Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se zbavuje dotykového ovládání na volantu

Volkswagen Golf R Variant
Volkswagen Golf R Variant
Volkswagen Golf R Variant
Volkswagen Golf R Variant
18 Fotogalerie
Diskuze (32)

Vrcholný manažer vedl rozvoj světových trhů, přitom stihl postřehnout nářky uživatelů konkrétních aut. Kritika přinesla zásadní úpravy volantů nových volkswagenů.

Německý rodák Thomas Schäfer začal pracovat v automobilovém průmyslu před jednatřiceti lety. Podstatnou část kariéry strávil v Daimleru, v roce 2012 přešel do konkurenčního koncernu Volkswagen AG, kde se přes vedení několika obchodních skupin po celém světě dostal do čela Škody a následně Volkswagenu.

Ambiciózní manažer může argumentovat povedenou architekturou prodejních, výrobních a dodavatelských struktur na nových i zaběhlých trzích, vizitkou pracovitosti je plánování či logistika rozvoje mezinárodní produkce osobních i užitkových vozidel. Schäfer pokračuje spanilou jízdu byznysmena a od 1. července 2022 nastoupil do čela Volkswagenu.

Video placeholder
Volkswagen Golf a jeho dotykové prostředí pod drobnohledem. Jaké jsou plusy a minusy? • Zdroj: Auto.cz

Nový předseda představenstva ve Wolfsburgu udržuje vysoké tempo rozvoje svěřené automobilky, ve svém posledním výhledu do budoucna naznačil i velmi praktické uvažování, které by mohlo být zkresleno pohledem ředitele nejvyššího managementu. Schäfer v psaném shrnutí dalšího vývoje VW oznámil návrat k tlačítkovému ovládání na volantu.

Vítané zrušení dotykových ploch naznačuje vnímání kritiky běžných uživatelů, nechtěné ovládání rádia pravděpodobně obtěžovalo i vlivné funkcionáře v čele německé autovýroby. Konzervativní opatření Schäfer okomentoval slovy: „Vylepšujeme naše portfolio i design a vytváříme novou jednoduchost ovládání našich vozidel. Například vracíme tlačítkový volant! To je to, co zákazníci od VW chtějí.“

Nepraktické řešení v blízkosti prstů a dlaní začalo komplikovat život řidiče před třemi lety. Ploché podsvícené segmenty integrují stále více uživatelských funkcí, ale většině lidí chybí hmatová odezva k provedení konkrétní operace bez očního zaostření na střed volantu. Stará dobrá tlačítka nebo otočné ovladače jsou lepší volbou nyní potvrzenou z nejvyšších pater Volkswagenu.

Němci následují Hondu, která stejným stylem opouští kapacitní ovládání na volantu. Ani jeden výrobce nepromluvil o návratu osvědčených ovladačů na palubní desku, prostor před řadicí pákou je v rámci moderních trendů rovněž posetý dotykovými ploškami nevzhledně pokrytými otisky prstů.

Vstoupit do diskuze (32)