Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Style Premium – Jaké máte priority?

Po mild-hybridním a plug-in hybridním Tucsonu jsme vzali do parády prostřední elektrifikované provedení, hybrid. Dostavil se ve výbavě Style s pohonem předních kol.
Zpět na článek
21. 12. 2022 13:46
21. 12. 2022 16:55
21. 12. 2022 21:29
22. 12. 2022 10:15
22. 12. 2022 17:07
22. 12. 2022 16:35
21. 12. 2022 16:18
21. 12. 2022 17:05
21. 12. 2022 17:25
21. 12. 2022 17:28
23. 12. 2022 05:25
23. 12. 2022 05:37
23. 12. 2022 08:11
22. 12. 2022 00:22
22. 12. 2022 08:27
22. 12. 2022 08:35
22. 12. 2022 08:39
23. 12. 2022 05:36
23. 12. 2022 06:14
21. 12. 2022 21:34
22. 12. 2022 09:09
22. 12. 2022 19:11
21. 12. 2022 17:52
21. 12. 2022 19:16
21. 12. 2022 18:20
21. 12. 2022 23:00
21. 12. 2022 23:23
22. 12. 2022 03:14
22. 12. 2022 09:44
22. 12. 2022 10:24
22. 12. 2022 12:34
22. 12. 2022 13:09
22. 12. 2022 13:40
22. 12. 2022 13:58
22. 12. 2022 16:22
22. 12. 2022 19:23
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 13:46
Dobrá koupě
Když odmyslím cenu testované motorizace, tak za 650 s 1.6TGDI na dnešní poměry je to slušná koupě. Nemohu říct, že se mi extra líbí, ale nějak jsem si zvykl, se sesterskou Kiou udělali horší zvěrstva v oblasti přední masky. Neřídil jsem, ale seděl jsem v nějaké prostřední výbavě a interiér mi připadal hodně slušný a v porovnání s aktuálním Tiguanem mnohem kvalitnější, méně tvrdých plastů.
Rozbalit vlákno
8
21. 12. 2022 14:46
Re: Dobrá koupě
Ano, vidím to také tak. 1.6 TGDI za cca 600-650 je ideál (otázkou je, kolik lze ještě ukecat). Proti Tobě mám tu výhodu, że mě se líbí. Na rozdíl od Kie, tam ten předek taky nedávám.

U auta za 600-650 by tohle dnes bylo to první, na co bych se šel podívat. A omrkl bych Korando, jestli těch cca 70-80 navíc za H stojí za to. (Obě jsem jel a stále neznám odpověď, i Korando je povedené).

Hybrid za 800-850 - Compass NightEagle.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 16:55
Re: Dobrá koupě
Já jezdil tím menším, Tivoli? A to se mi docela líbilo i 1.5turbo, ten motor byl nečekaně živej, ale tak nějak jsem trochu konzerva a H je pro mne "atraktivnější" značka.


Hybrid:

Compass je moc hezkej, jenže za 850 (ted v akci za 800) má jen 130k a je to Mildhybrid, fullhybrid je v akci Nighthawk za 999 tisic 140kw.

Za tyhle peníze je pak Renault Austral mildhybrid s 160k a automatem, ten se mi taky líbí, ale taky jsem ho ještě nezkoušel a vlastně ani neviděl :D

Za 920 je pak Corolla Cross,í, ale tu jsem ještě nezkoušel, když už ten hybrid a taky suverénně nejsilnější motor 197k a dvoulitr + elektro , to je docela pádnej argument.

A nebo Kuga HEV 2,5 140kw za 870 v akci nyní. Ta je jízdně hodně dobrá, jen zase mne se nelíbí moc
21. 12. 2022 21:29
Re: Dobrá koupě
Astral ma naprosto prisernou palubovku, nic tam k sobe neladi, vypada to, jako kdyz kocicka s pejskem pekli dort. Vubec nechapu, jak se neco tak strasneho mohlo dostat do seriove produkce
24. 12. 2022 15:25
Re: Dobrá koupě
Korando je, krom toho že je samozřejmě větší, obeně pečlivěji udělané. Mě se líbilo, ale H je dle mého lepší. Otázkou je ten reálný cenový odstup.

K hybridům - 1.5 Firefly je něco mezi mildhybridem a hybridem. Je schopen jízdy i čistě na elektřinu. Dle testu Tonale si bere pod 7, tzn. o pouhý půllitr víc než testované H. Ano, je slabší, ale dle mého se jedná o relevantní konkurenty. Ten Compass za 999, který zmiňuješ, je PHEV (taky NightEagle). Takže to je trochu jinde...

Ostatní co jmenuješ neznám, nemohu soudit. Jinak Kuga se mi postupem času začala líbi, hezká žába.

Ps.: Přeji krásné svátky
21. 12. 2022 17:15
Re: Dobrá koupě
Stojí, mně Ssanngyong uvnitř přišel jak dětská hračka z čínské tržnice, Tucsonu nebylo co vytnkout, až teda na design, kupodivu z kocernu H/K mi padla do oka víc Sportage, tu jsem ale zatím nejel.
Avatar - Emel
22. 12. 2022 10:15
Re: Dobrá koupě
600-650? Já bych dal přednost klasice... tj. třeba Ceed SW... dá se koupit i Proceed, já z něj ale zase tak odvařený nejsem.
Je smutný, že u značek jako Mazda, Ford, Honda apod. za ty prachy dneska nic rozumnýho není.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2022 17:07
Re: Dobrá koupě
No, tak jasný, uhnul si do jiného segmentu, ale tak nebyla položena teoretická otázka :D
Avatar - idam.i
22. 12. 2022 16:35
Re: Dobrá koupě
Utčite áno.Korando dosť zaostáva.
Avatar - iudex
21. 12. 2022 15:45
Karoq ako konkurent?
Trošku som nepochopil to obsiahle porovnávanie cien s Karoqom. Karoq predovšetkým nie je veľkostný konkurent, je o pol triedy menší (vo všetkých smeroch: dĺžka, šírka, výška, rázvor): https://www.carsized.com/…-2020-suv/front/
Hlavne ale Karoq nie je konkurentom technickým, do porovnania s hybridom dávať čistý spaľovák a podsúvať, že je o niečo lacnejší... Proste vôbec nie konkurent, ako veľkostne, tak ani technikou. Slovom, trošku to vyvoláva starú prax na tomto serveri (ktorú som myslel že sme už prekonali), kde sa tlačila všade Škoda ako lepšia alternatíva.
Ak už s niekým porovnávať, tak s veľkostne a technikou najbližším autom, tým je podľa mňa RAV4 hybrid. No a tá je cenovo niekde úplne inde ako Tucson. Samozrejme bude zrejme jasne lepšia, bude mať vyladenejší pohon, ale iba tu sa môžeme baviť o porovnateľných autách a o tom, čo je lepšie. Lebo
Karoq benzín a Tucson hybrid sú hrušky a jablká.
Rozbalit vlákno
45
Avatar - hugino
21. 12. 2022 16:15
Re: Karoq ako konkurent?
RAV 4 je väčšia. Ak tak toto https://www.sauto.cz/…a/cx-5/181802018 . Pohon netreba riešiť lebo každá automobilka ak nie je v danom koncerne to má ináč vyriešené.
21. 12. 2022 16:31
Re: Karoq ako konkurent?
https://www.autickar.cz/…oj-stredni-vahy/
Tady je srovnání Tucson HEV a RAV4 Hybrid.
21. 12. 2022 16:20
Re: Karoq ako konkurent?
Dobrý den,
díky za komentář. Záměr srovnání byl přesným opakem vašeho příspěvku v diskuzi. V testu říkám, že elektrifikovaný a dobře vybavený Tucson stojí dost podobné peníze jako Karoq bez elektrifikace, s nižším výkonem atd. Karoq byl zvolen za příklad proto, že s ním má alespoň minimální zkušenosti více lidí, než třeba s tou hybridní RAVkou. Pokud to z testu nebylo zřejmé, pokusím se být příště jednoznačnější.
21. 12. 2022 16:39
Re: Karoq ako konkurent?
Ale v Karoqu se budete cítit za tu cenu ošizený, už jen posaz. Tucson nízká palubka bez kapličky, super.
Mimochodem,materiály a zpracování v Tucsonu byly ve všech recenzích i zahraničních co jsem kdy četl chváleny.Raději ani nepíšete co v Karoqu za ty paníze nemáte ( funkce celkem návykové) k dispozici.
Karoq 2,0TDI 110kw 4x4 jezdím služebním, tak vím, že zpracování nic moc ( drnčení někde v palubce při 1800-2100ot/min).
Nebo to Iudex trefi v souvisloti se slabšími prodeji Škody agresivnější marketing?
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 17:04
Re: Karoq ako konkurent?
To píšu i ve svém příspěvku výše, interiér Tucsonu mne hodně mile překvapil a kdo mne zná, ví, že jsem starší Tucson a nebo škaredej IX35 kritizoval, proti šetření u koncernu je Hyundai jinde...
Avatar - Verny_2013
21. 12. 2022 17:43
Re: Karoq ako konkurent?
tak na tu konkurenci mám jiný názor. Karoq, Ateca, Tucson, Sportage jsou přímí konkurenti. Jeden je o fous větší, druhý nabízí jiný typ pohonu, ale Typově jsou to auta stejné kategorie. Jezdil jsem v obou, v Tucsonu 1,6 4x4 hybrid automat jen jako spolujezdec. Mé zkušenosti. - Tucson Hybrid jezdí za stejných 6,5L jako Karoq 1,5 TSi. Dynamika podobná. Komfort pružení Karoq výrazně plavnější než Tucson. Ten na krátkých ostrých nerovnostech a dírách dává rány do karoserie, což je nepříjemné a to Karoq nedělá. Interiér je v Tucsonu naoko modernější, krásný velký tablet, ale konzervativnost a přehlednost Karoqu mi vyhovuje víc. Posez a sedadla jsou u Karoqu ve výbavě Style o level lepší než Tucson. Exteriér je na každém, ale mě se ta korejská divočina prostě nelíbí. Můj závěr- za podobné peníze raději Karoq 1,5 TSi, než Tucson 1,6 Hybrid.
21. 12. 2022 22:48
Re: Karoq ako konkurent?
4wd vs 2wd,automat vs manuál, je to asi jedno,když srovnání má vyjít podle přání.
Uz ta možnost si vybrat pohon u Tucson u klasiku bez elektrické asistence, mhev,hev,phev a u každého možnost 4x4 je jinde než Karoq.
Návratnost hev oproti samotné 1,6 tgdi je na diskuzi, navýšení ceny je velké a pak záleží na konkrétních trasách.
Tucson má nepřehledný interiér?Fakt.Tak ostatní nemá cenu ani komentovat.Má také chyby, paradoxně tady nezazněly, jako kdyby osobní zkušenost chyběla, třeba není schránka na brýle.
21. 12. 2022 23:18
Re: Karoq ako konkurent?
Mimochodem, Karoq schranku na bryle nema taky…
Avatar - Emel
22. 12. 2022 08:37
Re: Karoq ako konkurent?
Není to u Karoqu podle výbavy? I u Atecy? Podle mě v některých verzích byla...
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 08:41
Re: Karoq ako konkurent?
Nevím jak je to teď, ale bývala. Možná se za ní musí priplacet.
Avatar - Emel
22. 12. 2022 09:00
Re: Karoq ako konkurent?
Myslím že to bylo spíš obráceně... v běžných výbavách bývala, ale třeba s panoramou tam místo toho byly tlačítka na ovládání. No a pak se tam začala stěhovat nějaká tlačítka SOS Call a tak...
Avatar - Verny_2013
22. 12. 2022 09:04
Re: Karoq ako konkurent?
Já ji mám, je ve stropním tunelu. Co je fajn, má zaoblené hrany. Když ji náhodou necháš otevřenou, tak si od ní neuděláš díru do hlavy.
22. 12. 2022 06:30
Re: Karoq ako konkurent?
Schránka na brýle? Jakože to nahoře na stropě? To někdo používá? :D
22. 12. 2022 07:52
Re: Karoq ako konkurent?
Nevím jestli používá, ale hledal jsem ji. Mně přijde že se zde většinou vyjadřují k autům lidé, aniž by s těmi konkrétními auty měli nějaké zkušenosti. Ale je to zdejší kolorit.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 08:11
Re: Karoq ako konkurent?
Ja bych ji používal. Bohužel z aut mizí, tak musím mít brýle všude možně.
22. 12. 2022 08:54
Re: Karoq ako konkurent?
Zajímavé. Díky za odpověď.

Já mám takovou zkušenost, že se tam normální sportovní brýle nevlezou, maximálně pilotky a i ty je třeba tam uložit pěkně, aby se schránka vůbec zavřela. Pilotky sem tam dal jednou, dvakrát a od té doby je mám ve schránce před loketkou, kde jsou jen tak pohozené a hned po ruce.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 09:04
Re: Karoq ako konkurent?
Ja si tam sportovní brýle vždy dával.
Avatar - Emel
22. 12. 2022 08:37
Re: Karoq ako konkurent?
Já ano.
23. 12. 2022 02:07
Re: Karoq ako konkurent?
Ano, dávám si tam sluneční brýle. Od toho tam je...
Avatar - Verny_2013
22. 12. 2022 09:02
Re: Karoq ako konkurent?
Nepsal jsem že interiér Tucsonu je nepřehledný. Je modení, svěží, ale já jsem konzerva a klasika v Karoqu mi prostě sedí víc.
22. 12. 2022 00:47
Re: Karoq ako konkurent?
S podvozkem mám stejnou zkušenost. On ten Tucson stačí když je za dobré peníze, ale jinak bych tady nemluvil o nějakém zázraku co deklasuje konkurenci…když už tak leda cenou v poměru k prostoru a výbavě.
22. 12. 2022 01:25
Re: Karoq ako konkurent?
Líp bych to nenapsal, bravo! :-) :yes:
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 08:14
Re: Karoq ako konkurent?
Jezdil jsem jak karoqem tak s tucsonem. No nevím, oboje je tedy dost nepohodlné.
23. 12. 2022 08:24
Re: Karoq ako konkurent?
Souhlasím s tebou, raději ty peníze nechat u Škodovky za konzistentní auto, než za rádoby "UFO" u Hyundaie. Při předchozí generaci bych volil jinak. Tam měl Tucson podle mě designem navrch. Bylo to víc uvěřitelný SUV ;-)
Avatar - Ozzman
23. 12. 2022 08:30
Re: Karoq ako konkurent?
Ale jakmile si sedl dovnitr, bylo to jeste dost odpudivé plastové království
23. 12. 2022 16:49
Re: Karoq ako konkurent?
No jo, něco za něco. Ale teď bych raději vzal FL Karoqa než nový Tucson, tohle UFO bude rychle stárnout...
Avatar - Emel
21. 12. 2022 19:33
Re: Karoq ako konkurent?
Je to stejná třída a cenově to sedí.
Jo, Tucson je znatelně delší, ale zase to jde trošku na vrub designových kudrlinek... Karoq je víc krabice... mě to srovnání nijak neruší.
21. 12. 2022 20:08
Re: Karoq ako konkurent?
Tak pokud stačí méně prostorné auto uvnitř (to je důležité), tak samozřejmě vybírat se dá z čehokoliv.
Avatar - Emel
21. 12. 2022 23:00
Re: Karoq ako konkurent?
Ta kategorizace Suv je dost divoká, ale tohle je oboje bez diskusí Suv c... Za mě trošku méně praktická alternativa k i30sw a Octavii combi.
22. 12. 2022 07:49
Re: Karoq ako konkurent?
Tak hodně štěstí ukládat zavazdla z kombíků do SUV :D .
A pozor až pojedeš v Karoqu s plně naloženým kufrem, ať na tebe v cíli po otevření zavazadla nevypadnou.Jo kufr na výšku je u auta skvělý vynález :D aspoň tam mohli dát ještě police jako do skříní. To by bylo teprve Simly Clever.
Avatar - Emel
22. 12. 2022 08:38
Re: Karoq ako konkurent?
Čemu nerozumíš na spojení "méně praktická alternativa" :-)?
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 08:43
Re: Karoq ako konkurent?
Ja bych spíš vyhodil to slovo trošku.
méně praktická alternativa je dle mého adekvátní. Úplně nepraktické to neni, od toho tu máme sedany :D , ale ten skok mezi kombikem a suv je obrovský. Tedy pokud nevezmes nasobne větší suv ve velikosti, ve které už žádný kombik neexistuje. Pak je spis boj to zvedat tak vysoko.
22. 12. 2022 08:52
Re: Karoq ako konkurent?
Jde o to jak moc méně, nic víc.Kombík beru jako přeprava hodně zavazadel s posádkou, a u suv-c má posádka královský prostor, ale využitelnost kufru?Litry nejsou všechno.
V praxi jsem pocítil,že do kufru těchto SUV horko těžko nacpu věci, které jsem odvezl dříve liftbackem ( ne s tak papírově velkým kufrem jako Octávie), natož z kombi.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 09:03
Re: Karoq ako konkurent?
Můžu srovnávat a je to hodně o segmentu. Do corolly cross nedám tolik co do corolly kombiku. Do yarisu cross zase dám vic nez do yarisu. Ale yaris cross je o něco větší než yaris. Do karoqu se da mnohem méně než do octavky atd.
22. 12. 2022 09:08
Re: Karoq ako konkurent?
Ano, to je praxe :yes:
Žena mi nechtěla věřit, že do tak velkých aut nedáš co do vizuálně menších. :-)
Avatar - Emel
22. 12. 2022 10:03
Re: Karoq ako konkurent?
Za mě tak, že by to pořád nebyl žádný bolavý kompromis. Tucson neob i30SW, oboje je pro mě plnohodnotné rodinné auto.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 10:31
Re: Karoq ako konkurent?
Ono je asi každé auto nějaký kompromis. Jedno má víc prostoru pro posádku, druhé pro zavazadla.
Pokid toho člověk netaha moc, určitě jsou obě použitelná. Za mne ani jedno již není plnohodnotné rodinné, ale je to tím že musím mít jiné měřítko.
Avatar - Emel
22. 12. 2022 10:40
Re: Karoq ako konkurent?
Rodiny jezdily do Bulharska Trabantem, po revoluci Fabií...
No, to jsou kompromisy, které bych si teda už rád odpustil. Stejně tak třeba Honda HR-V... jak se mi to auto jinak líbí, tak 330l kufru je pro rodinu už hodně málo.
I Insignia je v tom liftu dost kompromisní... holt něco za něco.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 10:45
Re: Karoq ako konkurent?
Jo jasně. To uz byl dost velký kompromis.
Ja si pamatuji, jak známí jeli swiftem v 5, plnej kufr, rakev na strese a na dalnicnich stoupani 70km/h. To bych si taky nechal ujít.
Avatar - idam.i
22. 12. 2022 16:42
Re: Karoq ako konkurent?
Insi v liftu celkom postačuje.
Aj keď Superb to nie je. ;-)
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 11:40
Re: Karoq ako konkurent?
Geniální, jak 2x jasně napíšeš informaci a druhá strana se ti ji snaží vyvrátit tím, že říká to samé co ty a pokračuje v tom dál :D :D :D :D :D :D :D

Tady je to už asi nějakej standard, že druhá strana neumí/nechce číst, nebo chápat psaný text.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 15:16
Re: Karoq ako konkurent?
Kde píšu to samé? Čím si kde odporuju?
Píšu, že suv jsou méně praktická, kde píšu opak, že s emelem v tom souhlasím?
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 11:00
Re: Karoq ako konkurent?
To už se musíš ty potrefenej blbe hájit a vřískat i když píšu Emelovi o Johnovi? Zkrátka chápat psanej text a sledovat linky k odkazům už je na tebe asi moc, že?
23. 12. 2022 14:00
Re: Karoq ako konkurent?
Tak v mobilu splývá na koho reaguješ při tak dlouhé diskusi.
Vyvrátit?Proč něco za každou cenu vyvracet? Diskuse musí být dohadování? Nemusí. O tom není diskuse, je to o upřesnění. Nebo jsem tam snad použil spojku odporovací?
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 15:51
Re: Karoq ako konkurent?
Každý, kromě pár lidí, to chápe tu neprehlednost a důvod reakci ne úplně k tématu.
Avatar - hugino
21. 12. 2022 16:18
Takže ...
Za mňa škaredé, nekvalitné a drahé.Ak melón tak radšej toto https://www.sauto.cz/…/ateca/173226417
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 17:05
Re: Takže ...
Nekvalitné jak myslíš ? Běž se podívat, ten interiér je fakt lepší, než u těhle krabic od VW... říkám to pořád, doba se změnila a jediný solidní auto koncernu i v interiéru zůstal Passat... a ujde O4
Avatar - Mikesus
21. 12. 2022 17:25
Re: Takže ...
O4 ujde, dokud v ní aspoň něco funguje :-[]
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 17:28
Re: Takže ...
Bavím se o kvalitě interiéru....něco za něco no :D _Chceš měkčenej plast? Jo, ale občas ti auto samovolně nouzově zabrzdí !
23. 12. 2022 05:25
Re: Takže ...
To dělají i nové Mercedesy a výrobce to označuje za vlastnost, ne vadu. Lexus je třeba silně hysterický, stejně jako Volvo, ale nezastaví sám na prázdné silnici.

U výrobků VAG jsem se s tím nesetkal, u MB v několika vozech.
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 05:37
Re: Takže ...
Mne samovolne brzdil yaris, kdyz se mu nelíbilo, že jsem odjížděl kanál a nasměroval si to bliz k zaparkovanym autům podél silnice. Na prázdné silnici mi zatím žádné auto panicky nebrzdilo ani nehysterčilo. To by mi dost vadilo, že musím ještě hlídat auto co si usmysli.
Avatar - Ozzman
23. 12. 2022 08:11
Re: Takže ...
Manžel kolgyně dělá ve vývoji ŠA, mimo to, že se tam o problémech ví, taky točí coby zaměstnanec nové vozy co 3-4 mesice (asi nevim presne) a O4, Kamiq i Karoq i z jejich vlastni zkusenosti toto dělají, historky uz slycham pres 2 roky… tady nemam duvod neverit ::)
Avatar - miromen
22. 12. 2022 00:22
Re: Takže ...
A to si vem toyotu to je teprve nepouýitelnost a najdou se taci co to dobrobolně koupi.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 08:27
Re: Takže ...
Co je v ní nepoužitelné? Ještě jsem si nevšiml, že by tam něco nefungovalo. Ale to samovolné brzdění, nefunkční infotainment, zasekavajici se obrazovka atd, to jsem jinde neviděl než u octavky, resp.golfu.
Povídej tedy, co v toyote nefunguje? Legrační troll, co obhajuje svůj krám v garáži. Jaké překvapení, že zase od vw :-[]
https://m.youtube.com/watch?…
https://m.youtube.com/watch?…
https://youtu.be/KKDI-05Aokc
https://youtu.be/EmpHkvxg7Pk
https://youtu.be/9S3CH5Pgt3Y
22. 12. 2022 08:35
Re: Takže ...
On Miromen, v žádné Toyotě nejel, tak se nemůžeš jeho názorům divit.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 08:39
Re: Takže ...
Ja se nedivím. Čekám co z něj vypadne, že tam nefunguje.
Jelikož vím, že jeho garáž je vždy nejlepší, a pak se to změní kdyz ji vymění a tak dokola.
23. 12. 2022 05:36
Re: Takže ...
Trochu spravedlnosti při psaní podobných věcí by to chtělo:

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 06:14
Re: Takže ...
Díky za odkaz. Nesetkal jsem se s tim ani si na to nikdo nestěžoval. Poptám se o tom víc, to mne zajímá.
První věc je ale taková úsměvná. Kapacita nádrže, že je 11 místo 14 gallonů, tj cca 41 místo 52l. No spíš si myslím, že nečtou návod. Protoze při dojezdu 0 je v návodu řečeno, že je v nádrží ještě cca 7-10l paliva ( aspon u mne a dalsich toyot co mame). A jestli někdo jede natankovat při dojezdu 0, tak se divy jak málo se tam dostane. Ale zase na dojezd 0 zvládnu ujet az 200km ( osobně vyzkoušeno, pri 180 uz jsem radsi tankoval )
S kapotou jsem úplně nepochopil, co by mělo být. No a drnčení, to mi vadí hodně a řeším ho taky hned u jakéhokoliv auta pokud se to objeví , ale jako závadu to nevidím v porovnani s tím, co je za problém se sw u VAG.
Explodujici okno, to bych nad hlavou nechtel. Ale nemyslím si, ze je to výrobní vada
https://youtu.be/DqDiqI2OuwE
Zatékání, k tomu nemám co říct, jen to, že by to měli co nejdříve vyřešit. Ale možná se stalo a bylo to v první sérii. To zjistím.
Že auto porad zrychluje při seslapnuti brzdy? Tomu dnes ještě někdo věří po té aféře s koberečky? Upřímně, mne by to dost zajímalo, protoze v momentě, kdy seslapnu plyn a brzdu současně, tak mi to kompletně odstavi plyn. Už od dob aurise.
S tím hlídáním tlaku v pneumatikách. To nechápu vůbec. Může mi to někdo zkusit vysvětlit?
Toyota už i přešla na novou platformu tmate misto connect nebo jak se to jmenuje. Ten problém si pamatuji u aurise, web toyoty neni zrovna jeden z nejlepsich a funkcnich. corolla už měla nový systém přes aplikaci v mobilu, ne na stránkách. Rav4 jsem ještě neviděl, že by měla ten starší typ vzdálené komunikace, ale jak to mají v USA nevím. Jako ano, ten starý systém moc dobře víme všichni jak byl starý.
Udržování v pruhu že klickuje. tomu snad má zabránit řidič tím, že drží ruce na volantu ne? Nebo zase někdo čeká něco jiného. Ononto funguje tak, ze Te chvíli drží a kdyz nereaguje řidič, tak se vypne a pak klickuje asisten zabraňující vyjeti z pruhu. Ale nedokážu posoudit, beru svoji zkušenost.
O tom kolenní airbagu. To by bylo ais potřeba vědět konkrétní situaci při nehodě. Obzvlast, kdyz to byl jeden jediný.
Převodovka opravena po první návštěvě novým sw.
Ten mléčný olej vůbec neznám, může mi to někdo prosím vysvětlit, co to je?
21. 12. 2022 21:34
Re: Takže ...
O4 v interieru jako takovem taky nic moc - uzsi jak Tucson, stredovy tunel tlaci do kolena, chromove prvky hazeji prasatka do oci, displej trci z palubovky, ale ve skutecnosti je dost nizko, packy pod volantem a ovladace oken z Fabie 2 a stredovy tunel u verze s manualni prevodovkou pouziva odlitky asi z Rapida, tak hnusny laciny plast to je.
22. 12. 2022 00:43
Re: Takže ...
Asi jsme jeli v odlišném Tucsonu. Za mě velké zklamání, interiér netuším kde se berou informace, že je kvalitní. Nemohu ani trochu potvrdit, za mě se snaží se maskovat lacinost. Mlátící a obecně hlučný podvozek další mínus. Jestli je levnější než konkurence, tak cena odpovídá kvalitě, nic víc.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2022 09:09
Re: Takže ...
O podvozku nemluvím, já v tom jen seděl, když to kamarádka přivezla služební a na první pohled mi to přišlo fakt hezky zpracované, chvíli předtím jsem seděl v Trocu a Tiguanu a tam byly o dost horší materiály (to údajně nějak z faceliftem vylepšili, ale to už nemám zkušenost), jediný divný je ten přístrojový štít, ale to je spíše nezvyk, že čekám celou kapličku přístrojů a né jen displej.
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2022 19:11
Re: Takže ...
Ano. Interiér je ve srovnání s konkurenty kvalitní.
A ve srovnání s konkurenty VW aspoň nemusí člověk být odsouzený k trestnímu ovládání přes dementní display.

P.S. Ano vím že Karoq stále má panel klimy, ale to bohužel jen díky své zastatalosti v rámci VW.
Avatar - hugino
21. 12. 2022 17:52
Re: Takže ...
V teste https://www.auto.cz/…alni-auto-143144 dostal o hviezdičku viac takže lepšie auto. :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 19:16
Re: Takže ...
Ok, kdyz to beres takhle :D No byl bys v soku po presednuti z tveho Golfa
21. 12. 2022 18:20
Re: Takže ...
Tak s tou atekou si prestreli. Jej interier je v mohsovej stupnici hned za kremenom
Avatar - Mokrous
21. 12. 2022 23:23
Něco mi uniká?
Moc nerozumím tomu, proč tenhle hybridní Tucson s 230 koňmi zrychluje z 0 na 100 o vteřinu pomaleji, než 200 koňová nafta se stejnou, nebo i vyšší hmotností. Navíc verze 4x4 je ještě pomalejší, než předokolka a přitom by to mělo být naopak. Očekával bych zrychlení tak 6,5/100, max. 7/100. Někam ty koně mizí.
Rozbalit vlákno
51
22. 12. 2022 07:43
Re: Něco mi uniká?
https://www.youtube.com/watch?… 7,2s.
Nebo vyšší stavba karoserie? 8 napsaných ještě neznamená, že to nemůže být méně.Jaká je metodika? Podmínky. Čas musí být dosažen vždy?Nebo za jakého obsazení vozu? Za jakéhokoliv počasí?
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 11:18
Re: Něco mi uniká?
Hezké úvahy, ale v pásmu 0-100 nehraje stavba karoserie zásadní roli.
A prokazovat zrychlení pomocí YT videa bez racelogicu a pod. GPS měření je srandovní.
A i tak z videa čtu 8,5s 0-100 a 20s 0-160.
A nevím, co do toho pleteš obsazení a počasí. Výrobce nikdy neměří a neudává zrychlení v 5 lidech a kufrech do 12% stoupání na blátě.

Standard je sucho, rovina, chcípák za volantem a letní gumy.
23. 12. 2022 07:41
Re: Něco mi uniká?
Ve videu je jasně 0-100 za 7,3 napsané, žádných 8,5s.
A pokud neznáš metodiku měření, tak je to pouze číslo, které nic neříká. A proč by to nemohlo být měřeno v plném obsazení? Ty tak nikdy nejezdíš? Nebo v plném obsazení neakceleruješ?Máš plnou nádrž nebo pouze s posledním litrem paliva?
Je zajímavé, že u některých aut se sotva dá k údaji přiblížit a u některých úplně v pohodě to dáš za méně.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 10:52
Re: Něco mi uniká?
Neříkej. Ono je to tam napsané, jo? A jasně, jo? Aha. To jsem si asi nevšiml :D

No tak to musí být pravda, když to nějakej jůtůber napsal. A vůbec nezáleží na tom, co naměříme.

OK, realitu vynecháme, to co sami vidíme nebudeme vidět, ale uzavřeme to s tím, že automobilka má metodiku "rodinka do kopce", ale v praxi platí, co píše jůtůber.
23. 12. 2022 13:41
Re: Něco mi uniká?
Metodiku si určuje asi každá automobilka. Stejné je to u výkonu, také se obecně ví, že bývá vyšší než uváděný a přitom se dá přesně změřit.
Toto nenaměřil pouze jeden jůtůber, ale více další třeba zde https://www.youtube.com/watch?…
4wd a zase pod 8s, a všimni si maximální rychlosti podle GPS, také vyšší než udávaná. Jinak nemusíš samozřejmě věřit všem zdrojům, otázka proč věřit zdrojům, které někdy dávaš ty a jsou už profláklé manipulacemi.
A že jsou u různých aut naměřeny větší rozdíly než udávané, opět dokazuje tento test, https://www.youtube.com/watch?… v čase 13:40. akcelerace by měli mít 9,4s a 12,3s, výslede 10,4s a12,4s. o dost menší rozdíl, než by měl být.
Avatar - Emel
23. 12. 2022 13:52
Re: Něco mi uniká?
Metodika na to je... jezdí se ve dvou směrech, v nějakém časovém rozmezí a tak... aby se eliminoval případný vliv větru.
23. 12. 2022 13:56
Re: Něco mi uniká?
Tak je to přesné číslo? A proč teda 1s rozdíl a druhé za stejných podmínek 0,1s rozdílu?To je dost.
Avatar - Emel
23. 12. 2022 16:55
Re: Něco mi uniká?
Jsou daná pravidla na to, aby mohlo být měření uznáno. Jestli automobilka o své vůli udá horší hodnotu zrychlení (nebo výkonu), tak samozřejmě může. Pokud by udala lepší údaje, než jaké by pak mělo skutečné auto, tak to je potenciálně žalovatelné / může být důvodem k odstoupení od smlouvy apod.
Teďka... že "tam" lítá vteřina nebo 0,1s je spíš chyba těch, co to testují - na bůhvíjakém obutí, jen tak někde na silnici o neznámém sklonu s bůhvíjakým větrem, samozřejmě s "lidským faktorem" za volantem. To je dobré jakž takž na porovnání těch dvou aut mezi sebou, ale ne na porovnání s tabulkovou hodnotou.
23. 12. 2022 17:25
Re: Něco mi uniká?
Děkuji za odpověď :yes: Automobilka může udávat horší čísla.A parametr nemusí být vždy dosažen. Lidský faktor. A pak má sloužit k přesnému porovnání.To asi ne.
A co takhle legislativi jednotlivých zemí kde firmy prodávají.Nejvíce žalob hrozí asi v USA kde Škoda neprodává, Hyundai ano, proto může Hyundai uvádět horší data a veškeré porovnání není tudíž možné.
Veselé vánoce.
Avatar - Emel
23. 12. 2022 18:00
Re: Něco mi uniká?
V USA se rychlost měří v mílích, údaj 0-100 se tam nepoužívá / neudává. 0-60 je blízko, ale není to totéž.
Lidský faktor ovlivňuje mnohem spíš měření v rámci testů než údaje samotné automobilky. Ta si může klidně vzít auto na týden na letiště a tam to zkoušet a zkoušet. A pak udat hodnotu, u které věří, že ji v případě nutnosti dokáže zopakovat.
25. 12. 2022 09:45
Re: Něco mi uniká?
Akde bereš jistotu, že se úplně povedlo akcelerovat s autem kde to tak na první pohled nevypadá ( v tomot případě s i30)?Co když i tam selhává lidský faktor. Navíc i v test se hovoří o více pokusech a správný tester by to tak měl i udělat.
Avatar - Emel
25. 12. 2022 21:05
Re: Něco mi uniká?
Nemám jistotu, naopak... prostě ten jakoby test zrychlení odpočítaný na tři z okénka neberu moc vážně.
25. 12. 2022 22:04
Re: Něco mi uniká?
Tak to děláš zřejmě dobře, já neberu vážně ani ty uváděná čísla, protože ze všeho vyplývá, že záleží na spoustě dalších proměných, že nemají smysl.
Jinak pro optimalizaci třeba výrob se používají také videa, kde dokážeš perfektně rozebrat vše s přesnými časy, klidně desetiny sekund. Takže, asi tak. A start cyklu může být libovolný.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 14:14
Re: Něco mi uniká?
Opět jen odečítání údajů z displaye. Nikoli exaktní měření.

Já neříkám, že Tucson HEV jede pomalu, to vůbec ne. Jen se podivuju nad zrychlením 0-100 v kila a koně. Zřejmě se výkon ztrácí v převodovce. Pružné zrychlení má velmi fajn.
23. 12. 2022 17:26
Re: Něco mi uniká?
Neměli asi notáře a GPS je asi nepřesné.Tak dobrý, to už stačí. Veselé vánoce.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 19:26
Re: Něco mi uniká?
Kde v prvních 2 videích vidíš GPS? Já nikde.
25. 12. 2022 09:48
Re: Něco mi uniká?
Člověk který kritizuje ostatní za nechápání psaného textu má problém i ve videu číst titulky ( a není jich moc,aby jsi byl zahlcen informacemi).Podle tacho dosáhli max. 202km/h, podle GPS 199km/h.
Ale to už tak bývá, radost diskutovat. :D
Avatar - Mokrous
25. 12. 2022 13:48
Re: Něco mi uniká?
Koukám ironie pro tebe bude asi větší oříšek než pro Dr.Sheldona Coopera, že?

Já nemám problém číst titulky, ale domalovaný číslo youtuberem do videa je asi tak složitá věc, jako když vezmu fotku z nedělního výletu a dám na ni PF2023 a za rok na tu samou PF2024.
A stejně tak má to číslo z vide pro mne nulovou relevanci.

Fakt neskutečný debaty o houně.

Byla to prostě řečnická otázka, kam se ztrácí koně u silnějšího auta. A zdá se, že prostě v převodovce, protože v pružném zrychlení a vyšších rychlostech si vede dobře. Jediný "problém" má v rychlostech pod 100 km/h, ale většina z toho je do 50 km/h což svědčí o ztrátách v měniči.

Nějaký akademický debaty a dedukce cucaný z prstu o tom jaká by mohla a nemohla být metodika měření jsou jen zbytečný balast, který nic neřeší.

Já mám malý rozhled, protože se opírám o oficiální data, ale vy, co máte rozhled se opíráte o obrázky z youtubu. Tesat do kamene.
25. 12. 2022 21:48
Re: Něco mi uniká?
Ironie, domalované číslo...měnič (jako hydroměnič?). Jo tak si něco nastuduj.Takže všechny zdroje na které kdy odkazuješ a i to co uvádíš se můžou brát jako falešné. Zfalšovat, domalovat se dá přeci vše.
On má Tucson měnič? Ne elektromotor místo měniče?
Pokud se opíráš o oficiální data tak dej prosím oficiální závaznou metodiku pro uvádění akcelerace 0-100km/h, pro max rychlost a třeba i pro výkon.
Za celou dobu, co chceš něco porovnávat, tak jsi nedodal relevantní data a metodiky. Nebo proč musí výrobce udávat přesné číslo, nebo proč by nemohl udávat horší číslo. To vysvětli, proč nemůže udávat horší? Pokud se opíráš o oficiální data,tak asi znáš jejich přesnost a metodiku. Nebo ti uniká kauzalita?
Ani jsi nijak nevysvětlil jiné rozdíly v akceleraci aut, za stejných podmínek, viz video i30 vs Leon.
Já to znám tedy z praxe, že některá auta jedou více přes uváděnou maximálku,některá méně,Některá akcelerují rychleji, některá pomaleji, než uvádějí papírově. To je realita.
A právě proto při výběru rodinných aut jsem na tyto uváděná data vůbec nikdy nekoukal a divil bych se kdyby někdo jo.Je spousta jiných věcí, na které se zaměřuji, některé se ani v testech nedočteš.
Avatar - Mokrous
26. 12. 2022 02:30
Re: Něco mi uniká?
No jestli to má místo TQ el. motor, tak potom to je ještě divnější. To by mělo zrychlovat naopak mnohem líp. Ale bude to tím. Nejspíš se to rozkutálí na elektřinu a pak se teprve přidá spalovák a proto mu to pod 50 km/h jde pomaleji.
Sorry, no. Když výrobce uvádí buď 7st. dvojspojky, nebo klasický 6st. automat a pak musíš hledat složitě v 57. tiskový zprávě, že to řeší místo TQ pomocí vloženého el. motoru, tak to je pro kolemjdoucího krapet opruz.
Avatar - JirkaVejrazka
26. 12. 2022 11:38
Re: Něco mi uniká?
Pokud je ten pohon stejny jako v Sorentu (coz asi je), tak ten menic ma (i ten elektromotor, pochopitelne).
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 08:28
Re: Něco mi uniká?
Aerodynamika? Nebo s jakou naftou srovnáváš? Snad ne v jiném aute s jinou karoserii
Doufám, neměl jsi na mysli tohle?
https://fastestlaps.com/…ons/jpvcomp1ml4l
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 11:10
Re: Něco mi uniká?
Jako vždy ti reakce, odkaz a logika nejdou dohromady.

1) V pásmu 0-100 hraje aerodynamika zanedbatelnou roli.
2) Passat z tvého odkazu, ač o 30 koní slabší a o 30 kilo těžší zrychluje v pásmu 0-100 lépe.
3) Nad 100 km/h najednou ta tvoje aerodynamika začíná "fungovat" a širší a o hodně vyšší SUV vykazuje značně lepší časy.

No jak říkám. Logika ala Mik Ešus.

Vždycky mě parádně rozesměje, jak se odstřelíš vlastním odkazem.

Už se těším na vyvracecí reakci, kde popřeš všechno co jsi napsal a dokonce i údaje z tabulky, co jsi poslal, jako obvykle. :D
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 11:14
Re: Něco mi uniká?
Zase :( Tohle se dalo napsat slusne a lidsky. Misto toho cteme "Mik Esus" a "vyzvraceci reakce".
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 11:25
Re: Něco mi uniká?
Promiň Jiří, ale budeme se tu bavit o autech a používat mozek, nebo z toho bude manželská poradna, kde se bude léčit a pofoukávat Mikesusovo zraněné ego, a budeme se mračit na Mokrouše, bez ohledu na logiku a obsah?

Napiš mi v čem má on pravdu a v čem se já pletu.
Pokud rezignujeme na realitu a uděláme tady z toho progresivní politickokorektní žumpu, kde se bude na rukou nosit omezená menšina a relevantní názory se budou umlčovat, tak takový spolek já s radostí opustím, protože z podobných směrů je mi na blití každej den mockrát.

A ještě jednou si přečti slovo "vyvracecí". Tam žádné "Z" být nemělo.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 11:32
Re: Něco mi uniká?
Kde umlcuju tvoje nazory? Kde resim kdo ma pravdu a kdo se plete? Jenom bych rad cetl nazory a ne osobni utoky...

> A ještě jednou si přečti slovo "vyvracecí". Tam žádné "Z" být nemělo.

Pravda, omlouvam se.
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 11:58
Re: Něco mi uniká?
Já to psal jako v rovině obecného trendu dnešní doby, Jiří. Nemyslel jsem to tak, že mne ty přímo umlčuješ. Jen, že bych nerad, aby se to sem přesouvalo.

Chápu, že nechceš číst osobní útoky, ale znovu připomenu, že já si to nezačal.
Je to už mnoho týdnů, kdy druhá strana začala urážet všechny majitele dieselů, pak VW, pak DSG atd... Výsměch, urážky, častování, odkazy na poškození mozku, který se u nás projevuje atd... To je fuk, nebaví mne to furt opakovat.
Pak už následovaly přestřelky na různá témata, kde se často svými odkazy střílel do vlastní nohy, stejně jako dnes, ale vždy zuřivě tvrdil opak.
A nešlo jen o trapas, kde mnoho dieselů má nižší reálné NOx emise, než benzíny a hybridy a opět nejde jen o koncern. Prostě co vůz, to originál.
Někdo holt vnímá realitu a někdo má, klapky na očích a jede si svou.
Mezi tím zde několik týdnů tapetuje CTRL+C/CTRL+V seznam mých lží a chce vyvracecí důkazy a videa o neškubání DSG a podobný nesmysly. Umí někdo natočit neškubání? :D Já ne.
A ano, už mám na něj alergii a ano, když mohu a dostanu nahrávku na smeč, tak si přisadím.
A dnes jsem mu nepsal já. Ale on to nevydržel a musel přiběhnout se silným "argumentem" do diskuze proti mně a zase mu to, světe div se, nevyšlo.

Asi bych s tím měl už přestat, protože v duchu začínám litovat jeho zaměstnance a jeho ženu. Protože, když nemůže argumentem sundat mě, tak na kom si zchladí žáhu, že ano... A známe lidskou rasu, že? Kde dojdou argumenty, nastoupí klacek. (A už tady jednou třeba zaznělo, že ženu radši nechá jezdit sockou, aby nebyla emisní i když chtěla auto, zatímco velký šéf se vozí stodolou se super eko hybridem).
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 12:14
Re: Něco mi uniká?
Ty jsi nezačal? Nepovidej, jak u bmw, tak i zde. První tvůj příspěvek a pokousis se hned urážet. Každý vidí chronologicky řazení. Nebo tě urazilo, že jsem dal odkaz na srovnání, které vyvrací co jsi napsal?
Jak říkám, notorický lhář je lidský odpad. A budu to opakovat pořád dokola, dokud budeš evidetne a úmyslně lhát.
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 12:30
Re: Něco mi uniká?
Ano ano ano, zloděj křičí: "Chyťte zloděje!" :D To je taky tradiční lidská hodnota.

Kdo místní diskuze sjíždí kompletně, tak moc dobře zná tvoje výroky vůči majitelům dieselů a další... Takže si tu třeba do pos.rání breč, jak se do tebe ty chudáku někdo po měsících urážek ze tvé strany navezl pod článkem o BMW, když mu přišla vtipná naměřená spotřeba od redakce.
A na tom si vykonstruuj svůj monstr proces, ty chudáku.
Možná na tom postavíš i novou politickou stranu. Třeba UM by se to mohlo jmenovat.
Budeš předseda a to by ti mohlo vyhovovat. Všichni budou poslouchat a nikdo se neodváží ti oponovat. Tak to máš rád, že? Chudáku.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 12:47
Re: Něco mi uniká?
Tak schválně, kdyz chceš tady psát moje názory na majitele dieselů, jaké jsou. Ať si uděláme obrázek.

Edit: jak jsem čekal, ohanis se něčím co dělám, ale nikde žádný odkaz nedodán. To je ukazuje, jak si vymýšlíš
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2022 19:45
Re: Něco mi uniká?
Sorry, já v tom co napsal Mokrous žádnou urážku nevidím.
Napsal to dost selsky pochopitelným a věcným způsobem. A že v tom někdo hledá urážky?!? No, tak ať běží za maminkou že mu na pískovišti jeho bábovečku někdo jiný rozmetal věcným argumenty :-!
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 22:59
Re: Něco mi uniká?
Děkuji pěkně, že někdo umí číst a chápe text i autora. :-)
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 04:39
Re: Něco mi uniká?
Když jsi tedy jediný kdo chápe text, co třeba odpovědět na tebou stále neodpovezene otázky.

- Tvrdil jsii, není možné, aby při vypnutém aute šla seslapnout brzda, že si vymýšlím. Jak je možné, že to jde?

Udělal jsem kvůli tobě narychlo video. Snažil ses za něj posmivat, ale omluvit se za svou hloupost nedokážeš.

- píšeš, že CO označuji za léčivé, to samé o HC. Kde jsem to psal?

Opět to byla jen snaha odvést pozornost od tvých vymyslů ohledně neškodnosti NOx, na která jsem dal odkaz na studie.

- psal jsi několikrát, že jezdíš 160 za 5l. Kdy se konečně podělíš o nějakou fotku průměrné spotřeby z takové jízdy?

Tvrzení typu XX při YY rychlosti má vypovídací hodnotu 0. Taky můžu říct, že jedu v Praze za nula a můžu to i podložit i fotkou.

- tvrdíš, že NOx není škodlivé. Kdy dáš odkaz na nějakou studii, která to potvrzuje?

Na spoustu studii jsem již dal odkaz, ale pořád si říkáš svoje dokola. Těším.se na jeden jediný link, kde bude výsledek studie o tom, ze NOx není škodlivé.

- tvrdíš, že dsg necuká, ale zatím nejsi schopen dát jediné video, kde by to bylo vidět. Je to těžké natočit nebo dát odkaz?

Já takové video dokazujici tu "plynulost" mam, ale počkám na tebe.

- tvrdis, že EV při jízdě, třeba ve meste produkuje NOx, HC a CO. Jak ho produkuje?

Ve snaze odvrátit pozornost od svých předchozích vymyslu a následném vyvraceni argumenty z mé strany ses uchýlil opět změnit téma a vytáhl jsi, že adac u EQC píše produkci těchto plynů. Co to má společného s produkcí těchto plynů v centru měst jsi neodpověděl.

- tvrdíš, že se za tebe vydávám na autorevue.cz. nějaký podklad by k tomu byl?

Obviňování ti jde, stejně tak posměšky, omluvu ani důkaz od tebe člověk nemůže očekávat.

- tvrdíš, že každý ví mě názory na majitele dieselů. Proč nejsi schopen napsat, jaký tedy je?

Na to jsem moc zvědav. Ostatní označuješ, že neumí číst, tak jsem zvědav jestli ty ano a víš můj názor tedy.

- tvrdíš, že aerodynamický odpor do 100 nemá vliv na auto. Poté si vymysíš číslo 105.7 km/h bez jediného podkladu. Kdy dostanu ten link, který to tvé tvrzení potvrzuje?

Kdyz jsem ti dal odkaz na graf jizdnich odporů, zbaběle jsi utekl pryc od tématu bez vyjadreni. To cekam i teď.

- tvrdíš, že si protiřečím při srovnání praktičnosti kombi a suv. Kde?

- Kdy začneš konečně dávat nějaké podklady pro svá tvrzení?

- kdy se začneš omlouvat za své domněnky, smyšlená obvinění a vycucaná "fakta" z prstu?

Radši uteč bez odpovedi, kdyz se jako srab nebo malé dítě nedokážeš ani omluvit a normálně diskutovat.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 11:47
Re: Něco mi uniká?
Aerodynamika nehraje do 100 roli, fakt? :-[]
A od jaké rychlosti hraje aerodynamika roli?
Trotl zase zkousi osobní urážky misto diskuze. Lidskej odpad se ukázal.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 11:49
Re: Něco mi uniká?
No, tys to s tim lidskym odpadem taky nevylepsil. To fakt uz nemuzeme mit diskusi na urovni?
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 11:51
Re: Něco mi uniká?
Protože je to reakce na něj. Pokud nemá nic k diskuzi, snaží se někoho urážet. To je lidskej odpad. Ale nemusi byt vzdy, staci kdyz se nauci chovat. Pořád hazim hrách na zeď a zkouším normální diskuzi, on to stačí do pokusu o osobní urážky.
Je tak primitivní, že to dělá pořád dokola. A usvedcenej notorickej lhář neprekousne prohru.
Je k smíchu, nebo spíš k pláči, blbeček. Ale myslí si o sobě jak je chytrej a nad ostatními vyzrál.
Jak chceš s tímhle mít diskuzi na úrovni? Vždyť i s ním je diskuze pod úroveň jen co napíše první nesmysl a na reakci místo podlozeni svého argumentu se vrha do soudních urážek.
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 12:02
Re: Něco mi uniká?
No a teď to krásně vidíš. :D :D :D
Přesně jak se dalo čekat.
Musím to teď honem spočítat. Eeeeehm, u Tucsonuuuu hraje roli aerodynamikaaaa oooood asiiii 103,7 km/h. Mám to dobře? :D :D :D :D :D


A takhle YntelYgentně mi si tady povídáme už dlouho.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 12:09
Re: Něco mi uniká?
Ne. Nemáš. Dobrej vymysl.
Aerodynamický odpor začíná významné růst od cca 40km/h
https://hackaday.com/…cars-ever-built/
Ale to bys jistě věděl, pokud bys mel realne zkusenosti s různými auty.

Nejen, že mají suv větší čelní plochu, ale i vyšší aerodynamický odpor Cx kvůli trubulencim za autem a prouděním pod autem. Můj tip bylo, že to bude od cca 50km/h, podle toho jak yaris ve srovnání s HL se rozjizdi z kopce a jak je potreba pribrzdovat, i přes poloviční váhu. A teď se do mne můžeš pustit, že jsem zatáhl Toyotu. Ačkoliv to byl jen příklad podkladu pro můj odhad.
Avatar - Emel
22. 12. 2022 12:10
Re: Něco mi uniká?
Vánoční atmosféra par excellence, což? Jeden lepší než druhý :-(
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 12:13
Re: Něco mi uniká?
A co máš na takového dementa říct, když tě přímo jmenuje? Nereagovat, kdyz mele blbosti?
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 12:23
Re: Něco mi uniká?
A udělal jsi si čas a podíval se na ty údaje z té jeho tabulky?
Když už jsme u toho hodnocení, kdo je větší ocas... :-)

Schválně, až budeš mít čas a chuť, tak se do ní podívej a pak si znovu zhodnoť, kdo tu mele *** a kdo umí počítat. Podívej se na tu logiku zrychlení vs aerodynamický odpor podle Mikesuse. Pevně věřím, že až to přečteš, tak pochopíš. Šance tu je, nebudeš mít totiž rudo před očima, jako někdo...
Většina totiž řeší jen tón diskuze a zaplevelení, ale už se nechce namáhat se podívat do obsahu.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 12:27
Re: Něco mi uniká?
Vidím tam jen graf, tabulku žádnou. Pokud mám být vocas, tak kde tu tabulku najdu?
Nebo co je v ní napsáno?
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 12:32
Re: Něco mi uniká?
Chápu, že paměť bude další tvojí silnou stránkou.

Cituji tě:

"Aerodynamika? Nebo s jakou naftou srovnáváš? Snad ne v jiném aute s jinou karoserii
Doufám, neměl jsi na mysli tohle?
https://fastestlaps.com/…ons/jpvcomp1ml4l
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 12:47
Re: Něco mi uniká?
To tě urazilo? :-[]
Nejdřív jsem myslel, že srovnavas s 2.2 co se kdysi dávala do tucsonu, pak jsem kouknul že už tam není. Tak mne zajímalo s čím srovnavas, že to je dle tebe o vteřinu pomalejší než 200k nafta.
Avatar - idam.i
22. 12. 2022 16:52
Re: Něco mi uniká?
Do Tucsona 2,2 ?
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 21:08
Re: Něco mi uniká?
Ne, nedávala? Tak možná 2.0, myslel jsem že tam byla 2.2. Nechtělo se mi to hledat, to bylo první co mi naskočil.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2022 09:11
Re: Něco mi uniká?
4x4 je většinou pomalejší u těchto motorizací, než FWD/RWD, protože váha, nutnost roztáčet dvě nápravy.... Tady to ještě není o problému přenosu výkonu na silnici :D
Avatar - Emel
22. 12. 2022 10:32
Re: Něco mi uniká?
Noo... máš statistiku?
Už u Atecy 2.0TDI 110kW DSG je 4x4 na stovce dřív (o 0,3s). A Tucson HEV má těch koní o dost víc.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2022 17:10
Re: Něco mi uniká?
myslím srovnatelné motorizace ve stejných autech, co jsem tak koukal, vzdy melo 4x4 cca +2s, obrací se to až někde nad 200k... namátko z nových jsem dohledal BMW 320e a 320d vs verze s Xdrivem, moje Mondeo a dál sem línej hledat :D

Edit, plus 0,2s … to sem napsal blbe
Avatar - Emel
23. 12. 2022 16:59
Re: Něco mi uniká?
No však jo. Ateca 2.0TDI DSG AWD je rychlejší, než stejná Ateca jako FWD. A má jen 150k.
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 10:49
Re: Něco mi uniká?
Chápu co myslíš. Do určitého poměru výkon/váha to tak je. Zajímavý, že koncern, BMW i další to umí. U BMW někdy stačí i zadokolka, aby ztrestala předokolku srovnatelných parametrů. U koncernu už to zvládá třeba Superb, nebo OIV Scout u BMW u motorizací jako je 30i už taky. I když tam je to už skoro o 30 koní navrch.
Navíc v testu píšou, že to neumí přenést výkon na silnici.
22. 12. 2022 01:33
Autor to vystihl vcelku dobře...
...Tucson jízdně uspokojí jen nenáročné řidiče a nejen podvozek, ale i jeho hybridní ústrojí je prostě nedoladěné. Cena je přitom poměrně vysoká. Naměřená dlouhodobá spotřeba hybridního Tucsonu v testu 6,3 l/100 km je přitom navlas stejná, jakou máme u našeho Karoqu 1.5 TSI (který má lepší maximálku a zrychlením zaostává jen málo), a přitom k tomu nepotřebuju žádnou odpornou a zbytečně komplikovanou hybridizaci, nemluvě o mnohem lepší ergonomii, místu na rezezvu, lepším zpracování atd., atd. Určitě se tady najdou tací, kteří mě teď budou kamenovat, že jen "obhajuju vlastní garáž", ale Karoq je prostě jednoznačně lepší (a podle mého názoru i hezčí) auto, takže bych k úplně stejnému výsledku došel i tehdy, kdybychom ho v rodině neměli. :-)
Rozbalit vlákno
12
22. 12. 2022 07:41
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Jak jsem psal už výše, investice a návratnost HEV je asi hodně sporná, záleží zřejmě na konkrétních trasách. To se asi shodneme.
Zase máš k dispozici věci třeba jako parkování jen pomocí klíčku, ocení kdo často parkuje v místech kde není tolik prostoru, nebo když k levým dveřím zaparkuje někdo moc blízko. Atd.
Ale jinak nesouhlasím. V Tucsonu si můžeš vybrat 1,6TGDI třeba i bez elektrické asistence a dostaneš se na stejnou spotřebu jako 1,5TSI, naprosto v pohodě.
Mám hodně najeto s Karoqem 2,0tdi 4x4 a nejnižší dosažená spotřeba je 6,5l/100km průměr 7,4l/100km, průměr u náhradního auta 1,5tsi, jsem měl 7,3l/100km (kopcovitá vysočina si daň vybere). To samé mám na Tucsonu 7,2l/100km, samozřejmě roviny v polabí jsem jezdil za 5,1 l/100km, Maďarsko opět roviny plně naložené 5,5l/100km, ale třeba včera 5km trasa silnice třetí třídy (Vysočina) tudíž celou cestu ve vrstvě sněhu,9,5l/100km.
SUV s vyšší světlou výškou si většinou rozumní lidé kupují z důvodu lepší průjezdnosti nezpevněnou cestou ( důvod i pro mně) s výmoly a kameny. Tam je hodně znát pouze torzka u Karoqu, Tucson i ve variantě 2wd nezávislé zavěšení. Pochybuji že poznáš kvalitu jízdy, když nevidíš zásadní rozdíly, které jsou jasné jned po prvním vyzkoušení auta tam, kam je i určeno, nic nemlátí, tichý. Hluk jsem zkoušel měřit jen pomocí mobilu, (absolutní hodnoty nejsou průkazné, ale relativní vzájemné porovnání ano) a Tucson je tišší. Asi se tolik nešetřilo na materiálu (viz hmotnosti).
Rezerva?V Tucsonu mám plnohodnotnou, ne pouze dojezdovou jako u Karoqu.
Prostor pro posádku je v Tucsonu větší, kufr s delší podlážkou lépe využitelný.
Těch věcí drobností je moc a člověk je vidí při užívání auta a více mi přijde ošizený Karoq.
Ovšem ani v testu nezazněli zásadní technické informace.
22. 12. 2022 08:49
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Je to prostě otázka vkusu a priorit. Každopádně by mi dával jakýsi smysl jen Tucson se základní motorizací, bez jakékoliv elektrické berle. :-)
22. 12. 2022 09:04
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Priorita je mít za své vydělané peníze lepší techniku a v tom je to snad bez diskuze. Prostor samozřejmě priorita být nemusí, je na výběr třeba ze SUV-B.
A pro někoho HEV může ale dávat smysl, doufám, že ji někdy pořádně vyzkouším.
U klasiky a je jedno jestli diesel, benzín, mám totiž spotřeby značné závislé na terénu. Pokud jedu trasu 10km, kde je celkové převýšení 80m a nebo 430m, tak první trasu jedu vždy s menší spotřebou, žádná rekuperace, ani využití energie z klesání, protože v údolích je buď křižovatka kde musíš zbrzit, nebo obec. Rekuperace by část brzdné energie mohla vrátit.Otázka kolik.
23. 12. 2022 12:56
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Co že je "bez diskse"?
23. 12. 2022 13:51
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Bez "diskse" ano. Diskuze na téma diskuse či diskuze také nemá smysl, obojí je považováno za správné.
S tou technikou je to stejné, můj příspěvek 22.12. 7:41. Je dost věcí, které je u Karoqu levnější řešení, nebo nemá vůbec.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 09:41
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Srovnavas novinarskou spotrebu s dlouhodobou spotrebou soukromeho auta?
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 10:21
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Sorvnava jabka a hrušky.
Tady měli 7.2. A to ještě s dsg, které údajně spotřebu snižuje.

https://www.auto.cz/…drobnosti-145020?…
22. 12. 2022 20:08
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Presná pripomienka, ale zase koľko radosti to porovnanie spravilo majiteľovi karoqu tsi s manuálom je neopísateľné :-[] . Na to aby karoq jazdil s tsi za 6,3 tak je to celkom defenzívna jazda, alebo sa vyhýba diaľnici a mestu
22. 12. 2022 21:09
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Vím o člověku, co umí s Karoqem 1.0 TSI jet z Moravy do Prahy za 4,7/100. Někdy se s ním musím svézt, abych viděl, jak to dělá :-)
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 21:37
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
85 metr za kamionem? :-[]
No musí to být hodně defenzivní jízda, kecajici PP nebo řidič.
Tak pak dej vědět.
23. 12. 2022 08:10
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Tak to musí být dobrý exot. Už ta tříválcová motorizace se u Karoqu jen tak nevidí! :-)
22. 12. 2022 11:49
Re: Autor to vystihl vcelku dobře...
Mám v novém Tucsonu (nehybrid s automatem) najeto 15 tisíc km a fakt mě nenapadá, co je na něm řidičsky neuspokojivého. Naopak i přes vyšší stavbu karoserie se v zatáčkách skoro nenaklání a nechá si líbit mnohem víc, než by snesla manželka vedle mě a děti vzadu a koneckonců i já. Převodovka řadí příjemně,
dá se s ní i svižně rozjet z místa (zdravím DSG). Jsem příjemně překvapený.

Srovnání s Karoqem mám větší bohužel jen s Ambition a to je oproti Tucsonu Style Premium neútulný holobyt. Ale i když si odmyslím úrovně výbavy, tak ve vnitřním prostoru a kufru je Tucson podstatně štědřejší, pak takové drobnosti jako kryté prahy dveří proti ušpinění, zvuk při zavírání dveří... Jednoznačně lepší auto by zkrátka mělo vypadat jinak než Karoq.
Avatar - Jenik3
22. 12. 2022 03:14
EV mod
Kolik km to auto ujede čistě na elektřinu, aniž by běžel spalovací motor?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 09:44
Re: EV mod
To neni podstatne, stejne si ten rezim nemuzes zvolit. Podle podminek je to nekde ve stovkach metru az nizsich kilometrech (v idealnim pripade).
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 10:24
Re: EV mod
A co je podstatné na takové informaci u hybridu?
Bude to záležet na teplotě, vlhkosti, provozu, reliéfu, stavu baterky. Něco mezi 10m a 10km.
Avatar - Jenik3
22. 12. 2022 12:34
Re: EV mod
Aby auto zbytecne nesmrdelo v garazi pod domem nebo v rezidencni zone. 4 km na cistou elektrinu vetsinou staci.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 13:09
Re: EV mod
Tohle bezne hybridy neumi. Treba starsi hybridy od Toyoty (u novych nevim, nemam osobni zkusenost) maji tlacitko EV, kterym se da ten EV rezim vynutit, ale auto ti ho dovoli jen za urcitych podminek (nesmi byt zima, nesmi byt moc vybita baterka, nesmis moc slapat na plyn apod). Realne jsem to tlacitko za 10 let provozu pouzil jen parkrat, protoze skoro vzdy se stejneho efektu da dosahnout jen tim, ze jedes pomalu a plyn jen lechtas (treba v garazi po domem). Existuje par situaci kdy fyzicke EV tlacitko zvladalo vic nez jen lechtani plynu (treba vyjezd z garaze do kratkeho kopce), ale v praxi bych mu moc velky vyznam neprikladal.
Avatar - Jenik3
22. 12. 2022 13:40
Re: EV mod
Ok, diky. Chapu, ze hybridy maji mensi kapacitu akumulatoru a musi ho dobit pouze pres spalovaci motor. Nicmene u nekolika momentu by se hodilo jet pouze na elektrinu (pokud akumulator ma kapacitu) a nepoustet spalovaci motor.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 13:58
Re: EV mod
Souhlas, ale tohle je fakt vyrobce od vyrobce, nekdy i model od modelu. Treba u stareho Priusu se to tlacitko EV v chladu muselo stisknout do dvou vterin po nastartovani, jinak se zacal zahrivat spalovak a nedalo se to uz prerusit.

Auta od Hyunday/Kia zase o EV rezimu obcas bezostysne lzou, vesele zobrazuji ikonku "EV" i kdyz slysis jet spalovak (obvykle kvuli topeni). Tohle treba Toyota nedela, tak si pri zobrazeni "EV" muzes byt jisty, ze se ve spalovaku nehybou valce. Aspon u tech modelu, se kterymi mam zkusenost.

Realne se proste asi vyrobcum nevyplati ten rezim vubec implementovat a ve vetsine dnesnich HEV ho myslim nenajdes.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 16:22
Re: EV mod
EV je u Toyoty pořád a u všech. Jeho význam no... povětšinou stejný jako se držet do 1/2 eco zóny, s EV můžeš po celou, ale jen do určité rychlosti ( rozdílné u každého modelu jinak, yaris, camry, corolla, HL, yaris cross atd. ), do určitého stavu baterky ( taky u každého jinak ), do určité teploty a požadavků na topení ( zase podle modelu). Takze občas ho použiju, kdyz chci donutit motor zhasnout, např při topení. Ale to se mi zatím povedlo jen u HL, že tlačítko je priorita před topením, ale zase jen v určitě teplotě
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 09:46
Je to ten motor s CVVD?
Nevite nekdo, jestli je to ten motor, ktery ma technologii CVVD? Tj. stejny jako ma 1.6 T-GDI v Sorentu?

EDIT - at napisu cokoli (vcetne otazky), tak mam behem chvile pet palcu nahoru. Timto vzkazuju autorovi toho skriptu ze mi je to fuk a klidne u me to muze vypnout :)

EDIT2 - tak jsem se konecne podival, jak je tady udelane to hlasovani a uz to chapu. V CNC by si meli nastudovat alespon zaklady fungovani webovych aplikaci a jejich bezpecnosti. Aspon stranky jedna a dve, to by myslim stacilo. Takhle se psaly weby v devadesatych letech, a to jeste kdyz nebyl programator moc sikovny a neprecetl si aspon zakladni doporuceni :( Kdyby mel nekdo z redakce nebo jejich IT zajem, klidne jim dam par tipu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 10:25
Re: Je to ten motor s CVVD?
Ja uz jim nabízel pomoc. Jejich IT prý bere bezpečnost vážně a nemůžou si dovolit tam pustit 3.stranu :-!
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 10:27
Re: Je to ten motor s CVVD?
Ja nechci aby me nekam pousteli, poslal bych jim odkaz na nejake clanky o webove bezpecnosti pro 2. stupen zakladni skoly ;-)

Ale jinak te chapu, tohle "my bereme bezpecnost vazne" je nejcasteji takovy ohrany kolovratek firem, ktere prave nekdo hacknul. Na 90% je to vzdy v prvni tiskove zprave o tom, ze prisli o data...
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 10:33
Re: Je to ten motor s CVVD?
"Ale jinak te chapu, tohle "my bereme bezpecnost vazne" je nejcasteji takovy ohrany kolovratek firem, ktere prave nekdo hacknul. Na 90% je to vzdy v prvni tiskove zprave o tom, ze prisli o data..."

:-[] :-[] :-[]
To sedí
22. 12. 2022 12:13
Re: Je to ten motor s CVVD?
Ano, benzíny 1.6 v novém Tucsonu nebo nové Sportage jsou všechny CVVD.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 12. 2022 13:04
Re: Je to ten motor s CVVD?
Diky! Byl jsem liny hledat detaily, spolehal jsem ze to nekdo bude vedet :)
Avatar - Ozzman
23. 12. 2022 08:15
Re: Je to ten motor s CVVD?
No, zase ty si slušný diskutér, kdo jinej, než ty by měl ty palce dostat :)
22. 12. 2022 19:23
Somariny
A kde je test asistenčné systémy? :no: :no: :-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2022 19:29
Testérské zoufalství
Tak zoufalý a ubohý test tu dlouho nebyl :-O

To co zaznívá jsou totální bludy a manipulace. Nekvalitní výplně díky "hrubé" látce?!? OMG to co je za výmysl probůh??? Ale to, že třeba Tucson má difúzní klimu se nějak nenapíše... Test je totálně mimo. Nevím jestli to bylo opět za chlebíčky nebo zelené deštníky, ale důvěryhodnost testu je totální nula :-!

Tucson má naopak kvalitní, pohodlný a prostorný interiér, velmi dobrý komfort. Auto je velmi dobře zpracované a na dnešní dobu šetření není příliš vidět.

V podstatě platí opak toho, co píše autor testu. Nepsal to náhodou někdo z agrofertu ??? :D

Za mě bych vytknul trochu užší sedadla, a digitální display je za mě příliš blízko řidiči a je hůř čitelný. Nicméně moderní zobrazení tohle vše anuluje, tam je vše v pohodě.

Za mě nevidím jediný důvod, proč bych za své prachy měl dát přednost Karoqu. Tedy jeden tam je - 2.0 TSI a 2.0 TDI. Nicméně cenový rozdíl masakr. Jinak řečeno - cena x výkon je u Tucsonu úplně jinde než u Karoqu. Karoq dává smysl jen v TOP motorizacích pokud někdo neřeší pořizovací cenu. Jinak Tucson jako takový nemá zásadní chybu. A je to fakt kus auta. Negativa spíš souvisí s provozem - drahé ND, přeci jen trochu vyšší spotřeba 1.6 benzínu.
Rozbalit vlákno
53
22. 12. 2022 22:55
Re: Testérské zoufalství
Bylo by dobré se někdy projet něčím jiným než Hyundaiem.
23. 12. 2022 12:57
Re: Testérské zoufalství
Asi tak... :-)
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 10:32
Re: Testérské zoufalství
Hele, víš co je zajímavé? Že víc jezdím německou premií než Korejci. To je co?
Avatar - Mokrous
22. 12. 2022 23:27
Re: Testérské zoufalství
Je to asi o úhlu pohledu a jako vždy to chce bezprostřední srovnání a čas, aby člověk našel pozitiva a zároveň odhalil chyby.
Tucson je větší kus auta za podobnou cenu a každý si musí zvážit a vybrat, co mu sedne.

Já mám třeba docela problém rozdýchat jak exteriér, tak i tu modernu uvnitř, nesedí mi středový tunel, sedačky, světla, volant, podvozek ani chování HEV a brzd. Přesto beru, že kolem melcku HEV s pěknou spotřebou, 230 koňma a plnou výbavou není zlá volba. A v mnohém je luxusnější, než Karoq. Chvilku jsem nad HEV Style Premium uvažoval taky.
Naštěstí jsem kategorii malých SUV rychle zavrhnul a šel raději do kombi vyšší střední.
Karoq má taky svoje slabší místa, ale dokázal bych ho asi strávit líp, jak zvenčí, tak i uvnitř.
Třeba mně přijde atraktivní hlavně 2.0 TSI 140kW Sportline 4x4, kde taky za melcek dostane člověk "kapesní raketu", s pohodlným podvozkem, brzdami, schopným 4x4, solidními matrixy, sedadly, ergonomií atd. Spotřeba bude ale o 20-30% vyšší, než u HEV konkurenta.
A to připomenutí cen náhr. dílů H/K je dobrý point. Oni si to někde vybrat zpět musí...
23. 12. 2022 04:59
Re: Testérské zoufalství
Passat není kombi vyšší střední, ale střední (jako Mondeo, Insignia atd). Vyšší střední v mainstreamu vymizela a VW jí snad ani nikdy nenabízel. K Passatu byl jen Phaeton a to už byla vyšší třída.
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 05:17
Re: Testérské zoufalství
Ještě tebe nařkne, že ho urážíš. Teď ponižuješ jeho garáž za 1.6M ( tu cenu mne sám opravil, tak je pro něj asi důležitá, proto ji zmiňuji ).
Passat je přeci něco víc nez konkurence, vždy byl a vždy bude. Vzdyt i superb je jako Eclasse. :-[]
Avatar - Ozzman
23. 12. 2022 08:18
Re: Testérské zoufalství
Ted si zkazil radost majitelům arteonů :D Mne jen mrzí, že už je tady zase v diskuzi Passat TDI Evo :/ Normálně by měl mít čestné parkovací místo pod každým testem :D
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 11:06
Re: Testérské zoufalství
A kde to prosím tě čteš? Snad se ti už taky nezhmotňují v hlavě neexistující písmena a slova? Jako klidně si ze mne utahuj, ale tenhle se ti moc nepovedl.
Já jen napsal blbě vyšší střední, místo střední. A omluvil se za to.
Avatar - Ozzman
23. 12. 2022 16:27
Re: Testérské zoufalství
Nahore se strasne divis, ze je to pomalejsi, nez uplne nahodnej naftovej kombik s FWD… nemyslel si snad Passata ? Hele, alepson ze mne nedelej vola…
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 19:23
Re: Testérské zoufalství
Nikdo ho z tebe nedělá, tak se naoplátku nesnaž ho dělat ze mě ty. ;-)
Mohla to být klidně Octavia IV Scout. Ta to dá pod 7s i se 4x4.
Smiř se s tím, že většinou budu psát o zkušenostech s mým autem, případně jeho deriváty a občas o něčem jiným s čím jsem jel.
Prostě nebudu psát básně o Subaru STI, nebo Volvu XC60 T6, když je nemám najetý.

A nevím proč tady spoustu lidí tolik dráždí, když označím motor správně přídomkem EVO.
Že to bylo před 1/4 stoletím synonymum pro závodní Lancer je mi vcelku šumák.
Kdybych nenapsal ten přídomek, tak by se zase mohl nějaký aktivista vytasit s emisním rozborem starého TDI, které smrdělo a smrdí krapet víc, než EVO a nazvat mne retardovaným vrahem dětí. I když některým je vlastně jedno, co napíšu a jaká je realita a pro ně budu retardovanej vrah dál.
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 20:19
Re: Testérské zoufalství
Ty ho ze sebe děláš sám. Chováš se jak uražený malý dítě a ještě k tomu zbaběle utíkáš za roh, kde vyprávíš všem dokola, jak si na tebe ostatní vymýšlejí. Mám tu seznam otázek, od kterých jsi utekl, protože přišly argumenty a fakta, které tvé výmysly naprosto vyvrátily, a na které se vyhýbáš odpovědi.

- Tvrdil jsi, že není možné, aby při vypnutém autě šla seslapnout brzda, že si vymýšlím. Jak je možné, že to jde?

Udělal jsem kvůli tobě narychlo video. Snažil ses za něj posmivat, ale omluvit se za svou hloupost nedokážeš.

- píšeš, že CO označuji za léčivé, to samé o HC. Kde jsem to psal?

Opět to byla jen snaha odvést pozornost od tvých vymyslů ohledně neškodnosti NOx, na která jsem dal odkaz na studie.

- psal jsi několikrát, že jezdíš 160 za 5l. Kdy se konečně podělíš o nějakou fotku průměrné spotřeby z takové jízdy?

Tvrzení typu XX při YY rychlosti má vypovídací hodnotu 0. Taky můžu říct, že jedu v Praze za nula a můžu to i podložit i fotkou.

- tvrdíš, že NOx není škodlivé. Kdy dáš odkaz na nějakou studii, která to potvrzuje?

Na spoustu studii jsem již dal odkaz, ale pořád si říkáš svoje dokola. Těším.se na jeden jediný link, kde bude výsledek studie o tom, ze NOx není škodlivé.

- tvrdíš, že dsg necuká, ale zatím nejsi schopen dát jediné video, kde by to bylo vidět. Je to těžké natočit nebo dát odkaz?

Já takové video dokazujici tu "plynulost" mam, ale počkám na tebe.

- tvrdis, že EV při jízdě, třeba ve meste produkuje NOx, HC a CO. Jak ho produkuje?

Ve snaze odvrátit pozornost od svých předchozích vymyslu a následném vyvraceni argumenty z mé strany ses uchýlil opět změnit téma a vytáhl jsi, že adac u EQC píše produkci těchto plynů. Co to má společného s produkcí těchto plynů v centru měst jsi neodpověděl.

- tvrdíš, že se za tebe vydávám na autorevue.cz. nějaký podklad by k tomu byl?

Obviňování ti jde, stejně tak posměšky, omluvu ani důkaz od tebe člověk nemůže očekávat.

- tvrdíš, že každý ví mě názory na majitele dieselů. Proč nejsi schopen napsat, jaký tedy je?

Na to jsem moc zvědav. Ostatní označuješ, že neumí číst, tak jsem zvědav jestli ty ano a víš můj názor tedy.

- tvrdíš, že aerodynamický odpor do 100 nemá vliv na auto. Poté si vymysíš číslo 105.7 km/h bez jediného podkladu. Kdy dostanu ten link, který to tvé tvrzení potvrzuje?

Kdyz jsem ti dal odkaz na graf jizdnich odporů, zbaběle jsi utekl pryc od tématu bez vyjadreni. To cekam i teď.

- tvrdíš, že si protiřečím při srovnání praktičnosti kombi a suv. Kde?

- Kdy začneš konečně dávat nějaké podklady pro svá tvrzení?

- kdy se začneš omlouvat za své domněnky, smyšlená obvinění a vycucaná "fakta" z prstu?
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 20:31
Re: Testérské zoufalství
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ani nemusím v telce hledat komedii na dnešní večer :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 21:28
Re: Testérské zoufalství
Smajlíky ze zoufalství? Už jsi překonal hamunu, gj.
A jak jsem čekal, malé prolhané uřvané dítě. Žádna odpoved, vysvetleni nebo nedej boze omluva za lzi. Doma moc vychovávat neuměli co? Byla to u vás tradice lhát?
Avatar - Ozzman
23. 12. 2022 20:33
Re: Testérské zoufalství
Přijde ti normální za poslední dva dni srovnat tvuj naftovy kombik nejdřive s M340d sedan a dnes s SUV v hybridu ? A neříkej, že to byla Oktávka, bylo to tvé auto, vím to já, víš to ty a mnozí další :).. Vždyť to nejsou ani konkurenční auta ničím, snad jen tím, že to má 4 kola… to fakt zoufale musíš něco psát i když tedy nemáš zkušenost a násilně to tedy roubovat na auto ve tvé garáži ? Hele, je to tvoje věc, jen jsem myslel, že tohle tady dělají slabší jedinci, kteří tu posledních pár týdnů naštěstí mlčí…naposledy Rohor, podmkazdym clankem srovnaval spotrebu s Priusem a jenfuk, jestli to byl Offroad a nebo supersport..Zajímá mne jen proč ? Tak si založ recenzi na MACZ, můžeš tam diskutovat o svém voze do aleluja … Ale číst pod každým autem o Passatu se trochu přejí :)
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 21:02
Re: Testérské zoufalství
Tebe taky něco kouslo? A opouští tě smysl pro vtip, ironii a objektivitu?

Já si přece nepoměřuju péro s M340d. To bylo jen rýpnutí do Mikeše, když to tu tapetuje už asi 4 měsíce, jak lžu se spotřebou protože jim nějakej Alltrack po městě jezdí za víc.
Tak jsem si při čtení testu všiml krásně nízkých spotřeb a hned mě napadlo si rýpnout do tohoto tématu. Že to přece nejde, aby M340d jezdila za 4,4 po okresce, když nemůže jezdit mimo město předokolka ve dvoulitru za 5,4.

A pak si čtu o 230 koňovým Hyundai a dočtu se, že zrychluje za 8,3, když vím, že OIV Scout to dá za 6,8. Pamatuju si to z testu. (Upřímně ani nevím, za kolik přesně to má moje auto (možná 7,5?, nevím), protože mne 0-100 disciplína vůbec netrápí.) Tak napíšu, že je divný, že to slabší nafta dá o sekundu rychleji, kam se ty koně ztrácí, ale ty se hned můžeš podělat, že to tady tapetuju svým autem a každýmu ho vnucuju. Jako sorry, ale fakt nevím, co máš za problém. Jestli se potřebuješ přidat k Mikešovi a společně mě porazit jako Fiala s Černochovou Putina, tak prosím. Já jsem neměl potřebu se do tebe srát. A nikdy mě nenapadlo se srát do toho, když jsi psal o svým autě. Ani mě nenapadlo se bezdůvodně srát do jiných normálních diskutérů a jejich garáže. Když něco číst nechci, tak to nečtu. To je jako kdybych si šel číst 9876 příspěvků od Hamuny a každej se mu snažil vyvrátit. Prostě ho nečtu. Konflikt tu mám především s jedním zoufalcem, kterej začal urážet všechny majitele dieselů, tedy i tebe. Pokud máš stockholmský syndrom, tak se ho zastávej a bojuj proti mně, kterej se zastal všech majitelů moderních nevykuchaných dieselů, tedy i tebe. Jak je libo.
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 21:29
Re: Testérské zoufalství
Všichni jsou padlí na hlavu, ozzman, jirka, jen mokrous má pravdu. Ale na jedinou otázku na vysvětlení jeho lži nemá odpověď.
A další nesmysl. Kde jsem psal, že s alltrackem se jezdi po městě?
Ohledně zrychlení, víš jak to má o4 scout, ale vůbec o svém aute nevíš nic. A když dostaneš tabulku z měření, že to má ten hybrid za 7.3, pořád motáš 8.5s.
A pořád ti nějak nejde napsání mého nicku. Já vím, je to moc složité, 7 písmen.
Zoufale jsi ty, pořád to dokazuješ jednou lži za druhou. Už ani nemáš jak odpovídat na důkazy.
Jak malé ubrecene dítě jsi. Kdokoliv ukáže na tvou chybu nebo lež, hned mu začneme nadávat. Inteligentní člověk se zamysli nebo omluví, lidskej odpad vymysli další lži.
Chudák tragéd.

@ozzman
Pochop ho, jsou vánoce a je chudák sám. Ale nedivím se, když se chova jak se chová. Kdo by stál o odpad?
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 02:18
Re: Testérské zoufalství
Ještě jednou, tohle neni nic proti tobě, ja tady za podobné srovnáváni a offtopic rýpal i do ostatnich uživatelů, co jedno auto srovnávali s čimkoli, ono to proste po chvili je smutné to číst všude, tak jsem ti to slušně párkrát napsal (jim taky, nekdo prestal a nekdo ne a nich si tu pak vsichni mysli své… ostatne o Hamunovi taky pises jako o zasekle desce, jestli to spravne chapu)… hele, jsou vánoce, nebylo to myšleno zle, klidne si o Passatu jeste poslechnu :D A Oktavku s tezkym hybridnim s baterkama SUV snad taky srovnavat nebudem. Ja porad doufam, ze o autech trochu prehled mas. Relevantni by bylo tam vytahnout karoq/Atecu a podobne s cca 200k motorem … jen tak pro priste ;) Uz mlcim
Avatar - Mokrous
24. 12. 2022 11:40
Re: Testérské zoufalství
Mrkni na váhy těch aut. Všechno se to vejde do 100 kg rozdílu. To je takovej větší oběd :-!
A do Karoqa se to TDI asi nedává, ne? Ale 190 koní TSI jo, no. Tam to je taky za 7 na 100.
Mě se ty auta nechce hledat. Prostě to bude asi tou převodovkou. Jestli jsem to pochopil, je to měnič a asi to nechávají dýl klouzat a proto to 0-100 vypadá blbě, ale pružnost a nad 100 už to jede mnohem líp. To bude tou aerodynamikou :D :D :D :D :D :D
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 12:44
Re: Testérské zoufalství
Ne, do Karoqa se to TDI nedava, v konfiguratoru neni. Jen 110kw verze
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 10:24
Re: Testérské zoufalství
Jo, sorry. Tohle jsem napsal blbě. Máš pravdu. Klasická střední. To nebyl záměr. Jen jsem psal a moc nepřemýšlel :-! Možná, jak jsem uvažoval i o A6/5er v nižší výbavě, tak se mi to podvědomě blbě spojilo. Každopádně zbytečný se vymlouvat, tady jsem napsal hovadinu, no. :-!
24. 12. 2022 03:59
Re: Testérské zoufalství
To není kvůli omluvě ;-) Jen oprava.
Avatar - Emel
23. 12. 2022 13:42
Re: Testérské zoufalství
Taky bych Karoq strávil líp... ale 2.0TSI stojí 913t, to je docela dost peněz. Když už, tak za to je Octa RS.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2022 14:21
Re: Testérské zoufalství
Kdyby Octa neměla tak doprasený infotainment a tak čínsko-kolotočářský interiér s asi 50 druhy tvrdých plastů, kde každej kus má jinou strukturu, jako by to navrhovalo 50 lidí, kteří se nikdy neviděli, tak by to mohlo být solidní auto a vůbec by mi nevadilo. Ať už RS, nebo Scout.
A na ceny již od se nedívám. Vždy si auto kompletně nakonfiguruju a pak se zajímám, jaká z toho jde dát sleva. Nicméně souhlas, že OiV kombi je pořád na 99% času praktičtější povoz, než módní SUV.
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 10:39
Re: Testérské zoufalství
No, i když srovnávat O IV s Tucsonem je celkem nesmysl, tak zrovna v tomto porovnání Ocavia s tou svojí praktičnosti příliš nevede. Možná kufr, ale i v tomhle je Tucson ok. Zato celkově prostornější kabina a pohodlnější nastupování za mě spíše favorizuje Tucson. A to i za cenu o trochu menšího kufru a výrazně vyšší nakládací hrany zavadadelniku.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 10:46
Re: Testérské zoufalství
O 4 je uplně jiná kategorie aut, pro rodinu bych ji jasně dal přednost, jako každému liftbacku x kombíku nižší střední, před SUV nižší střední, protože jediný argument v nastupování je spíše pro důchodce, tohle mne zatím netrápí.... a ten Karoq srovnatelný naopak je, stejná kategorie a s 2.0TSI 140kw má stovku za 7s, tady se můžeme podivovat, kde ty kw u Hyundaie jsou...
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 11:18
Re: Testérské zoufalství
Jo, tak realita ukazuje, ze Skodovka trochu leca, ale 7.0s je ofiko udaj Skodovky…
Avatar - Mokrous
24. 12. 2022 12:03
Re: Testérské zoufalství
Tak serverů, který sbírají čísla od různých časopisů je víc a nějak ta měření vyjdou pokaždé jinak. Třeba tady: https://zeperfs.com/…uel9253-8910.htm

https://zeperfs.com/…uel7993-8910.htm

Poněkud se to celé vzdálilo od prostého konstatování, že je divné, co udává výrobce.
Nic víc. Já se nehádám, že by jel Tucson špatně. On jede dobře.
Avatar - Mikesus
24. 12. 2022 14:53
Re: Testérské zoufalství
Myslis ten zepfers, kterej byl taky usvedcenej z vymyšlených čísel? A stále to tam nechávají.

https://zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…

Camry hybrid 0-200 :-[] :-[] :-[]

Máš nějakou oblibu využívat zdroje, které si vymýšlejí, VW ( dieselgate ), ADAC ( falšování výsledků spokojenosti a spolehlivosti ) a zepfers ( mj. zrychlení na 200 u auta, kde je maximalka 180 ). Vrána k vráně sedá?
Avatar - Mokrous
24. 12. 2022 17:55
Re: Testérské zoufalství
No aspoň, že tvůj server nejrychlejšílkoladotkom je vždy nezchybný a jediný je přesný, poctivý a notářsky ověřený. Zejména třeba vtipné jsou ve tvých porovnávacích odkazech infa o tom, jak je Karoq lépe odhlučněný, než Passat a pak jak při rychlosti 150 km/h Passat, který už od 100 km/h postupně na Tucsona ztrácí, tak najednou Tucsona předjede a pak zase počká a nechá se při 160 km/h předjet zpátky. To je zajisté naprosto přesné a uvěřitelné.
Jak říkáš, ty a tvoje zdroje jsou dokonalé a neomylné a všechny ostatní jsou usvědčení lháři.
Z nás bude brzy fajn dvojka, něco jako Zeman a Pekarová :D :D :D

Já dnes nebudu spát kvůli tomu křápu, co jsem si koupil a co mi možná za 5 let přestane řadit lichý stupně a tak ti k vánocům předám kontakt na právnickou firmu, která ti pomůže, kdyby se ti náhodou podělalo něco bezvýznamného, jako třeba brzdy, na tvým nejdokonalejším voze na planetě.

https://lemberglaw.com/…-brake-problems/

Tak tedy: Šťastné a zrychlené!
Avatar - Mikesus
24. 12. 2022 22:00
Re: Testérské zoufalství
Neříkám, že je přesný, ale zatím tam na nesmysl člověk nenarazil. Až tam bude, budu k němu pristupovat uplne stejně. Kdyz jsou usvedceni lhrai, jsou neduveryhodny, proto je potřeba srovnat s jinými zdroji. Mám v záloze ještě jeden další a srovnavam mezi nimi. Ale chápu, že to je pro tebe moc práce. Aha, takže tvrdíš že o technice víš všechno a tohle ti přijde divné? Rozsah otáček benzinu a dieselu jsou dost rozdílné, převodovky u každého z aut taky, jinak dlouhé převody a budou řadit v jiných rychlostech.

Proč dáváš něco, co už je přes rok opravené? Jo aha, ty nemáš vlastně přehled. Chceš ještě další svolávačky?
Ano, byl problém. A museli přehrát SW brzdového válce.
A predstav si, ze toho rozdilu jsem si hned vsiml pri presednuti. Ale nebral jsem to jako chybu, ale vlastnost. Ono neslo o to, ze by to nebrzdilo, ale ze se to hur davkovalo a udrzelo jen na rekuperaci. Bylo to cca v listopadu 2021 ve svolávačkách. VW svůj SW už opravil?

Je fajn, že někdy odpovíš, jen bohužel opět v případě, že si myslíš, že víš něco víc. Poté, kdyz zjistíme, že zase jsi vzal buď jen půl informace nebo je všechno vymysl, odmlcis se.
25. 12. 2022 09:56
Re: Testérské zoufalství
Co je divného na tom, jak to udává výrobce? Toto nejsou supersporty, kde je každá desetina důležitá. Toto jsou rodinná auta. Celé to vlákno,které jsi začal je nesmysl, nic víc. Svědčí to jen a pouze o Tvých papírových porovnáváních ne o dlouhodobých zkušenostech s vícero značkami, auty. Malém rozhledu.
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 11:31
Re: Testérské zoufalství
Nesouhlasím. Jel jsi někdy v Tucsonu? Měl jsi někdy SUV?
Za mě jediná výraznější přednost kombi je kufr kdy SUV prostě mají kufr vysoko. Ale pro běžný život je to celkově příjemnější. Teď neřeším provozní náklady.
Ano, Octavia asi bude vzadu o něco více místa pro kolena, ale ani tím si nejsem jistý. Nicméně v Tucsonu máš výrazně lepší pozici sezení, lépe podepřené nohy, a výrazně celkově prostornější kabinu.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 12:47
Re: Testérské zoufalství
V Tucsonu teto generace jsem jen sedel, nikdy jsem SUV nevlastnil, nybrz rodice maji uz druhou Kugu, ktera na rozdil od velke casti SUV teto kategorie ma hranaty zadek a nad roletku se vejde jeste par veci a i tak je to proti kombi kompromis, mel sem ji mockrat pujcenou, dokonce jsem v tom vozil i kocarek, nerikam, ze to nejde, ale az na misto nad hlavou je To ve vsem horsi, nez kompaktni kombik. Jedine pozotivum bylo, kdyz mi ji tata pujcil v dobe, kdy jsem mel blokla zada… to se nastupovalo lepe.
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 13:07
Re: Testérské zoufalství
Kuga záleží která. Starší byly malé a nepraktické. To není úplně ok příklad.

Jaký je podle tebe klad Octavie proti SUV na stejném půdorysu?!? Neřeším teď cenu, spotřebu, jízdní vlastnosti. Ty navíc pro dnešní provoz a cesty jsou u SUV totálně dostatečné a přínos klasického kombi nemá nikdo šanci při běžné jízdě zásadněji vnímat.
Avatar - Mikesus
24. 12. 2022 15:03
Re: Testérské zoufalství
Za mne je octavia v praktičnosti o level dal než karoq. Právě v tom kufru. Pronposadku jsou na tom podobně, ale využitelnost kufru je úplně jiná u kombíků oproti SUV. A to mohu přímo srovnat kombik a SUV.
Abych překonal velikost a použitelnost kufru C segmentu, potřeboval jsem 5m velké SUV.
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 15:38
Re: Testérské zoufalství
Jenže právě to tvoje srovnání je dost nefér. Záměrně jsem psal o stejném půdorysu.
Škoda má rafinované modely různé mezi segmenty, takže SUV přímo proti Octavii nemá. Karoq kratší, Kodiaq delší. Ale opět kratší než Superb.
Tucson vs. Octsvia je v tomhle celkem přímé a já fakt nevidím v čem je ta Octavia v kufru tak skvělá proti SUV. Krom toho co jsem zmínil výš.
Avatar - Emel
24. 12. 2022 20:07
Re: Testérské zoufalství
No jenže o to přece jde - SUV je vyšší a kratší, z podstaty věci. Na Karoqu není nic mezitřídního, to je klasický SUV-C. Octa byla trošku oversize, ale 4 nevyrostla a mezi kombík už taky žádný extrém není.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 15:48
Re: Testérské zoufalství
Dvojkove, pred a poface, mel sě pujcenou i trojku a ta ma kufr o dost horsi. klad octavie je v pudorysu kufru, pravidelny a velky. Tohle dorovna az Kodiaq a nebo u Hyundaie Santa
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 15:55
Re: Testérské zoufalství
Dorovnává?!? Sorry, u když budu jen v kufru tak Kodiaq je prinejmensim o půl ligy výš než Octavia :-!
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 16:04
Re: Testérské zoufalství
Schválně jsem pohledal a Octavia Combi má o 30 cm delší ložnuou plochu kufru jak Karoq.

A víš jaký je rozdíl v celkové délce aut? Přesně těch 30 cm. Není to samozřejmě na mm, ale to je úplně jedno.

Podstata a závěr? Fakt nevidím vyjma toho co jsem napsal žádný výrazný přínos v kufru Combi proti SUV :-! :-! Veškeré rozdíly jsou vždy jen o délce aut.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 16:16
Re: Testérské zoufalství
Taky tvaru nad roletkou preci… SUV je tedy kratsi - horsi lozna plocha a pak jeste mnohdy nad roletkou neni dost mista diky zkoseni 5. Dveri… kombi je proste lepsiv nizsi stredni :)


Zkus to s tim kocarkem, 30cisel ti bude chybet
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 16:22
Re: Testérské zoufalství
Omg ses picnul nebo co? Napsat takovou kravinu... Mi přijde že nevíš kudy kam už.

Jaké zkosení SUV nad roletkou?!? NAOPAK dnešní kombíky jsou nad roletkou hodně zkosené a Superb nebo Octavia jsou naprosto typický příklad!

Já nesrovnávám s coupe-SUV....
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 17:51
Re: Testérské zoufalství
Treba Kuga 3 vs Kuga2 vs Fokus kombi… jel ai nekdy v nejakem takovem aute ?! Hodne modernich Crossoveru/SUV ma zkosene dvere, treba ta Kuga3, Fokus kombi ne, starsi Kuga taky ne.. Tucson je to stejne, zkoseny zadek… Zkratka ten tvar kufru je u kombi vetsinou lepsi, a kdyz uz je zkosen, jako Superb/O4, tak to kompenzuje delkou a podstavou… kombik v nizsi stredni je vzdy vyuzitelnejsi… uz nevim jak ti to napsat, ma vic litru, je vetsi… ze je to kvuli delce ? Jiste, proto je ten kombik lepsi :D
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 21:45
Re: Testérské zoufalství
Se v tom plácáš teda... Ano pokud je délka kufru větší tak je v zásadě praktičtější. Ale nemá to nic společného s tím jestli to je kombi nebo SUV viď že :D A moc dobře to sám víš.
Avatar - Mikesus
24. 12. 2022 22:11
Re: Testérské zoufalství
No a když srovnas délku kufru kombiku C segmentu a SUV C segmentu, tak je hned jasné, který je kratší.
Kdyz vezmu O4 a Karoq, je tam 111cm vs 86cm. To je sakra rozdíl, spíš 2 tříd než jedné.

https://www.autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-poradu/zmerili-jsme-sami-novou-skodu-octavia-vcetne-combi-potvrdilo-se-vice-mista-v-kufru-ale-ne-na-nohy

https://www.idnes.cz/…5_auto_testy_fdv
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 23:01
Re: Testérské zoufalství
Ne. Nevím jestli neumíš číst ale psal jsem že Karoq je proti Octavii -30 cm délky a taky -30 cm délky ložné plochy.

To že Škoda nemá rozměrově srovnatelné SUV s Octavií asi není důkazem že SUV je míň praktické než srovnatelné kombi že.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2022 00:00
Re: Testérské zoufalství
Ale to tak ma i Hyundai a dalsi… pokud chces v SUV dorovnat kufr kompaktni kombi, musis o tridu vyse… to se ví uz asi 15 let… porad nechapu, o cem se mne snazis presvedcit ? :D

Dukazem, ze SUv je mene prakticke to je, protoze to kompaktni je mensi s mensim kufrem, nez odpovidajici kombi :D jakej jinej dukaz chces ?

i velkej hatchback D segmentu muze bejt praktictejsi, nez kombi Bsegmentu :D kdyz budu hrat po tvém :D
Avatar - Ozzman
24. 12. 2022 22:27
Re: Testérské zoufalství
Jaktože nemá? Právě to je to určující :D Ty si vytahl kompaktni SUV proti kompaktnimu kombiku, to, ze je vetsi ho samozrejme dela praktictejsi… ano, Kdyby bylo SUV stejne dlouhe, je to stejny… ale to neni :D Proto je horsi… gratuluju, objevil si Ameriku
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 22:58
Re: Testérské zoufalství
Ne. Tohle co předvádíš je demagogie.

Škoda má kratší SUV než Octavia a to je míň praktické v kufru, a delší SUV než Octavia a to má sakra praktičtější kufr.
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 23:32
Re: Testérské zoufalství
Napíšu to aby to pochopil i úplný trotl - rozdíl v délce KODIAQ X Octavia Combi je 8mm!!! ve prospěch Kodiaqu.

Chce mi tu někdo tvrdit že kufr Octavie je praktičtější než kufr Kodiaqu?!? (kromě toho co jsem zmiňoval výš).
Avatar - Mikesus
26. 12. 2022 00:16
Re: Testérské zoufalství
Kodiaq je ale o třídu větší auto, je to D segment. Už chápeš ten rozdíl? Stejnou praktičnost v kufru potřebuješ o třídu větší SUV.
25. 12. 2022 21:26
Re: Testérské zoufalství
Je to tak, Octavia má vzadu víc místa na kolena, ale zase jsou sedačky krapet níž a o pohodlněji se sedí nakonec v Tucsonu. Tucson je vevnitř širší a vepředu vzdušnější (i díky chybějící klasické kapličce přístrojů) s lepším výhledem hlavně dopředu (nízké čelní sklo plus velká hmota kolem zrcátka oktávky jsou dost protivné). V kufru naopak Octavia vede. Karoq je jasné menší než Tucson ve všech ohledech.

Přidám ještě srovnání kufru Tucsonu s Rapidem liftback. Rapid kufr delší, ale jako celé auto užší. Pod roletkou/platem je paradoxně vyšší kufr v Rapidu, vešel se nám tam velký cestovní kufr naštorc, zatímco do Tucsonu se nevleze. Tucson má ale ložnou plochu zarovnanou s nakládací hranou, takže se zavazadla lépe nakládají/vykládají plus je nakládací hrana níže. V Tucsonu si nezašpiním kolena, když se potřebuju natáhnout do kufru dozadu. Na litry jsou cca stejně a oba přístupy mají svoje pro a proti. Octavia na tom bude podobně jako Rapid, jen ve všech směrech trochu větší.
23. 12. 2022 04:57
Co by mě zajímalo...
...má nový Tucson stále tak rozblemcané řízení i podvozek, který při sérii několika zatáček neví spolu s asistenty jestli má jet kam je natočený volant nebo opačným směrem?

Jdou vypínat asistenty jednoduše, jsou v základním nastavení po každém nastartování, nebo ctí volbu řidiče?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mikesus
23. 12. 2022 05:17
Re: Co by mě zajímalo...
Jak starým jsi jel naposledy? Já cca 2 roky zpět a nepřišlo mi to, ale zatáček jsem si pri predvadecce po Praze moc nevyzkousel
23. 12. 2022 07:32
Re: Co by mě zajímalo...
Asistenty jízdních pruhů ovládáš tlačítkem na volantu. Aktivní držení jízdního pruhu mám stále vypnuté a toto nastavení si drží, zapínám pouze v případě potřeby krátkým stiskem tlačítka, asistent proti vyjetí ze silnice mám stále zapnutý a pouze upozornění ( nastavení také stále drží), vypnutí delší stisk tlačítka. Start stop samozřejmě musíš vždy vypínat, pokud ho nechceš (tlačítko na palubovce).
Mně nevadí, jelikož se mně třeba za celý měsíc neaktivuje ani jednou.
Speed limit, tempomat samozřejmě na volantu.
S řízením a podvozkem ve srovnání s auty, která jezdím služebně určitě necítím žádný problém.
Avatar - rohYpnol
24. 12. 2022 15:52
Re: Co by mě zajímalo...
Tady, zřejmě někdo jezdil s úplně jiným Tucsonem.... Jen nevím s jakým.