Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model Y se nečekaně stal nejprodávanějším autem v Evropě za listopad

Po nepříliš oslňujícím období se Tesla opět vyšplhala na nejvyšší příčku prodejů aut v Evropě.
Zpět na článek
2. 1. 2023 11:22
2. 1. 2023 13:37
2. 1. 2023 20:40
2. 1. 2023 09:30
A co letos? To jsou otázky?
Mínus
Němci ještě chtěli stihnout vyšší umwelbonus, který se od 1.1. snížil a od 1.1.24 již na model Y nebude (bude pouze do 45 000 a navíc malý)

Plus
Továrna u Berlína se rozbíhá na 650 000 aut ročně. Tato kvanta se budou muset prodat a to bez umweltbonusu (od 1.1.24)

Takže vyvstávají otázky, na které já neznám odpověď, ale zdejší čtenáři ano.
Zejména jsem zvědav na prodeje hybridů v Německu, kde spadl umweltbonus i o 6750.
Rozbalit vlákno
37
2. 1. 2023 12:17
Re: A co letos? To jsou otázky?
Rozbieha na 500 tis. áut ročne.
- Aktuálne cca 2 500 áut týždenne,
- Následne majú zvýšiť na 5 000 áut/týždeň do konca kvartálu.
- Cieľ je postupne do 10 000 áut / týždeň x 50 týždňov = 500 000 áut.

V riešení je rozšírenie fabriky na 2 násobnú kapacitu.

PS: trocha neviem ako plánujú vyrobiť 10 000 áut/týždeň. Pracuje sa pondelok až piatok 3 smeny + sobota ranná, tj. 16 smien. To by bolo 625 áut/smena. Štandard podľa mojich obmedzených skúseností z iných automobiliek je poväčšine 400 áut / smena (cca 1 auto = 1 minúta mínus prestávky a prestoje).
2. 1. 2023 12:36
Re: A co letos? To jsou otázky?
odpoved je trivialni
ceny pujdou dolu
2. 1. 2023 13:16
Re: A co letos? To jsou otázky?
Ano, to tu čteme již léta. A skutečnost je jiná.
2. 1. 2023 15:14
Re: A co letos? To jsou otázky?
Ceny klesají, o tom žádná. Ještě před pár lety bylo použitelné eauto za skoro 3 mega (prakticky jen Tesla S/X), dneska už se použitelná eauta prodávají kolem 1,5 mega.
A někde jsem četl rozhovor s někým z vedení Škody, že Enyaq je model s nejvyšší marží ze všech jimi prodávaných modelů. Z toho plyne pro mě následující - 1) cena může už teď v klidu klesnout, aniž by se ziskovost dostala pod úroveň ostatních spalovacích modelů, 2) stále se najde dost bohatých průkopníků, kteří svým nákupem dražšího modelu zlevňují budoucí masovou výrobu pro ty ostatní. A tito "průkopníci" dost výrazně zaplňují výrobní kapacitu, takže Škoda nemá důvod pro zlevnění.
2. 1. 2023 20:29
Re: A co letos? To jsou otázky?
Pletete jabka a hrušky ... marži a zisk.
2. 1. 2023 20:34
Re: A co letos? To jsou otázky?
Ano, máte pravdu. Místo "zisk" si tam dosaďte "marže". V rychlosti psaní jsem to pomíchal. Moje chyba.
2. 1. 2023 15:15
Re: A co letos? To jsou otázky?
kdyz je poptavka vetsi nez nabidka, tak ceny dolu moc nejdou
bez se dovzdelat
nebo pouzij normalni selskej rozum
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 15:33
Re: A co letos? To jsou otázky?
Ale no tak, trochu miernejšie. Ty hovoríš o tom, čo (možná) bude, webpaja hovorí o tom, ako to bolo doteraz.
webpaja má pravdu v hodnotení a vďaka doterajšej situácii je cena Tesla ojetin nečakane vysoká, TCO pre potenciálnych záujemcov vychádza (zatiaľ) hodne zaujímavo a zvýhodňuje Tesly oproti spaľovákom v podobnej kategórii.
Ty máš (asi) pravdu v tom, kam sa to môže vyvinúť. Model 3 aj model Y sú v kategórii, kde siahajú bonitnejší kupci a ich počet je obmedzený, takže ďalšie zvyšovanie výroby môže priniesť pokles ceny, ako si povedal. To sa ovšem môže zmeniť v okamžiku, ako by Tesla dokončila Autopilot úroveň 5 - to ale nepredpokladám skôr, ako na konci tejto dekády :-)
Avatar - pradeda777
2. 1. 2023 16:49
Re: A co letos? To jsou otázky?
Jsou 2 cesty jak zlevnit vůz z výroby. Zvýšením produktivity a nebo snížením nákladů. V případě Tesly je nejdůležitějším komponentem cena baterie. Pokud se nepodaří podstatně snížit cenu baterie, tak ceny za vůz zůstanou tam kde jsou a nebo se zvýší s inflací.
Jinak stále platí, že auta na baterky jsou jako policajti na baterky.....obojí na h.o.w.n.o... :-! .
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 17:11
Re: A co letos? To jsou otázky?
Diskusia vyššie je o predajných cenách, Ty nám tu miešaš výrobné náklady. Ale ok, poďme do toho.

Cena batérií klesla z $1,100/kWh v roku 2010 na $156/kWh v roku 2019, aktuálne tu máme niekoľko kríz a ich cena mierne rastie. Proti tomu stojí pokrok vo výskume (nové lacnejšie materiály), pomerne zaujímavé dotácie USA od 1.3.2023, úspora z rozsahu a očakávaný štart vlastnej ťažby priamo automobilkou Tesla. K tomu pripočítaj optimalizáciu samotných áut (okrem batérie), ktorá nás čaká v najnovšej modernizácii (od 2H 2023) a najvyššiu maržu v odvetví. Aký vývoj očakávaš? Padne v nasledujúcom krízovom období viac na hubu Tesla, alebo zadĺžené tradičné automobilky s klesajúcim dopytom? Ja už som v diskusii svoju ponuku na stávku dal.

Veci na elektrinu sú fajn, aspoň tak to tvrdí 5 z 5 manželiek ;-)
2. 1. 2023 17:46
Re: A co letos? To jsou otázky?
Cena batérií klesla z $1,100/kWh v roku 2010 na $156/kWh v roku 2019 - že to na cenách elektromobilů není vidět ;-)

Podle téhle kalkulace by malá baterka (50kW) dostupného malého elektromobilu, třeba u Stellantisu měla stát 156USDx50kWhx23Kč/1USD = 179 tis Kč. Proč tedy slušně vybavený benzin u P208 (GT 96/100kw výkon) koupíš za 660tis a elektro za 990tis? 330tis Kč rozdíl Divný... u nižší výbavy je rozdíl ještě větší...
2. 1. 2023 18:14
Re: A co letos? To jsou otázky?
Protože lidi to kupují. Automobilky pak mají na elektro nejvyšší marže.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 18:30
Re: A co letos? To jsou otázky?
Ja by som povedal, že ten rozdiel je sakra vidieť. Kým v začiatkoch bola Tesla stratová, prepadala sa do priepasti každým jedným predaným Model S a nikto vrátane mňa neveril, že sa to dá, dnes je najziskovejšou automobilkou :-)
Jo ahá, Ty si myslel, že keď im výroba ide na plné obrátky a predajú každý kus, tak by to mali predávať za polovicu. Dočkáš sa, ešte naberú peniaze od tých, čo sú ochotný platiť prémiové ceny a potom postavia fabriku na autá za 30.000. A myslím, že do roku 2035 tu budeme mať EV-čka, ktoré budú lacnejšie ako súčasné spaľováky :-)
2. 1. 2023 18:58
Re: A co letos? To jsou otázky?
Hele já EV nechci, aktuálně mi nedává vůbec smysl. Navíc jdou ceny pořád nahoru - viz Stellantis i VW koncern. Čili ceny baterií klesá, ale ceny EV jdou pořád nahoru ;-)
2. 1. 2023 20:45
Re: A co letos? To jsou otázky?
A ceny spalováků jdou snad dolů? Nahoru jde teď všechno. V roce 2016 manželka kupovala Q7 za 2,435 mil, dneska identická konfigurace stojí 2.678 mil. A takhle je to prakticky u všech aut...
2. 1. 2023 20:45
Re: A co letos? To jsou otázky?
Bývávalo. Do Q2 2022 prodala Tesla každý kus, co vyrobila.
Od Q3 2022 nastal obrat a prodeje jsou menší než výroba. Tesla poprvé ve své historii "vyrábí na sklad". I proto akcie v poslední době klesají.
2. 1. 2023 20:49
Re: A co letos? To jsou otázky?
Pokud dle tebe Tesla vyrábí na sklad, jak vysvětlíš několikaměsíční čekací lhůty?
Vzhledem k prakticky nulové konfiguraci by se většina zákazníků měla dočkat auta v řádu dnů, jelikož by se jejich požadavel na barvu a kola měl sejít s nějakým hotovým autem na skladě...
2. 1. 2023 21:29
Re: A co letos? To jsou otázky?
Protože vůbec nejde o barvu či kola, ale konfigurace typu Standard Range/Long Range/Performace atd. pro jednotlivé modely.
V USA šlo v prosinci většinu konfigurací pořídit do 1 měsíce, tzn. bez čekání, když uvážíme, že Tesla nemá dealery. Vedle toho bylo několik konfigurací, na které byla několikaměsíční doba, nebo které byly úplně nedostupné.
Tesla je veřejně obchodovatelnou společností a proto musí zvěřejňovat údaje o prodaných či vyrobených autech.
2. 1. 2023 22:29
Re: A co letos? To jsou otázky?
No to už je jedno, LR nebo Perf. už o mnoho více kombinací nepřidá. Kde jsi vzal, že v USA v prosinci byla auta bez čekání?
Když koukám na čísla, tak sice Tesle v USA se v prosinci 2022 snížil počet nevyřízených objednávek o 14% (27 tisíc) na 163 tisíc, ale stále to odpovídá (po přepočtu na výrobní kapacity) min. 40 dní.
EDIT: Jo, už jsem našel ty správné tabulky, které to globální číslo rozkouskovaly na detaily. https://twitter.com/…6129703990857729
Z těch tabulek mi to převážně vychází (u modelů 3/Y), že Tesla zřejmě podcenila (ne)zájem o konkrétní řady.
No, uvidíme. Pokud máš pravdu, bude to znamenat zlevnění a tímpádem areagují i ostatní automobilky. Další impulz ke zlevnění EV je potřeba.
2. 1. 2023 22:53
Re: A co letos? To jsou otázky?
https://www.tomsguide.com/…very-tesla-model
Jo, klidně to může být v průměru těch 40 dní. Což je ale poměrně malé číslo.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 21:37
Re: A co letos? To jsou otázky?
@Tycoon: Počul som tieto rumors, veľa "odborníkov" rieši nesúlad čísiel medzi výrobou a predajom. Zaujímavé je, že fabriky Tesly, ktoré sú obletované dronmi a pravidelne kdejaký youtuber ukazuje, kde pribudla aká nová tehla na baráku nevidí plné parkovisko Tesiel. Druhá možnosť je, že ten rozdiel je na lodiach a uvidíme ho v predajoch v decembri / prosinci.
2. 1. 2023 22:29
Re: A co letos? To jsou otázky?
Ondore:
Neuvidíme. Výroba za Q4 2022 (včetně prosince) 439 701 kusů. Prodeje za Q4 (včetně prosince) 405 278 kusů. Ještě pár takových čtvrtletí a ty lodě s Teslama se na oceány už ani nevlezou :D
Jednou to přijít muselo. Tesla už není start-up, který bojuje sám se sebou, ale standardní automobilka, která bojuje s přízní či nepřízní kupujících.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 22:47
Re: A co letos? To jsou otázky?
@Tycoon: Človeče asi budeš mať pravdu, tých 35.000 áut znamená 6 lodí, to sa na oceán fakt už nezmestí!
2. 1. 2023 22:55
Re: A co letos? To jsou otázky?
Ondore: To byla samozřejmě nadsázka.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 23:10
Re: A co letos? To jsou otázky?
@Tycoon: Neboj, chápem, len pre kontext sem dávam info, že na 39.000 áut stačí 6 lodí.

S hodnotením by som počkal, až uvidíme fotky plných parkovísk alebo prepad predajov. Elon zažíva zaujímavé časy, kedy sa v USA rozbiehajú dotácie na osobné autá vrátane SUV, ale Model Y mu US vláda do tejto kategórie nezaradila napriek splneným podmienkam, asi preto, lebo je to raketa alebo čo. Takéto polená pod nohy môžu mať dopad na výrobu a predaj, ale fakt by som jeden, dva kvartály počkal, kým sa to utrasie.
2. 1. 2023 18:57
Re: A co letos? To jsou otázky?
Zkusil bych asi porovnat cenu baterie, tedy 179 000 Kč s pořizovací cenou nádrže benzínového auta se všema trubkama. To může být třeba i 1 000 kaček. Pak asi člověku dojde, co automobilkám při cenotvorbě elektroaut trochu kazí jejich cenotvorbu.
2. 1. 2023 19:00
Re: A co letos? To jsou otázky?
Zas z toho vyhodíš cenu motoru, převodovky, katu, DFP, výfuk atd. Předpokládám, že cena elektromotoru a elektroinstalace je o dost nižší, když je tedy o dost jednodušší ;-)
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 19:21
Re: A co letos? To jsou otázky?
Ja Ti neviem, elektromotor, ktorý má 250 kW nebude celkom za búra. A teraz ich daj do auta tri :-) Ale áno, tiež neviem, čo toľko stojí na tej 100 kW hrkálke od PSA :-)
2. 1. 2023 19:31
Re: A co letos? To jsou otázky?
Dobře, ber to tak, že porovnávám auto, co může mít jak benzin tam elektro a malá auta Stellantisu mají obojí a jsou o dost dostupnější než jakákoliv Tesla, Enyaq, EV6, Ioniq atd... Tj kde je ten zakopaný pes cenového rozdílu?
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 19:40
Re: A co letos? To jsou otázky?
Mňa sa nepýtaj, ja tvrdím, že presne takéto autá by sa mali po rozbehnutí výroby predávať pod 20.000 €. Keď k tomu pripočítaš náklady na PHM a servis, tak po 10-tich rokoch a 200.000 km by mali vychádzať na polovicu porovnateľného spaľováku. Bolo by fajn, keby to bolo dnes, ale očividne by všetci výrobcovia skrachovali, tak musíme najprv automobilkám zaplatiť prémiu za ten prechod.
Avatar - Katikakus
2. 1. 2023 19:45
Re: A co letos? To jsou otázky?
To je samozrejme nesmysl, ktery si muze myslet pouze naivni ekonomicky analfabet.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 19:49
Re: A co letos? To jsou otázky?
Určite nám tu vysvetlíš, ako je to správne.
Avatar - Katikakus
2. 1. 2023 21:20
Re: A co letos? To jsou otázky?
Tobe neco vysvetlovat by bylo ztratou casu. Ty nechces nic vysvetlit.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 21:30
Re: A co letos? To jsou otázky?
Je to presne naopak, učím sa celý život a bol by som Ti vďačný, keby si ma posunul na vyššiu level!
Avatar - Katikakus
2. 1. 2023 22:00
Re: A co letos? To jsou otázky?
Tos ukazal o kousek niz - takove snusky nesmyslu ze si muzes podat ruku s donVitem.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 22:17
Re: A co letos? To jsou otázky?
DonVito asi nie je tak dobrý ako Ty, ale áno, aj od neho sa učím. Doteraz si mi nepovedal, že to nie je správne, takže za to nemôžem :-O
Avatar - pradeda777
3. 1. 2023 15:00
Re: A co letos? To jsou otázky?
Věci na elektřinu jsou fajn pokud nejsou na baterky. Protože ty manželky neumí vyměnit. Až se to naučí, tak chlapi už nebudou vůbec potřeba..... :-!
2. 1. 2023 09:43
To autor článku ještě fakt neví, že...
....Tesla dodává do Evropy své modely kvartálně? Takže 2 měsíce prodá skoro nic, a pak následuje "rekordní měsíc". :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
24
2. 1. 2023 10:20
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
To je pravda, nicméně ten rekordní obvykle bývá poslední v kvartálu. Čísla za celý rok budou užitečnější.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 10:38
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Vieš čo je pekné na tom, keď si človek číta príspevky ako je tento? Že na nich krásne vidieť, ako jeho autor "mešká" v myslení za realitou.
Áno, vieme, Tesly horia. Zhruba každých 338 miliónov prejdených kilometrov zhorí jedna, čiže cca 11x menej ako spaľováky a toto číslo rastie v prospech Tesly... (https://insideevs.com/…-statistic-2021/).
Áno, vieme, Tesly majú nekvalitné zlícovanie. Len ich nejako youtuberi - skutoční kupujúci - nevedia v nových videách nájsť, alebo len v zanedbateľnej miere.
Áno, vieme, Tesla mala v Európe kvartálne špičky. Tí všímavejší zaregistrovali, že to bolo vždy posledný mesiac daného kvartálu. Ale špičky po spustení fabriky v Berlíne postupne klesajú. Ak si môžem tipnúť, tak december / prosinec prekoná novembrové čísla z článku. Som fakt zvedavý, čo nám tu napíšeš potom, odporúčam niečo o blížiacom sa krachu a poklese poptávky :D
2. 1. 2023 12:57
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Tesla neměla žádné kvartální špičky. Měla vždy 0, 0 a pak součet za všechny tři předchozí měsíce.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 13:14
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Ja viem, ja viem, takto vy chlapci vidíte nulu. Dva dni dozadu tu ericn písal, ako majú akcie Tesly blízko k nule. Len zabudol povedať, že mu bude stačiť ruka nešikovného drevorubača aby spočítal automobilky, ktoré sú na tom lepšie v cene na akciu. O trhovej kapitalizácii ani nehovoriac, tam už by ten drevorubač sekeru do ruky nechytil.

Tie Tvoje nuly bývajú za ostatné dva roky najčastejšie 4 až 5 miestne, teda viac, ako má pomerne veľa modelov zavedených automobiliek.
Avatar - Katikakus
2. 1. 2023 19:04
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Akcie ktere tradicni automobilky maji minus 72 procent YTD?
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 19:33
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Akcie ktorej automobilky majú +5,654.28% v desaťročnej histórii, kedy boli navyše naviac shortovanou firmou na svete? Tiež si viem vybrať čísla ako sa mi hodia, ale Ty si určite múdry a vieš, že jedno číslo nestačí. Alebo hej?
Avatar - Katikakus
2. 1. 2023 19:44
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Takze uznavas, ze akcie Tesly jsou pouze pump&dump bez realneho zakladu. To staci.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 19:48
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Aha, takže uznávaš, že jedno číslo Ti stačí, aby si pochopil svet. To sedí.
Avatar - Katikakus
2. 1. 2023 21:19
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Kdyz nechapes kontext, je to pak tezke.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 21:29
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Nevzdávaj to so mnou a vysvetli mi majstre, ako funguje svet, prosím!
Avatar - Katikakus
2. 1. 2023 21:57
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Jsem dobry, ale tak dobry fakt ne.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 22:04
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Myslím, že si zbytočne skromný, smelo o sebe hovor, že si najlepší, ja Ti to verím! Len daj aspoň jedno vysvetlenie, ako to teda je, zatiaľ len robíš drahoty a perly čo z Teba padajú nevysvetľujú podstatu ako to je v skutočnosti.
2. 1. 2023 20:11
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Podíval bych se třeba na akcie Fordu nebo GM, ty za poslední rok sice nespadly jako Tesla, ale např. u GM je to téměř -50 %, u Fordu o cca 55 %. To jsou také firmy bez reálného základu?
Avatar - Katikakus
2. 1. 2023 21:58
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Nepochopils. Cela S&P500 jela dolu, ale Tesla i v dobach, kdy zbytek padal, rostla. A ted tesla doslova leti dolu a vyrazne vic nez jini. To je ten rozdil proti minulosti.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 22:15
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Vyššie som mylne vravel, že nevysvetľuješ, ale tu som niečo múdre našiel, krásne vysvetľuješ koreláciu a kauzalitu. Takže fakt platí, že globálne otepľovanie môže za úbytok pirátov na mori? Lebo čísla nepustia! Ak ide Health Care v S&P500 dole, tak Tesla predsa nemôže rásť, to dá rozum! Lebo Tesla ako jedna z troch automobiliek v tom indexe (navyše všetky sú americké) krásne koreluje so 497 ostatnými firmami, konečne to chápem!
Avatar - Katikakus
3. 1. 2023 19:18
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Dnes minus 15 procent :-D

Evidentne jsi nepochopil, na co reagujes. Zase.
Avatar - Ondore
3. 1. 2023 19:51
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
A ja Ťa úpenlivo prosím, aby si mi to vysvetlil. Zase.
Avatar - Dinar
2. 1. 2023 13:07
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Já mám s teslou jediný problém, ta auta, tedy jejich design, kvalita zpracování a materiály neodpovídají ceně. Cena prémiová, auto v kvalitě lowendu. Což je u tebe nejblíže tomu bodu, kde zmiňuješ "nekvalitné zlicovanie". A tady buď vědomě lžeš nebo nesleduješ YT, protože ti skutoční kupujúci si stěžují pořád na to samé, v roce 22 stejně jako v roce 16.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 13:31
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Určite si dané videá pozriem, ale obviniť ma z klamstva je hodne odvážne, chcelo by to viac dát ako sú naše videá. Nemám problém, posielaj ďalšie videá a budem Ti na oplátku posielať rovnaký počet videí, kde ukazujú perfektné zlícovanie. Problémy (vo výrazne menšej miere ako v tom roku 2016) nájdeš pri autách vyrobených v USA, ale Čína, ktorá výrobe dominuje tento problém prakticky nepozná. Ak tvrdíš, že sa to za ten čas nezmenilo, tak tu pokojne obviním z klamstva Teba.

Design, kvalita zpracování a materiály neodpovídají ceně - dizajn nemôžem brať inak ako Tvoj názor, resp. zaujímalo by ma, či hovoríš o exteriérovom dizajne alebo o ergonómii ovládania. Tieto veci (dizajn a ergonómia) súvisia a tam by som mohol čiastočne súhlasiť. Kvalita spracovania a materiály - pokojne sa rozpíš. Ideme porovnávať koženné sedačky v Tesla Model 3 s látkovými v cenovo porovnateľnom trojkovom BMW, alebo tie krásne nadýchané koženné v rovnakom BMW, len o 20.000+ éčok drahšom?

Bez toho, že by som spochybňoval Tvoje slová, nastavme si najprv etalón a potom poďme porovnávať, čo zákazník dostane za danú cenu.
Avatar - Dinar
3. 1. 2023 07:45
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Podívej, napsals, že problémy s kvalitou jsou minulostí a na netu (YT) už se nic aktuálního nenajde. Dal jsem tomu dva kliky a vyjelo na mě x videí, odkazy jsem dal na pár letošních. Vidím v nich stížnosti, prakticky na to samé, co před pěti lety. Takže, pokud ty tvrdíš, že už se na YT nic takového neobjevuje, tak buď (jak jsem napsal) vědomě lžeš nebo jsi tomu ty dva kliky jako já nevěnoval. Co z toho je pravda, víš sám.

A vypisovat mně, jak to s teslou je a není, je fakt zbytečné, pár tesel jsem projel a vidím to tak, jak jsem napsal, za dané peníze jsou to auta, která v oblasti designu, použitých materiálů a zpracování nedávají v mých očích smysl. Že to ty vidíš jinak? S tím nemám problém, jen ta tvoje zapálená obhajoba, ukazování Pravdy jiným, to je fakt legrační. ;-)
3. 1. 2023 08:09
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Každá nová výroba prináša so sebou množstvo nekvality. Za trhovým úspechom Tesly je aj to, že dokážu byť rýchlejší ako konkurencia v otváraní nových závodov, nárastu produkcie, aj vďaka enormnému tlaku na ľudí a dodávateľov.

Najvyššou prioritou je rast a každé vyrobené auto sa počíta. Kvalita je až na x-tom mieste.
Nekritizujem to, je to voľba ako každá iná.
Kým to zákazníci akceptujú je všetko ok, či?
Avatar - Ondore
3. 1. 2023 10:02
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Krásne si moje slová otočil do absolútna, ja som napísal len toľko, že tie problémy sú "v zanedbateľnej miere", ale Ty čítať vieš, takže našu diskusiu beriem ako súčasť EV vs Petrol folklóru. A fakt nemám problém, keď sa niekomu Tesla nepáči, či ju dokonca hejtuje, ak má k tomu dôvod. A tým dôvodom myslím niečo z reálneho sveta, nie čo tu tí chlapci predvádzajú.

Zapálená obhajoba? Je mi úprimne jedno čím kto jazdí. Len si myslím, že na webe o autách by mohli zaznievať informácie tak ako sú. Lebo niektorí miestni diktutéri si ešte stále nabíjanie predstavujú tak, že každé ráno pred cestou do práce 2 hodiny stoja pri aute a držia nabíjací konektor.

Ak ale máš záujem, tak posuňme našu diskusiu do konštruktívnej roviny a poďme sa pozrieť na to, čo zákazník dostane za danú cenu, ako si vyššie písal. Tesla nemá také možnosti výberu, tak by som s dovolením vybral dva modely a Ty k tomu postav výbavou, parametrami a cenou zodpovedajúcich konkurentov, ok?

Tesla Model 3 Long Range, cena 61.200 €, AWD, 366 kW, 0-100 4,4 sec,
Tesla Model S Long Range, cena 105.000 €, AWD, 500 kW, 0-100 3.2 sec.
Na autopilota sa nehráme, ten nefunguje nikomu, ale také tie základné veci ako udržanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat s čítaním značiek a brzdenie pred prekážkou by tie autá mali mať.

Čo sú pre Teba autá, ktoré by si postavil proti tým "mojim", kde môžeme povedať, že prinášajú lepšiu hodnotu za peniaze a Tesla je vedľa nich lowend? Fakt ma to zaujíma, bez akýchkoľvek predsudkov som zvedavý!
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 19:13
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
OK, tak som tie videá pozrel, pre tých, ktorí majú záujem pripájam krátke zhrnutie:
- jedná sa o 1 ks Model S vyrobený zrejme medzi 2016-2018, 2ks Model S 2022 a 1ks Model 3. Všetky autá vyrobené v USA
- do pozornosti by som dal hlavne druhé video, z ktorého pochopíte, že je dôležité spísať všetky aj drobné výhrady už PRI PREBERANÍ AUTA. Chlapíkovi v podstate zamietli niekoľko drobných vád práve z dôvodu, že ich ohlásil neskoro, nerobím si ilúzie, že ICE automobilky by podobné problémy s vami riešili inak.
- rovnaké poučenie sa dá aplikovať aj na video č.1, v zásade blbosti, chlap nedal ani zmienku, že by to riešil nejakou reklamáciou
- video 3 by som nazval oprávnené ak nie vo všetkých, tak vo väčšine bodov kritiky, tiež by som ho chcel vymeniť. Auto jazdí ako má, ale nechcel by som vŕzgajúci interiér. Rozhodne z uvedeného nevyplýva, že uvedené závady by boli pravidlom, skôr ide o menej podarený piatkový kus.
- video 4 je porovnanie dvoch áut, vyššie spomenutej staršej Tesly a Porsche 993, podľa slov majiteľa a ja nemám dôvod nesúhlasiť, jedno z najlepšie postavených áut vôbec. Toto porovnanie ani nemám ako hodnotiť. Model S vyrábaný so skúsenosťami predškoláka proti autu, ktoré má 60 rokov náskok vo vývoji a výrobe, je drahšie o desiatky tisíc ak berieme cenu nového, rozdiel stovky tisíc ak berieme cenu tých zachovalých. Spoločné majú hlavne to, že majú 4 kolesá a guľatý volant. Kritika Tesly je oprávnená, hovorí o aute vyrábanom v Tesláckom praveku, pre dnes vyrábané autá uvedené veci neplatia a hlavne autor porovnáva neporovnateľné.
2. 1. 2023 11:01
Re: To autor článku ještě fakt neví, že...
Kvízová otázka JAKÝ MODEL značka vyrábí v https://www.hybrid.cz/…tak-obri-provoz/ :-)
Avatar - Emel
2. 1. 2023 10:43
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tenhle plátek nečti.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 10:43
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ten posledný článok je super, navrhujem otestovať ho v praxi. Nový rok, nové predsavzatia a výzvy, určite veríš svojim zdrojom informácií, keď ich tak rád a hojne cituješ. Jednu pre Teba mám - Ty a ja chytíme svoje peniaze a kúpime akcie za rovnakú sumu. Som ochotný vsadiť 1.000 € na Teslu, nebuď srab a investuj rovnakú sumu do automobilky podľa vlastného výberu. Takto o rok si porovnáme, ako sme dopadli. Čo povieš?
Avatar - KANKUNEN
2. 1. 2023 10:51
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Arese, že ti ani není trapné tady vytahovat autohrom. Protipól je Elektrodad, ten ti vysvětlí , že jet do Prahy 8 hodin je fajň.
2. 1. 2023 11:00
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Autoforum je žumpa.
2. 1. 2023 11:02
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Arese to už přestává být BÝT ZCELA TOTÁLNĚ NAPROSTO MIMO realitu = jen mě nenapadá vhodné synonymum :*)
Avatar - 3_diamanty
2. 1. 2023 11:22
P208
Gratulacia P208 k najpredavanejsiemu autu v europe za r 2022...
Rozbalit vlákno
0
2. 1. 2023 11:38
Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého doz
Jak vidím, že se tu nacpali baterkáři, tak to je ztráta času. :'-(
Rozbalit vlákno
32
2. 1. 2023 11:44
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Článek je o NEJPRODÁVANĚJŠÍ AUTO ZA LISTOPAD

která mizí https://www.sauto.cz/…odel-y/182593319 jak tenhle inzerát ;-)

Prostorné a drtivě rychlé https://www.tesla.com/cs_cz/modely není to tak dávno, kdy na zrychlení 3,7s byl nutný superport s V12 = dnes (drtivě efektivnější + i levnější na výrobu + méně poruchový) elektromotor

chce to VELKOU NEznalost aut kombinovanou s ABSOLUTNÍ NEzkušeností = napsat co vy
2. 1. 2023 12:17
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Ano jetý EV v cenové kategorii 2 miliony korun to se prodává úplně samo :-D Zkus mrknout co se dá v té cenové relaci pořídit.
2. 1. 2023 12:28
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
TENTO ROZSAH nechápání reality JE OPRAVDU UŽ ZAJÍMAVÝ = viz článek viz REALITA

Ano tohle auto JE NEJprodávanější = prodává se (opravdu;) úplně samo :*)

DOKONCE se počítá s možností, že https://www.tesla.com/cs_cz/modely bude úplně NEJprodávanější model planety ;-)

JAK TO že máte stále TAKOVÉ problémy s chápáním (zde v počtu prodaných kusů) i s velmi jednoduchými info(rmacemi)?
2. 1. 2023 12:30
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Ahoj Hammuna, vitaj späť.
Plánuješ tiež kúpu?
2. 1. 2023 12:31
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
SUV NEmám ráda = Tesla 3
2. 1. 2023 12:40
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Kedy prebehne kúpa? A čím jazdíš teraz?
2. 1. 2023 12:44
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Dál dalším (HEV) hybridem (máme doma i jeden PHEV)

Čistá elektřina přijde na řadu brzy = dávné odhady pracující s rokem 2025 (až 30) kdy se srovná cena (z principu levnějších) BEV a ICE se (přes problémy kterými to trochu zkomplikovali SOUDRUZI z Číny a Ruska) asi no problem naplní
Navíc tou dobou přijdou všichni velcí výrobci s new platformami = už plně využívajícími výhody Z PRINCIPu VE VŠEM LEPŠÍ STAVBU AUTA (takže to místní odmítání FAKT NEZNALÝCH je opravdu ABSURDNÍ nesmysl)

Technikou stále https://www.lucidmotors.com/ ale velmi se mi líbí https://www.moveelectric.com/…xury-electric-gt
2. 1. 2023 13:56
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Líbí se mi tvůj bychařský přístup. Jezdíš obyč Aurisem, ale líbí se ti nový Maserati :-D
2. 1. 2023 17:38
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Takovy bycharsky pristup ma snad skoro kazdy, ne? Snad krome Passera.

Wtf
Avatar - Barrichello
2. 1. 2023 23:06
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Fakt jo? My co tady disktujeme o nadupaných spalovácích jezdíme všichni ve tříválcích 1,0 s 64 turby vid, mam jich doma hned 15.
Ne každej je olyzovač plakátů s tříhrnekm na dvorku.

Nepřestáváš bavit drahý kolego, kabaret hadr :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 18:40
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Hlavní je, že se dnes identifikuje jako žena :D :D :D
2. 1. 2023 19:45
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
bůh ví (a redakce). kolik těch nicků vlastně je :-[]
2. 1. 2023 22:14
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Myslim, ze vsichni zde vedi, ze jsou tri.
;-)
2. 1. 2023 22:33
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Spíš ty, který už jsou profláknutý… otázkou je, kolik dalších ještě je ;-)
Avatar - Barrichello
2. 1. 2023 23:08
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
To je samozřejmě nesmysl a účelové ohýbání faktů, každý tu ví, že jsou jich desítky :-)

Je fajn , že se všichni zelený šmoulové navzájem podporujete, krásné. Vaši předchůdci, Ti co měli barvičku začínající na č popř. r to dělali taky, zajímavé že :-) :-)
3. 1. 2023 08:37
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Podle mě byl od něho teď měsíc klid, protože byl zavřený někde v blázinci. Teď se vrátil s vymytou palicí a mluví o sobě v ženským rodě a lidem, se kterýma si léta tyká začal vykat :-D
Avatar - Mokrous
3. 1. 2023 09:14
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Nějak tak to asi bude... :-)
2. 1. 2023 13:53
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Jo to jsi změnil už i pohlaví :-D A vystačíš si s mužem a ženou nebo jsi nějaké nonbinární sexuálně fluidní pohlaví :-D?
2. 1. 2023 17:36
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Prijde ti tvuj prispevek jako vtipny nebo cool?

Posmivas se i vozickarum a slepcum nebo jen vsem lidem s odlisnymi nazory/orientaci?
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 18:42
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Dík za inspiraci. Od zítřka by se měly začít stavět všude povinně záchody pro slepce a uspořádáme pochod Blind Prague a budeme požadovat řidičské průkazy pro všechny slepce. Za týden vymyslíme něco nového a progresivnějšího.
2. 1. 2023 22:20
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Aha, takze ty nejen ze hejtujes elektromobily. Ale jeste k tomu jsi odbornikem na verejny zachodky.

A patrne ti budou vadit i homosexualove...

Proc proboha chodis do diskuzi o autech?
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 22:44
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Homosexuálové mi nevadí. Jenom buze.ranti. ;-)
Avatar - speedfred
3. 1. 2023 12:48
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Správne!!! 😝
Avatar - Barrichello
2. 1. 2023 22:59
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Proč sem chodíš ty? A odkdy má člověk trpící paranoidní schízou a rozdvojením osobnosti něco společného s menšinami? Ty nevíš že pod nicky Kylie a Hammunna + asi ještě další 120 jiných píše jedna a táž osoba? To jsou těžké duševní poruchy, nastuduju si lékařství.....
:-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
2. 1. 2023 23:03
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
HERITAGE IS NOT HATE, OUR DEAR GREEN COMRADE!
3. 1. 2023 08:42
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
To je spíš otázka na tebe proč chodíš do diskuze o autech, když umíš jen blábolit o emisích a záchraně klimatu?
2. 1. 2023 23:36
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
:-[] :-[] :-[] :yes: Ta sedla! :-)
3. 1. 2023 08:40
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Jen pichlavě vtipný. Výraz cool přenechám dětem. A vysmívám se jen pitomcům se směšnýma názorama a lidem, kteří svou sexuální orientaci ani neznají. Nevím proč bych se měl posmívat vozíčkářům a slepcům. To přenechám tobě.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 18:43
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
:D :D :D taky jsem si všiml, viz výše...
2. 1. 2023 21:37
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
To je celkem jednoduchy. Znam prumerny plat v CR a prumernou cenu ojetiny, ktera je 220 tis ne 1.9 milionu. Z toho logicky vychazi ze elektro ojetiny v cenove relaci skoro 2 mega jsou naprosta okrajovka co se tyce prodeju, vis pane radoby ekonome? Chapani mas spatny, ale to uz vsichni vime.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 18:45
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
Přesně tak teto Sakro, jedinou touhou obchodního cestujícího, nebo fotra na tripu je, aby mu ten jeho plecháč dával 0-100 za 3,7s a děcka mu poblily i strop. Zbytek už je nepodstatnej.
2. 1. 2023 23:37
Re: Diskuze bylo zajímavé číst a člověk se i něco zajímavého
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :yes: :yes: :yes:
2. 1. 2023 12:00
Porovnání pro diletanty
To porovnání je docela k ničemu. Hodnocení nejprodávanějšího automobilu roku XY je absurdní a má nulovou výpovědní hodnotu. Asi jako hodnotit že je lepší vyrobit mraky Loganů než pár tisícovek Stradale...

Zajímavé by bylo ptát se, kolikátá se Ypsilonka umístila v celkovém prodeji crossoverů. To by dávalo trochu větší smysl.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 12:13
Re: Porovnání pro diletanty
Neviem ako to máš s matikou Ty, ale ja by som povedal, že keď niečo vedie v absolútnom rebríčku, tak to bude viesť aj v parciálnych kategóriách. Či ako myslíš, že Tesla model Y prekonala všetky modely a predala 19.144 kusů, ale v kategórii crossoverů ju predbehol T-Roc s počtom 25.000 kusů? Nemyslím, že to takto funguje...
2. 1. 2023 12:48
Re: Porovnání pro diletanty
A kde píšu, že vede nebo nevede?
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 12:55
Re: Porovnání pro diletanty
"Zajímavé by bylo ptát se, kolikátá se Ypsilonka umístila v celkovém prodeji crossoverů."
Ty sa pýtaš, moja odpoveď je, že sa pýtať nemusíš, lebo to vieš. Iba že by nie.
2. 1. 2023 14:48
Re: Porovnání pro diletanty
Tak ještě jednou, kde píšu, zda vede a nebo nevede.

A ve větě:

"Zajímavé by bylo ptát se, kolikátá se Ypsilonka umístila v celkovém prodeji crossoverů. To by dávalo trochu větší smysl."

opravdu ale opravdu není nic o tom, zda vede a nebo ne. Je to úvaha, kde by se umístila.
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 15:00
Re: Porovnání pro diletanty
Je možné, že nerozumiem češtine. Pokojne mi vysvetli rozdiel medzi: "Je to úvaha, kde by se umístila" a "kolikátá se Ypsilonka umístila v celkovém prodeji crossoverů". Takže tvrdíš, že odpoveď na tieto dve otázky môže dať ako odpoveď dve rôzne čísla, ktoré sa líšia od jednotky? Aké čísla to teda sú? Fakt neviem, teraz si dostal Ty mňa.
2. 1. 2023 15:51
Re: Porovnání pro diletanty
Když se ptám kolikátá, tak neočekávám odpověď "vede". Očekávám odpověď, která mi dá informaci o konkrétním umístění v celkovém hodnocení. Může být tedy druhá a nebo 50. Z toho pak vyvodí, zda je úspěšná nebo ne. Protože i když "nevede", tak umístění v TOP5 ve své kategorii je solidním úspěchem.
2. 1. 2023 12:31
Re: Porovnání pro diletanty
??? :D

Vy jste to na Silvestra nějak SAKRA HODNĚ přehnal s alkoholem? ;-)
2. 1. 2023 12:37
Re: Porovnání pro diletanty
pokútna veda zvaná matematika :)
2. 1. 2023 12:51
Re: Porovnání pro diletanty
TOU si NEkomplikujte život = tohle jsou počty ;-)
2. 1. 2023 13:37
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 20:40
Re: Hmm
Čo okrem titulku si zvládol prečítať?
Info pre ostatných, v tejto tragikomédii majiteľ Leafu vysvetľuje, prečo si nekúpi Teslu.
2. 1. 2023 22:03
Kvartál nebo měsíc?
Jsou to opět kvartální čísla (dodání všech aut na kvartál během jednoho měsíce)?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 22:24
Re: Kvartál nebo měsíc?
Len čiastočne, prosinec bude opäť kvartálny a prekoná listopad.
2. 1. 2023 23:40
Re: Kvartál nebo měsíc?
Přiznám se že tomu moc nerozumím. Dosud byla v evropě ta nejlevnější auta ta nejprodávanější. Jak je možné - za dnešní situace, že pro lidi už není auto taková priorita a víceméně v krizi - že auto v ceně 2+ M by bylo suveréně nejprodávanější? To nějak nesedí ne?
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 23:52
Re: Kvartál nebo měsíc?
Bolo to tak medzi, Golf úplne lacný nie je a Dacia myslím prvá nikdy nebola. Na Ypsilon Ti u nás stačí cca 1,25, ak Ti stačí zadokolka. Nie je to málo, ale 2+ je ešte o jeden Golf ďalej. Asi sú v tej Európe aj krajiny, kde je priemerná mzda vyššia ako u nás ;-)
Avatar - Barrichello
3. 1. 2023 00:06
Re: Kvartál nebo měsíc?
jestli ti to neušlo, v některých zemích se radikálně propadl počet prodaných nových aut a narůstá brutálně dovoz ojetin. Sou teda země co chtěj zabít i ojetiny, jako třeba slavné Holandsko, ale těch je zatím naštěstí ještě minimum.

Můžeš si položit otázku proč tomu tak je.
A proč v čr jezdí pořád jedinčkový fabie a oktávky s 200-600 tis km. Možná to bude tím, že na to stojí rozvody včetně vodní pumpy 2300 kč a 3 z 10 Lozíků si to umí udělat doma a z těch sedmi zýbajících znají 4 někoho , kdo jim to za 3-4 ku vymění a najede to dalších 150 tis km :-)
3. 1. 2023 06:44
Re: Kvartál nebo měsíc?
Podľa mňa veľa ludí odložilo nákup, k tomu dodacie lehoty konkurencie, vlna a podpora, na ktorej sa Tesla vezie.

Ako pre Teslu tak aj pre VW je teraz kľúčové spraviť výrazne lacnejší model. To je vyhlásená top priorita Tesly aj Škody.
Vlna nebude trvať večne, a ekonomika nezažíva svoj najlepšie obdobie.

Uvidíme čo prinesú investície konkurencie. VW samotné investuje len do Software / Digital Technology v rokoch 2021-2025 30 mld EUR. Čo je viac ako za posledných rokoch dokopy celý investičný plán Tesla, BYD, NIO dokopy vrátane nových závodov. Nepripadá mi to veľmi efektívne…
2. 1. 2023 22:24
Porovnanie výroby a predaja Tesla
Tesla oznámila, že predaj vozidiel za štvrtý štvrťrok roku 2022 dosiahol 405 278 vozidiel.

Čo sa týka výroby nových vozidiel, spoločnosť v 4. štvrťroku vyrobila 439 701 vozidiel.

Viac detailov:
https://www.bloomberg.com/…n-fourth-quarter

PS: nechápem tie negatívne emócie v diskusii, však nám to môže byť jedno, či? :-!
Ja osobne by som si Teslu nekúpil, ani ich akcie. Ale je to zaujímavé sledovať z biznis pohľadu. ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ondore
2. 1. 2023 22:32
Re: Porovnanie výroby a predaja Tesla
Takže ďalší rekord, počkáme si na európske čísla.

Veta "Čo sa týka výroby nových vozidiel, spoločnosť v 4. štvrťroku vyrobila 439 701 vozidiel." má pokračovanie: "Tesla uviedla, že pokračovala v prechode na „rovnomernejšiu regionálnu kombináciu konštrukcií vozidiel“, čo viedlo k ďalšiemu nárastu automobilov v tranzite na konci štvrťroka."
Kvôli skoršiemu ukončeniu výroby v Číne som čakal, že ďalší kvartál bude významný prepad, ale podľa tohto to tak nevyzerá, ak bude pokles, tak nie tak veľký.

EDIT: Ad PS - ja tu negatívne emócie nevidím, len zábava a sranda. Teda okrem @jirik_kirij, ten odišiel sklamaný, že sa pod článkom o EV-čku diskutuje o elektromobiloch ;-)
3. 1. 2023 18:51
Re: Porovnanie výroby a predaja Tesla
Investori z tých výsledkov nie sú nadšení. Elon Musk sľuboval iné čísla.
Akcie po oznámení výsledkov aktuálne takmer mínus 15%.
Avatar - Ondore
3. 1. 2023 20:06
Re: Porovnanie výroby a predaja Tesla
Jednak dosť pochybujem, že nájdeš nejaké Elonove sľuby či vyhlásenia ohľadne výroby, tieto čísla si obvykle generujú analytici sami. A druhak - som dosť starý na to, aby som tu riešil nejaké jednodňové číslo. Iná automobilka keby mala nárast o 40 % oproti predošlému roku, tak by jej ruky nohy bozkávali, táto automobilka to má ako neúspech. Ja by som si ich akcie pokojne kúpil aj po tomto prepade, vlastne teraz ešte radšej, ale Arese namiesto toho, aby ukázal ako verí svojim informáciám radšej zbabelo nereaguje :-)
4. 1. 2023 07:03
Re: Porovnanie výroby a predaja Tesla
Nepochybuj :). Sľuboval nárast o 50%, dosiahol 40%. Čo je skvelý výsledok.

Trhy sú ale z neho nervózne, venuje sa somarinám (kreslí obrázky na Twitter a robí admina) a generuje rôzne plány a čísla, ktoré nedosiahne a kričí, že bude recesia a zle. Tak dostáva hodnotenie z burzy :-!