čímkoľvek, fabriky krachujú.
Ale elektromobilita a stovky TWh elektriny na kryptomeny musia byť, v tomto sa hráme na slobodu a nulové emisie.
Nezhodneme sa, ok.
Momentálne je vďaka elektromobilite a Energie Wende emisií v mestách viac.
Elektromobilita má ako súčasť nepremyslenej Energie Wende širšie dopady. Tých nepremyslených krokov je veľa a zelených ideológov nadchýna len zázračné riešenie na baterky bez skúmania ďalších súvislostí.
Taká EV6, alebo Ioniq má v tejto absurdite aspoň nejaký zmysel pre pár ľudí s fotovoltaikou. Ale iX je blbosť. Meiner Meinung nach :-!
Vďaka EW si polovica mojich susedov nakúpila drevo a uhlie, piecky.
A nekúpia nízkoemisné novšie spaľováky, lebo na ne nemajú. Aké eko. Hlavne, že bude pár áut lokálne bez emisií, a to skutočne a aj s výkričníkom :-O .
Alebo keď šéf distribučnej spoločnosti povie, to fakt neutiahneme ak budú vyšší podiel EV , atď atď. To sú len také vedľajšie poznámky pre zelených ideológov.
Nemecký skok z lietadla bez padáka, však hlavne že to nesmrdí v meste, a padák nejak do dopadu doštrikujeme.
EW, tvy sousedy atd.
A nejak jsi se nezminil, ze je valka. 8-s
A ze jsme na PROTIstrane nekoho, kdo toto z velje cast zpusobuje.
A kdo se snazi bojovat proti EV a proti snizovani spotreby ropy nebo plynu vsemi (realne) moznymi prostredky.
PS Osobne si myslim, ze na zpackany (misto fungujiciho jadra plyn..) EW ma rusko (G. Schroeder) lvi podil. ;-) https://www.spiegel.de/…000-000008452409
In aller Stille haben sich Bundeskanzler Schröder und die Strombosse auf den Ausstieg verständigt :-O:-O:-O:-O:-O https://www.nytimes.com/…-war-energy.html
The former chancellor who became putins man in Germany ;-)
Tieto problémy sa začali pred vojnou. Podinvestovanosťou energetického sektoru, posadnutosťou občasnými zdrojmi energie a ignorovaním faktov. Kočičko :-!
Energie Wende je rovnako nepremyslené ako elektromobilita.
Každý kto sa vyjadril proti vypínaniu jadroviek bol zelenými lynčovaný. Dnes už si aj Gréta ťuká na čelo.
Tak fičíme na uhlie, ale elektronaivity sa stále “zelení” čo jazdia bez lokálnych emisií nezbavili.
Ja jezdim radeji na ceske uhli (jen z te horsi poloviny) nez na ruskou ropu. ;-)
Dojima me starost odpurcu EV o lidi kolem uhelnych elektraren (mezi ktere patrim).
Stejne tak jako starost o horniky v Africe nebo o cinske delniky...
Kde se ten altruizmus bere? :D
....systém hlavně umí tak dokonale pracovat s návalem velké porce točivého momentu, že na suché silnici prakticky nesahá k přibrzďování kol. Sílu prostě rozloží tak, že na výjezdech ze zatáčky můžete zrychlovat důrazně, čtyřkolka se postará o plynulou a stabilní akceleraci......
Pokud se nesahá k přibrzďování kol a pohon není vybaven samosvornými diferenciály, jediný způsob jak omezit protáčení odlehčených kol je rychlé snížení výkonu celé nápravy, tedy obou kol.
Nebo u BMW vynalezli něco úplně nového o čem nevíme ?
...a má to ten nejohavnější interiér ze všech aktuálních BMW. Naprosto minimalistický a spartánský. Tvary výplní dveří vypadají, že je navrhovaly děti z mateřské školky (nic proti dětem z MŠ). Tehdy to bylo auto za 2,7 a v interiéru to vypadalo jako v plečce za 300 tisíc. :no:
To přeci není možný. kůň nemůže žít pod mořem, kameny samovolně lítat, žába lovit plejtváky...všemu bych věřil víc než tomu, že by se někomu líbil interier Tesly :-[]
Z MÉHO pohledu nejlepší EV na trhu. Průšvih je ovládání, ve srovnání s ID7 pomalý infotaiment a po startu zaplej line assist. Co mi ale vadilo nejvíc jsou sedačky, sakra proč je to taková bída. Verze 40, se kterou jsem jezdil, měla navíc houpavej podvozek, evidentně to se vzduchem a natáčením zadních kol funguje jak má. Ikdyž třeba X5 bez vzduchu vyloženě špatná není.
Až doladím domácí výrobu elektřiny tak to zvážím, bez ní to se stávajícíma cenama vyjde levnějc na benzín...
v současném výrobním programu této značky. A to jak zvenčí, tak i uvnitř. O smysluplnosti jeho pohonu v souvislosti s brutální hmotností a mizerného dojezdu této ošklivé stodoly snad ani nemá smysl hovořit. Za tuto elektrickou obludu patří BMW jasné a nekompromisní :no::no::no: .
Technologickou našlapanost nejde přehlížet. A právě proto je zde namístě napsat, že EV mobilita je totálně nesmyslná cesta. Auto na techologickem stropu s mega baterií, a dojezd reálných cca 300 až 350 km?!? Ne, to vážně nedává smysl :no:
Co ale nejde přehlédnout i kdyby člověk chtěl, tak to je právě design. Upřímně si nejsem jistý, jestli to není vyloženě vztyčený prostřednícek historickým ikonám jako byly třeba E39, E46, a další nespočet nádherných aut, co kdy BMW vytvořilo. Tohle je jak jít do opery v obleku z biologické laboratoře s tím, že to je nejmodernější technologický strop v ochraně....
Za mě zůstávám v rozpacích. EV nesmyslnost tam zůstane navždy. Na design si člověk časem trochu zvykne. Uvidíme.
Furt ta přehnaná posedlost dojezdem, většinu elektormobilistů to v reálu zajímá asi stejně jak majitele běžného benzínového auta. Navíc i spalovací sporťáci nemají v reálu delší dojezd jak 300-400 km, protože žerou 15 l/100, pokud se s nimi necourá 70kou. A nikdo se nikdy nad tím nepozastavoval.
Tady jde o to, že toto vozidlo jde přímo proti principům elektomobility. Elektromobilita je o efektivitě a ekologii. Tohle není ani jedno z toho. Místo toho, aby se tady vyráběla malá levná elektrovozítka do města ve velkých sériiích, tak vzkají další a další mega SUV pro lidi, co mají prachy a koupí si to jen kvůli tomu, že je to "in". Ale stejně i dále budou žít stejným papalášským životním stylem, budou nadále lítat tryskáčema, plout si na jachtách a nějaké elektrické iX jenom rozšíří jejich sbírku vozidel.
K dojezdu - NE, to není žádná posedlost. To je o tom, že auta určené na cestování co mají diesel měly ještě před pár lety dojezd běžné třeba kolem 1000 km.
A iX není žádný drobek. To není auto primárně cílené na ježdění kolem komína. A není to ani omylem žádný sporťák, kde dojezd skutečně nikdo moc neřeší. Tohle prostě je typem auta, kde dojezd má svoji smysluplnou váhu při hodnocení auta!
tak to auto je
- hnusné
- drahé
- těžké
- nepraktické
- složité
- žravé
No, jestli bych si chtěl někdy pořídit elektrický sporťák, tak raději třeba Kiu EV6 GT. Tohle je fakt monstrum.
K tomu bych už jen řekl, že tento způsob elektrifikace se mi zdá poněkud nešťastný...
Za dvě hodiny podepisuju objednávku na jeden kus EV6 GT. Bohužel jsem ještě nevyzkoušel ty jejich sedačky s integrovanými opěrkami hlavy. Mám dva metry, tak snad nebudu muset všechno nakonec zrušit.
Současná garáž u mě je Ioniq 5 AWD a EV6 RWD. Takže za EV6 RWD bude náhradou EV6 GT a Ioniq 5 zůstává.
Chtěl jsem ještě počkat na Ioniq 5 N, ale na EV6 GT mě strašně baví ta normálnost a nenápadnost. Zezadu je dost obtížné poznat, že se jedná o skoro 600 koňové auto.
Myslím, že N verze Ioniqu bude dost křičet do světa, že ten výkon tam je.
Já se obávám, že to není jen nějakým ujetím u BMW.
Bohužel mi to čím dál víc přijde jako trend. Nejspíš se dostává do vývoje mladší generace, které evidentně něco chybí. Nebo už jsem prostě stará konzerva a moje představy že auto má být autem a má být elegantní a design nemá být samoúčelný už třeba v roce 2022 při vývoji aut fakt přestaly platit.