Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo EX90 oficiálně: Sedmimístná elektrická vlajková loď slibuje začátek nové éry

Vůz postavený na nové platformě slibuje dostatek prostoru pro 7 cestujících, dojezd až 600 kilometrů a maximální důraz na bezpečnost i udržitelnost.
Zpět na článek
9. 11. 2022 19:06
9. 11. 2022 19:55
9. 11. 2022 20:35
10. 11. 2022 08:11
10. 11. 2022 19:39
10. 11. 2022 09:33
10. 11. 2022 10:16
10. 11. 2022 11:04
9. 11. 2022 19:54
10. 11. 2022 19:41
10. 11. 2022 09:24
10. 11. 2022 09:34
10. 11. 2022 09:35
10. 11. 2022 09:39
10. 11. 2022 11:08
10. 11. 2022 09:40
10. 11. 2022 09:51
10. 11. 2022 11:35
10. 11. 2022 11:40
10. 11. 2022 12:33
10. 11. 2022 19:05
11. 11. 2022 09:06
11. 11. 2022 09:30
11. 11. 2022 11:13
10. 11. 2022 16:51
Avatar - del42sa
9. 11. 2022 19:06
ElektroVolvo
a k čemu ten super vykon, když to stejně pojede maximálně 180 km/h ? :-!
Rozbalit vlákno
9
9. 11. 2022 19:55
Re: ElektroVolvo
180 km/h, lebo rýchlejšie celú hodinu nevydrží :-!

PS: nevyzerá interiér vpredu ako v Tesle?
9. 11. 2022 20:35
Re: ElektroVolvo
Interier nevypada jako tesla....narozdíl od Tesly je tam rychloměr :-D Ne tehle jednoduchy minimalismus co hlasa volvo se mi líbí. Současná auta jsou dost preplácaná.
9. 11. 2022 20:07
Re: ElektroVolvo
Třeba kvůli zrychlení. Moje nákupní taška EV má omezení na 150 km/h, ale velmi oceňuji pružnost zrychlení, ať už kvůli rychlému předjetí nebo okamžité zařazení do kolony aut při vjezdu na hlavní silnici. Naše druhé auto má sice maximálku přes 200 km/h, ale v běžném provozu to prakticky nevyužiju.
Kdo chce jezdit nad 180 km/h, ať už legálně v Německu nebo nelegálně kdekoliv jinde, tak si holt nekoupí Volvo.
10. 11. 2022 08:11
Re: ElektroVolvo
To je pravda. Tiež mám rád vyšší výkon kvôli aktívnej bezpečnosti. :yes:
Moje auto síce dalo 250 km/h na prázdnej diaľnici v Nemecku.
Ale 180 km/h ma vôbec neobmedzuje, práve naopak, viac ako dostatočná rezerva aj pre Nemecko.
9. 11. 2022 20:17
Re: ElektroVolvo
Na kolika procentech evropskych dálnic lze jet legalne rychleji nez 140km/h?

To kolik km se realne najede celkovych km v rychlostech nad 180 bude v radu promile…
10. 11. 2022 09:33
Re: ElektroVolvo
Velký výkon znamená velkou pružnost
10. 11. 2022 10:16
Re: ElektroVolvo
Pružnost je spojená s rozsahem využitelných otáček, ne s velkým výkonem
Nicméně i ten rozsah otáček mají elektromobily hodně dobrý
10. 11. 2022 11:04
Re: ElektroVolvo
Takže existuje auto s 500 hp, které nejede?
9. 11. 2022 19:54
Plasty
Zaujalo ma “48 kilogramů recyklovaných plastů a bio-materiálů, tvořících až 15 procent všech plastů použitých v kabině.”

Takže je tam spolu 320 kg v kabíne? To mi príde dosť.
Rozbalit vlákno
1
10. 11. 2022 19:41
Re: Plasty
Spis ze 48kg starych plastu vytvorili mensi mnozstvi recyklatu. ;-)
Avatar - _Karel_
9. 11. 2022 20:13
Do roku 2040 by pak značka měla být zcela uhlíkově neutrální
Takže v roce 2040 už neprodají žádné auto? No, nedivil bych se.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
10. 11. 2022 00:28
Re: Do roku 2040 by pak značka měla být zcela uhlíkově neutr
TAHLE ZNAČKA JE MRTVÁ UŽ DÁVNO !
VW ji bohužel chce brzo následovat.. :no:
Velké SUV jako elektro? Stupidní..dojezd bude ne 600 ale na dálnici 200 :-) :no: :no:
10. 11. 2022 03:29
Re: Do roku 2040 by pak značka měla být zcela uhlíkově neutr
Jarošu, tady píšó, že si hňup
https://www.patria.cz/…si-vysledky.html
9. 11. 2022 21:16
Běžný počítač
od Qualcommu.
To může mít každý.

Za 2 - 3 roky i Dacia.
Vezmou čip od Qualcommu, dají na to Android auto, připojí periferie (lidary, ...), ... .
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
10. 11. 2022 09:24
Volvo
Pohotovostní hmotnost 2,8 tuny, to chceš :D :yes:
Rozbalit vlákno
13
10. 11. 2022 09:34
Re: Volvo
jj, eko auto :-!

vrátane 272 kg nerecyklovaných plastů v kabině :*)
(ak teda soudruzi nespravili v texte chybu)
10. 11. 2022 09:35
Re: Volvo
Podívej se kolik váží full size SUV a zjistíš, ze spousta lidi to opravdu chce ;-)
10. 11. 2022 09:39
Re: Volvo
aktuálne XC90 cca 2,1-2,2 tony. Podobne konkurenti.

A to sa nám doteraz zdalo veľa. :-O
10. 11. 2022 11:08
Re: Volvo
Šlo spis o to, že spousta jedinců velké a těžké auta přitahují a dodávají jim sebevědomí. Kolik váží moc neresi.
Avatar - del42sa
10. 11. 2022 09:40
Re: Volvo
jasně, a elektrický Hummer je toho důkazem :D :yes:
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 09:51
Re: Volvo
Auto s 2,8 tuny a výškou stodoly musí mít bez 13 756 asistentů ale FAAAAAAAAAAKT úžasný jízdní vlastnosti.

Chapman by byl nadšen myslím :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
10. 11. 2022 11:35
Re: Volvo
Tvl blondýna s telefonem u ucha řeší jízdní vlastnosti a zajímá ji názor Baryčka :-[]
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 11:40
Re: Volvo
Voni nemaj čínský soudruzi ve Volvu v rámci infotaimentu handsfree? To už měly auta před 15 lety - aby nemusela blondýna mít tydlifoun u ucha a mohla vesele kecat, což bere mikráček a bláboly protější strany jí jdou z repráků :-) :-) :-)
10. 11. 2022 12:33
Re: Volvo
ty jsi mistr úskoku... podstatou mého sdělení bylo, že oblíbená cílová kategorie /blondýna + velké SUV je snad nejčastější kombinace/ jízdní vlastnosti ani nechápe, neřeší, nezajímá jí to... řeši, jak je automobil fotogenický
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 19:05
Re: Volvo
Fotogenický je i Lotus Evora, na to nen í potřeba si kupovat 3 tunové SUV :-)

Pozdravujě tě Alejandro aneb doba kdy auta byla ještě auta
https://www.youtube.com/watch?…
11. 11. 2022 09:06
Re: Volvo
Líbí se ti kabelky? no a ženským se zase nelíbí, bůhvíproč, sporťáky, nebo ne tolik, že by je chtěly řídit...
Avatar - Barrichello
11. 11. 2022 09:30
Re: Volvo
Některým jo.
A krom sportáků jsou ještě sedany, GT kupéčka, kabriolety atd
11. 11. 2022 11:13
Re: Volvo
a většině ženských se, světě div se, líbí SUV a když jim někdo koupí velký nebo ještě větší, ani neprotestujou.
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 09:49
Ekologie v praxi
na jednu výrobu baterie se vytěží a přesune:

Přesune 250 tun hlíny za úečlem vytěžení materiálu na výrobu baterie
Na přesun 250t hlíny spálí nakladač typu CATerpillar 944A 1000 litrů paliva

dále se musí recyklovat 11 000 kg solanky pro lithium, 14 000 kg rudy na kobalt, 2000 kg rudy na nikl, 11 000 kg rudy na měd.

Typická baterie EV -
11 kg lithia
27 kg niklu
20 kg manganu
13 kg kobaltu
90 kg mědic
181 kg hlinku, oceli a plastu

Bezemisní zelená energie v praxi

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
19
10. 11. 2022 10:26
Jde o prachy, ne o ekologii
Tesla vydělává na jednom autě 8x více než Toyota.

Nyní v Německu klesá umweltbonus na EV a od 1.1 2024 je Tesla v Německu bez bonusu, to již dostanou auta jenom do 45 000€, tak již brzy budeme vědět více.
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 15:50
Re: Jde o prachy, ne o ekologii
Tesla vydělává mohutně - a proto dává slevy v Číně :-)
https://www.reuters.com/…data-2022-11-09/

https://www.autoforum.cz/…aketovym-tempem/
10. 11. 2022 11:16
Re: Ekologie v praxi
Tak... a máš samé mínusy! Uvedl jsi sprostou pravdu, to se nepromíjí!
10. 11. 2022 11:40
Re: Ekologie v praxi
A vidíš - přes to všechno je porad více ekologické, než fosilní paliva
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 11:42
Re: Ekologie v praxi
Ekologické a bezemisní sou dvě veci.

Rozdíl v tom je jako mezi Fiááátkem Malucha a Kenworthem s návěsem co má eeeeeeighteeen wheeels, RULL ON :-)
10. 11. 2022 12:34
Re: Ekologie v praxi
proč se to všechno děje je globální oteplování. ekologie je až na druhé místě.
10. 11. 2022 13:24
Re: Ekologie v praxi
Ja som si doteraz myslel, že ono to dosť súvisí. Prípadne, že tá druhá vec je dôležitejšía.

Príklad:
- Jo, říkali mi, že je tlustý a jí obrovský kvanta jídla... Řešme teď tou první věc, tá druhá je až na druhém místě :-!
10. 11. 2022 13:31
Re: Ekologie v praxi
Prvotní je snížit emise. Chovat se při tom ekologicky je těsně na druhem místě
edit: jestli jsou v oceánu mikroplasty apod. je samozřejmě špatné, ale změnu klimatu to zase tolik neovlivní. ne tolik, jako kvanta žrádla tlustýho chlapa.
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 13:34
Re: Ekologie v praxi
To se na 1,5 stupně stejně nezastaví, takže je potřeba svět připravit že prostě bude víc jak 1,5 stupně vid. Nicméně to absolutně nesouvisí s tím co sem psal.

Gro je v tom, že EV NEJSOU BEZEMISNI ANI OMYLEM!!!!!!!
10. 11. 2022 16:38
Re: Ekologie v praxi
Elektromobily mají sekundární emise. Spalovací motory mají emise sekundární a potom po cely svůj “život” primární. Už se chápeme?
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 19:03
Re: Ekologie v praxi
EV má první komín v Africe, Číně, Rusku a Jižní americe + zbytku Asie + na světových ocenácnech a mořích, kde se teží suroviny na baterky, kde se vyrábí baterky , kde se vyrábí nabíječky a kde se muselo přebudovat tisíce továren, nebo prvně postavit a sekundární komín maj v Počeradech, Dětmarovicích , Prunéřově, Opatovích nebo opět v Asii a číně, kde musely vyrobit FV panely, kompoenenty větrníků a opět v Rusku + norsku, USA atd, kde se musí v zimě vykrývat nestabilní šméčko OZE LNG a zemním plynech z těchto a dalších zemí.

To je komínů co, za jeden provoz jednoho EV v čr ccca 15-40 000 komínů :-) :-) :-) :-)
11. 11. 2022 09:08
Re: Ekologie v praxi
já jsem selský hňup, ty jsi selský hňup, nad tím je někdo chytřejší a ten to spočítal a zjistil, že to prostě vychází s elektromobilitou líp. jak poznám, že jsi selský hňup? no donedávna jsi vykládal, že oteplování ani není, že Grónsko bylo zelené a podobné "klausoviny". teď jsi trošku obrátil, už to připouštíš, ale zase blábolíš jinačí hovadiny... zůstaň hňupem, já budu taky... to nám jde nejlíp
10. 11. 2022 14:41
Re: Ekologie v praxi
No, to nevím, ale samotné Volvo vydalo před časem jakousi studii, kde byl závěr, že elektroauto začíná být pro planetu čistší až po najetí 70 tis km, to je dost, ne? Mne ale na těch autech nejvíce sere dojezd a váha. Když si tedy odmyslím, cenu.
10. 11. 2022 15:03
Re: Ekologie v praxi
Vše se odvíjí od energetického mixu
Avatar - Barrichello
10. 11. 2022 19:04
Re: Ekologie v praxi
Kterej ale nikdy nebude v ČR jako v Norsku, protože je to prostě nemožné vid :-) :-) :-)
11. 11. 2022 09:09
Re: Ekologie v praxi
nejlepší metoda. protože to nebude dokonalé, tak se na to rovnou radši zkraje vy..rem.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2022 09:15
Re: Ekologie v praxi
Protože to bude stát stovky miliard až biliony.....A zaplatíme to jako obvykle zase my všichni :-)
11. 11. 2022 11:14
Re: Ekologie v praxi
takže když nové topení do baráku něco stojí, radši budu topit vyjetým olejem dokud to půjde.
Avatar - 3_diamanty
10. 11. 2022 15:29
Re: Ekologie v praxi
Brutalne jak smerujeme do p ... :yes:
10. 11. 2022 11:19
Jsem strašně zvědavý, ...
jak se ty těžké obludy( 2,8t je fakt dost) budou chovat na sněhové břečce či na ledě, asistenty s tou váhou nic neudělají, takže se bude buď vesele bourat, nebo budou jezdit krokem, fyziku neučůrá ani Volvo!
Rozbalit vlákno
5
10. 11. 2022 11:38
Re: Jsem strašně zvědavý, ...
Range Rover váží 2,7t a v diskusi pod nim jsem tuhle připomínku od tebe nečetl :-O
Avatar - del42sa
10. 11. 2022 11:58
Re: Jsem strašně zvědavý, ...
protože čím víc kilogramů tím víc Adidas ;-) :D
10. 11. 2022 14:22
Re: Jsem strašně zvědavý, ...
2,7 tuny! No tak to je děs, třičtvrtě metráků na kolo. V zimě bych s tím jezdit nechtěl, zapadne všude a zatáčky také nebudou nic moc, nevěřím, že styčná plocha zimní pneu je schopna ty síly přenést na vozovku . Je fakt, že nejen zimě preferuji o tunu a čtvrt lehčího Outbacka či Octavii 4x4. Jednou jsem v zimě chtěl vytáhnout s Oubackem mírně zapadlého Tuarega, na silnici jsem tancoval jak čamrda, ale s tou dvou a čtvrt tunovou krávou jsme prostě zasněžené silnici nehnul. Vedle zapadlou Octavii jsem měl venku hned.
10. 11. 2022 16:42
Re: Jsem strašně zvědavý, ...
No vidíš, a onedlho bude Touareg so svojou váhou modelka :)
Avatar - speedfred
10. 11. 2022 17:55
Re: Jsem strašně zvědavý, ...
Mám 2,7t auto a myslím že sa s tým dá jazdiť aj cez zimu bez nejakých zásadných obmedzení. Samozrejme že to nevidíš bokom ako nejaké EVO alebo STI po snehu ale žiť sa s tým dá.
Ťahať ma už ťahali ale hlavne vďaka tomu že si vlek (dosť cez 4t) v blate ustlal na brucho.
10. 11. 2022 12:00
Dnes jsem četl jak se ekoteroristi slétli
tryskáčema do Egypta a stěžujou si, že jim tam nedají nažrat. Má k tomu něco zajímavého naše eko úderka, konkrétně pánové DonVito, Hendly a mnozí další? Ne, Hamuno, ty ne, tebe se vůbec neptám.
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2022 12:14
Uhlíkově neutrální do 2040 nová éra
2,8t symbol začiatku intenzívnej cesty k záchrane planéty a emisnej neutrality Volva do 2040.
Sami vedia, že je to somarina. Kto s tým súhlasí dajte :no:

Cieľ je to krásny, na nástenku sa hodí, a je to aj povinná jazda vo svete kde veľa rozhodne či má niekto prístup k peniazom na základe ESG “zodpovednosti”.

Ale vyrobiť ani prevádzkovať auto s 0 dosahom na emisie sa im nepodarí. To nie je možné ani so 100 g kyslej kapusty, nie to ešte s 2,8 t vozidlom ako demonštráciou novej éry kam sa posunieme o 18 rokov. Toto vozidlo výborne vystihuje kam smerujeme a ako si klameme.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
10. 11. 2022 15:32
Re: Uhlíkově neutrální do 2040 nová éra
Smerujeme do p... a este sa tlapkame po pleci... planeta uz potrebuje reset.... tak uvidime co sa musi stat aby clovek ziskal pokoru a uvedomil si aky je tu na zemi malicky
Avatar - chalan66
10. 11. 2022 16:51
MASKA
Na terajších VOLVÁCH sa mne nepáči predná maska obrátená do vnútra. No ale je 1000 krát krajšia ako toto bez masky. Je to ako auto bez duše a tváre ! Rozumiem prečo nedávajú klasické masky , ale AUDI to zvláda a tu sa to nedá ? Hrozné
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2022 18:19
V čem ta nová éra spočívá?
že budou prodávat o tunu těžší auta s polovičním dojezdem za dvojnásobnou cenu? No nevím ;-)
Rozbalit vlákno
6
10. 11. 2022 20:04
Re: V čem ta nová éra spočívá?
Vis, auta nejsou jen o dojezdu a hmotnosti.

Ale treba o komfortu...
10. 11. 2022 21:36
Re: V čem ta nová éra spočívá?
Nic hloupějšího si nenašel nebo došli odpovědi?
11. 11. 2022 09:09
Re: V čem ta nová éra spočívá?
dobro došli :yes: pozveš mě někdy k sobě na Makarskou?
11. 11. 2022 10:38
Re: V čem ta nová éra spočívá?
Další, nic lepšího tě nenapadlo?
11. 11. 2022 11:14
Re: V čem ta nová éra spočívá?
uznej že to bylo vtipný ;-)
11. 11. 2022 19:44
Re: V čem ta nová éra spočívá?
On zrejme ani nevi, na co jsi narazel :D
Avatar - twistedTSD
10. 11. 2022 21:45
3 tuny ekologie
Za 10 let se tomu dojebe polovina senzorů, začne odcházet baterie a pofičí to na šroťák. Krásná udržitelná budoucnost.
Rozbalit vlákno
3
11. 11. 2022 19:46
Re: 3 tuny ekologie
Ty vis neco o zivotnosti baterii? :-)

Tady mas desetilety auto, ktery (s prodejni cenou 750.000Kc) ma ke srotu dost daleko...
:D :D :D
https://m.mobile.de/…s/351585797.html?…
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2022 00:29
Re: 3 tuny ekologie
Však taky nejezdilo a beztak ten šrot Litevci pořidili nepojízdný a baterii spasovali dohromady tak, aby to po své ose opustilo prodejní plochu a čau.
12. 11. 2022 05:12
Re: 3 tuny ekologie
Kazdopadne jsi napsal hloupost o deseti letech. Sorry

Tahle Tesla (11/2013) ma najeto 300.000km a stoji skoro stejne:
https://m.mobile.de/…n/354592005.html?…
:-!
Preis
35.890 € (Brutto) 8-s
30.160 € (Netto)
19,00% Mwst.
Fairer Preis
Zur Preisbewertung
Finanzierung
Online-Kredit
Finanzierung berechnen
Fahrzeugzustand
Unfallfrei
Kategorie
Limousine
Gewerbe, Ex-/Import
Für Gewerbe, Ex-/Import
Kilometerstand
300.000 km :-O
Leistung
270 kW (367 PS)
Kraftstoffart
Elektro
Batterie
inklusive

Prej na srot...
Jeste nejaky priblbly argument?
Az se dovzdelas v EV technologiich (treba zivotnost baterie), tak pis.
Zatim se prokazatelne jen zbytecne shazujes.
:D