Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vlajková Kia Stinger V6 opouští český trh. Rozlučte se s námi obrovskou fotogalerií

Stanislav Kolman
Diskuze (26)

Značku Kia měl po celém světě vyzdvihnout o úroveň výše. Svůj úkol Stinger splnil, po pěti letech se loučí bez přímého nástupce, roli vlajkového modelu převezme elektromobil.

Model Kia Stinger se coby vlajková loď představil v roce 2017. Už tehdy automobilka avizovala, že nový vůz nemá ambice stát se prodejním trhákem, spíše měl pozvednout vnímání značky a stát se názornou ukázkou toho, co všechno jsou korejští inženýři schopni vytvořit.

Z počátku se Stinger nabízel se třemi motorizacemi. Základní dvoulitrový benzin s výkonem 188 kW disponoval pohonem zadních kol. Turbodiesel 2.2 CRDI o síle 147 kW rovněž preferoval zadní kola, za příplatek však nabídl i čtyřkolku. Na absolutním vrcholu motorové palety byl posazen agregát 3.3 T-GDI V6 s výkonem 272 kW a 510 newtonmetry točivého momentu.

Pro evropské zákazníky byl šestiválec k dispozici pouze s pohonem 4x4. Výjimku představovala jen Velká Británie, neboť coby zadokolku uměla Kia s tímto motorem nabídnout pouze s pravostranným řízením. Všechny motorizace se pojily s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Ta nejvýkonnější byla na stovce za 4,9 sekundy a pokračovala na 270 km/h. Asi nepřekvapí, že šestiválcový Stinger byl svého času nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběnou kií v historii.

Po dvou letech prošel šestiválec drobnými úpravami. Dostal filtr pevných částic a nepatrně mu klesl výkon. Z původních 272 zůstalo pořád solidních 269 kW, akcelerace z nuly na sto, zabrala nově 5,5 s, maximálka zůstala zachována.

Video se připravuje ...

Nástupcem se stane elektromobil

Jen o pár měsíců později, v létě roku 2020, dorazil facelift. Ten zvenčí přinesl jen kosmetické úpravy – přepracované LED světlomety, lehce poupravenou masku či nový design litých kol. V kabině tvůrci lákali na kvalitnější materiály v nových barevných provedeních. Hlavním poznávacím znamením omlazovací kúry se nicméně stala velká 10,25“ obrazovka multimediálního systému.

Když Kia avizovala změny pod kapotou, obávali jsme se, že obětí zpřísňujících se emisních limitů se stane právě V6. Z nabídky však naštěstí zmizely jen slabší čtyřválce, což nás mrzelo o poznání méně. Není se co divit, vždyť jen na českém trhu sáhlo osmdesát procent zákazníků právě po šestiválci!

Roli vlajkového modelu značky převezme počínaje rokem 2023 elektrická Kia EV6 GT. Co do parametrů je na tom ještě lépe než šestiválcový „předchůdce“ – dva elektromotory dodávají systémový výkon 430 kW a 740 newtonmetrů točivého momentu. Baterie s kapacitou 77,4 kWh vystačí na dojezd 424 km, díky 800V palubní technologii se auto u rychlonabíječky dobije z 10 na 80 % za pouhých osmnáct minut. Na stovce jste za 3,5 sekundy a maximální rychlost má hodnotu 260 km/h.

„EV6 GT je ideálním vozem, který v ČR převezme štafetu modelu Stinger. Strategický plán značky se výrazně zaměřuje na elektrifikaci a celosvětově plánuje do roku 2027 nabídnout 14 nových elektromobilů. EV6 GT je důležitou součástí tohoto plánu a novou vlajkovou lodí značky Kia,“ uvedl Aleš Barna, generální ředitel Kia Czech. Prodej výkonného elektromobilu odstartoval začátkem října a české zastoupení už eviduje na 50 zákaznických objednávek.

Video se připravuje ...

Kia EV6 GT: Technická data
  GT 4x4
Max. výkon elektromotoru vpředu [kW/min] 160/4400-9000
Max. výkon elektromotoru vzadu [kW/min] 270/6800-9400
Max. výkon systému [kW] 430
Točivý moment [Nm] 740
Kapacita baterie [kWh] 77,4
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km] 20,6
Dojezd [km] 424
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,5
Maximální rychlost [km/h] 260
Standardní pneu 225/40 R21

Stanislav Kolman
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
6. 12. 2022 09:37
Re: Korejci
A také závodní úspěchy, do kterých si díky úspěchu obchodnímu mohou dovolit investovat peníze. Koho by v 80. nebo 90. letech napadlo, že tovární korejské týmy budou sbírat vavříny ve WRC?
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 12. 2022 09:03
Re: Korejci
Hmmm, akorát že vůbec... Evropští inženýři a designová studia pracovali už na plastových hrůzách devadesátých let... Russelsheim už stojí 20 let. Za současný stav může pilná a poctivá práce, postupné etablování se na trzích, postupný posun v cílení i vnímání produktu, budování pozice a ekonomické výsledky, které dovolily utratit peníze za dotažený vývoj...

Především to jsou ale správná manažerská rozhodnutí učiněná ve správný čas a přesně trefené stěžejní modely jako Santa Fe, nebo i30 v Evropě. Při představení zásadních modelů Korejci nikdy neudělali chybu - nikdy to nebyla navoňaná šlichta, jako třeba DS. Nikdy to nebyl výstřel mimo terč, jako třeba Fiat Stilo.

A proto teď můžou mít trendy modely jako Staria, iOniq nebo kulervoucí N Vision.
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 12. 2022 08:41
Re: Stinger se moc povedl,
Dalším problémem byly fleetové preference a možnosti operativního leasingu. Ceníkově stejně drahý Arteon 2.0 TSI šel jednu dobu sehnat za 12k Kč bez DPH, 3er okolo 15... a Stinger začínal vysoko přes 20, teda v případě, že na něho nějaký OL vůbec šel sehnat.
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 12. 2022 08:37
Re: Stinger se moc povedl,
Jakože by v roce 2008 k plastové první generaci Cee'du a Carensu přišel na salon Stinger a začal se líp prodávat? Tak to mě fakt rozesmálo :D :D

Největším nepřítelem prodejů Stingeru byla mizerná image značky pro tenhle segment, v roce 2008 ale KIA neměla žádnou image.. nebo spíše rovnou negativní image... Představa, že by v roce 2008 někdo nakráčel ke Kii a koupil si luxusní šestiválcový liftback, je směšná :-!
Avatar - twistedTSD
5. 12. 2022 20:30
Re: Korejci
O čínském progresu se mluví 10 let, ale skutek utek. Respektive už začali dělat skoro i použitelná auta, ale v Evropě neprorazili. Korejci ten segment mají ošéfovaný. Čína nastoupí, ať si EU zavraždí vlastní průmysl elektromobilitou, pak tu čínské baterkové plečky budeme přehazovat vidlemi.