Vlajková Kia Stinger V6 opouští český trh. Rozlučte se s námi obrovskou fotogalerií
Značku Kia měl po celém světě vyzdvihnout o úroveň výše. Svůj úkol Stinger splnil, po pěti letech se loučí bez přímého nástupce, roli vlajkového modelu převezme elektromobil.
Model Kia Stinger se coby vlajková loď představil v roce 2017. Už tehdy automobilka avizovala, že nový vůz nemá ambice stát se prodejním trhákem, spíše měl pozvednout vnímání značky a stát se názornou ukázkou toho, co všechno jsou korejští inženýři schopni vytvořit.
Z počátku se Stinger nabízel se třemi motorizacemi. Základní dvoulitrový benzin s výkonem 188 kW disponoval pohonem zadních kol. Turbodiesel 2.2 CRDI o síle 147 kW rovněž preferoval zadní kola, za příplatek však nabídl i čtyřkolku. Na absolutním vrcholu motorové palety byl posazen agregát 3.3 T-GDI V6 s výkonem 272 kW a 510 newtonmetry točivého momentu.
Pro evropské zákazníky byl šestiválec k dispozici pouze s pohonem 4x4. Výjimku představovala jen Velká Británie, neboť coby zadokolku uměla Kia s tímto motorem nabídnout pouze s pravostranným řízením. Všechny motorizace se pojily s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Ta nejvýkonnější byla na stovce za 4,9 sekundy a pokračovala na 270 km/h. Asi nepřekvapí, že šestiválcový Stinger byl svého času nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběnou kií v historii.
Po dvou letech prošel šestiválec drobnými úpravami. Dostal filtr pevných částic a nepatrně mu klesl výkon. Z původních 272 zůstalo pořád solidních 269 kW, akcelerace z nuly na sto, zabrala nově 5,5 s, maximálka zůstala zachována.
Nástupcem se stane elektromobil
Jen o pár měsíců později, v létě roku 2020, dorazil facelift. Ten zvenčí přinesl jen kosmetické úpravy – přepracované LED světlomety, lehce poupravenou masku či nový design litých kol. V kabině tvůrci lákali na kvalitnější materiály v nových barevných provedeních. Hlavním poznávacím znamením omlazovací kúry se nicméně stala velká 10,25“ obrazovka multimediálního systému.
Když Kia avizovala změny pod kapotou, obávali jsme se, že obětí zpřísňujících se emisních limitů se stane právě V6. Z nabídky však naštěstí zmizely jen slabší čtyřválce, což nás mrzelo o poznání méně. Není se co divit, vždyť jen na českém trhu sáhlo osmdesát procent zákazníků právě po šestiválci!
Roli vlajkového modelu značky převezme počínaje rokem 2023 elektrická Kia EV6 GT. Co do parametrů je na tom ještě lépe než šestiválcový „předchůdce“ – dva elektromotory dodávají systémový výkon 430 kW a 740 newtonmetrů točivého momentu. Baterie s kapacitou 77,4 kWh vystačí na dojezd 424 km, díky 800V palubní technologii se auto u rychlonabíječky dobije z 10 na 80 % za pouhých osmnáct minut. Na stovce jste za 3,5 sekundy a maximální rychlost má hodnotu 260 km/h.
„EV6 GT je ideálním vozem, který v ČR převezme štafetu modelu Stinger. Strategický plán značky se výrazně zaměřuje na elektrifikaci a celosvětově plánuje do roku 2027 nabídnout 14 nových elektromobilů. EV6 GT je důležitou součástí tohoto plánu a novou vlajkovou lodí značky Kia,“ uvedl Aleš Barna, generální ředitel Kia Czech. Prodej výkonného elektromobilu odstartoval začátkem října a české zastoupení už eviduje na 50 zákaznických objednávek.
Kia EV6 GT: Technická data | |
GT 4x4 | |
Max. výkon elektromotoru vpředu [kW/min] | 160/4400-9000 |
Max. výkon elektromotoru vzadu [kW/min] | 270/6800-9400 |
Max. výkon systému [kW] | 430 |
Točivý moment [Nm] | 740 |
Kapacita baterie [kWh] | 77,4 |
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km] | 20,6 |
Dojezd [km] | 424 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,5 |
Maximální rychlost [km/h] | 260 |
Standardní pneu | 225/40 R21 |