Na trhu už je pěkných pár let a moc se na něm nezměnilo. Pokud ale hledáte prostorné auto pro rodinu, není mu příliš co vyčítat. Tedy snad jen s výjimkou nových technologických vylepšení.
To bych pochopil u verze se základní motorizací, volba peněženky, ale spíše by mne zajímalo, jak se takové auto bude chovat naložené s tím "malým" motorem, protože k tomu je určené, posádka, zavazadla, rakev na střechu, kola, rodinné auto chce dle toho otestovat.
Mám zkušenost s SUV s podobným typem pohonu, když v tom jedu sám, je to docela hezké svezení, ale s rodinou prostě motor ztrácí sil rychleji, protože objem a protože čelní plocha a aerodynamika.
Úplně v pohodě Ozzy, mám doma Tourana 2018 1,4 TSI 150k Highline v manuálu a mám s ním objeto dost štací s rakví i bez. Poslední dlouhá cesta byla na ostrov Krk - 810km na jednu nádrž s přůměrnou spotřebou 6,8l/100km. 2+2+zavazadla. Loni 650 km do Polska do Kolobřehu v kombinaci 3+2+zavazadla, dálnice v DE kolem 150kmh v pohodě, spotřeba na konci cesty 6,6l na 100km ;-) Rakev ti v zimně přidá cca 0,5l na 100km a dalších 0,5l zima. Jinak pravidelně to auto jezdí v týdnu po Praze a okolí, víkendy vždy 300-400km, chalupa, výlety, hory… Za mě super rodinný auto :yes:
Už dávno jsem chtěl napsat recenzi, ale ne a ne se k tomu dostat ;-)
Musím souhlasit, ta 1.4TSI je lepší než 1.5TSI (mám v OIV). Tak samozřejmě, když jedeš plný až po okraj, dynamika slábne, ale nemám problém jet v levém na D1 směr Brno — kopec na 49km 160kmh+ ;-) Nicméně, když ti to tam někdo hodí, bylo by fajn tam mít o 50Nm víc…
Jo, tohle je to o čem mluvím, podobná zkušenost s Kugou 1.6 a 1.5 Ecoboost o stejném výkonu. Když pak jedeš v kopci plnej 160, už to prostě nemá ten elán :)
Ale to je 1% případů, takže žádný drama :-) Navíc to MPV má leší aerodynamiku než SUV, takže jede líp. Švára má Kugu 1,5EB 150k a ta mi přijde pocitově horší než Touran. Rozdíl v hmotnosti je minimální, asi o 30-40kg je Kuga težší (minulá generace)…
No jo no. Tady je vidět, že MPV je lepší řešení pro rodinku než SUV ;-) Stejně z nich většina ma jen přední pohon, tj tráví život jen na silnicích… O prostoru uvnitř nemluvě…
No jo, jenže ty už taky nejsou výhra... Prostor na platem kufru mizí, tam kde jsem do OII Combi naložil půl baráku, u OIII Combi už to bylo horší a u OIV je zadní okno skloněné tak, že už nad plato do půlky skoro nic nedáš...
U O4 to chápu, ale O3 mi příjde lepší, než O2, ta byla dost úzká, trojka a jednička mi přijdou kufrově nejpovedenější. Jinak já narvu více do staršího kombi C segmentu, než do novějšího kombi D segmentu :D
Nedávno som mal na pár dní superba 1,5tsi s manuálom a pri ceste traja dospelý + plný kufor sprostostí som v rámci dodržiavania limitov +10km/h nemal pocit, že by mi to nestačilo. K tomu , na rozdiel od nafty, ľahko zabudneš že máš naštartované a vystúpiš z auta :D:D
Hele mám ho 4roky 80tis najeto a motor zatím žádnou opravu nepotřeboval a frčí v klidu i s rodinkou uvnitř. Btw jen jsem zkrátil výměny oleje na 15tis km. Po 30tis km by to dělal jen blázen…
Ja si tiež myslím že tých 150 k v benzíne bude na bežné rodinné vozenie v poho je jasné že na diaľnici alebo v kopcoch mu môže dochádzať trochu dych ale rodinné auto je hlavne o vnútornom priestore a kufry a nie dynamike takže za mňa boli týto mohykáni typu Touran alebo S-max ideálne velkopriestorové autá ktoré vďaka dobe odchádzajú do minulosti a nahradili ich SUV. Toto boli rodinné ideálne autá. Aj ako Taxi boli MPV naj.
Problém je, že pokud máte rodinu se 3 dětmi, a nechcete jezdit dodávkou, bude za chvilku Touran posledni auto, ktere muzete koupit nove. S-max, Sharan, hodne modelu letos konci vyrobu.
No není to úplně pravda. Ano, tenhle typ MPV mizí a je to škoda, ale není nutné jít do dodávky a místo balíků vozit rodinu, ale zvolit druhé zlo, a to SUV. Bohužel bych taky to MPV radši.
Přesně :yes: Měl jsem předtím ještě dvě MPV - C4 GP s 1,6HDI a P5008 1.6 THP a každé mělo něco do sebe, ale na Touran neměl ani jeden, je to vyvážené rodinné auto…
Btw když jsem ho ve 2018 vybíral, prolezl jsem si snad vše, co bylo na trhu v této třidě…
Já jsem teda z 1.4 110kW v G7 Variant nadšenej tolik nebyl. V jednom to jelo krásně, ale jakmile jsem vezl 4 lidi, nebo 2 a náklad, tak už to člověk točil a cítil, jak se mu nechce.
Samozřejmě, že jsem nikdy nikde nebyl brzdou provozu, ale ten objem a ty Nm, jak píšeš tam prostě chybí. On každej motor, pokud nemá 500+ koní pozná, že přibylo pár set kilo na palubě.
Dvoulitr je na tom prostě líp a ani on není imunní vůči zátěži.
Tím nechci shazovat tvoje auto, je úplně v pohodě, jen srovnávám s tím, když mám teď dvoulitrovou naftu v mnohem těžším autě, tak jak ten motor působí proti té 1,4 nenuceně.
Každopádně i ta 1.5 TSI jako motor na běžné ježdění plně postačuje a není to žádná tragédie. Škoda, že není možné ho dostat s DQ381, ale jen s DQ200...
Vždyť v poho. V Touranu mi to 2.0TDI 110kW nějak nechutnalo, měl jsem ho na test s DSG a nic moc. Přišel mi zdechlej.. 1.8TSI 132kW bylo v te době o 150tis dražší a jen DSG (stejný krouťák 250Nm kvuli převodovce) a nebyl k testu. Tak vyhrala 1.4TSI a dobrý. Já jsem s tím spokojen…
110kW TDI s DSG ti přišlo víc zdechlý, než 1.4 TSI v manuálu?
Zajímavý. Nejezdil jsem Touran, tak nedokážu říct, jen mne to zajímá a překvapuje.
Ono jde i o délku převodů k danému motoru atd... Pak je na kolech jiná porce Nm a dojem může být jiný. Ale pořád by to mělo vycházet o kus líp u nafty. Myslím tím u stejných středních otáček. Výsledných 150 koní by ale mělo být pořád 150 koní. Spíš bych čekal, že díky vyššímu krouťáku bude logicky víc koní při nižších otáčkách a z toho plynoucí větší pohoda. Třeba 2.200 vs 3.000 otáček. Navíc díky DSG kontinuální tah, který u manuálu vždy spadne. Fakt zajímavý.
No a jasný, že dávat 150 tisíc navíc za 1.8 se stejným krouťákem a suchým DSG by nebylo moc rozumné. Kdyby to bylo aspoň mokré DQ250 a poctivých 320Nm, tak potom snad i díky dvojitým vstřikům ano.
No projevoval se při testovacích jízdách dost mdle a hlučně, naopak ta 1.4 TSI byla pocitově lehčí, tišší i svižnější. Původně jsem tu 1.8TSI chtěl, ale přesně jak píšeš suché DSG, stejný točivý moment jak 1.4TSI a pak ta cena... Navíc nebyl nikde v Praze na test...
Jinak podobně jsem testoval i Zafiru, kde jsem původně přemýšlel o 200k 1.6T (byla za stejný peníze jako Touran), ale taky nikde nebyla na svezení. Diesel hrůza a 1.4T 103kW od Opelu mě taky nepřesvědčila ;-)
Tak hlavní je, že jsi s tím spokojený ty.
Já si taky objednal 110kW TDI DSG a pak si půjčil od kámoše B8 s manuálem a byl jsem z chování dole nešťastnej i když ve středním pásmu to jelo krásně. A tak jsem z hrůzy změnil objednávku na 147kW, naštěstí to ještě šlo a teď si nemůžu stěžovat. Jede to vždy a všude.
Skôr neprekvapuje, keďže dsg dokázala(že) brutálne potláčať a TDI pred evo len dosť neochotne reagovalo na stlačenie plynového pedálu v nižších otáčkach :-[]:-[] . Áno, o dĺžku prevodov ide vždy, preto sa ľahko stane, že z prvotnej drtivej prevahy Nm dízel vs benzín sa rozdiel za prevodovkou zmenší na možno 10 percent. Pokiaľ nejazdíš spôsobom, že ten benzín drvíš plným plynom podobne ako dízel už od 1600ot/min, ale trochu viac ho potočíš (čo ja viem, 15-20 percent otáčok naviac, čo je aj rozdiel v prevodovke dízel vs benzín), tak aj dynamika bude pravdepodobne dosť podobná. Len to nemá ten pocit záťahu a zatlačenia do sedačky. A ešte tomu chýba kravál R4 pri nízkej rýchlosti :-[]
No je fakt, že DSG před EVO bylo občas o nervy. Co jsem měl posledně půjčené 140kW TDI + DSG (asi DQ500???, byl to Kodiaq před FL), tak to bylo hrozný. Tam se nedalo jet ani v D ani v S.
I moje EVO občas točí méně, než by se slušelo, ale je to spíš výjimečné a už jsem tu psal, že stačí ťuknout do S na tu chvilku, když se třeba jede pomalu ve stoupání a motor je pod 1.400 ot./min. Většinou je to ale v pohodě.
Taky myslím, že rozdíl v těch převodech bude cca do 20%.
Mě TSI vyhovovalo na krátký jízdy po městě a okolí. Tam to bylo tiché a příjemné. Jakmile jsem ale potřeboval víc, tak už se točilo a zvuk už pro mne nebyl tak příjemný. TDI EVO mi v tom paradoxně vyhovuje líp. Jak žertem říkám: "Aspoň nestartuju 2x a nevystupuju z nastartovanýho auta ven." :D U TDI vím, že motor běží, ale nijak mne to neruší a nevadí mi to.
110kw tdi s manualem mi prijde mnohem zivejsi, nez 1.5 tsi s manualem, bohuzel, az na tak debilne odstupnovane prevody u TDI, kdy musis podrazivat na trojku i v 80ti na okresce na predjeti, u dieslu dost nezvykle … osobne bych si motor u VW asi nevybral v techto “nizsich” motorizaci
TSI mi vždy přišly, že s manuálem v pohodě a s DSG ještě rychlejší (ale suchý DSG nebrat) a TDI mi taky přišly s manuálem za trest (divně zpřevodovaný) a pod 1.800 to nějak nechtělo fungovat a s DSG fajn a EVO s DQ381 je parádní a možná fakt stačí i těch 110kW.
Oni zvedli krouťák na 360Nm u 110kW verze s DSG a pro klidnější řidiče to funguje asi fajn.
kluci, ze se na ty chrochty nevykaslete a nevozite si zadky v benzinacich
normalni benzinak tahne od 1500 do 6tis otacek porad skoro stejne a necha si libit i 1200 i 6.5tis otacek
a na ctyrku s prehledem zvlada 40 i 200km/h navic s mnohem komfortnejsim a komornejsim projevem
Už dva roky jazdím s benzínom 1,5T vo väčšom aute a som max.spokojný.Aj cestou na dovolenku komplet naložený nemám pocit nedostatku.
Nie je to trhač asfaltu no určite stačí.
Skoro dom zabudol, nie je to TSI.
Ak si dobre pamätám máš tú silnejšiu 122 kW jedna-päťku. Ja som skúšal tú slabšiu 103 kW a to bola popravde bieda, na Insi už asi nedôstojná motorizácia. Ale 103 a 122 kW je rozdiel. Mne sa ako optimum javila tá 1,6ka so 147 kW, alebo po face dvojliter s rovnakým výkonom.
Ok, mohl by si to prosím napsat mému zaměstnavateli ? Soukromě pak mám diesel s automatem, takže problém s převody vyřešen a benzin s automatem, na 4 ku taky dává 40-200, na trojku pak 20-180.. táhne nejvíc od 4-6500 ot (neni to impotentni TSI bez charakteru a absence gradace vykonu, když už tu jsme pod 1.5tsi) takze nejake podřazování jen na kickdown..
20-180 na trojku, tedy dejme tomu od volnobeznejch 1000ot pri 20 na 9tis ot pri 180.
slusny
to nebude jen tak ledajakej "normalni" benzinak jak o nem pisu
Jakejch 9 tisíc ? Má to 4rychlostní automat, takže na trojku to jede 20 (dobře dejme tomu, že to je hraniční nejnižší rychlost +/-) a točí do omezovače 6500 na 175-180 (ma to analog budíky, tak tu rychlost ber trochu s odchylkou ), pak hodí 4, dotáhne na 190 a do 200 se plouží a konec :D
Jo :D Hele, budeš se divit, ale to auto jede naprosto normálně, až na tu nenormální spotřebu a mezi 120-170 je to docela živý na dálnici :D Jen tam končí rozsah otáček, manuál jezdí snad 220.
A pokud narážíš na stáří, v úterý STK - 2 lehké závady - kotouče už budou chtít vyměnit a poškrábaný kryt světel (to nevím kde na to přišel, ale napsal to tam). Jinak prý v moc hezkém stavu a dost důkladně to tam prolézal, zkoumal hovadiny, co sem na STK ještě nezažil ( Jestli fungují všechny pásy, jestli mam v pořádku rozteč disků, svítil hodinu do motoru, pod auto), tyhle francouzsky auta jsou pro ně vždy příležitost, tam se skoro vždy něco najde :D
jestli tvrdis, ze pri 180km/h 6500 ot, tak to znamena 722 ot pri 20km/h
ja navrhoval 20km/h pri 1000ot, a tomu odpovida 9tis ot pri 180km/h
zkus trojclenku z prvniho stupne zakladni skoly
me neprijde uplne normalni trapit motor pod volnobeznejma otackama, i tech "mejch" 1000ot je mi proti srsti
ale ty ty asi vidis jinak
Tak já neříkám, že to tam takhle trápím, psal si rozsah, co zvládne rychlost, tak to pod těch 1000 otáček to tam prostě hodí-nebo mu pomužu a "jede".. rozpětí přeci neznamená, že se v tom běžně jezdí, ty snad ty 2 sta u tvého (předpokládám TSI) tak asi běžně nejezdíš na 4ku, že ne ? ... Ano pri 180ti to má 6500, to je omezovač a řadí na 4ku, pokud jedeš na kickdown.
ale me to pri 200km/h na 4 toci 6tis ot, a pri 40km/h 1200ot, coz jsou otacky, ktery motor vpohode zvlada
a kdyz vezmu otacky, na ktery to je schopny jet, tak to je od 800 ot do nejakejch 6800ot kdy zasahne omezovac, takze kdyz to vezmu mimo realitu jak to beres ty, tak to ma na ctyrku rozsah 27-227 km/h
me proste 9 nasobek rychlosti na stejny rychlostni stupen prijde u normalniho auta jako nesmysl, kdy ja mam realnej jen 5 nasobek
predpokladal jsem, ze mas nejakej vysokootackovej special co tech 1-9tis ot dava s prstem v nose, a byl sem na nej fakt zvedavej, ale on to je nejakej starej francouszkej veteran ...
Ano, je to veterán a automat na kickdown prostě točí do omezovače, co je na tom divného ? Já ti dnes ty otáčky, kdy tam hodí trojku při klidné jízdě odečtu až pojedu z práce, jinak podřadit si mužeš i sám, ale tak těch 700 do toho nebudem počítat pro klid tvé duše, abych ti nezahanbil oblíbený benzín :D Já mam i diesel, který má mnohem užší spektrum, aby ti to nebylo líto...
Proč ? Jede to v tom ? Jede, Topten napsal blbost, na kterou jsem reagoval a točí se teď na něčem, co nenapsal, jo, je to podtočený, ale jede to. Stejně jako je blbost u šestikvaltu jezdit 200 na čtyřku, pokud tedy nutně s někým nezávodíš, ale běžně se v tom nepohybuješ. I těch 1200 otáček u TSI není žádná paráda... Účelově to tady napsal, aby ukázal, jak je benzín lepší, tak jsem mu to jen vrátil :)
ozzy, ja sem uved realnej rozsah provoznich otacek
jestlize ma motor maximalni vykon (i) pri 6tis ot, tak ma vyznam ho do tech 6tis ot tocit a to klidne na ctyrku
treba kdyz zrychlujes na dalnici a zezadu se na tebe nekdo tlaci a nechces mu prekazet
Psal si, že ti táhne benzinák, teď si to až přepsal trochu jinak, tak já to napsal taky s tím, že to jede, ale výkon je až 4-6,5 tisice... jestli je to na začátku podtočené, ano, jistě, je to atmosféra... no to je fuk.
psal sem, ze mam standardni rozsah otacek 1500-6tis otacek a ze to s prehledem zvlada od 1200 do 6500ot tedy neco pres 5 nasobek
a ty jsi kontroval 9 nasobkem, coz me zaujalo protoze sem cekal nejakou lahudku
nechme to bejt, nemam cas se vybavovat
A na 500 by to podtočit nešlo? Třeba z kopce? Asi šlo, ne? Nevím, auto neznám, podle mě je uvádění rozsahu otáček od 700 už dost extrém... ale nechci se vám míchat do diskuse.
Já to včera šel vyzkoušet, hodil jsem tam ve 20ti tu trojku na rovince a bylo tam pořád cca 1000 - 1200ot, takže mám podezdření, že to uměle drželo vyšší otáčky. Nejsem technický typ, takže asi napíšu blbost, ale když s tím jezdíš pomalu, tak i v těchto otáčkách (i přes naprosto typickou křivku výkonu atmosféry) to má docela sílu na ten rozjezd, dle mne to je způsobeno typem převodovky, kdy cítíš, jako by si déle držel spojku v záběru, přitom kdyby si ji pustil v takových otáčkách prudce, tak ti spadne výkon a třeba to chcípne. Já tomu říkám, že cítíš jak to tlačí ta hydraulika v měniči :D Snad jsem to popsal alespoň dojmy tak, jak to je :D ... teď jsem se asi hodně odkopal, neumím to technicky popsat, ale za experta přes techniku jsem se tu nikdy nevydával :D
Ale jinak ano, napsal jsem to schválně v reakci na Toptenovu adoraci benzínu, abych ho naštval, to už jsem mu vysvětlil výše, použitelné je také až pásmo 1000/1200-6500, tzn nějakejch 35- cca 180 km/h
No takže těch 700 se asi počítat nedá, co ;-)?
Hydraulika v měniči určitě může držet otáčky, které neodpovídají převodovému stupni a rychlosti... od toho tam ten měnič je. Ale je to takový volný ekvivalent toho, kdybys jel 20 na trojku s manuálem, držel tam 1000 otáček a pouštěl to přes spojku...
zvedam hozenou rukavici ozzy a ted do prace sem to taky vyzkousel
1000ot motor zvlada v pohode, dokonce zrychluje
800ot jeste jede, ale pri snaze zrychlit mu to nedela dobre
dalsim brzdenim na 600ot v rezimu volnobehu motor neprotestuje, pri snaze zrychlit cuka a vubec se mu to nelibi ...
na trojku pri 7tis ot neco pres 160tacho do prudciho kopce (2 pruhy nahoru na okresce zrovna bez provozu) a nemel sem pocit, ze by zasahoval omezovac, dal sem uz nemel prostor
na konci testu pri vjezdu do dvora spotreba prumer cca 14l/100km, a tom sem se pak 2km tahnul za traktorem. normalne jezdim 9-10, extrem je lehce pod 8, prevyseni asi 150 metru na par kilometrech.
motor lehce zahratej (predtim sem odvazel deti do skoly a skolky)
kdyz ma na trojku rozsah 20-180km/h a omezovac na 6500ot, tak na tech 20 to toci kolem tech 700 ot
ja parkrat dodaval elektroniku do naftovejch elektrocentral o vykonu kolem 1MW, a provozni otacky byly 600ot/min ...
a ten slabsi chrocht se zrychlenim o 2 sec horsim a o 60 tis drazi bude asi OK ...
pak ale nezapomen na to, ze po novym, roce bude problem s naftou, protoze je stop na naftu (i ropu) od teroristu z roSSiji.
a nafty se z roSSiji do EU vozi 500tis barelu denne, takze cena nafty pujde nahoru a je otazka jestli ji bude dost
ale jestli jsi to myslel tak, ze chybi 2.0tsi aspon se zakladnima 140kW, tak to souhlas
slovnaft z tezky ropy z roSSiji uvari 2x vic nafty nez benzinu
spotreba nafty je ale 3x vetsi nez spotreba benzinu, proto ze zbytek nafty dovazi
mimo jine z roSSiji
proc teda ty nafty neuvari vic, kdyz to podle tebe jde ???
maximalni mnozstvi nafty je dany tezkejma a stredne tezkejma slozkama ropy
u benzinu lehkou slozkou + i stredne tezkejma i tezkejma slozkama
benzin z nafty (tezsich slozek) vyrobis krakovanim, ale naftu z benzinu (lehky slozky) nevyrobis
takze ano pomer se da menit, ale ve prospech benzinu
navic, jestlize tezka ropa od teroristu z roSSiji nebude, podil vyrobeny nafty vuci benzinu klesne
Slovnaft je extrémne orientovaný na naftu a vyrába z ťažkej ropy pri ktorej krakuje aj časť ťažkých olejov na naftu. EU priemer je možno 1,5:1 v prospech nafty. Z ľahkej ropy v USA je priemer čo som našiel 1,9:1 v prospech benzínu, preto musia dovážať naftu aj keď u nich osobáky na naftu nejazdia.
Bez Ruského exportu to bude problém, ale nedostatok bude nanajvýš krátkodobý. Za pár mesiacov niekto určite nájde spôsob ako Ruskej nafte zmeniť krajinu pôvodu.
tak je to jeste horsi nez sem cekal
kazdopadne adorace nafty a jeji dlouhodoby zvyhodnovani spotrebni dani (u nas dnes 7korun na litru vcetne DPH proti benzinu) prinasi a jeste prinese svoje ovoce.
a vlada misto toho aby tomu nechala volny prubeh, tak populisticky naftu jeste vic zvyhodnila
a vysledek trhu je jednoznacny - nafty je malo a proto je draha
a na cene nevydelava stat ve forme spotrebni dane, ale hlavne rafinerky a obchodnici ve forme vysoky marze
jestli s nedostatkem nafty stat a cela EU chce neco vazne delat, tak bude muset srovnat spotrebni dane benzinu a nafty, aby kolenovrtum zneprijemnila provozovani naftaku a donutila je k prechodu k benzinakum, hybridum a EV
pak klesne spotreba nafty a i tim i jeji cena
Zmena zdanenia sa reálne na vozovom parku začne prejavovať po 5 rokoch. Výraznejší vplyv dosiahneš po 10-15 rokoch. To tu malo byť už dávno.
Ale inak keby boli palivá zdanené podla množstva CO2, tak prevádzkové náklady dieslu a benzínu sa pri menších autách moc nelíšili. Teraz sme na služobke fásli Golfa 1,0 TSI trasa bola 90% diaľnice v AT sme mali 135 tachometrových v D 150 a spotreba podľa tankovania asi 6,3l/100km. To je energetický ekvivalent 5,3l nafty v prostredí, ktoré by malo naftu výrazne favorizovať.
Mám to v Karoqu, to je podobná krabice i váhově. Dynamika je dostačující, ale dlouhé kvalty motoru ubírají na elánu. Plné zatížení je znát při zrychlování i na dálnici, ale spotřeba roste jen mírně max. o 0,5L. Motor 1,5TSi rozhodně není žádná vášeň, ale na běžné ježdění u rodinného auta naprosto stačí a má i malou výkonovou rezervu.
Kdyby nad touhle designovou marnosti pač tohle, už neni ani sterilita proletlo několik holubu tak to vypada snad i lepe.
Přitom VW v poslednich letech ukazal, že se umi i odvazat a nebyt jen sterilni.
No malem bych zapoměl na Polo tedy jeho FL, ktere spolu s touhle vyprodejovou lednici jsou tedy dilem.
Z dizajnového hľadiska súhlasím, Touran je nuda na pohľadanie. ALE. Pozri sa na to pohľadom rodiny s 3 deťmi. Chceš relatívne dostupné auto, ktoré nebude vyzerať, akoby si dodávke zo stavby len vymenil vzadu plechy za okná (žiaľ aktuálny trend, keď sa namiesto MPV vyrábajú len osobné verzie dodávok) a ktoré odvezie vzadu plnohodnotne (!) tri deti (t.j. aj so sedačkami či podsedákmi). Tých možností už máš strašne málo a napokon z toho ten Touran vylezie asi ako najlepšie auto. Má to totiž aj motory na výber, výbavu na výber, plus to tvarovo stále vyzerá ako osobák a nie ako prebúchaná dodávka.
Jo... když jsem viděl fotku sedačky, tak jsem si říkal, že tohle asi bude mastná konfigurace. Ale chyba lávky - ErgoActive s masáží v základu té Maratonky...
Ideál v R-line s 18 " kolesami. Známa ho má a nedá na neho dopustiť. Pri parametroch z 0-100 km/h 8.9 s a max. rýchlosť 209 km /h nie je určite brzdou premávky.
To jaka je situace na automobilovem trhu je snad teměř každemu jasne včetně vymirani běžnych a zavedenych karosařskych variant.
Ale otevřit stranku a mit dojem, že je zde nějaky retro test...i letitějši konkurence vypada nejen, že lepe, ale prostě i soudoběji. I krabice jak MPV či SUV, ktere jsou prakticke mužou mit nějaky napad s nadech sportovnosti či elegance. Tahle krabice je jak z tužky nějakeho ditěte max školniho věku, ktere načrtne obdelnik.
Koukam na tu pristrojovku a rikam si, ze takhle blbe musi dopadnout kazdy auto, na ktery hrabnou ajtaci. Chyba se stane normou a co driv fungovalo poslepu je ted ergonomicky zverstvo...
Možno by mali redaktori SM občas zájsť spolu na pivo, aby držali podobnú líniu. Vaculík v teste ojetin reálne zhodnotí, že 1,5 TSI nie je optimum na Tourana, dvojvalcový režim príliš nezapína, lebo krútiaci moment je hold malý a zároveň to výrazne komplikuje celý motor a výfuk. Kto nemusí, nech si kúpi TDI. Takisto aspoň spomenúť že výmena rozvodov môže byť problém pre menej skúseného mechanika. čo sa týka životnosti Led svetiel/ pomer cena výkon, tiež by to chcelo aspoň zmienku.
Je to moje dvanacté auto a musím povedať, že najviac praktické. Úžitková hodnota,praktičnost, spotreba výborná. To vypinanie 2 valcov je super. Trochu problem s infotaimentom , pri nastaveni niektorych parametrov lepsie zastať na pumpe. /napr. stlmenie podsvietenia palubky /. Samozrejme nesedí jak Primera 2.0 s Multilinkom , ked ju vrábali cisto japonci, ale ináč velká spokojnosť.
Neviem ako ostatne Tourany.. ale pri vypnuti 2 valcov sa cele auto roztrasie a jazda na 2 valce je vyslovene neprijemna, vibrujuca a hlucna. Vie niekto tuto ekologicku vychytavku vypnut???