"O napájení elektromotoru se stará Lithium-ion baterie s kapacitou 54 kWh, která by měla zajistit hatchbacku i kombíku stejný dojezd až 416 kilometrů na jedno nabití (dle WLTP). Předpokládaná spotřeba dle WLTP by měla být 14,9 kWh."
54kWh do kombi nižší střední je opravdu brutální hodnota, 416km uvidí jen na papíře, na dálnici sotva dojede z Prahy do Brna a po okreskách bude mít co dělat, aby se člověk dostal třeba na Lipno. Co bude, když se nahoru dá box nebo kola? Masakr...
No, to je celý Stellantis, další elektro se stejně nedostatečnými parametry a cenou, která bude určitě hodně přes milion :-[]
Rozhodně nejhezčí kompaktní EV. Parametry jsou průměrné, ale do města stačí. Kdyby Opel překvapil tím, že řekne, že cílem bylo dostupné EV, které zatočí s předraženou německou a francouzskou konkurencí, a řekl si o 700 tisíc Kč, tak mu zatleskám k tomu, že se začínají rýsovat reálné obrysy jeho elektromobilních plánů. Ale protože je evropský trh zdegenerovaný dotacemi a nesmyslnými regulacemi, čekám tak 1.1 mega v základu, za auto s horší využitelností než 1.2 PT za půlku.
"Minulý týden přidal další střípek ředitel skupiny Stellantis Carlos Tavares. Při návštěvě indického závodu v Čenaji připustil, že právě zde by se mohly vyrábět elektromobily pro Evropu. Přestože v Indii zatím není zajištěna výroba baterií, levná práce by znamenala velkou výhodu. "Evropa zatím nedokáže dělat levné elektromobily," řekl Tavares."
.... konečně EV co nemá zbytečně vysokou boudu.... Dojezd bude záležet na využití, jak jinak.... Vím že Superb mi čistě na elektriku v létě umí jezdit po městě i pod 15kWh, tak nějak normálně po okreskách v pohodě pod 20kWh. Samozřejmě do Alp s tím s rakví asi nikdo nepojede, že :-)
Tohle vidím jako auto pro obchoďáky co jezdí furt dokolečka svůj rajon a večer to nabijí u firmy.... a nebo jako druhé auto do rodiny, případně i první, když někomu nevadí ta dojezdová omezení....
Samozřejmě rozhodne cenovka, kupovat vás to nikdo nenutí..... ;-)
- jako druhé auto do rodiny je to moc velké a moc drahé, to je spíš pro Corsu
- dát tenhle elektrický vehikl obchoďákům by znamenalo, že by tě prokleli až do 30kolene, vetšina z nich chce kombík ICE právě proto, že ho používají jako první auto v rodině, tedy jako benefit pro soukromé užívání ;-)
- bude to i v krátké verzi
- samozřejmě to nedám obchoďákovi, který s tím jezdí i pro soukromé účely, třeba s rodinou na lyže. Ale spousta obchoďáků/servisáků prostě to auto večer odstaví u firmy, nebo třeba parkují doma, ale nemají to pro soukromé využití
- já do své firmy si něco takového klidně můžu dovolit, obchoďáka se fakt ptát nebudu (když občas pojede někam dál může si vzít jiné auto)
Pak je to nesmysl, neznám obchoďáka, co by neměl auto i na soukromé účely ;-)
Já se jich taky neptam, ale firma má car policy a ta se dá ovlivnit. Pokud jim dáš něco nepraktického, což tahle elektroplečka je, tak je to jeden z důvodú pro obchaďáka proč odejít jinam. Ty dobré kvůli takové blbosti odejít nenecháš…
"Samozřejmě do Alp s tím s rakví asi nikdo nepojede"
Takže s nástupěm elektromobilů si Aply oddechnou? Nikdo už tam jezdit nebude? Elektromobil odsoudí lidi k ježdění kolem komína? Kde josu ty slibované výhody? Cena vysoká, hmotnost extrémní, úspora žádná s cenami elektřiny, místo rychleho doplnněí jen čekání a čekání.... Krásné vyhlídky
.... je možné úplně cokoliv, nikdo se nemusí rituálně upálit na prostest proti něčemu, co možná nikdy nevejde v platnost. Stejnětak nemusíme rituálně hejtovat každý EV, když máme kotel alternativ ;-)