Testy
No, byť tak cena o polovicu nižšia, a potrebovať druhé auto do rodiny, tak super :-!
a ktore by bolo prve? nejake spalovacie, co sa vyberie z garaze raz za 2 tyzdne na dlhsiu cestu? 😄
Neměřit svět pode velikosti svojí rohožky...to stačí a podobné příspěvky pak ubudou.
Napodobne 😄
Nápodobně ve větším. A především, řeč je o soukromém používání a Pája si to vztahuje na svoje služební cesty. Ne, neznám prakticky nikoho, kdo by se svým soukromým automobilem jezdil dlouhé štreky opakovaně. S výjimkou nějakých cestovatelů kolem světa.
Ale celkově bych přidal na tolerantnosti a nepožadoval bych, aby se příspěvky, které se mi nehodí do krámu neobjevovaly. Máme tady přece krásné tlačítko, které tuto funkci plní.
Ale celkově bych přidal na tolerantnosti a nepožadoval bych, aby se příspěvky, které se mi nehodí do krámu neobjevovaly. Máme tady přece krásné tlačítko, které tuto funkci plní.
Dalsi co doma poratal, kto kolko jazdi o co potrebuje k stastiu. Ked uz si taky tolerantny, tak nechaj kazdeho, nech si kupi a jazdi co chce
Skoda, ze jsou svátky, jinak bych te poslal do hajzlu 😄
Ked sa ti ulavi, v pohode...
Kde jsi viděl, ze bych někomu něco prikazoval? Jenom vidím, ze většina lidi soukromě absolvuje max 2 delší cesty přes třeba 500 km za rok, jedna zimní a jedna letní dovolená. Drtivá většina. Nic jsem nepocital a nikomu nic nenarizuju.
Mnoho lidi asi s ev. nejela. Naprosta většina cest jde realizovat s ev stejne jako s ice ( teda stejne ne, spis daleko pohodlneji).
Fascinuje me kolik lidi tu vidi svou svobodu v tom nechat se odirat kartelem na benzinkach😊
Fascinuje me kolik lidi tu vidi svou svobodu v tom nechat se odirat kartelem na benzinkach😊
Co ty vidis, neznamena ze je pravda. Hlavne ze vies ako webpaja pouziva svoje auto
Vím to, protože to tady opakovaně psal 😉 a vysvětloval, že kvůli jeho pondělním cestám po republice delším než 1000 km za jeden den je pro neho elektromobil nepoužitelný. A vzhledem k tomu, že řešíme druhé auto do rodiny, je to zcela irelevantní. Ještě nějaké dotazy?
Nie je ekologickejsie a ekonomickejsie nekupit druhe auto do rodiny a uskromnit sa s jednym? Hlavne pocas lockdownov, blackoutov, inflacie a zlych poveternostnych podmienok na ceskych cestach?
Za takuto cenu budu dva nadupane spalovaky B segmentu .... ktore vo vysledku stejne skodia planete menej ako akekolvek jedno tazkotonazne elektro s tou neekologickou megabateriou
Muzes vic napsat o ty škodlivosti ev?
Bylo to tady omíláno už víc než 100x pane fanatiku. Jen provokuješ a stejně nechceš slyšet nic co odporuje tvé víře. Tak neopruzuj aspoň o Vánocích.
Ne, žádné podklady jsem zde v diskuzi neviděl. Vše bylo v úrovni domněnky. Hod to sem, rád o tom budu diskutovat.
Mám na to určitý názor, ale ten můžeme prodiskutovat u nějakých podkladů.
Mám na to určitý názor, ale ten můžeme prodiskutovat u nějakých podkladů.
Je to diskuse o ničem. Vše už bylo 1000x zopakováno. EV škodí ekologii i ekonomice. Směšný tržní podíl je známý, stačí se taky jen rozhlédnot kolem sebe. Vyrovnávání rozdílu zdražováním ICE ničí zejména evropský průmysl. A ekologie, tady stačí odstavec Recyklace v tomto článku. https😐/cs.m.wikipedia.org/…_akumul%C3%A1tor ekologie trpí i jejich provozem, protože ani zdaleka nejsou poháněny jen z obnovitelných zdrojů. Mě se EV moc líbí, jako hračka pro fanjšmekry a pro specifická použití jsou super.Ale jako masovka jsou těžké zlo.
Kdyz to bylo 1000x zopakovano muzes dat odkaz teda apon na jedno z toho 1000 opakovani?
Proste podle tebe jasna vec o ktere stale pises misto alespon jednoho argumentu.
Proste podle tebe jasna vec o ktere stale pises misto alespon jednoho argumentu.
Tak obecne automobilismus neni eko zalezitost. Akorat je naivni si myslet ze s EV se auto stane necim zelenym a udrzitelnym. Musime se smirit s tim ze zivotni prostredi holt poskozuje uz samotna lidska existence. Musime se snazit poskozovat ho co nejmin a co znicime, tak se snazit zase napravovart. Naivni predstavy ze EV v Evrope spasi svet, protoze nemaji vyfuk jsou naprosto lichy.
Prave jsi popsal VLASTNI predstavu mysleni elektromobilisty.
Realita je jako obvykle jina. Elektromobilista vi mnohem vic o skodlivosti EV i spalovaku. Zna duvod, proc si sve auto koupil. A to ze nema vyfuk je jednim z mnoha duvodu. :yes:
Prechod na elektromobilitu je jen stripkem v mozaice green-dealu. 😉
https😐/www.consilium.europa.eu/en/policies/green-deal/
Jen omezeny petrolhead (neber osobne) by si mohl myslet, ze elektromobilita je jedina nebo snad nejzasadnejsi zmena.
Realita je jako obvykle jina. Elektromobilista vi mnohem vic o skodlivosti EV i spalovaku. Zna duvod, proc si sve auto koupil. A to ze nema vyfuk je jednim z mnoha duvodu. :yes:
Prechod na elektromobilitu je jen stripkem v mozaice green-dealu. 😉
https😐/www.consilium.europa.eu/en/policies/green-deal/
Jen omezeny petrolhead (neber osobne) by si mohl myslet, ze elektromobilita je jedina nebo snad nejzasadnejsi zmena.
Pri kúpe EV boli škodlivosť či emisie CO2 veci ktoré ma vôbec nezaujímali.
Tim lip. 😄
Ja bych taky hur prechazel, kdyby se mi to financne nevyplatilo.
Ja bych taky hur prechazel, kdyby se mi to financne nevyplatilo.
To není má představa. To je oficiální propaganda. EV dostávají nálepky jako "sustainable", "CO2 neutralní" a podobný hovadiny. Nevím jak elektromobilista, ale ty víš houby. Proto jsi hlasatel zelené elektro propagandy. Smutné je jestli to děláš zadarmo.
Klidně mě můžeš nazývat omezeným petrolheadem. Já tě taky považuju za ***a. Je to vzájemný. Tak hlavně, aby tu vaši zelenou propagandu dodržoval celý svět a nedevastovali jsme si průmysl jen my tady v Evropě, aby nás následně sežrala Čína.
Klidně mě můžeš nazývat omezeným petrolheadem. Já tě taky považuju za ***a. Je to vzájemný. Tak hlavně, aby tu vaši zelenou propagandu dodržoval celý svět a nedevastovali jsme si průmysl jen my tady v Evropě, aby nás následně sežrala Čína.
Mají vysokou emisní stopu z výroby, která se u městského auta vyrovná až za x let + těžba materiálů pro ně není zrovna vrchol udržitelnosti. NZ.
Emisní stopa -ve výsledku je menší než spalovák.
Možnosti snižování emisní stopy jsou velké a využívají se - OZE energie pro výrobu atd. Jaká je šance na snížení emisní stopy ICE?
EV dál samozřejmě snižují emisní stopu celé energetiky - využívání a akumulace OZE. Druhotný život bateriíí atd.
Težba materiálů - mluví s ehlavně o spotřebě vody na lithium. Ostatní?
V baterii je těchto materiálů řádově kg. Lze to recyklovat.
Porovnej s ropou.
takže mohl by někdo z odpůrců napsat něco víc než opakovaní fake?
Opravdu je to tak těžké když to tu bylo uvedeno "1000x"?
Možnosti snižování emisní stopy jsou velké a využívají se - OZE energie pro výrobu atd. Jaká je šance na snížení emisní stopy ICE?
EV dál samozřejmě snižují emisní stopu celé energetiky - využívání a akumulace OZE. Druhotný život bateriíí atd.
Težba materiálů - mluví s ehlavně o spotřebě vody na lithium. Ostatní?
V baterii je těchto materiálů řádově kg. Lze to recyklovat.
Porovnej s ropou.
takže mohl by někdo z odpůrců napsat něco víc než opakovaní fake?
Opravdu je to tak těžké když to tu bylo uvedeno "1000x"?
Já třeba posledních pár let najedu 5000 km měsíčně. Emisní stopě elektromobilu bych se přiblížil za hodně, hodně let. Mega absurdní zo začne být, pokud srovnáme moje auto se zrůdností typu Rivian.
Je hezké, že umíš plácnout "OZE atd.", zatímco několik měsíců neseme brutální důsledky toho "atd." v Německu.
Emisní stopu ICE snížíš jednoduše tím, že natankuješ čistší palivo.
Lithium fakt není jediný vzácný materiál v bateriích. Už jen rostoucí spotřeba mědi je velký problém. Doly na vzácné kovy obvykle vlastní Čína = otroctví, drancování třetího světa. Ale tobě stačí plácnout, že je to fake a bylo to uvedeno 1000x a nemusíš svou hlavičku namáhat takovými ošklivými argumenty.
Je hezké, že umíš plácnout "OZE atd.", zatímco několik měsíců neseme brutální důsledky toho "atd." v Německu.
Emisní stopu ICE snížíš jednoduše tím, že natankuješ čistší palivo.
Lithium fakt není jediný vzácný materiál v bateriích. Už jen rostoucí spotřeba mědi je velký problém. Doly na vzácné kovy obvykle vlastní Čína = otroctví, drancování třetího světa. Ale tobě stačí plácnout, že je to fake a bylo to uvedeno 1000x a nemusíš svou hlavičku namáhat takovými ošklivými argumenty.
EV jsou jednoduchá na výrobu, odpadá spousta prvků, které musí mít spalovák. To auto je za mega, protože výrobce má na tom autě obrovský zisk, brzy se ceny spalováků a EV srovnají. To jsou plky, co.
mozna misto psani nesmyslu zkus alespon nekdy premyslet.
Opravdu zijes v predstave, ze cena vyrobku musi byt nejak propojena s vyrobni cenou?
Opravdu zijes v predstave, ze cena vyrobku musi byt nejak propojena s vyrobni cenou?
Tak to je rozhodne propojena. Minimalne prodejni cena musi byt rovna nebo vyssi nez vyrobni cena. Za tyhle prachy by leda magor vybral EV variantu a ne spalovak. Opravdu je jedina sance jak donutit zakazniky kupovat EV, tak zakazat vyrobu spalovaku. Jinak to nedava ekonomicky vubec smysl.
“prodejni cena musi byt rovna nebo vyssi nez vyrobni cena“
a proc jako musi?
a proc jako musi?
Nehraj si na ***a a odpovez si sam trole. Je to jednoducha matematika to snad das.
Ne nedam.
Muzes rict proc by cena vyrobku musela byt nad vyrobni naklady?
A zkus premyslet.
Muzes rict proc by cena vyrobku musela byt nad vyrobni naklady?
A zkus premyslet.
Tak to je mi te celkem lito, ze neumis elementarni pocty.
Tvuj problem je, ze na vse koukas pohledem toho co znas.
Ale veci jsou daleko slozitejsi at uz jde o ceny a nebo EV.
PS: opravdu si nikdo nepamatuje akce Kaouflandu jako rohlik za 10 haleru?
Ale veci jsou daleko slozitejsi at uz jde o ceny a nebo EV.
PS: opravdu si nikdo nepamatuje akce Kaouflandu jako rohlik za 10 haleru?
Ano v akcich se prodava s nulovou marzi, ale ne se zapornou a i to jsou vyjimky casove i mnozstevne omezene. Chtel sis hrat na chytryho a poucit nas jak je bezny prodavat pod vyrobnima nakladama?
Je na to zákon. Prodávat pod náklady se považuje za formu nekalé soutěže.
Ok, takze uz jsme dal.
Uz tu nekdo chape, ze existuji i ceny pod vyrobni naklady (jestli se nekdo omluvi?😊 )
Zakony na toto existuji, ale jeho vyklad neni vzdy snadny a jednoznacny. Existuji pripady kde to neni problem.
Uz tu nekdo chape, ze existuji i ceny pod vyrobni naklady (jestli se nekdo omluvi?😊 )
Zakony na toto existuji, ale jeho vyklad neni vzdy snadny a jednoznacny. Existuji pripady kde to neni problem.
Pokud byl třeba Opel dlouhodobě v červených číslech, no tak je jasné, že z nějakého pohledu (při započtení všech nákladů) prodával pod náklady. Je to ale situace, která není normální a hlavně není dlouhodobě udržitelná.
Možná od teorie k praxi... kdo a co si myslíš, že prodává pod náklady? Jako že automobilky dlouhodobě dotovaly spalovací auta a proto byla tak levná?
Možná od teorie k praxi... kdo a co si myslíš, že prodává pod náklady? Jako že automobilky dlouhodobě dotovaly spalovací auta a proto byla tak levná?
Zkus sledovat vlakno. I kdyz to zajimave zrovna neni😀
Nemyslim ze Opel prodava pod naklad.
Ale proste podle ceny jednoho EV Opelu na ceskem trhu fakt nejde urcovat vyrobni ceny ev.
To je ma myslenka co jsem chtěl dat k zamysleni.
Nemyslim ze Opel prodava pod naklad.
Ale proste podle ceny jednoho EV Opelu na ceskem trhu fakt nejde urcovat vyrobni ceny ev.
To je ma myslenka co jsem chtěl dat k zamysleni.
Mně to právě nedává smysl. Naznačuješ, že prodejní cena může být pod náklady. Smysl by ale dával spíš opak... že by cena byla vysoko nad náklady.
Pak jsme u otázky číslo dvě... a to proč trh nefunguje.
Pak jsme u otázky číslo dvě... a to proč trh nefunguje.
Ne.
Pisu zcela jasne, ze vyrobni a prodejni cena jsou dve rozdilne věci.
Trh prave funguje, proc by nefungoval?
Cena tohohle auta je presne takova jakou Opel chce. CR neni pro EV trh a je zbytecne zde o zakazniky bojovat.
Otazka je spis proc zde nekdo z teto ceny vyvozuje globalni zavery o EV.
Pisu zcela jasne, ze vyrobni a prodejni cena jsou dve rozdilne věci.
Trh prave funguje, proc by nefungoval?
Cena tohohle auta je presne takova jakou Opel chce. CR neni pro EV trh a je zbytecne zde o zakazniky bojovat.
Otazka je spis proc zde nekdo z teto ceny vyvozuje globalni zavery o EV.
Funkční trh znamená, že nikdo nemůže šponovat cenu, protože by byl dražší než konkurence a nic neprodal.
ČR není ostrov, cena tady je +- stejná jako cena v Německu. Prostě normální evropská cena za malé evropské elektrické auto.
ČR není ostrov, cena tady je +- stejná jako cena v Německu. Prostě normální evropská cena za malé evropské elektrické auto.
Protoze to je obecne cena vsech beznych EV. Megane stoji mega, opel stoji mega, VW stoji mega, tak co se nam to tady snazis namluvit o globalnich zaverech? Chces popirat fakta?
Takze nam chces rict, ze vyrobni cena EV od Opelu je jeste vetsi, nez za kolik je prodavaji? To je dost odvazna myslenka 😁
Ne.
Tvrdil jsi ze prodejni cena MUSI byt vetsi nez vyrobni a ja se ptal proc.
Odpoved jsem nedostal.
Tvrdil jsi ze prodejni cena MUSI byt vetsi nez vyrobni a ja se ptal proc.
Odpoved jsem nedostal.
Odpoved jsi dostal. Protoze kdyz vyrobis za 10 a prodas za 5, tak jsi 5 korun v minusu. Tohle je myslis cilem podnikani?
A ted si predstav, ze jsem si koupil tricko a druhe dostal ZDARMA😀 Byla jeho vyrobni cena nula?
Ne, výrobní cena trička byla nižší než polovina jeho prodejní ceny
😀
V realite ano, ale na uctence ne. plus asi desitky ruznych prikladu.
Uz doufam nemusim vysvetlovat znovu, ze existuji pripady kdy je vyrobni cena vetsi nez prodejni.
A ted se podivej jak dlouho trva vysvetlit tak jednoduchou vec.
a problematika zavadeni EV je daleko slozitejsi, ale spousta lidi ma “jasno” jak je to spatne….
V realite ano, ale na uctence ne. plus asi desitky ruznych prikladu.
Uz doufam nemusim vysvetlovat znovu, ze existuji pripady kdy je vyrobni cena vetsi nez prodejni.
A ted se podivej jak dlouho trva vysvetlit tak jednoduchou vec.
a problematika zavadeni EV je daleko slozitejsi, ale spousta lidi ma “jasno” jak je to spatne….
Jo tak ted si tomu nasadil korunu. Takze vubec nechapes o cem se vlastne bavime 😁
Napsal jsi: “ prodejni cena musi byt rovna nebo vyssi nez vyrobni cena”.
Ale to pravda neni (ostatne na na jinem vlakne jsi to uz uznal)To je cele.
Ale to pravda neni (ostatne na na jinem vlakne jsi to uz uznal)To je cele.
Ano musí být vyšší než výrobní cena. Tvůj příklad s tričkem je jasný. Výrobní cena je tak nízká, že můžeš prodat 2 za cenu jednoho a jsi pořád ziskovej.
Proc se vlastne hadas? Napsal si: “ prodejni cena musi byt rovna nebo vyssi nez vyrobni cena”. ale tak to proste neni. Nebo si aspon nenapsal argument, ze to tak je. Nema to moc spolecneho s auty, ale s ochotou se ucit nebo uznat omyl.
PS: ty si treba nepamatujes na zaporne ceny ropy? Je to 2 roky.
PS: ty si treba nepamatujes na zaporne ceny ropy? Je to 2 roky.
Je vidět že mokrous ani ryccardo nemají moc zkusenosti s cenotvorbou a cena prodejni a výrobní jsou různé položky na sobě téměř nezávislé.
Ano, je zákon, dle kterého nesmíš prodávat pod náklady. Ale to teď vezmeme stranou.
Hned první jednoduchý příklad. Navazující podmíněné služby, které vykompenzují počáteční ztrátu při výrobě. Na to je primárně cílen daný zákon.
Koupíte auto za polovinu, na samotné výrobě automobilka prodělá. Ale pak máme služby, jako že třeba můžete tankovat jen na specializovaných místech, musíte jezdit jen do autorizaku, že nikdo jiný třeba nemá speciální přístroje a další věci, které automobilka omezí na malou skupinu dodavatelů a následně může zvýšit ceny tam. Dále tu máme předplatné atd.
Natahne na nízké počáteční ceny, ale vydělá na službě k výrobku, ne na výrobku.
Nekalá soutěž, proroze na výrobě trati a ti, co nenabízí služby k výrobku, jsou z hlediska zákona znevýhodněni.
Ale morkous s ryccardem zajisté ví spoustu z podnikání, zaměstnanci.
Ano, je zákon, dle kterého nesmíš prodávat pod náklady. Ale to teď vezmeme stranou.
Hned první jednoduchý příklad. Navazující podmíněné služby, které vykompenzují počáteční ztrátu při výrobě. Na to je primárně cílen daný zákon.
Koupíte auto za polovinu, na samotné výrobě automobilka prodělá. Ale pak máme služby, jako že třeba můžete tankovat jen na specializovaných místech, musíte jezdit jen do autorizaku, že nikdo jiný třeba nemá speciální přístroje a další věci, které automobilka omezí na malou skupinu dodavatelů a následně může zvýšit ceny tam. Dále tu máme předplatné atd.
Natahne na nízké počáteční ceny, ale vydělá na službě k výrobku, ne na výrobku.
Nekalá soutěž, proroze na výrobě trati a ti, co nenabízí služby k výrobku, jsou z hlediska zákona znevýhodněni.
Ale morkous s ryccardem zajisté ví spoustu z podnikání, zaměstnanci.
Fajn to ale porad plati to co pisu. Jen je ta cena, kolik zakaznik zaplati, rozlozena do vice slozek 😁 Pokud podepises smlouvu, ze si koupis rohlik za 10 hal, ale za jeho snedeni doplatis pekarovi dalsi dve koruny jako poplatek za sluzbu, tak sis koupil rohlik za normalni cenu jen jsi ji zaplatil ve vice platbach. Porad to ale neznamena, ze ti nekdo neco prodal levneji nez to vyrobil. To se v trznim prostredi proste bezne nedeje.
Počkaj, pokiaľ na niečo nadväzujú podmienené služby, tak sa ten predaj posudzuje ako celok, nie ako predaj len samotnej "krabice". Pri týchto autách som si nikde nevšimol, že okrem kúpnej ceny si povinný zaplatiť napríklad nejakú taxu za prejazdené kilometre, mesačný paušál napríklad za možnosť používania diaľkových svetiel, resp služby ktoré si ty popísal vyššie. Odvezieš si krabicu a nikdy sa nemusíš ukázať u predajcu / výrobcu
Hlavne prodavat s prodelkem nikdo nechce, takze takovy byznys radsi nebude dotycny delat.
I ztrata je zisk. To si nikdy neslysel?
Ne to jsem teda neslysel. Ja se ucil ve skole ze podnikani je soustavna cinnost provozovana za ucelem zisku. Ze se muze podnikat za ucelem ztraty me ve skole neucili.
Ano, i ztráta je zisk. Viz můj příklad nahoře.
Počáteční ztráta vygeneruje zisk, protoze nízká cena je bezkonkurenční.
Počáteční ztráta vygeneruje zisk, protoze nízká cena je bezkonkurenční.
Nemuzes na ty obchodni pripady ale nahlizet separatne. Tohle co tady popisujes je sice pravda, ale nejedna se o prodej se ztratou.
Aby výrobce přežil. Teda pokud nežije z dotací.
To jsi fakt nevěděl?
To jsi fakt nevěděl?
Je to trol, dava dementni otazky aby te nutil na ne odpovidat. Nesmis s takovym povlem moc zabredavat do diskuze a vcas to utnout. Ztrapni se sam. 😉
Prestan urazet.
Otazky davam, abys pochopil to v cem delas chybu.
Doufám ze uz chapes zaklady problemu CO2.
Otazky davam, abys pochopil to v cem delas chybu.
Doufám ze uz chapes zaklady problemu CO2.
Davas debilni otazky protoze jsi trol. Normalni clovek napise ne tak to neni a uvede priklad nebo da odkaz. Ty jen tupe plkas.
Funkční trh tu byl dlouhá léta. Říkalo se, že běžný mainstream jede vesměs v jednociferných maržích... VW kolem 5%, Toyota třeba bývala kolem 10%. Pokud bych měl tipnout, tak subkompakty byly spíš níž než výš... ale to byla tedy marže se vším všudy, nejen čistá výroba ve smyslu práce + materiál.
Teďka... kdyby byl funkční trh dneska, tak by si žádný jeden výrobce nemohl dovolit šponovat cenu nad náklady ani dnes, prostě by ho zbytek trhu převálcoval. Těžko ale říct, co se tam venku vlastně děje.
Teďka... kdyby byl funkční trh dneska, tak by si žádný jeden výrobce nemohl dovolit šponovat cenu nad náklady ani dnes, prostě by ho zbytek trhu převálcoval. Těžko ale říct, co se tam venku vlastně děje.
VW měl 5% a proto jak nic dával 20% slevy. Toyota to samé. Takze prodávali pod náklady?
Marže ale není z ceníkové ceny. Je to rozdíl mezi tím, za kolik (bez DPH) reálně prodáš a kolik jsou veškeré náklady nějak rozpočtené na jeden kus výrobku. Takže - modelový příkla😜
1) Prodejní cena je 1,2M s daní, 1M bez DPH.
2) Prodejce dá slevu 20%, tj. prodá za 800 bez DPH
3) Prodejci zůstává taky nějaká marže (třeba 5% = 40.000 z těch 800... ale reálně často nic)
4) Automobilka dostane za prodané auto 760
5) Veškeré náklady alokované na jedno auto - včetně třeba účasti na autosalonu, reklamy v televizi, vývoje, platu managementu - jsou 722t.
6) 760 - 722 = 38 a to je těch 5% marže o kterých se mluví
Co z toho vyplývá? Moje interpretace je:
1) Automobilky jsou relativně efektivní a marže relativně nízké (jiná odvětví jedou i řádově lepší marže)
2) Když se mluví o ziskovosti Dacie, tak je to hodně o té alokaci nákladů a celé je to závislé na technologii z Renaultu a ceně, kterou za ni Dacia platí.
Mimochodem - když si zkusíš vzít celkový počet aut vyrobených v ČR Škodovkou a celkové mzdy jejích českých zaměstnanců (vč. agenturních), tak zjistíš, že to je relativně nízké číslo.
1) Prodejní cena je 1,2M s daní, 1M bez DPH.
2) Prodejce dá slevu 20%, tj. prodá za 800 bez DPH
3) Prodejci zůstává taky nějaká marže (třeba 5% = 40.000 z těch 800... ale reálně často nic)
4) Automobilka dostane za prodané auto 760
5) Veškeré náklady alokované na jedno auto - včetně třeba účasti na autosalonu, reklamy v televizi, vývoje, platu managementu - jsou 722t.
6) 760 - 722 = 38 a to je těch 5% marže o kterých se mluví
Co z toho vyplývá? Moje interpretace je:
1) Automobilky jsou relativně efektivní a marže relativně nízké (jiná odvětví jedou i řádově lepší marže)
2) Když se mluví o ziskovosti Dacie, tak je to hodně o té alokaci nákladů a celé je to závislé na technologii z Renaultu a ceně, kterou za ni Dacia platí.
Mimochodem - když si zkusíš vzít celkový počet aut vyrobených v ČR Škodovkou a celkové mzdy jejích českých zaměstnanců (vč. agenturních), tak zjistíš, že to je relativně nízké číslo.
Už par let se tu plká o tom, jak EV zlevní. Zatím se díky zdražování ICE jen ceny trochu přiblížily, ale určitě ne kvůli zlevnění EV.
Uz jsem tu parkrat uvadel srovnani Spring a MiEV. Tak by bylo fajn vychazet s pojmu a ne z dojmu. 😁
https😐/www.auto.cz/diskuse/85327/1#…
Mas na to priznat realitu zlevnovani EV a rapidniho zlepsovani jejich parametru?
S touhle Corsou uz se da jezdit (kdyz nejsi jelito jako...) pri trose inteligence jako s normalnim autem.
https😐/www.auto.cz/diskuse/85327/1#…
Mas na to priznat realitu zlevnovani EV a rapidniho zlepsovani jejich parametru?
S touhle Corsou uz se da jezdit (kdyz nejsi jelito jako...) pri trose inteligence jako s normalnim autem.
Presne tak milacku, len mu daj! A preto ford mach e 2023 oproti modelu 2022 zdrazel v priemere o 8300 dolarov. O chvilu ich budu rozdavat zadarmo
Rozklikni si ten odkaz, ju? 😉
A zkus ho okomentovat vecne.
Z aktualnich inflacnich cen cehokoli muze delat nejake zavery jen trouba. Neber osobne. 😄
A zkus ho okomentovat vecne.
Z aktualnich inflacnich cen cehokoli muze delat nejake zavery jen trouba. Neber osobne. 😄
Zase vyhovorky, inflacia , blA, bla, bla. No vidis a ty to dokazes...
To je ale realita sveta.
Tebe osobne inflace nezajima? Treba s ohledem na vlastni vydelek?
Tebe osobne inflace nezajima? Treba s ohledem na vlastni vydelek?
S tou corsou sa jazdiť dá, autor ten test poňal celkom zvláštnym spôsobom, keď vyťahoval len negatíva. Vyťahovať spring a miev je hodne mimo, lebo sú jediný vo svojom segmente. Tie bežné ev mimo springu štartujú na 35000€, či je to táto corsa, či je to zoe, či el megane (ktorý stojí u nás o cca 5000€ viac ako ten zoe, ale za ten príplatok už dostávam aspoň ako tak použiteľné auto). Na strane druhej si za cenu napríklad toho elektrického rendlíka zoberiem phev (výber je naprieč výrobcami slušný) a mám jeden univerzál, ktorý mi obslúži prácu a aj skákanie po meste.
priste třeba test na tema: Testuji auto, ale zrovna nemam penize na benzin a ridicak?
Jako proc? Clanek dava jasne najevo obrovsky problemy se kteryma se bude majitel potykat
Tak asi kdyz nemam kde nabijet tak nekupuju ev.
To budeme ale muset, kdyz nam EU zakaze spalovaky. Uz chapes proc to kritizuju?
Za 12 let. Mozna.
PS: zrovna jsem nad tim dnes premyslel. Ani ne na 2 nabiti ev dojedes na mista kde lidi krvaci a umiraji pro sanci byt v EU.
Tady lide volaji po vystoupeni z EU aby nemuseli stat 15 minut na nabijecce. Paradox.
PS: zrovna jsem nad tim dnes premyslel. Ani ne na 2 nabiti ev dojedes na mista kde lidi krvaci a umiraji pro sanci byt v EU.
Tady lide volaji po vystoupeni z EU aby nemuseli stat 15 minut na nabijecce. Paradox.
Ukrajina a EU, to je spíš teď takové gesto. Ukrajina jednu dobu stála spíš o NATO, ale NATO úplně nestálo o ni. Pokud tam lidi krvácí a umírají, tak to není pro šanci být v EU, ale pro šanci nebýt v Rusku.
A zkus přemýšlet, jestli bys v současné Ukrajině raději provozoval EV nebo spalovák?
Myslim, ze volba Ukrajincu: chcete do EU ale za 12 let budete moc koupit spalovaci auta jen ojeta a nebo, budete dal “neutralni”? Bude celkem jasna.
A prave po te “neutralite” tu tolik lidi vola s tim jak je EU spatna.
Uvedomujete ai ten luxus co mame? EU za 12 let nepovoli prodej novych spalovacich aut… hruza.. nejvetsi problem dneska v CR….
A prave po te “neutralite” tu tolik lidi vola s tim jak je EU spatna.
Uvedomujete ai ten luxus co mame? EU za 12 let nepovoli prodej novych spalovacich aut… hruza.. nejvetsi problem dneska v CR….
S ohledem na fakt kolik lidi automotive v CR zamestnava je to pomerne fatalni problem.
Tak prave proto by chtelo automotiv udrzet.
Pokracovanom vyroby bez inovací to nepujde.
PS: jak mas teda zkusenost s EV kdyz ani nevis jak nabijet?
Pokracovanom vyroby bez inovací to nepujde.
PS: jak mas teda zkusenost s EV kdyz ani nevis jak nabijet?
Jenže to co předvádějí soudruzi v EU není cesta inovací. Je to ve stylu. Oni se vyrábějí automatické vysavače? Výborně přestaneme vyrábět normální a nařídíme vyrábět jen automatické. Že existuje nemalá skupina zákazníků, která chce pořád z různých důvodů normální vysavač nás nezajímá. Na ty kašleme. Ty ať si koupí třeba koště. Po pár letech zjistíme, že nás vytlačila konkurence, která bude po celém světě vyrábět a prodávat běžné vysavače pro trhy, kde je o ně zájem.
Takže tvoje poslední argumentační berlička je "EU není špatná, protože na Ukrajině umírají děti"? Demagogu. To, na kolik nabití dojedeš na místa, kde lidi krvácí, a už z nich neodjedeš, protože v nich není proud, nemá nic společného s tím, jak zvrhlou ekonomickou politiku vede EU nebo jak nemožné je její politiku demokraticky měnit. Tak se nesnaž odvádět řeč a radši si běž nabízet ukrajinským vojákům ojeté Leafy a vozit humanitární pomoc do Charkova Springem.
Smysl mého příspěvku je o tom, že ty jsi ochotný zahodit svou opravdovou svobodu ze strachu co bude za 12 let.
A nevidíš, že u sousedů umírají lidé jen pro možnost mít šanci být součástí EU.
A víš proč? Protože náš dodavatel ropy si řekl, že svobodný nebudou.
A nevidíš, že u sousedů umírají lidé jen pro možnost mít šanci být součástí EU.
A víš proč? Protože náš dodavatel ropy si řekl, že svobodný nebudou.
Rusko je i dodavatel plynu, ze kterého sousedi vyrábí elektřinu pro elektromobily... ale to je asi vedlejší, že je Rusko špatné neznamená, že je špatná ropa nebo plyn.
Spíš ještě jednou - Ukrajinci ani Ukrajina nijak neprahnou po členství v EU, protože... no, zjednodušeně řečeno to není ten správný nástroj na zajištění svobody. O tom EU není - neposkytuje bezpečnostní záruky, nemá svou armádu atd. Jako gesto příslušnosti k západu a ne k Rusku budiž, proč ne, ale je s tím spousta povinností...
Spíš ještě jednou - Ukrajinci ani Ukrajina nijak neprahnou po členství v EU, protože... no, zjednodušeně řečeno to není ten správný nástroj na zajištění svobody. O tom EU není - neposkytuje bezpečnostní záruky, nemá svou armádu atd. Jako gesto příslušnosti k západu a ne k Rusku budiž, proč ne, ale je s tím spousta povinností...
"Sedím v Corse-e u 22kWh veřejné nabíječky (k rychlejší už bych nedojel), palubní počítač ukazuje úroveň nabití baterie 3 % a zhruba 15 kilometrů dojezdu. Venku mrzne, okna auta se rychle mlží a jediné, co teď můžu dělat, je neustále přepočítávat, jestli se mi baterie stihne nabít na dostatečnou úroveň včas, abych stihl domluvenou schůzku."
To se fakt neda cist!
Vazne je nabijecka 22kwh???
Nekomu kdo nechape rozdil mezi vykonem a energii elektromobil do pazour nepatri.
Natoz aby o nem psal diletantske clanky.
:no: :no: :no😒br />
Neznam zadneho majitele EV ktery pouziva EV podobne pitomym zpusobem - neumi si zajet ani na rychlonabijecku a vybiji na 3%.
To se fakt neda cist!
Vazne je nabijecka 22kwh???
Nekomu kdo nechape rozdil mezi vykonem a energii elektromobil do pazour nepatri.
Natoz aby o nem psal diletantske clanky.
:no: :no: :no😒br />
Neznam zadneho majitele EV ktery pouziva EV podobne pitomym zpusobem - neumi si zajet ani na rychlonabijecku a vybiji na 3%.
Se,re te ze autor nepise v souladu s EV propagandou? Holt objektivni clanek. To ti nevoni? 😁
Mozna ho stve spis to, ze autor nezna zaklady fyziky prvniho stupne ZS.
Stve me, ze tester nezna zakladni pojmy a ze ma nulovou kvalifikaci k testovani EV.
A navic me stve, ze pri testu cehokoli elektrickeho se vsechny okolnosti zasadne spiknou proti.
"Jak jsem ale říkal, můj týden byl vše jen ne ideální. Pokud by byl klidnější a já mohl auto pravidelně nabíjet v redakci, případně kdybych měl možnost nabíjet doma přes noc, řadě stresových situací bych se vyhnul, protože bych buďto z domova, nebo z práce vždy odjížděl s plnou baterií.
Pokud máte podobně rozlítaný program pravidelně, malý elektromobil asi nebude ideálním parťákem."
Stejne jako ''prazstejsi" doprava v "testu" spotreby X3 od Martina.
A navic me stve, ze pri testu cehokoli elektrickeho se vsechny okolnosti zasadne spiknou proti.
"Jak jsem ale říkal, můj týden byl vše jen ne ideální. Pokud by byl klidnější a já mohl auto pravidelně nabíjet v redakci, případně kdybych měl možnost nabíjet doma přes noc, řadě stresových situací bych se vyhnul, protože bych buďto z domova, nebo z práce vždy odjížděl s plnou baterií.
Pokud máte podobně rozlítaný program pravidelně, malý elektromobil asi nebude ideálním parťákem."
Stejne jako ''prazstejsi" doprava v "testu" spotreby X3 od Martina.
Asi není od věci připomenout zásadní problémy při používání EV
Ty problemy jsou ale vesmes vymyslene a jsou spjate s neznalosti a neschopnosti spravneho pouzivani EV.
Obvykle clovek potrebuje jist, pit, vylucovat odpocivat nebo pracovat.
To jsou casy behem nichz by specielne redaktor, ktery sve blaboly muze psat kdekoli, mohl nabijet!
Obvykle clovek potrebuje jist, pit, vylucovat odpocivat nebo pracovat.
To jsou casy behem nichz by specielne redaktor, ktery sve blaboly muze psat kdekoli, mohl nabijet!
Mohl bys odhadnout, kolik km dojezdu se dá dobít během jednoho vyčurání, třeba na parkingu po cestě?
Profesionální řidiči mají ze zákona nařízenou zastávku po určité době. Po 4,5 jízdy by to mělo být 45 minut. Soukromí toto pravidlo nemají, ale to neznamená, že by to dělat neměli. Pokud by platila stejná úměra, pravděpodobně bys za těch 4,5 hodiny nestačil vyjet baterku, pokud by to tedy nebylo 4,5 hodiny po dálnici.
To jen jasne poukazuje na pruser, ktery zivot s EV znamena. Dobre ze to autor zminuje :yes:
To jen jasne poukazuje na to, ze acz jde primarne o hejt a pocet prispevku v diskuzi.
Realita zivota s EV je jinde.
Ale chce to mluvit s majiteli. Ne s motoristickymi novinari.
Realita zivota s EV je jinde.
Ale chce to mluvit s majiteli. Ne s motoristickymi novinari.
Ale nebyt propagandistu jako ty a Hendly, tak je pod tim objektivnim clankem diskuze celkem prazdna tak ji neplevelte.
Chceš nám vnutit elektromobilitu, tak trp názory lidí, pro které jsou EV absolutně nevhodné, a přestaň kňourat.
Trpim neznalosti a neschopnosti testera, ktery neumi dojet ani na rychlonabijecku. Natoz aby znal fyzikalni jednotku vykonu.
:no: :no:
Resp. nepletl si ji s jednotkou energie.
:no: :no: :no:
Realita je jinde. Lidi co maji averzi k EV, zdravim autora, necht jezdi radeji spalovakem. A neobtezuji ostatni (predevsim ty, co o tematu neco vedi) svymi nesmyslnymi vyplody. 😁
Byt Opelem, nikdy uz zadne auto ACZ nepujcim. Nevadi mi realne argumenty proti EV. Vadi mi ty smyslene. Resp. diletantismus autora.
:no: :no:
Resp. nepletl si ji s jednotkou energie.
:no: :no: :no:
Realita je jinde. Lidi co maji averzi k EV, zdravim autora, necht jezdi radeji spalovakem. A neobtezuji ostatni (predevsim ty, co o tematu neco vedi) svymi nesmyslnymi vyplody. 😁
Byt Opelem, nikdy uz zadne auto ACZ nepujcim. Nevadi mi realne argumenty proti EV. Vadi mi ty smyslene. Resp. diletantismus autora.
Kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde. Jo je to chyba, ale celkem drobna.
Kdyby ti autor uvedl vykon auta v litrech benzinu, prislo by ti to jako drobna chyba???
Samozřejmě je to chyba. Jako když si ekonom plete procenta a procentní body. Spíš asi chyba typu překlep... ale profík by se takhle nespletl.
Profik by nezacal clanek takovym bullshitem o 3% a mlzicich se oknech.
Realita je presne opacna. EV topi ihned nebo dokonce predem. Obvykle neni potreba ani skrabka. Clovek prijde k vytopenemu autu, jednou stirne a jede. To se ale v mistnich "testech" nedozvis.
Misto tohoto "testu" stacilo napsat nasledujici souveti😒br /> Nemate-li cas ani chut se zabyvat nabijenim, nekupujte si elektromobil.
😁
Realita je presne opacna. EV topi ihned nebo dokonce predem. Obvykle neni potreba ani skrabka. Clovek prijde k vytopenemu autu, jednou stirne a jede. To se ale v mistnich "testech" nedozvis.
Misto tohoto "testu" stacilo napsat nasledujici souveti😒br /> Nemate-li cas ani chut se zabyvat nabijenim, nekupujte si elektromobil.
😁
A kolik ti takova fajnovost sezere baterky nez si roztopis na parkovisti auto? Jestli mel prazdnou baterku, tak si asi moc topit nemohl ne. Btw kdyz je EV na nabijecce, tak muze topit auto interier?
Ano, pri nabijeni muzes normalne topit.
Tak ten autorův nesmysl s 22kwh nabíječkou se ti skvěle hodí jako alibi k tomu, abys shodil zbytek testu.
"Nekomu kdo nechape rozdil mezi vykonem a energii elektromobil do pazour nepatri."
Uvědomuješ si, že drtivá většina současných řidičů nejenomže nezná rozdíl mezi výkonem a energii, ale ani je to nezajímá? Chtějí prostě jezdit a co nejsnadněji tankovat, ať už chemickou nebo elektrickou energii. Pro většinu lidí je auto věc denní potřeby, ne předmět jejich zájmu. A všichni tihle lidi, kteří auto potřebují pro své soukromé nebo pracovní účely budou v relativně blízké budoucnosti nuceni přesednout do EV.
A tenhle test trochu mimoděk hezky ukazuje, jak bolestné je ve srovnání se spalovákem používání EV pro běžného laika v každodenní rutině.
Tenhle povýšený pohled vás EV fanatiků popularitě elektromobilů určitě neprospěje.
"Nekomu kdo nechape rozdil mezi vykonem a energii elektromobil do pazour nepatri."
Uvědomuješ si, že drtivá většina současných řidičů nejenomže nezná rozdíl mezi výkonem a energii, ale ani je to nezajímá? Chtějí prostě jezdit a co nejsnadněji tankovat, ať už chemickou nebo elektrickou energii. Pro většinu lidí je auto věc denní potřeby, ne předmět jejich zájmu. A všichni tihle lidi, kteří auto potřebují pro své soukromé nebo pracovní účely budou v relativně blízké budoucnosti nuceni přesednout do EV.
A tenhle test trochu mimoděk hezky ukazuje, jak bolestné je ve srovnání se spalovákem používání EV pro běžného laika v každodenní rutině.
Tenhle povýšený pohled vás EV fanatiků popularitě elektromobilů určitě neprospěje.
Popsal jsi to celkem presne. Drtive vetsine lidi je uplne jedno jestli benzin nebo ev. Jedine podstatne je cena.
A o to jde. Cena spalovaciho auta dolu nepujde u EV je ten prostor snizeni ceny obrovsky.
A o to jde. Cena spalovaciho auta dolu nepujde u EV je ten prostor snizeni ceny obrovsky.
To jiste je, ale nejdriv musi zlevnit baterky. S ohledem na fakt ze na zdrojich a vyrobe sedi Cina jejich cena asi moc dolu nepujde.
Aha
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…lasse-plattform/
Preloz si tohle😒br /> Entsprechend starke Werte stellt BMW für seine neue Rundzelle in Aussicht: "Die Energiedichte wird um mehr als 20 Prozent erhöht, die Ladegeschwindigkeit um bis zu 30 Prozent gesteigert und die Reichweite um bis zu 30 Prozent verbessert", sagt BMW-Entwicklungsvorstand Frank Weber. Gleichzeitig lassen sich damit die Kosten im Vergleich zur aktuellen Generation um bis zu 50 Prozent senken. "Zudem verringern wir die CO₂-Emissionen in der Zellproduktion um bis zu 60 Prozent", ergänzt Weber.
Nebo vis co? Tady mas preklad😒br /> BMW slibuje od svého nového kulatého článku odpovídající silné hodnoty: „Hustota energie se zvýšila o více než 20 procent, rychlost nabíjení se zvýšila až o 30 procent a dojezd se zlepšil až o 30 procent,“ říká BMW. Člen představenstva pro rozvoj Frank Weber. Náklady lze přitom snížit až o 50 procent :yes: :yes: :yes: oproti současné generaci. „Také snižujeme emise CO₂ při výrobě článků až o 60 procent,“ dodává Weber.
Ale tve informace se jiste zakladaji na mnohem relevantnejsich zdrojich, nez primo z automobilky. Nasdilis nam svuj zdroj?
Autofory!?
😁 😁 😁
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…lasse-plattform/
Preloz si tohle😒br /> Entsprechend starke Werte stellt BMW für seine neue Rundzelle in Aussicht: "Die Energiedichte wird um mehr als 20 Prozent erhöht, die Ladegeschwindigkeit um bis zu 30 Prozent gesteigert und die Reichweite um bis zu 30 Prozent verbessert", sagt BMW-Entwicklungsvorstand Frank Weber. Gleichzeitig lassen sich damit die Kosten im Vergleich zur aktuellen Generation um bis zu 50 Prozent senken. "Zudem verringern wir die CO₂-Emissionen in der Zellproduktion um bis zu 60 Prozent", ergänzt Weber.
Nebo vis co? Tady mas preklad😒br /> BMW slibuje od svého nového kulatého článku odpovídající silné hodnoty: „Hustota energie se zvýšila o více než 20 procent, rychlost nabíjení se zvýšila až o 30 procent a dojezd se zlepšil až o 30 procent,“ říká BMW. Člen představenstva pro rozvoj Frank Weber. Náklady lze přitom snížit až o 50 procent :yes: :yes: :yes: oproti současné generaci. „Také snižujeme emise CO₂ při výrobě článků až o 60 procent,“ dodává Weber.
Ale tve informace se jiste zakladaji na mnohem relevantnejsich zdrojich, nez primo z automobilky. Nasdilis nam svuj zdroj?
Autofory!?
😁 😁 😁
Ked si myslis ze ev budu lacne si blazon. Tipnem si, ze auto bude o chvilu stat 100k + 😁
Ani nevis, jak moc se mylis. 😁
A pritom by stacilo se podivat na nemecky trh... Dnes.
https😐/www.carwow.de/mg/mg5#gref
Wie viel kostet der MG5?
Das MG 5 Modell hat eine UVP von 35.490 € bis 39.990 €.
A pritom by stacilo se podivat na nemecky trh... Dnes.
https😐/www.carwow.de/mg/mg5#gref
Wie viel kostet der MG5?
Das MG 5 Modell hat eine UVP von 35.490 € bis 39.990 €.
Jo, takoví pak tankujou benzin místo nafty a opačně, protoze je to nezajímá a chtějí jen jezdit.
Mozno je to opravnena kritika, vie auto na ac nabijacke sa nabijat a kurit, aby sa nezahmlievali okna? Moje nevie, ked nema ako novinar moznost spustit si kurenie cez aplikaciu, tak ho to mozno zasiahlo tak, ze to spomenul 😄
je ten interiérový OploPežotí slepenec skutečně peklo. To i z fotky bolí až sem.
Hele mně se to docela líbí, na rozdíl od nový Astry. Ten lakovanej kus bych tam mít nemusel... a středový displej tam mohl být trošku líp zakomponovaný. Naopak ale sedačky jsou moc pěkný, ergonomie (tlačítka, volant) v pořádku... seděl jsem v tom a za mě na malý auto dobrý.
Spíš mě zklamal ten exteriér... prezentační fotky byly bomba... a ono to není špatný, ale nutně to potřebuje větší kola a třeba dvoubarevný lak. Jak je to nějaká "obyč" konfigurace, tak to najednou nefunguje vůbec. V tomhle je snad veškerá konkurence lepší.
Spíš mě zklamal ten exteriér... prezentační fotky byly bomba... a ono to není špatný, ale nutně to potřebuje větší kola a třeba dvoubarevný lak. Jak je to nějaká "obyč" konfigurace, tak to najednou nefunguje vůbec. V tomhle je snad veškerá konkurence lepší.
Sedačky vypadají hezky, to jo. Jak budou fungovat netuším. V P508 vypadaly luxusně, ale v reálu už ta takovej luxus nebyl. Vždy to ukáže až delší praxe.
Já jel třeba testovačku v užších “slušnějších” botách a potom jsem si vzal jiný a zasekla se mi v P508 pravá noha o pedál brzdy snad 30x. Jedna z mnoha Ergo vychytávek bývalého koncernu PSA.
Pak sedneš do nudného VAGu a problém zmizí. A tak to bývá často s mnoha jinými věcmi.
Já jel třeba testovačku v užších “slušnějších” botách a potom jsem si vzal jiný a zasekla se mi v P508 pravá noha o pedál brzdy snad 30x. Jedna z mnoha Ergo vychytávek bývalého koncernu PSA.
Pak sedneš do nudného VAGu a problém zmizí. A tak to bývá často s mnoha jinými věcmi.
Kupodivu mi Corsa přišla vevnitř docela "oplácká", i když vím, že už je to společný vývoj. Ale nějak důkladně jsem to nezkoumal, jen jsem při návštěvě servisu prolezl auta na salonu (mimochodem - Mokka je sympatická... akorát drahá).
Sam som zvedavy kam psa opel nasmeruje. Oplacky zakaznici su zvyknuti na value for money a to uz je minulost. Predaje klesaju kazdym mesiacom. To dlhodobo nemoze fungovat a opel/ vauxhall vela ludom chybat nebude
Bude nebude...
Svého času byl Opel v Evropě "ten druhý za VW" a Astra byla vyzyvatel Golfa. U nás zase byla Corsa první auto, které začalo pronikat do hegemonie Škodovky na českém trhu. A poslední Insignia byla spolu s Mondeem poslední model, který dokázal v Evropě nabídnout komplexní auto střední třídy srovnatelné s koncernem (tj. benzín i nafta vč. výkonných verzí, 4x4 atd.). Takže takový Opel podle mě Evropanům chybět bude.
Přeznačkované PSA... no, pokud by to byla cesta k Peugeotům s normálním volantem, tak to taky není nejhorší 😁
Svého času byl Opel v Evropě "ten druhý za VW" a Astra byla vyzyvatel Golfa. U nás zase byla Corsa první auto, které začalo pronikat do hegemonie Škodovky na českém trhu. A poslední Insignia byla spolu s Mondeem poslední model, který dokázal v Evropě nabídnout komplexní auto střední třídy srovnatelné s koncernem (tj. benzín i nafta vč. výkonných verzí, 4x4 atd.). Takže takový Opel podle mě Evropanům chybět bude.
Přeznačkované PSA... no, pokud by to byla cesta k Peugeotům s normálním volantem, tak to taky není nejhorší 😁
Pan Hendly žije v novém světě. Světě dotaci a direktiv, kde už nic není jak bývalo v normálním světě. Ale hodně z nás pamatuje jak vypadal svět, kde se tento systém již jednou zkoušel. Bohužel západní Evropa má nezkrotnou touhu si to vyzkoušet i sama na sobě. Tož hodně štěstí s tém pertinaxem.
Přirovnat EU a komunismus? Jako vazne?
Tebe tu nekdo drzi za ostnatym dratem?
Tebe tu nekdo drzi za ostnatym dratem?
Zapadni Evropa je totiz proti nam pozadu. My zkusenost kam komunismus a rizeni trhu vede mame. Oni jeste ne, takze prichazeji s napadama, ktery jsme zkouseli pred desitkama let a zjistili ze je to blbost.
U nás komunismus nikdy nebyl. A řízení trhu probíhalo vždy a všude. Pokud existuje nějaká ekonomika, kde se dlouho trh neřídil prakticky vůbec a bylo možné úplně všechno, je to komunistická Čína, kde chemičky vyráběly drogy na zakázku, porušovaly se vlastnická práva naprosto bezprecedentním způsobem a lidská práva, ochrana zdraví zaměstnanců apod. vůbec neexistovaly.
Kdo argumentuje tvrzením, že "komunismus u nás nikdy nebyl, ten de facto argumentuje podle scestné potiticko-ekonomické teorie cápka Marxe. Normální lidi chápou označení "komunismus" jako totalitní režim levicového typu importovaný z RuZZka, kde ho předtím zavedl terorista Uljanov, známý pod přezdívkou Lenin.
Ale my teď řešíme ekonomiku, ne politiku. A z ekonomického hlediska je zásadní rozdíl mezi socialismem a komunismem. Takže zklidni hormon, když tomu tak moc nerozumiš 😉
Neplácej nesmysly a nebudu mít potřebu tě opravovat.
wikipedie😒br />
Komunismus je ideologie beztřídní společnosti založená na společném vlastnictví výrobních prostředků. Lze jej považovat za extrémní variantu mnohem rozšířenějšího socialismu, hlavním heslem je zde „Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb“ (v socialismu „každému podle jeho práce“).
kdybys dával ve škole pozor, potom bys nezapomněl, že komunismus byl postupný cíl, ke kterému se snažilo socialistické zřízení dospět, uskutečněn ale nikdy nebyl, protože je poněkud utopický. Neplácej nesmysly a svoje potřeby si ventiluj někde, kde máš šanci uspět. Tady to nebude 😉
kdybys dával ve škole pozor, potom bys nezapomněl, že komunismus byl postupný cíl, ke kterému se snažilo socialistické zřízení dospět, uskutečněn ale nikdy nebyl, protože je poněkud utopický. Neplácej nesmysly a svoje potřeby si ventiluj někde, kde máš šanci uspět. Tady to nebude 😉
Podruhé tě prosím abys mi přestal citovat z pseudoteorie cápka Marxe. Tvoje náboženství sem nepatří.
tak seš debil? já se bavím o rozdílech v ekonomice socialistického a komunistického zřízení a ty sem začneš tahat politiku, která nikoho nezajímá. a protože debil seš, tak místo abys to přiznal, začneš to obracet jiným směrem, aby nebylo poznat, že jsi debil. ale ono to poznat jde, takže nebuď debil a přiznej, že jsi debil.
Tvoje vzdělání a intelektuální schopnosti jsou nižší, než ty moje. Tedy žádný div, že se nedokážeš přizpůsobit mé úrovni . Nerozumíš tematu ani kontextu a chápeš to jako nedostatek na mé strane. Moje kočka je vysoce inteligentní tvor, ale nemůžu po ní chtít aby se těšila na Vánoce.
ty seš elektrikář nebo co ne? já jsem ekonom. kdo tady asi rozumí víc ekonomice, eletrikář nebo ekonom?
Zatím píšeš jako by ses učil na VUMLu od Marxe. Hendly je spolužák?
... úvod kde bol dokonale popísaný život s EV , pozrieť v závere cenovku a bolo vymalované. To auto je pre bežného občana / vodiča úplne ale úplne na pi.u.A tie kecy o druhom aute v rodine keď človek je rád že si dokáže kúpiť a prevádzkovať aspoň prvé tak tie sú už fakt na smiech.Samozrejme píšem o novom súkromnom aute ktoré si poctivo zaplatí/splatí žiadne IČO.
Prave naopak, pre polovicu ludi, ktori neziju v panelakoch bez garaze, je to jasna volba. Ale nie tato mala Corsa, ale aspon Mokka.
Děláš ze sebe hlupáka? Ani ten kdo má garáž si tuhle malou jebku s mizerným dojezdem za milion nekoupí. To je zcela zcestná představa. Za milion můžeš mít ještě pořád dost lepších aut, které dokáží zvládnout různé nároky nebo jen každodenní rutinu v daleko větší pohodě… Lidi naštěstí ještě používají rozum :yes:
Kdyby lidé používali rozum, už by elektromobily jezdily v naprosté většině. Člověk s obezitou taky většinou žere, co ho napadne a svoje zdraví moc neřeší, dokud ho neklepne. Stačí ale první mrtvička nebo infarkt a většina lidí se okamžitě začne situaci přizpůsobovat. Většina lidí ale řeší svoje finance a pohodlí a proto budou kupovat levnější, škodlivější produkt.
Tú prvú vetu snáď ani nemyslíš vážne. Očakávať, že si pri našej kúpyschopnosti budeme kupovať cca 2 násobne drahšie autá s návratnosťou neviem koľko a porovnávať to s možnými zdravotnými problémami je asi dosť mimo. Zároveň mi prosím ťa napíš, ktorý elektromobil by si si sám kúpil (aby ich tu už teraz jazdila naprostá väčšina) 5 alebo 10 rokov naspäť....
Mám vysoký cholesterol. Budu žrát dražší ryby, nebo levnější vepřové? Jak se zachová člověk, který nemá sebevražedné tendence? Když už tedy trváš na tom přirovnání k automobilismu, levnější způsob je prostě nejezdit nebo používat hromadnou dopravu. To ale chápu, že se ti líbit nebude.
Ale ta paralela je stejná jako to, že už dneska nové baráky nebudou moct mít kotel na uhlí... že tuhá paliva půjdou pryč a elektřina se bude vyrábět z obnovitelných zdrojů, nic z toho není nejlevnějí možnost... tak to prostě je 😉
Ale ta paralela je stejná jako to, že už dneska nové baráky nebudou moct mít kotel na uhlí... že tuhá paliva půjdou pryč a elektřina se bude vyrábět z obnovitelných zdrojů, nic z toho není nejlevnějí možnost... tak to prostě je 😉
Nemám sebelikvidačnú tendenciu, žeriem viac ryby ako bravčové a i cez toto nebudem túto paralelu používať pri autách. Hromadná doprava nie je dostupná všade a zároveň ti to ani nerieši napríklad prácu. To že barák nemôže mať kotol na uhlie je logické, logická je aj výroba el z oze v nejakej miere. K tomu baráku ešte len malá pripomienka, existuje stále kopa miest ( a je ich fakt veľa) kde si na tuhé palivo odkázaný, neexistuje prípojka plynu, alebo na danom mieste nie je dostatočná infraštruktúra na el, takže si to tepelné čerpadlo môžeš strčiť do prd€l€ a tváriť sa pritom ekologicky. Takisto môžeš ísť svoju teóriu vysvetliť Helmutom, kde sa stále vo veľkom používa vykurovací olej, lebo je to proste lacné a hotovo. Zhrniem to, pri súčasných emisných normách by som pri autách nepoužíval tvoje slovné spojenie "sebevražedné tendence" len preto že nejazdíš na EV.
aktuální situace obrací na hlavu celý green deal a všechno, co bychom rádi dělali bohužel dělat nemůžeme. ale tady se bavíme čistě hypoteticky o tom, jestli je rozumné chtít jezdit na elektřinu /obnovitelný zdroj/, nebo na fosilní paliva. takže můžeš chtít jíst ryby, ale když nikde nebudou, tak holt budeš na tom vepřovým.
Jenže těch fosilních paliv je pořád dost, jen zelení fanatici pořád straší 😉 Elektrická pohádka tak úplně nefunguje, když chceš jezdit jako se spalovákem a nemáš svou FVE… Navíc v klidu koupíš 20let starý benzin a má stejné vlastnosti skoro jako nový a vydrží ti dalších 20let, když mu dáš servis. To se o elektroautech napsat nedá. Kup si 10let starý eGolf nebo Zoe a poznáš ten rozdíl ihned 😋 Nefungovali jako nové a jako ojeté vůbec…
tvořilo se to milióny let a my jsme z toho za nějakejch sto rozhodně větší část spotřebovali? tak nepřijde ti to trochu nepoměr?
A? Říká se tomu pokrok, slovo, co vy zelení rádi používáte. Teď se to akorát nehodí, viď? 😒]
Pokrok je zdědit po několika generacích majetek a rozhazet ho během krátké doby? Par takových jsem poznal a většinou to nebyli žádní géniové
Tak v cechach mozez zrat drahe ryby, napichane svinstvom z fariem, s vysokym obsahom tukov a plastov a tesit sa ako zdravo zijes. Podobne ako jazdit ev 😄
Ktore su tie lepsie za milion? Aj ked suhlasim, ze toto je fakt male auto a osobne by som to nekupil, ale kazdy mesiac sa nachadza vela ludi, co to kupuju.
Včera debata s bratrem, jak jim jdou na odbyt elektrické škůdky. Na příští rok dostanou mají kvótu 6 Enyaqů, a pravděpodobně je prý budou dražit😊 Celkově i kdyby je nekupovali soukromníci, už je nachystaný model prodeje pro firmy, budou mít podobný rating jako třeba lednice, hospodárná/nehospodárná, kdo nebude elektromobily kupovat tak bude dlouhodobě bez šancí, no prostě ať se to někomu líbí nebo ne, elektromobilita bude prosazována za každou cenu.
Šesť Enyaqov na jedného dílera? Za rok?
bohužel. mají nasmlouvané velké partnery jako KB, která jich vzala 130. pro soukromníky jich bohužel moc nezbude.
To ako u nás, že sa dva roky nedostaneš k plug-in hybridnej RAV4, lebo Ministerstvo vnútra nenašlo lepší spôsob financovania nákupu policajných áut, ako cez Fond obnovy, ktorý vyžaduje plug-iny alebo elektriku. Tak Toyota teraz dáva dokopy 400 ks vysúťažených RAViek.
Vyber si cokoliv v nižší střední se silnějším benzinem kolem 150k a budeš na tom 100x líp ve všech směrech a ještě ti zbyde spousta peněz :yes😒br />
Jinak těch elektrických Opelů Corsa se za rok 2022 prodalo krásných 5 kusů. Proč asi? 😉
Jinak těch elektrických Opelů Corsa se za rok 2022 prodalo krásných 5 kusů. Proč asi? 😉
Nebudem na tom lepsie, inak by som jazdil benzinmi.
Tak a teď chci vědět proč ne? Jsem zvědavý, jaké moudro z tebe vypadne 😉
Jazdí sa s tým lepšie, plný výkon mám hneď a vie sa to pohnúť. Hlavne v meste a okolí je to použiteľnejšie. A zatiaľ aj lacnejšie.
O jakém elektroautě se bavíme? Levnější než ICE určitě nebyl, tj bude ti trvat pár let než se ti vůbec vyplatí. Btw ty jsi taky semaforový kovboj? 😒] V čem vidíš tu lepší použitelnost? 😉
Btw já i s malou C3 dojedu na chalupu a zpět cca 300km bez tankování, dokonce 2x a jestě mi zbyde na pár dní ve městě 😉 Má to lehce přes tunu, uveze to 4 lidi, stál 280tis Kč jako nový a mimo brzd a obvyklých investic - olej, filtry a pneumatik, to nic nechce. I s 1.2VTI to jezdí svižně se spotřebou 5,8l, dokonce utáhne tunový přívěs podle TP 😒]
Btw já i s malou C3 dojedu na chalupu a zpět cca 300km bez tankování, dokonce 2x a jestě mi zbyde na pár dní ve městě 😉 Má to lehce přes tunu, uveze to 4 lidi, stál 280tis Kč jako nový a mimo brzd a obvyklých investic - olej, filtry a pneumatik, to nic nechce. I s 1.2VTI to jezdí svižně se spotřebou 5,8l, dokonce utáhne tunový přívěs podle TP 😒]
Viem, jazdil som starším 208 vti. Na chalupu dôjdem aj ja Citigom, aj bežne jazdím, je tam elektrina, tak si to trochu dobijem a tiež bez tankovania. 240 km. A áno, som kovboj a mám rád svižnejšiu jazdu a elektro, aj keď slabé, je v meste použiteľnejšie. Bohužiaľ na silnejšie nemám, existujú aj lepšie autá. Ale porovnávať sa to dá maximálne v tom, že odvezú obe autá, reálna použiteľnosť a pohodlie je niekde inde. Samozrejme pre toho, kto najazdí do 200 km denne, veľa ľudí tu jazdí viac a potom je to utrpenie niekde po ceste dobíjať a riešiť 😄
Upřímně CitiGo není zrovna vzor pohodlnosti a rozhodně není použitelnější než jakékoliv auto vyšší třídy. Ale máš pravdu v tom, že jako malé elektro do města je vhodné a použitelné, ale dává smysl jen jako druhé/třetí auto do rodiny při použití právě do nebo kolem města. Jak chceš víc, je to bída …
Auto sice ničím - kromě ceny - neoslní, ale zase má standardně palubní počítač, na který se může šťastný majitel spolehnout. 😄
..... nechápu. Přitom si mohl redaktor udělat čas v kalendáři každý den jednu či dvě hodiny na dobíjení. Nebo prostě vstát v 5.00 a jet dobíjet před schůzkami. A bylo by vyřešeno.
Zase je nutné brát v potaz super cenu auta, jeho praktičnost, nenáročnost výroby baterie, dlouhou životnost a rychlost nabijeni. Prostě samá pozitiva.
Zase je nutné brát v potaz super cenu auta, jeho praktičnost, nenáročnost výroby baterie, dlouhou životnost a rychlost nabijeni. Prostě samá pozitiva.
Ďalší amatérsky test. Že to auto je krpate, to si každý pozrie sám. Aj to, že je ťažké ako sviňa.
Kde sú info očistnej kapacite baterky? Kde sú info o priebehu nabíjania? Kde je info o reálnej spotrebe, vrátane nabíjacích strát (teda to čo reálne zaplatíš?), Kde sú info o jazdných asistentoch?
Slaba práca :no:
Kde sú info očistnej kapacite baterky? Kde sú info o priebehu nabíjania? Kde je info o reálnej spotrebe, vrátane nabíjacích strát (teda to čo reálne zaplatíš?), Kde sú info o jazdných asistentoch?
Slaba práca :no:
Objavili sa správy, že pezotove ev majú výrazne vyššie spotreby ako deklarujú oficiálne. Má s tým niekto reálne skúsenosť?
kazdy ev ma vyrazne vetsi spotrebu nez deklaruje. Auto velikosti tohodle se klidne dostane na 25kWh/100km a je nutny s tim pocitat. Konkretne staci pojizdky v mrazu po meste kdy ujedes par km a vystoupis, auto vychladne a za hodinu jedes dal. Jinak receno auto s 50wkh baterii a velmi slusnou efektivitou dokaze dat 400km (idealni teplota, za kamionem nebo okresky po rovine) a stejne tak v mrazu neda ani nahodou 200km v nepriznivych podminkach. Co autor zminuje o cene je dulezity poznatek, pokud ma ev byt plnohodnotnou (…) nahradou spalovaku, musi stat aspon o jednu kategorii vic a mit kolem 80kWh bateri (a nebejt to nepouzitelnej kram jako je 75kwh etraveler apod).
A jak dopadne spotreba spalovaku v mrazu kdyz budes jezdit par km a pak hodinu stat?
No ale ev nedobijes za 5 minut
a proc bych to delal?
To se nedokazes odpoutat od predstav benzinove pumpy?
Vecer doma zapojis a rano mas zase plno.
Proc na to stale koukas z pohledu co znas?
To se nedokazes odpoutat od predstav benzinove pumpy?
Vecer doma zapojis a rano mas zase plno.
Proc na to stale koukas z pohledu co znas?
Takze ako to funguje v realnom svete? Som v kosiciach a potrebujem ist do drazdan. Sadnem do ev, a ked sa mi vybije baterka sa vratim domov cez noc dobit a rano sa vydam zase na cestu? Ci mam brat so sebou partu murarov, co mi pristavia dom pri ceste, ze mozem dobit moje ev?
A ty jezdis tuto trasu kazdy den?
A sme doma. Klasicka reakcia ev fandu. Preco jazdis vela km, sed doma, co mas co chodit po dialnici a k tomu rychlo. K chorvatom raz rocne. 😁 NEBUDES MI KECAT DO TOHO, KOLKO MAM JAZDIT A KEDY.
A jinak vse ok?😀💊
Vzdyt si kup co chces.
Vzdyt si kup co chces.
Naco by som kupoval, ked mozem jazdit zadarmo na cudzom
To mi trochu připomíná ten starý vtip:
Povídá jeden bača druhému: “v Prahe, tam sa žije! Piješ drahé šampaňské, fajčíš drahé cigary, a v kuse sa yebe, a všetko zadarmo!”
A ten druhy se ptá: “Ako vieš, si tam bol?”
“Nie, dcera mi písala.”
Povídá jeden bača druhému: “v Prahe, tam sa žije! Piješ drahé šampaňské, fajčíš drahé cigary, a v kuse sa yebe, a všetko zadarmo!”
A ten druhy se ptá: “Ako vieš, si tam bol?”
“Nie, dcera mi písala.”
sup 200kw mesto popojizdky 12l, nejnizsi spotreba v kombinaci za 100+tkm co jsem to mel byla tesne pod 10. Aktualni 45e X5 v hybridnim rezimu s tezkou nohou do 10l, ve meste nevim co bych musel delat aby to ukazalo 20, to to nenapise ani pri nabijeni baterie v nejnepriznivejsich podminkach.
A to ani nevytahuju nejakou 140kw naftu, ktera mi realne jezdila dycky za 7-8 (4x4 dsg passat nebo kodiaq) nezavisle na podminkach.
A to ani nevytahuju nejakou 140kw naftu, ktera mi realne jezdila dycky za 7-8 (4x4 dsg passat nebo kodiaq) nezavisle na podminkach.
V uk robili hromadny test s tym co je na trhu, najblizsie udavanej spotrebe bolo bmw ix, najvatsi optimisti vw
ix je sice odporny, kde jsou doby unfotaimentu bmw bez chyb ale je to nejlepsi ev se kterym jsem jezdil. Kombinace v lete s tezkou nohou 20kwh/100km. 30 by to chtelo na dalnici v mrazu ale s opravdu tezkou nohou, efektivita tmx v funkcnim baleni bmw. Kandidat na druhy auto domu, ale az rozchodim vodni turbinu, stavajici ev zlodejnu podporovat nebudu
Malá BEV do města a okolí dávají smysl..pokud je tedy kde dobíjet.... Ceny evropských BEV půjdou dolů, protože čínské BEV přichází...pro spalování tipuji: 2023 mají Evropské automobilky ještě plno ve výrobě (resty v objednávkách)...2024 bude výrazný pokles objednávek spalovaků, a nezbude jim než zlevnit...PS: kristalovou kouli nemám,jen tak odhaduji.. a co jak to vidíte vy..? 😄
Proč by měl po 2024 nastat výrazný pokles objednavek ICE. IMHO bude to právě naopak. Lidi se o ně budou rvát a budou je načerno dovážet a za úplatky legalizovat.
to co se uz deje je pokles objednavek aut, coz je videt na aktualnim trhu. Viz slevy Toyoty, nabidky audi nebo treba obri slevy na Mazdu cx60.
Ocekaval bych slevy i u ostatnich v pristim roce. A pak je otazka jaka je prodejnost takovyho auta jako je testovany. Za milion mala hracka do mesta.. Viz enyaq s vetsi baterii nebo 70kwh bmw i4 35.
Ocekaval bych slevy i u ostatnich v pristim roce. A pak je otazka jaka je prodejnost takovyho auta jako je testovany. Za milion mala hracka do mesta.. Viz enyaq s vetsi baterii nebo 70kwh bmw i4 35.
Áno takéto malé BEV má zmysel hlavne do mesta (ako väčšina BEV) ale za túto cenu? To ani náhodou aj keby som sr.al peniaze. Toto fakt není pre masové rozšírenie.
Cena tohto drobca je neadekvátna, ale neboj sa , čoskoro ju spalováky dobehnú 😒] . A teraz vážne, vzhľadom ku "konštrukčnej jednoduchosti" a "lacnote" výroby by mohol tento prcek stáť napríklad toľko čo vrcholný bežný model so spalovákom a automatom. Mám za to že potom by sa predaje zvýšili zásadne aj bez dotácií
Ano s tim se da souhlasit. Jenze mala BEV za prijatelne ceny jaksi nejsou. To ze se sem nacpe Cina je celkem zjevne a to prave povede k destrukci mistniho automotive na coz dost casto poukazuji. Bude to jen dalsi obor prumyslu, ktery nechame Cine a u nas si ho zavreme.
Na tie moje prískoky som rozmyšlal kúpiť aj nejaké jazdené EV, najlepšia by bola i3 ale tam tie ceny tiež kapánek vyleteli.
Jo, tohle by byla zajímavá varianta, taky bych tohle zvážil. Ale neprodávají se nová - nebudou ani ojetá.
Tak to je a máš pravdu. i3 mám ale pocit že boli už za nejaké prijateľnejsie ceny (cenové dno) a teraz sú znova celkom hore.
1M za také malé auto je fakt neadekvátne.
1M za také malé auto je fakt neadekvátne.
Ono sa už v tom ani srnka nevyzná. Áno, to súhlasí, že sa budú dobiehať resty v objednávkach. Lenže budú prichádzať zas ďalšie. Budúci rok príde veľa nových modelov so spaľovacími motormi, takže sa to zas bude posúvať.
Ten obrovský a roky zabehnutý mechanizmus výroby áut, ktorý roky fungoval, je dnes v troskách. Už sa nedá ísť na objemy, lebo flotilové emisie nepustia a zdražovanie výroby aj nedostatok rôznych dielov to ešte zhoršujú. Teraz je už situácia taká, že nemá kto ani voziť nové autá z fabrík k dílerom.
A nejaké čínske elektromobily to moc neovplyvnia, toho by som sa nebál. Ani oni ich nevedia predať výrazne lacnejšie a tiež sa boria s problémami vo výrobe, napríklad už zase kvôli korone.
Ten obrovský a roky zabehnutý mechanizmus výroby áut, ktorý roky fungoval, je dnes v troskách. Už sa nedá ísť na objemy, lebo flotilové emisie nepustia a zdražovanie výroby aj nedostatok rôznych dielov to ešte zhoršujú. Teraz je už situácia taká, že nemá kto ani voziť nové autá z fabrík k dílerom.
A nejaké čínske elektromobily to moc neovplyvnia, toho by som sa nebál. Ani oni ich nevedia predať výrazne lacnejšie a tiež sa boria s problémami vo výrobe, napríklad už zase kvôli korone.
“prodejni cena musi byt rovna nebo vyssi nez vyrobni cena“
a proc jako musi? :-! Prodělával a kupodivu ještě zkrachoval.
a proc jako musi? :-! Prodělával a kupodivu ještě zkrachoval.
Neviem, či je autor benjamínek redakcie, ale teda z testu to tak vyznelo. Vlastne som sa z neho veľa nedozvedel, len to, že😒br />
1. nemal kde nabíjať lebo redakcia alebo importér mu zjavne nedali nabíjaciu kartu.
2. autor má toho strašne veľa.
3. mýli si kilowatty a s kilowatthodinami.
Nejaká výpovedná hodnota je tu dosť slabá, ale zas niekde začať treba a postupom času autor naberie skúseností a zlepší sa to. Celkom by ma napríklad zaujímalo, koľko s touto Corsou dokopy najazdil, že to mal skoro stále vybité. Je to mestské auto, aj tých 200 km dojazd je v pohode a keď autor musel robiť dlhšie trasy kvôli reportážam alebo neviem čomu, no tak áno, treba sa naučiť trochu plánovať, mať nabíjaciu kartu a ísť aspoň na 50 kW (nie kWh) nabíjačku. Za to to auto nemôže. 😄
Ale teda súhlasím, že tie prepočty dojazdu má Stellantis otrasné a nedá sa na to spoľahnúť. Preto je dobre si dať na to špecializovanú aplikáciu do mobilu a tam si nastaviť všetky parametre a bude to oveľa realistickejšie.
2. autor má toho strašne veľa.
3. mýli si kilowatty a s kilowatthodinami.
Nejaká výpovedná hodnota je tu dosť slabá, ale zas niekde začať treba a postupom času autor naberie skúseností a zlepší sa to. Celkom by ma napríklad zaujímalo, koľko s touto Corsou dokopy najazdil, že to mal skoro stále vybité. Je to mestské auto, aj tých 200 km dojazd je v pohode a keď autor musel robiť dlhšie trasy kvôli reportážam alebo neviem čomu, no tak áno, treba sa naučiť trochu plánovať, mať nabíjaciu kartu a ísť aspoň na 50 kW (nie kWh) nabíjačku. Za to to auto nemôže. 😄
Ale teda súhlasím, že tie prepočty dojazdu má Stellantis otrasné a nedá sa na to spoľahnúť. Preto je dobre si dať na to špecializovanú aplikáciu do mobilu a tam si nastaviť všetky parametre a bude to oveľa realistickejšie.
Ty máš celkem dost, malé auto s dojezdem 200km a cenou 1 milon Kč je dostatečné? Buď si děláš srandu nebo neznáš cenu peněz… spalovák bude za půlku s dojezdem 700km+ = ikdyby si jezdil jen 50km denně nemusíš se k pumpě dostat 14dní, tj nemusíš se o auto starat a rozdíl v pořizovací ceně se ti nikdy nevrátí 😉
Tvrdím niekde, že sa elektrická Corsa oplatí alebo že je lacná? Ja len píšem, že toto malé auto je určené do mesta, tak asi s ním nebudeš denne robiť štreky cez 200 km.
Neviem prečo medzi elektro pletieš spaľováky. To je ako tí bazároví kovboji, čo pod testami nových áut vypisovali, aké parádne jazdenky by zohnali aj za polovicu ceny. Super. No a?
Neviem prečo medzi elektro pletieš spaľováky. To je ako tí bazároví kovboji, čo pod testami nových áut vypisovali, aké parádne jazdenky by zohnali aj za polovicu ceny. Super. No a?
Co to meleš? Nová Corsa 1.2 100k GSi je od 429tis, když přihodíš pár věcí extras, automatickou klimu, Navi, vyhřívaný volant a sedačky jsi na 484 tis Kč = nové auto s lepšími vlastnostni než má tak elektrická, navíc je o 400kg lehčí a můžeš jí používat i na delší cesty úplně v klidu. O bazaru tu nic nepíšu 😉
Takže kdy se mi asi vrátí ten půl milionový rozdíl…. Nikdy 😉
Takže kdy se mi asi vrátí ten půl milionový rozdíl…. Nikdy 😉
Máš nejakú vadu? Furt meleš o cene o ktorej som nikde ani nepísal. Áno, neviem či ťa teraz rozmrazili, ale hej, elektromobily sú drahšie ako spaľováky. Proste tak, ako nové auto a jazdené sú odlišná kategória, tak aj spaľovák a elektro. Preto nevidím zmysel sa tu rozplývať nad cenovým rozdielom, to všetci dávno vieme. Porovnávaj porovnateľné. Môžeš poukázať napr., že e-C4 s rovnakou technológiou je za podobné peniaze lepí deal ako elektrická Corsa.
Jenže to je to, co lidi srovnávají - stejné auto s rozdílným pohonem, benzin vs elektro, tedy jak použitelné auto za své vydělané peníze dostaneš. Až ti to dojde, pochopíš to 😉
Když chceš Opel Corsa, asi si nepůjdeš koupit Citroen ëC4 :no:
Když chceš Opel Corsa, asi si nepůjdeš koupit Citroen ëC4 :no:
Neviem kto by chcel Corsu, ved je to uplne male, za svoje peniaze by som to fakt nekupoval. Ale nieco vacsie uz bude v pohode, ci mokka, eC4, alebo e2008.
Nerozumíš, no nevadí…
Ta auta, o kterých mluvíš jsou použitelnější než Corsa, ale jen s benzinem. Jako elektro jsou stejně na nic, jako ta elektro Corsa = stejný motor i baterka = nepoužitelné mimo město, vše cena kolem milionu :no:
Ta auta, o kterých mluvíš jsou použitelnější než Corsa, ale jen s benzinem. Jako elektro jsou stejně na nic, jako ta elektro Corsa = stejný motor i baterka = nepoužitelné mimo město, vše cena kolem milionu :no:
Ja mám pocit, že ty si tu jediný, čo tomu nerozumie a len si dookola melie to svoje. Pritom môj pôvodný príspevok bol o kritike recenzie ako takej, ale teba v ňom nejak vytočilo, že 200 km by malo autu stačiť. Nič s cenou. Keď chce niekto benzínovú Corsu, kúpi benzínovú, keď dieselovú, tak diesel a keď elektro, tak elektro. Každému čo sa hodí a aké má možnosti či presvedčenie. Veď to je super, nie? 😄
Zatím je na výběr a každý si může koupit co chce. Což je fajn, ale ne nic nemění na faktu, že e-Corsa je mimo město nepoužitelné auto. Cena je mimo úplně 😉
.....který krásně a v praxi ukazuje, proč jsou EV pro drtivou většinu zákazníků zcela nepřijatelné! 😄
Nepsal jsi ten test ty?
😁
Nepochopim, jak nekdo muze neco podobneho v dnesni dobe vyplodit. Neznalost stridajici neochotu se ucit.
Nastesti takovych jako ty nebo autor je tu mensina.
Zbyla vetsina sve elektroauto nabit zvladne.
Zvladne i pochopit rozdil mezi ac a dc nabijenim, pochopi rozdil mezi vykonem a energii a dokaze trefit na rychlonabijecku.
😁
Sorry, prizpusobivost je dulezita vlastnost. Ktera tobe chybi. 😄
😁
Nepochopim, jak nekdo muze neco podobneho v dnesni dobe vyplodit. Neznalost stridajici neochotu se ucit.
Nastesti takovych jako ty nebo autor je tu mensina.
Zbyla vetsina sve elektroauto nabit zvladne.
Zvladne i pochopit rozdil mezi ac a dc nabijenim, pochopi rozdil mezi vykonem a energii a dokaze trefit na rychlonabijecku.
😁
Sorry, prizpusobivost je dulezita vlastnost. Ktera tobe chybi. 😄
Proč by se měl uživatel přizpůsobovat technologii?
Ja se treba prizpusobuji, m. j. abych jezdil levneji. 😉
Pri dnesnich cenach jezdim v prepoctu za 4 litry benzinu.
Po zastropovani budu jezdit za 3. Ted v zime.
V lete budu jezdit za 2. :-!
Kdo z vas to ma? 😄
Pri dnesnich cenach jezdim v prepoctu za 4 litry benzinu.
Po zastropovani budu jezdit za 3. Ted v zime.
V lete budu jezdit za 2. :-!
Kdo z vas to ma? 😄
Podľa mňa test je Ok a je to ukážka že nie každému EV vyhovuje, toť všetko prip býva pracovne OBČAS človek tak vyťažený že nie vždy sa dá prispôsobiť autu.
Ako píše kolega tak nevidím dôvod sa zásadne prispôsobovať autu.
Ako píše kolega tak nevidím dôvod sa zásadne prispôsobovať autu.
"Test" je predevsi ukazkou toho, pro koho EV neni ze vsech moznych uhlu pohledu.
To je jak testovat Ferrari pro rodinne vyuziti.
Ani jedno nema smysl. A kazdy normalni clovek to vi.
To je jak testovat Ferrari pro rodinne vyuziti.
Ani jedno nema smysl. A kazdy normalni clovek to vi.
Počkej, srovnáváš vyloženě sportovní auto Ferrari s městskou Corsou? Dobře ti jebe 😒]
Jediné srovnání, které obstojí, je srovnání pohonů v tom samém autě, tedy benzin a elektro 😉 Ale toho se vy EV fans bojíte, jelikož je jasné, že eCorsa se nemůže vlastnostmi té benzinové rovnat a ta stojí navíc jen půlku…
Jediné srovnání, které obstojí, je srovnání pohonů v tom samém autě, tedy benzin a elektro 😉 Ale toho se vy EV fans bojíte, jelikož je jasné, že eCorsa se nemůže vlastnostmi té benzinové rovnat a ta stojí navíc jen půlku…
EV pohon je ve vsech parametrech krome ceny do mesta jednoznacne lepsi.
Povídej, přeháněj 😋 Jen bych tě chtěl upozornit, že většině lidí ta Corsa bude sloužit jako jediné auto v rodině, tedy musí zvládnout vše…
V cem je tedy ice do mesta lepsi nez ev?
Nema se odpovidat otazkou, ale ja to nevim.
Nema se odpovidat otazkou, ale ja to nevim.
Tak to ses moc nepředvedl 😉
Muzes tedy rict v cem je pro provoz ve meste spalovaci auto lepsi nez EV?
Já čekám na tu tvou odpověď…
Jinak za mě je největší výhodou vysoká univerzálnost benzinu. Když nemáš kde nabíjet, čili bydlíš na sídlišti - natankuješ a x dní nemusíš nic řešit, zaparkuješ tam, kde je místo a ne tam, kde je nabíječka.
Auto využiješ přesně tak jak budeš chtít ty a ne auto. Ať jedeš do práce, nakoupit nebo třeba na chalupu, vlastně kamkoliv budeš chtít. Tj v klidu vyjedeš na dálnici a nebudeš ani brzda provozu a jestli se ti zvýší spotřeba o litr, neřešíš 😉
Moderní benzin je tichý, pružný, nesmrdí a je okamžitě a hlavně opakovaně použitelný. Nevyžaduje od uživatele každodenní pozornost…
EDIT: u případu Corsa, navíc za poloviční peníze …
Jinak za mě je největší výhodou vysoká univerzálnost benzinu. Když nemáš kde nabíjet, čili bydlíš na sídlišti - natankuješ a x dní nemusíš nic řešit, zaparkuješ tam, kde je místo a ne tam, kde je nabíječka.
Auto využiješ přesně tak jak budeš chtít ty a ne auto. Ať jedeš do práce, nakoupit nebo třeba na chalupu, vlastně kamkoliv budeš chtít. Tj v klidu vyjedeš na dálnici a nebudeš ani brzda provozu a jestli se ti zvýší spotřeba o litr, neřešíš 😉
Moderní benzin je tichý, pružný, nesmrdí a je okamžitě a hlavně opakovaně použitelný. Nevyžaduje od uživatele každodenní pozornost…
EDIT: u případu Corsa, navíc za poloviční peníze …
“Moderní benzin je tichý, pružný, nesmrdí a je okamžitě a hlavně opakovaně použitelný. Nevyžaduje od uživatele každodenní pozornost…”
Ve vsech bodech co pises je EV lepsi.
Takze v cem je spalovak lepsi nez v cene?
Kolik tydne ve meste najedes, ze resis nabijeni vic jak jednou tydne coz o kdyz nemas kde nabijet realitujes v rámci nakupu.
Ve vsech bodech co pises je EV lepsi.
Takze v cem je spalovak lepsi nez v cene?
Kolik tydne ve meste najedes, ze resis nabijeni vic jak jednou tydne coz o kdyz nemas kde nabijet realitujes v rámci nakupu.
Myslím že cena je hóóódne dôležitý argunent inak by som už mal možno dalšie ev na cesty okolo komína a kúsok dalej.
Evidentně buď špatně čteš nebo nerozumíš. Teda spíš rozumět nechceš, ale to je u tebe normální. Od tebe žádná argumentace není…
Pro normálního člověka elektro prostě není, chybí mu ta univerzálnost na každodenní i víkendové použití. Pořád se musíš o něj starat, což ty pochopit nechceš.
Btw já nemám jen auto do města, já ho používám denně na vše, podle toho kam zrovna potřebuji, kancl i po celé ČR. Víkend jsem skoro vždy mimo Prahu, 150-250km tam a to samé zpět bez starostí o dojezd 😉
Pro normálního člověka elektro prostě není, chybí mu ta univerzálnost na každodenní i víkendové použití. Pořád se musíš o něj starat, což ty pochopit nechceš.
Btw já nemám jen auto do města, já ho používám denně na vše, podle toho kam zrovna potřebuji, kancl i po celé ČR. Víkend jsem skoro vždy mimo Prahu, 150-250km tam a to samé zpět bez starostí o dojezd 😉
Ty ale nepises o výhodách a nevyhodach ev v mestskem provozu.
Ty pises o sobe.
Znova opakuji. Pro městský provoz je ve vsech vlastnostech kromě ceny ev lepsi nez spalovak.
Treba se pletu a napises mi v cem je spalovak do mesta lepsi a ja budu rad.
Argumentace: EV - pruznost, tichost, plynulost, rychlost topeni, netreba resit studene starty, pomaly pohyb jako parkovani a rozjezdy do kopce atd bez mechanicke vazby, vetsinou mensinpolomer otaceni.
Je v necem spalovak lepsi?
Ty pises o sobe.
Znova opakuji. Pro městský provoz je ve vsech vlastnostech kromě ceny ev lepsi nez spalovak.
Treba se pletu a napises mi v cem je spalovak do mesta lepsi a ja budu rad.
Argumentace: EV - pruznost, tichost, plynulost, rychlost topeni, netreba resit studene starty, pomaly pohyb jako parkovani a rozjezdy do kopce atd bez mechanicke vazby, vetsinou mensinpolomer otaceni.
Je v necem spalovak lepsi?
Tak si to rozeberme😒br />
Argumentace EV:
- pruznost - souhlas, vychází s koncepce pohonu
- tichost - nevýhoda, chodci tě nemusí slyšet, přidává se zvuk
- plynulost - neberu, pokud máš automat je to stejné a když umíš řadit, tak taky 😉
- rychlost topeni - zkus to z -10 na 20 stupňů (pokud to EV vůbec zvládne), benzin tam bude dřív
- netreba resit studene starty - ano, u elektriky odpadá
- pomaly pohyb jako parkovani - to myslíš vážně, jako že lidi s ICE neumí pomalu zaparkovat? Nesmysl.
- rozjezdy do kopce - hill holder a bez problémů manuál i automat
- vetsinou mensin polomer otaceni - pouze tam, kde je náhon na zadek, tj opět vychází z koncepce…
Co tam máš dál?
Argumentace EV:
- pruznost - souhlas, vychází s koncepce pohonu
- tichost - nevýhoda, chodci tě nemusí slyšet, přidává se zvuk
- plynulost - neberu, pokud máš automat je to stejné a když umíš řadit, tak taky 😉
- rychlost topeni - zkus to z -10 na 20 stupňů (pokud to EV vůbec zvládne), benzin tam bude dřív
- netreba resit studene starty - ano, u elektriky odpadá
- pomaly pohyb jako parkovani - to myslíš vážně, jako že lidi s ICE neumí pomalu zaparkovat? Nesmysl.
- rozjezdy do kopce - hill holder a bez problémů manuál i automat
- vetsinou mensin polomer otaceni - pouze tam, kde je náhon na zadek, tj opět vychází z koncepce…
Co tam máš dál?
Opravdu jsi nekdy v EV jel?
Tichost uvnitr. Vnejsi je samozrejme do mesta taky dobra i kdyz pro bezpeci chodcu se peidavaji zvuky.
Plynulost- podle tohohle si myslim, ze nemas zkusenost s ev.
Topeni. Opravdu benzin topi okamzite kolem 2kW? 😀 (nepises doufam na zaklade testu adac)
Parkovani atd. Milimetrovy posun bez cukani, hluku a problemu klidne v kopci. Zkus porovnat s automatem.
V cem je tedy ICE lepsi?
Tichost uvnitr. Vnejsi je samozrejme do mesta taky dobra i kdyz pro bezpeci chodcu se peidavaji zvuky.
Plynulost- podle tohohle si myslim, ze nemas zkusenost s ev.
Topeni. Opravdu benzin topi okamzite kolem 2kW? 😀 (nepises doufam na zaklade testu adac)
Parkovani atd. Milimetrovy posun bez cukani, hluku a problemu klidne v kopci. Zkus porovnat s automatem.
V cem je tedy ICE lepsi?
Za předpokladu, že v tom městě bydlím tak, že můžu doma nabíjet.
Ano, domaci nabijeni je vyhoda, ale myslím, ze i bez nej lze ve vetsim meste bez omezeni fungovat.
Rozpohybovat 1.5t neni to same jako rozjet 1.1t auto.
Ale neviem, nesledujem to az tak podrobne, co je v tejto triede ovela lahsie?
S takouto cenovkou je to v kazdom pripade nekupitelne, ale to je iny problem.