Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Byli jsme u dálkového měření emisí: Šidítko poznají na dálku!

Spoléháte na to, že se závada na emisním systému zjistí jen jednou za čas na periodické prohlídce ve stanici měření? Omyl! Policie testovala dálkové měření emisí a my jsme byli u toho.
Zpět na článek
20. 11. 2022 18:14
21. 11. 2022 16:15
21. 11. 2022 07:51
Avatar - Barry Lyndon
20. 11. 2022 16:04
hezké, že už se řeší i oxidy dusíku na dálnicích,
ale my asi tak 1000x urgentněji potřebujeme řešit emise sazí (a na nich navázaných karcinogenů) ve městech.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
20. 11. 2022 17:36
Re: hezké, že už se řeší i oxidy dusíku na dálnicích,
A též ty oxidy dusíku ve mestech
20. 11. 2022 18:14
Pobavilo.
Ve státě, který dovoluje provoz čehokoli a navíc má silnice na úrovni cca Albánie a to doufám, že neurazim tu Albánii.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kari.laz
21. 11. 2022 16:15
Re: Pobavilo.
Jezdil jsi někdy v Albanii?
Avatar - Mokrous
20. 11. 2022 22:22
Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Tady se vedou křížové výpravy proti všem dieselům, včetně těch reálně čistých. Ale zcela se ignoruje fakt, že po silnicích jezdí tisíce vraků bez reálně platné STK (protože úplatky a nulová kontrola) a tisíce aut s vykuchanými DPF. A místo toho, aby takový šroty policie okamžitě na místě zabavila, tak nedělá nic. A jako bonus je internet plný šikovných a dobráckých firem, které za úplatu udělají ze slušného vozu skutečný rakovinomet a ještě se s tím chlubí a fungují. Jak to, že nesedí v base a jejich firmy nejsou zrušené? A spokojení burani můžou dál denně chlastat kýbl píva, na který jim zbylo, když nemuseli kupovat do svýho vraku novej filtr. A můžou se dál všude chlubit, jak to ochcali a ušetřili a ukazovat všem, jaký jsou bezohlední kre téni a jak pomáhají svému okolí, aby mělo nemocný děti.
A totéž platí pro SCR.
Budu velmi rád, když se přitvrdí a budou se kontrolovat i osobáky. A to píšu jako majitel dieselu.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
20. 11. 2022 22:53
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Dnes mne na dálnici blokovala Alfa 147 JTD, při snaze předjet se řadila tak, abych neměl kudy, po chvíli jsem to vzdal, protože kouřovou clonu neprosvítily ani mlhovky....jo, tahle auta ze silnic, když máš naftu, tak se o to starej a to říkám jako majitel dieslu.
Avatar - Mokrous
20. 11. 2022 23:25
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Tyhle načipovaný vykuchaný dýmovnice jsou fakt peklo. Nechápu proč je neodstavujou rovnou na místě. To se pak člověk dusí i přes nejlepší filtr vzduchu.
Přitom za moderním dieselem není problém jet hodinu v kuse a nic neucítíš.
21. 11. 2022 00:04
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Souhlas i s ostrou rétorikou, nadávám na to taky. Nejhorší je, že tyhle čoudící popelnice potkávám v Praze v Holešovičkách projíždějící přímo okolo policie kontrolující kamiony a autobusy na měření emisí! Osobáky jsem tam kontrolovat neviděl a byť je článek o kontrole na dálnici, tak je tam přístup zřejmě totožný a osobáky vůbec neřeší.

Tohle dostat ze silnic a žádný Euro 7 neni dlouho potřeba...
Avatar - Mokrous
21. 11. 2022 00:54
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Článek jsem nečetl, neb na Premium zvysoka …., ale bude to tak. Stejně je u nás vymahatelnost práva téměř nulová, zákony se píšou pro šmejdy, policie nestíhá, neumí, nechce, případně se sama účastní a když náhodou zafunguje, tak to zase právníci u soudu sfouknou a tak pořád dokola.
Takže už vidím, že až to jednou bude i na osobáky, že zase za úplatu někdo dodá razítko a pojede to dál.
Taky jsem toho názoru, že být na trhu jednoduchá dostupná a přiměřeně čistá auta + tvrdá kontrola na tyhle vraky, nebylo by třeba tlačit EV na sílu.
Chápu, že každej nemá na auto za mega a víc, ale na 5 - 10 let starej benzín určitě jo a auta starší cca 20 (max. 25 u benzínů) let by už fakt měla jít povinně do šrotu, nebo získat status veterána a mít nějak omezený pohyb. Zdanění dalšími pokutami mi nedává smysl, protože odpustky jsou podvod. Jedině nějaká úprava výfukového systému, ale to by nikdo nezaplatil. Zní to dost nedemokraticky, ale prostě šrot na silnici nepatří.
21. 11. 2022 11:21
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Zlatá slova, tesat do žuly! :yes:
21. 11. 2022 12:05
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Regulace emisí "od stolu" podle "byrokratického kritéria" (oficiální homologace emisí EuroX, laboratorní metodika NEDC atd) je přesně to, co nás dovedlo do tohoto marasmu. A plošný zákaz podle věku by bylo další byrokratické kritérium.
Do jednoho pytle by házelo třeba Škodu Octavii 1.8T z konce roku 2000 s dvěma třícestnými katalyzátory, dvěma lambda sondami, systémem sekundárního vzduchu a přísnou autodiagnostikou všech emisních systémů v reálném čase (a s možností během pár sekund zkontrolovat funkčnost techto systémů pomocí readiness kódů na STK), která měla velmi nízké emise, takže s prstem v nose splnila budoucí normu Euro 4, která měla platit až od roku 2005, se Škodou Octavií 1.9 TDI ze začátku roku 2000 s jednoduchým oxidačním katalyzátorem a podtlakově ovládaným EGR ventilem, kde která splnilo homologaci Euro 2 pravděpodobně jen díky podvodům při homologaci, přestože Euro 2 měla pro diesely zmírněná kritéria, a kde řidicí jednotka vůbec nesleduje, zda emisní systémy fungují a kdyby šel u auta z výfuku mrak NOx, tak to řidicí jednotce ani STK nevadí.
Avatar - Mokrous
21. 11. 2022 12:48
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Tomu rozumím. Určitě by to nemělo být jen tak od stolu, bez relevantních dat, nicméně trvám na tom, že auta nad 25 let stáří prostě jsou šroty dobrý leda tak na převoz brambor z pole do stodoly.
U benzínů jsem uváděl 5 let navíc a 5 let je dost. Musel by ale na trhu být dostatek těch levných malých benzínových aut pro nízkopříjmové skupiny. Což bohužel není.
Z jedný strany se všichni tváří, že 3 tunový mastodonty za 4 mega jsou normální auta pro běžný lidi a že dnes lidi neví co s penězi a z druhé strany pláč, že lidi nemají 100 tisíc na malý benzínový auto rozumného stáří, nájezdu a emisní normy.
A v reálu tu jezdí hlavně vykuchaný naftový Audiny, VW, Škody a BMW střední a vyšší třídy. Hlavně velkej motor a ještě větší kola, ať všichni vidí a na tom čínský pneumatiky, vykuchaný DPF, kradená nafta ze sudu a vstřiku před smrtí. Samozřejmě v chipu. Protože sérií se jezdit nedá, to dá rozum. A každej den přejet nejmíň 15x město sem a tam.
Na vině jsou všichni. Politici, výrobci, ale i klienti/voliči.
A jak už to tak bývá zvykem v každé oblasti lidské činnosti, normálního rozumného řešení se nedočkáme. Lidstvo prostě musí pořád od zdi ke zdi.
21. 11. 2022 13:01
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
V principu souhlas, to je realita našich silnic.
Ale nesouhlas s věkovým kritériem. Do revíru 25 letých aut se brzo podívají právě třeba ty Octavie 1.8T z konce roku 2000. Dobře udržovaná může mít nižší emise NOx než úplně nová auta, která právě teď sjíždějí z výrobních linek. Sám jsem byl překvapený, že novější auta s motory TSI dost smrdí při studeném startu.
Když jsem si koupil v roce 2017 koncernové auto, tak jsem se podíval pod kapotu i pod auto a třícestný katalyzátor už byl jen jeden (u Fabie 2.0 MPI jsem měl stejnou emisní výbavu, jak výše zmíněná Octavia, tzn. se dvěma třícestnými katalyzátory plus sekundární vzduch). Takže koupí nového auta jsem pravděpodobně zhoršil emise.
Avatar - Mokrous
21. 11. 2022 14:00
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
No u NOx bych se ani nedivil. Trend je čím dál chudší směs a to se rovná vyšší NOx.
Moje předchozí 1.4 TSI 110kW mělo horší NOx než moje 2.0 TDI 147kW. Nová 1.5 na tom není lépe. Sazí z toho lítalo taky jako z Avie a studený to smrdělo, až jsem se dusil.
Oproti tomu jak poslední 2.0 Blue HDI od PSA, tak i TDI EVO vůbec nesmrdí. Ani během regenerace není cítit zásadní rozdíl. Studené starty taky pohoda. Ale já tankuju naftu jen nad 60 cetanů. A ta hoří sakra líp. A emise má taky jinde.

Když by bylo 25 let pro některé modely moc kruté, řešením by byla poctivá kontrola reálných emisí a nastavení jejich parametrů. U vozů nad 15 let na pracovištích, bez možnosti podvodu. Bez ohledu na nějaký papírový eura. Kdo projde, tak OK. Kdo neprojde, má možnost servisu a opakování testu a nebo přiměřený termín na vyřazení z provozu. Řekněme 2 roky. Klidně i se symbolickým šrotovným od státu. Není potřeba tlačit stupidní EV za miliony. Ani nutit každého do nového auta. Řešením je dostat ze silnic nebezpečný šrot a nezruinovat nízkopříjmové skupiny.
22. 11. 2022 06:55
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Zatím nejvíce mě překvapilo jedno 1.0 TSI, které při startu smrdělo benzínem. Předpokládám, že to nebyl standardní stav, ale i tak jsem jen kroutil hlavou, to si pamatuju jen že Škody 120L.
Jo, takový přístup by už měl technickou logiku. Přesto bych s ním nesouhlasil z politických důvodů. Jednak by to asi zhoršilo dostupnost aut pro nízkopříjmové a středněpříjmové rodiny (nedostatek starých aut by zvyšoval i cenu středně starých ojetin). A za druhé nesouhlasím s principem, že za chybu politiků a byrokratického aparátu při tvorbě emisní legislativy mají po 25 letech pykat ne ti politici a byrokrati, ale vlastníci aut, případně daňový poplatník, pokud by tam bylo to šrotovné.
Avatar - Mokrous
22. 11. 2022 11:12
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
No u nás doma smrdělo jak 1,2 TSI, tak i 1,4 TSI a nejsou to jediné benzíny, které smrdí. Prostě studený start = hrůza.
A s těmito přímovstřiky se pak poskakuje po městě po 2, 3, 5, občas 10 km. Olej se ředí benzínem a degraduje a nestihne se ohřát a benzín tak neodvětrá klikovou skříní. Pak se uživatelé diví, že jsou motory často KO, když nechají interval oleje 30 tisíc a olej nemaže a všude tuny karbonu. Plus obyčejný benzín, plnej v nízkých otáčkách a po čase je tu riziko LSPI a prasklých pístů atd... Sice je benzín do města lepší volba, než diesel, ale moderní přímovstřiky nejsou taky žádná výhra. Všechno funguje až na větší dálky.

Co se týče těch omezení. Já na začátku psal, že za předpokladu dostatku nových malých dostupných aut. Díky nim by pak byl i dostatek levných ojetin. Ale i dnes se dá vybrat. Když můžeš koupit za 100.000 i GOLF VI ani ne 15 let starej, tak to snad není taková katastrofa. Hele, ber to jen jako takový teoretizování. Kdyby ale byla politická vůle na úrovni celé Unie a zastavilo by se zelené a EV šílenství, tak by se myslím dala dělat i trošku racionální ekologie. Výrobci by mohli vyrábět zase nějaký 1,5 nebo 1,6 MPI do měst a pro ženský a důchodce, který by fungovaly spolehlivě a dostatečně čistě. A kdyby se zrušily ty předražený zbytečný asistenti a emisní pokuty na základě hmotnosti vozu, tak by ty auta stály nula nula prd, jako stoji v Indii, Číně, Brazílii atd...
Rozhodně nejsem pro, aby politici dál jeli ty jejich prasečiny a jen se ještě víc trestal chudý lid.
21. 11. 2022 16:55
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Ano, to je přesně ten problém. Nové přísné emisní normy zdražují nová auta, které mají nízké emise a tak přibývá lidí, kteří si nové auto nemůžou dovolit. Udržují při životě staré vozy s vysokými emisemi, věkový průměr vozového parku se neustále zvyšuje a tak v sumě emise automobilové dopravy klesají pomaleji, než by mohly.
Avatar - kari.laz
21. 11. 2022 16:19
Re: Před chvílí jsem psal k jinému článku:
Naprosto souhlasím. Diesely mají své místo a nepopiratelné výhody, ale spousta z nich měla být už dávno odstavena. Denně potkám spustu "dýmovnic" že nechápu, jak se to mohlo dostat na silnice. Buď to zbídačené zanedbané diesely, nebo "tuneři" .
21. 11. 2022 07:51
Jak píše Mokrous
Čistá a dostupná auta nejsou. Protože němečtí ekoteroristé prikazují vyrábět jen drahé EV. To se pak nedivte, že právě píšu z nastartované 406ky a cmoudim si pro teplo a pro radost. Ekoteroristum to nevadí protože jejich planetu neotepluju. Ta jejich konci u Rozvadova.
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2022 11:22
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
21. 11. 2022 11:49
Re: Počtěte si, velmi poučné!
Tak nějak to víme, ale číst to není příliš povznášející...