Novinky
The maximum RPM of a Tesla motor depends on the vehicle, but the new carbon-sleeved motor is capable of 23,308 RPM 😲
I VW id.3 ma 16.000 otacek. :yes: :yes: :yes:
https😐/www.volkswagen-newsroom.com/…ng-getriebe-5818
A pro uplnost paradni charakteristika BMW.
https😐/www.bmw.com/…os-erklaert.html
Motor BMW iX3 ma 210kW a 16.000 otacek.
:-!
"Čtyřválec (Radicalu) produkuje 173 kW, točí až 10.000 ot/min"
Krasny Radical, ktery miri do historie.
Budoucnost je hned ve vedlejsim clanku😒br />https😐/www.auto.cz/…si-rekord-146995
Historicky nejrychlejší vůz Festivalu rychlosti v Goodwoodu má další rekord
I VW id.3 ma 16.000 otacek. :yes: :yes: :yes:
https😐/www.volkswagen-newsroom.com/…ng-getriebe-5818
A pro uplnost paradni charakteristika BMW.
https😐/www.bmw.com/…os-erklaert.html
Motor BMW iX3 ma 210kW a 16.000 otacek.
:-!
"Čtyřválec (Radicalu) produkuje 173 kW, točí až 10.000 ot/min"
Krasny Radical, ktery miri do historie.
Budoucnost je hned ve vedlejsim clanku😒br />https😐/www.auto.cz/…si-rekord-146995
Historicky nejrychlejší vůz Festivalu rychlosti v Goodwoodu má další rekord
Presne tak id3 je najlepsie nacinie na track day. Este chvilu potrva kym do dojde aj petrolhedom, ale donvitova osveta raz padne na urodnu podu
Jeste chvilu petrolheadom potrva, nez vubec pochopi kvality elektrickeho pohonu.
Resp. nekvality jako slozitost, zastaralost, nehospodarnost, nespolehlivost, narocnost na udrzbu, emise a.... ubohy otackovy rozsah pohonu spalovaciho. 8-s
Resp. nekvality jako slozitost, zastaralost, nehospodarnost, nespolehlivost, narocnost na udrzbu, emise a.... ubohy otackovy rozsah pohonu spalovaciho. 8-s
Určitě to EV je lepší, rychlejší, dynamičtější,
" Z 0 na 60 mil za hodinu se nyní dostává za 1,4 sekundy, zatímco čtvrt míle je pokořena hodnotou 7,97 sekundy, což znamená světový rekord. "
ale také je potřeba rict😒br />
"Jiná situace se odehrává na okruhu, kdy využijete plného výkonu. V té chvíli je Spéirling schopný zajet jedno “kvalifikační” kolo, poté se systémy přehřívají. Pokud je výkonnost sražena přibližně na úroveň vozu Porsche Cayman 718 GT4 RS, zvládne Spéirling vydržet na trati přibližně 20 minut"
To na delší závod zatim moc nebude.
" Z 0 na 60 mil za hodinu se nyní dostává za 1,4 sekundy, zatímco čtvrt míle je pokořena hodnotou 7,97 sekundy, což znamená světový rekord. "
ale také je potřeba rict😒br />
"Jiná situace se odehrává na okruhu, kdy využijete plného výkonu. V té chvíli je Spéirling schopný zajet jedno “kvalifikační” kolo, poté se systémy přehřívají. Pokud je výkonnost sražena přibližně na úroveň vozu Porsche Cayman 718 GT4 RS, zvládne Spéirling vydržet na trati přibližně 20 minut"
To na delší závod zatim moc nebude.
Cetl jsem.
No, slo mi primarne o porovnani otacek...
A vlastnosti pohonu.
Elektromobily jsou teprv na pocatku a kraluji zatim predevsim ve sprintu.
Elektromotor ma lepsi (alespon kratkodobe) parametry jak motor F1. S tim, ze mas moment od nuly a nepotrebujes spojku (diky tomu je take neporazitelny ve zrychleni). A kvuli otackovemu spektru nepotrebuje ani (vicestupnovou) prevodovku.
Svymi vlastnostmi je pro motorsport mnohem vhodnejsim pohonem.
Jedine (samozrejme krome nadimenzovani na staly vysoky vykon) omezeni EV je baterka...
Kdyby byly na zavodech troleje, tak by se mohl jit Radical klouzat. 😁 😁
No, slo mi primarne o porovnani otacek...
A vlastnosti pohonu.
Elektromobily jsou teprv na pocatku a kraluji zatim predevsim ve sprintu.
Elektromotor ma lepsi (alespon kratkodobe) parametry jak motor F1. S tim, ze mas moment od nuly a nepotrebujes spojku (diky tomu je take neporazitelny ve zrychleni). A kvuli otackovemu spektru nepotrebuje ani (vicestupnovou) prevodovku.
Svymi vlastnostmi je pro motorsport mnohem vhodnejsim pohonem.
Jedine (samozrejme krome nadimenzovani na staly vysoky vykon) omezeni EV je baterka...
Kdyby byly na zavodech troleje, tak by se mohl jit Radical klouzat. 😁 😁
Jo to otáčky jsou rozhodně nesrovnatelné. Tam se spalovací motor moc nedostane.
Ano, to je jediný závod, který EV dokáže vyhrát. Spolu s max otáčkami.
To taky nerozporuju. Obzvlast kdyz vím, jak se elektromotor chová v reálu. Sprint ( a zatim ještě dostatečně krátký 😄 ), otáčky jsou dle mého uplne nerelevnatni, ale diskuze tak začala.
Precti si me prispevky pozorneji, ju? 😄
Predevsim nazev vlakna. 😉
Predevsim nazev vlakna. 😉
Ju!
Seriové motorky točia v poho15-16t otáčok, bájna NR 750 myslím točila cca 20t ale to je tak 30 rokov dozadu.
BMW v F1 dával 21t ot ale za brutálneho krásneho (samozrejme nie pre každeho) zvukového doprovodu.
Seriové motorky točia v poho15-16t otáčok, bájna NR 750 myslím točila cca 20t ale to je tak 30 rokov dozadu.
BMW v F1 dával 21t ot ale za brutálneho krásneho (samozrejme nie pre každeho) zvukového doprovodu.
Kam se hrabou na Teslu Plaid. 😁
Ale ok, kdyz zustanou spalovaky jen na zavodech... , proc ne?
Ale ok, kdyz zustanou spalovaky jen na zavodech... , proc ne?
To víš ty Grétičko... Dáme si pak spolu závod, třeba 12h?
12h vyhrajes. Na to bych potreboval vymenitelnou baterku. 😁
Drag race, zavody do vrchu, sprinty atd. vyhraje EV.
Z principu. Ctyri motory jsou na motorsport mnohem lepsi nez jeden...
PS Zatim nepotrebujes k vyhre ani 12h. Spalovak stale dominuje i v beznych okruhovych zavodech. Diky rychlosti dotankovani a mnozstvi energie v nadrzi (tuto vyhodu spalovaku neopomene petrolhead zminit v kazde diskuzi o EV). Tak zachovej klid. 😉
Drag race, zavody do vrchu, sprinty atd. vyhraje EV.
Z principu. Ctyri motory jsou na motorsport mnohem lepsi nez jeden...
PS Zatim nepotrebujes k vyhre ani 12h. Spalovak stale dominuje i v beznych okruhovych zavodech. Diky rychlosti dotankovani a mnozstvi energie v nadrzi (tuto vyhodu spalovaku neopomene petrolhead zminit v kazde diskuzi o EV). Tak zachovej klid. 😉
No, pokud by nebyly problémem finance potom při současných rychlostech mechaniků F-1 bych si troufl říct, že výměna baterie by byla ještě rychlejší, než dotankování.
Nicméně ano, myslím, že motorsport by mohl být zachován /třeba i s tím syntetickým palivem/ v budoucnosti spalovací, je to promile celkového množství emisí...
Nicméně ano, myslím, že motorsport by mohl být zachován /třeba i s tím syntetickým palivem/ v budoucnosti spalovací, je to promile celkového množství emisí...
Já klid zachovávám, necpu nadšenecké nesmysly o EV pod každé auto. 😉
O strastech delšího cestování s ID4 GTX v zimě v rukou aktivního důchodce na trase Jbc - Kaprun - Hamburk - Jbc a neuvěřitelných nákladech při potřebě rychle dobít auto v zahraničí napíšu jindy. Ekonomika a pohodlí zmizely, zůstala jen sporná čistota provozu. 😄
O strastech delšího cestování s ID4 GTX v zimě v rukou aktivního důchodce na trase Jbc - Kaprun - Hamburk - Jbc a neuvěřitelných nákladech při potřebě rychle dobít auto v zahraničí napíšu jindy. Ekonomika a pohodlí zmizely, zůstala jen sporná čistota provozu. 😄
... o specifickém sportovním až i závodním autě.
Jeden diskuzní příspěvek od člověka s pravděpodobně osobní zkušeností a bližší znalostí věci. (Za tuto drzost hned vyfasuje 15 mínusů bez bližšího vysvětlení.)
Pak se tady, mimo téma, vyblije psychopat, za což dostane 10 plusů a zbytek diskuze se už jen skládá z toho, jak se v těch zvratcích ostatní přehrabují. Rozebírají, je-li mrkvička již natrávená a
že hrášek nebyl rozkousaný a možná by šel ještě použít. Radical, neradical.
A takhle si tady žijeme.
Jeden diskuzní příspěvek od člověka s pravděpodobně osobní zkušeností a bližší znalostí věci. (Za tuto drzost hned vyfasuje 15 mínusů bez bližšího vysvětlení.)
Pak se tady, mimo téma, vyblije psychopat, za což dostane 10 plusů a zbytek diskuze se už jen skládá z toho, jak se v těch zvratcích ostatní přehrabují. Rozebírají, je-li mrkvička již natrávená a
že hrášek nebyl rozkousaný a možná by šel ještě použít. Radical, neradical.
A takhle si tady žijeme.
Ale hezké vánoční svátky přeji. 😉
Radical je jedno z nejúžasnějších sportovních náčiní na okruhy, vrchy, endurance vůbec. Dokáže za relativně nízké náklady soupeřit s mnohem silnějšími vozy GT4, Cup a leckdy i GT3. To se bavím o SR3, SR10 je pak už jiná story. 😄
Radical je jedno z nejúžasnějších sportovních náčiní na okruhy, vrchy, endurance vůbec. Dokáže za relativně nízké náklady soupeřit s mnohem silnějšími vozy GT4, Cup a leckdy i GT3. To se bavím o SR3, SR10 je pak už jiná story. 😄
,,,,aby to dělalo správný kravál a daly se dávat meziplyny.....proto je EV na h.o.w.n.o....... :-! Moje bejvalka ITR točila do 9500 a to byl hotový zvukový orgasmus..... :yes: :yes: :yes:
A fajn je to halo pro závodní verze, jednou kolem mě kolo z bouračky prolítlo a hned jsem si říkal, jít to na na auto, tak jsem bez hlavy.
Halo je :yes: