Druhá generace Kie Niro přijíždí v modernějším balení, hlavně se ale chlubí vyspělejšími technologiemi i samotným pohonem. Jak papírově atraktivní mix funguje v praxi?
No budiž, i na té dálnici ten paragraf řeší jen tu situaci, že do toho pruhu vjíždíš. Pokud ale předjíždíš v levém rychlostí 130, pak nemáš žádnou povinnost neomezovat auto, které tě dojede.
To je právě to, ze ta čelní plocha je rozhodující. Cd je super, ale dnes téměř u každého auta kolem do 0.3. Pak právě jsou rozdíly v té čelní ploše, kde suv, i ty nejmenší, hrajou druhé housle.
Ja myslel, že se tu bavíme o dalnici, kdyz nekdo začne předjíždět a neresi kdo jede rychleji za ním.
Tam přeci nikdo neresi jestli zpomaly a vrátí se. Nebo kdy jsme přeskočili od předjíždění na dalnici k předjíždění na okresce?
To není paragraf o předjíždění, ale o jízdě v pruzích. Aplikuje se pouze na dálnici, když do toho pruhu přejíždíš. Při předjíždění na normální silnici o dvou pruzích to podle mě vůbec nejde použít.
Tak ona ta Kia má Cd 0,29, což je dost slušná hodnota (nepletu-li se, Golf IV měl 0,31). Čelní plocha je tam sice o něco větší než u zmíněných aut, ale ne zas nějak výrazně, to auto není zas až tak moc vysoké.
Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Při předjíždění nesmíš ohrozit toho za sebou. Ale měníš pruh ( jedná se o silnici o 2 a vice pruzich v jednom smeru) současně s předjížděním, takže se jedná o jízdu v pruzích, kde nesmíš ani omezit vozidlo, které v tom pruhu už jede.
Které auto? Pokud řešíme literu zákona, tak nesmíš ohrozit ani omezit předjížděné auto, před které se zařazuješ. Řidiče jedoucí za tebou nesmíš ohrozit, tam nic o omezení není.
Tak tak, napriklad MG2 v mem Priusy pri 130km/h toci nejakych 14 tisic otacek za minutu. Limit je myslim 17 tisic, proto omezeni na cca 160 km/h. (cisla lovim z pameti)
Jako... nabitá baterie 1,32kWh vydrží dávat plný výkon 32kW po dobu 2,5 minuty (čistě matematicky), to by pomoci mělo. I když budu opatrně počítat jednu minutu plnýho kotle tak je to v reálu na silnici víc, než se zdá.
Atmosferické 1.6 v podobných autech (Vitara, Duster) na tom byly s tou maximálkou podobně, 165-170... takže ano, pokud by elektromotor pro maximálku nepomáhal, tak by to mohlo odpovídat možnostem toho spalováku.
Tak nevím, ale benzin 1,6 se 77kW sama o sobě dá tak 190 km/h. Běžný motor do nižší střední OII, Golf IV, Megane, Astra, P307 - všechno v pohodě jelo přes 180 😋 Takže samotná spalovák to v pohodě dá…
Auto má systémový výkon 100kW+... takže pokud to dá jen 165, tak to znamená, že v těch kritických rychlostech 160+ není schopné ten výkon využít... a to zase znamená, že je to prostě nešťastně (z pohledu maximálky) pospojované / zpřevodované. Jinak by to muselo atakovat 200. Když budu mít chvíli, zkusím mrknout na nějaké diagramy.
Tady si nejsem jist, jestli je to zde jinak. Ale Kia má elektro před převodovkou, tedy řadí s ní i elektru. Tam pak není omezení otáček, narozdíl od Toyoty, kde je elektro pevně spojeno s koly a proto je elektronicky omezeno, aby nedošlo k překročení max.otáček elektra.
Elektromotor je umístěný v dvouspojce na straně ICE takže je zpřevodovaný stejně jako sám spalovák. Není proto nutné a vlastně ani možné jeho převod prodlužovat.
Víc než 160 jsem posledních 10 let nejel, takže tento parametr by mi nevadil. Tipuji, že na samotný spalovací motor víc nedá. S elektromotorem by teoreticky dalo krátkodobě i víc, ale to by museli prodloužit převod elektromotoru. To by však mělo za následek zmenšení jeho zátahu v nižších rychlostech.
Mimochodem, co jsem koukal na testovací videa např. Sportage HEV, dosahovali lepší maximálky i zrychlení než jsou v tabulkách (210 km/h, 7.5 s 0-100).
Myslím, že je to jasné - motor samotný by jistě zvládl více, ale limit je zpřevodování / skloubení EV a ICE (stejně jako tenhle limit mají hybridní Toyoty, jen o kousek výš).
Z hlediska zákona je těch 130 dogma. Pokud bys musel při předjíždění tenhle limit překročit, předjíždět nesmíš. Zákon nepřipouští jeho žádné, ani krátkodobé překročení. Leda v krajní nouzi ale to jiné téma
Pokud já jsem arogantní, co jsi ty? Jezdi si po dálnici jak chceš je to tvoje volba, jen si tu svou bohorovnost a tempomatových 135kmh nepleť s normou, jak by měli jezdit všichni. Doufám, že pri tomhle stylu jízdy se stíháš koukat do zrcátek, aby si to tam prostě někomu neposlal před čumák… ;-)
Ano, 130kmh je maximální povolená rychlost daná vyhláškou, ale není to dogma. Můžeš i krátkodobě zvýšit rychlost nad limit, právě z důvodu bezpečného předjetí pomalého vozu. Btw a pokud někdo chce jezdit rychleji, následky si ponese sám. Hlavně levý pruh jede 140-160kmh naprosto běžně. Občas by si měl na tu dálnici vjet, aby si to zažil na vlastní kůži, aby sis pak tady netřepil hubu :yes:
Jo souhlas. Já to dělám hned, kdyz vidim, ze se blíží někdo rychle. Přidám a než se přiblíží, jsem ve svém pruhu a může frčet dal. Pro mne i něj bezpečnější.
Kdyz jsem já z druhé strany, vklidu zpomalym než predjede. Ovšem pokud se nezaradi do první mezery a dal blokuje levy, bliknu a počkám co bude. Pokud se nezaradi ani do další mezery, stačí se vic přiblížit, pak mu i potkavaci světla bezpečně svítí přes zrcátka do ksichtu a uhyba rychleji. To je jedna z výhod vyššího umístění světel. A když ani to nepomůže, pak už zbývají jen dálková s trochu větším rozestupem
To udelam sice taky, ale je to ciste moje dobra vule, takze pokud si to nekdo zacne vynucovat (najizdenim, blikanim, vytrubovanim) je to u me cur@k a k rychlejsi akci me rozhodne nepopozene.
To přece nemusí být nutně o vychovávání. Pokud má někdo tu komfortní zónu na 135 (a nepředjíždí tak auto jedoucí 130), tak má právo to předjíždění v klidu dokončit a pak se zařadit. Musíš brát ohled na to, že za volantem sedí důchodci nebo neřidiči... je potřeba je zbytečně nestresovat.
Pokud chci jet rychleji než se může, tak od ostatních čekám zejména to, že mi to nepošlou těsně před čumák (když nemusím brzdit a stačí sundat nohu z plynu, jsem spokojený) a že nebudou pořádat festivaly souběžné jízdy... ale jinak "žij a nech žít".
Vyšší maximálka by tomu určitě slušela... to jsme trošku zpátky u toho, co je vlastně cílovka pro tohle auto. Pokud bych to koupil místo Swifta na příměstský provoz, tak to problém nebude... akorát bude problém těch 800+ na stole v českkých.
Netrep. Ja sa nikoho svojou jazdou nesnažím vychovať. To tu včera pod článkom o šetrení paliva pomalšou jazdou niekto iný písal. Ja by som si ani netrúfol niečo také urobiť, že ho začnem vybrzďovať a ani sa zámerne nikomu neradím do ľavého pruhu, keď vidím, že sa blíži.
Ale teda pekne vidieť, čo si za arogantného človeka, keď pohŕdaš rýchlostným limitom a zjavne si ho mýliš s odporúčanou rýchlosťou. Ty a ani ďalší borci tu tiež nie ste od toho, aby ste si určili, kde a o koľko prekročíte rýchlosť. A ak áno, nemáš sa čo cítiť ohrozený, keď dobehneš auto idúce povolenou maximálkou. Vtedy sa práveže dotyčný cíti ohrozený, keď sa mu niekto lepí na zadok a ideálne začne vyblikávať. Miesto toho aby pokorne chvíľu počkal a potom nech kľudne aj odletí, ale nemá čo ohrozovať.
To je ale úplne iná skupina ľudí. Kupujúca jazdenky za nízke ceny. Nad nejakým diesel hybridom by ani nepomysleli. Inak v takom Francúzsku či Taliansku stále nájdeš v mestách veľa naftových malých áut. Mali nízku spotrebu a ľuďom bolo fuk, že ako nové boli drahé a jazdia s nimi krátke trasy. Ale tie už vymrú, keďže nové sa už takmer ani neponúkajú, s jazdenkami ako v Prahe je to horšie.
Nenašel jsem nikde info jestli ta velmi nízká maximálka je omezená elektronicky, anebo pohon z nějakého důvodu prostě víc nedá. Se 77 kW by auto mělo zvládnout podstatně víc.
V tomhle souhlasím výjimečně. Není na nás rozhodovat , zda ten druhý má právo jet rychle jak jede. Pokud vidím, že se za mnou někdo řítí, i když jedu nad limit, prostě na chvilku přidám a uhnu
To by lidi museli mít něco v hlavě a kupovat auta podle jejich použití. A jelikož vidíme, co mají lidi s dieselem v hlavě, tak radši ať diesel hybrid vůbec není. Tech dementů co jezdí s dieselem po Praze je ažaž.
Já zas nevidím důvod, proč by maximálka nemohla být alespoň 180km/h, ať je tam nějaký “buffer”, když budeš potřebovat jet rychleji. Rychlostní limit je jen norma nastavená státem, nic víc.
Btw jestli předjíždíš na tempomatových 135kmh a snažíš se vychovávat ty za sebou, co jedou rychleji, tak hlupák si ty. Nic ti do toho není, kolik jedou ostatní v levém pruhu. Od toho je tu Policie a to včetně následné represe/pokuty za přestupek. Ty ho máš využít na co nejrychlejší předjetí, nikoho neomezit, neohrozit a zařadit se zpět do pravého a pokračovat v jízdě ;-)
Je niečo iné, keď sa na českej diaľnici rozhodne kamión idúci 95 obiehať kamión, ktorý ide 90 a všetci idúci 130 musia brzdiť. Keď ale idem raz za čas do ľavého pruhu predbiehať v 135, teda 5 km nad povolený limit, nevidím dôvod, aby som ešte kvôli niekomu zrýchľoval. Iba ak sú záchranné zložky alebo policajný konvoj (vtedy sa samozrejme do ľavého pruhu ani netlačím).
Iba neohladuplny clovek moze takto obiehat, a ze sa sem tam taki najdu. Neblikam, skor som zvykol trubit :-) Ale uz sa nad tym nepozastavujem, v populacii je urcite % psychopatov a musime s tym zit. Ale skor je to neohladuplne aj voci ostatnym, kym ja zrychlim naspat na 180 s 81 kw motorom, tak to trva a z pohodovej jazdy je zrazu nebezpecna situacia, auto na aute, spomalenia, rana ekologii.
zacina byt trendom nedavat do aut stropne madlo, ako napr v Niru.
Za tu cenu to tam fakt mohli dat.
Inak stropne madlo nedava ani Arona, Taigo, ale to su lowcosty oproti Niru.
presne, za tuto cenu radsej 1.5tsi bez baterky, popripadne Toyotu Hybrid.
Popripadne este skladovka Tarraco 2.0tdi, len keby cena nafty nebola takato vysoka.
Ja nikdy nepochopím tieto kecy že maximálka 165 km/h je k smiechu. Odhliadnuc od toho, že to nie je žiadne športové auto, tak nie je dôvod, aby niekto na diaľnici prekračoval maximálnu rýchlosť o 35 km/h.
Dobre, ale nedotiahli to tam kde dnes Mercedes. Faktom je, že benzínový plugin je pre časté jazdenie na väčšie vzdialenosti nezmysel. Zároveň však netvrdím, že je v plug-in budúcnosť. Podľa mňa nie je, ale som názoru, že čím viac rôznych alternatívnych pohonov, tým lepšie.
Ale jo, já si taky říkal, že už radši nebudu ceny vůbec komentovat, protože pak pod každej test píšu že to je drahý :-) . Spíš mi jde o tu cílovku... tohle, vzhledem k dynamice a maximálce a velikosti... by bylo hezký druhý auto do rodiny... jenže pro koho?
Taky si myslím, že HEV je ta cesta dál a dává smysl. Jen v tomto podání se slabými jízdními výkony nevidím důvod proč to chtít. Výkonem motor atmo 1.6 neoplývá (77kW), mohl být alespoň v té 99kW variantě a vmax 165 kmh je poměrně k smíchu. Jinak auto jako takové vypadá k světu, dokonce bych řekl, že se mi design líbí. Díky malé baterce zůstal zachován i přijatelný kufr 425-450l, kde deklasuje PHEV skoro o 100l. Tj. vyhoví i menším rodinkám 2+2 s menšími dětmi ;-) Cena 729 kč je fajn, ale většina podle mě sáhne po verzi Style = 814 tis CZK s metalízou a černým panelem C sloupku 845tis Kč. No ceny jsou prostě už úplně jinde ;-)
No cena je taková ,jaká je, auta šíleně zdražují. V rodině máme 3 roky Corollu s pakety TECH+ Comfort a stála ( protiúčet+ sleva) 622 tisíc. Dnes se to samé prodává o 150 tisíc dráž. Ovšem až na tu cenu je Niro dobrá volba.
To se fakt povedlo, ano? A nebyla by fotečka ze zadních sedadel směrem do zavazadelníku, jak to "něco" zavazadelník po zavření víka kryje a jak to např. brání proniknutí obsahu zavazadelníku do prostoru posádky...?
Já jsem si tohle auto taky vyzkoušel, a po pohledu ze zadních sedadel do kufru jsem to rovnou škrtnul ze seznamu možných variant!
Nejsem si jistej cílovkou... na rodinný auto je to tak na hraně, přece jen je to o třídu menší než Sportage. V slušný specifikaci za 800, se stovkou za 11s... no, dejme tomu.
PHEV nafta podle mě cesta není a nebude.
Menší elektromotor a baterka znamenají ještě akceptovatelnou cenu a nižší hmotnost. Spotřeba je nižší než u benzínu i bez nabíjení. Když PHEV tak naftu, město elektrika mimo ropa.