Takze hud je nyní nutností. Pristrojovy štít jako v bz4x znamená, že na něj člověk nevidi, nebo si volantem lesti koule v neprirozene a nebezpecne poloze. Stejnej nesmysl jako icockpit.
Absolútny súhlas že i-Cockpit je zlý pretože v 308 pri max spustenej sedačke a max vyvýšenom volante som mal volant pri mojej výške 187 cm stále medzi kolenami aj keď niektorý tu písali že kecám. Ináč prvý Prius ktorý vyzerá k svetu len škoda že ho nebudú v EU ponúkať napr. s tým novým výkonnenejším1.8 hybridom. Bol by to medzistupeň medzi Corollou a Camry. V designe urobila Toyota za posledných 5 rokov podľa mňa riadny posun k lepšiemu ale my máme našťastie vo VW už Kabáňa takže čakáme na nový Passat, Golf / fl /, Tiguan... aby sme sa mohli vráťiť na pôvodné pozície v predajoch a deklasovali konkurenciu :-):-):-) / to bol pokus o vtip / A hneď - 2
Souhlasím. Dokonce bych řekl, že dnešní Toyoťáký design je v mainstreamu absolutní špička. No chápu, nemusí se líbit každému, ale vypadá to, že většinově se líbí. Samozřejmě většinově na Zeměkouli, nikoli v nejchytřejším Česku.
Tak hlavně aby ta designová špička nebyla jen hezká, ale i funkční. Vzhledem k tomu, že vidím na páčkách pod volantem otočné prstence a samotný volant je plný tlačítek, to bude ergonomicky jako vždy - k vzteku. Navíc mi přijde, že mají stěrače nalevo a světla napravo. Někdy mám pocit, že toyoty dělají chytří lidi, kteří ale jezdí metrem, protože kdyby ty auta řídili, nemohli by některé věci udělat tak, jak je dělají.
Prius 2. generace mel na volantu 16 tlacitek, prakticky na vse (vcetne ovladani klimatizace). Lepsi ergonomii jsem u auta od te doby nezazil, prakticky nebylo nutne sundat za jizdy ruce z volantu. Naprosto neporovnatelne s dnesnimi auty, kdy clovek musi bud matlat po displeji a hledat spavnou ikonku, nebo v lepsim pripade nekde u kolene hledat spravne tlacitko.
O ergonomii hlasoveho ovladani diskutovat nebudeme, doufam ;-)
Tlačítka na volantu, od generace 3 vizualizují pozici prstu na tlačítkách na displeji. Nic lepšího jsem nezažil. Ale má pravdu s těmi stěrači a světly, jakoby ty páčky byly opravdu prohozené naopak. To by tedy byl vážně úlet....
To si spíš hrál grafik. Na první fotce interiéru, s modrým podsvícením, jsou normálně. Na fotkách s červeným podsvícením obráceně. Takze za mne odhaduju, že nikdo nevymysli znovu kolo, ale jen grafik to otocil z nějakého důvodu.
Tak je to jasné. Z pravostraneho řízení udělali levostrane jednoduchým převrácením obrazku. Pak to odpovídá jednak pedalum, jednak packam pod volantem. To uz by bylo lepší, kdyby to nechali tak jak to bylo nafocene.
Za mě je potřeba v tomhle najít nějakou rovnováhu, přečudlíkované volanty taky úplně nemusím.
Osobně mi třeba víc vyhovuje tempomat na páčce než na volantu (ale už jsem si zvykl). Kdybych si měl vymýšlet, tak bych bral na každé straně volantu jeden roller a okolo tak 4-5-6 tlačítek. Když jich tam je víc, tak ne že by to byl vyloženě problém, ale spíš se mi to nelíbí.
PS: jo, jasně, vím jak vypadá volant u Formule :-)
Urcite je ten pristrojovy lepsi, ako napr. v Enyaqu, ked ho nevidim cely kvoli volantu. Nechapem, preco cele roky nutili automobilky pozerat ludi niekde za volant a dokonca to ludia povazuju za normalne :-) Zase na druhej strane, v 308ke je to tiez zle. Ale v 2008ke v pohode. Ked v tom nizkom priuse musi clovek lezat, tak asi je logickejsie, aby pozeral nad volant, nie niekde za. Ale idem pozriet fotky :-)
Zvenku celkem povedený design, ale nic, co by uhranulo. Spíše příklon k průměrnému většinovému vkusu. Co zůstalo je to, že zadek umí Toyota dělat většinou lépe, než předek. Pro mě příliš úzké světlomety, nelíbí se mi tolik. V interiéru opět úlitba většinovému průměrnému vkusu. Celkem nepřekvapivě, podobné řešení, jako bz4X. Paradoxně, bz4X uvnitř více připomíná Prius, než sám nový Prius. Takže nejvyšší známka 10 u mě zůstává pro můj Prius 3. generace. Tam je oproti tomuto novému vidět absolutní snaha tím designem zvenku i zevnitř zaujmout. Ano, 4. generace HEV taky chtěla zaujmout, ale přestřelila. Teď už se chce Toyota jenom vetřít průměrákům, hlavně neurazit Johnyho Average.
Jo a z nuly na 100 má ten nový za 6 sekund.
Je škoda, že musíme trpět pod nadvládou ekoteroristů z EU, kterým takováto auta, jako je Prius, smrdí. Abyste tomu rozuměli, já nechci pryč z EU. Já chci, aby pryč z EU vysmahli všichni ekoteroristi.
Si robis srandu s tym znamkovanim :D ok, tretia generacia bola vcelku pekna, ale ta sucasna stvrta je totalny japonsky ulet, strasne nieco. Zato tento novy Prius ma u mna za dizajn bodov ako vsetky predosle generacie dokopy. Uplna supa, ved to vyzera ako sportove 4 dverove auto a nie rodinne MPV ku ktoremu mal vzdy Prius najblizsie. Totalna pecka, neviem uz ani co by molho byt na tom lepsie. Co sa tyka interieru, ten je tiez pekny, akurat by som asi pristal skor na umiestnenie "vodicskeho LCD" na klasickom mieste a nie nad volantom. Ale snad vedia co robia a volant nebude s vyhladom na LCD zavadzat.
Trosku ma ale sklamalo ze v EU nebude v predaji verzia s klasickym hybridom. Pokial majitel nebyva v dome ale v bytovke kde nema moznost nabijat tak PHEV si myslim nema moc zmysel, prave naopak...
Za mě hodně velkej skok kupředu, po koukatelné trojce a podivuhodné čtyřce je tu za mě první opravdu hezký Prius... vypadá to hodně dynamicky, super.
Ten zub u světel bych si teda klidně odpustil, ale to je relativně detail.
Presne tak. PHEV je nezmysel, ma vsetkty nevyhody ICE a BEV. Ak uz mam kde nabijat a uz si dam tu namahu a zapojim si tam ten kabel, tak si uz rovno kupim BEV a nabijem si na stovky km.. Ak nemam kde nabijat, kupim si HEV za prijatelnejsiu cenu. Vacsina Priusov predanych v EU su HEV, takze toto je velmi nepochopitelny krok. Tak ci tak, Hondacky e:HEV je jepsi system ako Toyotacky THS, aj ked sa mi Prius 5 paci viac ako Civic, priplacat za pre vacsinu nepouzitelny PHEV u Toyoty by bol nezmysel.
.... auto pěkný, o pohon, funkčnost a spolehlivost asi není třeba se u Toyoty bát. Spotřeba jak jako EV tak jako hybrid bude asi skvělá.
Takže proč ne.... kdo chce obyčejný hybrid, může ušetřit kotel peněz a koupit si Corollu ne?
U Priuse PHEV bych osobně viděl problém v tom, že kdo kupuje PHEV, logicky s tím hodlá čas od času jet delší cestu (jinak by si mohl rovnou koupit EV ne?) a Prius prostě není Superb iV no.... Na lyže bych do něj rodinu asi cpát nechtěl. Ale takovým těm euro-rodinkám na západě které už beztak nelyžují a k moři lítají tohle auto asi může v pohodě celoročně posloužit. Ne každý národ je takový převážeč nákladu jako Češi.... :-)
Samozřejmě, cenovka rozhodne, jestli ta kára dává smysl nebo ne.
Presne tak, normální HEV v priusu už nemá moc význam u nás. Nepraktické auto se stejným pohonem jako v corolle např. Když má toyota hybrid napříč modelovou řadou, místo pro prius je spis v tom PHEV, kterej je jinak jen v RAV4.
Já právě nechápu k čemu je dnes Prius? Býval to model pro zkoušení nových pohonů (hybridů), ale Toyota má dnes hybridní prakticky celou modelovou řadu a pro EV vyčlenila ještě další řadu, tak nerozumím kdo je zákazníkem nového Priusu?
Ačkoli v novém Priusu se zatím nezkouší spalování vodíku ve válcích, jak bylo o tom spekulováno, přesto je v něm opět zase nová a vylepšená verze hybridního pohonu. Jak v HEV tak i v PHEV. Opět větší účinnnost a výkon plus nižší spotřeba. Ano, není to žádná revoluce jako v roce 1997. Je to jen takové japonské vylepšení o 10 procent v každé etapě. V prezentaci je přímo zmíněno, že ve své třídě je to nejlepší hybridní pohon na světě. Někteří lidé slyší na to, že jejich auto má špičkovou techniku a třeba i oželí veliký kufr, ačkoli....kdokoli viděl kufr v mé 3. generaci tak uznal, že není špatný.
Kufr maji Priusy tak nejak normalni, odpovidajici tride. S vyjimkou PHEV verze aktualni generace, pochopitelne. Ale i s tim jsem odvezl ctyrclennou rodinu k mori, takze to neni zas tak strasne :)
Řekl bych, že to viděli u toyoty podobně jako ty, a proto vypadá nový prius, jak vypadá, tedy hezký liftback, žádné "experimentální" tvary a řešení. Otázka, jak to bude s cenou v porovnání s corrolou combi nebo i ravkou, protože tohle už se dá používat jako normální rodinné auto. Navíc hezké, žádný toyota knír, žádný asijský unisex design, já jsem mile překvapen. :yes:
no tím že to je normální rodinné auto, tak už to lidi můžou klidně porovnat i s Octávií iV.... Toyota bude s celkovou odladěností hybridního systému dál, ale na klasické PHEV ježdění (EV do práce, fosil na víkend) bude i ta Octávka na pohodu.... zvlášť pokud bude o půl mega levnější.
S tou Corollou udělali zajímavý krok stranou... Prius jen PHEV a Corolla jen HEV, takže to vlastně nebude přímo porovnatelné...
Prius Prime byl okolo milionu už někdy 2018...
To jo.
Nevím jak to mají s cenama jinde, u nás byl Prius znatelně dražší než Corolla i jako HEV, jako PHEV počítám s cenama nad úrovní toho kde byl Prime, tj. výrazně přes milion... takže pokud se Dinar ptal na cenové srovnání s Corollou, tak tam je kombík s dvoulitrem od 800t... Prius bude tak 1,1M?
Za základ? Podle mě by to tak nějak být mohlo... ale samozřejmě solární střecha a větší kola a ventilovaný sedačky budou extras.
Chápu že pokud stála Prime 1M už 2018, tak jenom inflace by to zvedla na 1,2... a technika je o dost lepší (větší baterka, lepší dynamika). Touhle logikou by dávalo smysl spíš třeba 1,25... ale Toyota občas nacení novinku docela vstřícně a pak postupně zdražuje. Beru 1,1 jako takovej spodní/realistickej tip, pokud udělají nějakou "base" verzi.
U nas ty prodeje budou asi mizive, ale jsou zeme kde je Prius hodne silna znacka a spousta lidi mu da prednost pred treba Corollou.
Nevim, jak to bude vypadat u nove generace, ale Prius byl vzdy krome pohonu take vykladni skrini toho, co Toyota umi. A mel "vyssi" vybavu nez srovnatelne modely (treba Corolla). Vezmi si, ze 2. generace se zacala prodavat uz v roce 2003 a mela bezklicovy vstup, Bluetooth a ovladani hlasem, to v te dobe nebylo bezne. Nevim co ukaze ta 5. generace, ale minimalne PHEV Corolla neumi a ne kazdy chce RAV4 (s jeji cenovkou).
tak třeba já měřím 190cm a za mnou dcera která má už skoro 170cm - vlezem se v pohodě do Priusu? A čtvery velké lyžáky, helmy atd., prostě na dovolenou na lyžích moje rodina zvládla zaplnit i kufr a rakev klasického Mondea kombi. Jasně, nějakých krámů bych se zřekl, ale prostě mám jen pochybnost jestli by to bylo pohodlné.
Do auta byste se vesli urcite, Prius ma odjakziva vic mista na zadni sedacce nez by clovek cekal. Ohledne tech veci nevim, kdyz zaplnite Mondeo :)
Tady je fotka z 2. generace se sedadlem ridice posunutym uplne dozadu https://moje.auto.cz/?… Mista na hlavu take dost. Aktualni generaci vyfocenou nemam, nechce se mi kvuli tomu uklizet po detech ;-)
Prius vždy překvapí místem, které by nikdo nečekal, než to vidí nebo vyzkouší. Typicky jde o prostor na nohy na zadním sedadle, prostor nad hlavou všude, prostor na šířku a v neposlední řadě i kufr.
Prius PHEV znesie skôr porovnanie s plug-in hybridnými hatchbackmi v C segmente (Golf, Leon, 308, Astra,..).
U nás vraj bude Prius zase len ako PHEV, hoci s týmto dizajnom nového by sa podľa mňa uživil aj ako štýlovejšia alternatíva ku Corolle. To je zásadný rozdiel oproti predchodcovi. No a ešte môže byť argumentom pohon všetkých kolies kto by po ňom veľmi túžil.
Kde jsi přišel na pohon všech kol? Jako neříkám že ne, na těch fotkách "něco" vzadu je a Toyota ten přístrk malým motorkem umí... v článku tady se ale píše jen o elektromotoru vpředu, o zadním motoru nic... a na Toyota.com pro jistotu není vůbec nic.
"Pod kapotou se ukrývá nová generace plug-in hybridního motoru, který kombinuje 2,0litrový spalovací motor o výkonu 111 kW a nový vpředu uložený elektromotor o výkonu 120 kW."
Tu sa v tlačovej správe Toyoty spomína aj E-Four systém. Možno ho bude mať len HEV, ktorý sa na náš trh nedostane, neviem.
https://global.toyota/en/newsroom/toyota/38225618.html
V tom tvém odkazu je to dost jasné, tam je eFour uvedený jen u toho HEV... a i na tom obrázku je (asi) vidět, že PHEV vzadu žádný motor nemá (a nemá ani kardan).
Re: Baterka je 1,55x kapacitnější + solární střecha s vyšší
Ráno som to čítal na Motor1, odvolávajú sa tam na britskú tlačovú správu z februára tohto roku. https://media.toyota.co.uk/wp-content/uploads/sites/5/pdf/220203M-Prius-Plug-in-Press-Pack.pdf
Aj tak to síce úplne nesedí, ale teda vychádza to pri novom Priuse na dojazd 82,5 km. Je však otázne z ktorého údaju vychádza tá info o navýšené EV dojazdu o 50%. Známy má plug-in RAV4, tá má väčšiu batériu a spraví max. 80 km na jedno nabitie.
Re: Baterka je 1,55x kapacitnější + solární střecha s vyšší
Tak to se odvolavaji dost blbe, protoze tahle tiskova zprava se tyka aktualniho Priusu PHEV 4. generace :) Navic tam nic o dojezdu priblizne 90 km nepisou, je tam "34 miles" coz je tech soucasnych 50 km.
Re: Baterka je 1,55x kapacitnější + solární střecha s vyšší
Ešte raz a pomaly. V súčasnej tlačovej správe k 5. generácii Priusu sa pri PHEV verzii píše, že má o 50 percent väčší elektrický dojazd, ako predchodca. Lenže koľko to je? Motor1 sa v linku, ktorý som dal vyššie preto odvoláva na tlačovú správu 4. generácie Priusu z februára 2022, teda poslednej, kým prišla nová generácia. A v nej je uvedené, že má dojazd 34 míľ, čo je zaokrúhlene 55 km. V tej istej tlačovej správe je však aj tabuľka, kde je uvedený maximálny el. dojazd až 39 míľ (63 km).
Keďže nový Prius má mať o 50 percent väčší EV dojazd, znamenalo by to, že o 27,5 až 31,5 km viac ako 4. generácia. Z toho teda Motor1 vychádzal, že nový Prius PHEV by teda mal zvládnuť 82,5 až 94,5 km. Už sa rozumieme?
Libi se mi, jak Toyota u Priusu porad predelava strechu. U 2 generace byl nejvyssi bod zhruba nad ridicem, ve treti ho posunuli dozadu pred spolujezdce a prohlasili to za zlepseni, ve 4. generaci ho zase posunuli zpatky a prohlasili to za zlepzeni, ted je zase koukam az mezi ridicem a spolujezdcem :)
Ale že minusovací trotl zase jede...
Myslím, že jde o interní souboj mezi designérem a "CX-ářem" :-) Jednou vyhraje ten, pak zase ten. Dnešní prezentaci vedl šéf-designer, takže protentokrát vítězí design.
Kouknul jsem, co se pise jinde. Vypada to, ze zatimco 4 generace zlepsila hlavne podvozek (a to vyrazne), efektivitu pohonu a pridala PHEV. 5. generace se zamerila hlavne ne vykon pri zachovani efektivity (to auto nebude ve sve kategorii zadne orezavatko) a pridala veci, ktere driv v Priusu nebyly (panoramaticka strecha, pametove sedacky apod.)
6,7s, ne? Nechci být hnidopich, ale 6,0 a 6,7 je rozdíl.
To je slušné číslo, +- odpovídající autu téhle velikosti s 220k FWD... 6,8s měla minulá generace Octavie RS se 162kW, takže to tak nějak odpovídá.
Akurat tie kola som uz niekde videl... ale sedia aj priusu... takze fakt paradicka.... nevidim jediny zadrhel... po predoslej neforemnej hruze konecne pekny ... ale ze na paradu prius :yes:
Ale ze sakra na paradu ... vyvazenie hmoty .... proporcie... kolesa.... celkovy dizajn.... charizma... vyzarovanie... emocie.... voci bakelitovej zuvacke predchodcovi razom rozdiel dvoch dekad :yes:
Ucinnost je o neco lepsi, ale ne o moc. Cisla jsou zatim dost vagni. Je to spis takovy modni doplnek pro krajiny s vysokym mnozstvim slunecniho svitu (cti: hlavne Kalifornie).
Nejsem si jisty, jestli je jizni Evropa ekonomicky v takove situaci, aby tam v nejake podstatnejsi mire lide kupovali Prius se solarni strechou. Ale na rovinu priznavam, ze to vlastne nevim. Zato Kalifornie je myslim idealnim prodejnim mistem pro tuhle konfiguraci.
Tak tentokrát Toyota v případě řady Prius poprvé velmi příjemně překvapila - proti obludnému předchůdci až neuvěřitelně pohledný design, hezčí interiér i zásadně lepší jízdní výkony lze jen pochválit! Pokud se zlepšila i řidičská atraktivita, bude nový Prius prvním skutečně přitažlivým vozem s tímto jménem! :-) Bravo, Toyoto! :yes:
Ne, proč? Já přece netvrdím, že si ho koupím. To není ani nikdy nebude auto pro moji zákaznickou skupinu. Ale nemám žádný problém ocenit konečně pohledný design i výrazně zlepšené jízdní výkony. :-)
Ona uz ta 4. generace je ridicsky nekde jinde nez ty predchozi, ale nebylo tam tolik koni pod kapotou. Nikdy to ale nebude auto pro ty, co chteji projizdet zatacky bokem napred :)
možná trochu zlepšuje Cx, ale kolik se kvůli němu propálí na klimatizaci?
Jinak parádní plug-in a i jinak bratelné auto (určitě nejbratelnější Prius všech dob - byť kdo touží být natruc za mimoně, může být zřejmě trochu zklamán...)
potřeba neustálého dobíjení, čili pro většinu lidí bydlících v nájemních prostorách s parkovací plochou na ulici naprosto nevhodná varianta, nemyslíš ? ;-)