Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Honzazcech
Takové normální přibližovadlo, které má bohužel pár nedostatků. Tak třeba u té „dvouspojky“ očekávejte, že po pár tisících kilometrech začne při rozjezdu cukat, nová funguje skvěle (zkušenost ze dvou i30). Chcete přední parkovací senzory? Zapomeňte, má je jen GT-line a to ještě jen v paketu SPAS. Místo za předními sedadly je také tak maximálně pro malé děti, nebo mini dospělé. Kdybych kupoval Ceed já, tak asi s 1.5 tgdi a s manuálem, který není po „drátě" jako v i30. Jinak poměr výkon/cena je oukej.
To dvouspojka bude škubat kdekoliv. Je to vlastnost těchto robotizovaných převodovek.
Tohle není DSG od VW. Navíc je to dvojspojka né robotické převodovka. Viz autobil test Kia Proceed po 100 tis. kilometrech. Má ještě před FL Ceed SW 1.4 T-gdi ale manuál. Místo vzadu rozhodně OK. Pro osoby na 180 cm to už asi nebude tak super jak Octavie, ale nikdo si nestežoval.
Tzv. dvouspojky jsou ve skutečnosti robotizované převodovky, tzn. základ je podobný manuální převodovce a řazení obstarává robot (mechatronika).
Dvouspojka je robotizovana převodovka s dvěma spojkami.
"Slyšet jste mohli i pojem „robotizovaná převodovka“, což je vlastně dnes probírané DSG"
https://fdrive.cz/…evodovka-dsg-171
Princip dvouspojky je úplně stejný jako u robotizované, jen s tím rozdílem, že se používají 2 spojky, takže vlastně 2 roboti.
"Slyšet jste mohli i pojem „robotizovaná převodovka“, což je vlastně dnes probírané DSG"
https://fdrive.cz/…evodovka-dsg-171
Princip dvouspojky je úplně stejný jako u robotizované, jen s tím rozdílem, že se používají 2 spojky, takže vlastně 2 roboti.
Já má skoro dva metry a za mnou to v sesterském H i30 není žádná hitparáda, a předpokládám, že v Ceedu to bude stejné. Když nás jelo plné auto, tak jsem vždy popojel se sedačkou více dopředu a dalo se to.
Já jsem s žádnou jinou dvouspojkou dlouhodobě nejezdil, kromě té v současné a předchozí verzi i30. Předpokládám, že „mokré" dvouspojky na tom budou z principu lépe, ale fakt nevím.
Trošku uber, mám dvě DSG na firmě. Vyjma specifik při změně R/D (nevím jestli to nazvat cukáním, ale spíš cuknutím), je tvrzení že dvoustovka bude škubat kdekoliv nesmysl.
Stále je to pro mě na jízdu lepší řešení než CVT, e-CVT. ;-)
Stále je to pro mě na jízdu lepší řešení než CVT, e-CVT. ;-)
Ja netvrdím, že nikdo nema radši cukani. Jen to, ze dvouspojka bude cukat už z principu, a je jedno od které automobilky. Rozhodně hladkým řazením se to nazvat nedá. "Nejhladsi" bylo zatím o Ozzmanovo Mondea, ale tam to taky bylo otravné. Ještě jednou, netvrdím že to vadí každému, jen že bude cukat každá dvouspojka. A to taky dělá.
johny555
Ceeda s naftovým motorem momentálně nejde objednat. A nedivil bych se, kdyby to bylo natrvalo. Rozdíl proti 1.5 TGDI je 100 tisíc, což je nevratná investice, která nic pozitivního nepřinese. Škoda, že není fullhybrid, do toho bych šel raději.
Další pošuk.
Rozdíl mezi sockovým benzínem a dieselem je 50 až 100 000 už dlouho, a stejně se pořád 30% lidí rozhoduje pro diesel.
Diesel se přestává prodávat pouze tam, kde je uměle vyřazován z nabídky.
Tvoje argumentace je na vodě:
EV je dražší - nekupovat.
PHEV je dražší - nekupovat
HEV je dražší - nekupovat
Diesel je dražší - nekupovat
... a přesto se prodávají :-! :-! :-! :-! :-!
Rozdíl mezi sockovým benzínem a dieselem je 50 až 100 000 už dlouho, a stejně se pořád 30% lidí rozhoduje pro diesel.
Diesel se přestává prodávat pouze tam, kde je uměle vyřazován z nabídky.
Tvoje argumentace je na vodě:
EV je dražší - nekupovat.
PHEV je dražší - nekupovat
HEV je dražší - nekupovat
Diesel je dražší - nekupovat
... a přesto se prodávají :-! :-! :-! :-! :-!
No diesel dává smysl jen v náklaďáku nebo dodávce. Kdekoliv jinde je to už nesmysl
Ve větším SUV je DIESEL jasná volba ! :-)
Až bude jezdit diesel ve 2.2t SUV v 4x4 v průměru za 6.5, tak se muzeme bavit. Za tolik jezdí sotva v tom passatu o půl tuny lehčím a poloviční čelní plochou.
Resp.ma tam smysl, pokud dané auto vůbec nebude jezdit do měst.
Resp.ma tam smysl, pokud dané auto vůbec nebude jezdit do měst.
Ty stále argumentuješ HL, ale ten pohon či dizajn nie každému sedí. Áno, spotrebu máš peknú a Toyota tie hybridy vie. :yes:
Ja neřeším HL jako takový. Mne designem taky moc nesedí, kdyz uz jsme u toho. Ale kvůli designu si auto nekupuju aktuálně.
Ja se bavím o pohonu a hlavně spotřebě. Především kdyz se pejou ódy na diesel, jakou ma úžasnou spotřebu, a pak o půl tuny těžší a 2x vetsi auto jezdi v benzinu za tu samou spotřebu.
Ja se bavím o pohonu a hlavně spotřebě. Především kdyz se pejou ódy na diesel, jakou ma úžasnou spotřebu, a pak o půl tuny těžší a 2x vetsi auto jezdi v benzinu za tu samou spotřebu.
Ty se bavíš o specifické spotřebě. Hodím ti kočku a střihnu si s HL po dálnici stejným stylem 300km. Nebude tam 6,5. Bude tam 10 ;-)
Ale u Cedníku bych naftu neřešil.
Ale u Cedníku bych naftu neřešil.
Ja řeším kombinaci. Specifickou spotřebu teď jsi napsal ty. A možná by tam bylo i víc, podle toho jak rychle bys jel. Při 130 tempomat mám vyzkoušeno velke Meziříčí a zpět za 7.6. To je specifická spotřeba, ne průměrná o které se tu bavím celou dobu.
Anonym
Letos bylo v ČR zaregistrováno 161 dieselových Kia Ceed, přičemž celkem bylo zaregistrováno skoro 4000 modelů Ceed a Proceed dohromady. Podíl dieselů je tedy zhruba 4 %. Ono se stačí podívat do ceníku a je jasno. Vypadá to, jako by se Kia a Huyndai snažili diesely cíleně utlumit. Proto je divné, že dieselovou Kiu posílají to testů.
Rasto
Ako môže mať takéto kombi nosnosť 337 kg?
FAIL
FAIL
Dobrý postřeh :yes: Souhlasím, že na takový kombík je to malá hodnota. A je to vidět i v praxi. Často vidím, jak Ceed SW táhne záď u země a má zadní kola do A.
Nosnost 337kg je bez řidiče, takže proti jinde uváděným nosnostem aut +75kg, Třeba v předchozím testu Superbu je necelých 490kg, ale i s řidičem.
Je fakt, že na litry v kufru a diesly kterým prý zápřah nevadí jsou to malé hodnoty.
Je fakt, že na litry v kufru a diesly kterým prý zápřah nevadí jsou to malé hodnoty.
Neviem Superb tam má písané 477 +75, takže omnoho viac. Ja mám na Passate 2wd dokonca 580+75 v TP. A naozaj keď zoberiem štyroch dospelých ľudí, truhlu na auto a 35kg psa do 20kg klietky do kufra tak v podvozku nejako necítim, že by sa auto inak správalo pri bežnej jazde.
Keď som mal Corollu tá mala 400+75 cca nosnosť, tak stačili štyria ľudia v aute nejaká batožina a auto padnuté a na jazde to bolo celkom cítiť.
Teda kia nevhodná na dovolenky štyroch dospelých ľudí s byciklami / lyžami.
Keď som mal Corollu tá mala 400+75 cca nosnosť, tak stačili štyria ľudia v aute nejaká batožina a auto padnuté a na jazde to bolo celkom cítiť.
Teda kia nevhodná na dovolenky štyroch dospelých ľudí s byciklami / lyžami.
Katalog Superbu na stránkách Škody není, ale u Octávie i ostatních aut je užitečná hmotnost včetně řidiče a mimořádné výbavy https://www.skoda-auto.cz/…fd2-7afc6fe82f47
Těžko pak můžeš připočítávat 75kg.
Kia naopak neudává v katalogu užitečnou hmotnost, ale tu získáš pouze z celkové hmotnosti a provozní hmotnosti a to číslo zde je tudíž uvedeno bez řidiče. Ale může se vše samozřejmě asi lišit podle výbavy konkrétního kusu.
Passat kombi má třeba u 2,0TDI 110 kw celkovou hmotnost 2200kg a myslím že neváží pouze 1525kg, ale podstatně více, v R-line i 1900kg, kolik toho asi může tedy uvézt?
Ta čísla nelze úplně jednoduše porovnat, díky jiným metodikám.
Těžko pak můžeš připočítávat 75kg.
Kia naopak neudává v katalogu užitečnou hmotnost, ale tu získáš pouze z celkové hmotnosti a provozní hmotnosti a to číslo zde je tudíž uvedeno bez řidiče. Ale může se vše samozřejmě asi lišit podle výbavy konkrétního kusu.
Passat kombi má třeba u 2,0TDI 110 kw celkovou hmotnost 2200kg a myslím že neváží pouze 1525kg, ale podstatně více, v R-line i 1900kg, kolik toho asi může tedy uvézt?
Ta čísla nelze úplně jednoduše porovnat, díky jiným metodikám.
Ale, ale, ale… S tím Passatem to je krapet vedle. Takový bohatě vybavený Elegance má hmotnost včetně řidiče 75kg a 90% plné nádrže 1.650 kg. Moje 200 koňová verze narvaná příplatky má dle COC 1.690 kg. Prázdná má 1.586 kg a celkovou má 2.180 kg, protože má hliníkový motor.
110kW verze uveze o cca 20 kg víc.
Jinými slovy můj uveze 594 kg a 110kW cca 615 až 675 kg. Když to ponížíš o řidiče a palivo, tak zbyde pro zbylou posádku a bagáž ještě cca 490 až 550 kg. Podle výbavy a výkonové verze. To neokecáš.
110kW verze uveze o cca 20 kg víc.
Jinými slovy můj uveze 594 kg a 110kW cca 615 až 675 kg. Když to ponížíš o řidiče a palivo, tak zbyde pro zbylou posádku a bagáž ještě cca 490 až 550 kg. Podle výbavy a výkonové verze. To neokecáš.
https://www.auto.cz/…psi-forme-133654 Nic okecávat nemusím,tady je pohotovostní hmotnost uvedena 1960kg a nosnost 665kg.Ale celkovou 2625kg jsem nenašel. Nejsem si jistý, ale celková by měla být 2280kg, tudíž nosnost 320kg.
90%nádrže nafty váží 29kg?To máte lehkou naftu, nebo jak to je?
Aby to nebylo, jako 3,9l/100km ale s profilem trasy cca 250m z kopce. :D
Takže aby to bylo fér, je potřeba Ceeda brát také podle údajů v TP. A ten nemám.
To je můj názor.
90%nádrže nafty váží 29kg?To máte lehkou naftu, nebo jak to je?
Aby to nebylo, jako 3,9l/100km ale s profilem trasy cca 250m z kopce. :D
Takže aby to bylo fér, je potřeba Ceeda brát také podle údajů v TP. A ten nemám.
To je můj názor.
Děláš si řiť? Já mám před sebou COC list, jestli víš, co to je. O ty auta se zajímám a vím, co váží. Do COC se nepíšou ***, jako kdysi do prospektů. A ty mi sem hodíš link na místní server, kterej za ty roky, co sem lezu, ještě nikdy neměl jedinej test a jedinou tabulku správně? Nenech se vysmát. Čtvrt tuny sem, 300 kilo tam. Vaše auto.cz. Nejspíš někde blbě opsali 1690 a prohodili 6 a 9. To by na ně sedělo.
Špatně jsem uvedl slovo prázdná. Dle překladu z COC je 1.586 kg “Provozní” hmotnost. Což by dle českého výkladu mělo být i s řidičem, ale spíš to vypadá na špatný překlad pohotovostní hmotnosti s náplněmi. Bohužel nespecifikují to dokonale. Neuvádí zde ale ani “EU” ani řidiče.
Těch 1.690 kg je převážený konkrétní vůz se započtením EU řidiče, paliva a náplní a rezervy a nářadí a všech výbav atd. Prostě komplet auto, které jakože jede po silnici. Prostě mi zbývá 490 kg na vše ostatní. A jiné motorizace a výbavy mohou unést klidně o 50-60 kilo navíc. Nebudu to teď ale hledat.
Špatně jsem uvedl slovo prázdná. Dle překladu z COC je 1.586 kg “Provozní” hmotnost. Což by dle českého výkladu mělo být i s řidičem, ale spíš to vypadá na špatný překlad pohotovostní hmotnosti s náplněmi. Bohužel nespecifikují to dokonale. Neuvádí zde ale ani “EU” ani řidiče.
Těch 1.690 kg je převážený konkrétní vůz se započtením EU řidiče, paliva a náplní a rezervy a nářadí a všech výbav atd. Prostě komplet auto, které jakože jede po silnici. Prostě mi zbývá 490 kg na vše ostatní. A jiné motorizace a výbavy mohou unést klidně o 50-60 kilo navíc. Nebudu to teď ale hledat.
V pořádku, víš že se v testech auto.cz píšou nesmysly, Tak stejně přistupuji k informacím o nosnosti Ceedu, prostě pokud to neuvidím v COC listu, nebo TP tak těžko soudit.
To je celé, myslím si, že v tom si rozumíme. Autory zdejších článku totiž moc realita nezajímá. Pokud jim nemám věřit jeden udáj, proč bych měl další?
Rozdíl 104kg mezi (prázdnou) provozní a pohotovostní hmotností je celkem zajímavý, tak jsem byl zvědavý co ten rozdíl dělá,ale kvůli mně nic nehledej.
Provozní hmotnost je většinou o 75kg těžší než pohotovostní, do provozních hmotností se počítají vyjímečně i některé odjímatelné věci.
Špatné překlady nechme být, ještě možná narazíme na něco více. :-!
To je celé, myslím si, že v tom si rozumíme. Autory zdejších článku totiž moc realita nezajímá. Pokud jim nemám věřit jeden udáj, proč bych měl další?
Rozdíl 104kg mezi (prázdnou) provozní a pohotovostní hmotností je celkem zajímavý, tak jsem byl zvědavý co ten rozdíl dělá,ale kvůli mně nic nehledej.
Provozní hmotnost je většinou o 75kg těžší než pohotovostní, do provozních hmotností se počítají vyjímečně i některé odjímatelné věci.
Špatné překlady nechme být, ještě možná narazíme na něco více. :-!
No, myslím, že v tom jsou právě ty čachry s odnímatelnými částmi (Hever, rezerva vs lepící sada a podobně). Dnes se dostat k relevantním údajům je nadlidský úkol. Často na salonech/servisech vůbec neví, která bije, importér a jeho technické oddělení jakbysmet a tak píšou do Německa, Japonska, Francie a čekají na nápady podobných šašků. Nová doba, holt...
Nikdo nic neví, nikdo za nic nemůže a všichni to akceptují.
Každopádně z testu nedělám závěry o nosnosti Ceedu, ale vím, že to s ním není úplně slavné. Ideální by bylo kdyby to nějaký majitel uvedl na pravou míru.
Nikdo nic neví, nikdo za nic nemůže a všichni to akceptují.
Každopádně z testu nedělám závěry o nosnosti Ceedu, ale vím, že to s ním není úplně slavné. Ideální by bylo kdyby to nějaký majitel uvedl na pravou míru.
Ja si nové auto u zákazníka vždy nechám prevazit, abych věděl jak to sedí s coc. Ten mám v angličtině, takže nebude problém v překladu. Bod 13, "Mass in running order" 2125kg, bod 13.2 " Actual mass of the vehicle" 2180kg. Váha ukázala 2200kg s cca 1/3 nádrže bez řidiče. Z toho odvozuju, že první je váha základní verze, druhá je aktuálního auta s výbavou, bez řidiče a náplní. I když jen 55kg navíc na výbavě mi moc nesedí.
Souhlas na kombi ta nosnost je malá, v rámci nižší střední,Octavie viz výše odkazy na katalogy, také žádná hitparáda,naprosto srovnatelné. To už SUV mají vyšší nosnosti než kombíky.
Nestudoval jsem skutečné nosnosti H/K i30/Ceed a spol., tak nechci soudit. Na druhou stranu, když dáš na Passat Variant 18" a víc, nafoukáš dle EU tlaků a jedeš sám po český silnici 3. třídy plný děr a záplat a nemáš DCC, tak to není moc fajn zážitek. Ty pružiny musí něco unést a v kombinaci s MQB žádná hitparáda.
Taky proto jsem vzal 17" DCC a ufouknul na 2,35/2,3 baru a krom gum od novoty vybírám pokud možno s ne extra vysokými indexy nosnosti a tvrdými bočnicemi. Raději oželím žiletkově přesné reakce na volant, ale dopřeju si kýžený komfort. Takto nastavený Passat je už vcelku snesitelně pohodlný.
A rozdíl je i naladění sedanu, který už není v nabídce. Ten byl lehčí a zatížení zadní nápravy bylo též nižší min. o 20-30 kilo. Už nevím přesně. U Arteonu je to to samé. A proto taky TSI v sedanu na 17" S DCC bylo parádní a TDI Variant bez DCC na 18-19" jako trakař. Vliv měla i tuhost kastle a přirozené odhlučnění sedanu.
Taky proto jsem vzal 17" DCC a ufouknul na 2,35/2,3 baru a krom gum od novoty vybírám pokud možno s ne extra vysokými indexy nosnosti a tvrdými bočnicemi. Raději oželím žiletkově přesné reakce na volant, ale dopřeju si kýžený komfort. Takto nastavený Passat je už vcelku snesitelně pohodlný.
A rozdíl je i naladění sedanu, který už není v nabídce. Ten byl lehčí a zatížení zadní nápravy bylo též nižší min. o 20-30 kilo. Už nevím přesně. U Arteonu je to to samé. A proto taky TSI v sedanu na 17" S DCC bylo parádní a TDI Variant bez DCC na 18-19" jako trakař. Vliv měla i tuhost kastle a přirozené odhlučnění sedanu.
Arese
Kia Ceed je jeden z posledních koupitelných kombíků nižší střední třídy, ale ta testovaná konfigurace je fakt tragická: pokud odhlédnu od neslušívé barvy, tak rozhodně bych zvolil cenově nesrovnatelně výhodnější benzinový čtyřválec 1.5 T-GDI, samozřejmě v kombinaci s manuální převodovkou. A výbavu takovou, abych dostal skvělý bonus mechanické P brzdy a k tomu klasické fyzické "budíky" a co nejméně elektronických debilních asistentů! Takový Ceed kombi je opravdu skvělou volbou! :-) :yes:
K čemu je dobrá mechanická parkovací brzda a klasické fyzické budíky?
Ke skvělému pocitu, že nemám auto zasr.né zbytečnou elektronikou! :-)
Autorádio a klimu v autě máte? Protože netuším, v čem jsou digi budíky takový problém a rádio ne.
No, až ti po letech ten digitální nesmysl odejde, tak pochopíš. Samozřejmě to samé platí o elektrické parkovací brzdě s drahým elektromotorem pod autem atd. O vysloveně otravných až nebezpečných jízdních asistentech (zejména udržování v jízdním pruhu, zasahující do řízení) ani nemluvě. :-O :-( :no:
Tom Pro
Mam tuto barvu, ale 1,5 benzin 118kw s manualem. Auto pro rodinu za 490tis. Najeto mame 18tis. Olej se dela po 15tis, to je fajn. Auto je to dobre. Po předchozích bmw, mustangu, mini cooperu jsem chtel rodine auto u ktereho mi nebude vadit že to mladej okope a bude mit pod sebou nastlano. Nicmene kdyz se podivate pod auto, vidite kde se usetrilo. Material výfuku, nektere kryt a pod z tenkého materialu. Okna se pri stažení lehce viklaji, dveře po zabouchnuti lehce zadrnčí a neni to zuchnuti jako u vw, bmw. Auto bylo na letnich hankook. Gumy bídný, mekka bocnice, auto od rychlostech 90 v zatackach plave a je dost nejisté. Ted na zimnich o stejnem rozměru Continental nebe a dudy, jistota a i komfort dobrý. Spotreba 5,2 dlouhodoba za 18tis. Vetsinu casu dalnice do prace na tempomat 120. Jednou za 14 dni necham motor i turbo poradne roztocit. Motor je tichej, ma rad otacky. Ano, ta cena odpovida. Nicmene bracha s novym golfem je spokojenejsi vic. Pro me to pro rodinu prijde ok, jen nesmim na to auto tlacit a nebo opravdu nasadit kvalitni pneu. Je fajn vypnuti stop start a asisentna pruhu stiskem tlacitka. Naopak autopilota nečekaně využívám dost pri dojizdeni do prace. Jen kazdou pul minutu zataham za volant a auto si jede samo.
Divne, ja na hacookech najezdil hodne a zadne plavani u sesterskeho Hyundaie sem nezaznamenal
tie Hankooky boli fakt tragedia, taktiez vyfuk, aj stlpik riadenia volantu, aj zvukova izolacia, brzdy uplne blato, lak jak vodovky,.... uz sa mi ani pisat nechce
A s čím je brácha spokojnejší. Ceed má momentálne aj u nás pomer cena / hodnota v mainstreame najlepšie ponuky. Kórejci na to idú dobre len dve obavy by som mal . Cena servisov / 7 rokov / a kvalita . Ak Ceed tak jedine s 1.5 T-GDi ale za +/- 830 000 kč je tu aj https://www.sauto.cz/…variant/19159398 alebo https://www.sauto.cz/…t/leon/173605647
lamal
´´slovo pohoda. Dokonale totiž vystihuje jak pobyt na palbě´´ - chcelo by to edit :-)
Pekne auti aj farba, Kia ponuka velmi pekne palety, videl som aj odtien oranž/hneda/zlata ten bol velmi fajny.
Pekne auti aj farba, Kia ponuka velmi pekne palety, videl som aj odtien oranž/hneda/zlata ten bol velmi fajny.
Anonym
bohuzial jedine normalne auto je teraz Ceed, ale to neznamena ze jedine kvalitne.
Je mi luto ze VAG ma problemy s dodanim vozidiel, a toyota je draha, inak by bola Kia na spodku predaja (tam kde patri).
Neschopnost VAG iba nahrava smejdom z Kie.
Iluzie o kvalite Kie som stratil po osobnej skusenosti, a staci si pozriet ze aky dzihad sa vedie v USA proti H/K tak clovek pochopi ich predajnu filozofiu.
Btw, Ceed ma vzadu najmensi priestor v porovnani s napr. Focus, Scala, Octavia, Golf, Leon...
A este pikoska, v tom slavnom teste kde dopadol ten proceed akoze dobre, spominaju hrdzu ako negativum, co aj sedi, staci si pozriet video kde vidno dutiny bez akejkolvek protikoroznej ochrany. Taktiez hrdzave zadne sedacky. Good luck.
https://www.youtube.com/watch?…
https://youtu.be/M6ddATGiYIE
Je mi luto ze VAG ma problemy s dodanim vozidiel, a toyota je draha, inak by bola Kia na spodku predaja (tam kde patri).
Neschopnost VAG iba nahrava smejdom z Kie.
Iluzie o kvalite Kie som stratil po osobnej skusenosti, a staci si pozriet ze aky dzihad sa vedie v USA proti H/K tak clovek pochopi ich predajnu filozofiu.
Btw, Ceed ma vzadu najmensi priestor v porovnani s napr. Focus, Scala, Octavia, Golf, Leon...
A este pikoska, v tom slavnom teste kde dopadol ten proceed akoze dobre, spominaju hrdzu ako negativum, co aj sedi, staci si pozriet video kde vidno dutiny bez akejkolvek protikoroznej ochrany. Taktiez hrdzave zadne sedacky. Good luck.
https://www.youtube.com/watch?…
https://youtu.be/M6ddATGiYIE
A zase ty stokrat vyvracene lzi zakomplexovaneho ubozaka s fake recenzi, keremu korejec ojel starou a tak bleje ty svy houna pod kazdym clankem o H/K.
Je ti ľúto že VAG má problémy, hmm, za ktoré si môže len sám. Toyota je drahá - v porovnaní s čím? Zrovna keď otvoríš aktuálny cenník VAG tak zistíš, že tá toyota až taká drahá nie je a ešte ti ju dodajú v reálnej dobe :D:D .
Výbava Exclusive:
1.5 T-GDi 118 kW (Benzín, Manuální převodovka); 118 kW (160 k)
529 980 Kč
Zahrnuje slevu 30 000 Kč
1.5 T-GDi 118 kW 7DCT
(Benzín, Automatická převodovka DCT); 118 kW (160 k)
579 980 Kč
Zahrnuje slevu 30 000 Kč
1.6 CRDi 100 kW MHEV
(Nafta, Manuální převodovka); 100 kW (136 k)
634 980 Kč
1.6 CRDi 100 kW MHEV 7DCT
(Nafta, Automatická převodovka DCT); 100 kW (136 k)
684 980 Kč
Hlavně je ale zapotřebí tlačit benzín, i když by si každý měl prvně vozy otestovat, zapřemýšlet a teprve potom objednat.
Benzín je určitě lepší na krátké cesty, ale já bych nikomu nevykládal, že je apriori lepší benzín, protože je levnější :-):-):-) Každý ať si vybere sám.
V tomto případě diesel nedává smysl před benzínem,,,
Vtip dne.diky za pobavení.
Do toho smard a emise způsobující astma, chopn, snižující inteligenci atd. A jako bonus ještě vyplaznout za horší motor 100tis navíc.
Hele, ještě dejme tomu, mít v nabídce jen tříválcovej litr v benzínu s 70-80kw, vs 1.6 nafta 100kw, tak to ještě pochopim, kdo jezdí naloženej, jezdí hodně dálnice, tak tam to smysl mít bude, proti tomu litru, ale né proti silnějšímu R4 turbobeníznu, ještě za příplatek 100 litrů, tady je vidět, že Win je fakt Troll, protože tohle by snad vážně nenapsal ani Áda
Je vidět, kdo technice rozumí.
"emise způsobující astma, chopn, snižující inteligenci atd"
Jen bláboly bez argumentů. Ale na to jsme si tu už všichni zvykli, že jsi v tomto stejný jako windiesel.
https://mde.maryland.gov/programs/air/mobilesources/pages/dieselhealthandenvironmentaleffects.aspx
https://erj.ersjournals.com/…content/17/4/733
https://oehha.ca.gov/air/health-effects-diesel-exhaust
https://www.epa.gov/dera/learn-about-impacts-diesel-exhaust-and-diesel-emissions-reduction-act-dera
https://particleandfibretoxicology.biomedcentral.com/…2989-022-00450-5
A tak by se dalo pokračovat do nekonečna.
https://particleandfibretoxicology.biomedcentral.com/…0450-5/figures/1
„Jestliže se člověk hádá s blbcem víc, jak půl minuty, hádají se už dva blbci.“
Jsi vytočený jak klíště :D
A ještě bych doporučil nějaké ginko a rybí tuk, aby jsi neztrácel paměť. Já rozhodně nezbrojím proti dieselům, naopak často píši, že "tam a tam" diesel vyloženě chybí. ;-)
Ale jedná se o kompatní kombík s rozdílem ceny přes 100 000. Schválně si spočítej, jak dlouho by jsi musel jezdit, aby jsi ten rozdíl vůbec dorovnal.
Já nad TDI hooodně dlouho váhal a pořád si nejsem 100% jist, že to byla nejlepší volba. Ale nestěžuju si vůbec. A to šlo o mnohem dražší a větší a těžší a výkonnější vůz a rozdíl v ceně byl okolo 60 tisíc (cca 5% konečné reálné ceny vozu) a nafta v době objednávky byla o cca 2 Kč níž, než benzín. A TSI mělo o 80Nm méně a o kW plus mínus stejně. Na papíře o 7 méně. A TDI si vezme cca o 2 litry míň. Takže zde šance na návratnost nějaká pořád je.
Za současné situace ale řešit lehký kombík nižší střední a za cenu o 105 tisíc nižší (skoro 20% rozdíl v ceně) dostat skoro o 30 koní víc, lepší kulturu pohonu, nižší pojištění atd. atd., neváhal bych ani vteřinu a šel do benzínu. Návratnost nafty je zde přibližně nikdy.
Arkana s hybridem v průměru o 1.5l nižší spotřeba než diesel. Už ani v tech SUV ten diesel nedává smysl.