Videa
lordlord
1
taky známe továrnu na toaleťáky značky Scala
mohli by to porovnat po rokoch pouzivania.
Scala je priama konkurencia, a nie Octavia ako si Kia mysli.
Scala je priama konkurencia, a nie Octavia ako si Kia mysli.
Ceed SW je spíš konkurence pro Octavii combi, ale hatchback je blíž ke Scale. Octavie je dostupnou výbavou i rozměry blíž střední třídě a to i cenově.
Svezte se v Ceedu a hned budete mít jasno. Já dal Ceedu přednost před Ovcí, protože Ceed SW mi splňuje mé původní představy o Octávii víc, než Octávie. Třeba podvozek má vzadu víceprvek a jezdí se s ním skutečně skvěle. Motor nevypíná 2 válce a přesto jede a za pořád slušnou spotřebu. Skvěle brzdí a otravný Lane Assist lze vypnout pouhým ťuknutím do samostatného tlačítka. Tak moc jsem chtěl skvělou, normální a uživatelsky přívětivou Ovci, až jsem si koupil Ceeda. Bohužel. Ale po 30000 km musím říct Bohudík!
Mna presne to iste zaujalo na Enyaqu, ze nie celkom licuju zadne dvere, snad to v servise nastavia pred odovzdanim auta. Hlavne, ze sa kazdy smeje z Renaultu, ako tie dvere nesedia.
Takže tu máme scalu, v podstatě druhou generaci rapida, což byla odvozenina fabie - tedy segment B. Stojí to na platformě mqb a0 která se používá pro malá auta napříč koncernem - zase segment B. Nejbližší model se kterým sdílí i interiér je kamiq, což je opět zástupce segmentu B. Ale marketing škodovky řekl že scala se bude prezentovat jako segment C, a novináři vesele podle těchto notiček jedou. 😁
Přitom je to zbytečné ohýbání reality, na vnímání trhu to nemá prakticky význam a prodeje scaly (potažmo té řady rapid/scala) zcela jednoznačně ukazují že kanibalizuje primárně v řadě fabie, a ne kompaktní octavie… Ono by ani nedávalo smysl dělat druhý kompakt - kdyby škodovka chtěla udělat kompakt hatchback tak udělá tuto verzi u svého nosného modelu octavie, a nebude přifukovat fabii.
Přitom je to zbytečné ohýbání reality, na vnímání trhu to nemá prakticky význam a prodeje scaly (potažmo té řady rapid/scala) zcela jednoznačně ukazují že kanibalizuje primárně v řadě fabie, a ne kompaktní octavie… Ono by ani nedávalo smysl dělat druhý kompakt - kdyby škodovka chtěla udělat kompakt hatchback tak udělá tuto verzi u svého nosného modelu octavie, a nebude přifukovat fabii.
Proc by scala nemela byt segment C? Vsemi parametry do nej zapada. Platforma nic neznamena. Golf stoji na MQB, stejne jako treba VW Atlas a nepatri kvuli tomu do stejne tridy.
Protože C segment je jen vnějšími rozměry. Kvalita materiálu ani technika tomu neodpovídá.
Takze pokud bereš jako bernou mincí rozměr, ano je to C segment. Jinak čímkoliv jiným je to B segment.
Takze pokud bereš jako bernou mincí rozměr, ano je to C segment. Jinak čímkoliv jiným je to B segment.
Jaká technika definuje segmenty?
Motory? Focus má v nabídce pouze benzinový tříválec, Scala má i benzinový čtyřválec. Neměl by tedy Focus být řazen do nižšího segmentu?
Co objem palivové nádrže? Scala má 50 litrů, Octavia má 45 litrů. Neměla by tedy Octavia být řazena do nižšího segmentu?
Prostě v rámci jednotlivých segmentů jsou auta s prémiovým charakterem, pak ta běžná a pak ta budgetová. Scala je jednoznačně C-segment, ale prostě budgetový s důrazem na prostor a praktičnost.
Motory? Focus má v nabídce pouze benzinový tříválec, Scala má i benzinový čtyřválec. Neměl by tedy Focus být řazen do nižšího segmentu?
Co objem palivové nádrže? Scala má 50 litrů, Octavia má 45 litrů. Neměla by tedy Octavia být řazena do nižšího segmentu?
Prostě v rámci jednotlivých segmentů jsou auta s prémiovým charakterem, pak ta běžná a pak ta budgetová. Scala je jednoznačně C-segment, ale prostě budgetový s důrazem na prostor a praktičnost.
Kam patří kamiq?
V SUV a crossoverech se neorientuju.
A navíc si myslím, že rozdělit tato auto do segmentů je velmi obtížné. Žádná relevantní evropská autorita dělení segmentů pro tato auta nemá. Třeba německá KBA má jeden segment SUV a jeden segment terénních aut. Škoda Kamiq je tak dle KBA ve stejném segmentu jako Rolls-Royce Cullinan. Scalu i Octavii řadí KBA do segmentu kompaktů, tzn. C.
A navíc si myslím, že rozdělit tato auto do segmentů je velmi obtížné. Žádná relevantní evropská autorita dělení segmentů pro tato auta nemá. Třeba německá KBA má jeden segment SUV a jeden segment terénních aut. Škoda Kamiq je tak dle KBA ve stejném segmentu jako Rolls-Royce Cullinan. Scalu i Octavii řadí KBA do segmentu kompaktů, tzn. C.
Diskuze je o scale, kamiq je o 12 cm kratsi, ale i tak bych ho radil, hlavne diky dlouhemu rozvoru, mezi kompaktni crossovery. Alespon podle evropskych zvyklosti. Kazdopadne nevidim, v cem je scala materialove a technicky horsi nez ostatni kompaktni hatchbacky.
Opět vedle - Kamiq je malé SUV, třída Seatu Arona/VW T-Cross. Kompakty jsou pak Karoq(Octavie), jeho linkový kolega Ateca a VW T-Roc.
Scala pak materiálově i ve zpracování zaostává (což ale pravda škodovka obecně) a technicky je to pak dané samotnou platformou.
Scala pak materiálově i ve zpracování zaostává (což ale pravda škodovka obecně) a technicky je to pak dané samotnou platformou.
A v čem konkrétně Scala, respektive platforma MQB A0, technicky zaostává?
Kamiq ma oproti arone/t crossu o 10 cm delsi rozvor (rozdil jako mezi octavkou a passatem). Dokonce i karoq/ateca/t roc maji kratsi.
Ano, to má, což není nijak v rozporu s uvedeným, mqb (i a0) má variabilní rozvor.
Je to v rozporu s tvym razenim kamiqu a scaly mezi "mala" auta.
Jestli je kamiq C segment, pak tedy je i yaris cross C segment. Vzdyt to jsou prakticky stejne velká auta
https😐/www.carsized.com/…-kamiq-2019-suv/
A kamiq je zvýšená scala. Tím se netaji ani škodovka.
https😐/www.carsized.com/…-kamiq-2019-suv/
A kamiq je zvýšená scala. Tím se netaji ani škodovka.
I proti Yarisu má Kamiq rozvor delší o 9cm... a rozvor byl konec konců ten rozměr, který býval pro třídy nejdůležitější (v době, kdy byly ty platformy více fixní).
Dneska jsou to stavebnice, žádný jasný hranice nejsou a záleží kdo si pro co hrábne... a zejména v těch SUV je to holt binec. Že má SDA Superb jako E a Kodiaq jako C je už jen třešnička na dortu. Za mě ale celkem jednoznačně - Scala, Tipo, C4, Megane = C, Octavia taky C, Superb a Kodiaq D.
Dneska jsou to stavebnice, žádný jasný hranice nejsou a záleží kdo si pro co hrábne... a zejména v těch SUV je to holt binec. Že má SDA Superb jako E a Kodiaq jako C je už jen třešnička na dortu. Za mě ale celkem jednoznačně - Scala, Tipo, C4, Megane = C, Octavia taky C, Superb a Kodiaq D.
Stejne velka auta to nejsou. Rozmerove si jsou blizka jako fabia a golf. A jestli na to chces jit takhle, tak si srovnej normalniho yarise se scalou a absurdita jejiho razeni mezi B segment vynikne jeste vice.
Yaris nema kombi verzi, kdy scala je takový natažený HB. Kdyz porovnám s fabii combi, jsou si hodně podobné.
Reagoval jsem na kamiq, že je C segment s tím srovnáním s crossem. To přesně ukazuje, kam kamiq patří. A je jedno, že škodovka bude tvrdit, že je to C. Ona obecne všechny auta ráda dává o kategorii vys. Viz treba Srovnávání Octavie s Cclasse nebo BMW3 ( místo Áčka a jedničky), superb s Eclasse atd. Je to jejich PR a lidi se na to chytají no.
Reagoval jsem na kamiq, že je C segment s tím srovnáním s crossem. To přesně ukazuje, kam kamiq patří. A je jedno, že škodovka bude tvrdit, že je to C. Ona obecne všechny auta ráda dává o kategorii vys. Viz treba Srovnávání Octavie s Cclasse nebo BMW3 ( místo Áčka a jedničky), superb s Eclasse atd. Je to jejich PR a lidi se na to chytají no.
Prijde mi, ze porad dokola opakujes to same a ignorujes fakta. Vzdyt i na tom tvem odkazu je jasne videt, o kolik je kamiq vetsi. Uznavam, ze jeho zarazeni do segmentu C (byt crossoveru) je spornejsi, ale diskuze byla celou dobu o scale. To, ze z ni ted budeme delat kombik nicemu nepomuze, protoze je to normalni trochu delsi hatchback stejne jako Audi A3 Sportback, Volvo V40 nebo treba Subaru Impreza, coz jsou auta, ktera se rozmery se scalou shoduji. Spis se zeptam - co scale chybi, aby bylo mozne ji povazovat za C segment?
Ale Scala je jako Fabie nebo Polo na MQB A0, platforma pro malá auta. Takže je limitovaná šířkou, nemůže mít elektronickou ruční brzdu nebo 4x4 například. Na délku je to plnohodnotný kompakt a v testech se porovnává s ostatními kompakty. Zase takové ala Škoda kus auta navíc, ale cena je taky navíc tak to moc neplní účel. To se pak pan Vaculík diví že jsou v bazarech auta bez výbavy.
Protože není, jak bylo zmíněno - kompakt to není, ten má škodovka v podobě octavie. Snaha vydávat přifouklou fabii za kontakt nepřekračuje marketingovou rovinu. Platforma pak říká v tomto případě velmi mnoho - MQB A0 používají jen a pouze modely segmentu B, žádný koncernový kompakt jí nemá a to z dobrých důvodů - pro ty je určena klasická MQB.
Že má škodovka jiný kompakt není argument... Jiný subkompakt má taky. Za mě je scala kompakt... z té levnější půlky, konkurence Tipa a Meganu a korejců (v těch levnějších specifikacích). Platforma bez 4x4 a víceprvku je limit, ale v dané cenové nijak zásadní.
Ne že by na tom nějak zvlášť záleželo...
Ne že by na tom nějak zvlášť záleželo...
Tak argument to samozřejmě je, ale rozhodně ne jediný, viz. úvodní příspěvek.
Nu, každý to asi může vnímat jinak... nic proti. Já taky ofiko SDA kategorizaci moc neberu. Ale Scala mi přijde celkem jasná.
Tak SDA nebere vážně nikdo, tím začíná i většina článků že SDA slouží jen jako zdroj čísel, ale zařadit se to musí následně správně, neb škodovky jsou prakticky všechny posunuté o třídu výše, do čehož kromě superbu a octávky spadá i scala, ta je za mě taky celkem jasná.
Co je podle tebe Tipo?
Scala je céčko snad všude... německé statistiky, holandské statistiky, carsalesbase atd.
Scala je céčko snad všude... německé statistiky, holandské statistiky, carsalesbase atd.
Tipo je mimo - to je jen předělaná Egea pro východní a levné trhy, to je v rámci evropy nesystémový model podobně jako třeba VW Taigo.
To že škodovka cpe scalu do céčka je pak zmíněno právě v úvodu jako ta úsměvnost, tedy to že to sda a jiné statistiky podle toho zařadí není nic divného, ale nijak to nesouvisí s tím že přifouklá fabie kompakt prostě není. Zvláštní že u první generace (rapidu) tohle škodovka marketingově měla nastavené jinak a nervala to takhle na sílů, až u druhé se jde od začátku na krev, přitom úspěch se opět nedostavuje a prodeje nic moc.
To že škodovka cpe scalu do céčka je pak zmíněno právě v úvodu jako ta úsměvnost, tedy to že to sda a jiné statistiky podle toho zařadí není nic divného, ale nijak to nesouvisí s tím že přifouklá fabie kompakt prostě není. Zvláštní že u první generace (rapidu) tohle škodovka marketingově měla nastavené jinak a nervala to takhle na sílů, až u druhé se jde od začátku na krev, přitom úspěch se opět nedostavuje a prodeje nic moc.
Pro mne je scala natáhnuté B. Odpovídá tomu i kvalita, která je na úrovni fabie, ne Octavie. Jak se říká, z hov** bič neupleteš. A přesně jak říkáš. Dnes je to složitější a i SDA v tom má binec.
Dnes naopak rozvor nic moc neřekne. Dřív dával info o vnitřním prostoru, a podle toho byly třídy. Dnes je to spíš o technice.
Dnes naopak rozvor nic moc neřekne. Dřív dával info o vnitřním prostoru, a podle toho byly třídy. Dnes je to spíš o technice.
Kvalita materiálů u mě nedefinuje třídu, ale spíš to posouvá na té škále mezi low-main-premium. Třída je primárně o velikosti a nejdůležitější je pořád ten rozvor... v kombinaci i s šířkou / rozchodem... nebo třeba velikostí kol (to byl mimochodem asi největší kompromis u Rapidu, u Scaly jsme na vcelku normálních kompaktních 205/55/16).
Další technika a výbava... Scala není žádný zázrak, no ale umí namátkou stavitelné tlumiče, BiLed světla, vyhřívané všechny sedačky, elektrický kufr... i to za mě na ten main C stačí.
Za mě je jak Scala, tak Tipo céčkový mainstream... na spodním kraji mainstreamu, ale pořád ještě mainstream. Scala o kousek výš než Tipo (ve většině ohledů - motory, výbava, bezpečnost).
Další technika a výbava... Scala není žádný zázrak, no ale umí namátkou stavitelné tlumiče, BiLed světla, vyhřívané všechny sedačky, elektrický kufr... i to za mě na ten main C stačí.
Za mě je jak Scala, tak Tipo céčkový mainstream... na spodním kraji mainstreamu, ale pořád ještě mainstream. Scala o kousek výš než Tipo (ve většině ohledů - motory, výbava, bezpečnost).
Takze yaris cross, s adaptivními matrix led, elektrickým kufrem, vyhřívaný volantem, 4x4 a viceprvkem vzadu, vzdáleným ohrevem/chlazením interieru, 360° kamery, HUD, adaptivní tepmomat v celem rozsahu rychlosti, je C segment, kdyz je stejné velký jako kamiq?
To ze nekdo natahne kufr pro mne není povýšením do vyšší třídy.
To ze nekdo natahne kufr pro mne není povýšením do vyšší třídy.
Má o 10cm menší rozvor, podle mě je to béčko. V rámci béčkového mainstreamu je to posazené spíš výš na té škále low-main-premium... a Scala je v rámci céčkového mainstreamu posazená zase níž. Ale za mě je ta výbava spíše druhotná, primární jsou ty rozměry (v pořadí rozvor - šířka - délka). Jenom říkám, že technika Scaly není diskvalifikující pro C-main.
PS: ano, řeším primárně Scalu a ne Kamiq. Pro mě je to v těch klasických kastlích přehlednější / jasnější.
PS: ano, řeším primárně Scalu a ne Kamiq. Pro mě je to v těch klasických kastlích přehlednější / jasnější.
Pro mne je scala i kamiq na vrcholu B. Právé kvuli tomu, že na C nedosahuje. A když něčeho nedosáhne, patří k tomu nižšímu. A nedosahuje technikou, kvalitou, materiály a vlastně ani tou velikosti. To ze tomu natáhnou jen rozvor z něj vyšší segment neudela.
Pokud je smerodatny rozměr pneumatik, yaris cross má též 205, takže by měl být C, ale neni. To jen skodovkari se tu snaží kamiq strkat někam, kam nepatří. Do C segmentu patří karoq. To se snad shodneme.
No a kamiq je na technice scaly, mqb A0. Platforma pro B segment.
Pokud je smerodatny rozměr pneumatik, yaris cross má též 205, takže by měl být C, ale neni. To jen skodovkari se tu snaží kamiq strkat někam, kam nepatří. Do C segmentu patří karoq. To se snad shodneme.
No a kamiq je na technice scaly, mqb A0. Platforma pro B segment.
Není to jen rozvor. Hele😒br />
G8: délka 4284, šířka 1789, rozvor 2636, rozchody 1533/1504
Megane 4: délka 4358, šířka 1814, rozvor 2669, rozchody 1591/1586
Tipo: délka 4368, šířka 1792, rozvor 2636, rozchody 1542/1543
Scala: délka 4362, šířka 1793, rozvor 2649, rozchody 1531/1516
i30: délka 4340, šířka 1795, rozvor 2650, rozchody 1573/1581
x
Fabia: délka 4108, šířka 1780, rozvor 2564, rozchody 1525/1509
Takže jediný rozměr, ve kterém je do nějaké míry znát ten menší základ, jsou rozchody... kde je i30 a Megane znatelně větší. Ve všem ostatním je Scala typický kompaktní hatch, naopak od Fabie (která je novější a patří k největším autům ve třídě) je tam znatelný odskok zejména v rozvoru a délce.
Megane 4: délka 4358, šířka 1814, rozvor 2669, rozchody 1591/1586
Tipo: délka 4368, šířka 1792, rozvor 2636, rozchody 1542/1543
Scala: délka 4362, šířka 1793, rozvor 2649, rozchody 1531/1516
i30: délka 4340, šířka 1795, rozvor 2650, rozchody 1573/1581
x
Fabia: délka 4108, šířka 1780, rozvor 2564, rozchody 1525/1509
Takže jediný rozměr, ve kterém je do nějaké míry znát ten menší základ, jsou rozchody... kde je i30 a Megane znatelně větší. Ve všem ostatním je Scala typický kompaktní hatch, naopak od Fabie (která je novější a patří k největším autům ve třídě) je tam znatelný odskok zejména v rozvoru a délce.
S tím se dá souhlasit tak napůl. Je pravda že kvalita materiálů interiéru či úroveň jeho zpracování neurčuje třidu ale primárně segment jak uvádíš. Faktem ale je, že zde je vcelku jasné vodítko z čeho scala vychází, a fabii nezapře. K tomu se pak váže i ta technická úroveň.
Na druhou stranu rozvor třídu neurčoval nikdy (jakkoliv se to používalo jako rychlá orientační pomůcka), a dnes je to úplně irelevantní údaj díky variabilitě platforem, a specielně u malých aut je dnes běžný rozvor na úrovni toho co by pár let zpátky byl nadprůměr i v kompaktech.
Na druhou stranu rozvor třídu neurčoval nikdy (jakkoliv se to používalo jako rychlá orientační pomůcka), a dnes je to úplně irelevantní údaj díky variabilitě platforem, a specielně u malých aut je dnes běžný rozvor na úrovni toho co by pár let zpátky byl nadprůměr i v kompaktech.
Proc rozvor nikdy neurcoval tridu? Naopak trida vozu je definovana zejmena rozmery a rozvor je ten nejdulezitejsi. Dokonce to byl hlavni (a spravny) argument, ze jednickova octavka neni stredni trida, kdyz ma rozvor golfa. Proste - trida vozu (nizsi stredni, stredni atd.) je dana rozmery, jakost (low cost, mainstream, premie) potom technikou, materialy, znackou atd. Irelevantni udaj je prave ta platforma, kdy se diky modularite da postavit na jedne platforme cokoli od maleho hatchbacku az po petimetrove SUV. Platforma uz opravdu neni to co drive, ze se na jeden podvozek akorat vari ruzne kastle.
Protože neurčoval, třída nikdy nebyla určena jedním konkrétním rozměrem, třída byla určena vždy průsečíkem parametrů, a ačkoliv především těch rozměrových, tak to nikdy nebyl rozvor sám o sobě.
Platforma je v tomto směru naopak dobré vodítko - když postavíme scalu mimo tak víme že všechna koncernová auta segmentu B (jak osobní tak SUV) stojí na MQB A0, a naopak všechna koncernová auta segmentu C (jak osobní tak SUV) stojí na MQB, takže je pak samozřejmě zásadní údaj proč by koncern jeden jediný model stavět mimo toto pravidlo, když technika i vše další odpovídá segmentu B.
Platforma je v tomto směru naopak dobré vodítko - když postavíme scalu mimo tak víme že všechna koncernová auta segmentu B (jak osobní tak SUV) stojí na MQB A0, a naopak všechna koncernová auta segmentu C (jak osobní tak SUV) stojí na MQB, takže je pak samozřejmě zásadní údaj proč by koncern jeden jediný model stavět mimo toto pravidlo, když technika i vše další odpovídá segmentu B.
A prave ten "prusecik parametru" u scaly odpovida nizsi stredni tride. Ani ty, ani Mikesus, jste zatim zadny parametr, ktery by se vymykal, neuvedli. Krome te platformy, coz je vskutku abstraktni pojem. Jak uz jsem tu psal, golf nepatri do stejne tridy jako passat nebo atlas, ackoli stoji na MQB. A pokud by platforma byla urcujici parametr pro koncern VW, jak se budou posuzovat auta jinych znacek? Do jake tridy a proc radis treba Kiu Ceed?
No právě ten průsěčík u scaly odpovídá segmentu B, to že přifouknu B na délku z něj C neudělá i když jednotlivé parametry by tam třeba i spadly.
Platforma pak není abstraktní pojem ale naopak základ auta a vzhledem k tomu že zde je užita mqb A0 která je vyvinutá právě a jen pro malá vozidla a to výhradně (všechna koncernová auta segmentu B na ní stojí, naopak na ní nestojí žádný model C - tam se užívá klasická mqb), tak to rozhodně svou vypovídací schopnost má, kdyby chtěla škodovka mít kompakt tak je to octavie hatchback na mqb, přifouklá fabie na mqb A0 je pořád jen přifouklá fabie.
Platforma pak není abstraktní pojem ale naopak základ auta a vzhledem k tomu že zde je užita mqb A0 která je vyvinutá právě a jen pro malá vozidla a to výhradně (všechna koncernová auta segmentu B na ní stojí, naopak na ní nestojí žádný model C - tam se užívá klasická mqb), tak to rozhodně svou vypovídací schopnost má, kdyby chtěla škodovka mít kompakt tak je to octavie hatchback na mqb, přifouklá fabie na mqb A0 je pořád jen přifouklá fabie.
Takze vylucujes moznost, ze Skoda pouzila platformu MQB A0 pro svuj kompaktni model, aby😒br />
1. Usetrila naklady oproti drazsi platforme MQB, jelikoz pro potreby scaly jednodussi platforma dostacuje
2. Zbytecne nekonkurovala golfu a leonu, respektive i octavii
3. Dostala svemu marketingovemu sloganu "kus auta na vic", tedy nabidla kompaktni vuz s cenou (a technikou) vozu o tridu mensich
?
Jinak na toho ceeda jsem se ptal proto, ze taky stoji na platforme jako Kia Rio, i20 a dalsi Bcka. Dale to, ze je scala zatim jediny kompakt na platforme MQB A0 neznamena, ze se nemuzou objevit dalsi.
1. Usetrila naklady oproti drazsi platforme MQB, jelikoz pro potreby scaly jednodussi platforma dostacuje
2. Zbytecne nekonkurovala golfu a leonu, respektive i octavii
3. Dostala svemu marketingovemu sloganu "kus auta na vic", tedy nabidla kompaktni vuz s cenou (a technikou) vozu o tridu mensich
?
Jinak na toho ceeda jsem se ptal proto, ze taky stoji na platforme jako Kia Rio, i20 a dalsi Bcka. Dale to, ze je scala zatim jediny kompakt na platforme MQB A0 neznamena, ze se nemuzou objevit dalsi.
Platforma je ale vždycky specifická pro daného výrobce / koncern, ty pro zatřízení potřebuješ něco obecného...
Kdyby to třeba bylo tak, že třídním standardem kompaktů je víceprvek a možnost čtyřkolky, tak by bylo snadné MQB A0 diskvalifikovat. Jenže to není, většina kompaktů (myšleno prodaných kusů) má dneska FWD s torzkou vzadu a spousta modelů nic jiného neumí.
Nejobecnější a nakonec i nejdůležitější jsou ty rozměry. I když do auta narveš super sofistikovanou techniku - dejme si jako příklad třeba Yaris GR - tak ho to o třídu výš z mého pohledu neposune.
Ty SUVka jsou bordel, jsou malá auta s lepší technikou a naopak větší auta s horší technikou... T-Roc je menší než Kamiq...
Kdyby to třeba bylo tak, že třídním standardem kompaktů je víceprvek a možnost čtyřkolky, tak by bylo snadné MQB A0 diskvalifikovat. Jenže to není, většina kompaktů (myšleno prodaných kusů) má dneska FWD s torzkou vzadu a spousta modelů nic jiného neumí.
Nejobecnější a nakonec i nejdůležitější jsou ty rozměry. I když do auta narveš super sofistikovanou techniku - dejme si jako příklad třeba Yaris GR - tak ho to o třídu výš z mého pohledu neposune.
Ty SUVka jsou bordel, jsou malá auta s lepší technikou a naopak větší auta s horší technikou... T-Roc je menší než Kamiq...
Proto jak píše xonik. Jde o určitý prúsečík všeho. V tomhle ma scala v B segmentu výhodu, je nadprůměrná, ale C segmentu nedosahuje. Je to takové B+.
Je to znát na odhlučnění, materiálech, kvalitě zpracování. Tímto vším se dané segmenty liší. A platforma A0 to jen potvrzuje. To ze pak má vw mqb dalsi jednu jedinou a pouziva ji na všechny modely, to už je dle mého jen dobrá optimalizace. Ale evidentně pro B segment je to zbytečné dráha architektura a udělal pro ni orezanou A0.
Dám příklad od Toyoty, kdyz jsi ji zmínil. Má taky platformu TNGA, rozdělena na typy e,B,C,F,K a L.
Každá je určena pro určitý segment, tak jako u VW MQB a MQB A0. Rozdíl je jen v tom, ze toyota těch podvariant má více.
Je to znát na odhlučnění, materiálech, kvalitě zpracování. Tímto vším se dané segmenty liší. A platforma A0 to jen potvrzuje. To ze pak má vw mqb dalsi jednu jedinou a pouziva ji na všechny modely, to už je dle mého jen dobrá optimalizace. Ale evidentně pro B segment je to zbytečné dráha architektura a udělal pro ni orezanou A0.
Dám příklad od Toyoty, kdyz jsi ji zmínil. Má taky platformu TNGA, rozdělena na typy e,B,C,F,K a L.
Každá je určena pro určitý segment, tak jako u VW MQB a MQB A0. Rozdíl je jen v tom, ze toyota těch podvariant má více.
To je spíš o tom, jak tě do toho výrobce nechá nebo nenechá nahlédnout. Že na stejné "platformě" stojí Arteon R i základní Leon znamená poměrně málo, když v jednom případě je to FWD s torzkou a v druhém případě AWD s adaptivníma tlumičema, víceprvkem a vektorováním točivého momentu. MQB A0 je taky MQB.
Když se podíváš do detailů, tak existuje ještě MQB A1 (Karoq), MQB A2 (Kodiaq), MQB Evo (Octavia)...
K té hlučnosti - máš nějaké srovnání Scaly s Leonem nebo Meganem třeba?
Když se podíváš do detailů, tak existuje ještě MQB A1 (Karoq), MQB A2 (Kodiaq), MQB Evo (Octavia)...
K té hlučnosti - máš nějaké srovnání Scaly s Leonem nebo Meganem třeba?
No platforma je v tomto případě právě daná - mqb A0 byla vyvinuta výhradně a pouze pro malá auta (tzn. segment B). To by její jediný smysl určení, jinak by vůbec nevnikla a jelo se na mqb.
V SUV pak bordel není, tam je jediná výjímka - Taigo, které pochází z jiného trhu a je tak nesystémové, jinak tam je vždy v rámci třídy kompletní sourozenecká trojice VW/seat/škoda. To že někde ty trojice jsou různorodé a T-Roc je menší než Karoq není nic divného, to je běžná diverzifikace portfolia, golf je taky menší než octavia, přesto to je pořád stejná třída.
V SUV pak bordel není, tam je jediná výjímka - Taigo, které pochází z jiného trhu a je tak nesystémové, jinak tam je vždy v rámci třídy kompletní sourozenecká trojice VW/seat/škoda. To že někde ty trojice jsou různorodé a T-Roc je menší než Karoq není nic divného, to je běžná diverzifikace portfolia, golf je taky menší než octavia, přesto to je pořád stejná třída.
Pokud by příslušnost k segmentu byla definována platformou, tak by VW Golf sedmé generace byl ve stejné třídě jako VW Passat a v osmé generaci dokonce ve stejné třídě jako nový VW Multivan nebo čínský obr VW Talagon. Ale víme, že tomu tak není. MQB je prostě MODULÁRNÍ platforma. MQB A0 se odlišuje například tím, že se u ní nepočítá s pohonem všech čtyř kol. Ale to není pro Scalu hendikep v segmentu C, protože u Focusu, Astry, Ceedu a spol. čtyřkolka taky nikdy nebyla.
Že auta obecně rostou je další věc. Co dřív bylo C je dneska B... a tak dále. Ale pořád kdybych měl vybrat jednu metriku podle které to řadit, tak by to byl právě rozvor a hodnota u Scaly ji jednoznačně definuje jako kompakt - i dnes, natož v době jejího příchodu na trh (což ano, jsou dvě různé věci a je potřeba ten rozvor brát v kontextu doby pochopitelně... Golf 2 byl kompakt a dneska je pořád kompakt, to si asi rozumíme).
Scala přišla na trh někde v půlce životního cyklu Fabie i Octavie a v té době byla ta příslušnost ke kompaktům ještě zřejmější (ve srovnání s Fa3 a O3). Dneska jsou tu F4 a O4 a zejména ta F4 zase o kousek dospěla.
Scala přišla na trh někde v půlce životního cyklu Fabie i Octavie a v té době byla ta příslušnost ke kompaktům ještě zřejmější (ve srovnání s Fa3 a O3). Dneska jsou tu F4 a O4 a zejména ta F4 zase o kousek dospěla.
To ano, rostou odjakživa, ale když se podíváš na mezigenerační růst rozvoru, tak byl vždy v nějakých pozvolných posunech a v rámci třídy šlo o obdobné intence, to dnes neplatí, rozvor si lítá bez ohledu na třídu.
Vzhledem k tomu že rozvod nikdy třídu neurčoval ani v době kdy platilo výše zmíněné, je zcela nerelevantní s ním argumentovat dnes, to s tím zkrátka nesouvisí.
Scala přišla na MQB A0 o něco dříve než Fabie, což pravda opticky umožňovalo jí dávat výše, s novýma generacema si to ale zase sedlo zpátky, a nutno dodat že i v době uvedení to bylo trochu jinak - jiné modely segmentu B už narozdíl od fabie MQB A0 měly i v té době, a když člověk viděl o jaký mezigenerační růst šlo, a jak je velká třeba nová ibiza, bylo vcelku jasné že scala je jen jejich prostornější sourozenec.
Vzhledem k tomu že rozvod nikdy třídu neurčoval ani v době kdy platilo výše zmíněné, je zcela nerelevantní s ním argumentovat dnes, to s tím zkrátka nesouvisí.
Scala přišla na MQB A0 o něco dříve než Fabie, což pravda opticky umožňovalo jí dávat výše, s novýma generacema si to ale zase sedlo zpátky, a nutno dodat že i v době uvedení to bylo trochu jinak - jiné modely segmentu B už narozdíl od fabie MQB A0 měly i v té době, a když člověk viděl o jaký mezigenerační růst šlo, a jak je velká třeba nová ibiza, bylo vcelku jasné že scala je jen jejich prostornější sourozenec.
Znovu - rozvor nebyl nikdy parametrem určujícím třídu, a to ani v době kdy byly v rámci třídy v obdobných intencích. Dnes, kdy modulární platformy umožňují stavby malých městských nákupních tašek s kolama v rohu a rozvor mají delší než běžný kompakt, je to pak irelevantní tuplem, tedy na to už nelze brát zřetel vůbec.
Scala přišla o něco dřív než výchozí fabie IV, což je jen časová osa, bez vazby na tom kam se model zařadí, scala je jen rapid II. generace, ne nový model, je tam kontinuita, to je jako že když se nová octavie představí dřív než superb, tak to z ní střední třídu taky neudělá...
Scala přišla o něco dřív než výchozí fabie IV, což je jen časová osa, bez vazby na tom kam se model zařadí, scala je jen rapid II. generace, ne nový model, je tam kontinuita, to je jako že když se nová octavie představí dřív než superb, tak to z ní střední třídu taky neudělá...
Ukážete mi příklady modelů segmentu B, které mají prostornost interiéu a kufru jako Scala?
Ukážete mi příklady modelů segmentu B, které mají ve standardní nabídce 110 kW motor?
Ukážete mi příklady modelů segmentu B, které mají ve standardní nabídce 110 kW motor?
Mám Seat Leon 1.6 TDI 85 kW (2017, tedy Euro 6, ale ještě bez AdBlue) s 5kvaltem, jsem s ním celkem spokojen, ale na spotřebu kolem 4 litrů se lze dostat jen s extrémním sebezapřením. Běžná norma je 5,0 až 5,6 l/100 km. Zajímalo by mě, čím to je, že se ve Scale podařilo naladit motor takto úsporně... Leon 5F mi také nepřijde úplně neaerodynamický...
Měl jsem ca. 2 roky zpátky služební Scalu 1.6 TDI s DSG a za 4 litry nejezdila ani náhodou. Standard byl 5, jezdil jsem svižně po dálnici tak to bylo spíš 6. Určitě měla vyšší spotřebu než moje pozdější Octavia 4 2.0 TDI 85 kW. Kolega měl Leona minule generace a říká, že např. proti nové Octavii jezdil za 0,5 až 1l více.
To je právě tím AdBlue. starší auta ho nemají a musí držet emise NOx na uzdě i za cenu zhoršení účinnosti spalování (vyšší spotřeby paliva). Scala už Adblue má a motor může pracovat vždy s co nejvyšší účinností a NOx likviduje až ve výfukovém systému.
Si pamatuju ještě první generaci Ceeda, kde spotřeba dieselu 1,6 nešla pod 5,5 litru, protože se s tehdejšími technologiemi snažili splnit emisní limity (evropští výrobci s emisemi NOx podváděli a měli spotřebu mnohem nižší).
Si pamatuju ještě první generaci Ceeda, kde spotřeba dieselu 1,6 nešla pod 5,5 litru, protože se s tehdejšími technologiemi snažili splnit emisní limity (evropští výrobci s emisemi NOx podváděli a měli spotřebu mnohem nižší).
Dívám se na spritmonitor.de, vyfiltroval jsem Scaly s výkonem 85 kW a manuálem.
1.6TDI s i bez AdBlue mají prakticky identickou spotřebu - 5,1 litru. 1.0TSI berou 5,8 litru.
OK, TDI asi víc "lítají" po německých dálnicích, ale když se budu držet čísel😒br /> 5,1 x 44 Kč/l = 2,24 Kč/km
5,8 x 40 Kč/l = 2,32 Kč/km
Rozdíl úplně minimální. Naopak majitel platí dražší havarijní poj. i pov. ručení.
Navíc příp. potíže s DPF, AdBlue (zamrzání?)...
Benzín rychleji topí, lépe zatáčí, atp..
Vůbec nevadí, že TDI zmizelo z nabídky, úplně zázračnou spotřebu nemá, takže TSI je vhodnější prakticky pro každého. Na tahaní těžších přívěsů si holt člověk musí půjčit nebo koupit třeba tu Octu s TDI...
1.6TDI s i bez AdBlue mají prakticky identickou spotřebu - 5,1 litru. 1.0TSI berou 5,8 litru.
OK, TDI asi víc "lítají" po německých dálnicích, ale když se budu držet čísel😒br /> 5,1 x 44 Kč/l = 2,24 Kč/km
5,8 x 40 Kč/l = 2,32 Kč/km
Rozdíl úplně minimální. Naopak majitel platí dražší havarijní poj. i pov. ručení.
Navíc příp. potíže s DPF, AdBlue (zamrzání?)...
Benzín rychleji topí, lépe zatáčí, atp..
Vůbec nevadí, že TDI zmizelo z nabídky, úplně zázračnou spotřebu nemá, takže TSI je vhodnější prakticky pro každého. Na tahaní těžších přívěsů si holt člověk musí půjčit nebo koupit třeba tu Octu s TDI...
Ano, mají identickou spotřebu. A to kvůli tomu, že všechny Scaly 1.6 TDI mají Adblue, i ty, u kterých to majitelé do spritmonitoru nenepsali.
Souhlas, že vedle 1.0 TSI byl 1.6 TDI víceméně zbytečný motor.
Souhlas, že vedle 1.0 TSI byl 1.6 TDI víceméně zbytečný motor.
Mám Seat Leon 1.6 TDI 85 kW (2017, Euro 6 bez AdBlue) a jsem celkem spokojen, avšak spotřeba kolem 4 l/100 km je dosažitelná jen s maximálním sebezapřením. Reálně se pohybuji spíš mezi 5,0 a 5,6 l/100 km. Přitom aerodynamika mi u Leonu 5F nepřijde špatná. Zajímalo by mě, čím to je, že Scala má o tolik nižší reálnou spotřebu...
Já mám Scalu 1,5 TSI, DSG a měním brzdy komplet na obou nápravách po 30.000 km.
Předtim jsme měl Rapid 1,4 TSI, DSG a bylo to to samé.
Jo a moje Scala vrže už tak od 40 tis. km což jsem měl po necelém roce. Vrže teda hlavně v létě..
Předtim jsme měl Rapid 1,4 TSI, DSG a bylo to to samé.
Jo a moje Scala vrže už tak od 40 tis. km což jsem měl po necelém roce. Vrže teda hlavně v létě..
Koupil jsem tento rok novou Scalu Monte Carlo s 1.5 TSI a ta aerodynamika mě překvapila. Když přijíždím do Brna od východu po výpadovce č. 50, tak když ve 110 km/h na šestku dám na vrcholu kopce u sjezdu na Líšeň nohu z plynu, tak dojedu až na Benzinu u STK. Dokonce se i +/- trefím na rychlostní omezení na konci silnice pro motorová vozidla. Když není provoz, tak se s trochou znalostí terénu dá mimo dálnice jet i pod 5 l/100km
Navulkanizovaná pouzdra příčného stabilizátoru, je za mě naopak péknej vopruz. Až ten stabilizátor začne vrzat, sice později, ale taky začne, tak musím koupit celou zkrutnou tyč stabilizátoru za několik tisíc a vyměnit ho celý, místo výměny dvou pouzder za pár stovek...
Navulkanizovaná pouzdra příčného stabilizátoru, je za mě naopak péknej vopruz. Až ten stabilizátor začne vrzat, sice později, ale taky začne, tak musím koupit celou zkrutnou tyč stabilizátoru za několik tisíc a vyměnit ho celý, místo výměny dvou pouzder za pár stovek...
Když mluvíte o otravném Lane assistu, bylo by fajn říct, jak se vypíná. Zda se musí člověk proklikávat palubním menu někam "do sklepa", nebo je na to externí tlačítko.
Jinak samozřejmě skvělé video!
Jinak samozřejmě skvělé video!