Společnost Radical si před koncem roku stihla nadělit dárek ke svému čtvrtstoletí existence. Nejprodávanější model SR3 prošel vizuální i technickou úpravou.
je vidět, že Radical esertrojku piplá už roky. Co se týká výkonu motorů s růz objemem, je vždycky stejný pro oba objemy, je tam trochu rozdíl v podání výkonu, na závody se berou většinou 1,3 na silnici 1,5.
A fajn je to halo pro závodní verze, jednou kolem mě kolo z bouračky prolítlo a hned jsem si říkal, jít to na na auto, tak jsem bez hlavy.
Na efekt ploutve jsem zvědav. Obecně se dává kvůli zvýšení stability zadní části a vzhledem k rychlostem SR3 vidím efekt jen na opravdu dlouhých rovinkách, ale třeba to umí i líp v rychlých zatáčkách.
"Čtyřválec (Radicalu) produkuje 173 kW, točí až 10.000 ot/min"
Krasny Radical, ktery miri do historie.
Budoucnost je hned ve vedlejsim clanku: https://www.auto.cz/…si-rekord-146995
Historicky nejrychlejší vůz Festivalu rychlosti v Goodwoodu má další rekord
Určitě to EV je lepší, rychlejší, dynamičtější,
" Z 0 na 60 mil za hodinu se nyní dostává za 1,4 sekundy, zatímco čtvrt míle je pokořena hodnotou 7,97 sekundy, což znamená světový rekord. "
ale také je potřeba rict:
"Jiná situace se odehrává na okruhu, kdy využijete plného výkonu. V té chvíli je Spéirling schopný zajet jedno “kvalifikační” kolo, poté se systémy přehřívají. Pokud je výkonnost sražena přibližně na úroveň vozu Porsche Cayman 718 GT4 RS, zvládne Spéirling vydržet na trati přibližně 20 minut"
Cetl jsem.
No, slo mi primarne o porovnani otacek...
A vlastnosti pohonu.
Elektromobily jsou teprv na pocatku a kraluji zatim predevsim ve sprintu.
Elektromotor ma lepsi (alespon kratkodobe) parametry jak motor F1. S tim, ze mas moment od nuly a nepotrebujes spojku (diky tomu je take neporazitelny ve zrychleni). A kvuli otackovemu spektru nepotrebuje ani (vicestupnovou) prevodovku.
Svymi vlastnostmi je pro motorsport mnohem vhodnejsim pohonem.
Jedine (samozrejme krome nadimenzovani na staly vysoky vykon) omezeni EV je baterka...
Kdyby byly na zavodech troleje, tak by se mohl jit Radical klouzat. :D:D
To taky nerozporuju. Obzvlast kdyz vím, jak se elektromotor chová v reálu. Sprint ( a zatim ještě dostatečně krátký :-) ), otáčky jsou dle mého uplne nerelevnatni, ale diskuze tak začala.
Ju!
Seriové motorky točia v poho15-16t otáčok, bájna NR 750 myslím točila cca 20t ale to je tak 30 rokov dozadu.
BMW v F1 dával 21t ot ale za brutálneho krásneho (samozrejme nie pre každeho) zvukového doprovodu.
Koukat na Formuli E, nedej bože tam být, tak si najdu klacek, nabrousím o asfalt do špičky a propíchnu si lebku. To je strašný :D:D:D
Horší budou asi už jen moto E :D
12h vyhrajes. Na to bych potreboval vymenitelnou baterku. :D
Drag race, zavody do vrchu, sprinty atd. vyhraje EV.
Z principu. Ctyri motory jsou na motorsport mnohem lepsi nez jeden...
PS Zatim nepotrebujes k vyhre ani 12h. Spalovak stale dominuje i v beznych okruhovych zavodech. Diky rychlosti dotankovani a mnozstvi energie v nadrzi (tuto vyhodu spalovaku neopomene petrolhead zminit v kazde diskuzi o EV). Tak zachovej klid. ;-)
No, pokud by nebyly problémem finance potom při současných rychlostech mechaniků F-1 bych si troufl říct, že výměna baterie by byla ještě rychlejší, než dotankování.
Nicméně ano, myslím, že motorsport by mohl být zachován /třeba i s tím syntetickým palivem/ v budoucnosti spalovací, je to promile celkového množství emisí...
Já klid zachovávám, necpu nadšenecké nesmysly o EV pod každé auto. ;-)
O strastech delšího cestování s ID4 GTX v zimě v rukou aktivního důchodce na trase Jbc - Kaprun - Hamburk - Jbc a neuvěřitelných nákladech při potřebě rychle dobít auto v zahraničí napíšu jindy. Ekonomika a pohodlí zmizely, zůstala jen sporná čistota provozu. :-)
Jeden diskuzní příspěvek od člověka s pravděpodobně osobní zkušeností a bližší znalostí věci. (Za tuto drzost hned vyfasuje 15 mínusů bez bližšího vysvětlení.)
Pak se tady, mimo téma, vyblije psychopat, za což dostane 10 plusů a zbytek diskuze se už jen skládá z toho, jak se v těch zvratcích ostatní přehrabují. Rozebírají, je-li mrkvička již natrávená a
že hrášek nebyl rozkousaný a možná by šel ještě použít. Radical, neradical.
Radical je jedno z nejúžasnějších sportovních náčiní na okruhy, vrchy, endurance vůbec. Dokáže za relativně nízké náklady soupeřit s mnohem silnějšími vozy GT4, Cup a leckdy i GT3. To se bavím o SR3, SR10 je pak už jiná story. :-)
,,,,aby to dělalo správný kravál a daly se dávat meziplyny.....proto je EV na h.o.w.n.o....... :-! Moje bejvalka ITR točila do 9500 a to byl hotový zvukový orgasmus..... :yes::yes::yes:
Tady jsou meziplyny v závodním režimu automatické. Je to sekvence. Pokud zahříváš nebo nejedeš naplno a netočíš motor přes 7k RPM, je lepší je dávat při řazení nahoru i dolů.