Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Složení vozového parku v ČR: Nejrozšířenější je Škoda Felicia

21. 3. 2010 • 12:28
50
52
Zobrazit náhledy (50)
Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Nejčastěji na českých silnicích můžete potkat vozy značky Škoda Felicia, přesněji řečeno v českém registru osobních aut jich je zapsáno nejvíc. Z první desítky nejrozšířenějších aut pochází z Mladé Boleslavi hned sedm typů.

Ačkoliv se již devět let nevyrábí a každoročně jich několik tisíc z českých silnic zmizí, Škoda Felicia nadále vévodí statistice nejrozšířenějších aut v ČR. V registru osobních aut jich bylo ke konci roku 2009 zapsáno 401 tisíc (o 4 tisíce méně než o rok dříve), což představuje 9,05 % všech aut. Průměrný věk Felicií je 12,82 let, tedy o něco méně než celostátní průměr 13,65 roku.

Další příčky patří také automobilům značky Škoda – konkrétně modelům Fabia, Octavia, 135 Favorit a 120. Z celkového počtu 4 435 052 ks registrovaných osobních automobilů tvoří vozy mladoboleslavské značky 37,35 % (1 656 313 ks). Druhou nejrozšířenější značkou osobních automobilů je podle počtu registrací značka Ford (celkem 350 688 ks v průměrném věku 11,67 roku), následuje značka Renault (302 234 ks, 11,69 roku) a dále pak VW (276 773 ks v průměrném věku 11,67 roku), na pátém místě je značka Peugeot (267 769 ks, 11,84 roku) a na šestém místě značka Opel (234 644 ks v průměrném stáří 12,69 roku).

V přehledu 32 nejrozšířenějších modelů (celá tabulka je přiložena na začátku fotogalerie) nalezneme také vozy z dob dávno minulých – v českém registru nadále i přes meziroční úbytek figurují desítky tisíc kusů Škody 100, Trabantu 601 a VAZu 2101. K nejstarším vozům uvedeným v registru patří Aero 30 (registrováno 607 ks, věk 72,88 roku), Tatra 57 (992 ks, 71,26 roku) a Škoda 1101 (592 ks, 64,33 roku). Naopak nejmladšími typy jsou Kia Soul, Opel Insignia a Škoda Yeti, všechny s průměrným stářím 1,00 roku.

Dle paliva v českém registru jednoznačně převažuje benzinový pohon. Benzin spaluje 75,04 %, naftu 24,85 % a ostatní paliva jen 0,11 %. Vůbec nejrozšířenějším typem agregátu jsou zážehové motory do 1400 cm3, které pohánějí 49,80 % všech aut.

Související články

Témata
6. 5. 2010 08:06
Supr titulní fotka
s edicí Color Line. Taky mám jednu
Avatar - ZoomZoom
23. 3. 2010 09:13
Re: mame v rodine feldu
Nějak nechápu souvislost se Sierrou a Felicií?
Vadí ti snad, že jsme měli západní vůz a ne stodvacítku nebo smraďocha? V době, kdy rodiče kupovali tu tebou opomenutou Sierru jsem ještě neměl ani papíry na motorku. Ale to je vedlejší...
Prvně jsem o felicii nepsal jako o moderním autě. Zadruhé srovnávat vlastnosti feldy a Sierry je o ničem.
Moje spokojenost s tím autem spočívá v tom, že se v tak technicky a morálně zataralém autě cítím lépe, než v kdejakém rádobymoderním voze.. třeba Fabia1 a 2; Polo předchozí generace.
Jinak ta naše sierra bylo opravdu auto jedna báseň :no:
řeklo by se "západní auto", tak to musí bejt pecka. Pecka to byla - v servise jí měli rádi... Nicméně proti tehdejšímu výkvětu v podobě 120,130, smraďochů to pecka byla!
23. 3. 2010 06:40
Re: mame v rodine feldu
Rovnako tie isté firmy často dodávajú aj nemcom - sú jednoducho lacnejší.
Škodovka je z veľkej miery iba poskladaná z dielov VW. Škodováci nakúpia, čo im je dovoelené nakúpiť, pridajú k tomu vlastné a poskladajú auto. Podlahové plošiný, podvozky, motory a prevodovky, kúrenie, riadenie, prvky ovládania a interiéru - všetko zväčša pochádza z bohatých regálov VW - a nič na tom nemení ani fakt, že drvivá väčšina týchto dielov nie je nemeckých.
Avatar - pocitac
22. 3. 2010 22:35
Re: Navždy Felicia
jak se trefně říká - láska je slepá ;-)
Avatar - pocitac
22. 3. 2010 22:04
Re: mame v rodine feldu
jak můžeš být spokojený se Felícií, když už za komančů si se vozil v Sierře?? >:D
Články odjinud