Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dacia končí s užitkáči. Nyní míříme o segment výše, říká její viceprezident

21 komentářů

topten
vysnivana lada z roSSiji o dva levely nize
traveldrive
sklapni
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
.... jen aby mířili dobře !!!
O drahou Dacii nikdo nestojí ... 😄 😄 😄
jiras_
To se říkalo o škodovce za dob Felicie taky.
XTad
Bylo by fajn, kdyby Dacia obsadila segmenty, ktere Renault opustil. Dacia Megane, Dacia Laguna/Talisman...
traveldrive
Tie segmenty už neobsadí nikto. Raz niekto povedal, že s elektrinou na večné časy a nikdy inak, a odvtedy to platí.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Skoro je mi divné, že to řeknu, ale zdá se, že Dacia jako jedna z mála značek bude růst a to díky reálnému pohledu na věc.
Elektro? Ano, ale maxiláně jako doplněk nabídky na některých trzích. Přesně tak by to mělo být. Jen alternativa a ne jediná možnost.
Více segmentů je dobrý krok. Při extrémně rychle rostoucích cenách automobilů sáhne i v C segmentu hodně lidí po Dacii jen proto, že na dražší mít nebudou a nebo jim zkrátka bude plně postačovat a zbytečně nebudou platit "elektrické výpalné" u jiných značek. Jen aby tam dali alespoň 1,3TCE a ieálně i 1,5DCi. Ať je z čeho vybírat.

Víme například o spoustě věcí, které pro zákazníka v autě nejsou důležité. Chceme zůstat věrni pouze těm prvkům, které zákazníci potřebují, žádají a využívají. - Tohle by se mělo tesat do kamene. Nabídnu jen to, co lidi žádají a zbytek maximálně za příplatek a ne to napěchovat zbytečnostmi a pak si za to ještě nechat tučně zaplatit. Problém je, že stále více zbytečných až otravných prvků je povinných.

Kde to naopak nevidím moc dobře je odklon od užitkových vozidel. Tady přesně měla Dacia velkou základnu a potenciál dále růst. Spoustě firme a živnostníků levné pracovní auto plně vyhovovalo a rozšířit ještě nabídku, museli by postavit novou fabriku, aby stačili pokrýt zájem. Šetří se všude a tady by dacia bodovala. Ale když Renault řekne že ne, nedá se nic dělat.
traveldrive
Vystrihol si to celkom dobre. :yes:
Hendly
A proc dnes nekupuji vsichni Dacii?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč by měli, když existují hodnotnější alternativy za 500-600 tisíc?
nlsk
Všetci nekupovali ani Golfa .Tak napríklad Dacia Sandero je druhé najpredávanejšie auto v europe za prvý polrok 2022 . Predalo sa 96 793 ks . Tu sú tabulky podla tried . https😐/auto.pravda.sk/…podla-segmentov/#1
traveldrive
Neviem ako v Čechách, u nás sa na Daciu čaká.
ericn
U těch užitkáčů je to o tom, že jak přišla Dacia s Dokkerem, v podstatě nikdo nechtěl už výrazně dražší a měně užitné Kangoo. Takže z Dokkera udělali nové Kangoo a Dokkera jako takového zařízli... Tj jen jeden se může prodávat, navíc Renault aktuálně nemá co trhu nabídnout, tak alespoň ty užitkáče 😉
Avantime
Blbosť. Dokker sa popri Kangu stále predáva, len sa už volá Renault E😜ress Van. Tu ide o to, že Renault vie a do budúcna aj bude vedieť predať viac elektro áut, ktoré emisiami vykryjú naftové úžitkáče.
ericn
Takže to není Dacia, ale Renault. Jinak že těch elektrik Renault prodá miliony 😒] V Čechách se mu vyloženě daří, celkem tu za 1-9/2022 prodal 2708ks osobních aut a z toho 39ks s elektrickým pohonem 🤣 se skvělým podílem 1,88% na Českém trhu…

Edir: Dacia má 4,96% trhu :yes:
Avantime
Nejaký český či slovenský trh nie je smerodajný, ale to dobre vieš...dúfam.
ericn
A? Ty kupuješ auta v Německu nebo Francii? 😉
Avantime
Toto je komentár ako z roku 2015. Automobilový priemysel je dnes už úplne na hlavu. Z jednej strany ho dusia nároky na znižovanie emisií, z druhej rastúca kríza. Dnes výrobcovia žijú v schizofrénii, kde sa vlastne boja, že nový model so spaľovacím motorom sa im bude až príliš dobre predávať. Už sa nikdy nedozvieme, koľko ľudí by si dnes reálne kúpilo nový Jogger alebo Sandero, lebo sú tu kvóty a po ich presiahnutí hrozia pokuty za prekročenie flotilových emisií. Jasné, že dnes by za Daciu v C segmente bol veľký záujem, ale to by šla Dacia proti sebe. Tí výrobcovia nie sú blbí a ver mi, že keby mohli, tak sa na elektromobily vybodnú a v pohode ponúkajú ďalej 1,5 DCi.
Ja si stále myslím, že keby dnes takých 80 percent ponuky nových áut tvorili klasické hybridy, tak to má na znižovanie emisii väčší efekt ako núkať drahé elektromobily. Toyota o tom vie svoje, hoci už ani ona sa bez elektra nezaobíde.
A čo sa úžitkáčov týka, tak Dokker dusil Kangoo no a potom to už bolo o emisiách. Naftové úžitkáče si môže dovoliť dnes opäť už len ten, kto vie predať veľa baterkáčov.
Verím, že tomu asi rozumieš, len z tvojho príspevku sa zdalo, že v Renaulte sú úplne blbí a riešením je Dacia. To platilo pri kríze v 2008, ale nie teraz.
traveldrive
Je to choré.
Mig_35
Jen taková kontrolní otázka: kolik zákazníků je ochotno platit víc za vajíčka slepic, které mají daleko víc místa k životu? Kde jsi přišel na to, že kupujícího zajímá něco víc, než kolik zaplatí? Většinu lidi zajímá sobecky jen jejich prospěch…
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tu zacne nova era :yes: