....Také čtyři rychlosti napovídaly, že vůz má slabý motor, který nemá dostatečný točivý moment, aby mu stačily tři rychlosti....
To je dobrý vtip. Jak by se tímhle pohledem hodnotilo třeba třistakoňové Ferrari 365 California, které ve stejné době mělo těch rychlostí dokonce pět ?
Souhlasím, že ta věta - i podle mě - do článku nepatří.
California není asi úplně nejvhodnější příklad, ale na druhou stranu každý, jen lehce informovaný motoristický fanoušek ví, že v roce vzniku t.j. 1966+, byl čtyřkvalt již minimálně 10-15 let, zejména v dané kategorii, zcela běžným standardem.
Nj a co tvrzení: ...Toyota Corolla se začala vyrábět v listopadu 1966 a v dalších generacích se stala nejvíce prodávaných autem na světě. Ve své současné dvanácté generaci překročila hranici 50 milionů vyrobených vozů a překonala tak Brouka od Volkswagenu.... ??
Taková formulace podle mě nejde akceptovat. Volkswagen Brouk je napříč svými generacemi stále téměř stejné auto. Jednotlivá provedení jsou koncepcí, tvarem, umístěním motoru, poháněnými koly atd. velmi podobné a můžeme je s mírným přimhouřením očí skutečně považovat za jeden model.
Naproti tomu Corolla je pouze název, použitý postupně u více zcela odlišných aut. Prakticky jde pouze o obchodní označení určité výrobní kategorie Toyoty
Porovnávat počty vyrobených Coroll a Brouků je z tohodle pohledu dost mimo mísu
Ano, to je naprostá pravda. Brouka se vyrobilo 50 milionů aut jednoho modelu, kdežto Corolly se vyrobilo 50 milionů aut devítí různých úplně odlišných modelů, pouze se stejným názvem.
Brouka se určitě nevyrobilo padesát milionů, také mě to uhodilo do očí, takže jsem informaci panu kolegovi z článku odstranil. Ač se formulace o třech versus čtyřech převodových stupních zdá nelogická, Japonci si to prostě tenkrát mysleli, to nelze zpochybnit.
To je dobrý vtip. Jak by se tímhle pohledem hodnotilo třeba třistakoňové Ferrari 365 California, které ve stejné době mělo těch rychlostí dokonce pět ?
California není asi úplně nejvhodnější příklad, ale na druhou stranu každý, jen lehce informovaný motoristický fanoušek ví, že v roce vzniku t.j. 1966+, byl čtyřkvalt již minimálně 10-15 let, zejména v dané kategorii, zcela běžným standardem.
Ale u Haase se to tak často naštěstí nestává.
Taková formulace podle mě nejde akceptovat. Volkswagen Brouk je napříč svými generacemi stále téměř stejné auto. Jednotlivá provedení jsou koncepcí, tvarem, umístěním motoru, poháněnými koly atd. velmi podobné a můžeme je s mírným přimhouřením očí skutečně považovat za jeden model.
Naproti tomu Corolla je pouze název, použitý postupně u více zcela odlišných aut. Prakticky jde pouze o obchodní označení určité výrobní kategorie Toyoty
Porovnávat počty vyrobených Coroll a Brouků je z tohodle pohledu dost mimo mísu