Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Radical si k narozeninám nadělil novinku. Točí až 10.000 otáček!

Společnost Radical si před koncem roku stihla nadělit dárek ke svému čtvrtstoletí existence. Nejprodávanější model SR3 prošel vizuální i technickou úpravou.
Zpět na článek
21. 12. 2022 18:19
Avatar - Dinar
21. 12. 2022 18:19
Je to krasavec,
je vidět, že Radical esertrojku piplá už roky. Co se týká výkonu motorů s růz objemem, je vždycky stejný pro oba objemy, je tam trochu rozdíl v podání výkonu, na závody se berou většinou 1,3 na silnici 1,5.
A fajn je to halo pro závodní verze, jednou kolem mě kolo z bouračky prolítlo a hned jsem si říkal, jít to na na auto, tak jsem bez hlavy.
Rozbalit vlákno
1
22. 12. 2022 03:58
Re: Je to krasavec,
Na efekt ploutve jsem zvědav. Obecně se dává kvůli zvýšení stability zadní části a vzhledem k rychlostem SR3 vidím efekt jen na opravdu dlouhých rovinkách, ale třeba to umí i líp v rychlých zatáčkách.

Halo je :yes:
21. 12. 2022 19:31
Deset tisic otacek...
The maximum RPM of a Tesla motor depends on the vehicle, but the new carbon-sleeved motor is capable of 23,308 RPM :-O

I VW id.3 ma 16.000 otacek. :yes: :yes: :yes:
https://www.volkswagen-newsroom.com/…ng-getriebe-5818

A pro uplnost paradni charakteristika BMW.
https://www.bmw.com/…os-erklaert.html
Motor BMW iX3 ma 210kW a 16.000 otacek.
:-!


"Čtyřválec (Radicalu) produkuje 173 kW, točí až 10.000 ot/min"
Krasny Radical, ktery miri do historie.
Budoucnost je hned ve vedlejsim clanku:
https://www.auto.cz/…si-rekord-146995
Historicky nejrychlejší vůz Festivalu rychlosti v Goodwoodu má další rekord
Rozbalit vlákno
23
21. 12. 2022 20:36
Re: Deset tisic otacek...
Presne tak id3 je najlepsie nacinie na track day. Este chvilu potrva kym do dojde aj petrolhedom, ale donvitova osveta raz padne na urodnu podu
21. 12. 2022 22:20
Re: Deset tisic otacek...
Jeste chvilu petrolheadom potrva, nez vubec pochopi kvality elektrickeho pohonu.

Resp. nekvality jako slozitost, zastaralost, nehospodarnost, nespolehlivost, narocnost na udrzbu, emise a.... ubohy otackovy rozsah pohonu spalovaciho. 8-s
22. 12. 2022 12:27
Re: Deset tisic otacek...
JJ máš recht, elektrický pohon je perfektní. Bohužel jen tam, kam natáhli dráty.
S baterkama je to naleštěná bída
Avatar - Mikesus
21. 12. 2022 21:14
Re: Deset tisic otacek...
Určitě to EV je lepší, rychlejší, dynamičtější,
" Z 0 na 60 mil za hodinu se nyní dostává za 1,4 sekundy, zatímco čtvrt míle je pokořena hodnotou 7,97 sekundy, což znamená světový rekord. "

ale také je potřeba rict:

"Jiná situace se odehrává na okruhu, kdy využijete plného výkonu. V té chvíli je Spéirling schopný zajet jedno “kvalifikační” kolo, poté se systémy přehřívají. Pokud je výkonnost sražena přibližně na úroveň vozu Porsche Cayman 718 GT4 RS, zvládne Spéirling vydržet na trati přibližně 20 minut"

To na delší závod zatim moc nebude.
21. 12. 2022 21:59
Re: Deset tisic otacek...
Cetl jsem.
No, slo mi primarne o porovnani otacek...
A vlastnosti pohonu.

Elektromobily jsou teprv na pocatku a kraluji zatim predevsim ve sprintu.

Elektromotor ma lepsi (alespon kratkodobe) parametry jak motor F1. S tim, ze mas moment od nuly a nepotrebujes spojku (diky tomu je take neporazitelny ve zrychleni). A kvuli otackovemu spektru nepotrebuje ani (vicestupnovou) prevodovku.
Svymi vlastnostmi je pro motorsport mnohem vhodnejsim pohonem.

Jedine (samozrejme krome nadimenzovani na staly vysoky vykon) omezeni EV je baterka...

Kdyby byly na zavodech troleje, tak by se mohl jit Radical klouzat. :D :D
Avatar - Mikesus
21. 12. 2022 22:29
Re: Deset tisic otacek...
Jo to otáčky jsou rozhodně nesrovnatelné. Tam se spalovací motor moc nedostane.
22. 12. 2022 02:13
Re: Deset tisic otacek...
Ano, to je jediný závod, který EV dokáže vyhrát. Spolu s max otáčkami.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2022 08:05
Re: Deset tisic otacek...
To taky nerozporuju. Obzvlast kdyz vím, jak se elektromotor chová v reálu. Sprint ( a zatim ještě dostatečně krátký :-) ), otáčky jsou dle mého uplne nerelevnatni, ale diskuze tak začala.
22. 12. 2022 08:14
Re: Deset tisic otacek...
Otacky relevantni jsou.
Urcuji zprevodovani, pocet rychlosti atd.
Velmi podstatne faktory, na zavodni draze obzvlast.
22. 12. 2022 02:18
Re: Deset tisic otacek...
Co z tebe leze je na pováženou.

Jen než se příště opět ztrapníš:

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - speedfred
22. 12. 2022 08:15
Re: Deset tisic otacek...
👍👍👍 😅
Ten chlap asi zoskratoval.
22. 12. 2022 08:15
Re: Deset tisic otacek...
Precti si me prispevky pozorneji, ju? :-)

Predevsim nazev vlakna. ;-)
Avatar - speedfred
22. 12. 2022 10:07
Re: Deset tisic otacek...
Ju!
Seriové motorky točia v poho15-16t otáčok, bájna NR 750 myslím točila cca 20t ale to je tak 30 rokov dozadu.
BMW v F1 dával 21t ot ale za brutálneho krásneho (samozrejme nie pre každeho) zvukového doprovodu.
22. 12. 2022 10:19
Re: Deset tisic otacek...
Kam se hrabou na Teslu Plaid. :D

Ale ok, kdyz zustanou spalovaky jen na zavodech... , proc ne?
Avatar - speedfred
22. 12. 2022 10:35
Re: Deset tisic otacek...
Kua, aspoň niečo nám nehajte.

Tak spaľováky v modeloch točia este o hodne viac, pindíky si ale nebudeme porovnávať.
22. 12. 2022 11:05
Re: Deset tisic otacek...
Vzdyt ti je nechavam. :D

Ano, miniaturni spalovacky toci jeste vic....
Ale porovnej s elektromotory v modelech. ;-)
Avatar - kari.laz
22. 12. 2022 09:30
Re: Deset tisic otacek...
Koukat na Formuli E, nedej bože tam být, tak si najdu klacek, nabrousím o asfalt do špičky a propíchnu si lebku. To je strašný :D :D :D
Horší budou asi už jen moto E :D
22. 12. 2022 09:50
Re: Deset tisic otacek...
Me nebavi ani F1...

MotoGP jsou fajn.
21. 12. 2022 23:06
Re: Deset tisic otacek...
Bez s tema srotama do hajzlu. Myslis ze to nekoho zajima pod clankem o sportovnim aute?
22. 12. 2022 02:12
Re: Deset tisic otacek...
To víš ty Grétičko... Dáme si pak spolu závod, třeba 12h?
22. 12. 2022 08:17
Re: Deset tisic otacek...
12h vyhrajes. Na to bych potreboval vymenitelnou baterku. :D

Drag race, zavody do vrchu, sprinty atd. vyhraje EV.
Z principu. Ctyri motory jsou na motorsport mnohem lepsi nez jeden...

PS Zatim nepotrebujes k vyhre ani 12h. Spalovak stale dominuje i v beznych okruhovych zavodech. Diky rychlosti dotankovani a mnozstvi energie v nadrzi (tuto vyhodu spalovaku neopomene petrolhead zminit v kazde diskuzi o EV). Tak zachovej klid. ;-)
22. 12. 2022 08:32
Re: Deset tisic otacek...
No, pokud by nebyly problémem finance potom při současných rychlostech mechaniků F-1 bych si troufl říct, že výměna baterie by byla ještě rychlejší, než dotankování.
Nicméně ano, myslím, že motorsport by mohl být zachován /třeba i s tím syntetickým palivem/ v budoucnosti spalovací, je to promile celkového množství emisí...
23. 12. 2022 05:05
Re: Deset tisic otacek...
Já klid zachovávám, necpu nadšenecké nesmysly o EV pod každé auto. ;-)

O strastech delšího cestování s ID4 GTX v zimě v rukou aktivního důchodce na trase Jbc - Kaprun - Hamburk - Jbc a neuvěřitelných nákladech při potřebě rychle dobít auto v zahraničí napíšu jindy. Ekonomika a pohodlí zmizely, zůstala jen sporná čistota provozu. :-)
22. 12. 2022 14:57
Normální informativní článek...
... o specifickém sportovním až i závodním autě.

Jeden diskuzní příspěvek od člověka s pravděpodobně osobní zkušeností a bližší znalostí věci. (Za tuto drzost hned vyfasuje 15 mínusů bez bližšího vysvětlení.)

Pak se tady, mimo téma, vyblije psychopat, za což dostane 10 plusů a zbytek diskuze se už jen skládá z toho, jak se v těch zvratcích ostatní přehrabují. Rozebírají, je-li mrkvička již natrávená a
že hrášek nebyl rozkousaný a možná by šel ještě použít. Radical, neradical.

A takhle si tady žijeme.
Rozbalit vlákno
2
23. 12. 2022 05:08
Re: Normální informativní článek...
Ale hezké vánoční svátky přeji. ;-)

Radical je jedno z nejúžasnějších sportovních náčiní na okruhy, vrchy, endurance vůbec. Dokáže za relativně nízké náklady soupeřit s mnohem silnějšími vozy GT4, Cup a leckdy i GT3. To se bavím o SR3, SR10 je pak už jiná story. :-)
23. 12. 2022 12:48
Re: Normální informativní článek...
Také přeji hezké svátky a dobrou jízdu v příštím roce. :-)
22. 12. 2022 14:57
Normální informativní článek...
...double...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
22. 12. 2022 16:26
Důležitý je....
,,,,aby to dělalo správný kravál a daly se dávat meziplyny.....proto je EV na h.o.w.n.o....... :-! Moje bejvalka ITR točila do 9500 a to byl hotový zvukový orgasmus..... :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
23. 12. 2022 05:09
Re: Důležitý je....
Tady jsou meziplyny v závodním režimu automatické. Je to sekvence. Pokud zahříváš nebo nejedeš naplno a netočíš motor přes 7k RPM, je lepší je dávat při řazení nahoru i dolů.