Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Radical si k narozeninám nadělil novinku. Točí až 10.000 otáček!

Filip Melich
Diskuze (31)

Společnost Radical si před koncem roku stihla nadělit dárek ke svému čtvrtstoletí existence. Nejprodávanější model SR3 prošel vizuální i technickou úpravou.

Britský výrobce převážně okruhových hraček letos slaví své 25. narozeniny a jak jinak rok zakončit, než představením nějaké pěkné novinky? Tou se stává nový Radical SR3 XXR, který vychází z nejprodávanějšího modelu značky a představuje vylepšení předchozího provedení SR3 XX z roku 2020.

Během svých 25 let existence Radical vyrobil zhruba 2.800 aut, z čehož více než polovinu činí model SR3. Když přišla řada na vývoj nové okruhové střely, základ byl jasně daný. Konkrétně novinka vychází z Radicalu SR3 XX, který si premiéru odbyl v polovině roku 2020. K vylepšení, jež vozu přidává písmeno R do názvu, v Radicalu použili také zpětnou vazbu od řidičů.

Video se připravuje ...

O pohon se stará motor RPE (Radical Performance Engines) 5. generace, který v SR3 XXR slaví premiéru. Čtyřválec produkuje 173 kW, točí až 10.000 ot/min a je schopen spalovat biopalivo. Výrobce dává na výběr mezi objemem 1,3 a 1,5 litru, ale neupřesňuje rozdíly ve výkonu jednotek.

Motor v těchto dvou objemech byl dostupný i pro předchozí SR3 XX, ale prošel rozsáhlou úpravou. Přepracování se dočkala také šestistupňová sekvenční převodovka s pádly pod volantem, nový je chladicí systém a v nové generaci přichází závodní výfuk. Samosvorný diferenciál Quaife nechybí. Všechny úpravy byly podle Radicalu provedeny bez negativního dopadu na výdrž pohonného ústrojí.

Krom výše uvedeného se zapracovalo na grafice LED světel, zatímco aerodynamiku vozu vylepšuje nová žraločí ploutev za kokpitem. Osazena jsou nová lehká kola a za příplatek bude dostupný karbonový splitter a zadní difuzor. Technologickým partnerem Radicalu se nově stala společnost AP Racing, která dodala brzdovou soustavu.

Radical zatím nezmínil cenu novinky, ale už přijímá objednávky. Výroba modelu SR3 XXR odstartuje příští rok v únoru a ještě tentýž měsíc by se svých okruhových placek měli dočkat první zákazníci.

Filip Melich
Diskuze (31)

Doporučujeme

23. 12. 2022 12:48
Re: Normální informativní článek...
Také přeji hezké svátky a dobrou jízdu v příštím roce. :-)
23. 12. 2022 05:09
Re: Důležitý je....
Tady jsou meziplyny v závodním režimu automatické. Je to sekvence. Pokud zahříváš nebo nejedeš naplno a netočíš motor přes 7k RPM, je lepší je dávat při řazení nahoru i dolů.
23. 12. 2022 05:08
Re: Normální informativní článek...
Ale hezké vánoční svátky přeji. ;-)

Radical je jedno z nejúžasnějších sportovních náčiní na okruhy, vrchy, endurance vůbec. Dokáže za relativně nízké náklady soupeřit s mnohem silnějšími vozy GT4, Cup a leckdy i GT3. To se bavím o SR3, SR10 je pak už jiná story. :-)
23. 12. 2022 05:05
Re: Deset tisic otacek...
Já klid zachovávám, necpu nadšenecké nesmysly o EV pod každé auto. ;-)

O strastech delšího cestování s ID4 GTX v zimě v rukou aktivního důchodce na trase Jbc - Kaprun - Hamburk - Jbc a neuvěřitelných nákladech při potřebě rychle dobít auto v zahraničí napíšu jindy. Ekonomika a pohodlí zmizely, zůstala jen sporná čistota provozu. :-)
Avatar - pradeda777
22. 12. 2022 16:26
Důležitý je....
,,,,aby to dělalo správný kravál a daly se dávat meziplyny.....proto je EV na h.o.w.n.o....... :-! Moje bejvalka ITR točila do 9500 a to byl hotový zvukový orgasmus..... :yes: :yes: :yes: