Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Movano Van 2.2 CDTi (103 kW) – Hledá se pracovní nezmar. Značka: Levně!

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Italské kořeny, čtyři délky, tři výšky, diesel i elektřina. Movano Van nabízí nespočet konfigurací, my zkusili zlatý střed.

Dodávka Opel Movano je po Combu a Vivaru třetím a největším užitkovým vozem německé automobilky. Zatímco první dvě generace sdílely technický základ s Renaultem Master, současná třetí je sourozencem Fiatu Ducato.

Video se připravuje ...

Jeden diesel, tři výkony

Movano má v nabídce překvapivě i elektrickou verzi, disponuje jedním elektromotorem s výkonem 90 kW a 37, případně 75kWh akumulátorem. My jsme však v testu sáhli po dieselu 2.2 CDTi, který je v závislosti na velikosti auta k dispozici s 88, 103 a konečně 121 kilowatty. K dispozici nám byla prostřední výkonnostní varianta s točivým momentem 340 newtonmetrů. Ve všech případech se motor pojí se šestistupňovou manuální převodovkou a roztáčí přední kola.

Movano je k dispozici ve čtyřech délkách (4963 mm až 6363 mm) a třech výškách (2254 až 2760 mm). I tady jde testovaný kus zlatou střední délkou. Provedení L3H2 značí dodávku 5998 milimetrů dlouhou a 2522 mm vysokou. Šířka nákladového prostoru je 1870 mm, v nejužším místě mezi podběhy naměříme 1422 milimetrů. Objem činí 13 m3, největší verze má 17 m3. Užitečné zatížení má hodnotu skoro půl druhé tuny a když na to přijde, může movano táhnout až třítunový přívěs.

Opel Movano Van 2.2 CDTi (103 kW) Opel Movano Van 2.2 CDTi (103 kW)

Turbodiesel není žádným trhačem asfaltu, výkonu má k dispozici tak akorát. Za studena je agregát hrubší a víte o něm vlastně v jakékoliv jízdní situaci. Pořád je potřeba myslet na to, že Movano je především dostupný pracovní nástroj, a tak svezení v něm přináší jisté kompromisy v otázce komfortu i odhlučnění. Škoda absence automatu. Manuál sice není vyloženě špatný a líbí se mi jeho odstupňování, celkově ale řazení není úplně přesné.

Benefitem vozu je 90litrová nádrž a příznivá spotřeba paliva. Nezatížené auto korzuje okreskami za méně než osm litrů, dlouhodobý průměr včetně dálnic se ustálí kolem 8,5 l/100 km. Movano tak bez problému zvládne přes 1000 kilometrů na jedno natankování. Jen příliš nespoléhejte na udávaný dojezd. Vypočítává se na základě aktuální spotřeby, a tak stačí pár svižnějších rozjezdů a dojezd na pár stovkách metrů klidně klesne o 200 km.

Zatímco malé „zosobněné“ dodávky se v poslední době stále více orientují na komfort, neboť postupně přebírají úlohu velkoprostorových MPV, Movano zůstává typickým dělníkem se všemi klady i zápory. Prázdné auto i na obouvaných šestnáctkách poskakuje a do zatáček je lepší najíždět s rozvahou, což podtrhuje i dlouhý převod řízení. Když se ale dozadu naložil zhruba tunový náklad (zadní dveře lze vyklopit až k bočním panelům, takže je nakládání maximálně snadné), komfort se výrazně zlepšil. Naladění zkrátka počítá s tím, že Movano bude makat.

Funkční jednoduchost

Snadný je přístup nejen do nákladového prostoru, ale i samotné kabiny. Dveře se otevírají prakticky do pravého úhlu, uvnitř zase najdeme nespočet úložných prostor, přihrádek, uprostřed na přístrojové desce pak i netypický platový držák na telefon či tablet. To zejména rozvážkovým službám jistě přijde vhod.

Už po prvním usednutí vám bude jasné, že je tady všechno podrobeno dostupné cenovce a funkčnosti. Plasty kolem jsou tvrdé, rozsah nastavení sedačky a volantu ne tak velkorysý jako v menších užitkáčích, příliš pohodlné není ani samotné sezení. Místo řidiče lze mít za příplatek 16.000 Kč odpružené, výhřev sedačky řidiče je dostupný pouze v balíčku s nezávislým topením a stojí pětapadesát tisíc.

Opel Movano Van 2.2 CDTi (103 kW) Opel Movano Van 2.2 CDTi (103 kW)

Na volantu obsloužíte základní funkce, tempomat se ovládá páčkou pod ním. Intuitivní řešení, které okamžitě dostanete do ruky. Chválím i zachování tlačítek vlevo od volantu, skrz které vypnete stop/start, zapnete mlhovky, případně nastavíte sklon hlavních světlometů. LED denní svícení a světelný dešťový senzor jsou za příplatek 20.000 Kč, z nějakého důvodu však jen pro nejdelší provedení.

Ano, Opel Movano je pracovní nástroj a musíme počítat s určitými kompromisy. Leckteré mu ale snadno odpustíte při pohledu do ceníku. Movano lze totiž koupit za sympatické peníze. Základní provedení s nejslabším dieselem se včetně DPH bezpečně vejde pod 900.000 Kč. „Naše“ auto L3H2 s prostřední naftou stojí 1.161.479 Kč. Ač jsou někteří konkurenti modernější a lépe vybavení, prodávají se také za výrazně vyšší částky.

Nejlevnější verze modelu 883.179 Kč (2.2 CDTi/88 kW L1H1 3000)
Základ s testovaným motorem 973.929 Kč (2.2 CDTi/103 kW L1H1 3300)
Testovaný vůz bez příplatků 1.161.479 Kč (2.2 CDTi/103 kW L3H2 3300)

Plusy

  • Snadný přístup do nákladového prostoru
  • Úsporná jízda
  • Sympatická cenovka
  • Mnoho konfigurací pro různé potřeby

Minusy

  • Lacinější kabina
  • Některá výbava není dostupná
  • Nepohodlné sedačky
Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Doporučujeme

Opel Movano Van 2.2 CDTi (103 kW)
Cena základní sestavy 1 161 479 Kč
Výbava základní sestavy 15“ ocelová kola, palubní počítač, tempomat a omezovač rychlosti, podélně nastavitelný volant, varování chodců při couvání, manuální klimatizace s klimatizovanou přihrádkou spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zadní dvoukřídlé plechové dveře, boční posuvné dveře na pravé straně, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s loketní a bederní opěrkou, dvojsedadlo spolujezdce, odkládací schránka pod sedadlem řidiče atd. Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.5
Emise CO2: 224
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2125 / 1375
Rozměr pneu: 225/70 R15
Opel Movano Van 2.2 CDTi (103 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5998
b) šířka (mm): 179
c) výška (mm): 2522
d) rozvor (mm): 4035
e) rozchod vpředu (mm): 1810
f) rozchod vzadu (mm): 1790
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
10. 12. 2023 00:40
Re: Ceny dodávek
No milej zlatej,tušíte špatně. Ten motor je z Iveca a bral ho od nich donedávna právě Fiat,než si to podělal se svým novým 2,2 litrovým motorem,co se jim nepovedl.pravděpodobně se k němu snad i vrátí. A rádi by zpět i ten třílitr,který se v Ivecu montuje dodnes.
13. 12. 2022 13:11
Re: Fiat
Tak to je fajn, vyměnil jsem Transita za 170hp 2.3 Dci NV400. Jediná velká neznámá je robotická převodovka. Ale jinak jsem to vzal po nějakým rakouským řemeslníčkovi s malým najezdem a plnou včetně nezávislého topení. A jako bonus nemám vepredu kosočtverec:)
Avatar - m.z.
13. 12. 2022 12:28
Re: Fiat
Já si 3.0 Juper L3H2 kupoval v r.2011 po Transitu a byl jsem překvapený úskákaností a hlavně rachitickou boudou, která se po zavření šoupaček, třásla ještě několik vteřin, jak drahý pes.
Avatar - speedfred
13. 12. 2022 10:12
Re: Fiat
Celé roky som si myslel aké je Ducato fajn ale zvezenie v Movane (ešte Master) ma vyviedlo z omylu. To auto je snaď vo všetkom lepšie akurát ja mám ešte 3L dízel a ten je je dobrý na ťahanie.
12. 12. 2022 16:02
Re: Ceny dodávek
Vidím to podobně. Kupoval jsem před rokem (Movano typu Master) a už to bylo lehce dražší, ale co přišlo posléze je brutální. Verze L3H2 (je asi o 40cm delší než Ducato L3), 180 koní, taky s výbavou (autoklima, hlídání mrtvého úhlu, tažné…) snad jen kromě kamery a stálo 790 tisíc s DPH. Tady v testu je menší a slabší Movano s manuální klimou za 1.1M, neuvěřitelné.