Profi

Zpět na článek

Caterpillar se pochlubil svým prvním elektrickým důlním náklaďákem

9 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
vzhledem k tomu, že tyhle stroje mají většinou dieselelektrický pohon jako třeba lokomotivy, je to logický krok. Místo naftového generátoru v každém autě bude naftový generátor v centrální nabíječce. Další krok pak bude zbavit se toho dieseláku úplně napojením vlastních solárních / větrných zdrojů. Zajímaly by mě technické detaily, jak se takovýhle náklaďák dlouho nabíjí a kolik váží akumulátorový stroj v porovnání s generátorovou verzí. Důlní dampry jedou často v podstatě non-stop a pokud by měl takovýhle stroj půl dne stát kvůli dobíjení baterek, provozovateli by se to asi moc nelíbilo.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Předběhl jsi mě. VYužití pohonu na elektriku zde problém asi nebude, Jenže jak píšeš, co nabíjení? Bude to mít obrovské baterie, které se určitě nenabijí za 30 minut. I pokud by s tím jezdili "dvě směny" tedy cca 16 hodin, jak moc to budou schopni za 8 hodin nabít? A co nepřetržitý provoz? Do klasické verze narvou naftu a fungují dál. Obávám se, že doba nabíjení zde bude rozhodujícím faktorem.
Niemand
Tieto autá sa navrhujú na základe podmienok v ktorých sa prevádzkujú a na svete je veľa dolov, kde sa hore jazdí prázdny a dole plný. V takom prípade je to skoro perpetuum mobile.
Nik si v prostredí kde na emisie kašle nekúpi auto, ktoré mu bude pol smeny stáť na nabíjačke. Všetci sledujú ekonomickú návratnosť.
Avatar - wakantanka
wakantanka
To v akej bani sa jazdí hore prázdny a dole plný? Väčšinou je to presne opačne.
Niemand
Jeden príklad máš tu https😐/www.firstpost.com/…ing-7190131.html
CAT nie je prvý koho to napadlo. Hádam, že doteraz boli limitom ceny batérii, ale už to asi má ekonomickú návratnosť.
Avatar - speedfred
speedfred
Občas sa nakupuješ aj 3 batérie😒br /> 1 v aute/stroj
2 nabíjačka
3 chladenie

Niemand : Častá prax
Niemand
Nevylučujem, že občas kúpiš aj tri batérie, ale v súkromnom sektore to zvykne vyhrať najefektívnejšie riešenie. Ak sú tri batérie to čo udrží techniku v chode, tak budú 3. Ale v tomto prípade nabíjanie znamená prestoj v čase keď môžeš zarábať. To by asi ťažko predal ako výhodu.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to ovšem EV fanatiky nezajímá 😄
a nezapomeň odpočítat dolních a horních % - do nuly nevybiješ a do % nenabiješ ...
takže za roku počítej s mínus 32,5%