Značku Kia měl po celém světě vyzdvihnout o úroveň výše. Svůj úkol Stinger splnil, po pěti letech se loučí bez přímého nástupce, roli vlajkového modelu převezme elektromobil.
Teraz nam uz zamaval aj stinger.... uvidime kto bude od kie dalsi... ci picanto alebo el. soul... predajne su totiz aj oni uz v eu coraz vacsimi outsidermi v danych segmentoch ... blizka buducnost kie tiez zrovna v nasej uzasnej europe nebude zda sa... v tomto smere zlata australia ci sev. amerika...
To bych ani neřekl... někoho mohlo překvapit, že nedávali slevy, takže tím se to pak ve srovnání s prémií nečekaně prodražilo... ale ceníkový ceny byly vcelku vstřícné. Ale vzhledem k technice byla cena za tu V6 slušná.
Stinger nech je akokolvek super uz bohuzial prisiel pre neho v nevhodnej (eko)dobe.... keby prisiel o dekadu skor tak uz tu mohol mat ovela silnejsie zazemie... ale to je jedno... arteon s x-nasobne lepsimi predajmi v eu nakoniec stejne dopadne rovnako ... zrejme skoncia obaja uz bez nastupcov... takze suma sumarom.... tato dnesna doba uz takymto paradnym autam nepraje... o cenu ani tak nejde... kedze el srajdy ( s mensim dojazdom a s obmedzenou pouzitelnostou ) su este drahsie... ale to uz je zase na dalsiu debatu...
Jakože by v roce 2008 k plastové první generaci Cee'du a Carensu přišel na salon Stinger a začal se líp prodávat? Tak to mě fakt rozesmálo :D:D
Největším nepřítelem prodejů Stingeru byla mizerná image značky pro tenhle segment, v roce 2008 ale KIA neměla žádnou image.. nebo spíše rovnou negativní image... Představa, že by v roce 2008 někdo nakráčel ke Kii a koupil si luxusní šestiválcový liftback, je směšná :-!
Problém nebola cena, ale zľavy, ktoré prémiová konkurencia vo veľkom dávala a Kia nie. Keď totiž Stinger stál 55 v základe a 53 po zľave, kdežto 440i stála povedzme 65t a po zľave 50t, tak Stinger nemohol konkurovať, nikto (by) mu nedal prednosť. Paradoxne tak najväčšiu logiku dáva cena Stihgeru teraz, keď už ani prémia nedáva žiadne zľavy (príp. len zanedbateľné jednotky percent). Takže 59t za Stinger vs. 73t za M440i, to už vyzerá zaujímavejšie. Len problémik je, že ten 4er je medzičasom nová generácia, s vyšším image a neporovnateľnou zostatkovou hodnotou, kdežto Stinger je ten istý, takže aj pri tej zaujímavej cene Stinger už nikto nekúpi.
Každopádne cieľom Kie bolo prostredníctvom Stingeru pozdvihnúť image značky, aby sa o Kii dalo hovoriť ako o konkurencii k prémii, čo dovtedy bola smiešna úvaha. Toto Stinger zmenil, tým pre Kiu splnil svoju rolu bez ohľadu na to, či sa predával, alebo nie.
Dalším problémem byly fleetové preference a možnosti operativního leasingu. Ceníkově stejně drahý Arteon 2.0 TSI šel jednu dobu sehnat za 12k Kč bez DPH, 3er okolo 15... a Stinger začínal vysoko přes 20, teda v případě, že na něho nějaký OL vůbec šel sehnat.
Technika fajn, cena tiež nebola až tak hrozná ale len 1 karosárska verzia? Komkurencia má 3 a kľudne aj 4 verzie karosérií. Lift je presne to čo nemám rád.
korejským autům už se nikdo nesměje a trvalo to jen pár let, než se od tragédií typu Carnival, Elantra a ocucaný kadetty dostali tam, kde jsou teď. Číňani budou mít podobný progress ještě rychlejší. Co se týká Stingeru, pořád jsem žil v domnění, že i na kontinentu jsou to zadokolky. Tak jsem se zase něco doučil. To má stálý 4x4, nebo je tam nějaký připojovací předek / zadek?
Korejská auta se dostala tam kde jsou jen díky německým inženýrům, kteří pro Korejce pracují v jejich vývojových střediscích v Německu. Nic jiného v tom hledat netřeba. :-!
To ale na věci nic nemění. Korejce obdivuji, dostali se tam kde jsou pílí a pracovitostí. Narozdíl od číňanů, kteří svoji (a nepopírám že úspěšnou) strategii založili na kradení, plagiátorství a prvotnímu podbízení se pitomému západu.
Západ, alebo presnejšie silná ruka trhu :-! natlačila do Číny moderné technológie, lebo sa to oplatilo. Americké firmy vyrábajú v Číne tovar, ktorý zároveň nedovoľujú v Číne používať z bezpečnostných dôvovdov...
Jaké pak podbízení?
Mimochodom, kde sme v Európe zobrali papier, hodváb, pušný prach či porcelán :D
Hmmm, akorát že vůbec... Evropští inženýři a designová studia pracovali už na plastových hrůzách devadesátých let... Russelsheim už stojí 20 let. Za současný stav může pilná a poctivá práce, postupné etablování se na trzích, postupný posun v cílení i vnímání produktu, budování pozice a ekonomické výsledky, které dovolily utratit peníze za dotažený vývoj...
Především to jsou ale správná manažerská rozhodnutí učiněná ve správný čas a přesně trefené stěžejní modely jako Santa Fe, nebo i30 v Evropě. Při představení zásadních modelů Korejci nikdy neudělali chybu - nikdy to nebyla navoňaná šlichta, jako třeba DS. Nikdy to nebyl výstřel mimo terč, jako třeba Fiat Stilo.
A proto teď můžou mít trendy modely jako Staria, iOniq nebo kulervoucí N Vision.
A také závodní úspěchy, do kterých si díky úspěchu obchodnímu mohou dovolit investovat peníze. Koho by v 80. nebo 90. letech napadlo, že tovární korejské týmy budou sbírat vavříny ve WRC?
O čínském progresu se mluví 10 let, ale skutek utek. Respektive už začali dělat skoro i použitelná auta, ale v Evropě neprorazili. Korejci ten segment mají ošéfovaný. Čína nastoupí, ať si EU zavraždí vlastní průmysl elektromobilitou, pak tu čínské baterkové plečky budeme přehazovat vidlemi.