Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Touran 1.5 TSI Maraton Edition – Skvělý parťák do rodiny

Na trhu už je pěkných pár let a moc se na něm nezměnilo. Pokud ale hledáte prostorné auto pro rodinu, není mu příliš co vyčítat. Tedy snad jen s výjimkou nových technologických vylepšení.
Zpět na článek
23. 11. 2022 14:09
23. 11. 2022 14:28
23. 11. 2022 14:46
23. 11. 2022 14:49
23. 11. 2022 14:53
23. 11. 2022 14:54
23. 11. 2022 14:58
23. 11. 2022 15:42
23. 11. 2022 15:50
23. 11. 2022 17:54
23. 11. 2022 18:47
23. 11. 2022 19:34
23. 11. 2022 15:01
23. 11. 2022 15:03
23. 11. 2022 15:37
23. 11. 2022 15:52
23. 11. 2022 15:34
23. 11. 2022 15:09
23. 11. 2022 18:35
23. 11. 2022 15:58
23. 11. 2022 16:12
23. 11. 2022 16:20
23. 11. 2022 17:54
23. 11. 2022 18:41
23. 11. 2022 18:52
23. 11. 2022 19:12
23. 11. 2022 19:33
23. 11. 2022 20:15
23. 11. 2022 20:39
23. 11. 2022 18:50
23. 11. 2022 19:20
23. 11. 2022 18:38
23. 11. 2022 18:43
23. 11. 2022 18:56
23. 11. 2022 22:26
24. 11. 2022 00:49
24. 11. 2022 09:22
24. 11. 2022 06:13
24. 11. 2022 07:22
24. 11. 2022 07:55
24. 11. 2022 08:42
24. 11. 2022 09:21
24. 11. 2022 09:26
24. 11. 2022 09:30
24. 11. 2022 09:39
24. 11. 2022 09:53
24. 11. 2022 09:54
24. 11. 2022 09:52
24. 11. 2022 09:56
24. 11. 2022 10:01
24. 11. 2022 10:06
24. 11. 2022 10:15
24. 11. 2022 10:37
24. 11. 2022 15:24
25. 11. 2022 07:58
25. 11. 2022 08:57
25. 11. 2022 16:55
25. 11. 2022 09:19
24. 11. 2022 09:56
23. 11. 2022 15:56
23. 11. 2022 16:06
23. 11. 2022 16:26
25. 11. 2022 06:28
25. 11. 2022 09:41
25. 11. 2022 20:00
23. 11. 2022 16:04
23. 11. 2022 17:37
24. 11. 2022 09:05
24. 11. 2022 12:13
24. 11. 2022 15:29
24. 11. 2022 23:43
24. 11. 2022 17:16
26. 11. 2022 16:41
24. 11. 2022 09:02
26. 11. 2022 10:33
8. 1. 2023 17:50
Avatar - POP ART
23. 11. 2022 14:09
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
68
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 14:28
Re: Maratonec
To bych pochopil u verze se základní motorizací, volba peněženky, ale spíše by mne zajímalo, jak se takové auto bude chovat naložené s tím "malým" motorem, protože k tomu je určené, posádka, zavazadla, rakev na střechu, kola, rodinné auto chce dle toho otestovat.

Mám zkušenost s SUV s podobným typem pohonu, když v tom jedu sám, je to docela hezké svezení, ale s rodinou prostě motor ztrácí sil rychleji, protože objem a protože čelní plocha a aerodynamika.
23. 11. 2022 14:46
Re: Maratonec
Úplně v pohodě Ozzy, mám doma Tourana 2018 1,4 TSI 150k Highline v manuálu a mám s ním objeto dost štací s rakví i bez. Poslední dlouhá cesta byla na ostrov Krk - 810km na jednu nádrž s přůměrnou spotřebou 6,8l/100km. 2+2+zavazadla. Loni 650 km do Polska do Kolobřehu v kombinaci 3+2+zavazadla, dálnice v DE kolem 150kmh v pohodě, spotřeba na konci cesty 6,6l na 100km ;-) Rakev ti v zimně přidá cca 0,5l na 100km a dalších 0,5l zima. Jinak pravidelně to auto jezdí v týdnu po Praze a okolí, víkendy vždy 300-400km, chalupa, výlety, hory… Za mě super rodinný auto :yes:

Už dávno jsem chtěl napsat recenzi, ale ne a ne se k tomu dostat ;-)
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 14:49
Re: Maratonec
Když ta jednačtyřka je trošku lepší motor :) Ale jo, o spotřebu mi ani tolik nejde, ale v kopcích to musí být poznat, ne ?
23. 11. 2022 14:53
Re: Maratonec
Musím souhlasit, ta 1.4TSI je lepší než 1.5TSI (mám v OIV). Tak samozřejmě, když jedeš plný až po okraj, dynamika slábne, ale nemám problém jet v levém na D1 směr Brno — kopec na 49km 160kmh+ ;-) Nicméně, když ti to tam někdo hodí, bylo by fajn tam mít o 50Nm víc…
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 14:54
Re: Maratonec
Jo, tohle je to o čem mluvím, podobná zkušenost s Kugou 1.6 a 1.5 Ecoboost o stejném výkonu. Když pak jedeš v kopci plnej 160, už to prostě nemá ten elán :)
23. 11. 2022 14:58
Re: Maratonec
Ale to je 1% případů, takže žádný drama :-) Navíc to MPV má leší aerodynamiku než SUV, takže jede líp. Švára má Kugu 1,5EB 150k a ta mi přijde pocitově horší než Touran. Rozdíl v hmotnosti je minimální, asi o 30-40kg je Kuga težší (minulá generace)…
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 15:42
Re: Maratonec
Kuga je krabice, to ji musis taky pridat k váze a vysoká krabice. Papirove je o 1s pomalejsi na 100
23. 11. 2022 15:50
Re: Maratonec
No jo no. Tady je vidět, že MPV je lepší řešení pro rodinku než SUV ;-) Stejně z nich většina ma jen přední pohon, tj tráví život jen na silnicích… O prostoru uvnitř nemluvě…
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 17:54
Re: Maratonec
S tim souhlasim, peoto mam kombiky :-[]
23. 11. 2022 18:47
Re: Maratonec
No jo, jenže ty už taky nejsou výhra... Prostor na platem kufru mizí, tam kde jsem do OII Combi naložil půl baráku, u OIII Combi už to bylo horší a u OIV je zadní okno skloněné tak, že už nad plato do půlky skoro nic nedáš...
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 19:34
Re: Maratonec
U O4 to chápu, ale O3 mi příjde lepší, než O2, ta byla dost úzká, trojka a jednička mi přijdou kufrově nejpovedenější. Jinak já narvu více do staršího kombi C segmentu, než do novějšího kombi D segmentu :D
23. 11. 2022 15:01
Re: Maratonec
Nedávno som mal na pár dní superba 1,5tsi s manuálom a pri ceste traja dospelý + plný kufor sprostostí som v rámci dodržiavania limitov +10km/h nemal pocit, že by mi to nestačilo. K tomu , na rozdiel od nafty, ľahko zabudneš že máš naštartované a vystúpiš z auta :D :D
23. 11. 2022 15:03
Re: Maratonec
Stejný pocit jsem měl z Passata Variant 1.5TSI - měl jsem ho na měsíc jako náhradní auto…Jezdil ůplně v pohodě :yes:
23. 11. 2022 15:37
Re: Re: Maratonec
1.4 150k vzhladom na nakladu na kupu, jazdenie, opravy absolutna parada, ale pre jedneho pasaziera
23. 11. 2022 15:52
Re: Re: Maratonec
Hele mám ho 4roky 80tis najeto a motor zatím žádnou opravu nepotřeboval a frčí v klidu i s rodinkou uvnitř. Btw jen jsem zkrátil výměny oleje na 15tis km. Po 30tis km by to dělal jen blázen…
23. 11. 2022 16:08
Re: Re: Re: Maratonec
Vravim nieco ine? Pisem, ze vzhladom na naklady a dynamiku dobra volba, ale pre jedneho
23. 11. 2022 15:34
Re: Re: Maratonec
Su to motory na svizne jazdenie v jednej osobe, potom je to uz zamozrejme poznat
Avatar - hugino
23. 11. 2022 15:09
Re: Maratonec
Ja si tiež myslím že tých 150 k v benzíne bude na bežné rodinné vozenie v poho je jasné že na diaľnici alebo v kopcoch mu môže dochádzať trochu dych ale rodinné auto je hlavne o vnútornom priestore a kufry a nie dynamike takže za mňa boli týto mohykáni typu Touran alebo S-max ideálne velkopriestorové autá ktoré vďaka dobe odchádzajú do minulosti a nahradili ich SUV. Toto boli rodinné ideálne autá. Aj ako Taxi boli MPV naj.
23. 11. 2022 15:14
Re: Maratonec
Problém je, že pokud máte rodinu se 3 dětmi, a nechcete jezdit dodávkou, bude za chvilku Touran posledni auto, ktere muzete koupit nove. S-max, Sharan, hodne modelu letos konci vyrobu.
Avatar - Mikesus
23. 11. 2022 18:35
Re: Maratonec
No není to úplně pravda. Ano, tenhle typ MPV mizí a je to škoda, ale není nutné jít do dodávky a místo balíků vozit rodinu, ale zvolit druhé zlo, a to SUV. Bohužel bych taky to MPV radši.
26. 11. 2022 08:52
Re: Maratonec
Poraďte mi tedy prosím SUV se 3 samostatnymi sedadly za cca milion. To je ten problem. Takove neni.
23. 11. 2022 15:58
Re: Maratonec
Přesně :yes: Měl jsem předtím ještě dvě MPV - C4 GP s 1,6HDI a P5008 1.6 THP a každé mělo něco do sebe, ale na Touran neměl ani jeden, je to vyvážené rodinné auto…

Btw když jsem ho ve 2018 vybíral, prolezl jsem si snad vše, co bylo na trhu v této třidě…
Avatar - Mokrous
23. 11. 2022 16:12
Re: Maratonec
Já jsem teda z 1.4 110kW v G7 Variant nadšenej tolik nebyl. V jednom to jelo krásně, ale jakmile jsem vezl 4 lidi, nebo 2 a náklad, tak už to člověk točil a cítil, jak se mu nechce.
Samozřejmě, že jsem nikdy nikde nebyl brzdou provozu, ale ten objem a ty Nm, jak píšeš tam prostě chybí. On každej motor, pokud nemá 500+ koní pozná, že přibylo pár set kilo na palubě.
Dvoulitr je na tom prostě líp a ani on není imunní vůči zátěži.
Tím nechci shazovat tvoje auto, je úplně v pohodě, jen srovnávám s tím, když mám teď dvoulitrovou naftu v mnohem těžším autě, tak jak ten motor působí proti té 1,4 nenuceně.
Každopádně i ta 1.5 TSI jako motor na běžné ježdění plně postačuje a není to žádná tragédie. Škoda, že není možné ho dostat s DQ381, ale jen s DQ200...
23. 11. 2022 16:20
Re: Maratonec
Vždyť v poho. V Touranu mi to 2.0TDI 110kW nějak nechutnalo, měl jsem ho na test s DSG a nic moc. Přišel mi zdechlej.. 1.8TSI 132kW bylo v te době o 150tis dražší a jen DSG (stejný krouťák 250Nm kvuli převodovce) a nebyl k testu. Tak vyhrala 1.4TSI a dobrý. Já jsem s tím spokojen…
Avatar - Mokrous
23. 11. 2022 17:54
Re: Maratonec
110kW TDI s DSG ti přišlo víc zdechlý, než 1.4 TSI v manuálu?
Zajímavý. Nejezdil jsem Touran, tak nedokážu říct, jen mne to zajímá a překvapuje.
Ono jde i o délku převodů k danému motoru atd... Pak je na kolech jiná porce Nm a dojem může být jiný. Ale pořád by to mělo vycházet o kus líp u nafty. Myslím tím u stejných středních otáček. Výsledných 150 koní by ale mělo být pořád 150 koní. Spíš bych čekal, že díky vyššímu krouťáku bude logicky víc koní při nižších otáčkách a z toho plynoucí větší pohoda. Třeba 2.200 vs 3.000 otáček. Navíc díky DSG kontinuální tah, který u manuálu vždy spadne. Fakt zajímavý.
No a jasný, že dávat 150 tisíc navíc za 1.8 se stejným krouťákem a suchým DSG by nebylo moc rozumné. Kdyby to bylo aspoň mokré DQ250 a poctivých 320Nm, tak potom snad i díky dvojitým vstřikům ano.
23. 11. 2022 18:41
Re: Maratonec
No projevoval se při testovacích jízdách dost mdle a hlučně, naopak ta 1.4 TSI byla pocitově lehčí, tišší i svižnější. Původně jsem tu 1.8TSI chtěl, ale přesně jak píšeš suché DSG, stejný točivý moment jak 1.4TSI a pak ta cena... Navíc nebyl nikde v Praze na test...

Jinak podobně jsem testoval i Zafiru, kde jsem původně přemýšlel o 200k 1.6T (byla za stejný peníze jako Touran), ale taky nikde nebyla na svezení. Diesel hrůza a 1.4T 103kW od Opelu mě taky nepřesvědčila ;-)
Avatar - Mokrous
23. 11. 2022 18:52
Re: Maratonec
Tak hlavní je, že jsi s tím spokojený ty.
Já si taky objednal 110kW TDI DSG a pak si půjčil od kámoše B8 s manuálem a byl jsem z chování dole nešťastnej i když ve středním pásmu to jelo krásně. A tak jsem z hrůzy změnil objednávku na 147kW, naštěstí to ještě šlo a teď si nemůžu stěžovat. Jede to vždy a všude.
23. 11. 2022 19:12
Re: Maratonec
No jo no, 200k by se hodilo taky. Tak ať ti to jezdí :yes:
Avatar - Mokrous
23. 11. 2022 19:33
Re: Maratonec
Nápodobně. Hlavně ať se nám to pár dní po záruce nevysype... :-!
23. 11. 2022 20:15
Re: Maratonec
No to já už jsem po záruce 9 měsíců (+4 roky) a zatím, vše v pořádku :yes:
Avatar - Mokrous
23. 11. 2022 20:39
Re: Maratonec
Ťuk, ťuk.

Ona existovala záruka na 4 roky od koncernu?

Já znám jen 2r, nebo 5r/100 tis., nebo s vyšším příplatkem 5r/150tis.
23. 11. 2022 18:50
Re: Maratonec
Skôr neprekvapuje, keďže dsg dokázala(že) brutálne potláčať a TDI pred evo len dosť neochotne reagovalo na stlačenie plynového pedálu v nižších otáčkach :-[] :-[] . Áno, o dĺžku prevodov ide vždy, preto sa ľahko stane, že z prvotnej drtivej prevahy Nm dízel vs benzín sa rozdiel za prevodovkou zmenší na možno 10 percent. Pokiaľ nejazdíš spôsobom, že ten benzín drvíš plným plynom podobne ako dízel už od 1600ot/min, ale trochu viac ho potočíš (čo ja viem, 15-20 percent otáčok naviac, čo je aj rozdiel v prevodovke dízel vs benzín), tak aj dynamika bude pravdepodobne dosť podobná. Len to nemá ten pocit záťahu a zatlačenia do sedačky. A ešte tomu chýba kravál R4 pri nízkej rýchlosti :-[]
Avatar - Mokrous
23. 11. 2022 19:20
Re: Maratonec
No je fakt, že DSG před EVO bylo občas o nervy. Co jsem měl posledně půjčené 140kW TDI + DSG (asi DQ500???, byl to Kodiaq před FL), tak to bylo hrozný. Tam se nedalo jet ani v D ani v S.
I moje EVO občas točí méně, než by se slušelo, ale je to spíš výjimečné a už jsem tu psal, že stačí ťuknout do S na tu chvilku, když se třeba jede pomalu ve stoupání a motor je pod 1.400 ot./min. Většinou je to ale v pohodě.
Taky myslím, že rozdíl v těch převodech bude cca do 20%.
Mě TSI vyhovovalo na krátký jízdy po městě a okolí. Tam to bylo tiché a příjemné. Jakmile jsem ale potřeboval víc, tak už se točilo a zvuk už pro mne nebyl tak příjemný. TDI EVO mi v tom paradoxně vyhovuje líp. Jak žertem říkám: "Aspoň nestartuju 2x a nevystupuju z nastartovanýho auta ven." :D U TDI vím, že motor běží, ale nijak mne to neruší a nevadí mi to.
Avatar - Mikesus
23. 11. 2022 18:38
Re: Maratonec
Souhlas. 110kw TDI je subjektivně zdechlá.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2022 18:43
Re: Maratonec
110kw tdi s manualem mi prijde mnohem zivejsi, nez 1.5 tsi s manualem, bohuzel, az na tak debilne odstupnovane prevody u TDI, kdy musis podrazivat na trojku i v 80ti na okresce na predjeti, u dieslu dost nezvykle … osobne bych si motor u VW asi nevybral v techto “nizsich” motorizaci
Avatar - Mokrous
23. 11. 2022 18:56
Re: Maratonec
TSI mi vždy přišly, že s manuálem v pohodě a s DSG ještě rychlejší (ale suchý DSG nebrat) a TDI mi taky přišly s manuálem za trest (divně zpřevodovaný) a pod 1.800 to nějak nechtělo fungovat a s DSG fajn a EVO s DQ381 je parádní a možná fakt stačí i těch 110kW.
Oni zvedli krouťák na 360Nm u 110kW verze s DSG a pro klidnější řidiče to funguje asi fajn.
23. 11. 2022 22:26
Re: Maratonec
kluci, ze se na ty chrochty nevykaslete a nevozite si zadky v benzinacich
normalni benzinak tahne od 1500 do 6tis otacek porad skoro stejne a necha si libit i 1200 i 6.5tis otacek
a na ctyrku s prehledem zvlada 40 i 200km/h navic s mnohem komfortnejsim a komornejsim projevem
Avatar - idam.i
24. 11. 2022 00:49
Re: Maratonec
Už dva roky jazdím s benzínom 1,5T vo väčšom aute a som max.spokojný.Aj cestou na dovolenku komplet naložený nemám pocit nedostatku.
Nie je to trhač asfaltu no určite stačí.
Skoro dom zabudol, nie je to TSI.
Avatar - iudex
24. 11. 2022 09:22
Re: Maratonec
Ak si dobre pamätám máš tú silnejšiu 122 kW jedna-päťku. Ja som skúšal tú slabšiu 103 kW a to bola popravde bieda, na Insi už asi nedôstojná motorizácia. Ale 103 a 122 kW je rozdiel. Mne sa ako optimum javila tá 1,6ka so 147 kW, alebo po face dvojliter s rovnakým výkonom.
Avatar - Ozzman
24. 11. 2022 06:13
Re: Maratonec
Ok, mohl by si to prosím napsat mému zaměstnavateli ? Soukromě pak mám diesel s automatem, takže problém s převody vyřešen a benzin s automatem, na 4 ku taky dává 40-200, na trojku pak 20-180.. táhne nejvíc od 4-6500 ot (neni to impotentni TSI bez charakteru a absence gradace vykonu, když už tu jsme pod 1.5tsi) takze nejake podřazování jen na kickdown..
24. 11. 2022 07:22
Re: Maratonec
20-180 na trojku, tedy dejme tomu od volnobeznejch 1000ot pri 20 na 9tis ot pri 180.
slusny
to nebude jen tak ledajakej "normalni" benzinak jak o nem pisu
Avatar - Ozzman
24. 11. 2022 07:55
Re: Maratonec
Jakejch 9 tisíc ? Má to 4rychlostní automat, takže na trojku to jede 20 (dobře dejme tomu, že to je hraniční nejnižší rychlost +/-) a točí do omezovače 6500 na 175-180 (ma to analog budíky, tak tu rychlost ber trochu s odchylkou ), pak hodí 4, dotáhne na 190 a do 200 se plouží a konec :D
Avatar - idam.i
24. 11. 2022 08:42
Re: Maratonec
Ty si si trúfol s tým ísť dvesto? :-O ;-)
Avatar - Ozzman
24. 11. 2022 09:21
Re: Maratonec
Jo :D Hele, budeš se divit, ale to auto jede naprosto normálně, až na tu nenormální spotřebu a mezi 120-170 je to docela živý na dálnici :D Jen tam končí rozsah otáček, manuál jezdí snad 220.

A pokud narážíš na stáří, v úterý STK - 2 lehké závady - kotouče už budou chtít vyměnit a poškrábaný kryt světel (to nevím kde na to přišel, ale napsal to tam). Jinak prý v moc hezkém stavu a dost důkladně to tam prolézal, zkoumal hovadiny, co sem na STK ještě nezažil ( Jestli fungují všechny pásy, jestli mam v pořádku rozteč disků, svítil hodinu do motoru, pod auto), tyhle francouzsky auta jsou pro ně vždy příležitost, tam se skoro vždy něco najde :D
24. 11. 2022 09:26
Re: Maratonec
jestli tvrdis, ze pri 180km/h 6500 ot, tak to znamena 722 ot pri 20km/h
ja navrhoval 20km/h pri 1000ot, a tomu odpovida 9tis ot pri 180km/h
zkus trojclenku z prvniho stupne zakladni skoly

me neprijde uplne normalni trapit motor pod volnobeznejma otackama, i tech "mejch" 1000ot je mi proti srsti
ale ty ty asi vidis jinak
Avatar - Ozzman
24. 11. 2022 09:30
Re: Maratonec
Tak já neříkám, že to tam takhle trápím, psal si rozsah, co zvládne rychlost, tak to pod těch 1000 otáček to tam prostě hodí-nebo mu pomužu a "jede".. rozpětí přeci neznamená, že se v tom běžně jezdí, ty snad ty 2 sta u tvého (předpokládám TSI) tak asi běžně nejezdíš na 4ku, že ne ? ... Ano pri 180ti to má 6500, to je omezovač a řadí na 4ku, pokud jedeš na kickdown.
24. 11. 2022 09:39
Re: Maratonec
ale me to pri 200km/h na 4 toci 6tis ot, a pri 40km/h 1200ot, coz jsou otacky, ktery motor vpohode zvlada
a kdyz vezmu otacky, na ktery to je schopny jet, tak to je od 800 ot do nejakejch 6800ot kdy zasahne omezovac, takze kdyz to vezmu mimo realitu jak to beres ty, tak to ma na ctyrku rozsah 27-227 km/h
me proste 9 nasobek rychlosti na stejny rychlostni stupen prijde u normalniho auta jako nesmysl, kdy ja mam realnej jen 5 nasobek
predpokladal jsem, ze mas nejakej vysokootackovej special co tech 1-9tis ot dava s prstem v nose, a byl sem na nej fakt zvedavej, ale on to je nejakej starej francouszkej veteran ...
Avatar - Emel
24. 11. 2022 09:53
Re: Maratonec
1-9 dává s prstem v nose můj avatar ;-)
Avatar - Ozzman
24. 11. 2022 09:54
Re: Maratonec
Ano, je to veterán a automat na kickdown prostě točí do omezovače, co je na tom divného ? Já ti dnes ty otáčky, kdy tam hodí trojku při klidné jízdě odečtu až pojedu z práce, jinak podřadit si mužeš i sám, ale tak těch 700 do toho nebudem počítat pro klid tvé duše, abych ti nezahanbil oblíbený benzín :D Já mam i diesel, který má mnohem užší spektrum, aby ti to nebylo líto...
Avatar - Emel
24. 11. 2022 09:52
Re: Maratonec
No, 700 otáček na trojku bych teda do rozsahu taky nepočítal.
Avatar - Ozzman
24. 11. 2022 09:56
Re: Maratonec
Proč ? Jede to v tom ? Jede, Topten napsal blbost, na kterou jsem reagoval a točí se teď na něčem, co nenapsal, jo, je to podtočený, ale jede to. Stejně jako je blbost u šestikvaltu jezdit 200 na čtyřku, pokud tedy nutně s někým nezávodíš, ale běžně se v tom nepohybuješ. I těch 1200 otáček u TSI není žádná paráda... Účelově to tady napsal, aby ukázal, jak je benzín lepší, tak jsem mu to jen vrátil :)
24. 11. 2022 10:01
Re: Maratonec
ozzy, ja sem uved realnej rozsah provoznich otacek
jestlize ma motor maximalni vykon (i) pri 6tis ot, tak ma vyznam ho do tech 6tis ot tocit a to klidne na ctyrku
treba kdyz zrychlujes na dalnici a zezadu se na tebe nekdo tlaci a nechces mu prekazet
Avatar - Ozzman
24. 11. 2022 10:06
Re: Maratonec
Psal si, že ti táhne benzinák, teď si to až přepsal trochu jinak, tak já to napsal taky s tím, že to jede, ale výkon je až 4-6,5 tisice... jestli je to na začátku podtočené, ano, jistě, je to atmosféra... no to je fuk.
24. 11. 2022 10:15
Re: Maratonec
psal sem, ze mam standardni rozsah otacek 1500-6tis otacek a ze to s prehledem zvlada od 1200 do 6500ot tedy neco pres 5 nasobek
a ty jsi kontroval 9 nasobkem, coz me zaujalo protoze sem cekal nejakou lahudku
nechme to bejt, nemam cas se vybavovat
Avatar - Ozzman
24. 11. 2022 10:37
Re: Maratonec
1500-6500 je u mě taky standardni rozsah :D Napsal si to blbě, to je fuk, ahoj
Avatar - Emel
24. 11. 2022 15:24
Re: Maratonec
A na 500 by to podtočit nešlo? Třeba z kopce? Asi šlo, ne? Nevím, auto neznám, podle mě je uvádění rozsahu otáček od 700 už dost extrém... ale nechci se vám míchat do diskuse.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2022 07:58
Re: Maratonec
Já to včera šel vyzkoušet, hodil jsem tam ve 20ti tu trojku na rovince a bylo tam pořád cca 1000 - 1200ot, takže mám podezdření, že to uměle drželo vyšší otáčky. Nejsem technický typ, takže asi napíšu blbost, ale když s tím jezdíš pomalu, tak i v těchto otáčkách (i přes naprosto typickou křivku výkonu atmosféry) to má docela sílu na ten rozjezd, dle mne to je způsobeno typem převodovky, kdy cítíš, jako by si déle držel spojku v záběru, přitom kdyby si ji pustil v takových otáčkách prudce, tak ti spadne výkon a třeba to chcípne. Já tomu říkám, že cítíš jak to tlačí ta hydraulika v měniči :D Snad jsem to popsal alespoň dojmy tak, jak to je :D ... teď jsem se asi hodně odkopal, neumím to technicky popsat, ale za experta přes techniku jsem se tu nikdy nevydával :D


Ale jinak ano, napsal jsem to schválně v reakci na Toptenovu adoraci benzínu, abych ho naštval, to už jsem mu vysvětlil výše, použitelné je také až pásmo 1000/1200-6500, tzn nějakejch 35- cca 180 km/h
Avatar - Emel
25. 11. 2022 08:57
Re: Maratonec
No takže těch 700 se asi počítat nedá, co ;-)?
Hydraulika v měniči určitě může držet otáčky, které neodpovídají převodovému stupni a rychlosti... od toho tam ten měnič je. Ale je to takový volný ekvivalent toho, kdybys jel 20 na trojku s manuálem, držel tam 1000 otáček a pouštěl to přes spojku...
Avatar - Ozzman
25. 11. 2022 16:55
Re: Maratonec
No… je to tak :D Rikam, ze to byla odpoved schvalne nafouknutá na Toptenuv koment :D
25. 11. 2022 09:19
Re: Maratonec
zvedam hozenou rukavici ozzy a ted do prace sem to taky vyzkousel

1000ot motor zvlada v pohode, dokonce zrychluje
800ot jeste jede, ale pri snaze zrychlit mu to nedela dobre
dalsim brzdenim na 600ot v rezimu volnobehu motor neprotestuje, pri snaze zrychlit cuka a vubec se mu to nelibi ...
na trojku pri 7tis ot neco pres 160tacho do prudciho kopce (2 pruhy nahoru na okresce zrovna bez provozu) a nemel sem pocit, ze by zasahoval omezovac, dal sem uz nemel prostor
na konci testu pri vjezdu do dvora spotreba prumer cca 14l/100km, a tom sem se pak 2km tahnul za traktorem. normalne jezdim 9-10, extrem je lehce pod 8, prevyseni asi 150 metru na par kilometrech.
motor lehce zahratej (predtim sem odvazel deti do skoly a skolky)

me nenaseres ozzy, nechapu tvoji mentalitu
24. 11. 2022 09:56
Re: Maratonec
kdyz ma na trojku rozsah 20-180km/h a omezovac na 6500ot, tak na tech 20 to toci kolem tech 700 ot
ja parkrat dodaval elektroniku do naftovejch elektrocentral o vykonu kolem 1MW, a provozni otacky byly 600ot/min ...
23. 11. 2022 15:56
Re: Maratonec
a ten slabsi chrocht se zrychlenim o 2 sec horsim a o 60 tis drazi bude asi OK ...
pak ale nezapomen na to, ze po novym, roce bude problem s naftou, protoze je stop na naftu (i ropu) od teroristu z roSSiji.
a nafty se z roSSiji do EU vozi 500tis barelu denne, takze cena nafty pujde nahoru a je otazka jestli ji bude dost

ale jestli jsi to myslel tak, ze chybi 2.0tsi aspon se zakladnima 140kW, tak to souhlas
Avatar - Verny_2013
23. 11. 2022 16:06
Re: Maratonec
S tou naftou jsi trochu vedle, Rafinerie jsou schopné téměř libovolně měnit při zpracování poměr vyrobené nafty i benzínu.
23. 11. 2022 16:26
Re: Maratonec
slovnaft z tezky ropy z roSSiji uvari 2x vic nafty nez benzinu
spotreba nafty je ale 3x vetsi nez spotreba benzinu, proto ze zbytek nafty dovazi
mimo jine z roSSiji
proc teda ty nafty neuvari vic, kdyz to podle tebe jde ???

maximalni mnozstvi nafty je dany tezkejma a stredne tezkejma slozkama ropy
u benzinu lehkou slozkou + i stredne tezkejma i tezkejma slozkama
benzin z nafty (tezsich slozek) vyrobis krakovanim, ale naftu z benzinu (lehky slozky) nevyrobis
takze ano pomer se da menit, ale ve prospech benzinu
navic, jestlize tezka ropa od teroristu z roSSiji nebude, podil vyrobeny nafty vuci benzinu klesne

kolenovrty ceka mrzenicko
25. 11. 2022 06:28
Re: Maratonec
Slovnaft je extrémne orientovaný na naftu a vyrába z ťažkej ropy pri ktorej krakuje aj časť ťažkých olejov na naftu. EU priemer je možno 1,5:1 v prospech nafty. Z ľahkej ropy v USA je priemer čo som našiel 1,9:1 v prospech benzínu, preto musia dovážať naftu aj keď u nich osobáky na naftu nejazdia.
Bez Ruského exportu to bude problém, ale nedostatok bude nanajvýš krátkodobý. Za pár mesiacov niekto určite nájde spôsob ako Ruskej nafte zmeniť krajinu pôvodu.
25. 11. 2022 09:41
Re: Maratonec
tak je to jeste horsi nez sem cekal
kazdopadne adorace nafty a jeji dlouhodoby zvyhodnovani spotrebni dani (u nas dnes 7korun na litru vcetne DPH proti benzinu) prinasi a jeste prinese svoje ovoce.
a vlada misto toho aby tomu nechala volny prubeh, tak populisticky naftu jeste vic zvyhodnila
a vysledek trhu je jednoznacny - nafty je malo a proto je draha
a na cene nevydelava stat ve forme spotrebni dane, ale hlavne rafinerky a obchodnici ve forme vysoky marze
jestli s nedostatkem nafty stat a cela EU chce neco vazne delat, tak bude muset srovnat spotrebni dane benzinu a nafty, aby kolenovrtum zneprijemnila provozovani naftaku a donutila je k prechodu k benzinakum, hybridum a EV
pak klesne spotreba nafty a i tim i jeji cena
25. 11. 2022 20:00
Re: Maratonec
Zmena zdanenia sa reálne na vozovom parku začne prejavovať po 5 rokoch. Výraznejší vplyv dosiahneš po 10-15 rokoch. To tu malo byť už dávno.
Ale inak keby boli palivá zdanené podla množstva CO2, tak prevádzkové náklady dieslu a benzínu sa pri menších autách moc nelíšili. Teraz sme na služobke fásli Golfa 1,0 TSI trasa bola 90% diaľnice v AT sme mali 135 tachometrových v D 150 a spotreba podľa tankovania asi 6,3l/100km. To je energetický ekvivalent 5,3l nafty v prostredí, ktoré by malo naftu výrazne favorizovať.
Avatar - Verny_2013
23. 11. 2022 16:04
Re: Maratonec
Mám to v Karoqu, to je podobná krabice i váhově. Dynamika je dostačující, ale dlouhé kvalty motoru ubírají na elánu. Plné zatížení je znát při zrychlování i na dálnici, ale spotřeba roste jen mírně max. o 0,5L. Motor 1,5TSi rozhodně není žádná vášeň, ale na běžné ježdění u rodinného auta naprosto stačí a má i malou výkonovou rezervu.
Avatar - miromen
23. 11. 2022 17:37
Nálet
Kdyby nad touhle designovou marnosti pač tohle, už neni ani sterilita proletlo několik holubu tak to vypada snad i lepe.
Přitom VW v poslednich letech ukazal, že se umi i odvazat a nebyt jen sterilni.
No malem bych zapoměl na Polo tedy jeho FL, ktere spolu s touhle vyprodejovou lednici jsou tedy dilem.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
24. 11. 2022 09:05
Re: Nálet
Z dizajnového hľadiska súhlasím, Touran je nuda na pohľadanie. ALE. Pozri sa na to pohľadom rodiny s 3 deťmi. Chceš relatívne dostupné auto, ktoré nebude vyzerať, akoby si dodávke zo stavby len vymenil vzadu plechy za okná (žiaľ aktuálny trend, keď sa namiesto MPV vyrábajú len osobné verzie dodávok) a ktoré odvezie vzadu plnohodnotne (!) tri deti (t.j. aj so sedačkami či podsedákmi). Tých možností už máš strašne málo a napokon z toho ten Touran vylezie asi ako najlepšie auto. Má to totiž aj motory na výber, výbavu na výber, plus to tvarovo stále vyzerá ako osobák a nie ako prebúchaná dodávka.
24. 11. 2022 12:13
Re: Nálet
Souhlas. V podstatě už je to jediná rozumná volba. A ta cena, vzhledem k současné realitě, vlastně vůbec není špatná.

Jako rodiny se třemi dětmi, které chtějí auto za nějaký rozumný peníz to dnes mají strašně těžké. Ne každý se smíří s dodávkou. Za Touran :yes:
Avatar - Emel
24. 11. 2022 15:29
Re: Nálet
Jo... když jsem viděl fotku sedačky, tak jsem si říkal, že tohle asi bude mastná konfigurace. Ale chyba lávky - ErgoActive s masáží v základu té Maratonky...
24. 11. 2022 23:43
Re: Nálet
Jj, taky jsem tu výbavu studoval...

Prostě ano, v rámci dnešních těžkých časů je to fajn nabídka.

To jsem pod testem koncernového auta nenapsal už dlouho.
Avatar - hugino
24. 11. 2022 17:16
Re: Nálet
Ideál v R-line s 18 " kolesami. Známa ho má a nedá na neho dopustiť. Pri parametroch z 0-100 km/h 8.9 s a max. rýchlosť 209 km /h nie je určite brzdou premávky.
Avatar - miromen
26. 11. 2022 16:41
Re: Nálet
To jaka je situace na automobilovem trhu je snad teměř každemu jasne včetně vymirani běžnych a zavedenych karosařskych variant.
Ale otevřit stranku a mit dojem, že je zde nějaky retro test...i letitějši konkurence vypada nejen, že lepe, ale prostě i soudoběji. I krabice jak MPV či SUV, ktere jsou prakticke mužou mit nějaky napad s nadech sportovnosti či elegance. Tahle krabice je jak z tužky nějakeho ditěte max školniho věku, ktere načrtne obdelnik.
24. 11. 2022 09:02
ajtaci
Koukam na tu pristrojovku a rikam si, ze takhle blbe musi dopadnout kazdy auto, na ktery hrabnou ajtaci. Chyba se stane normou a co driv fungovalo poslepu je ted ergonomicky zverstvo...
Rozbalit vlákno
1
26. 11. 2022 10:33
Re: ajtaci
Naprosto přesný! Je vidět, že v koncernu “autaři” postupně mizí i ve vývoji… bohužel.
26. 11. 2022 10:30
Trochu ostuda pro redakci
Mít poprvé v testu novou koncernovou motorizaci 1.5 TSI EVO2 a ani slovem se o tom nezmíníte :no:
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2022 10:01
Schizofrénia motor 1,5 TSI Touran
Možno by mali redaktori SM občas zájsť spolu na pivo, aby držali podobnú líniu. Vaculík v teste ojetin reálne zhodnotí, že 1,5 TSI nie je optimum na Tourana, dvojvalcový režim príliš nezapína, lebo krútiaci moment je hold malý a zároveň to výrazne komplikuje celý motor a výfuk. Kto nemusí, nech si kúpi TDI. Takisto aspoň spomenúť že výmena rozvodov môže byť problém pre menej skúseného mechanika. čo sa týka životnosti Led svetiel/ pomer cena výkon, tiež by to chcelo aspoň zmienku.
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2023 17:50
EVO 1,5 super
Je to moje dvanacté auto a musím povedať, že najviac praktické. Úžitková hodnota,praktičnost, spotreba výborná. To vypinanie 2 valcov je super. Trochu problem s infotaimentom , pri nastaveni niektorych parametrov lepsie zastať na pumpe. /napr. stlmenie podsvietenia palubky /. Samozrejme nesedí jak Primera 2.0 s Multilinkom , ked ju vrábali cisto japonci, ale ináč velká spokojnosť.
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2023 19:56
vypinanie 2 valcov
Neviem ako ostatne Tourany.. ale pri vypnuti 2 valcov sa cele auto roztrasie a jazda na 2 valce je vyslovene neprijemna, vibrujuca a hlucna. Vie niekto tuto ekologicku vychytavku vypnut???
Rozbalit vlákno
0