Prémiový kombík od Audi se k redakčnímu testu dostavil v provedení S6 Avant s mild-hybridní naftovou motorizací. Mimo Evropu se přitom dodává se zážehovým motorem.
...vždy umělo. Asi bych v případě potřeby sáhl po stejné motorizaci v A6 Allroad, ale i tady to vypadá skvěle. Sedan je strašně unylý, tam to čtyři kroužky neumí tak dobře jako v případě rodinného stěhováku. Hmotnost je strašlivá, nicméně připravuje pomalu na to, co nás čeká s EV nebo PHEV.
Zvenku to jde, uvnitř nijaký hranodesign, černý lesk a patlací bída kurtizán.
Každopádně 540xd je rychlejší, má pěkný zvuk řadové šestky a stojí o čtvrt mega míň, tady není o čem... ;-)
Spousta lidí má to MB houpání rádo, jiná věc je, že jiní to umí líp, míň bouchání, lepší kontrola pohybu karoserie, ale dost lidem ta mercedesí kulisa komfortu stačí k pochvale, nic proti. ;-)
Úprimne myslená otázka bez sarkazmu - vážne sa Vám páči zvuk dieselového R6 od BMW? Manželka má X3 30d (pokiaľ viem rovnaký motor ako 540d) a tým autom dokážem jazdiť iba v prípade nutnosti - 2.0 TDI to nie je, to uznávam, ale aj tak je ten zvuk dosť príšerný.
Ide o to, čo od toho očakávaš. Ak zvuk a charakter benzínovej R6, tak pochopiteľne budeš sklamaný, furt to spaľuje naftu. Ak ale prechádzaš z 20d, tak ten posun čo do zvukového prejavu musíš jasne cítiť.
Já docela souzním s Matějem. Rozdíl to vůči R4 rozhodně je, ale neřekl bych, že je to "pěkný zvuk" :D Audi podle mě umí naftu maskovat lépe, pamatuji že 3.0 TDI v předchozí A7 "uměle" vyvozoval hezký zvuk i zvenku: samotný motor byl utlumený a přehlušený nějakým udělátkem ve výfukové soustavě. Myslím že tahle S6 má asi podobný systém?
Dobre znelo od VW vzdy jen BiTDI, alespon pro me usi, zakladni V6 znel mdle a hur nez R6 v BMW. U vrcholneho dieslu se to pak obracelo v prospech audi, ani 30d ani 40d nikdy neumela znit tak dobre jako BiTDI.
Samozrejme to "dobre" je treba brat v ramci dieslu, na benzin se to v zadnem pripade nechytalo ani nechyta, a to ani na ty dnesni, vyklestene.
Myslíš v případě příplatku za nějakou figuru ve výfuku ne? Mě 30d přijde pod zátěží bez úpravy lépe než V6 od VAG.
S upraveným výfukem mi zněl osmiválcový i V6d od JLR. Dával jsem tam výfuk od Spires.
Ja mam sve pochybnosti co se na cloveka vali z BMW z vyfuku a co z repraku, kazdopadne V6 BiTDI jsem spatne znejici nepotkal, tak nevim jestli to byla nejaka priplatkova featura, nebo tak zneji v zakladu, ja zil v tom, ze je to vlastnost vrozena.
Celkove mi V6, diesel nebo benzin, nikdy nezni tak hezky jak umi znit radova sestka, ale v dnesnim svete kde to jedine co clovek slysi je stejne jenom vyfuk je to tak jako tak docela smutna debata. Si strihnu Arese, "zlate (r6) atmosfery".
BMW R6 dýzl má uvnitř auta pod plynem zvuk podobný us osmiválcům, nic příšerného na tom nevidím, naopak mezi dýzlovými šestiválci jednoznačně nejlepší zvuk, srovnání s projevem jakéhokoliv R4 dýzlu je úplně mimo mísu.
jsem majitelem tohohle auta a s bmw muzu castecne porovnat, protoze jsem jezdil 535d - audi ma dokonaly stabilni prilnavy podvozek, komfort je nekde jinde, aktivni nataceni zadnich kol, 20 palcovy kola, vetsi nadrz :) to asi u 5er v zakladu nenajdete :) to bmw rychlejsi nebude .. na druhou stranu audi ma horsi prevodovku, ktera obcas zavaha
Tak až se svezeš současnou generací (540xd), přijď něco napsat, ;-) 535d byla naposledy u F10, a to je dvanáct let staré auto, tady je řeč o aktuální generaci, jak a6, tak 5er.
K hmotnosti - je to peklo, ale dokud budou emisní limity vázány na hmotnost, lehkonohých výkonných lasiček se nedočkáme.
A to jsem si myslel, že moje obstarožní pětka s V8 je se svými 1700 kg těžkej paroh.
Váhy jsou hrozné, ale když vzpomenu na E60 vs G30 pokud jde o agilitu, tak G30 je lepší i přes výrazně vyšší váhu a při výrazně vyšším jízdním komfortu. A to nemluvím o čtyřkolce, v té byla E60 opravdu paroh. ;-)
Souhlasím, že E60 i jen RWD agilní moc teda není. Sice ho nemusím vyndávat ze zatáčky, ale je to takový trošku tupý sasík, na volantu. Od 150 vejš už je to ale všechno v naprostém pořádku. :-)
Mě to tehdy po přesednutí z E39 docela překvapilo, E60 (obě jsem měl 530i) měla horší předek, hůř se stáčela, chtělo to víc přenést váhu na předek, ale jak se chytla, tak pak už ok, E39 šla přes předek ochotněji, ale zas měla horší (pomalejší a nepřesnější) řízení, každopádně u obou platilo klasické zadokolkové, pomalu dovnitř, rychle ven. U G30 je to jedno, přední náprava je neskutečně ochotná, zakleknutí předku do zatáčky je na tak velké auto opravdu super, a jedno jestli je to rwd nebo awd. ;-)