Univerzální prémiový kombík Audi A6 allroad nabízí především vznětové motory, přesto je dostupný i s jedním výkonným zážehovým šestiválcem. Jak se ale hodí k jeho charakteru?
Interiér „allroad“ obsahuje:
• Sportovní sedadla vpředu s čalouněním v kombinaci mikrovlákno Dinamica3/kůže v černé barvě se skálově šedým
kontrastním prošitím nebo v kombinaci barev benzínově šedé mikrovlákno/černá kůže se skálově šedým prošitím včetně
vyraženého loga „allroad“ na opěradlech předních sedadel
• Multifunkční sportovní volant v kůži s pádly řazení a kontrastním prošitím v ocelově šedé barvě
• Dekoraci z hliníku Dyad, stříbrná Jangal
• Prvky interiéru spodní v kožence - loketní opěrky a boční část středové konzole v kožence v černé barvě s kontrastním
prošitím ve skálově šedé barvě
• Pedály a opěrku pro nohu z ušlechtilé oceli
• Koberečky v černé barvě s kontrastním prošitím ve skálově šedé barvě
• Nástupní osvětlené prahové lišty vpředu a vzadu, vpředu s logem „allroad“
• Vstupní osvětlení, vpředu s projekcí loga allroad
maro, s A6 allroud 55TDI jezdil kolega machala v testu pred 2 lety za 9.5 nafty https://www.auto.cz/…objednava-132978?…
fakt je takovej problem, kdyz benzinak jezdi za 10.5?
kdyz navic tem 9.5 litry naftovejch energeticky odpovida 10.5 litru benzinovejch?
vpodstate nevidim duvod proc i u takovyhoto auta kupovat naftu jestlize nejsi chrochtavej dunihlav
pofiderni vyhodnost naftaku je jen diky o 2/3 vyssimu zdaneni benzinu proti nafte
byt nafta zatizena stejnou spotrebni dani jako benzin, tak je nafta na stojanu o 10 korun drazsi nez benzi
To, že iný vodič v inom ročnom období jazdil s nejakou spotrebou nie je úplne vypovedajúce. Faktom je, že 55TSI má na spritmonitore priemerku 10,6 l (čo je v podstate identické s tým, ako jazdil redaktor), kdežto 55TDI má priemerku 8,3 l; to je rozdiel 2,3 litra (pri slabších 50TDI resp. 45TDI ešte väčší), teda úplný štandard rozdielu medzi benzínom a naftou.
P.S. Ale inak súhlasím s Tebou, tiež by som principiálne uprednostnil benzín; notabene dnes, keď je nafta citeľne drahšia ako benzín.
To je ale ta "slabší" V6 ne ? 55 má 257kw, takže nějakej ten litřík asi navíc nebude problém.... mimochodem, to z toho starého testu jsem zkoušel a to je famózní stroj.
Je paradoxné, že zrovna pri Audi, ktoré dokáže vyrobiť aj špičkové benzíny, najvhodnejším motorom pre A6 sa javí byť dízel. Lebo ak benzín napriek všetkým úsporným opatreniam (žiada sa povedať až odr.ávkam ako je vypínanie valcov, quattro ultra namiesto permanentnej štvorkolky, dvojspojka namiesto HDM automatu atď) žerie 10,5 litra, pričom konkurencia dokáže jazdiť za 9 (540i), niet divu, že nikto si benzínovú A6ku nekupuje (ja som osobne žiadnu - ak odmyslím športové RS modely - nevidel).
Naopak TDI bude spotrebou niekde úplne inde, pritom vo verzii 55TDI je ešte výkonnejšie, ako benzín, naviac všetky V6TDI dostávajú plnotučnú štvorkolku a 8st, ZF automat.
Vo svetle permanentnej stvorkoly a klasickemu automatu je ten rozdiel este priepastnejsi. Aj ked nez stonat nad rozdielom na 100km, je dobre to rozpocitat na ocakavany rocny najazd resp najazd za dobu vlastnictva vozidla. Ale to pocita malokto.
rozdíl ve spotřebě 2,3l/100 Km, průměrná cena nafty dnes v ČR - 46,61, Průměrná cena benzinu v ČR dnes: 42,72.
Kolik ti vyjde, že ujedeš km v naftě, než se ti vůbec vrátí rozdíl pořizovací ceny? 70.000 km ? Když se podíváš na průměrný nájezd bazarových A6 ALLROAD, tak si někde na 140.000 km, Takže celou první polovinu svého nájezdu jen splácíš to, o kolik byl benzín dražší. Přitom si říkáš, jak si náramně ušetřil....
A to rozdíl u těch A6 allroad není velký, Třeba rozdíl mezi 540i a 540D je bez pár korun 100.000 Kč. Tam nějakých 100 tísíc km jen splácíš pořizovací cenu a říkáš si, proč to auto za 2 mil nemá žádný zvuk.
Podstatné: benzin je primárně předokolka s DSG. Diesel staly pohon všech kol a ZF. Tady bych neváhal ani chvíli. Auto v testu je parodie na Allroad :no:
Tak to pozor! To s tebou samozřejmě souhlasím, reagoval jsem na ten rozdíl ve spotřebě a ceně. Obecně vůbec nechápu, co to auto předvádí se svoji nabídkou. Aby si člověk vždycky zadal přesný technicky informace ke konkrétnímu modelu. Ze se dává jiná převodovka do A3 apod. To je jasné, ale aby měla stejná třída jiné převodovky a pohony 4x4 dle zvoleného motoru mi přijde na hlavu. To stejne je u A4.
Pokud jezdíš i mimo dálnice, pak to v současném provozu znamená, buď se ploužit od začátku jízdy do konce 70-80 km/h v koloně (libovolná silnice 1. třídy v ČR) nebo využít občasné díry a pár aut předjet. Ne, že by sis z hlediska času nějak pomohl, ale aspoň neusneš. Každopádně, k tomu se koně hodí, čím víc, tím líp. ;-)
Presne tak, priemerný výkon ťa odsúdi na to ťahať sa v kolóne 80kou. Čím je hustejšia premávka, tým výkonnejšie auto treba na bezpečné (!) predbiehanie.
540i sedan som mal priemer cca 7,5l prevažne okresky, potom diaľnice, mesto minimálne. A bližšie k 8l pri prevahe diaľnic. Nebol som nikdy brzda premávky. Spolu 65 000 km.
V meste v premávke to rastie výrazne.
Pod to se přidám i já se svým jinak superúsporným TDI EVO.
Ve městě to žere jako prokopnutý... 8-10 není vůbec problém.
Ale jak píšeš, není město jako město. Pokud jedeš s ohřátým motorem někde plynule a dlouho po okruhu a tak podobně, můžeš jet i za 5-6, ale pokud skáčeš od světel ke světlům a furt brzdíš, a zatáčíš, tak seš v tom fakt skoro za dvojnásobek.
Nafta prostě do města nepatří.
Ja nikdy nic velkeho / tezkeho na kouli netahal, ale jak se na komfortu jizdy a spotrebe podepise mit zahaklej 2t karavan s V6 benzinem vs. s V6 naftou? Me se to zatim vyhlo, ale co vidim lidi kolem sebe co sedlaj vetsi premii, jedno jestli klasiku nebo SUV, tak snad kazdej druhej neco taha... ten ma 2 kone, tamten katamaran, jinej zase karavan atd. A jezdi s tim az prekvapive casto.
PS: auto nedela jen motor, ale celej pohonej retezec a prave proto bych u BMW vzdy preferoval benzin, neb k nemu dostanu stejnou ctyrkolku a 8HP od ZF. Mno a u Audi mi vazne dava vetsi smysl naftak, protoze odrbkvatro a prevodovka. :-)
Když konkurence jezdí za 10,5, tak se to dá do plusů. https://www.auto.cz/…zamilovat-142490?…
Když přizvednutá a mírně silnější A6 jezdí za to samé, tak se to dá do mínusů.
Už se to probíralo i tam, 540i reálně jezdí kolem 8,5 ne 10,5. S A6 se pod 10 dostaneš při snaze u úspornou jízdu. U 540i do 9 i hodně rychle.
I podle spritmonitoru je tam min. litr.
Nemám sice osobní zkušenost BMW 540ix, ale kolik žere verze po faceliftu při tachometrových 140 km/h? Těch 8,5 litrů mi přijde opravdu jako z říše snů, případně hodnota klidného řidiče, který nejezdí často dálnice.
Tak nechcem vedieť, ako jazdíš, keď máš ešte vyššiu spotrebu ako Paja a ten spraví trasu, kde navigácia píše 2:50 hod., za 1:50 hod. :-[]
Inak povedané, 40i v najnovšej verzii je až nepochopiteľne úsporný motor. Fakt bude obrovská škoda, keď bude musieť jedného dňa skončiť.
Mě teď udivuje v manželčině X5, syrový motor, najeto 2,5 tis a spotřeba padla z 11,2 na rovných 11. Za tolik nejezdilo ani stejně používané GLE 350d. Jsem zvědav, kolik tam bude po roce ježdění. :-)
X5 30d mám priemer po 52 000 km: 7,6l/100km. V meste nejazdím, príp. len natankovať, väčší nákup apod. Priemerná rýchlosť 68,6 km/h.
Moja klasická trasa 20 km okreska, 55 km diaľnica, 5 km mesto je takmer vždy pod 7l.
Idem podľa predpisov. Ale dosť predvídam, brzdu veľmi nepoužívam.
Podľa tohto článku som takmer dálniční střelec ;-) https://www.garaz.cz/…zjistit-21007269
- Auta, která nejezdí primárně po městě, mívají hodnoty průměrné rychlosti vyšší, obvykle mezi 50 a 60 km/h. Dálniční střelci mohou mít dlouhodobý průměr i kolem 70 km/h
Predpokladam, ze tech 8,9l pise BC? Ja jsem s 30d za 25tis km na 6,3L pri prumeru 81km/h. 75% km co udelam jsou dalnice, vetsina zbytku pak mesto, okresky jen minimalne. Dalnice pak pul na pul, polovina s davem 135tacho vs. 160-200tacho kdyz se chce.
Uprimne, nevim jak to BMW dela, benzin i naftu. :yes:
Jo, BC, nikdy jsem to s reálem při dotankování neporovnával, ono těžko říct, jak moc "kecají" i stojany, ale kdyby byl reál/bc rozdíl dvě deci, tak je to i tak ok.
Těch 6,3 je pecka, já jsem se s žádnou 530d pod sedm dlouhodobě nikdy nedostal, ale nebyly to ještě mldh. Kolega měl na F30 330d dlohodobou 5,8 litru, ale on je tak trochu kloboučník. :-)
Nádhera. A mě se tady vysmívají, když mám s Passatem na 17" průměr 5,4/100 a město nejezdím skoro vůbec a dálnice tak 30-40%. A to spíš v režimu 120-180, jak to jde a jak se chce.
Moderní ICE prostě úsporný jsou, na to kolik kg a jak nesmyslně obří pneu musí tahat.
A nafta prostě dálky pořád umí o těch cca 30% líp.
"Kola sice vypadají zajímavě, zrovna u modelu allroad mi však přijdou vcelku nepraktická. Automobilka přitom nabízí vcelku bohatý výběr mezi disky s rozměrem od 17 do 21 palců."
Nikoli, 17 palců se na A6 allroad nenabízí, a k této motorizaci se nenabízí ani na základní A6.
Tady diesel, v předchozí má žena tohle DSG (tam ještě s 3,0 TDI) a dejte od toho ruce pryč. Auto má kolem 100tkm a škubání, který předvádí převodovka za studena je fakt ostuda. Navíc i za tepla to umí psí kusy. Do auta jako je A6 prostě už DSG nepatří jenom kvůli projevu. A to nemluvím o životnosti.