Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeHyundai chce u sportovních elektromobilů zachovat pocit z řazení, nabídne ho už Ioniq 5 N?
51 komentářů
gil54
Umělý kravál, otřesy, vibrace. Ještě zbývá doplnit umělým pachem benzínu nebo nafty.
Výhody potlačit, nevýhody zbytečně vyrobit. Jak už jinak ty tupé zákazníky přesvědčit....
Výhody potlačit, nevýhody zbytečně vyrobit. Jak už jinak ty tupé zákazníky přesvědčit....
Typický názor fanatického elektrofašouna - 98 % zákazníků, kteří odmítají drahé, jízdně nudné, neekologické a vrcholně nepraktické zkratomobily jsou tupci, zatímco zlomek elektromaniaků má patent na rozum, a proto musí tyto hnusné elektrodopravníky nařídit! :-[] :-[] :-[] :no:
nařídit jim to nepomůže, když na to lidi nemají a když to nikam nedojede
nezapomínejme ale na to, jaký je skutečný cíl EU, podobně jako v Číně:
žádná mobilita, všechny platby elektroniky, 100% kontrola malých i velkých bratrů nad populací
oni nechtějí žádná auta, maximálně snad pro ně samé, ty EU "jelity"
jsou vidět známky couvání zpět
někde v Hesensku vzdali vodíkové autobusy a pokorně se vrátili k dieselům a co na to německý ministr dopravy? "velmi špatné rozhodnutí" ... :-):-):-)
(ono se to totiž nevyplatí ani s dotacemi, které budou vracet)
ps - po 1 roce se jim rozpadla plnící stanice :-):-):-)
((dnes v tisku a na internetu))
nezapomínejme ale na to, jaký je skutečný cíl EU, podobně jako v Číně:
žádná mobilita, všechny platby elektroniky, 100% kontrola malých i velkých bratrů nad populací
oni nechtějí žádná auta, maximálně snad pro ně samé, ty EU "jelity"
jsou vidět známky couvání zpět
někde v Hesensku vzdali vodíkové autobusy a pokorně se vrátili k dieselům a co na to německý ministr dopravy? "velmi špatné rozhodnutí" ... :-):-):-)
(ono se to totiž nevyplatí ani s dotacemi, které budou vracet)
ps - po 1 roce se jim rozpadla plnící stanice :-):-):-)
((dnes v tisku a na internetu))
Vodik je v doprave (snad krome te letecke) nesmysl.
Bohuzel nekteri pionyri jako v Hesensku to musi dokazat na vlastni kuzi / budget.
Podle myho je snad lepsi dieselbus nez vodikobus... Protoze dava alespon ekonomicky smysl.
Jinak:
Drei Antriebe sind einer zu viel
Neben den zehn Wasserstoffbussen besteht die Flotte der ESWE derzeit aus 120 Elektrobussen und 130 Dieselfahrzeugen. Schon zwei Antriebstechnologien seien bei dem geringen Platz auf dem Betriebshof "sehr anspruchsvoll", sagte Görnemann.
Mehr Elektrobusse nur mit größerem Betriebshof
Perspektivisch will die ESWE neben den Wasserstoffbussen immer noch auf 61 kurze Dieselbusse ohne Gelenk verzichten, wie sie weiter mitteilt, und dafür ab 2025 vermehrt Elektrobusse anschaffen.
https://www.hessenschau.de/…esbaden-100.html
Nyni bylo v Hesensku 10 vodikobusu, 120 elektrobusu :yes: a 130 dieselbusu.
Bohuzel elektrobusy nenakoupis tak rychle...
Kazdopadne future is (battery) electric
Bohuzel nekteri pionyri jako v Hesensku to musi dokazat na vlastni kuzi / budget.
Podle myho je snad lepsi dieselbus nez vodikobus... Protoze dava alespon ekonomicky smysl.
Jinak:
Drei Antriebe sind einer zu viel
Neben den zehn Wasserstoffbussen besteht die Flotte der ESWE derzeit aus 120 Elektrobussen und 130 Dieselfahrzeugen. Schon zwei Antriebstechnologien seien bei dem geringen Platz auf dem Betriebshof "sehr anspruchsvoll", sagte Görnemann.
Mehr Elektrobusse nur mit größerem Betriebshof
Perspektivisch will die ESWE neben den Wasserstoffbussen immer noch auf 61 kurze Dieselbusse ohne Gelenk verzichten, wie sie weiter mitteilt, und dafür ab 2025 vermehrt Elektrobusse anschaffen.
https://www.hessenschau.de/…esbaden-100.html
Nyni bylo v Hesensku 10 vodikobusu, 120 elektrobusu :yes: a 130 dieselbusu.
Bohuzel elektrobusy nenakoupis tak rychle...
Kazdopadne future is (battery) electric
Opet Windiesel a nesmysle o EU….
Doporucuji kazdy tyden u retro testu kouknout na ceny aut.
Dnes jsou auta i ev levnejsi nez auta pred 20 lety.
Doporucuji kazdy tyden u retro testu kouknout na ceny aut.
Dnes jsou auta i ev levnejsi nez auta pred 20 lety.
Dejme tomu, že to je skutečně 98% že zákazníků, kteří odmítají nudná auta. Ale jak velká skupina je těch zákazníků, kteří odmítají nudná auta? Za mne nudne auto je VAG ( obecne, ne každý model ), Toyota, H/K, Renault, Stelantis a další mainstream. Takze ta skupina, která nechce nudná auta je dosti titěrná. Kdyz mas tak rád českou statistiku, tak dle ní taková auta kupuje cca 80% zákazníků.
https://octaviaclub.cz/…tabulka-prodeju/
Nevím, kde si cucas z prstu 98%, ale i tak to je nějakých 19% zákazníků z celého spektra. Takze podle toho v CR naopak lidi chtějí nudná auta.a jaké zábavné sis koupil ty, kromě vylitaneho veteránu?
Jo vlastně zábavné SUV s manuálem od škody.
https://octaviaclub.cz/…tabulka-prodeju/
Nevím, kde si cucas z prstu 98%, ale i tak to je nějakých 19% zákazníků z celého spektra. Takze podle toho v CR naopak lidi chtějí nudná auta.a jaké zábavné sis koupil ty, kromě vylitaneho veteránu?
Jo vlastně zábavné SUV s manuálem od škody.
Ale väčšina ľudí si kupuje nudné auto z ekonomických dôvodov. A tu sa elektromobily na trhoch bez dotácii nechytajú. Ja by som nemal problém vymeniť manželkin Yaris Hybrid za povedzme Yaris EV. S tým autom asi nikdy neprejde viac ako 50km za deň. Nabíjať denne by nebol problém, keď je elektrika 2 metre od miesta kde auto parkuje, tak z napichnutia kábla by sa stal jednoduchý rituál, ktorý vo finále zaberie menej času ako občasná odbočka na pumpu. Ale pri cenách za EV 30tisíc EUR a viac je to ekonomický nezmysel.
Ano je to ekonomicky nesmysl. Stejně tak jakékoliv auto nad 500tis, protoze můžeš mít přeci Dacii za zlomek ceny. Sandero za 290, duster za 370, jogger za 417.
Takze protože na to lidi nemají, tak se budeme hrabat v hovnech a odmítat pokrok? Dřív nebo později zlevní. Ted je to spíš drahé, protoze se to zbytečně moc tlačí v některých zemích.
Takze protože na to lidi nemají, tak se budeme hrabat v hovnech a odmítat pokrok? Dřív nebo později zlevní. Ted je to spíš drahé, protoze se to zbytečně moc tlačí v některých zemích.
Proboha jak jsi přišel na to, že hybridy a zkratomobily jsou "pokrok"? :-[] :-[] :-[] :-[]
Protože jsou, třeba vyšší účinnost je ukázka pokroku. Jakou má tvoje sportovní SUV s manuálem účinnost?
Ja ti odpovím, ty bys to ani nehledal. V jednom nejlepším bodě 226g/kWh, to vychází na 36%, v jednom bodě, ve kterém téměř nikdy nejsi.
https://www.researchgate.net/figure/Engine-BSFC-comparison-real-data-a-vs-simulation-results-b_fig1_334247449
https://en.m.wikipedia.org/…fuel_consumption
Naproti tomu 41%, a to nemluvím o energii z rekuperace
https://www.thedrive.com/…2-0-liter-engine
No a tady až 95%
https://electricalworkbook.com/…ncy-of-dc-motor/
Ja ti odpovím, ty bys to ani nehledal. V jednom nejlepším bodě 226g/kWh, to vychází na 36%, v jednom bodě, ve kterém téměř nikdy nejsi.
https://www.researchgate.net/figure/Engine-BSFC-comparison-real-data-a-vs-simulation-results-b_fig1_334247449
https://en.m.wikipedia.org/…fuel_consumption
Naproti tomu 41%, a to nemluvím o energii z rekuperace
https://www.thedrive.com/…2-0-liter-engine
No a tady až 95%
https://electricalworkbook.com/…ncy-of-dc-motor/
Jasné môžeme to hnať do absurdít typu chodiť hromadnou dopravou. Ale rovnaká absurdita je tvrdiť, že keby každý jazdil v Q8 etron, tak svet by bol zachránený.
Ťažko ma niekto presvedčí, že 2,5 tonové auto je ekologickejšie ako hybrid polovičnej hmotnosti. Takže cesta k ekológii ide cez menšie EV ideálne s možnosťou konfigurácie kapacity batérie pri kúpe. Lenže ak tieto auta nebudú aj ekonomicky zaujímave, tak sa nikdy nedokážu natoľko rozšíriť, aby si vnímal ich ekologický prínos. 5% podiel EV nepohne ani so smogovou situáciou v mestách ani s ropným priemyslom.
Ale na tom, že cenu tlačia hore, krajiny ktoré EV štedro dotujú sa zhodneme :)
Ťažko ma niekto presvedčí, že 2,5 tonové auto je ekologickejšie ako hybrid polovičnej hmotnosti. Takže cesta k ekológii ide cez menšie EV ideálne s možnosťou konfigurácie kapacity batérie pri kúpe. Lenže ak tieto auta nebudú aj ekonomicky zaujímave, tak sa nikdy nedokážu natoľko rozšíriť, aby si vnímal ich ekologický prínos. 5% podiel EV nepohne ani so smogovou situáciou v mestách ani s ropným priemyslom.
Ale na tom, že cenu tlačia hore, krajiny ktoré EV štedro dotujú sa zhodneme :)
Súhlas, zázračné riešenie žiaľ neexistuje.
Okrem toho sú popri neustálom sprísňovaní limitov, krížových dotáciách (predražené baterkárne, startupy, autá, nabíjačky, …) aj zdravé pochybnosti či sa rúbe v správnom lese :)
Zachovanie pocitu z řazení je už len taký “dôstojný” doplnok vyjadrujúci pochopenie celej situácie :-!
PS: chodenie hromadnou dopravou nie je absurdita.
Naopak, keď funguje tak hneď po chodení pešo môj favorit :yes:
Okrem toho sú popri neustálom sprísňovaní limitov, krížových dotáciách (predražené baterkárne, startupy, autá, nabíjačky, …) aj zdravé pochybnosti či sa rúbe v správnom lese :)
Zachovanie pocitu z řazení je už len taký “dôstojný” doplnok vyjadrujúci pochopenie celej situácie :-!
PS: chodenie hromadnou dopravou nie je absurdita.
Naopak, keď funguje tak hneď po chodení pešo môj favorit :yes:
To bolo skôr na tému tlačenia cestovných nákladov dole bez ohľadu na komfort. Pokiaľ niekde funguje systém záchytných parkovísk a MHD, ktorá nestojí v zápchach, tak je to veľmi dobrá možnosť pohybu po meste.
Kdo tu mluví o záchraně světa? Jsou tu nějaké věci k řešení a kdyz se dá vylepšovat, proč to neudělat. Zatím žádná vyrobena věc nebude mít menší vliv na prostředí než ta nevyrobená. MHD je dobrá volba, pokud nepotrebuju vozit věci, klidně jedu taky, skočím na metro a je to. Je to sice ztráta času, ale proč zbytečně jezdit autem po městě, že?
A souhlasím, že velké EV nejsou cesta. A pokud to není ekonomicky přínosné, je potřeba jiné regulace, protoze to nebude řešení. Např. pokud se doprava podílí řekněme 60% na znečištění ovzduší ve městech, je na místě kontrolovat a omezovat ty, co znečišťují nejvíce, bez ohledu na stari, ale na skutečnost. Bohužel víme jak funguje naše policie, tak pak je paušální přístup. Nic mezi tím není.
A souhlasím, že velké EV nejsou cesta. A pokud to není ekonomicky přínosné, je potřeba jiné regulace, protoze to nebude řešení. Např. pokud se doprava podílí řekněme 60% na znečištění ovzduší ve městech, je na místě kontrolovat a omezovat ty, co znečišťují nejvíce, bez ohledu na stari, ale na skutečnost. Bohužel víme jak funguje naše policie, tak pak je paušální přístup. Nic mezi tím není.
Demagogicky vytrháváš jedno slovo z mého příspěvku, což je ovšem pro fanatické obhájce neobhajitelných EV typické. Samozřejmě ta "nudnost" je z těch nedostatků zkratomobilů ještě ten nejméně palčivý problém. Většině lidí vadí mnohem více jejich obludná nepraktičnost a šílená cena. :-)
Tak schválně. Jaké máš zkušenosti s EV, kolik si toho najel a jaký mám já názor na EV, kdyz víš jaký mám na ně názor.
To jsem zvědav, co za vymysl, jako vždy, z tebe vypadne.
To jsem zvědav, co za vymysl, jako vždy, z tebe vypadne.
Byl jsem na jedné předváděcí akci, kde byly EV asi od 8 značek. Vyzkoušel jsem skoro všechny. A opravdu ani jeden bych nechtěl vlastnit ani jej používat. :-) A že tvé nazory na elektrohyby jsou nesnesitelně nekritické a aktivistické, o tom snad tady nemusím nikoho přesvědčovat. :-)
To je stejné jako to umělé vydávání zvuků, kdyz se někdo nedokáže rozhlédnout. Žijeme v kravalu, ale když se něco udělá tiché, aby se s tim něco udělalo, musí se to přizpůsobit zvyklostem.
Naprosto souhlasím, zbytečně degradovat výhody na úkor nevýhod, na které nepřizpůsobivý lidé nejsou schopni se adaptovat.
Naprosto souhlasím, zbytečně degradovat výhody na úkor nevýhod, na které nepřizpůsobivý lidé nejsou schopni se adaptovat.
Umely zvuk je predevsim venku a do 30km/h.
Ja jsem za nej rad. Obcas by me bez nej lidi fakt neslyseli.
Ja jsem za nej rad. Obcas by me bez nej lidi fakt neslyseli.
Jo. Ale je to o tom, te to je protoze lidi si odvykli používat všechny smysly a jen poslouchají. Ale na některé ani to nepomáhá.
Muze to byt na lesni ceste, cyklisti atp.
Neni to jen o sluchatkach...
Neni to jen o sluchatkach...
Jo říkám že chapu, ale je to jedno z věcí, ktere jsou degradaci EV.
Pamatuji, kdyz jsem mel na nějakou dobu první phev prius. Ten nic takového neměl a na parkovišti jsem jel krokem za skupinkou mládeže. To byl úprk, kdyz si mne asi po 2 minutách všimli. :-[]
Pamatuji, kdyz jsem mel na nějakou dobu první phev prius. Ten nic takového neměl a na parkovišti jsem jel krokem za skupinkou mládeže. To byl úprk, kdyz si mne asi po 2 minutách všimli. :-[]
Nevýhody? Zajímavé, jak po těch nevýhodách všichni tradicionalisti volají ;-) tedy až do té doby, než přijde na to, kde vzít hůl na psa:)
Lubo
Tých čo prešli na EV toto neuchváti a nových zákazníkov toto šidítko nepriláka.
Na druhej strane je mi sympatické, že sa Kórejci neboja experimentovať.
Proste to spravia a buď to niekto ocení, alebo nie :-!
Na druhej strane je mi sympatické, že sa Kórejci neboja experimentovať.
Proste to spravia a buď to niekto ocení, alebo nie :-!
Tyto "experimenty" ovšem nemění vůbec nic na tom, že nařizovaný a totální přechod na EV je totálně slepá cesta vývoje, vedoucí jen k likvidaci ekonomiky a následným sociálním nepokojům. :-O :-( :no:
Othello
....Elektromotor totiž dokáže nabídnout plný výkon již od téměř nulových otáček....
Doufám že tohle nemyslí autor článku vážně. Na ZDŠ v hodině fyziky by za takové tvrzení vyfasoval čistou pětku.
Doufám že tohle nemyslí autor článku vážně. Na ZDŠ v hodině fyziky by za takové tvrzení vyfasoval čistou pětku.
×
Sdílení komentáře
×
Elektromobil s prskáním výfuku a rázy při řazení.
Ani jedno se ani z 10 procent nepřiblíží tomu, co se snaží imitovat. Nebylo by lepší, aby vývojové oddělení věnovalo čas zlepšení vlastností elektromobilu?
Bohuzel se ale musi venovat pitomym pozadavkum zakazniku typu arese. :D
Ale beru to tak, ze uznáváš, že suv nemá nic společného se sportovní a zábavnou jízdou. V tom případě již tuhle blbost vickrat vytahovat nebudu. U suv je manual prostě volbou peněženky, a na tom není nic špatného.
Že máš nejaké presvedčenie z Teba nerobí lepšieho človeka.
Či zasa jeden osvedčený preventívny útok v záujme zachovania mieru?