vzhledem k tomu, že tyhle stroje mají většinou dieselelektrický pohon jako třeba lokomotivy, je to logický krok. Místo naftového generátoru v každém autě bude naftový generátor v centrální nabíječce. Další krok pak bude zbavit se toho dieseláku úplně napojením vlastních solárních / větrných zdrojů. Zajímaly by mě technické detaily, jak se takovýhle náklaďák dlouho nabíjí a kolik váží akumulátorový stroj v porovnání s generátorovou verzí. Důlní dampry jedou často v podstatě non-stop a pokud by měl takovýhle stroj půl dne stát kvůli dobíjení baterek, provozovateli by se to asi moc nelíbilo.
Předběhl jsi mě. VYužití pohonu na elektriku zde problém asi nebude, Jenže jak píšeš, co nabíjení? Bude to mít obrovské baterie, které se určitě nenabijí za 30 minut. I pokud by s tím jezdili "dvě směny" tedy cca 16 hodin, jak moc to budou schopni za 8 hodin nabít? A co nepřetržitý provoz? Do klasické verze narvou naftu a fungují dál. Obávám se, že doba nabíjení zde bude rozhodujícím faktorem.
Tieto autá sa navrhujú na základe podmienok v ktorých sa prevádzkujú a na svete je veľa dolov, kde sa hore jazdí prázdny a dole plný. V takom prípade je to skoro perpetuum mobile.
Nik si v prostredí kde na emisie kašle nekúpi auto, ktoré mu bude pol smeny stáť na nabíjačke. Všetci sledujú ekonomickú návratnosť.
Jeden príklad máš tu https://www.firstpost.com/…ing-7190131.html
CAT nie je prvý koho to napadlo. Hádam, že doteraz boli limitom ceny batérii, ale už to asi má ekonomickú návratnosť.
Nevylučujem, že občas kúpiš aj tri batérie, ale v súkromnom sektore to zvykne vyhrať najefektívnejšie riešenie. Ak sú tri batérie to čo udrží techniku v chode, tak budú 3. Ale v tomto prípade nabíjanie znamená prestoj v čase keď môžeš zarábať. To by asi ťažko predal ako výhodu.
to ovšem EV fanatiky nezajímá :-)
a nezapomeň odpočítat dolních a horních % - do nuly nevybiješ a do % nenabiješ ...
takže za roku počítej s mínus 32,5%