Takové majitele nemají výrobci v oblibě. Jedno auto po 30letech. Idelane každé tři roky nové auto, ať je pro koho vyrábět.
Naopak, z pohledu životního prostředí se nemusely spotřebovat přírodní zdroje na výrobu dalších 9 aut.
Psát v souvislosti s tímhle (EU1 - bez DPF a s limitem NOx více jak destinásobným oproti dnešku) o životním prostředí je hodně mimo. https://en.m.wikipedia.org/…i/Diesel_exhaust
Diesel exhaust is a Group 1 carcinogen, which causes lung cancer and has a positive association with bladder cancer.[2][3][4][5][6] It contains several substances that are also listed individually as human carcinogens by the IARC.[7]
Spálení 100 tun (za 1.500.000km) nafty pravděpodobně ve městě s minimálním čištěním emisí?
:no: :no: :no:
Skutečným přínosem pro životní prostředí (když pominu kolo, tramvaj, vlak nebo trolejbus...) je elektromobil s dlouhou životností jezdící na obnovitelné zdroje (např. v Norsku) nebo na jadernou energii (např. ve Francii).
:yes:
PS Spálená nafta, se narozdíl od baterií zrecyklovat nedá...
https://electrek.co/2022/10/14/us-increases-ev-battery-recycling-capacity-with-new-al-facility/
Vzhledem k tomu, že tvrdí, že EU1 diesel má něco společného s ekologií jsou ty mínusy pochopitelné. ;-)
Diskuze o konzumním způsobu života patří jinam, než na acz...
Samozřejmě, že výroba jakéhokoli auta stojí zdroje.
Výroba elektromobilu stojí (laicky) v porovnání se spalovacím ekvivalentem cca o 50% víc.
EV za svojí životnost ušetří x-krát tolik, co stála jeho výroba.
Po skončení životnosti v autě putuje baterka do statického úložiště.
A nakonec je zrecyklována.
Proti takové cirkulární ekonomice se může stavět snad jen.... někdo, kdo přímo či nepřímo vydělává na spalování ropy. Jinými slovy proti cirkulární ekonomice se staví především ten, koho existenčně ohrožuje. :-O
Skutecne neco takoveho pise? Ja teda vidim ze pise obecne o dlouhovekych autech. Diskuze o emisich a ekologicky zvasty patri jinam nez na acz. Tady se bavi o autech a smrdi tu benzin. ;-)
Nastuduj si neco o cirkularni ekonomice aut. Cirkularni tam jsou tak mozna kovove soucastky auta jinak je to vsechno nerecyklovatelne. Vcetne te baterie, ktera je proste problem co s ni.
Pro ty pomalejsi, na co bylo reagovano: ".... z pohledu životního prostředí..." ;-)
Z pohledu zivotniho prostredi (treba ve meste) je tricet let stary dieselovy EU1 Mercedes proste katastrofa!
Jinak zdravi byva u normalnich lidi v zebricku hodnot obvykle na prednich mistech.
U diskutujicich (petrolheads) tveho typu je zdravi nicmene az daleko za polozkami typu:
Rucni brzda
Radicka
Vune benzinu
Dojezd bez tankovani aspon 1000km
Nebo
Zvuk motoru :-)
Cimz je logicky pro petrolheads smysluplnost auta s nulovymi (lokalnimi) emisemi naprosto nepochopitelna. :D
Tak se zbytecne nesnaz. ;-)
PS Spravny petrolhead samozrejme popira globalni oteplovani. Jen ti mene vyhraneni oteplovani pripousteji, s dodatkem, ze za to jiste nemuze clovek. A to, co za to muze uplne naprosto ze vseho nejmin, jsou kazdopadne auta.
Jinymi slovy co petrolhead, to mnohem vetsi odbornik na klima nez vsichni klimatologove dohromady.
8-s
Jo takovych fanatickych posahancu je tady vic. Vase propaganda ale moc nepada na urodnou pudu. Nechapu proc mate takovou potrebu cpat neco lidem do hlav. Kazdy at si preci koupi co mu vyhovuje nemyslis?
Naopak, z pohledu životního prostředí se nemusely spotřebovat přírodní zdroje na výrobu dalších 9 aut.
https://en.m.wikipedia.org/…i/Diesel_exhaust
Diesel exhaust is a Group 1 carcinogen, which causes lung cancer and has a positive association with bladder cancer.[2][3][4][5][6] It contains several substances that are also listed individually as human carcinogens by the IARC.[7]
Spálení 100 tun (za 1.500.000km) nafty pravděpodobně ve městě s minimálním čištěním emisí?
:no: :no: :no:
Skutečným přínosem pro životní prostředí (když pominu kolo, tramvaj, vlak nebo trolejbus...) je elektromobil s dlouhou životností jezdící na obnovitelné zdroje (např. v Norsku) nebo na jadernou energii (např. ve Francii).
:yes:
PS Spálená nafta, se narozdíl od baterií zrecyklovat nedá...
https://electrek.co/2022/10/14/us-increases-ev-battery-recycling-capacity-with-new-al-facility/
Diskuze o konzumním způsobu života patří jinam, než na acz...
Samozřejmě, že výroba jakéhokoli auta stojí zdroje.
Výroba elektromobilu stojí (laicky) v porovnání se spalovacím ekvivalentem cca o 50% víc.
EV za svojí životnost ušetří x-krát tolik, co stála jeho výroba.
Po skončení životnosti v autě putuje baterka do statického úložiště.
A nakonec je zrecyklována.
Proti takové cirkulární ekonomice se může stavět snad jen.... někdo, kdo přímo či nepřímo vydělává na spalování ropy. Jinými slovy proti cirkulární ekonomice se staví především ten, koho existenčně ohrožuje. :-O
Nastuduj si neco o cirkularni ekonomice aut. Cirkularni tam jsou tak mozna kovove soucastky auta jinak je to vsechno nerecyklovatelne. Vcetne te baterie, ktera je proste problem co s ni.
Z pohledu zivotniho prostredi (treba ve meste) je tricet let stary dieselovy EU1 Mercedes proste katastrofa!
Jinak zdravi byva u normalnich lidi v zebricku hodnot obvykle na prednich mistech.
U diskutujicich (petrolheads) tveho typu je zdravi nicmene az daleko za polozkami typu:
Rucni brzda
Radicka
Vune benzinu
Dojezd bez tankovani aspon 1000km
Nebo
Zvuk motoru
:-)
Cimz je logicky pro petrolheads smysluplnost auta s nulovymi (lokalnimi) emisemi naprosto nepochopitelna.
:D
Tak se zbytecne nesnaz. ;-)
PS Spravny petrolhead samozrejme popira globalni oteplovani. Jen ti mene vyhraneni oteplovani pripousteji, s dodatkem, ze za to jiste nemuze clovek. A to, co za to muze uplne naprosto ze vseho nejmin, jsou kazdopadne auta.
Jinymi slovy co petrolhead, to mnohem vetsi odbornik na klima nez vsichni klimatologove dohromady.
8-s
Promin, ale ostatni temata (s auty souvisejici okrajove) jsou patrne nad tve intelektualni schopnosti. :D
Drz se klidne sve lasky k autum. ;-)
PS S tim "normalnim" clovekem, treba v ramci zdejsich diskuzi, mas asi pravdu...
A rozsirovat vam obzory. :-)
Nemas zac ;-)