Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Astra 1.2 Turbo Elegance – Hledání identity

Šestá generace Opelu Astra se v redakci nezastavuje poprvé. Po nejvyšší výbavě s plug-in hybridem přichází na řadu civilnější provedení s tříválcem a atraktivnější cenou.
Zpět na článek
21. 11. 2022 18:43
21. 11. 2022 18:54
21. 11. 2022 19:55
21. 11. 2022 21:02
21. 11. 2022 21:07
22. 11. 2022 03:14
22. 11. 2022 08:56
22. 11. 2022 10:50
22. 11. 2022 12:27
22. 11. 2022 12:51
22. 11. 2022 13:10
22. 11. 2022 19:44
22. 11. 2022 21:51
22. 11. 2022 21:58
23. 11. 2022 00:49
23. 11. 2022 19:46
24. 11. 2022 09:06
25. 11. 2022 00:34
25. 11. 2022 17:03
21. 11. 2022 17:06
Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
.... testované auto, tedy Astra s manuálem, vlastně nemá žádné větší chyby.... jede, nežere, místa je jakžtakž, ergonomie OK, cenovka OK. Navíc je pěkná.

Nechápu jak může mít jen 3,5*, když jiná auta s podstatnějšími chybami a vyšší cenovkou (vrámci třídy) tady v klídečku sbírají lepší hodnocení.

Nemyslím, že do hvězdičkového hodnocení by se měla propsat nostalgie pana Machaly za nějakou starší Astrou, kterou kdysi měl, případně ne úplná spokojenost s verzí v automatu.

Test za mě OK, přiměřeně nudný tomuto nudnému autu, ale to hodnocení, to jste těžce šlápli vedle :no:

Ikdyz mozna chapu, podle tohoto webu si 4,5* zaslouzi auta jako tohle https://www.auto.cz/…vy-zaklad-146495

:-D
Rozbalit vlákno
30
21. 11. 2022 17:52
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Napíšu k tomu jediné - jako čerstvý vlastník P308: běžte se svézt a nevěřte bludům z podobných testů. Pokud jsou si auta tak podobná, jak autor píše, pak nejspíš 99% populace hledající úsporný HB nižší střední bude maximálně vyhovovat....Peugeot jezdí fantasticky a kdekoliv jinde na webech (ať už slovenských, polských, německých...) se to dočtete.
21. 11. 2022 18:38
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Souhlas, kdyby dali 4,5 hvězdičky, tak je to v cajku ;-) Nicméně ta cena je taky brutální, za 3hrnek 667tis Kč je tak o 100tis výše než bych byl ochoten dát. Blbé je, že je to všude stejný a konkurence je stejně vysoko, takže člověk nemá moc šanci na přiměřenou cenu...
21. 11. 2022 18:50
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
K souhlasu se rovnez pripojuji. Na tri a pul hvezdy to urcite neni..

Bohuzel to tak dneska je, ze kompakty s trihrnkem zacinaji na 550. Ale jen pro doplneni, v lete jsem resil auto pro zenu. A tato bila Astra ve slabsim provedeni a v manualu byl jeji favorit. Nakonec jsem ji ukecal na oktavku, ktera je prostornosti nekde jinde a predevsim jeji zustatkova hodnota je mnohem vyse nez astry. K nastvani byl i pristup Opel dealeru na Morave. Nikdo nechtel dat ani korunu slevu, zadny benefit apod. I v Dacii vam aspon daji bezp vybavu a koberce zdarma.
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2022 02:38
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
U některých moravských dealerů Toyoty stejná zkušenost. Nedostatek aut je evidentně demotivuje od jakékoli snahy zaujmout.
21. 11. 2022 19:03
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Obstarozni Fiat Tipo je jen o par supu levnejsi, to si nevyberes....
21. 11. 2022 20:00
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
jj koukal jsem taky, stačí pár kliků a jsi na 600tis Kč... Síla tohle ;-)
22. 11. 2022 07:10
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Tipo jsem kupoval na jaře - kombi 1.0FF, nejvyšší výbava Life + pár doplňků - 520tis. OK, byla to skladovka se slevou, ale i tak je to pořád výrazně méně než ta Astra. HB se dají pořád koupit za cca 450tis, sedany ještě trochu níž.
Možná obstarožní, ale jsme na ceně o 200tis méně než ta Astra.
22. 11. 2022 08:48
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
jj pokud ti stačí skladovka a dostaneš takovou cenu, pak pohoda. Pozor - já jsem velký fanoušek Tipa, klidně bych ho koupil ;-) ale prostě mělo by být minimálně o 100tis levnější než aktuální konkurence. Není to horší auto, ale ta zastaralost interiéru se prostě v ceně musí projevit.
21. 11. 2022 19:52
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Naprostý souhlas. Ty 3.5 hvězdy (v poslední době nikoli poprvé) nechápu.

Cena je naprostá brutalita, to je neskutečné. Abych zase bouchl šáňo, to co jsem koupil za necelých 600 ani ne před dvěma lety...čtyřválec, multilink atd. atd. A plnohodnotně a pohodlně (velmi pohodlně) se do toho vejdou čtyři lidé.

Sakra, který soukromník či osvč tohle za C segment dá?
21. 11. 2022 20:01
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Soukromník to nedá, OSVČ si to vezme na iČO na operák na 2 roky a moc ho to trápit nebude ;-) Splátka o moc vyšší nebude...
21. 11. 2022 20:07
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Mno, jak který osvč 😉

Každopádně 550 za základ v C segmentu je strašná darda.
Myslím, že až cca do roka dojedou objednávky z loňského roku, uvidíme jak na tom automotive v Evropě skutečně je.
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2022 02:45
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Podívejte se na nový ceník Corolly, to mě až rozesmálo. 750 za výbavu, kterou by stálo za to koupit.
Avatar - Emel
21. 11. 2022 21:00
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
A tak... to je nostalgie za těmi zlatými časy, kolem roku 2012-2017 třeba. Jinak vůči průměrnému platu to ani dneska není taková tragédie, kdo auto potřebuje, no tak holt dá.
21. 11. 2022 21:21
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
No a proto řeším začátek 2021 😉

2010 a 2015 jsem kupoval Megany III v kombíku a ty ceny byly samozřejmě někde úplně jinde. Ale úplně.
Avatar - Emel
21. 11. 2022 21:32
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Já to beru, jen chci říct, že bylo i hůř a není to zase tak dávno. A ještě hůř bude ;-)
21. 11. 2022 21:57
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Jo, uznávám. 😉
21. 11. 2022 21:58
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Bude-li hůř, nebude se prodávat ;-)
Avatar - iudex
22. 11. 2022 08:45
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
A výrobcovia si tie predaje vysvetlia tak, že ľudia nechcú kompakty so základným motorom a výbavou a budú vyrábať iba drahé SUV. :-(
22. 11. 2022 18:18
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Njn je vidět, jaká paka řídí automobilky, přitom se stačí trhu zeptat co chce a začít jednat. Lobystů májí automobilky určitě dost ;-)
Avatar - Emel
22. 11. 2022 08:47
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Kdyby cena byla jediný problém, tak by to trh zvládl.
Avatar - iudex
22. 11. 2022 08:36
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Tá Fabia 1,0MPI so svojimi 4,5* je samozrejme hrubo mimo, to je všetkým jasné. Ale hodnotenie tejto Astry považujem za adekvátne, možno až príliš dobré a dal by som len 3*. Je to totiž absolútne ničím nezaujímavé auto, nevynikajúce motorom, podvozkom, jazdnými vlastnosťami, priestorom vo vnútri, kvalitou spracovania, inovatívnosťou techniky, proste ničím, úplná šedá myš, ktorá nevyniká jedinou vecou. A takéto priemerné auto (so základným motorom) si nič viac ako 3* nezaslúži.
22. 11. 2022 08:50
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Jenže tady se 3* NIKDY nedávají. To jsem tady snad nezažil.... takže i 3,5* vypadají jako propadák. Ale jako jo, OK, dávejme takové šedé myši 3*, ale pak dejme VW kterému zamrzá infotaiment a nesmyslně se spouští prekolizní systém třeba 2,5*.... Naopak opravdu povedenému autu dávejme 4* a 5* si nechme pro naprosté bomby.

Jinak nechápu proč by obyčejné konzumní auto v nějaké základní výbavě mělo něčím vynikat. Tam bohatě stačí že nemá žádné výrazné chyby.
Avatar - Emel
22. 11. 2022 09:06
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Clio RS mělo myslím 2,5*... ale už hodně dávno. Obecně 4* jsou norma pro normální hodnocení, 3,5* znamená větší výhrady než obvykle, 4,5* znamená nadprůměr... 3 a 5 jsou extrémy.
Avatar - iudex
22. 11. 2022 11:03
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
No pretože to je hodnotenie v rámci triedy. Ak priemerné auto so základným motorom a bez extra výbavy dostane 4,5*, čo potom má dostať taký Mercedes A45AMG? Auto na vrchole danej triedy, s nadupaným 410k motorom, dynamikou superšportu, sofistikovanou technikou a výbavou?
Už som to písal, za mňa treba vnímať ten triedny kontext, teda základná motorizácia a výbava, nech je akokoľvek príjemná a cenovo výhodná, proste nemôže ašpirovať na top hodnotenie (v triede!). Naviac keď cena do hodnotenia nevstupuje.
A inak áno, za mňa by sa malo využívať celé rozpätie stupnice, od 1 do 5 a nie ako teraz, od 3,5 do 5.
Teda povedzme bazmeg ako Dongfeng 1*, špičkový Mercedes AMG 5*, bežné autá typu Astra 1,2, Golf 1,5, Focus 1,0 podľa konkrétnej verzie od 2 do 4.
22. 11. 2022 12:11
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
cena podle mě do hvězdičkového hodnocení vstupuje, nebo by aspoň měla. Přece kdyby tahle Astra stála 250.000 tak musí logicky dostat 5*, protože za tu cenu by to bylo dokonalé auto....
Avatar - Emel
23. 11. 2022 09:33
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Metodika je taková, že nevstupuje... jen se zohledňuje segment (tj. třeba premium C).
Avatar - idam.i
23. 11. 2022 11:20
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Čím drahšie tým viacej hviezdičiek?
Avatar - Emel
23. 11. 2022 09:43
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
To ti budu trošku oponovat.
Nějaké bonbonky se tu najdou. Třeba MatrixLED světla. Nebo AGR sedačky (volitelně v alcantaře nebo nappě vč. ventilace a masáže). A umí i takové ty věci typu panorama, headup... já vím že to umí kde kdo, ale úplně každý zase ne. A vypadá hezky.
Technika jasně, PHEV není pro každého a ty 1.2 jsou horší než 1.5TGDi třeba, to se shodneme.

Z mého pohledu takhle poskládaná Astra měla dostat 4* - prostě takové normální auto, v něčem trošku lepší a v něčem trošku horší. 3,5* mě neuráží.

Pro mě je největší otazník palubní deska... sice lepší než iCock je cokoli, ale tohle se mi na pohled fakt nelíbí.
22. 11. 2022 15:08
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
hvězdičky mají asi takový smysl jako plusy a mínusy...
23. 11. 2022 07:57
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
... Tak když je redakce dává, měly by dávat smysl.... Plusy a mínusy tu dává nějaký robot, nebo skupinka idiotů.
21. 11. 2022 18:43
Pezot
1. Je to pezot na prvý, druhý aj tretí pohľad.
2. Vzadu je príšerne málo miesta, nohy nemožno dať pod sedačku a na hlavu je málo miesta, resp miesto len pre ľudí z roku 1900, teda do Max 170 cm.. Vpredu je to tiež dosť stiesnené. Kombi nemá viac miesta.
3. Záruka je dva roky (pezot) a motor 1,2 nemožno označiť za spoľahlivý.
4. Manuál berie na diaľnici 6,5 litra a automat 8?? Niečo je tu čudné. To je nereálne, hlavne ak automat má výrazné nižšie otáčky na diaľnici.
5. Pomer cena - výkon je dosť pofiderna, keď konkurencia za tie prachy ponúka 1.5 v 4valci, s lepšou spoľahlivosťou a aj zárukou.
6. Prečo netestujete asistenčné systémy?? Je 21 storočie a medzi autami je v tejto oblasti veľa rozdielov!
Záver: pekné, drahé auto ale dosť nepraktické pre rodinu a ľudí, ktorí potrebujú spoľahlivosť
Rozbalit vlákno
3
21. 11. 2022 18:54
Re: Pezot
Misto vzadu potvrzuji. Je problem nejen pro dospelaky, ale predevsim pokud mate deti v detske sedacce. Staci o neco delsi zadni sedak a decka vam hned kopou do predni sedacky. V Golfu a Oktavce si vzadu sednete lip. Prostornost vzadu bych prirovnal k Mazde 3.
21. 11. 2022 19:55
Re: Pezot
K bodu 4 - nezajetý motor?
Avatar - Emel
21. 11. 2022 21:02
Re: Pezot
Ad 2 - bylo by divné, pokud by v kombíku s rozvorem o 57mm delším nebylo víc místa...
21. 11. 2022 21:07
volant
“volant Astry má tradiční kulatý tvar”
Divame se oba na stejny volant, pane redaktore?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2022 03:14
Hodnocení
Že byla Astra kterékoli generace charakterní, čtu poprvé (ale nejel jsem v tom, tak třeba ta asexuální a nezajímavá auta zdatně maskovala podvozek na úrovni AR), i tak bych ale řekl, že podvozek podobný Peugeotu trápí minimum zákazníků. Navíc Karpat říká o mezigeneračním srovnání přesný opak.

Málo místa vzadu je objektivní nevýhoda, ale pro někoho nepodstatná.

Dál čteme, že motor je bez výhrad, ale manuál je moc francouzský a automat cuká. No dejme tomu, i Peugeotu se ne vždy sladění daří, při plynulé jízdě automat vždy fungoval dobře. Mě spíš udivuje brutální spotřeba automatu, to asi má nějaké vysvětlení, ne?

Cena je optikou předchozích let vysoká, ale když se podíváte na etalony trhu, tak vlastně ještě dobrý.

Výsledek 3.5 hvězdy si umím vysvětlit jen tím, že manuál je na úrovni vařeky v těstu a automat bere polohu pedálu jako nezávazné doporučení.
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2022 08:56
Re: Hodnocení
... tak Astru jsem řídil v generacích F, G a H a vždycky to byla ultra-nudná auta.... možná ta poslední generace byla o něčem úplně jiném, netuším.... a manuální řazení je v testu popsáno - žádný etalon, žádný propadák.... prostě průměr.... takže to hodnocení beru prostě jako fail.

Stejně jako ty nechápu jak 8st automat může zvýšit spotřebu na dálnici proti manuálu.... asi spíš opět neobjektivní porovnání - každý jel jinak, možná někdo na zimních, po kopcovitější dálnici atd. atd. Tak jeden může mít syrovější auto než druhý, natankovaný horší benzín, cokoliv....
22. 11. 2022 09:27
Re: Další naprosto nesmyslné hvězdičkové hodnocení....
Pokud je Astra objektivně Peugeotem 308 s jinou karoserií, pak mám jen jedno: nevěřte těmto a podobným testům, jděte se projet...Jako čerstvý vlastník P308 říkám, "že měkčí" podvozek bude pro 99% českých řidičů spíše benefit, motor 1.2 s automatem je naprosto dostatečný k normálnímu ježdění, spotřeba s automatem je 6,2 i na dálnici (při 130 točí 2100 otáček). A pokud se chcete o autech něco dozvědět, najděte si testy ze Slovenska, Polska, Německa a jiných zemí Evropy, které naopak podvozkově Peugeot i Opel staví na piedestal ve své kategorii.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2022 10:50
Krasne auto
Len to chce velke kola ... skuste tam dat mensie kola ako 18tky a bude to potapajuci sa cln.... tu fakt treba aspon 18tky... dan za masivny bocny ponton.... inak ale spolu so civicom u mna top kusky dnes v C segmente :yes:

A zrovna v tej bielej... mega :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 11. 2022 11:39
Když si shrneme...
....poznatky z tohoto testu, tak se bohužel přesně potvrdily obavy, že přechod Opelu z techniky GM na techniku PSA znamená konec jejich opelovského charakteru. Výhodou nové Astry oproti nové 308 je ergonomicky mnohem lepší pracoviště řidiče bez idiotského i-cocpitu a velmi povedený vnější design. Co je to ale platné, když to auto nemá jediný benzinový nehybridizovyný čtyřválec a když kvůli prostorově neefektivní francouzské platformě nenabízí dostatek prostoru pro zadní pasažéry? Právě toto jsou stěžejní nedostatky, (spolu s francouzský těžkopádným řízením a řazením), kvůli kterým jsou pořád lepší volbou modely koncernu VW. Doufejme, že při jejich modernizaci koncern odstraní masově kritizované chyby v ergonomii ovládacích prvků, které vůbec nemusely nastat!
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Emel
22. 11. 2022 11:52
Re: Když si shrneme...
Můj problém je, že se mi pracoviště řidiče těžce nelíbí. Ergonomicky možná ok, i když teda ta hlavice manuálu je Opel worst practice... ale na pohled je to jak autobus.

Místo vzadu snad řeší kombík, ta silnější 1.2 nemusí být špatná volba v konkurenci litrových motorů.
Avatar - iudex
22. 11. 2022 12:22
Re: Když si shrneme...
Tak 1,2 bude zjavne v konkurencii 1,0 kraľovať, ale ak je za tú cenu 1,5T, tak to je problémik.
22. 11. 2022 12:28
Re: Když si shrneme...
Asi mě budeš kamenovat, ale mám na formě 1,0TSI i 1,5TSI a R3 mi jízdně vyhovuje víc. Ta 1,5 je strašně nevýrazná, hučí ve vysokých otáčkách, kde nenabídne nic...nevidím tam žádnou přidanou hodnotu. Dnes bych koupi 1,5 zvažoval, subjektivně není dynamicky o tolik lepší, jak vypadají výkonové parametry.
Avatar - iudex
22. 11. 2022 15:19
Re: Když si shrneme...
Popravde som v kontexte ceny nemyslel koncernové 1,5TSI, ale kórejské 1,5TGDi. Ak už hovoríš o 1,5TSI, to, že to nie je najvydarenejší motor je asi všeobecne uznávaný fakt. Kdežto 1,0TSI je medzi malorážkami pomerne nadpriemerná. Takže relatívne (!) je 1,0TSI lepším motorom, ako 1,5TSI. Ale v absolútnom ponímaní fyzika nepustí, 1500 ccm je o 50% viac, ako 1000 ccm a 110 kW je viac, ako 81 kW, aj keď relatívna nevydarenosť 1,5ky a vydarenosť 1,0 ten rozdiel zmenšuje.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 09:47
Re: Když si shrneme...
Hlavně, když jsem tu psal před nedávnem já, že 1.5TSI je naprosto nijaká a že nechápu, jak ji tady diskuzně mnozí dávají VW group za vděk, že tam je ještě normální motor, když ve skutečnosti je to bída s nouzí, tak mi tu div neukamenovali. Jezdil jsem to jen ve Škodovkách, ale manual i DSG a obojí stejná zkušenost.

Upřímě, 1.0 TSI jsem jezdil krátce, nebyl špatný, ale třeba proti té 1.5TSI takový litrový Ecoboost je mnohem zajímavější a jízdně příjemější motor.
Avatar - Emel
23. 11. 2022 09:59
Re: Když si shrneme...
Kolega má 1.5TSI MT v Octavii 4. Není to nic kulervoucího, no ale... tichý, kultivovaný, úsporný (spritmonitor cca. 6,2)... v případě potřeby to slušně jede i 200+ (vMax 230 asi tak odpovídá)...
Za volantem jsem zatím neseděl, ale ze sedačky spolujezdce mi to přišlo ok.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 10:15
Re: Když si shrneme...
Přesně v téhle konfiguraci jsem jezdil, není to nic kulervoucího, jo to je asi ono, čekal bych od toho trochu víc, přecijen dynamické parametry jsou solidní, výkon taky, ale motor jede tak nějak impotentně, nic se neděje, jak píše Pája, podřazení nic, točení nic, pořád to jede stejně, tak nějak normálně.. Pokud si zkoušel jiné turbomotory konkurence o podobném výkonu, tak pak ti to příjde taky takové...
Avatar - Emel
23. 11. 2022 10:39
Re: Když si shrneme...
Zkoušel jsem 1.5EB ve Focusu Combi a 1.5T v Insignii GS (tu silnější 122kW). Té Insignii to bylo docela podobné, co do kultivovanosti i toho pocitu že se toho moc neděje (což asi souvisí s tou kultivovaností)... s tím, že v těch vyšších rychlostech mi přišla ta Octa přece jen živější, navzdory menšímu výkonu (ale neřídil jsem, tak těžko říct).
Já jsem ale spíš na čísla než na pocity.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 10:41
Re: Když si shrneme...
Tak ty Ecoboosty mají v otáčkách větší "koule", gradují, stejně třeba 1.3Tce, nebo i 1.4TSI, ale ta jednapětka je podle mne bez emocí, jo, jede to, ale přišel mi skoro emotivnější 2.0TDI :D Opla neznám, tam mam zkušenost jen s tím, co máš ty :)
Avatar - Emel
23. 11. 2022 11:11
Re: Když si shrneme...
Koule sem, koule tam... možná je to o tom zvuku, ta 1.5EB má takovej zajímavější zvuk... někomu to vadí jako že tříválec, mně ani ne, ta 1.5TSI je taková monotónnější... ale taky teda celkově tišší (O4 vs. FoFo4 Combi).
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 11:29
Re: Když si shrneme...
Mluvím i o 1.5R4, ten také graduje, popřípadě nejlepší byl ten 1.6 (ano, vím, zapéká se, ale jede fakt hezky). TSI tišší asi bude (o něm fakt nevíš), ale celkovým utlumením vozidla je Fokus 4 na výborné úrovni, O4 je o parník lepší, než starší O3, kde slyšíš vše, štěrk, kamínky, motor, takže tady to vidím s Fordem na plichtu. Nicméně mne jde o ten charakter, který 1.5 TSI má nijaký, je fuk, jak tlačíš na plyn, jak řadíš, pořád nějak jede stejně.
Avatar - Emel
23. 11. 2022 11:36
Re: Když si shrneme...
No to je trošku o tom "spodovém" charakteru... viděl jsem nějaké grafy a motor má 90kW už při 3500, za další 2000 otáček se dostaneš na 110kW, takže ano... v 5000 to nejede zásadně líp, než ve 3500. Jestli je to výhoda nebo nevýhoda...
V tom Focusu mi teda přijde, že je motor slyšet docela dost... mluvím o tom R3 a F4, to mám projeté ;-)
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 11:42
Re: Když si shrneme...
Takže to odpovídá mým dojmům - jezdí to jako diesel, jen je to tišší :D

Já Fokus s 1.5 R3 jel jen s HDM a ten odřazoval jak divej a vlastně jsem ani moc nevnímal, že je to tříválec, jelo to hezky, gradovalo, ale při běžné jízdě se to do vysokých otáček nemělo moc důvod podívat díky 8st automatu. Litr EB pak má svuj charakteristický ryk, ale líbí se mi to, to R3 od VW (1.0) je také tiché.
Avatar - Emel
23. 11. 2022 12:30
Re: Když si shrneme...
V podstatě jo... dole je diesel silnější, nahoře se dá TSI točit o kus výš, ve všech režimech je tišší (diesel podtáčet i vytáčet je zvukově nepříjemný, tady nijaký).
Ta 1.5R3 má taky charakteristický... ryk, zvuk. Že by se mi to přímo líbilo říct nemůžu, ale nevadí mi.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 12:53
Re: Když si shrneme...
Asi každý R3 co jsem zkoušel, tak v těch hodně nízkých otáčkách poznáš a ve vysokých má charakteristický ryk (a už nechám na každém, komu se to líbí a komu ne), a to i ten od BMW. Mne se tedy 1.0EB v otáčkách fakt líbil zvukově, na litr hodně slušný, kde jsem to moc nevnímal byl YAGR, tomu bych tříválec netipoval.
Avatar - Emel
23. 11. 2022 09:48
Re: Když si shrneme...
No a... je za cenu 1.5?
Astra 1.2T 96kW Edition za akčních 570, Elegance s AGR a dvouzónou 630.
Golf 1.0T 81kW Life za 609, tj. uprostřed mezi cenama dvou výbavových stupňů té silnější 1.2ky... jo, ta 1.5 96kW je dražší jen o 24t.
Avatar - miromen
22. 11. 2022 12:27
Co dodat
Prostě Opel pod frantiky. Nevim jak je nyni na tom motor což je asi jedina věc, ktera by mě na tomhle autě zajimala byť vykonem to rozhodně neni. Verze z r.2016, ktera měla shodne parametry byla jednoduše řečeno o ničem. A to jak celkově charakterem nebo opravdu špatnou reakci na plyn a to ve spojeni s gumovou nepřesnou převodovkou.
Každopadně co je pro mě dost hruza tak to je interier, ktery je za posledni roky asi to nejhorši min. ve třidě kompaktu co jsem viděl. A nevim jak je na tom infot. a do jake miry se liši od sesterske 308, ale v ni to nebyla žadna slava ve srovnani s golfem, ktery ma navic i přes starši model ty displeje jasně na vyšši urovni byť tohle, už neni tak podstatne. Jako asi jediny vyraznějši klad vidim v těch EA sedačkach, ale osobně je neznam takže jen odhad dle zkušenosti jinych.
Rozbalit vlákno
2
22. 11. 2022 12:51
Re: Co dodat
Tak jestli Ti přijde jako majiteli současného Golfu interiér nové Astry jako hrůza...
Avatar - miromen
22. 11. 2022 13:10
Re: Co dodat
Už ne, ale jinak s přehledem a to obecně nejsem zastancem těhle vyklizenějšich či vyklizenych interieru. Ale prostě, když dva dělaji totež neni to totež.
22. 11. 2022 19:44
Offtopic
Zdá sa to len mne, alebo tu je v poslednej dobe akosi prázdno?

Ja tu už chodím pomenej, keďže ma EV absolútne nezaujímajú a nové auto sa stáva nedostupné, nadšenie akosi vyprcháva. Ale tých komentárov je celkovo akosi málo, už ani hádať sa nikomu nechce:D...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2022 21:51
Re: Offtopic
Tak když otevřeš diskusi a polovina komentářů je onanující DonVito a jeho elektrická revoluce, Čížek na milion způsobů a Hamuna píšící pořád to samé od roku 2015, tak do čeho se chceš zapojovat. A číst denně o tom, jak vzorně mají automobilky naplánované pětiletky a jaký nudný, zaměnitelný, předražený elektrický crossover pro nás chystají letos, taky nepotřebuji.

+ nezapomeňme na geniální nápad, že pokud chceš číst srovnávací testy, speciály o ojetinách a obsah z SM, tak si musíš předplatit celé vydavatelství. Ale v diskusi si nepokecáš stejně.
Avatar - xxc
22. 11. 2022 21:58
Re: Offtopic
Prave opacne, posledne testy su spalovacie auta, ktore ma uz ani nezaujimaju a asi ani ludi, ked to necitaju a nekomentuju. Co viac k oplu dodat, pred panelak sa hodi aspon hybrid a kto ma kde nabijat, tiez by ho to nemalo zaujimat.
23. 11. 2022 00:49
Re: Offtopic
Ty seš fakt pacient, elektropacient... :-O :no: :no: :no:
24. 11. 2022 09:06
Re: Offtopic
Nikoliv, exoti jsou elektrofanatici! :-O :no:
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2022 00:34
Re: Offtopic
Vždyť nereaguji na tebe.
25. 11. 2022 17:03
Re: Offtopic
Sorry, tobě jsem to adresovat určitě nechtěl! :-O