Automobilka BMW hledá cesty, jak zachovat co největší množství energie při jízdě autem. Navrhla proto zavěšení kol s generátorem, které je schopné při přejezdu nerovností vyrábět elektřinu.
citace:....Zjednodušeně můžeme říci, že při přejezdu nerovností vzniklou energii pohlcují pružiny, následně ji převezmou tlumiče a ve výsledku se ztratí v podobě tepla.....
Takhle určitě ne. Pružiny kinetickou energii nepohlcují ale jen bezztrátově akumulují. Pohlcují ji až tlumiče, a dělají to v obou směrech, tedy při kompresi i při uvolnění (reboundu). Při kompresi tlumiče brzdí pohyb kola nahoru hlavně proto, aby neodskočilo a neztratilo kontakt s vozovkou. Při uvolnění pak omezují zpětný zákmit a tedy rozhoupání auta.
Využít proto jdou určitě oba směry a samotná myšlenka je asi záslužná, ovšem popsané provedení je dobrá zoufalost