Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Citroën C5 2. generace (typ X7): Rub a líc létajícího koberce

Poslední Citroën C5 z let 2008-2017 je sakramentsky zajímavý stroj. Byl vyvinut ještě v předkrizových časech a je hezkým příkladem filozofie maxima techniky v maximu železa. U dražších verzí naposledy nabídl i legendární hydropneumatické odpružení. Jenže zrovna s ním bývá po letech dost starostí. Vysvětlíme proč.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
24. 11. 2022 14:42
To je bomba,
jak to auto dokáže vypadat dobře ještě teď. Ty nové hoštapler citrouše se mi nelíbí vůbec.
25. 11. 2022 08:39
Re: To je bomba,
Tchán si pořídil tuhle C5, na vzduchu a v nejsilnější naftě. Za 90 tisíc. Nevím, jak dlouho ji má. 5 let? Každopádně krom výměny oleje na to auto ještě ani nesáhl.
Avatar - KANKUNEN
25. 11. 2022 14:12
Re: To je bomba,
Co tě vede k tomu, že zpochybňuješ desítky let se opakující fakt, že Fiat a Alfa jsou nejporuchovější. Sem tam se jim něco podařilo udělat dobře, ale i Fiat 500 je vždy na posledních místech spolehlivosti.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2022 08:19
Re: To je bomba,
Proto kdo chce to dobré od PSA z té doby, koupí si Ford, motor zůstává, zbytek je ve všem lepší :-! Né nadarmo i Vaculík dává jako nejlepší ojetinu z té doby Mondeo MK4 (tedy s patřičnými motorizacemi, né všechny jsou dobré :D)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2022 21:05
Re: Re: To je bomba,
Já mluvím o Renaultu, ale je fakt, že tenhle je nějakej lepší, protože za deště se mu nešpiní boční okna :D
Avatar - Ozzman
25. 11. 2022 21:05
Re: Re: To je bomba,
Já mluvím o Renaultu, ale je fakt, že tenhle je nějakej lepší, protože za deště se mu nešpiní boční okna :D
Avatar - xxc
25. 11. 2022 18:44
Re: Re: To je bomba,
Záleží od modelu, C5 vrzla len v jednej zatáčke pri veľkom preťažení. Inak to bolo tiché, pohodlné, nevrzajúce auto. Vytriezvenie prišlo až s Renaultom. Nie je Francúz ako Francúz, na Peugeotoch sa nikdy vŕzganie neriešilo.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2022 17:50
Re: To je bomba,
To platilo na přelomu tisíciletí, od dob Passatu B6 to šlo rychle do háje, nicméně mám doma francouze co má 82 tisic najeto a 14 let a nevrže..
Avatar - KANKUNEN
25. 11. 2022 14:14
Re: To je bomba,
Zapomeň frantík co měl nalítáno 100t by vždy už rozvrzaná kraksna, VW byl mnohem lépe smontovaný. Vyrovnalo se to až teď.
Avatar - xxc
25. 11. 2022 10:44
Re: To je bomba,
Ano, jazdi, ale ako. Uplne inak, ako ked to bolo nove auto. Premium plus sice nemam, ale musim suhlasit s tou castou clanku, ze po chvili sa podvozok rozvolni a uz to potom nikto nevie dat do povodneho stavu. Inak auto to bolo super, len skoda, ze to tak skoro zostarlo.
25. 11. 2022 09:19
Re: To je bomba,
To máš to samé, jako když čecháčkovští "hospodští odborníci" na základě dovozu totální h vraků v 90kách stále trapně pomlouvají Alfy a Fiaty.... :-( :no:
25. 11. 2022 09:12
Re: To je bomba,
Tak samozřejmě ne na vzduchu...
Ale každopádně z vlastní zkušenosti vím, že hospodské kecy o poruchovosti Citroenů jsou dány zejména dokola se opakujícími báchorkami z dob prvních dovozů několikrát stočených a neservisovaných křapek. Já svou C5 (2HDi) prodával, když měla najeto 340k a pořád ji potkávám (jezdí jako neoficiální levné taxi). Za celou dobu provozu žádné vážnější problémy (jednou EGR za cca 6k). Rozvody komplet i s pumpou za 6k, spojka i s dvouhmotou v cca 280k km spíše preventivně za cca 15k. Takže problémy více méně žádné a servis (díly) za hubičku. Před i po C5 jsem měl a mám opět Citroen a jsem spokojen. Služebně jezdím Škodu, Ford a Kia, poruchovost/servis je naprosto srovnatelný, ale díly u Fordu dražší.....
24. 11. 2022 16:02
Re: To je bomba,
Přesně tak. Tchán měl Citróna a já mám Pežota. Takže zkušenosti napřímo.
Avatar - KANKUNEN
24. 11. 2022 15:41
Re: To je bomba,
Však je to brácha Peugeotu.
24. 11. 2022 15:05
Re: To je bomba,
Ojetý Citroen znamená vždy řádný průvan v peněžence za ND a uklidňující prostředky.