Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi doručuje vozy se speciálním eco-friendly benzínem a naftou R33, snižuje tak emise

Část nových vozů Audi opouští výrobní závody s novým eco-friendly palivem R33. Automobilka tak disponuje ekologičtějším benzínem i naftou.
Zpět na článek
12. 12. 2022 16:50
No jasně, ta paliva z těch recyklací
vznikají úplně zadarmo a bez jakékoli potřeby energie. Takže se už o budoucnost planety nebojíme. Zelený pošukismus totiž neví, kde má hranice. V tom se podobá Ruzzku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tomogo
12. 12. 2022 18:42
Ta paliva sleduji...
... ale jsem trochu zmatený reakci výrobců aut na EU nařízení.
Vím, že spalováky můžou žít i po roce 2035, ale všichni se pomalu připravují na přechod na EV a do roku 2035 mají přestat vyrábět spalovací motory snad všichni. Tak proč různí výrobci investují do těchto paliv? To mi něco uniklo, nebo je to jen víra ve spalováky, že přežijí i po roce 2035?
Mě to přijde jako když levá ruka neví, co dělá ta pravá.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mokrous
12. 12. 2022 22:40
Re: Ta paliva sleduji...
Ano neví a ještě do toho huba lže. Prostě světlé zítřky.
Avatar - Tomogo
12. 12. 2022 22:53
Re: Ta paliva sleduji...
Já chápu, že lidi mají nějakou obcesi a rádi dávají palce dolů, to mi nevadí. Já bych ale raději místo těch mínusových palců rád pochopil, jak to tedy je.
Tak pokud to někdo víte, tak to napište, než jen zběsile klikat na ten palec dolů.
Avatar - Mokrous
12. 12. 2022 22:49
Hlavně zase nové jméno!
Proč tomu říkat HVO nafta, když marketing vymyslel R33?

Jinak stačí natankovat o ÖMW Maxxmotion a tam je vysoký podíl HVO.

To lze vyrábět i z kafilerních tuků, bohužel i z palmáče, a nebo slunečnice i řepky atd. atd.

Bohužel Benzina z toho už zase vycouvala, po té, co měla skoro všude 30% HVO.

Nas.rali mě a ani se neumí jednoznačně vymáčknout.

Citace z celní správy:

Ke znění zákona platnému dne: 19. 7. 2021
Ke znění zákona účinnému od: 1. 1. 2021
Doplňuje/mění předchozí zveřejněné stanovisko: 13948-3/2020-900000-231 ze dne 9. 3. 2020
Zpracoval: kpt. Ing. Pavel Říha
Dne: 19. 7. 2021
Na základě informací společnosti ORLEN Unipetrol RPA, s.r.o. a po předchozí domluvě s touto společností tímto podnikatelskou veřejnost informujeme, že výroba motorové nafty s obchodním označením Verva Diesel, která obsahovala nejméně 30 % objemových hydrogenovaných rostlinných olejů (HVO) ve směsi obsažených, byla v tomto složení v prosinci roku 2020 ukončena, stejně tak byla ukončena její distribuce na přelomu roku 2021. Aktuálně tato společnost nevyrábí žádnou směs motorové nafty s obsahem HVO nejméně 30 % ve směsi obsažených.
V síti čerpacích stanic pohonných hmot Benzina ORLEN je u motorové nafty s obchodním označením Verva Diesel a Efecta Diesel v roce 2021 složení biosložek stejné, tzn. FAME do 7 %.
Tyto pohonné hmoty mohou dále obsahovat HVO v rozsahu 0 až 29 %, reálně však pouze max. v jednotkách procent, tudíž jsou předmětem daně dle § 45 odst. 1 písm. b) nebo § 45 odst. 2 písm. j) zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZSpD“).
Osoby uplatňující si nárok na vrácení daně dle § 57 odst. 1 ZSpD, z tzv. zelené nafty, si tedy mohou, při splnění ostatních zákonných podmínek, na tyto pohonné hmoty uplatnit nárok na vrácení daně.
I nadále však platí, že nárok na vrácení daně z tzv. zelené nafty nelze uplatnit na motorovou naftu, která by obsahovala HVO nejméně 30 % objemových a která je předmětem daně dle § 45 odst. 2 písm. o) ZSpD.
S ohledem na výše uvedené skutečnosti se Informace k distribuci motorové nafty s 30 % HVO a konsekvencím s uplatněním „zelené nafty“, zveřejněná na webových stránkách Celní správy České republiky pod č.j.13948-3/2020-900000-231 dne 9. 3. 2020, zrušuje.
Rozbalit vlákno
0