Ma "vira" je postavena na faktech a chapani reality.
Tva vira je postavena na prani udrzeni ropaku. Argumenty ropaku (typu ze Tesla je letadlo) jsou obvykle postaveny na ohybani reality (jemne vyjadreno).
Kvuli tomu sem chodim predevsim, abych vyvracel ropakum nepravdy.
To, ze mela byt Tesla letadlem bylo jednou z takovych veci.
Pri znalosti techniky, strategie a urovne Tesly uz od pocatku o nicem takovem nemohla byt rec.
Protoze Tesla mela od pocatku naskok diky technice. Ale skutecny, ne jen jako reklamni slogan.
Ti kdo tomu nerozumneli tomu neverili...
Trocha sebereflexe by ti neuskodila. ;-)
Mylil jsi se s Teslou, mylis se porad s dieselem a jeho perspektivou atd.
Udelat chybu jednou je normalni. Ale chybovat furt a furt dokola je fail.
Zpusobeny tim, ze si chybu nepriznas.
Howg
Netreba si navzájom nič vyčítať. Každý má svoj názor a každý vidí veci - okrem tej reálnej stránky - viac tak, ako ich chce vidieť. Niektorí neochvejne tvrdia, že elektromobil je zlý, bez toho, aby sa nad tým zamysleli. Ty zasa vidíš len pozitíva, resp. ich vyzdvihuješ a negatíva bagatelizuješ. Každý podľa svojho presvedčenia.
pradedu som sa pýtal, lebo chcem vedieť, či je jeho tvrdenie niečím podložené, alebo ide len o automatickú reakciu a je to prakticky len póza.
Myslím, že by sme mali byť k názorom iných tolerantnejší. Všetci. Nie len tá či oná strana.
Ale áno - možno si to ani neuvedomuješ. Neber to ako výčitku, fandíš elektrine a je to proste vidieť.
o tých negatívach a ich riešeniach by si občas mohol popísať obšírnejšie. Vlastnými slovami, tie odkazy na kdejaké stránky sú k ničomu.
Ja tomu nahodou verim. Tesla ma dobre zmaknuty marketing. Prodava ty svoje nalesteny prdy svym zfanatizovanym oveckam brutalne predrazeny, takze vydela logicky vic.
Na čo vymýšľaš také hlúposti? Zdá sa ti, že je tu málo politiky a hádok? Skús radšej o autách. Tam sa vieme rozprávať, aj keď sa vo všetkom nezhodneme. ;-)
Ale no tak. Jedna pani povedala. Pred pár rokmi som si tiež Tesly prezeral, keď bola príležitosť, pasung žiadna sláva nebola, zatečené tesnenia, vŕzgajúci plast a podobné záležitosti sa našli, na druhú stranu nič tragického a neriešiteľného. V zásadných veciach, čo sa fungovania a spoľahlivosti týka, je Tesla taká, ako iné značky - problémy s motormi, prevodovkami, zatekaním, a kdečím ďalším sú bežne sa vyskytujúce a riešené veci - akurát u tradičných značiek sa to berie akože je to normálne.
Jeden známy je relatívne novým majiteľom Tesly, má ju asi trištvrte roka, a je spokojný. žiadne nedokonalosti ani chyby na aute nie sú a funguje tak ako má.
Že je 10-ročná taxi Octavia v interiéri lepšia ako nová Tesla je proste lož, nič iného.
Podle mě
1) Tesla má zcela jinou produktivitu než neefektivní Toyota
2) EV jsou jednoduchá a výrobně levná. Vždyť i Tesla 3 se prodává od 900 000 Kč a vzhledem k zisku a dalšímu pokroku, je zde prostor ke snížení ceny i pod 800 000. Vidíme také, jaká EV (srovnatelná s ID.4) mají cenovku 25 000 Babek.
Prostě, já vnímám pokrok, a to se tady z politických důvodů netrpí.
Levná je samotná kompletace, ale baterie levná není. Tesla rýžuje na faktu, že se prakticky každý příplatí za autonomní řízení, minimálně EA. A to je čistě software, který stojí vývoj, ale nula výrobních prostředků. Navíc jeho ladění a zlepšování napomáhají sami zákazníci vlastně zadara. Další je ten zmíněný prodej - reklama nula, online prodej. Sandy v kterémsi videu dával nějaké čísla kolik stála reklama na nějaký elektro-koncern v USA a kolik toho prodali. TO byly tristní výsledky. Musk písne na Twitter, vystřelí raketu, ukážem prstem na nápis Starlink a Tesly jdou na dračku.
Jistí zdejší mudrlanti blekotají od snad 2015 jak to zkrachuje, jak to zkrachovalo a ještě se to tutlá, jak so krachne příští rok,.... No, spíš mají Big Boys výhledově existenční problémy. Tesla tu je stále a za ní noví hráči z Asie. Ti taky stále nekrachli, byť jsou taky čistě električtí. Naopak, jsou čím dál větší, je jich hodně a vznikají další.
Naopak, pod takovymi clanky jako tento ja chrochtam blahem. :-!
Mam ti pripominat, jak jsi Teslu oznacoval za "letadlo"? ;-)
Je to dalsi z dukazu, jak moc jste se mylili.
No nic, zivot jde dal. :-)
"Za zmínku ale také stojí, že ačkoliv Tesle trvalo poměrně dlouho stát se ziskovou, dnes patří mezi nejziskovější automobilky na světě. Její čistý zisk za třetí čtvrtletí sice nepřekonal Mercedes-Benz, Tesla však předstihla BMW i Volkswagen." :yes::yes::yes:
The new 3 Series, produced at the Chinese joint venture BMW Brilliance Automotive, is available in six variants, with prices ranging from 313,900 yuan to 363,900 yuan ($45,704 to $52,992).
Tesla Model 3/Model Y prices in China:
Tesla Model 3 RWD (LFP): *265,900 CNY ($36,610) - down 14,000 CNY or 5.0%
(from 279,900 CNY)
Tesla Model 3 Performance: 349,900 CNY ($48,175) - down 18,000 CNY or 4.9%
(from 367,900 CNY)
Tesla Model Y RWD (LFP): *288,900 CNY ($39,776) - down 28,000 CNY or 8.8%
(from 316,900 CNY)
Actually, the change is 16,912 CNY (5.3%) plus 11,088 CNY subsidy on top of it.
Tesla Model Y Long Range AWD: 357,900 CNY ($49,277) - down 37,000 CNY or 9.4%
(from 394,900 CNY)
Tesla Model Y Performance: 397,900 CNY ($54,784) - down 20,000 CNY or 4.8%
(from 417,900 CNY)
* including 11,088 CNY ($1,526) subsidy
Tá takzvane skutočná hodnota je mi prd platná, keď za ňu to auto nemám šancu kúpiť. Takže je úplne zbytočné sa ňou oháňať, v našich končinách je to irelevantný argument.
A zase ty dotace. Prblém je, že autor článku nepochopil, že se tu srovnávají jabka s hruškama. Tesla totiž vydělává obrovský prachy na emisních povolenkách a né na prodeji auta jako takového. Jen díky nim se Tesla byla vůbec schopná dostat do černých čísel. To je to co je problém moderní doby, protože to ničí tržní hospodářství, jako všechny jiné dotace a pod. Myslím, že po oddečtení těchto ohybačů všeho by byla maržovost dost podobná. No a jak se znovu ukazuje, dostat souhrnnou informaci od novináře je dnes takřka nemožné. Takže nepište mi, nebo raději nepište vůbec :)