Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Movano Van 2.2 CDTi (103 kW) – Hledá se pracovní nezmar. Značka: Levně!

18 komentářů

Avatar - m.z.
m.z.
Fiat 100x jinak, už je to nuda, žádná originalita, jen kopírování, zákazník už skoro nemá z čeho vybírat...

Spolek s Renaultem byl teda lepší.
adamzprahy
Taky si to myslím. Movano typu Master mám ve firmě, jeden z posledních kusů. Verze L3H2 je větší než Ducato a to výrazně, odpovídá L4H2. Prázdné má tendenci spíš mlátit než poskakovat, ale ne nijak výrazně a podvozek je kupodivu celkem komfortní a řidičovo místo se sedačkou bych na užitkáč označil vyloženě perfektně, sedí se mi v tom líp než ve většině osobáků. Jestli je Ducato nepohodlné a poskakuje mu podvozek, tak je to 2:0 pro Master. Kvalita interiéru je asi podobná a spolehlivost nedokážu posoudit. Spotřeba v článku se mi nezdá, nevěřím tu dálnici, ale pokud jezdí za 8.5l, tak je to výrazně lepší, Master jezdí spíš za 10, na dálnici 11+, záleží jak a kudy se jede. Naložení dělá tak 0.5 - 1l rozdíl. Pak nevím jak je Ducato hlučné při 130km/h, Master hodně, ale myslím si že to nebude o moc jiné.

Hlavně ta cena. Zdražili všichni, ale před rokem nás stála 132kw verze s autoklimou o několik stovek tisíc korun levněji než slabší a menší Ducato v článku s manuální klimou. V tomto ohledu si teda Opel dost pohoršil.

Ducata před tím rokem byla vyprodaná pro Českou Poštu.
Mr.Murphy
já mám ve firmě Ducato (H2) s JTD 2.3 150PS a na dálnici ve 130 to bere tak 11.... Naopak na okreskách to umí pod 8 i naložené pokud se trošku snažíš. Když jsem to před 4 lety kupoval tak jsem si mohl zvolit tvrdost zadních per a zvolil tu střední a nijak zásadně to nemlátí, přijde mi to v pohodě. Stejně tak akustika na dálnici, taky pohoda díky dlouhé šestce, jezdím s tím rád. Spolehlivost naprosto příkladná, pravda má to najeto teprv 60tkm a chováme se k tomu pěkně.... Každopádně za mě fakt povedené auto, kterému skoro nemám co vytknout. Sedačku tam máme odpruženou a je příjemná. Nejvíc mi asi vadí to, že při bych 190cm bych ji potřeboval níž.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
U tak velké boudy spotřeba na dálnici lítá podle toho jak jedeš. Prázdné je to hrozně uskákaná koza, hlavní problém je, že to auto je udělané s plechu jako favorit, plech praská kolem pantů a podobně. Nevím jak Tranzit, ale Custom je kvalitou výroby úplně jinde.
adamzprahy
Jo tak ta spotřeba dává smysl. Tester se s tím asi někde chvilku v klidu projel a těžko se pak věří další dojmy z testu. A je fakt, že tam bývá velká variabilita podvozků + určitě budou i tak rozdíly mezi L2/3/4. Já si myslim, že Ducat👋Master jsou ve všem celkem vyrovnaní, jenom Master má jinak nastavené velikostní třídy, nečekal bych kvalitativní rozdíly. Ty dodávky jsou dělané na tupé zacházení a obří nájezdy, takže by měly vydržet.

Co se týče odhlučnění, níže čtu, že máš “osobní” verzi, ty mívají lepší odhlučnění, ale nevim. Hluk na dálnici je asi jediné co mi na tom Masteru vadí.

Ještě s tou sedačkou, asi taky budu mít v Masteru tu lepší, nemůžu si vynachválit, i když s tou výškou souhlasím. Mám jen 175 a mám ji nejníž a i tak mi přijde zbytečně vysoko. V testu je ve výbavě vypsaná nějaká sedačka s bederní opěrkou, tak nevím jestli to je ta lepší. Pokud ano, divím se poznámce o diskomfortu.
Avatar - speedfred
speedfred
Celé roky som si myslel aké je Ducato fajn ale zvezenie v Movane (ešte Master) ma vyviedlo z omylu. To auto je snaď vo všetkom lepšie akurát ja mám ešte 3L dízel a ten je je dobrý na ťahanie.
Avatar - m.z.
m.z.
Já si 3.0 Juper L3H2 kupoval v r.2011 po Transitu a byl jsem překvapený úskákaností a hlavně rachitickou boudou, která se po zavření šoupaček, třásla ještě několik vteřin, jak drahý pes.
Mig_35
Tak to je fajn, vyměnil jsem Transita za 170hp 2.3 Dci NV400. Jediná velká neznámá je robotická převodovka. Ale jinak jsem to vzal po nějakým rakouským řemeslníčkovi s malým najezdem a plnou včetně nezávislého topení. A jako bonus nemám vepredu kosočtverec😊
adamzprahy
Srovnával autor reálně s nějakými dodávkami?

"Ač jsou někteří konkurenti modernější a lépe vybavení, prodávají se také za výrazně vyšší částky." kteří jsou s manuální klimou za vyšší částky než 1.1m vč. DPH? To už je porovnatelné se Sprinterem, který je hodně jinde. Master je levnější. Transit a Crafter spíš stojí porovnatelně. Tak pak to Ducato nevychází moc dobře v ceně od 970 tisíc. Ducato se prodávalo ještě před rokem okolo 650k bez DPH (asi 780 s DPH). Bylo o trochu dražší než Master a dávalo to tak smysl. Za 970k v základu je to docela šílenost. Za co tedy 4 hvězdy?
Mig_35
Dodávky zdražily šíleně. Transita jsem prodal po 3 letech používání dráž, než jsem ho koupil.
adamzprahy
To je strašné, jenom to dokazuje, že inflace je sotva na vrcholu, protože jak dojde na obměnu flotil s tak výrazným zdražením, tak to samozřejmě pocítíme všichni v cenách všeho…
Mr.Murphy
mám Ducato z půlky roku 2018. L2H2, motor 2.3JTD 150 PS. Devítimístná verze, autoklima, zadní extra topení, tažné, parkovací kamera, prostě max co tam tehdy šlo, i metalíza a 16" liťáky 😁 tehdy to auto stálo 880 tisíc včetně daně..... těžko uvěřitelné co ty věci stojí dnes.... 😢 Jsem s tím obrovsky spokojený, buď to tahá palety, nebo to párkrát do roka předělám na autobus.... modlím se aby mi to nikdo nezbořil a budu to šolíchat jak jen to půjde :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dnes jsou v tom PSA motory 2,0/2,2 .... takže sdílení, úspora v nákladech, ale ceny jsou vyšší ...
Stellantis vydělává peníze.

Říkal jsem si, jestlipak motor 2,3 JTD přežije a vypadá to že se zase uzavřela jedna kapitola.
Mr.Murphy
jasně 2.3 JTD klasika od Fiat Powertrain, která tuším slouží i v Iveco, je prostě nenávratně pryč. Mimochodem není ta 2.2 ta celohliníková od Fiatu která slouží i v Jeepech i Alfách? (akorát samozřejmě upravená pro provoz v dodávce). Kdesi jsem to četl, ale kdo si to má všechno pamatovat, že....
Robert Tietze
No milej zlatej,tušíte špatně. Ten motor je z Iveca a bral ho od nich donedávna právě Fiat,než si to podělal se svým novým 2,2 litrovým motorem,co se jim nepovedl.pravděpodobně se k němu snad i vrátí. A rádi by zpět i ten třílitr,který se v Ivecu montuje dodnes.
adamzprahy
Vidím to podobně. Kupoval jsem před rokem (Movano typu Master) a už to bylo lehce dražší, ale co přišlo posléze je brutální. Verze L3H2 (je asi o 40cm delší než Ducato L3), 180 koní, taky s výbavou (autoklima, hlídání mrtvého úhlu, tažné…) snad jen kromě kamery a stálo 790 tisíc s DPH. Tady v testu je menší a slabší Movano s manuální klimou za 1.1M, neuvěřitelné.
bory_neto
Technický základ je sice ve Fiatu Ducato, ale motory Opel přebírá od PSA - tedy Citroenu a Peugeotu. Fiat má své motory. Verze zobrazená ve fotogalerii není L3H2, ale L2H2, která má cca 540cm na délku.
josef svejk
Pan Kolman by si v tomto mohl jako profík udělat jasno a nevěšet čtenářům bulíky na nos. Motor Opelu Movano nepochází od fiatu, nýbrž od Peugeotu, což jsou konstrukčně zcela odlišné motory. Aktuální 2.2 HDI Peugeotu vychází z původní motorizace 2.0 HDI. Což je motor původně od fordu. Přesný obsah motoru Fiat ducato je 2184 cm³, obsah motoru Peugeot, Citroen, Opel (Stelantis) je 2179 cm³.
Mimochodem, vlastnil jsem postupně tři Ducata, mometálně mám Jumper. Celkem na těchto autech mám víc jak 1,5mil. km. Tak pokud někdo chce opravdové info...