Vrcholný manažer vedl rozvoj světových trhů, přitom stihl postřehnout nářky uživatelů konkrétních aut. Kritika přinesla zásadní úpravy volantů nových volkswagenů.
Ale vzniká. Centrální bankéři pokouří - cigáro, doutník nebo fajfku, případně pohulí a nechají natisknout ničím nekryté peníze, a za ty koupíš zlato. Takže vzniká.
Jsou to naprostí idioti. Tohle jím přece muselo být naprosto jasné od samého počátku. Jenže chtěli za každou cenu snížit výrobní náklady. Tak teď to mají - miliony nasraných zákazníků a klesající prodeje... :-O:no: A je to přesně tak - potřebují návrat ke klasice i u ostatních základních ovládacích prvků. Je to celé naprosto absurdní - koncernová auta byla po řadu let od novinářů i zákazníků nejvíce chválená za skvělou erognomii ovládacích prvků, tak ji u nové generace celou překopali, změnili - a totálně d.o.k.u.r.v.i.l.i.... :-O:-O:-O:no:
On je ten infot. blby ? No tak za mě rozhodně ne a krom par drobnych změn, ktere by se mi libily ho i tak hodnotim jako velice dobře zmaknuty.
A raději ať zustane dotyk než nějaka zmaštěna klasika, kterou teď např. zaživam u francouzskeho vehiklu s kterym se sice žit da, ale celkově ergonomicky horši než to dotyk. ovladani knk u toho golfa s kterym se da žit uplně v pohodě.
Mysliš internetovych placalu a nebo recenzentu, kteři pišou nepřesnosti a nepravdy diky zřejmě neznalostem daneho systemu jak napsal jeden anglan, když byl jednim vystrašenym potencionalnim kupcem dotazan zda ma mit z noveho golfa strach ?
To, že to někomu nebude vyhovovat nebo nebude prostě jen schopen je klidně možne, ale vim jak to je realně a vim jak reaguji i jini majitele. A mezi těmi majiteli jsou i ti co maji nad 60 let a udivuje je, že někdo s tim muže mit problem. Takže ano pokud je dobře zmaknuta klasika tak je určitě celkově lepši, ale pokud ta klasika ergonomicky za moc nestoji tak dokaže byt ten dotyk lepši.
Ja teď jezdim autem a tam jsou napřiklad ovladače oken na středovem tunelu, ktery je hodně nizko, stejně tak ovladani klimy za řadici pakou, ktere je navic taktež hodně nizko. Takže nahmatat ovladače poslepu sice neni nemožne, ale rychlejši a jistějši je prostě střelit tu hlavu dolu. Což jsem v golfu prakticky vubec nemusel dělat a veškera ovladani je teměř v zornem poli diky ovladani na a nad urovni budiku. A ovladani, ktere jsem provaděl nejčastěji bylo otazkou 1-2 sekund.
A když zustanu u volantu o kterem je tento članek tak ovladaci pačka za volantem tedy píškot misto ovladani přimo na volantě to je taky slušna ptakovina. Navic když hned za tou pačkou je zapalovani. A o jeji chatrnosti a ovladačich, ktere maji špatny chod tedy nejistou zpětnou vazbu ani nemluvě.
Ergonomie je alfa a omega úspěchu všech VW..
Tyto nové dotykové PASKVILY VĚTŠINA MAJITELŮ PROSTĚ NECHCE !
Volantem to začíná , tlačítky od klimy a rádia to musí skomčit.. :-)
Ty jejich vyblblé elektrošroty taky nikdo nekupuje! :no:
:D:D:D
To zas je perla německé propagandy. Vytváříme něco, co už dávno vytvořené bylo a co jsme následně zprasili...
Přeloženo do reality - nevnímáme zákazníky a máme je na háku jako doposud. Jen jsme si dovolili naším řešením nasr*t naše vedení, tak to zas předěláme podle přání našeho vedení!!!
A dost možná pod čarou nějaký trouba z ekonomického přišel s tím, že dotykový volant je o jeden eurocent dražší na výrobě jak ten tlačítkový.... ;-)
Když jsem ještě vlastnil golfa tak si mě na parkovišti u obchoďaku odchytil majitel sedmičkoveho GTI a dost se zajimal o osmou generaci. Ale prvni věc kterou měl potřebu řešit a takovym až vyděšenym tonem na mě padl prvni dotaz ohledně dotykoveho ovladani na volantu a jak to s nim mam ja. Že on krom GTI je majitelem tušim řikal 7 měsicu i passata, kde ma taky dotykovy volant a že s nim nema žadny problem a za celou dobu neměl ani jeden nahodny/nechtěny stisk. A vlastně nechape, že je to teměř v každe recenzy kritizovano.
No osobně to byla jedna z věci ze ktere jsem měl větši strach a da se řict, že častečně opravněny. Byť realně to rozhodně neni hruza jak se prezentuje a da se s tim v pohodě žit. Ale prostě raději bych tu klasiku. Ale neda se upřit, že po vzhledove strance to vypada lepe a navic se to i vice hodi k celkově pojatemu stylu interieru než ta klasika.
No když jsem kouknul co na to majitele na německem a anglickem foru teď po nedavnem oznameni tak tam až na par majitelu jasna většina nema žadny problem s dotykem na volantě a někteři si jej dokonce vychvaluji vic než tu klasiku. A to hlavně pro vicefunkčnost, kterou klasika nenabidne. Takže ke klasice by neměli potřebu se vracet a někteři ani nechtěli.
Ale zaroveň s tim se vicero majitelu opět vyjadřilo k tomu, že by raději než nějakou změnu na volantě uvitali osvětlenou lištu pod displejem což je věc ktera je pravě majitely od počatku kritizovana narozdil od toho volantu. No ja měl golfa přes rok a to zase mě za celou dobu nechybělo takže asi zde pro klid by mělo byt osvětleno.
No tak se VW vrati ke klasice a alespoň ušetři, ale proč ne osvětlini lišty...takže kdo vi jaky je ten pravy duvod.
Presne ako pises, pravy dovod bude niekde uplne inde. Je az smiesne, ako “korektne” reaguju na spatnu vazbu ohladom tlacitok na volante. A dotykove obrazovky, kde je vplyv na bezpecnost uz dokazany aj studiami neriesia. Ci nahodou neobjavili nejaky zabudnuty sklad s 10 mega tlacitkami, ktore treba niekam zabudovat :)
Nákupy provádí tak, že objednávají mnohem víc než potřebují, aby stlačili cenu na minimum.
Pokud se ovšem uprostřed životního cyklu někdo rozhodne, že tlačítka nechce, zůstanou na skladě.
Někdy jsou díly sešrotovány, jindy jsou za hubičku vyprodávány (ale nikdy ne přes dealery, aby nezvlčili :-):-):-)
Ovšem vyprodat někomu tlačítka je téměř nemožné, to není spotřební díl.
Otočný mechanismus fyzických ovladacich prvků na klimu je něco jako kolo. Prostě nic lepšího nelze vymyslet. Kolo musí být kulaté a žádný prostor pro invenci už není. Může přemýšlet jaký materiál, jaká velikost, jaká barva. Ale to je vše.
Úplně stejné to je s ovládáním klimatizace. Proč se teď vracíme na nějaký pošahaný systém, který je dotykovou variací na táhla která byly dříve?? To jako fakt někdo má pocit, že ovládání jako bylo na Š105 bylo lepší?!?
Nebo nahrazení tlačítek dotykovým systémem. Proč asi má třeba Audi dotyk + alespoň haptická odezva?!? Protože moc dobře vědí že dotykové ovládání samo o sobě není dostatečné.
Dotyková tlačítka byla před dvěma roky jedním z důvodů, proč jsem místo do Golfu šel raději do Leonu.
Co se týká dotykového displeje, nemám s ním v podstatě žádný problém, klimatizace je tak dobrá, že nemám potřebu s ní neustále kvedlat, akorát snad teplotu a to není absolutně problém (až na v noci neosvětlenou lištu, kam musím jít popaměti). Výhoda displeje oproti většině tlačítkových ovládání je v tom, že display je nahoře a tak vidím zároveň na vozovku. U ovládání dole vozovku nevnímám (před lety jsem tak při štelování rádia málem napral do svodidel).
Tak já jezdím s OIV, kde je volant taky v pohodě - tlačítka a rollery ;-) Infotaiment má naštěstí HW tlačítka - zkratky do menu, jinak by to bylo na bednu. Ale i tak bych chtěl aby se ovládání klimy vrátilo do klasických otočných ovladačů. Displej zbytečně odvádí to pozornost od řízení...