Testy
Modrý blesk
8
Uniká mi racionální smysl, proč takové auto je vůbec vyrobené, skoro se chce napsat, že je to šrot v okamžiku kdy auto sjede z výrobní linky, Zbývá otázka kolik let a kolik km to bude schopno jezdit a najezdit? Výroba aut s takovými parametry je snad horší než byla kdysi produkce Škod 1203!!! :yes: :yes: :yes: EU
Přejít do diskuze
Letos byl v ČR zaregistrován přesně 1 kus Opel Combo-e Van. Ten, co vidíme na fotkách. Jde tedy o test s puncem jedinečnosti.
Dojezd pod 150km, délka nabíjení... Tohle je noční můra každého logistika ve spediční firmě.
Ale jasně, zdejší moudří odborníci mi určitě vysvětlí, jak moc jsem mimo. Jen se pořádně připravte, tomuhle oboru trošičku rozumím.
Ale uznávám - uvědomělý řemeslník-intelektuál s denním nájezdem do 150km a soláry na střeše svého domu (firmy) a vybavený wallboxem - pro toho to bude paráda. Jen bacha - tu investici přes mega za auto + tu do těch solárů mu budete muset pomoci umořit, až k vám přisviští řešit kapající kohoutek.
Ale jasně, zdejší moudří odborníci mi určitě vysvětlí, jak moc jsem mimo. Jen se pořádně připravte, tomuhle oboru trošičku rozumím.
Ale uznávám - uvědomělý řemeslník-intelektuál s denním nájezdem do 150km a soláry na střeše svého domu (firmy) a vybavený wallboxem - pro toho to bude paráda. Jen bacha - tu investici přes mega za auto + tu do těch solárů mu budete muset pomoci umořit, až k vám přisviští řešit kapající kohoutek.
Nejprodávanějším EV v ČR je prý Škoda Enyaq. Nevím jestli je to pravda, protože máme pouze statistiky registrací SDA (Svaz dovozců aut). Za říjen 2022 bylo registrováno 62 kusů Enyaqu, z toho 13 Škoda Auto, za listopad 107 kusů, z toho 42 kusů Škoda Auto. Rekordní "prodej" byl v červnu 2022 364 kusů Enyaqu registrováno, z toho 212 Škoda Auto.
Edit: Dodatek (můj starší příspěvek k diskuzi) : "Ve statistice vyvezených (a zrušených) za listopad 2022 je 47 kusů vozů Enyaq registrovaných maximálně šest měsíců. Z toho je 38 typu RS, osm typ 80 a jeden 80X. Jako obvykle v ree😜ortech vede Cupra Formentor s 66 kusy. Zdroj: Ministerstvo dopravy, Centrální registr vozidel, Měsíční statistiky 2022.
Edit 2: Prodeje a registrace v dalších měsících - září 44 z toho 8 Škoda Auto, srpen celkem 89 kusů z toho 46 Enayqů registrováno Škoda Auto MB, červenec 156 celkem z toho 69 Škoda Auto.
Edit: Dodatek (můj starší příspěvek k diskuzi) : "Ve statistice vyvezených (a zrušených) za listopad 2022 je 47 kusů vozů Enyaq registrovaných maximálně šest měsíců. Z toho je 38 typu RS, osm typ 80 a jeden 80X. Jako obvykle v ree😜ortech vede Cupra Formentor s 66 kusy. Zdroj: Ministerstvo dopravy, Centrální registr vozidel, Měsíční statistiky 2022.
Edit 2: Prodeje a registrace v dalších měsících - září 44 z toho 8 Škoda Auto, srpen celkem 89 kusů z toho 46 Enayqů registrováno Škoda Auto MB, červenec 156 celkem z toho 69 Škoda Auto.
Ojetá elektroauta jsou naštěstí poměrně cenově přijatelná = hodně jim padá cena (z nesmyslné prodejní ceny). Koukám občas na Smarty, já kupoval za 10 tisíc a teď jsou podobná auta okolo 12, takže tvůj pocit je správný. Za dobře se teď kupují koně a bicí. Doufám že v tomto roce se budou dobře dát koupit i nějaké ruiny, mám chuť si hrát na kutilochalupáře 😁
Jo, v kombinaci se solárama to bude super. Přes den to nabije a celou noc pak může jezdit k zákazníkům
To máš pravdu, stále více se setkávám s jedinci, kteří by se nechali radši operovat vlastencem se zdravým selským rozumem, namísto studovaného debila s doktorátem z medicíny 😊
Tak hlavně když to úložiště této velikosti stojí mega a za 10 let ho můžeš vyhodit. Takže to máme mega za auto, mega za úložiště, půl mega za soláry a na 10 let vystaráno.
Mig: Jak velké domácí úložiště je potřeba pro zajištění chodu baráku + nabíjení 50 kWh baterky v autě?
Těhle povozů v našich krajích asi moc nejezdí. Koukal jsem na autoscout a je tam nejlevnější (jeden) za 15 tisíc a docela dost dalších za 18 tisíc.
😁 😁 😁
Aj to len v lete :-!
Ten príplatok 400 tis Kč voči 1.2 Turbo a investíciu do solárov musí nejak umoriť. A v noci sú príplatky, či?
Aj to len v lete :-!
Ten príplatok 400 tis Kč voči 1.2 Turbo a investíciu do solárov musí nejak umoriť. A v noci sú príplatky, či?
Keď som videl ten nadpis, tak som si povedal, že konečne rozumný segment pre remeselníkov, mestské rozvozy apod. Ani ten dojazd by nevadil.
Ale tie ceny EV to úplne zabíjajú.
Nepáru sa ani v Opli s tými cenami, kde sa hrabe inflácia 10-20%.
Dal som do Google Opel Combo ceník, a vyhodilo mi akčný ceník 479 990 Kč pre 1.2 benzín a 519 990 Kč pre 1.5 CDTi nafta.
Top verzia Elegance Plus za 659 990 Kč (130 k, automat).
A zrazu kuk baterka a cena plus 75%? Jasná voľba :-!
https😐/www.opel-akce.cz/…k-combo-life.pdf
Ale tie ceny EV to úplne zabíjajú.
Nepáru sa ani v Opli s tými cenami, kde sa hrabe inflácia 10-20%.
Dal som do Google Opel Combo ceník, a vyhodilo mi akčný ceník 479 990 Kč pre 1.2 benzín a 519 990 Kč pre 1.5 CDTi nafta.
Top verzia Elegance Plus za 659 990 Kč (130 k, automat).
A zrazu kuk baterka a cena plus 75%? Jasná voľba :-!
https😐/www.opel-akce.cz/…k-combo-life.pdf
Ty finance jsou ovšem velmi důležité. Baterie s kapacitou potřebnou pro noční nabíjení 50 kWh elektromobilu by stála odhadem jeden milión Kč. Takové domácí úložiště má málokdo, proto mi tvůj návrh řešení problému přišel poněkud chatrný. Kapišto?
Nejde ovšem jen o náklady, ale i o pružnou použitelnost, okamžitě přizpůsobitelnou jakékoliv aktuální situaci. Takže samozřejmě jedině spalovací motor! 😄 😄 :yes:
Takže chápem správne, že ten uvedomelý remeselník čo málo jazdí si nemá kúpiť skladovku Opel Combo 1.2 benzín za 548 570 Kč, ale uvedomelo počkať rok/dva na Combo-e za viac ako dvojnásobok?
A za ten čas sa naučí chodiť na zákazky na rikši a to ešte len bude ekológia.
https😐/www.opel-ihned.cz/index.xhtml
PS: jasné, že by som si bez najmenšieho zaváhania vybral i4 radšej ako TM3. Na mobile.de je ich 190, na CZSK serveroch je tiež výber. Ale nemá to veľa spoločného s Combo-e, či?
A za ten čas sa naučí chodiť na zákazky na rikši a to ešte len bude ekológia.
https😐/www.opel-ihned.cz/index.xhtml
PS: jasné, že by som si bez najmenšieho zaváhania vybral i4 radšej ako TM3. Na mobile.de je ich 190, na CZSK serveroch je tiež výber. Ale nemá to veľa spoločného s Combo-e, či?
Takže kolik? Když započítáme nabíjecí ztráty, bude stačit v létě třeba 60 - 70 kWh? Nebo raději víc?
no když přidá k ceně auta minimálně 0,5 mil Kč ... jo ekologická uvědomělost stojí dost peněz
ale když to zákazníkům správně vysvětlí, jistě si nechají naúčtovat vyšší "progresivní" eko-sazbu .-)
ale když to zákazníkům správně vysvětlí, jistě si nechají naúčtovat vyšší "progresivní" eko-sazbu .-)
Buď rád, že se můžeš obracet na místní a oni ochotně přijíždějí. V některých krajích bývá problém vůbec někoho sehnat. Frajírci až na půdu, kšefty na roky dopředu a mnohem lepší. Osobně jsem rád, že si umím 99 procent takových závad či rekonstrukcí pořešit sám. Někoho shánět to chce obrovskou psychickou odolnost.
https😐/www.autoforum.cz/…aut-tohoto-typu/
https😐/www.autoforum.cz/…-jen-pro-bohate/
https😐/www.autoforum.cz/…ma-jim-ale-neda/
https😐/www.autoforum.cz/…z-nabidky-uplne/
https😐/www.autoforum.cz/…muze-byt-i-hure/
https😐/www.autoforum.cz/…i-na-celem-trhu/
...a to nejlepší na konec😒br />https://www.autoforum.cz/…a-elektromobily/
https😐/www.autoforum.cz/…-jen-pro-bohate/
https😐/www.autoforum.cz/…ma-jim-ale-neda/
https😐/www.autoforum.cz/…z-nabidky-uplne/
https😐/www.autoforum.cz/…muze-byt-i-hure/
https😐/www.autoforum.cz/…i-na-celem-trhu/
...a to nejlepší na konec😒br />https://www.autoforum.cz/…a-elektromobily/
Zase tvoje obmedzene videnie sveta, vsetko vies, migove normy kolko a kedy treba jazdit, kedy chodit domov z prace.... vyborne sa bavim
Ale prd, budoucnost bude doufám rozmanitá a budeme si moci koupit to, co nám bude vyhovovat 😉 Jinak ale souhlasím s tím, že právě pro rozvážkové firmy po městě (napť Rohlík), je elektrika ideální druh pohonu…
Koukej psal jsi že dnes už bez domácího úložiště ani ránu. To je sice pravda, ale abys mohl takto pravidelně každou noc nabíjet EV proudem vyrobeným FV přes den, musel bys to úložiště extra dimenzovat a to by tě přišlo o milión dráž. . Což mi smysl nedává žádný.
Argument s horským hotelem tady moc neplatí, tam se dá klidně nabíjet přes den, páč ty auta tam stojí třeba týden. Na tohle žádné extra úložiště nepotřebuješ.
Argument s horským hotelem tady moc neplatí, tam se dá klidně nabíjet přes den, páč ty auta tam stojí třeba týden. Na tohle žádné extra úložiště nepotřebuješ.
Tiež to vidím ako Lubo, vodu kážeš a víno piješ. Nepoviem keby si jazdil s BEV tak potom sa čuduješ 530d vs TM3 ale takto??
Fajn, ale co s tím tady? Téma téhle diskuze je noční (nebo podle tebe večerní) nabíjení elektrické dodávky, která během dne jezdí za zákazníky.
Mig: ty solární zastřešení parkovacích míst s téměř vodorovnými panely mají být tvůj recept na nabíjení ve večerních hodinách? 😁
Doufám že to nemyslíš vážně
Doufám že to nemyslíš vážně
Ako myslíš. Ak je v ponuke 1.2 benzín za 500 tis. Kč a BEV za 1 mil. Kč so všetkými nevýhodami, tak je to na zamyslenie, či?
Oslavuješ tu BEV, posudzuješ ostatných čo v nich nejazdia a sám v nich nejazdíš.
Nemáme si viac čo povedať :-!
Oslavuješ tu BEV, posudzuješ ostatných čo v nich nejazdia a sám v nich nejazdíš.
Nemáme si viac čo povedať :-!
Však ja ti to aj všetkým vlastníkom BEV prajem, kupujte 😊
Podľa Tvojich príspevkov by som čakal, že máš BEV už aspoň niekoľko rokov.
Podľa Tvojich príspevkov by som čakal, že máš BEV už aspoň niekoľko rokov.
Není potřeba. Na potvrzení, že přímé nabíjení elektromobilu pozdě odpoledne nebo večer je velmi problematické to stačí.
Prozradím ti malé tajemství - fotovoltaické panely vyrábějí proud jen v případě, že na jejich povrch dopadají sluneční paparsky. To znamená že paprsky přicházející třeba zezadu nevyrobí vůbec nic.
Z toho vyplývá, že panely natočené směrem k jihu jsou v poledne osvícené maximálně a vyrábějí hodně, ale v před šestou ráno anebo po 18 hod. večer slunečního času jsou osvícené velice málo a nevyrábějí skoro nic, protože sluneční paprsky jsou téměř rovnoběžné s jejich povrchem. V létě je slunce vysoko tak panely v tu dobu ještě trochu osvítí, v zímě je nízko a neosvítí je vůbec.
Panely je z hlediska účinnosti nejlepší montovat k jihu. Získá se tak během dne nejvíce energie, ale z výše popsaných důvodů je výroba ráno a večer mizerná.
Někdo má ale třeba střechu natočenou jinak, a rozdělí panely například tak že část směřuje na jihvýchod a druhá část na jihozápad. Pak výroba v létě začně mnohem dříve a skončí později, ale celkově se asi vyrobí trochu míň. Nebo jsou možné jiné kombinace podle konkrétní střechy, třeba část k jihu a část na západ. Pak výroba začne v šest ovšem bude trvat i po 18 hod. což je asi případ kterým tak usilovně argumentuješ. Za celý den se ale vyrobí oproti jižním panelům výrazně míň.
Je blbé když se někdo v něčem vůbec nevyzná, ale místo aby se normálně zeptal co neví, raději hraje vševědoucího hrdinu. Kdyby se ti zdálo, že tímhle narážím na tebe, tak ses trefil.
Přehled týdne od 20.6. - 27.6.22 najdeš tady😒br />https😐/img33.rajce.idnes.cz/…oba220620-27.jpg?…
Až si to prostuduješ, budu rád, když mi to obvinění že "například nemáš každý večer v 18 hodin utrum a žes prostě vybral to, co ti pasuje do krámu.". vysvětlíš podrobněji..
Z toho vyplývá, že panely natočené směrem k jihu jsou v poledne osvícené maximálně a vyrábějí hodně, ale v před šestou ráno anebo po 18 hod. večer slunečního času jsou osvícené velice málo a nevyrábějí skoro nic, protože sluneční paprsky jsou téměř rovnoběžné s jejich povrchem. V létě je slunce vysoko tak panely v tu dobu ještě trochu osvítí, v zímě je nízko a neosvítí je vůbec.
Panely je z hlediska účinnosti nejlepší montovat k jihu. Získá se tak během dne nejvíce energie, ale z výše popsaných důvodů je výroba ráno a večer mizerná.
Někdo má ale třeba střechu natočenou jinak, a rozdělí panely například tak že část směřuje na jihvýchod a druhá část na jihozápad. Pak výroba v létě začně mnohem dříve a skončí později, ale celkově se asi vyrobí trochu míň. Nebo jsou možné jiné kombinace podle konkrétní střechy, třeba část k jihu a část na západ. Pak výroba začne v šest ovšem bude trvat i po 18 hod. což je asi případ kterým tak usilovně argumentuješ. Za celý den se ale vyrobí oproti jižním panelům výrazně míň.
Je blbé když se někdo v něčem vůbec nevyzná, ale místo aby se normálně zeptal co neví, raději hraje vševědoucího hrdinu. Kdyby se ti zdálo, že tímhle narážím na tebe, tak ses trefil.
Přehled týdne od 20.6. - 27.6.22 najdeš tady😒br />https😐/img33.rajce.idnes.cz/…oba220620-27.jpg?…
Až si to prostuduješ, budu rád, když mi to obvinění že "například nemáš každý večer v 18 hodin utrum a žes prostě vybral to, co ti pasuje do krámu.". vysvětlíš podrobněji..
Dovedl bys odhadnout pod jakým úhlem svítí slunce na jižně orientované panely třeba v 19 hod večer letního času?
To každopádne. Síce s obmedzeniami, ale 2x drahšie 😊
Ale možno keby tam dali najväčší tablet na svete na prístrojovú dosku, to už by bola iná pesnička, stáli by pred Oplom dlhé rady ako pred ostatnými EV predajcami, … 😁
Ale možno keby tam dali najväčší tablet na svete na prístrojovú dosku, to už by bola iná pesnička, stáli by pred Oplom dlhé rady ako pred ostatnými EV predajcami, … 😁
No myslím že jsem to napsal dost jasně. Panely se orientují prioritně na jih kvůli efektivitě. Až pokud to nejde - například z důvodu nevhodné střechy - tak se vymýšlejí i jiné směry. Ano, bonusem je prodloužení výroby v průběhu dne, ale za cenu horší celkové výroby.
Já jsem taky mohl při budování FV využít východní a západní střechu a měl bych dobu nabíjení taky delší, ale projektanti mě jednoznačně od toho odrazovali. A musím jim dát za pravdu, ty jižní panely skutečně vyrábějí hodně.
Já jsem taky mohl při budování FV využít východní a západní střechu a měl bych dobu nabíjení taky delší, ale projektanti mě jednoznačně od toho odrazovali. A musím jim dát za pravdu, ty jižní panely skutečně vyrábějí hodně.
Anomálie spočívá v odlišném směru panelů. Pokud máš část na jih a část na západ, prodlouží se doba produkce, ale za cenu celkově nižší efektivity. Čemu na tom nerozumíš?
A nejlepší podmínky jsem vybral schválně. Nebo myslíš že při horších podmínkách to bude nabíjet líp?
A nejlepší podmínky jsem vybral schválně. Nebo myslíš že při horších podmínkách to bude nabíjet líp?
DPD pouziva elektricky cinsky Maxus a co jsem se bavil s kuryrem, tak je to technicky strasny kram.
Tak keď si uvedomuješ nutnosť, tak začni od seba 😉 .
Rád sa poučím z Tvojich reálnych skúseností (stačí s BEV :-! )
Rád sa poučím z Tvojich reálnych skúseností (stačí s BEV :-! )
Kdo by taky takovou plečku, která nikam nedojede a stojí přes milion, chtěl? Nikdo na to není zvědavý,aby musel každých 150-200km nabíjet 😉
Za prvé jak jsi došel k těm 50% maxima, když maximum téhle elektrárny v grafu není, resp. je tento den ořezané mrakama na výrazně nižší hodnotu? To chceš fakt argumentovat zrovna touhle křivkou??
A napadlo tě, že graf může patřit elektrárně s panely natočenými víc na západ, zatímco moje jsou na jih? Západní panely pochopitelně trochu prodlouží výrobu večer, ovšem na úkor celkové efektivity
A napadlo tě, že graf může patřit elektrárně s panely natočenými víc na západ, zatímco moje jsou na jih? Západní panely pochopitelně trochu prodlouží výrobu večer, ovšem na úkor celkové efektivity
Dobře, zkusme to seriózně. Dodávka ujede denně třeba 100 km. Na to potřebuje cca 21 kWh. Jak bys to zajistil ty?
Edit, porouchané to nemám, elektrárna mi překračuje typické hodnoty pro danou velikost
Edit, porouchané to nemám, elektrárna mi překračuje typické hodnoty pro danou velikost
Naftu mam v dodávkach aj osobáku. A do pikapu som mal kúpiť asi naftu teraz to už je ale jedno.
Elektrárna která má "za bouřky" takovou pěknou výrobu a celkově poskytuje nadprůměrný výkon je podle tebe totálně k ničemu? 😄 haha
Datum souhlasí takže u nás ten daň nejspíše žádná bouřka nebyla
A zkus se ještě jedou zamyslet proč jsem se tě ptal na směr osvitu jižních panelů v 19 hod vecer
Datum souhlasí takže u nás ten daň nejspíše žádná bouřka nebyla
A zkus se ještě jedou zamyslet proč jsem se tě ptal na směr osvitu jižních panelů v 19 hod vecer
Schválně jsem se podíval na typickou produkci mé FV v nejideálnějších podmínkách kolem letního slunovratu a v době od 17 hod.do tmy výroba činila už jen cca 3% denní produkce, tedy kolem 2 kWh . Fakt bych rád věděl jak s tímhle nabít EV na plný dojezd.
Samozřejmě má. Není jiný způsob, jak elektřinu vyrobenou přes den používat v noci. Jak velké úložiště si kdo dá je samozřejmě závislé na financích. Někdo chce to co vydělá prodávat, jiný si pro to najde jiné využití.
To tě porad žere ten trvaly pohon všech kol? Tak si to tak neber 😉
To tě porad žere ten trvaly pohon všech kol? Tak si to tak neber 😉
A já si našel realne skladovky a jsou od 600-800 za diesel.
https😐/www.tipcars.com/…kove/opel-comb👋
https😐/www.tipcars.com/…kove/opel-comb👋
Když si hledas instalatera, volas si obvykle někoho z města vzdáleného sto km? Ja se většinou omezim na ty místní 😉
Za prve dotace, za druhé nemožnost vjezdu do centra měst, za třetí rozvoz s těmi km vystačí, řemeslník taky. Minus dotace minus DPH a cena je úplně jinde…
V tom případě by bylo asi dobré napsat místo toho
"Po páté hodině toho už moc nenabiješ"
například
"U mě toho po páté hodině už moc nenabiješ". :yes:
"Po páté hodině toho už moc nenabiješ"
například
"U mě toho po páté hodině už moc nenabiješ". :yes:
a kde bydlíš jestli se můžu zeptat?
protože podle počasí z toho dne byly na většině území bouřky
https😐/www.e-pocasi.cz/…/2022/22-cervna/
a odhaduju, že to tak bylo i u vás na večer. nebo máš prostě FVE skutečně totálně k ničemu a měl sis to udělat u jiné firmy😊 protože v našich podmínkách v létě nezapadá slunce v 18 hodin
protože podle počasí z toho dne byly na většině území bouřky
https😐/www.e-pocasi.cz/…/2022/22-cervna/
a odhaduju, že to tak bylo i u vás na večer. nebo máš prostě FVE skutečně totálně k ničemu a měl sis to udělat u jiné firmy😊 protože v našich podmínkách v létě nezapadá slunce v 18 hodin
Dovedl bys mi ty ukázat ty hodnoty z toho dne, kdy ti dávaly solární panely od 17 do setmění 3 procenta celkové produkce za den? Tím bych asi začal. Nebo sis to vycucal z prstu?
ano, dávám za pravdu Othellovi, pro plný dojezd elektromobilu bys musel mít velké a drahé úložiště - a následně bys musel jezdit víc, než normálně potřebuješ, pokud tedy nejsi taxikář, abys to zase vyjezdil.
maxima z toho dne. můžeš to okecávat jak chceš, tvrdit, že z celkové denní produkce ti soláry po 17. hodině udělají tři procenta je bullshit. nebo přímo účelově vytvořený argument pro diskusi...
až se situace normalizuje, až ten elektromobil dobíjený normálně ze sítě bude jezdit cca za třetinu nákladů spalovacího motoru, bude situace trošku odlišná.
Tak z grafu snad vidíš, že v pět hodin odpo jsou hodnoty na padesáti procent z maxima a tudíž je tvůj argument, že od 17 hodin do tmy jsi udělal tři procenta totální pitchovina 😉
a sto km denně rozhodně řemeslník nenajezdí, to už jsme tu probírali, že normální člověk si hledá řemeslníka ze své lokality 😉
ale tvůj přístup k problematice je mi blízký, taky jsem si koupil neomezená data kvůli tomu, že jsem jeden měsíc nevystačil, po roce mi operátor říká, že taková situace už nikdy nenastala.
a sto km denně rozhodně řemeslník nenajezdí, to už jsme tu probírali, že normální člověk si hledá řemeslníka ze své lokality 😉
ale tvůj přístup k problematice je mi blízký, taky jsem si koupil neomezená data kvůli tomu, že jsem jeden měsíc nevystačil, po roce mi operátor říká, že taková situace už nikdy nenastala.
a ty máš za to, že taková dodávka potřebuje každý den plný dojezd? nebo si budeš úložiště dimenzovat na situaci jednou za měsíc?
edit - asi to máš porouchaný nebo co Máchale
https😐/www.s-power.cz/…vykon-v-lete.png
edit - asi to máš porouchaný nebo co Máchale
https😐/www.s-power.cz/…vykon-v-lete.png
takže v létě je v osm hodin večer 30 stupňů a slunce zapadá v deset ale od pěti už soláry neprodukují nic. co teď v zimě? to už bude v červených číslech, ne? proč bych měl tu dodávku nabíjet každý den na plný dojezd, když tolik nikdo s takovým autem nejezdí? kyklop tu píše, že vystačí s 50-60 km na den...
Dobře, tvoje fotovoltaika skutečně nevyrábí po 18té hodině večer elektřinu a nedobiješ si elektromobil ani kdybys chtěl.
Ale doložil jsem tady minimálně tři příklady, které to tak nemají 😉 Je jich potřeba ještě víc?
Ale doložil jsem tady minimálně tři příklady, které to tak nemají 😉 Je jich potřeba ještě víc?
tady je pár grafů
https😐/www.s-power.cz/…kou-elektrarnou/
můžeš si je projít, nikdo v létě nekončí s 18tou hodinou...
https😐/www.s-power.cz/…kou-elektrarnou/
můžeš si je projít, nikdo v létě nekončí s 18tou hodinou...
Takže ten můj graf ukazuje fotovoltaiku amatérsky zpackanou a ta tvoje, která po šesté hodině večerní už nevyrobí nic /hahaha/, ta je optimalizovaná pro maximální výkon? Co mi ale nejde do hlavy, že ačkoliv je máte nasměrovaný každý jinak (podle tebe) ráno začnou produkovat obě soustavy ve stejnou hodinu. Není to zvláštní?
Dej mi sem celý týden, když to tak sleduješ, určitě to nebude problém. Vsadím se, že od 20.6.-27.6. například nemáš každý večer v 18 hodin utrum a žes prostě vybral to, co ti pasuje do krámu.
Dej mi sem celý týden, když to tak sleduješ, určitě to nebude problém. Vsadím se, že od 20.6.-27.6. například nemáš každý večer v 18 hodin utrum a žes prostě vybral to, co ti pasuje do krámu.
https😐/www.s-power.cz/…vykon-v-lete.png
stačí si ty dva grafy srovnat. začíná vám to v obou případech stejně, vrcholí stejně, jenom ta tvoje umře o dvě hodiny dřív. asi nějaká anomálie 😉
asi by stačilo dát sem hodnoty z celého týdne a vidělo by se, ne vybrat si jeden, který se ti hodí do krámu /a na většině území bylo oblačno plus bouřky
stačí si ty dva grafy srovnat. začíná vám to v obou případech stejně, vrcholí stejně, jenom ta tvoje umře o dvě hodiny dřív. asi nějaká anomálie 😉
asi by stačilo dát sem hodnoty z celého týdne a vidělo by se, ne vybrat si jeden, který se ti hodí do krámu /a na většině území bylo oblačno plus bouřky
v jakém ohledu? co potřebuješ na poskakování po městě? na elektromobilu teoreticky není co zkazit, ne tolik, co třeba na spalovacím autě.
Ano, třeba z 22.6. 2022, výroba je modrá křivka
klikni tady😒br />
https😐/img33.rajce.idnes.cz/…vyroba220622.jpg?…
klikni tady😒br />
https😐/img33.rajce.idnes.cz/…vyroba220622.jpg?…
to vidí jenom ten, kdo chce psa bít... a přitom si ho nechce koupit. nemluvě o nákladech na provoz, na servis atd atd atd
a co je zajímavé, benzín stojí míň, než diesel, ale všichni kupují do firmy dražší diesel, není to na hlavu?
a co je zajímavé, benzín stojí míň, než diesel, ale všichni kupují do firmy dražší diesel, není to na hlavu?
běž běž už je po svátkách šup zpátky do Německa posluhovat Helmutovi 😉 co tam děláš, dráteníka? v tom jste byli vždycky na světové špici :yes:
čisto teoreticky, porovnajme verziu dízel s AT, 1,2turbo v kombinácií s at nemajú a tam sa rozdiel v sk cenníku 7000€. Netvrdím, že to je málo, alebo zadarmo...
Asi tak, ak by bola (trochu si zabycharim) dotacia na eberlingo, erifter a pod, tak uprednostním elektro. Momentálne aj tak autá typu kangoo, berlingo so silnejším motorom v kombinácií s at atakujú cenu 27000€- 30000€ s DPH takže malá "podpora" by v mojom prípade naklonila misky váh k elektru. Potrebujem, resp zvažujem do firmy dodávku (5 miestnu verziu) na denný nájazd okolo 60 - 80 km, medzitým by mohol fosil odpočívať a používal by sa len na dlhšie trasy, alebo keď by bolo ev na nabíjačke 😒] . Zároveň samozrejme ako píšem vyššie, potrebujem aj klasický fosil
To je jako psát ti, at drzis hubu v diskusi o dodávce, kterou nepotrebujes a neplanujes koupit, nemyslíš?
Sympatizovat s něčím nebo si uvědomit nutnost takového počínání asi není totéž co kázání ne? Když řeknu, že mi nevadí registrované partnerství tak to asi taky neznamená, že si najdu chlapa, nebo ano?
To je jako ptát se tebe, proč se zastavas nafty a přitom bys ji v autě nesnesl s výjimkou bagru 😉
Takže když stojim při Ukrajině musím jít bojovat na frontu? 😄 😄 😄 Nesnáším diesel a mam dodávku na naftu, to si taky dost protirecim ne?
Podle tvojich příspěvků bych čekal, že jezdíš jedničkovou Oktávkou a cokoliv navíc považuješ za přepych :yes:
Trochu mi připomínáš kamaráda, kterému když reknes, ze stojis za Ukrajinou odveti, proč tam nebojuju anebo nemám ukrajinskou rodinu doma
Trochu mi připomínáš kamaráda, kterému když reknes, ze stojis za Ukrajinou odveti, proč tam nebojuju anebo nemám ukrajinskou rodinu doma
„V období leden–červen 2022 bylo v zemích Evropské unie registrováno téměř 460 tisíc nových osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 29 % více. Podíl registrací nových BEV se postupně zvyšuje, zatímco v 1. pol. 2020 se tato vozidla podílela 3,6 %, v 1. pol. 2021 6,6 % a v 1. pol. 2022 již 9,9 %. Přibližně každé 10. letos registrované nové osobní vozidlo v EU tak bylo bateriové elektrické. S 2,0% podílem BEV patřila letos České republice 24. příčka, za námi s 1,9% podílem skončilo Chorvatsko a s 1,7% podílem Slovensko. V ostatních zemích V4 se BEV podílely 2,3 % v Polsku a 3,9 % v Maďarsku. Nejvyšší podíly BEV byly letos evidovány ve Švédsku (27,6 😖, Nizozemsku (19,2 😖 a Dánsku (16,6 😖,“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu.
Opět ti doporučím FB skupinu týkající se fotovoltaiky. Na vesnických staveních FVE za milión korun. Uživatelé chlubící se, že jezdí zadarmo, ale už nepočítají Teslu model S za 3 a FVE za milión. Osobně jsem si říkal, že počkám na vyúčtování za příští rok a podle toho se rozhodnu.
Copak má někdo na elektromobil za 1,5M? Ale na 530D za 2 má podle toho co vidím na cestách dost a dost lidí... tak to asi nebude tak špatný. Samozřejmě, že první s tím začnou /a už začali/ bohaté společnosti a teprve potom vesnický instalatér... ale před Vánocema jsme byli na lyžích v Rakousech, alpský hotel, na střeše fotovoltaika, na parkovišti 20 nabíječek, flotila elektromobilů pro zákazníky na půjčení atd atd atd.
Copak má někdo na elektromobil za 1,5M? Ale na 530D za 2 má podle toho co vidím na cestách dost a dost lidí... tak to asi nebude tak špatný. Samozřejmě, že první s tím začnou /a už začali/ bohaté společnosti a teprve potom vesnický instalatér... ale před Vánocema jsme byli na lyžích v Rakousech, alpský hotel, na střeše fotovoltaika, na parkovišti 20 nabíječek, flotila elektromobilů pro zákazníky na půjčení atd atd atd.
Ono totiž co ti naslibuji a dodají za rok není úplně podstatný. To už jsem tady taky zaslechl, ze kdo si koupi model 3, když je tady levnější i4😊
Přes leto mas odběr obvykle úplně minimální a vymýšlíš co s přebytkem. Zima je samozřejmě něco jiného
Kdyby se elektro Proace a jeho klony prodávaly ve variantě H2, už ho mam doma. S dojezdem bych krásně vystačil.
Je tam hodne vecí z VAG ale co bude s elektronikou ak niečo tak sám neviem. Nemá s tým niekto skúsenosť?
Ako nové to stálo nezmysel, ale mám pocit že tie ceny jazdeniek išli hore ako to bolo pred rokom.
Ako nové to stálo nezmysel, ale mám pocit že tie ceny jazdeniek išli hore ako to bolo pred rokom.
Kvôli krátkym trasám 20-80km/denne a moc veľa štartovaniu som kúpil staršie ev Streetscooter. Technicky je to des ale na môj účel snaď poslúži este nejaký piatok, teraz ho mám necelý rok.
Nové ev v týchto cenách je podľa mňa nezmysel.
Nové ev v týchto cenách je podľa mňa nezmysel.
Porovnávam akčnú ponuku: Top verzia Elegance Plus za 659 990 Kč / 27 000 Eur (130 k, automat).
To je porovnateľné s tým testovaným Combo-e. Samozrejme, nič nie je 100% objektívne.
https😐/www.opel-akce.cz/…k-combo-life.pdf
To je porovnateľné s tým testovaným Combo-e. Samozrejme, nič nie je 100% objektívne.
https😐/www.opel-akce.cz/…k-combo-life.pdf
už mě to trochu unavuje
https😐/www.hobbytec.cz/…tresky-pro-aut👋
tohle jsi někdy viděl? můžeš to mít na firmě za pár šupů... prostě kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá vysvětlení, proč to nejde...
https😐/www.hobbytec.cz/…tresky-pro-aut👋
tohle jsi někdy viděl? můžeš to mít na firmě za pár šupů... prostě kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá vysvětlení, proč to nejde...
písal som to vyššie, samotné berlingo dízel + AT vyše 25000€, kangoo so silnejším (nie základným) motorom a AT vyše 27000€, caddy cez 30000€, turneo detto, e berlingo od 32000€. Ja tam 75 percent nevidím, zároveň cenu ani tú cenu ev neobhajujem
Ty pracujes v lete od úsvitu do soumraku? Normální lidé chodi domu nejpozději v pět a slunce svítí až do desíti 😉
To sice ano, ale remeslnik pojede po práci domu, ne? Dotace na elektromobil ani nevím, v jakem jsou stavu…
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Cena peňazí je dnes X-20% za rok 😉 a solary neustále zdražují. A dotace 200 tisíc asi taky není k zahození
Jo kámo, jsem na fb skupině o solarech a když vidím instalace, kdy se zda ze FVE zvýšila cenu nemovitosti o sto procent… někdo i tyhle veci neresi úplně racionálně, zdá se.
Líbí se mi jak si vlastníci BMW za 60-100 tis EUR musí ospravedlnit každý cent, ale když jde o sebeprezentaci u okolí, všechny počty jdou stranou :yes:
Prošel jsem si těch 190 nabídek. Novych skladovek je 10. Pak je tam kvantum inzerátů ve s ilustračním obrázkem. A velká většina je tam lehce jetych, soukromých, bez možnosti odpočtu DPH. Něco mi říká, že to koupili s dotací, najeli par tisíc km a se ziskem to prodávají dál. Ale schválně se bez zeptat, jak dlouho se na i4 čeká.
Jinak samozřejmě, můj instalatér má Dacii Dokker a nedosáhnul by ani na toho základního Opela. Ale velké rozvazkove firmy už elektrické dodávky používají úplně běžně. No proste budoucnost je elektrická 😉
Jinak samozřejmě, můj instalatér má Dacii Dokker a nedosáhnul by ani na toho základního Opela. Ale velké rozvazkove firmy už elektrické dodávky používají úplně běžně. No proste budoucnost je elektrická 😉