Novinky
Ale myslím, že daleko víc vypovídající by byla statistika aut, které nejčtastějí jezdí po silnicích. Tu jsem viděl tak před dvěma roky zhruba. Tam to jasně vedla Octavia a další mladé auta. Takže s tím věkovým průměrem to není zas tak zlé. Ale je fakt, že by se s tím mělo začít něco dít. Ty čísla o počtech Trabíků, starých škůdek a VAZů jsou pořád dost velké. Tak pokud nebude majitele nic nutit je vyřadit, tak bude průměrný věk našich aut pořád takový, jaký je. Zase na druhou stranu už se ty auta nebudou prodávat díky ekopoplatku a pojišťovny jdou po nepojištěných autech, tak snad časem budou miznout ze statistik rychlejším tempem, než dosud.
Je to jak rikas, tahle statistika toho skutecne vypovida velmi malo o tom, jaky auta potkavame dennodenne na silnicich. Nejlip to dokladaj prave pocty takovych starecku jako Trabant, Vaz nebo starych Skodovek jako 100ka, 105ka, 120ka atd. Vzdyt treba tech 120tek je v registru vic jak dvojnasobne vic nez Passatu, realita na silnicich pak samozrejme vypada totalne jinak. A ze tyhle veterany hnijici v garazich starecku razantne snizuji vekovy prumer celyho vozovyho parku v CR nas nemusi nijak trapit, neb nejde o nic nez o cislo ve statistice.
Dulezity je, ze jsou tady opatreni typu toho ekopoplatku, ktery brani prodluzovani jejich zivota dal za unosnou mez.
Dulezity je, ze jsou tady opatreni typu toho ekopoplatku, ktery brani prodluzovani jejich zivota dal za unosnou mez.
Otázkou je, na kterých silnicích to sledovali. Ano, ve městech (a zejména v Praze) na Š 120 nenarazíte, zato Octavií tam bude plno (služebních, povětšinou). Zkuste si však skutečný venkov, vesnice a vesničky. Nemám na mysli módní satelitní městečka v blízkosti krajských měst, ale opravdu okrajový venkov. Tam je "stodváca" a Favorit nejčastějším autem. Lidem stačí, často ani na novější nemají peníze nebo nemají o novější zájem. Auto jim opraví soused nebo oni sami doma v garáži a stojí to pár korun. Čím takové lidi přesvědčíte ke změně?
Asi tak. Onehdá som tu spomenul, že ma prekvapilo, koľko starších áut sa ešte v Čechách vyskytuje a bol som rázne zašlapaný od koberec. Moja skúsenosť bola hlavne z Luhačovíc, Zlína a okolia. Je to niečo ako u nás - zloženie vozového parku domácností sa líši podľa lokality.
Pri výjazde do česka ma prekvapila najmä početnosť favoritov..u nás ich po šrotovnom pomaly nevidieť ale v česku majú dobrú fanúšikovskú základňu 😄
Aj to, ale ja som vnímal hodne starších vozov celkovo. Časté boli Fiaty Uno, R19 a prvý Megane, dosť Golfov II a III, staršie Vectry, P406, zo škodoviek ako píšeš dosť Favoritov, ale aj Felicií.
Ale u nás, ako ideš smerom na východ, je to dosť podobné.
Ale u nás, ako ideš smerom na východ, je to dosť podobné.
Mladí kluci často mají favority jako svá první auta, podrobí je brutálnímu tuzingu a obrážejí s nimi vesnické diskotéky. Celkem běžný jev venkovských silnic.
Kdo neměl zrovna v rodině českou klasiku, vzal za vděk jedničkovým golfem, kadettem nebo escortem.
Je fajn, že si lidi ponakupují nejmodernější auta v rámci podpory šrotovným, ale pak zjistí, že údržba a péče o takové auto je stojí několikanásobně více, než u předchozího. A ne každý tohle domýšlí do důsledků.
Kdo neměl zrovna v rodině českou klasiku, vzal za vděk jedničkovým golfem, kadettem nebo escortem.
Je fajn, že si lidi ponakupují nejmodernější auta v rámci podpory šrotovným, ale pak zjistí, že údržba a péče o takové auto je stojí několikanásobně více, než u předchozího. A ne každý tohle domýšlí do důsledků.
200.000 ks Š105/120 mě dost překvapuje, neb na silnicích už opravdu moc vidět nejsou. Zřejmě stojí převážně v garážích, stejně jako Žigulíky nebo Trabanty.
Felda je poslední pěkná škodovka. Fóbie ji nesahá ani po kotníky. Kvalita a zejména koroze je někde jinde...
no tak FI je podle me oproti felicii rozhodne (nejen) designove velky krok kupredu, za tim si stojim...a OI, OII (hlavne pred liftem), superb I, superb II combi...to jsou taky vice ci mene krasny auta 😉
Vo firme sme mali 4 Felicie. Dva kusy kombi a dve krátke. Okrem jednej sú už všetky zošrotované. Autá boli určené pre servisných zamestnancov. Stávalo sa že absolvovali dlhé trate plne naložené. Bolo samozrejmosťou, že sa do kufra zmestilo cca 300kg a to okrem toho viezla 5 dospelých ľudí. S motorom 1,3 l to nielen že odviezla, ale posledná pred zošrotovaním mala najazdených cez 560 000km. Felicie vydržali ťažkú prácu bez toho aby sa kazili, boli neúmerne opotrebované, alebo mali vysoké náklady na údržbu. Jedine hrdzaveli. Ale aj tak chvála Škode Felicia. To, čo ste dostali za tie peniaze bolo niekedy viac , ako len prekvapivé. 😄
:yes: kamarát mal felíciu ktorá s jednou výmenou motora najazdila cez milión (!) kilometrov..chcem vidieť fábiu čo toto zvládne..
btw tá felda skončila potom za slušné peniaze v troch áčkach, takže ak mal niekto šťastnú ruku pri výbere >😒]
btw tá felda skončila potom za slušné peniaze v troch áčkach, takže ak mal niekto šťastnú ruku pri výbere >😒]
..ale no tak...!!?? 😉 Kdyby ji měl 14 let, musel by denně vč. víkendů, svátků atd najet 200 km a nikdy při tom ani např nemarodit - pozdravuj kamaráta.
No možné to je, v nedávném Světě Motorů byl Peugeot 206, ten užitkový a měl najeto 980 000km. Na rok výroby si ted nevzpomenu, ale tuším 2001. Mysli, některá firemní auta jsou schpna najezdit 800km denně.
Tak určitě to možný je, a může mít pravdu. Neni problém sehnat auto, který je tři roky starý a má najeto přes 250 tis. Jenomže to jsou "palby" třídy Passat, Mondeo,E... který sloužej jako dálniční přibližovadla, a dál různý užitkáče. V Německu je u některých lidí normální, aby na cestě do zaměstnání a zpět najeli 400km za den.
Jen s tou Feldou si to tak nějak nedokážu dost dobře představit.
Ale jak řikam, možný je všechno. Každopádně i kdyby měla jen poloviční, z výše avizovaného oběhu km, klobouk dolů :yes:
Jen s tou Feldou si to tak nějak nedokážu dost dobře představit.
Ale jak řikam, možný je všechno. Každopádně i kdyby měla jen poloviční, z výše avizovaného oběhu km, klobouk dolů :yes:
Myslím že nepoznám rodinu v ktorej by nemali Feliciu. Jednoduchý hatch ktorý motorizoval už rozdelené Česko a Slovensko sa dostal aj do našej rodiny. Bolo to prvé nové auto, prvé v relly red v Bratislave a vo výbave GLX. U nás vydržalo 5 rokov, potom muselo ísť preč aj keď v bezchybnom stave. Chcel som sa k tomu autu ešte dostať, no zmizlo z ciest. Zrejme sa naša bývala Felicia stala obeťou šrotovného. Dedo svoju Feliciu poslal do sveta pred dvoma rokmi tak už ostala len priateľkina Felicia Mystery v nádhernej zelenej metalíze. Raz si však GLXku určite kúpim a dám ju dokopy.
Simply Felicia 😄
Simply Felicia 😄
Felda - posledna pekna a schopna skoda a som rad ze jednu vlastnim aj ked nie ja osobne ale je v rodine
:yes:
Můj děd vlastní Feldu Combika 1.6 z roku 2001, čili jeden z posledních kusů. Když si jí koupil, nechal si vystříkat/přestříkat kompletně všechny dutiny, podběhy a spodek. Auto garážuje, v zimě s nim skoro nejezdí. A můžu ti říct, to auto je jak když opustilo fabriku. Vážně krasavec, jak z venku, tak vevnitř.
:yes: :yes: :yes:
A jízda s nim taky neni vůbec špatná, na danou třídu a "morální" stáří. VW motor s tim autem cvičí jak ďas a spolu se 14" kolama jsou slušný jízdní vlastnosti zaručený...
Jasně, normální felda má diskutabilní jízdní vlasntnosti, ale člověk by nevěřil jakej je rozdíl, když je do vozu namontována rozpěrná tyč :yes😒br />
Takže na Feldu mi nešahejte! >😒]
PS. Její chyba byla v tom, že se měla vyrábět v době, kdy v MB sjížděl z linky Favorit 😒
Pod pojmom "nehrdzavie" si ja predstavujem že odstavím to vonká pred barákom, jazdím s tým zima-nezima a o nejakých antikoróznych nástrekoch viem len z rozprávania pamätníkov 😉
Pri správnej (prehnanej?) miere údržby sa dá uchovať bez hrdze aj škoda stovka, viem to z prvej ruky..
Vadí ti snad, že jsme měli západní vůz a ne stodvacítku nebo smraďocha? V době, kdy rodiče kupovali tu tebou opomenutou Sierru jsem ještě neměl ani papíry na motorku. Ale to je vedlejší...
Prvně jsem o felicii nepsal jako o moderním autě. Zadruhé srovnávat vlastnosti feldy a Sierry je o ničem.
Moje spokojenost s tím autem spočívá v tom, že se v tak technicky a morálně zataralém autě cítím lépe, než v kdejakém rádobymoderním voze.. třeba Fabia1 a 2; Polo předchozí generace.
Jinak ta naše sierra bylo opravdu auto jedna báseň :no:
řeklo by se "západní auto", tak to musí bejt pecka. Pecka to byla - v servise jí měli rádi... Nicméně proti tehdejšímu výkvětu v podobě 120,130, smraďochů to pecka byla!
Felda :yes:
Jo, jako vtip dobré..., kam se asi hrabou ty současné jako
O2 RS kombi, Yeti, Superb kombi apod. 😉
A druhá vec, on povedal, že to je posledná pekná a schopná Škoda. To znamená, že FabiaI, Yeti, Octavia, Superb už nie sú schopné, ani pekné?
A naviac, kto popiera, že Felicia je schopná a pekná? Ale prečo posledná v týchto veciach?
Pokud mluvíme čistě o Škodovce, tak je to poslední Škodovka-táto výhovorka nemá opodstatnenie, lebo ak Fabia a Octavia atď. boli Fiaty a Trabanty, tak by Felicia bola posledná Škoda vôbec a nie len posledná pekná a schopná Škoda.
Ano, poslední Škodovka je Felicie, auto s konstrukcí z ČR, českými díly atd.
A taky to bylo pro českého kupce schopnější auto než ty další, co jsi vyjmenoval. Fabia I byla méně prostorná, Octavia I krom kufru taky, hlavně byla pro český lid drahá, Superb I je jen Passat s jiným rozvorem, Yeti...?
Oproti Felícii mají dnešní škodovky několikanásobně dražší servis, jsou komplikovanější a už to nejsou ta auta na pomezí segmentů aneb "Kus auta navíc". Pokračovatelem takového českého idolu je spíše Fusion, který požadavky splňuje lépe a je tedy schopnější.
V té své omezené schopnosti vyjadřování snad ještě dospěješ, doufejme
Škodovka je z veľkej miery iba poskladaná z dielov VW. Škodováci nakúpia, čo im je dovoelené nakúpiť, pridajú k tomu vlastné a poskladajú auto. Podlahové plošiný, podvozky, motory a prevodovky, kúrenie, riadenie, prvky ovládania a interiéru - všetko zväčša pochádza z bohatých regálov VW - a nič na tom nemení ani fakt, že drvivá väčšina týchto dielov nie je nemeckých.
Zbytek odpovědi hledej nahoře.