Elektro by se hodilo do většiny měst, klidně i podstatně menších. Ve městě ale naráží na použitelnost kvůli nabíjení. Ale hodně firem s místní působností by po městě klidně mohli elektro využívat. Rozvážkové služby, technické služby a podobně, Ti by mohli mít vlastní nabíjecí stanici a přes noc většinou stejně nejezdí. Jenže takové zase limituje nesmyslná cena. Jestli pořídit spalovák za 300 a nebo elektro za 800 už bude silný argument.
Dokonce se domnívám, že evropské automobilky kývly na politiku EV mobility jen proto, že u nich někdo spočítal, že to bude příležitost pro vyšší zisky a bude to znamenat výrobu drahých modelů s vysokou marží. Jinak řečeno - že to je příležitost jak vyrábět míň a vydělávat víc.
Jen se bohužel páni přepočítali a zapomněli na kupni sílu střední, východní a jižní Evropy a na takovou drobnost jako je Čínská automotive :-!
Ryccardo, 99% tady váš odpíračů má jednoduchou motivaci - na elektromobil prostě nedosáhneš. v garáži youngtimer a hrůzu v očích, že nebudeš moct jezdit na ušetřenou naftu z náklaďáku. tomu se dá rozumět, to můžu chápat. ale převracet to směrem, že ti stejně lžou a životní prostředí člověk změnit nemůže, tomu už přece nemůžeš věřit ani ty sám.
Nejprve jsem chtěl podotknout, že jsi celkem slušná alternativka k Don Vito a Hendly, ale koukám, že ty začínáš své učitele přerůstat. :D
A kdyby jsi si seděl na kabelu, tak to není lichotka ;-)
Popravdě až tolik nelaboruji nad tím, kolik to může být celkově trhu, pro mě je naprosto absurdní, jakým způsobem se toho dosahuje. Elektromobilita měla být od počátku neutrální, bez dotací, bez "utlačování a znevýhodňování ICE" a měla se prosadit pro ty, kteří jí chtěli a viděli v ní smysl pro své využití. Pokud je tak "úžasná" jak se zfanatizovaní propagátoři snaží tvrdit, prosadila by se sama. Pokud ne, upadla by v zapomnění, nebo zůstala na pokraji zájmu. Já bych viděl cestu někd euprostřed, že by se nakonec částečně prosadila, ale právě tam, kde by měla smyl, malá auta, město a okolí. Postupným nástupem by se stačily budovat nabíjecí stanice tam, kde by byly potřeba a vše by proběhlo naprosto nenuceně ke spokojenosti všech.
lednice s freonem se koneckonců taky přestaly prodávat postupně a každý zákazník se mohl rozhodnout, jestli ano nebo ne. a filtry pevných částic byly nejdřív za příplatek a většina zákazníků si tento nadstandard zaplatila, protože jim záleželo na tom, co ti na chodníku dýchají ;-)
jak píšu výš, většina z vás má prostě hrůzu z toho, že na to nebudou mít. a tomu se dá rozumět, proto fandím vývoji levnějších baterií. ale individuální pohodlí za cenu toho, že si zničíme definitivně životní prostředí, tady asi bohužel musí ustoupit pohodlí jedince... nebo si myslíš, že je v pořádku, když ze staré popelnice vykucháš filtr pevných částic a z výfuku jdou oblaky černýho dýmu, protože já na novej nemám?
že o zničení životního prostředí vždycky hovoří ti nejvíc krátkozrací, co si myslí, že když si koubí BEV spasí svět :D
A co třeba nesčetněkrát horší problémy, jako kácení pralesů, znečišťování prostědí zeměmi třetího světa, letecká a lodní doprava, drancování nerostných surovin a drancování oceánů? Co jsi udělala pro to, aby se tohle, proti čemu je nejaký automobil naprosto bezvýznamým, udělal? Posíláš peníze na nějaké nadace a fondy, které se snaží tyto skutečné problémy řešit? Nebo tu jen plácáš v diskuzi na ACZ a snažís se působit, jak strašně uvědomělý jsi ;-)
tak jsi kkt? když chytnu kapsáře za ruku jak krade a on mi začne vyřvávat, že proč se o něho starám, když politici ukradli milióny a co jsem proti tomu udělal? má smysl takovému trotlovi něco psát?
bóóže do čeho jsi duši dal :D
Je na čase rozšířit svůj HL. Už jsou tvé rádoby argumenty spíše ubohé, než vtipné ;)
Možná mi ta sranda s tebou bude trochu chybět, ale kvůli tomu sem nechodím ;-)
Pokud budu chtít číst "vtipné" komentáře, tak se podívám na FB na skupinu "ústav pro studium internetových idio*tů" ;-)
Tam možná i nějaký tvůj příspěvek najdu :D
Umím si představit dotací tam, kde převyšuje veřejný zájem a ekonomicky to nevychází.
Příklad - všichni potřebujeme popeláře a vyvážet odpad. Ale nechceme, aby, nám kuka vůz všem smrděl pod okny. Umím si představit dotací na kuka vůz s alternativním pohonem (nejspíš CNG).
Ale jaký má smysl přispívat 10 tisícům nejbohatších na nákup EV typu Tesla, Taycan, E Tron, Enyaq, ... ?!? Naprosto žádný :-!
Vim ze to nepochopis. Tva vira je silnejsi nez vedecke argumenty celeho sveta.
A pritom by stacilo pochopit ucivo zakladni skoly. Treba sklenikovy efekt.
Jeden z mála rozumných lidí.... Né jako ty pitomci hlavně z evropských automobilek, který naprosto pomateně slibujou, že už v roce 2030, nebo i dřív, budou čistě elektrický. Totální nesmysl. V auto branži dělám 25 let, a pro 80% populace i v západní Evropě absolutně nereálný...
40% HDP z průmyslu v Evropě je z automotivu. Obrovské zisky jsou ze spotřební daně PHM. Vypínají se elektrárny. Corsa v benzínu stojí 350 t, baterková milion. Tohle je vše špatně. Držme se raději využitím energie s brzdění. Náklady x úspora jsou ku prospěchu.
Pre zaujímavosť, Bratislava bude mať vodíkové autobusy, prvý sa testuje. :yes:
Ak napriek skúsenosti vo Wiesbadene za mňa plus. Technológia EV má veľa nedostatkov a otáznikov. Verím, že sa nájde lepšia alternatíva / kombinácia riešení.
Vodíkový pohyn nemusí byť len kombináciou riešení.
Hlavne sa presvedčili, že BEV bola slepá cesta, ak si prečítaš ten článok :-O
A šli naspäť k dieselu napriek obrovským investíciam do BEV a vodíku. Čo ma neteší, ale proste je to tak. Vývoj pokračuje.
Když použiju svůj oblíbený ultrazjednodušující příklad, vysával bys doma čímkoliv jiným, než elektřinou? A svět je naše doma. Bláboly co řekl pan Toyoda, co si rozhodnuli občané ve Wiesbadenu, co si myslí výrobci klasických automobilů... všichni vzletnými bláboly obhajují to, co je prostě do budoucna neobhajitelné... všichni máte stejnou motivaci, svoje pohodlí a svoje prachy, udělat cokoliv navíc je prostě námaha, mám to stejně, taky jsem lemra líná, ale vykládat sousedce, co chodí s tříděným odpadem o půl kilometr ke kontejnerům dál, než je ten náš, že je hloupá a že to stejně nemá vůbec žádný smysl nemá teda nebudu... https://www.obnovitelne.cz/…ou-tichy-zabijak
Dokonalá demagogie co jsi napsal. Jsem nevěděl že s auty se jezdí doma v obýváku :-[]:-[]:no:
Svět je naše doma??? Aha, tak já bych řekl, že podle tvého světonázoru bysme měli mít zaocenánské elektrolodě, elektroletadla, Elektrovrtulníky... Jo mimochodem, už ti někdy někdo řekl, že elektrospotřebič potřebuje buď šňůru, nebo baterii?!?
sebereflexe. když někdo s padesáti titulama řekne, že po vyhodnocení všech faktů určil za viníka klimatické krize skleníkové plyny, kdo jsem já, abych to rozporoval? rohypnol? když mi to nesmrdí pod nosem, tak se to neděje? co tihle trotlové potřebují k tomu, aby je někdo přesvědčil? tornádo tříkrát za měsíc? bleskové povodně každé úterý? zimu bez sněhu a sucho každý rok?
Jim to nevysvetlis.
Klimaskeptici dnes jiz vetsinou oteplovani pripousti. Kdyz tak nejak nelze prehlednout. :D
Ted budou jeste dlouho tvrdit, ze za to nemuze clovek. Bo klimaticke cykly atd.
To je stejny jako s tou snurou. Oni si mysli, ze jsou jedinecni ze vedi, ze energie pro spotrebic se musi vyrobit.
A ze oni vedi o klimatickych cyklech. Zatimco klimaticti vedci ne...
No, ja si dokonce dokazu predstavit budoucnost, ze omezime produkci sklenikovych plynu. Dokazeme zvladnout otepleni "jen" o dva stupne. A tihle tro(t)love budou tvrdit: "to samo". :D:D:D
Tak klima na planetě Zemi se mění prakticky neustále. Do toho se střídají doby ledové a meziledové. Měla by to být pocta moci žít právě s vámi fanatiky nového náboženství, které toto vše hodlá zastavit.
Má smysl ti vysvětlovat, že teď se ale klima mění rychlostí, která nemá v historii obdobu? To je jako říct, že když bude pršet tři roky nonstop, že předtím pršelo taky a je to normální.
Nemá, protože o vysvětlení ničím nepodloženého dogmatu nového náboženství nestojím. To je vrchol tupé namyšlenosti toto tvrdit. Kde máš podklady (novodobým newspekem: tvrdá data) za posledních alespoň 100 000 let? Jak si vůbec můžeš dovolit z měření ani ne 400 let do historie usuzovat na rychlost změny klimatu???
za tři minuty si najdeš v google dostatečné množství materiálu. má smysl ti sem dávat odkazy, na které ani neklikneš? disponuješ vzděláním v oboru? já ne, takže si přečtu to, co píšou kapacity a spokojím se s jejich vysvětlením. nebo taky chodíš číst do vědecké knihovny ultratajné spisy, o které se nesmíš podělit, jako jeden místní expert? ;-)
Mení sa rýchlo a môže za to človek. Ale 2,5 tonové BEV SUV to nezvrátia, skôr naopak. Riešenie je inde. A každý čo má iný názor ako EV iluminát je Mig/Hendly/DonVto označený za blbca, vrátane p. Toyody, atď, atď.
"Má smysl ti vysvětlovat, že teď se ale klima mění rychlostí, která nemá v historii obdobu?"
A elektromobily to zachrani? Čím, drancováním při těžbě drahých kovů?
Vtip je v tom, ze klimaticka krize existuje jen v mediich. Je to populisticky termin k ovladani pitomcu, kterymu se maximalne tak smeju. Vy to berete jako nabozenstvi. Neco co je fakt a nepochybuje se o tom a tudiz tomu vsechno podrizujete. Ne vsichni lidi to ale zerou.
Jo klima se meni, ale my se mu musime prizpusobit ne se ho snazit ridit mnozstvim CO2 vypoustenym do atmosfery. To stejne neklapne, takze je zbytecny se o to pokouset.
Toyoda alespon vi, ze za oteplovani muze clovek potazmo uhlik... https://paultan.org/…v-model-blindly/
Toyoda pochybuje o zpusobu snizeni produkce CO2. O smyslu snizovani nepochybuje. :yes: Presto, ze ty si to tak hloupe interpretujes. :no::no:
Takze ne, Toyoda k vam do hospody urcite nechodi.
Tak spatny CEO, aby popiral globalni oteplovani a vliv cloveka na nej, neni. ;-)
Všichni na světě jsou bl*bci až na tebe, zkus jim do Wiesbadenu a panu Toyodovi napsat :D:D:D Určitě je tvá historka s vysavačem zaujme a hned otočí :D:D:D tak hluboká myšlenka nemůže nikoho nechat na pochybách :D:D:D
Ne ne, rád bych další takový příklad, at to toho mám víc a můžu to pak Toyodovi poslat, určitě se jen ujistí v tom, že má pravdu, protože jediný kdo nesouhlasí jsou lidé z ústavu. Třeba ti pak pošle klíčenku :D
A hlavně sranda musí být, tak ať se před koncem roku ještě zasmějeme :D
napiš čím jezdíš petroheade. důsledně to tajíš. to bychom se nasmáli :-) proč? ne, že je to nějaká plečka, ale protože bezesporu provozuješ nějaké rozumné auto za rozumné peníze s rozumnou spotřebou, na čemž není nic špatného, ale protože se vydáváš za skalního fanouška automobilismu, a přitom jenom děláš z nouze ctnost...
BEV zadna slepa cesta neni. :D
Takto to muzes pochopit jen ty.
V tvem clanku jsou zminovany predevsim detsky nemoci Mercedesu s SSB bateriemi.
Vetsina elektrickych autobusu ve svete pouziva bezpecne levne LFP baterie.
Nez zacnes psat neco o slepe ceste, tak se nejprve rozhledni po svete (a tim nemyslim Nemecko), ju? ;-) https://www.forbes.com/…-electric-taxis/
The city, home to about 12 million people, has made a wholesale conversion to electric transportation, with 16,000 Electric Buses and 22,000 Electric Taxis
Neni ti tvuj koment v kontextu tohoto clanku trapny? :D:D:D
To, ze ve Wiesbadenu nezvladli nakoupit a uvest do provozu 60 elektrobusu (prvni model od vyrobce dieselu) je zcela irelevantni!
Toyota ma spickove hybridy. Vyborne naslapnuto k SSB.
Jen ji brzdi konzervativni vedeni. Cas jiz ukazal, komu akcionari duveruji vic, jestli Toyodovi nebo Muskovi. https://companiesmarketcap.com/…s-by-market-cap/
Toyoda si vodikem jen vytvari konkurenci sam sobe. Vlastnim hybridum, ktere se budou moct jeste leta pouzivat pro auta na dlouhe vzdalenosti.
Proc mi dava smysl Muskuv Masterplan?
A naopak stepeni zdroju do absolutne neperspektivnich oboru (viz vodik v osobni doprave) nedava smysl vubec?
Konzervativne vedenie? :) Ved to bola prave Toyota, ktora cele dekady konzervativnych spalovakov prekopala od zakladu na dnesne hybridy. Japonci na to idu mudro ... diverzifikuju. "Konzervativne" vedenie sme mali dlhu dobu prave v EU. Jedine na co sa zmohli, bolo umelo predlzovat zivot spalovakov, nevyzadovalo si to totizto velke naklady na vyvoj, a na tom si pekne namastili vrecka. Teraz su v strese, lebo doba sa meni a oni nie su pripraveni. V hybridoch aktualne nestiaju 5. generacii Toyoty, v elektrike zase nestihaju Cine a USA.
Muskov masterplan este moze narazit. Staci sledovat yyvoj akcii Tesly, najlepsie spravil ten, kto diverzifikoval :)
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D tak to musí být matroš teda. Musk, byť v mnohém je frajer, je protí tomu Žaponskému týpkovi upe mrmel. Ty máš fakt vymyto.
Konečně máš toho hejtra, ty štrajchpudlíku :D:D jdu vysávat s dýzlagregátem ať má i mig radost. Hoši, běžte spolu na procházku a dejte si čajík.
Ty jsi fakt snovej. Někdo ti nezapadá do tvého světonázoru a hned kolem sebe kopeš jak malé dítě kterému vzali lízátko. Co na tom, že ten do koho se obouváš je šéf největší automobilky světa.
Ps.: Z prohlášení šéfa Toyoty jsem pochopil, že gró jeho názoru spočívá v tom, že moudré a rozumné v této přelomové době (přelomové z hlediska automotive) je diverzifikace technického portfolia.
Což mě osobně přijde jako velice logické rozhodnutí.
Na rozdíl od např. VW, o jehož osud mám obavu. (EV only - sázka na jedinou kartu, odklon od malých, dostupných aut, zhoršení kvality interiérů a technické úrovně aut (opět vlečka i v C segmentu, pro většinu motorizací) a ergonomie na pytel, o problémech se SW nemluvě - vše kvůli úsporám nákladů.
elektromobilita je nejjednodušší řešení. bohužel, stojí a padá na bateriích a všichni čekají na baterie s pevných elektrolytem a další alternativy. a trvá to. jenže stejně jako jaderná fuze, prostě to ještě chvilku potrvá, ale to přece neznamená, že se na to máme vy... https://www.novinky.cz/…ektrina-40417311
O tom se rozhodně nepřu. Otázkou je KDY a je zjevné, že toho se šéf Toyoty obává. A já si dovolím též - aby v té době už nebyl evropský automobilový průmysl historií.
Cíl nerozporuji, jen mám obavu ze zvolené cesty, kapiš? ;-)
Vazne si myslis, ze je moudre investovat do prokazatelne slepych reseni?
Viz vodik v osobni doprave.
Jaky chces dukaz, ze vodik v osobni doprave je nesmysl?
Ekonomicky, fyzikalni, historicky (ze se doposud absolutne proti BEV neprosadil) nebo bezpecnostni?
Investoval bys sve penize do vodikoveho auta?
Ja jezdim v BEV. Lokalne bezemisne, dnes.
Kdy ty zacnes jezdit na e-fuel nebo vodik?
A kolik te to bude stat?
Promiň, ale ty vůbec nechápeš co se snažím (dlouhodobě) říci.
Když se snažíš marginalizovat i názor šéfa největší automobilky světa, není vo čem. S tebou se, při vší úctě, diskutovat nedá.
Ps.: Totálně jsi vytrhl s kontextu "vodík", gró mých dvou příspěvků zcela ignoruješ... Taková diskuzní salámová metoda. Ne, sorry, to se fakt nedá. Při vší úctě.
Mno, buď by se zachoval jako d*bill a začal se vegetariánství a vegetariánům hloupě posmívat... A nebo by se zachoval jako chlap s nadhledem a charakterem a prostě by je chápal jako lidi s jinou životní filosofií...
Vždy je více cest.
Ty se nesnazis marginalizovat nazor nejbohatsiho (alespon pred nedavnem) cloveka sveta a CEO nejhodnotnejsi automobilky sveta? :-) https://www.cnbc.com/…yone-agrees.html
A few years ago, when the subject came up during a discussion with reporters at the Automotive News World Congress, the billionaire and electric vehicle magnate described hydrogen fuel cells as “extremely silly.” :D
Ano, ja se snazim marginalizovat hloupy ucelovy nazor (nejen) Toyody, treba na vodik.
O Muskovi vim, ze je to spickovy technik ktery studoval fyziku a ekonomii. Rozumi raketovym pohonum. Vydelal miliony v IT. O Toyodovi moc nevim. Ale na zaklade jeho nazoru o nem valne mineni nemam.
Konzervativni sef tradicni automobilky (i kdyz te nejlepsi a proslule hybridy nebo TPS).
No, já to tady propagují od samého počátku tohoto "trendu". EV mobilita je dokonalý nesmysl a vítězstvím politiky nad zákazníky a nad technologickým vývojem. To je celé.
Naopak, poslední generace spalovacích motorů jsou natolik čistě a efektivní, že každá rozumná společnost, které jde skutečně o ekologii, by prosazovala právě tyhle vozy a podporovala by udržitelnost obnovy vozového parku.
Mimochodem, zaslechl jsem informaci, že Němci ruší dotace na elektromobily... :-[]:-!
Jake emise bude mit dnesni "cisty" diesel po dvaceti letech?
A jake BEV?
So far, the manufacturers of new vehicles must follow the regulations for 160.000 kilometers
driven by the a given car. Introducing the regulations in the proposed form would increase
this range to 15 years or 240.000 kilometers 8-s
Neruší, ale oproti loňskému roku jdou na polovinu - z 9 tisíc Euro (pořizovačka do 40 tis Euro) na 4,5 tisíce a dražší jsou dotovány třema tisíci (bylo 7 500). Dotace jsou jen pro fyzické osoby nikoliv pro firmy.
Zdroj Reuters
...se pomalu začíná otřásat a k jejímu nevyhnutelnému prasknutí dojde ještě mnohem dřív, než v roce 2035. Bude tedy ještě dost času k odvolání sebevražedného zákazu prodeje normálních a zákazníky chtěných vozů se spalovacími motory. Lídři automobilek, tváří v tvář blížící se zničující katastrofě celého oboru automotive se postupně přestanou bát říkat pravdu o tom, že (elektro)král je zcela nahý! :-[]:-[]:-[]:yes:
Ono to totiž má dopad do výroby. Evropské automobilky budou muset navíc někde rozpustit ztráty z odpisu celé východní větve výroby v Rusku, Ukrajině, v Číně. Tyhle neúspěchy hnané hamižností a umocněné destruktivni zahraniční politikou EU prostě někdo zaplatí. Stejně jako transformaci výrobních linek na výrobu EV.
A hádej kdo to asi tak zaplatí... Že by to byl zákazník?!? :D:-! No a protože ani to nestačí tak to platíme všichni na dotacích do nesmyslu zvaného EV mobilita :-!
automobilky (snad krome takovych jako je tesla) vse na elektro nesazeji
spalovak se muze prodavat az do 2035
samozrejme ze bude pribyvat HEV, PHEV a EV, ale jeste vic jak 10 roku se nebude sazet vse na EV
kdyby nebyl tlak na elektrifikaci, tak by zadny zmeny nebyly
podivej se, jak to bylo s chrochtama - nebyl tlak na dodrzovani emisnich limitu v realu a automobilky to ve velkym obchazely, az prisel pred 7 lety dieselgate
dnes mnohy modely i nizsi stredni diesel vubec nenabizeji, protoze se to nevyplati a bez zvyhodnovani nafty by se naftak nevyplatil ani u stredne velkejch SUV
a kdyby se cesta EV ukazala jako fantasmagoricka, tak je stale dost casu couvnout
jeste na jare jsme byli zavisli na plynu a rope z roSSiji
dnes uz mnohem min a zejtra mozna vubec
i kdyz je EU zkostnatela a byrokraticka, tak krize resit zvlada
kdo jinej ma ukazat budoucnost v automobilsmu a obecne energetice bez fosilu, nez bohatej region bez zasob fosilu, kterym EU je
ceka tohle snad nekdo po roSSiji, beloroSSiji, severni korei, syrii ... ???
Ide z roka na rok uz do r... ( klima, preludnenie, prudky narast cien surovin aj energii, geopoliticke nezhody ) .... takze ciste elektricke masiny nehrozia ani v 2040... vsadim sa... inak co je ekologicke na 2 tonovom 4m dlhom el. aute s dojazdom 300km ... vobec nic... ale pride sa na to tak ako to bolo aj pri dizloch ( len sa zase hlupy biznisom onameny clovek musi ucit na vlastnych chybach ) ... najprv aj tie dizle tiez kazdy tlacil vsade a vieme ako to dopadlo... dnes ich uz nikto nechce ani vidiet ( a to aj tam kde este aspon ako tak ten zmysel aj maju )
Super. Ale až to bude mít reálný dojezd 900+ a nabito na 100% do 10ti minut a nebude to vážit jak brontosaurus. Nová i7 je o 500!!! kg těžší než motorová. Tak to mi řekni .... jo vlastně jsem hejtr... jsem zapomněl.
Hele, chlape, kdy a jak se to stalo? Myslím přeměna z nadšeného majitel nádherného BMW, puritánsky vybavaného, ale upraveného pro čistou radost z jízdy?
Čistě proto, že mě to zajímá.
Neberu Ti Tvůj názor, na nějž máš plné právo. Jen mě děsí, jak ho prosazuješ - že se z dlouholetého přispivatele a fandy do aut stal někdo, kdo se v diskuzích začíná blížit až fanatickým výstupům Dona a Hendlyho.
Ps.: Osobně si myslím, že přechod na EV (či jinou alternativu) je otázkou času - je to nutné. Také si myslím, že nakonec EV vyhraje - ale s jiným typem baterek, než jsou ty dnešní. Jen se bojím, že způsob, jakým tento přechod diriguje EU může způsobit strašný průšvih v Evropském automotive. Toho se fakt bojím
Pps.: Globální oteplování existuje :-)
No právě, on se nevyvinul v čase, on šel prostě jen z kopce. Neexistuje protinázor, každý kdo s ním nesouhlasí je "socka" , aniž by ty lidi znal, jediná cesta je psrávná, jedině jeho názor je pravda a ostatní jsou bl*bci, na základě čehož klidně toto naznačí i o Toyodovi, ačkoli vyloženě nejde proti proudu, jen ukazuje, že jediná zvolená cesta nemusí být ta jediná správná a že je moc brzo vše vsadit na jedinou, navíc v současné době problematickou cestu, která se musí nejpre vyvinout, aby mohla být masová.
Prostě se z něj stal člověk na úrovni Dona Vita, Henly a podobně.
Já má také vyhraněný názor a jsem v tomto zpátečnický, ale připustím si, že tahle cesta existuje a nikomu ji nezakazuji a myslím si že své místo má a ne není zanedbatelné. Nicméně způsob prosazení je pro mě nepřijatelný.
Mno, já koupil benzínový spalovák bez baterky a s MT před dvěma lety (ani ne). A vím, že je poslední. A ne, není to sporťák. Je to (z mého subjektivního) pohledu auto s duší. Což už se dneska moc nenosí.
Ja bych tak mohl nazyvat spis vasi viru ve fosily.
Znas prohlaseni VETSINY automobilek?
Nezda se ti zvlastni, ze ti "fanatici" tvori vetsinu? :D
Jsi schopny o danem tematu vecne diskutovat?
Mas nejake zname v zahranici?
V Nemecku, Britanii apod.?
Tam kdyz prijdes s pidobnymi nazory, tak se ti vysmejou. Jelikoz tam funguje vzdelavaci system a lide pouzivaji vice nez u nas kriticke mysleni.
PS Prijde ti taky 99% vedcu fanatickych? :D
Nenapadlo te nekdy prehodnotit vlastni nazor? A pak kdo je tu fanatik. :D:D:D
Tak já píši o tom, že přechod na jiná paliva vidím jako nutnost a ty mě označíš za někoho, kdo má "viru ve fosily"? Jsi normální?
A rozhodně "vy", "fanatici" většinu netvoříte, stačí se podívat na statistiky prodejů aut v EU.
A ano, tímto svým příspěvkem jsi mě jen přesvědčil, že fanatik jsi - úplně ignoruješ co jsem ve svých příspěvcích sděloval. Řadíš mě do úplně jiné názorové škatulky, než kam patřím, protože si s tebou dovolím, byť pouze částečně, polemizovat (a ještě mě za fanatika fakticky označíš, což já jsem učinil až nyní, pokud umíš číst).
O baterkách asi něcoo víš, o logistice a vývojových procesech ale moc vědět nebudeš, že?
A sorry, ale ano, tím kopáním kolem sebe, urážením kohokoli kdo si dovolí oponovat, tím jste totálně roze*rali zdejsí diskuze.
Nejde o to, kdo má pravdu, kde o způsob komunikace.
Jestli tedy zrejme nejsi v jednom pytli s rycardem nebo arese, tim lip. :yes:
Vysvetlovat furt dokola globalni oteplovani a jeho priciny je uz trochu unavne.
A to, ze se prosazuji BEV a ne vodik nebo e-fuel uz jsem myslel, ze je evidentni.
Je potřeba si hlavně přiznat, že státy, kde se masověji prosazuje elektromobilita mají obrovské dotace a na druhé straně obrovské daně a jiná znevýhodnění pro ICE. Ve finále není velké množství vyložených fandů BEV. Ti co BEV mají, ho mají proto, že to pro ně vyšlo výodněji, než spalovací obdoba. Těch co ho mají vyloženě z přesvědčení bude určitě menšina. Pro vetšinu to bude "přemisťovadlo" co v danou chvíli bylo výhodnější, proto si ho pořídili.
Pokud by se elektro cenově vyplatilo a bylo userfrendly, tak si ho pořídí podstatně více lidí.
Myslíš prohlášení Stellantisu nebo Renaultu o tom, že elektromobilita je uspěchaná a udělat ji levnou je takřka nemožné? V Británii to neznáš hlavně ty, Konzervativci vládnou naposled. Sám nejsi schopný diskuse, protože jsi agresivní, škodolibý, bezohledný fanatik.
Tak on prozřel a uvěřil. Jako 2000 let předtím jakýsi Šavel, později apoštol Pavel. On se teď cítí být taky takovým apoštolem. Náboženství je náboženství, tam žádný rozum nebere.
Zase jsme se v komunistickém vzdělávacím systému naučili dobře rozlišovat vědecká fakta od ideologické propagandy. To zase chybí tobě, ale to není možné ti jakkoli vysvětlit na to nemáš abys to pochopil. A není to tvoje vina. Prostě jsi vyrostl od mala v propracované ideologické masírce. Myslíš si, že myslíš kriticky - ve skutečnosti papouškuješ propagandu.
Propaganda v USA, ve Velke Britanii v Cine u nas. Kde podle tebe ta propaganda neni??
A znovu: Co je podle tveho KONKRETNE chybne?
PS Klidne uved, jak se vyucuje globalni oteplovani v Japonsku nebo ve Svedsku. Nebo kde se vlastne vyucuje spravne bez propagandy? V CSSR pred ctyriceti lety? :D:D:D
Tak mi napis, jak jsi ji rozpoznal.
Rad bych umel to co ty. :D
Proc se to vyucuje i v Cine?
Education and awareness building regarding sustainable development have been part of China’s educational curriculum for over two decades. First policies regulating general environmental protection and climate change education have been promulgated since 1994. In 2003, the Chinese Ministry of Education issued the first policy on environmental education for primary and secondary education: “Guidelines for Implementing Environmental Education in Elementary and Secondary School”. Additionally, provisions regarding education of the public in order to tackle climate change through emission reduction as well as energy and resource savings to ensure the sustainable development of China have found entry into past Five-Year-Plans. More recently, awareness and capacity building on “low carbon emission” behaviour have been inscribed into China’s National Climate Action Plan 2014 -2020. Moreover, the plan links public education and behaviour with fostering innovative thinking, solution seeking and knowledge sharing among industry, university and research to ensure future development and fast adoption of low-emission technologies.
Doufam, ze odpovedi neni, ze duvodem je to, ze jste to na zakladce za tvych casu nebrali...
A co potom takove neutralni Svycarsko?
https://www.climateresearch.ch/
Jses si jisty, ze si nepletes slovo "vyzkum" (research) se slovem "propaganda"?
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
“It is unequivocal that the increase of CO2, methane, and nitrous oxide in the atmosphere over the industrial era is the result of human activities and that human influence is the principal driver of many changes observed across the atmosphere, ocean, cryosphere, and biosphere.
“Since systematic scientific assessments began in the 1970s, the influence of human activity on the warming of the climate system has evolved from theory to established fact.”13-17
Doporucuji k prekladu alespon toto:
the influence of human activity on the warming of the climate system has evolved from theory to established fact
To je totiz duvod, proc se to vyucuje na skolach. ;-)
Diskuse marná. Spravedlnost přijde, protože pro další nové generace budeš tím hloupým gerontem a boomerem ty. Dočkáš se. Takhle funguje svět. Každá móda jednou přejde a každá ideologie bude jednou nahrazena.
Změna je nutná. Až prijde čas, budu jezdit elektromobilem. Nejdu do toho po hlavě. Nikdo nemá radost z toho, když je tlustej a doktor mu řekne, ze je pro neho životně nezbytné zhubnout. Nikdo nechce držet dietu a hýbat se. Ale jen cistokrevny debil tomu doktorovi řekne, ze to stejně ničemu nepomůže a ze jsou i jiné řešení bez námahy a utrpení
To se shodneme. Já jen nechápu, proč Ti stojí za to se navážet do lidí, s nimiž se tu na diskuzích setkáváš roky a kteří mají podobný názor jako Ty před pár lety.
Třeba dospějí k tomu samému, třeba ne...
Já si tu v pohodě rozumím jak např. se Xylem, letitým majitelem EV, tak s petrolheadem jako je např. kari.laz, tak i třeba s velkým fandou hybridů (a Toyoty) Jirkou. A s desitkami jiných.
To samozřejmě neznamená, že zde člověk nenarazí na blbce. Ale s většinou se lze bavit normálně, přes rozdílné názory. Jde jen o jedno - respekt.
Do Miga jsem se taky několikrát zle opřel ale pořád bych řekl, že je to celkem slušný diskutér a nelze mu upřít celkem slušný přehled. Což se dá jen velmi těžce říct o trollech DonVito a Hendly.
Ty jsi ode mě už dostal tolik odpovědí o technice, že by to jinému stačilo na 3 životy. Ale protože jsi hnusný troll tak je ignoruješ a meleš si svoje.
Nevím, jak i tobě vysvětit, že já nejsem žádný odpůrce EV. Kde jsi na tohle přišel je mi záhadou. Já, který tady technologii ježdění na elektřinu vždy vychvaloval jako příjemnou věc. Ty si zde vybereš marginální věc jako těžbu Lithia. To je ten rozdíl mezi námi. Já problematiku takto nezjednodušuji a zároveň nevidím ďábla v každém spalovacím motoru.
Výroba a distribuce elektrické energie. S důrazem na slovo distribuce. Výroba kulhá taky, ale distribuce ještě víc. Zatím to není v ČR tak markantní, protože EV je jako šafránu. No a o masové výrobě baterií jde nalézt taky spousta otazníků. Je to chemická, těžce neekologická výroba, která přímo vybízí nejen k drancování přírodních zdrojů, ale taky k vykořisťování chudých chudáků. Včetně relativně bohatých chudáků typu ČR, kde už parchanti mají tu drzost nabízet obětování celého letiště. Namísto aby se ta fabrika když už tak postavila na novém. O prakticky neexistující recyklaci baterií sem ti již dával odkaz z wikipedie, rač si to tam dohledat.
Prijde ti v teto diskusi , ze ten kdo urazi je Don Vito a nebo ja?
No jiste je tu spousta chytrych lidi, ale nevim kde jsou kdyz tu celkem pravidelne jsou prispevky s hodne odpornym obsahem od lidi kteri jsou i dnes tady.
Co je i7? Měl jsem za to, ze čistě elektrické SUV. Jinak elektromobily jsou těžší. Bohužel.
Aha, ty myslíš elektrickou sedmu. No zrovna u tak velkého auta mi nepřijde úplně důležité řešit hmotnost…
ve výrobě elektromobilů. Takže se není čemu divit, že tvrdí to, co tvrdí. Navíc v Japonsku je elektřina docela drahá a už vůbec ne ekologická, což taky nenavozuje právě nejlepší atmosféru pro vývoj elektromobilů. On ten bZ4X není žádná velká hitparáda, od největší automobilky světa jsem očekával trochu víc.
Kdyby šla jinou cestou, například cestou vodíku, tak bych byl všemi deseti pro. Prodeje Mirai jsou však spíše studií než komerčním úspěchem.
Drahá elektřina v Japonsku nenahrává ani jiným japonským automobilkám. Ano, sice exportují a nebo vyrábí mimo Japonsko, ale když domácí obří trh není na elektřinu vhodný, tak se idea a nadšení pro věc udržují poměrně obtížně.
Aktuálně je elektřina v Japonsku levnější než v EU, ale neberu v potaz aktuální výjimečnou situaci. Z plynu vyrobí 25 % elektřiny, což bude příští rok docela průser. Dalších 40 % tvoří ropné produkty. Uhlí pak 25 %. Výroba elektřiny v Japonsku je mimořádně neekologická. Navíc jsou závislí na dovozu jak ropy, tak plynu.
Až mi někdo z odpůrců napise takovou reakci, zatleskám mu. Bohužel, většina těch ignorantů sotva prolezla zakladkou a zmuzou se akorát na urážky… :yes:
Myslim, ze se mylis. Rohor je patrne inzenyr. Aspon se tu casto povysuje vzdelanim nad ostatni o jejichz vzdelani vi kulovy. :D
Dulezita je take doba, ve ktere byl diskuter vzdelavan.
Rohor v zemepisu na zakladce globalni oteplovani bohuzel jeste neprobiral...
Uznávám to. Někdy se neudrzim, když někdo účelově lže. Pozná se to snadno. Jakmile mu odpovis, on nemá slušnost říct, že tvrdil nepravdu a zarytě mlčí.
Oni jádro nikdy neopustili, jen museli zavřít Fukušimu. Teď tam nevládne právě nejlepší atmosféra pro stavbu nových JE. A to je přitom japonská Kashiwazaki-Kariwa největší jadernou elektrárnou na světě...
Naopak chtěli stavět dál, dokud nedošlo k havárii na Fukušimě. Začala hloubková kontrola vyhodnocení lokalit, protože takových tsunami může přijít víc a klidně horších.
Reaktory ABWR a zajímavý APWR už měly svá místa, kde budou stát. Vyhodnocení rizika zemětřesení je na dlouho. Když s tím začali, tak přišly nové požadavky - ochrana proti terorismu. Takže další práce navíc. No naneštěstí to vedlo k tomu, že NRA právem stopla výstavbu dalších reaktorů, dokud se nevyřeší veškeré nedostatky v bezpečnosti.
Výstavba teď vlastně stojí na dokončení dořešení problémů se stávajícími reaktory. Pak pojedou dál. TEPCO tento rok podalo konkrétní plány na restartování reaktorů.
Je dost krátkozraké myslet si, že Toyota má portfolio jaké má, že nemá tolik elektromobilů, jen proto, že v Japonsku mají drahou elektřinu, nebo že prohlášení Toyody je proto, že ve vývoji zaspali. Je to největší automobilka na světě prodávající automobily úspěšně globálně, takže by určitě drahá elektřina v Japonsku neovlivnila vývoj elektro. Nehledě na to, že globální strategie Toyoty se ukázala jako úspěšná. S eletromomotry a bateriemi mají bohatou zkušenost z hybridů, takže není důvod se domnívat, že nemají elektro proto, že by zaspali, ale proto, že jejich strategie je jiná a aktuálně úspěšná a nemají důvod se domnívat, že nebude úspěšná i nadále.
A nepíšu to tam snad? Japonsko je nemalý a především domácí trh. Když nemají elektromobily ustláno na růžích tam, tak je to těžký. To není jak Škodárna a pidi Česko, na kterou Škodárna sere a kdy vlastně ani není domácí, ale v rukou němců. Dokonce to není ani jak VW a Německo. Japonsko je pro Toyotu větší trh než Německo pro VW. Toyota prodá 20 % výroby v Japonsku. v USA prodávají spoustu malých vozů a takové malé drahé elektriky moc terno nejsou. Edit: Toyoťácke topky v USA - Highlander je na elektriku moc velký, Ravka = bZ4X, Corolla - moc malá na elektriku, byla by drahá. Japonci jsou dražší a malou Corrolu za 1,25 mega si nikdo nekoupí.
Japonci se obecně špatně přizpůsobují trhu. Chtějí trh takový, jaký si představují. A to se jim daří. Chtěli, aby jezdili hybridy, s kterými prorazili. Chtěli prodávat malé auta v USA, což se jim podařilo.
Kdo s Japonci někdy obchodoval, tak pochopí. Já jsem tam řidil nákup 6 linek na potravinářskou výrobu. Vyšla až 6. protože nechtěli udělat změny, které jsme požadovali. A stejně jsme i v tom posledním případě udělali částečný ústupek. Auta jsou úplně stejný kšeft. Když se jim nechce resp myslí si, že to není správně, tak se takovému řešení neradi věnují.
Dokud bude EU tlačit na sluníčkářské kraviny, tak můžeme na elektromobilitu rovnou zapomenout. Nestabilitu, které obnovitelné zdroje způsobují, je dlouhodobě neudržitelná. A to dle plánů EU má většina států nainstalováno nedostatečné množství větrníků a panelů.
A to ti diletanti, kteří nechápou fyzikální zákony, vůbec nepočítají s nedostatkem tepla, které teď produkují jaderné a uhelné elektrárny jako odpad.
Nemáme. Dokud budou mít Němci tak silný vliv tak bude evropská energetika podle německého metru. Uršula teď taky kope za domácí. Takže plyn je OK, sluníčka nejlepší a teda to jádro není tak špatné, ale jen na dožití.
Reaktory stavíme pomalu desítky let, absurdně dlouho. Takové Dukovany - první blok se rozjel po fantastických 7 letech a do dalších 3 let jely všechny 4 a to v zemi, která do té doby měla nulové zkušenosti s JE. Jsou to tlakovodní reaktory komplikovanější konstrukce než tehdejší rychle postavitelná sovětská varianta B = RBMK. Dukovany drží rekord v rychlostí výstavby JE na světě.
Teď tu špekulujeme zda jeden reaktor ano nebo ne, přitom by jsme měli řešit zda jeden nový v Dukovanech a další 2 nové v Temelíně budou stačit a nebo ne.
Začínám si říkat, zda by jsme neměli po dostavení prvního reaktoru v Polsku vytvořit burzu s přístupem států směrem od nás na východ, kde se výstavby jaderek plánují a nebo kde nemají v plánu něco zavírat.
No já bych to spíš shrnul tak, že ČR naprosto v háji protože není schopna udělat doslova NIC. Protože naše vláda 5demolice je totální neschopnost sama.
Fiala dokonce tu neschopnost posunul na kvadrát. Protože dnes si ještě jsme v pohodě schopni vyrobit lacinou a dostupnou energii. Jenže naše vláda není schopna zajistit aby byla tato laciný energie dostupná pro ČR což je vrchol diletantství.
Nicméně do budoucna je to ještě horší, protože nemáme žádnou vizi ani koncepci ničeho. Všichni vědí zd dostavba 1 bloku jádra naprosto nic neřeší a už teď je pozdě. Všichni vidí jak nám ujíždí vlak s OZE. Nejsme schopni tady vybudovat naprosto nic... :no::no::no: A s touhle vládou to platí násobně.
Fiala nemá žádné možnosti jak zařídit levnou energii. Elektřina se obchoduje na burze,
ČEZ již nyní prodává většinu produkce obchodníkům na tuzemském trhu, anonymně na burzu směřuje malá část. Zákaz exportu by znamenal zásadní porušení legislativy o pravidlech trhu s elektřinou v EU. Teoreticky je to možné, ale lze si těžko představit, že by naši sousedé tolerovali, že si takto pro sebe vytvoříme ostrov naší levnější elektřiny, a přitom budeme nadále žádat veškeré výhody plynoucí z volného pohybu zboží v rámci EU. S tím se pojí solidární dávky plynu.
Často zmiňovaný příklad Francie, kde většinově státní Électricité de France prodává předem domluvenou část produkce konkurenčním dodavatelům za nižší ceny, je dotací určenou pouze pro francouzské domácnosti. Co se stalo? Dotační systém cen pro obyvatelstvo přivedl EdF do situace nejzadluženější energetické firmy v EU.
Tahle vláda nemá obecně s elektřinou společného nic. Řeší úplně jiné problémy než stavbu reaktorů. Nemluvě pak o tom, že to byly vlády dřívější, které stoply dostavbu Temelína a předchozí vlády, které v období blahobytu a ***dělání místo naplánování vize leda přemýšleli nad vlastníma kapsami.
Ve stávající situaci je vláda v pasti. Nemá peníze a nemá je kde získat. Po Andrejkovi a jeho partě zůstalo rozbité prasátko. Nemá čím zaplatit lepší zastropování cen. Oni by to jistě velice rádi udělali, aby si zařídili další období u koryta.
A samozřejmě další praštěné nápady s levnou českou elektřinou tady zasadil Tykač a jeho Se.ven. Nabídl pár TWh z předválečnou cenu elektřiny. Kvůli mizerným 3 TWh už chtěl státní firmu a elektřinu nabídne o 20 % levněji. A TO SE OPLATÍ :-D Ale neznalý volič v tom vidí univerzální řešení a Tykačův altruismus.
Jo, tuhle obehranou písničku známe. Jenže zcela pomíjí to nejpodstatnější - Fiala je POLITIK s koaliční většinou v poslanecké sněmovně a stojí v čele VLÁDY, která má VÝKONNOU moc. Takže všechno je jen o politickém rozhodnutí a umění jednat.
Koneckonců evropská legislativa a výklad evropského práva cenovou regulaci umožňuje, potvrdila to EK. Jde jen o to udělat do dobře a ne blbě. To je celé. A české právo nástroje taky zná.
Jako třeba Maďaři, co :D:D:D
Ať se ti to líbí nebo ne, tak i naše předsednictví v EU bylo hodnoceno naprosto skvěle a ČR sklidila mnohonpoklon za to, co vše zvládli.
Je trošku škoda, že to neumí u nás prodat. Holt tady letí propaganda ve stylu Dlužněny Pávové alias Alenky a jejich 1000 fotek za statni peníze, ale skutečnost, jak se věci mají a co skutečné vláda dělá, nikdo hledat nechce.
To, že předsednictví EU tedy spolku eurobolševických egoistických zemi co si každá jede vlastní politické zájmy, je hodnoceno kladně, něco má znamenat?!?
Ano, parta hujerů co se na ničem neshodla a nebyla schopna rozhodně táhnout za jeden provaz se teď opět placá po ramenou jak je to baječné...
Ano, tohle Fiala fakt zvládl :D
V principu jde jen o to zastropit cenu elektrické energie na straně výroby PO POLITICKÉ DOHODĚ se všemi akcionáři v takové výši, aby byla stále výhodná a akceptovatelná pro akcionáře ale nebyla likvidační pro průmysl.
A k této politické dohodě dospět na základě politického návrhu takového zdanění a úprav legislativy, aby to pro akcionáře bylo výhodné na tuto dohodu kývnout.
A jestli tu někdo chce rozvíjet teorie, že stát co umožní vyšší ziskovost z výroby elektřiny než před válkou, někomu způsobuje škodu, tak ať se probere ze svého poblouznění a spadne z jahody na zem.. :-!
Se všemi akcionáři? Tak to bych rád věděl, jak to se všemi akcionáři půjde dohodnout, když jich jsou mraky a někteří prakticky anonymní :-D Já mám taky akci ČEZu taky.
Politická dohoda je jaká? Akcionáři pošlou vládu do háje tím to skončí. Stát by musel ČEZ zestátnit. Tím by se nadobro odepsal, protože investovat v zemi, kde kvůli hlouposti vlád dojde k tomu, že musí být společnost zestátněna, je absurdní.
No a co jako probůh? Ona neexistuje valná hromada???
Neposlal by do háje nikdo. Ani ty bys nikoho neposlal do háje protože víš že jde o tvoje peníze. O zestátnění jsem nenapsal ani slovo, protože není v danou chvíli třeba.
O moje peníze jde a stávající stav akcionářům vyhovuje. Vláda nemá nic, co by mohla nabídnout. Proto taky žádné jednání nevyvolává. Mohla by, aby vypadalo, jako že koná "makáme", ale nic by z toho nevzešlo.
Já bych už konečně rád slyšel, co teda může Fiala s ČEZem dohodnout. Protože jednat se bude pokud nám nabídne něco, na čem vyděláme.
Ano a vyděláte třeba na tom že vláda nepřijde se zdaněním, regulací, poplatky, nařízeními, omezeními, se kterými by z těch zisků udělala trhací kalendář. Za podmínky že akcionáři přistoupí na rozumnou cenovou regulaci.
Jinak řečeno - vláda sotva může přijít s tím že akcionáři vydělají víc. Ale velmi lehce může přijít s tím že akcionáři vydělají výrazně míň. Jenže to by musel Fiala hájit zájmy občanů téhle země.
Prvotní fázi pro tzv. early adopteres má EV mobilita dávno za sebou. Technologie je to vesměs zvladnutá a dávno je v rovině kdy už se zde odehrává v podstatě normální pokrok.
Koneckonců Tesla 2023 a Tesla 2013 samozřejmě rozdílná je, ale není to žádný brutální rozdíl světelných let.
Nejprodávanějšími vozy Evropy byly a jsou malé vozy a nižší střední třída. Přesto zde EV mobilita totálně selhává. Buď rovnou nemá co nabidnout (e-Golf, Citigo iV, e-Up...) nebo je totálně nekonkurenceschopná (208e, eCorsa...). Místo toho Evropa dotuje bohaté, aby si z rozmařilosti mohli dovolit trendy technologické výstřelky v podobě Tesly, eTronů a dalších...
A přesto tu jsou stále bezmozci, co jsou schopni tady neustále plácat prázdné hesla o elektromobilitě jako o cestě k zelené planetě...
Kdyz pominu tvou slovni agresivitu, tak te jen zdvorile a vecne doplnim, ze v nejprodavanejsi tride existuje id.3, Leaf, Born, EQA, Megane e-tech, MX-30 atd.
V malych vozech mas Spring, Zoe, Fiat 500, Mini, Hondu e atd.
Takze v tom, ze nekdo nema co nabidnout se skutecne pletes. 8-s
Vim ze se opakuji, ale to ze neco neznam, neznamena, ze to neexistuje. ;-)
PS Elektromobilita je jen stripkem v mozaice green dealu.
id.3 je předražená low-cost plečka, Born to samé. EQA - technicky průměrné a pro velké množství zákazníků nevyhovující EV, ale ano, pro někoho to může být smysluplné a ti ať si to kupují. Megane e-Tech - možná konečně EV, které se zaměřilo na úspornost pohonu, ale cena/výkon o ničem. MX-30 vůbec nechápu, kdo kupuje. Spring je jebka, která si nezaslouží zmínku, F500 bez dotací nesmysl, Zoe končí a stojí víc než Mégane elektrický. Honda e je dobrá tak na to. aby si v tom povozil zádel novinář kolem officu, a napsal, kolik lidí se za tím otočilo. Každý není praštěný jako ty, aby elektromobilitě podřídil svůj život.