Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

O čistě elektrické budoucnosti prý pochybuje tichá většina průmyslu, uvedl šéf Toyoty

Ondřej Mára
Diskuze (224)

Akio Toyoda zastává dlouhodobě jasný názor, podle kterého by automobilky neměly sázet pouze na elektromobily. A zřejmě není jediným.

Většina automobilek se dnes soustředí především na vývoj nových bateriových elektrických automobilů, Toyota je však výjimkou. Její šéf Akio Toyoda dlouhodobě zastává názor, že by automobilky měly nabízet širší portfolio pohonných jednotek, ze kterých si vybere více zákazníků.

Vedle vývoje elektromobilů tak Toyota pracuje na dalším vývoji spalovacích motorů, hybridů, plug-in hybridů a ve velkém rozvíjí i vodíkový pohon. Od technologie palivových článků, vytvářejících energii pro baterie, až po motory spalující vodík.

Video se připravuje ...

Akio Toyoda by přitom nemusel být jediným, kdo nedůvěřuje sázce na čistě elektrickou budoucnost automobilového průmyslu. Podle kolegů z Carscoops to měl zmínit v rozhovoru s novináři v Thajsku.

Lidé zapojení do automobilového průmyslu jsou zejména mlčící většinou,“ uvedl Toyoda. „Tato mlčící většina si klade otázku, zda jsou elektromobily opravdu v pořádku jako jediná možnost. Ale myslí si, že je to trend, takže se nemohou ozvat nahlas… Správná odpověď je stále nejasná, neměli bychom se omezovat jen na jednu možnost.

Toyoda měl přitom v rozhovoru připomenout, že před dvěma lety byl zřejmě jediným, kdo vystupoval s podobnými prohlášeními. Za poslední dobu se však situace začala měnit, a dokonce už i úřady a různá média se staví vstřícněji k dalším alternativám k elektromobilům.

Během tiskové konference v Thajsku, kde Toyoda představil koncept čistě elektrického pick-upu Hilux, navíc šéf Toyoty připomněl, že hlavním cílem je uhlíková neutralita. A k té by měly vést i jiné cesty, než jen sázka na elektromobilitu.

Video se připravuje ...

Abychom dosáhli uhlíkové neutrality, musíme si uvědomit, že skutečným nepřítelem je uhlík, nikoliv konkrétní pohon,“ citují Toyodu zahraniční kolegové. „A upřímně řečeno, bateriové elektromobily nejsou jediným způsobem, jak dosáhnout světových cílů uhlíkové neutrality. V Toyotě věříme, že pro naše zákazníky vytvoříme kompletní portfolio možností, jak snížit emise oxidu uhličitého – od hybridních elektromobilů přes plug-in elektromobily, bateriové elektromobily až po vozidla s palivovými články.

Ondřej Mára
Diskuze (224)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
30. 12. 2022 15:01
Re: A jak je tomu v Evropě
Souhlasím. To mu taky nikdo nevyčítá.
30. 12. 2022 13:58
Re: Toyota zaostává
Uznávám to. Někdy se neudrzim, když někdo účelově lže. Pozná se to snadno. Jakmile mu odpovis, on nemá slušnost říct, že tvrdil nepravdu a zarytě mlčí.
30. 12. 2022 12:46
Re: Toyota zaostává
Koho sproste urazim? :-)
30. 12. 2022 11:50
Re: EV ve jménu ekologie?
:-) :yes: :yes: :yes: Velmi trefné hodnocení! Ani jedna ze zmiňovaných elektropleček není pro normálního zákazníka akceptovatelná! :-)
30. 12. 2022 11:47
Re: Vodíkové autobusy
Fakt král demagogie! :-[] :-[] :-[] :no: