Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf GTI – Správný start do nového roku 

Testy zveřejněné v roce 2023 začneme zostra – hot hatchem Volkswagen Golf GTI. Naposledy se u nás zastavil téměř přede dvěma roky s automatem, takže teď dostala šanci verze s manuálem.
Zpět na článek
1. 1. 2023 18:28
1. 1. 2023 18:38
1. 1. 2023 19:02
2. 1. 2023 06:25
2. 1. 2023 11:16
2. 1. 2023 11:49
2. 1. 2023 12:12
2. 1. 2023 12:26
2. 1. 2023 13:14
2. 1. 2023 13:20
2. 1. 2023 13:33
2. 1. 2023 13:36
2. 1. 2023 13:58
2. 1. 2023 14:00
2. 1. 2023 14:56
2. 1. 2023 18:58
3. 1. 2023 16:04
2. 1. 2023 09:20
2. 1. 2023 09:20
2. 1. 2023 09:33
2. 1. 2023 12:37
2. 1. 2023 13:47
2. 1. 2023 12:46
2. 1. 2023 13:48
3. 1. 2023 09:30
5. 1. 2023 13:05
1. 1. 2023 19:04
2. 1. 2023 06:27
2. 1. 2023 07:54
2. 1. 2023 08:08
2. 1. 2023 19:52
2. 1. 2023 08:58
2. 1. 2023 09:22
2. 1. 2023 09:42
2. 1. 2023 09:52
2. 1. 2023 10:17
2. 1. 2023 11:56
2. 1. 2023 12:12
2. 1. 2023 14:21
2. 1. 2023 15:06
2. 1. 2023 15:40
2. 1. 2023 17:35
3. 1. 2023 09:55
3. 1. 2023 10:28
2. 1. 2023 15:10
2. 1. 2023 16:06
2. 1. 2023 18:08
1. 1. 2023 18:32
2. 1. 2023 06:27
2. 1. 2023 07:33
2. 1. 2023 08:07
2. 1. 2023 09:46
2. 1. 2023 15:13
3. 1. 2023 09:48
3. 1. 2023 09:59
3. 1. 2023 10:14
3. 1. 2023 10:34
3. 1. 2023 10:41
3. 1. 2023 12:00
3. 1. 2023 12:35
2. 1. 2023 11:25
2. 1. 2023 15:49
Avatar - hugino
1. 1. 2023 18:28
GTI
Ako bolo v úvode článku napísané tento rok začal parádnym testom ICE auta a s manuálom :-) .Len tak ďalej. Za mňa 3 mínusy infotainment, prístrojovka a predok auta. Ináč super celoročne použiteľné rodinné auto / aj traja sú rodina /. :yes: :yes: :yes: Cena okolo 40 000 € Je už v podstate v tejto dobe štandard. Len tak ďalej redakcia , dobre ste to odpálili .
Rozbalit vlákno
72
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2023 18:38
Re: GTI
Ked prcave aygo X s 53kw vie stat v topke 20 tisic eur tak veru ze nemozno sa cudovat ze golf gti bude za 40 litrov ... v podstate vobec nie je drahy v tomto smere suhlas

Za 40 litrov maju u nas na predajni yaris GR... za 65 je enyaq

Takze nakoniec .... golfik gti vie posobit dnes aj ako celkom vyhodny kauf... kto by to cakal
Avatar - hugino
1. 1. 2023 19:02
Re: GTI
Presne tak . Pri dnešných cenách je tých 40 000 € za v podstate celoročne využitelné výkonné auto so slušnou spotrebou vcelku normálna cena. Minule som videl v OC vystavenú DS 4 s 1.6 t a 180k / nevyzerala zle / ale cena 42 000 € . Golf GTI momentálne u nás začína na 37 890 € . Fakt dobrý test a nie len preto že ide o Golf.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 06:25
Re: GTI
Golf GTI ma jednu obrovskou nevyhodu, nikdy ho nevyrabeli jako kombi :/ Proboha proc ? Hlavne, Ze Rko jako kombi je
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 11:16
Re: GTI
To je fakt. Kdyby G7 byl jako GTI Variant, už bych ho měl doma. Místo toho jsem vzal 1.4 110kW. R-ko už bylo moc na normální ježdění.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 11:49
Re: GTI
To je zvláštní politika koncernu, ale myslím, že G7 ve verzi Alltrack mohl mít alespoň 1.8TSI 132kw. P.s. tak jsem zjistil to K.O. Evo jen částečně, majitel není uplně zdatný automobilista v těchto technických věcech, jelo to prý na 3 válce, 3 tisíce km, zatím pořád trvá oprava motoru, pak po vyjádření servisu mi ukáže protokol, je to 2.0 TDI Evo 85kw.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 12:12
Re: GTI
Jo, Alltrack měl 1,8 TSI a jel jsem s tím. Docela fajn. Dokonce to mělo mokrou DQ250 a nemuselo to bejt škrcený na těch 250Nm, ale nepustili to ani na plných 320Nm. Moc tomu nerozumím. Trošku baštil, ale jinak taky docela příjemný auto.

U té poruchy to stále je v rovině nefunkčního vstřiku, ale příčinu neznáme. Každopádně věřím, že jakmile to opraví, tak dalších 10 let nebude o ničem z toho slyšet a bude jen spokojeně jezdit pod 5/100. Prostě podělat se může i RR za 10M.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 12:26
Re: GTI
A nebo se to taky bude sypat, protože už podobnou historku u škodovky slýchám za poslední 2 roky výroby častěji od více provozovatelů, toto je nejaktuálnější problém a nejblíže v rodině.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:14
Re: GTI
Zoufale už skoro 4 roky hledám systémové závady na TDI EVO. Pěkně prosím o relevantní odkaz. A nemyslím to ironicky, ale nenašel jsem nic. Krom občas popisované lehce vyšší spotřeby oleje, což je ale vynucená nepříjemná vlastnost. U mne zatím ťuk ťuk bez problémů. Já nedolévám.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 13:20
Re: GTI
Psal jsem, že jsem slyšel od lidí z okolí problémy s Škodovkami - myslel jsem obecně (to jsem napsal špatně, nebylo to myšleno jen na motor), nemám studii s relevantní základnou dat. Jsou to všemožné problémy, od zasekávání rádia po reklamace na motorech (nejen TDI) a také, jak zminuješ dolévání oleje. U nafty z okolí, což se asi týká možná i předEVO motoru, tak to jsou rozvody na TDI 2.0 a vstřikovače už někdy kolem 100-150tisíc km, převážně u "mladých" ojetin a taky žhavičky v takto malém nájezdu, což je tedy jediný případ (vše výhradně 110kw verze). Ale jak říkám, já tady nešířím žádnou propagandu proti TDI, jen těch koncernových aut je kolem mne dost různé závady se ke mne dostanou.

p.s. ty rozvody a vstřiky, nejen u 2.0, ale i 1.6, mimo lidí z okolí taky dost popisují na Youtube kanálech, kde nakupují ojetiny, to ti třeba příjde relevantnější, než má zkušenost
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:33
Re: GTI
Já předchozí generaci neřeším, to jde mimo můj zájem. Mne zajímá jen ta aktuální.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 13:36
Re: GTI
No, já ti už po několikáté a nejen v této diskuzi musím napsat, že nemám relevantní informace, musíš se ptát někde jinde, toto je případ jednoho vozidla, v okolí moc TDI EVO nemám, buď jsou to ty motory před EVO, nebo TSI.... nemohu sloužit
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:58
Re: GTI
No já jen reagoval na tento tvůj výrok: "A nebo se to taky bude sypat, protože už podobnou historku u škodovky slýchám za poslední 2 roky výroby častěji od více provozovatelů."

Tak mi promiň, že se v tom neorientuju.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 14:00
Re: GTI
Však jsem také v té reakci dále uznal, že tady je chyba na mé straně, protože to fakt vyzní jako fatální problémy s motory, nýbrž jsem měl dodat obecně problémy všeho ražení.
Avatar - hugino
2. 1. 2023 14:56
Re: GTI
To je pravda. Aj keď nie som cieľová kategória / peniaze/ tak takéto autá ak raz vymyznú Fofo ST, Mégane RS tak tie ďalšie generácie vodičov prídu o veľa.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 18:58
Re: GTI
Ja jsem myslel, ze meganeRS uz nenabizi , ale je oper v konfiguratoru :D Ale je posledni
Avatar - white label
3. 1. 2023 16:04
Re: GTI
GTI je výrazně "delší" legenda, než eRko.
Dieselem už ho kdysi "znesvětili" (3./4.g), tak aspoň tu kombi kastli mu zatím nedali. ;-)
Avatar - Emel
2. 1. 2023 09:20
Re: GTI
Tak i ten Yaris GR je relativně levný... o třídy tady ani tolik nejde, YGR je poměrně sofistikovaná 4x4 a má i výrazně upravenou karoserii oproti Yarisu...

Ale jinak jo, GGTI za 1M je pořád ok.
Avatar - Emel
2. 1. 2023 09:20
Re: GTI
Tak i ten Yaris GR je relativně levný... o třídy tady ani tolik nejde, YGR je poměrně sofistikovaná 4x4 a má i výrazně upravenou karoserii oproti Yarisu...

Ale jinak jo, GGTI za 1M je pořád ok.
Avatar - iudex
2. 1. 2023 09:33
Re: GTI
Yaris je relatívne lacný? Jedine ak by si to porovnával s Mercedesom A45AMG, potom možno. Ale inak je to sakra drahé autíčko, v základe 37t eur a so samosvormi (ktoré do tohto auta chceš) je to 42t eur. Za trojdverové supermini! To je u Teba "relatívne lacné"?!!!
2. 1. 2023 12:37
Re: Re: GTI
Tiez pozeram, ze nikomu tie dnesne ceny nevadia. Asi vsetci adekvatne bohatnu
Avatar - iudex
2. 1. 2023 13:47
Re: Re: GTI
Asi málo bohatnem. :-[]
Avatar - Emel
2. 1. 2023 12:46
Re: GTI
Porovnej s konkurencí mající 4x4 se samosvorem, 260k a v neposlední řadě pod 1300kg. Je to prostě high-tech, který je navíc nadstandardně odlišený od "dárcovského" auta (a tedy menší sdílení nákladů). S ohledem na to je cena 42t€ slušná.
Avatar - iudex
2. 1. 2023 13:48
Re: GTI
Nemám s akou konkurenciou porovnať, v triede totiž nie je. A snáď neporovnávaš a o triedu väčšími autami. ;-)
Avatar - Emel
3. 1. 2023 09:30
Re: GTI
Třída pro mě tady tolik neznamená.
Avatar - lamal
5. 1. 2023 13:05
Re: GTI
V pripade takychto ultimatnych maloseriovych Hi-Tech verzii je to spravny pristup, Iudexova optika s prehnanim - cim vacsie auto a kufor za dany peniaz nie je na mieste.

Yaris GR je skutocne lacný a Toyota to vie, jej investiciou do tejto doby je, ze na tom vyrazne prerobi tj zadotuje, len preto aby bolo... kym sa este dá.
1. 1. 2023 19:04
Re: GTI
Souhlas, auto jako takové super. Ty 3 bolístky, o kterých píšeš, tak s nimi souhlasím - Infotaiment a opravdu nepovedená přístrojová deska (u Octávky se povedla lépe) a pak ten nešťastný tvar předních světel, alá Asie, je taky bída :no:
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 06:27
Re: GTI
Mne tedy vice irituje ta svitici lišta v čumáku, to je dnes v době svetelneho smogu fakt hnus :/
2. 1. 2023 07:54
Re: Re: GTI
Tak tuto fajnotku si mozes objednat aj pri normalnom golfe
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 08:08
Re: Re: GTI
Však to myslím obecně ke Golfu 8
2. 1. 2023 11:52
Re: Re: Re: GTI
Mam dvoch kolegov, obidvaja maju audi a5 a kolo aut neriesia nic iba svetelne logo co sa premieta na zem. Takze vw asi pozna svojich zakaznikov :-D
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 12:05
Re: Re: Re: GTI
:-[] Dobře..no, doufám, že v nové generaci to bude promítat 4 kroužky i za jízdy na všechny strany kolem vozu, kdyžu ž tak už... a za příplatek stroboskop a diskokoule
2. 1. 2023 12:10
Re: Re: Re: Re: GTI
Tak oni chodia za nejakymi manikmi do garaze a obmienaju to, teraz tam maju nejake pavuky ci co.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 12:19
Re: Re: Re: Re: GTI
Chudáci. Příště můžou promítat logo Renaultu, aby to všem ukázali, jací jsou frajeři.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 12:23
Re: Re: Re: Re: GTI
Diamanty ? Hm, to bych si i tipnul, že se to takovým motoristům bude líbit, co kupují jen auto na dojem, aby to hezky svítilo blbostma, že je to audi :D
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:15
Re: Re: Re: Re: GTI
Já to myslel, aby ukázali, jaký jsou 3,14če.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 13:21
Re: Re: Re: Re: GTI
Hahaha... tak jsme se zasmáli s Renaultem, dobrý vtip hodný středoškoláka ;) A od majitele VW... takové klišé....
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:35
Re: Re: Re: Re: GTI
Sorry, teď mi došlo, že to zrovna pro tebe může vyznít špatně. To nebylo nic proti značce Renault. Bohužel mají logo, které v našich končinách znamená to, co to znamená.
A když někdo žije jen tím, co mu promítá zrcátko na chodník, no tak si o tom myslím svoje...
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 13:39
Re: Re: Re: Re: GTI
Jejich logo znamená diamant, né dámské přirození, proto mi to příjde na automobilovém webu, kde jsou dospělí lidé prostě dětinské, bez ohledu na to, jestli té značce fandím, nebo ne :) Ale osobně je mi to fuk, vím, že kdyby sis projel nějaké jejich slavné modely, tak by ti taky bylo jedno, co je na kapotě a vykouzlila by ti úsměv na tváři :)

Když někdo žije tím, jestli auto promítá logo, nebo svítí jak lochneska na matějské, je to pozér a výsměch si zaslouží
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:51
Re: Re: Re: Re: GTI
Já vím co znamená jejich logo a nemám nic proti značce. Bohužel u nás to evokuje to, co to evokuje. 🤷‍♂️
Avatar - hugino
2. 1. 2023 15:05
Re: Re: Re: Re: GTI
Mal som 8 rokov takýto diamant a tiež som si vypočul svoje ale za mňa tá Laguna nebola vôbec zlé auto.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 18:59
Re: Re: Re: Re: GTI
Ja tu trojkovou kdysi chtel, ale nebyly oketiny, tak jsem sel jinam, treba bych dnes mel Talismana, kdo vi :D
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 12:13
Re: Re: Re: GTI
Ne všichni jsou takoví lulini.
2. 1. 2023 12:41
Re: Re: Re: Re: GTI
Ja sa skor divim, ze vyrobcovia davaju do interierov coraz viac svetielok a obrazoviek, pricom som cital niekolko clankov ocnych lekarov, ze je to casovana bomba a brutalne to ociam skodi a moze z toho byt fajna rakovinka.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:21
Re: Re: Re: Re: GTI
Je fakt, že nadmíra světla je dnes problém a hlavně v modrém spektru.
Já se snažím to mít v autě stažené na takovou úroveň, abych se tam neztratil, ale nebyl oslepován. Jenže ono to má i svoji druhou tvář. Vzhledem k čím dál hustšímu provozu a obecně extrémnímu světelnému smogu na silnicích a oslňování čím dál silnějšími světly aut je v podstatě plusem, že v autě není 100% tma, protože pak se oko nemusí vyrovnávat s tak šokovými změnami a nemá na plno otevřenou zornici.
Takže když máš matrixy a ambientko, dá se přežít. Hůř je na tom majitel 20 let starý vrány se žlutejma bludičkama s mizerným dosvitem sotva 20m před auto, kterej má v autě tmu a pak dostane bombu od protijedoucího tunera, kterej si dá na auto nehomologovaný LEDky bez seřízení a narve mu to v plný síle do otevřený zornice.
2. 1. 2023 13:40
Re: Re: Re: Re: Re: GTI
Tak oko sa vie bombe ciastocne branit ked prichadza z ocakavaneho smeru. Problem je, ked je oko zamerane na cestu a dostava svetelne bomby z inych uhlov
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 17:29
Re: Re: Re: Re: Re: GTI
Neznám studii, která by prokazovala, že by ambientní osvětlení a display v autě dával oku tak zabrat, že by to bylo horší, než oslnění tisíci lumeny z protijedoucích aut, tak nedokážu říct. Maximálně mohu vnímat svoje pocity a to, že druhé auto mne umí oslepit a dokonce mi působí fyzickou bolest, zatímco hodiny jízdy v noci v mé kabině mi žádné negativní pocity související s ambientním osvětlením a se zrakem nepůsobí.
3. 1. 2023 09:49
Re: Re: Re: Re: Re: Re: GTI
Musim to najst a preposlem ti to, vraj je najhorsie biele ambientne osvetlenie
Avatar - Mokrous
3. 1. 2023 10:27
Re: Re: Re: Re: Re: Re: GTI
No jasně, čistá bílá, respektive vše od bílé do modré je nejhorší. Naopak červená je OK, ale mě se nelíbí a připadám si jako v bordelu. Já jsem si dal všude zelenou jako jarní listí v bukovém lese :D :D :D Tak budu slepej jen na půl. :-!
2. 1. 2023 19:52
Re: Re: Re: GTI
Vidíš a OIV to má ve Style v základu, otevřeš přední dveře a nápis Škoda ti svití hned na zem :-[]
Avatar - miromen
2. 1. 2023 08:58
Re: GTI
Tak to ja pravě naopak u 8G GTI oceňuji, že už nevypada tak marně jako 7G a to pravě diky předevšim předni časti. Byť i zbytek je o něco přiostřenějši a dynamičtějši než 7G jen to vynikne až bok po boku narozdil od te předni časti. A zpětna vazba od jinych včetně jednoho majitele předchoziho GTI hovořily pravě hlavně o předni časti a to někteři dosti kladně. S čimž se pravě ztotožňuji.
Jinak palubka taky sice neni dle meho vkusu, ale jako nějake minus jsem tu palubku určitě nebral spiš jsem ocenil, že u VW konečně zamakali na zpracovani a to nejen te palubky. A čistě infot. je již dlouhou dobu na 99% naprosto v pohodě jen je potřeba jej opravdu poznat. Spiš tu jsou věci HW, ktere by chtělo změnit jako za mě dotyk. volant a asi podsvětlit lištu pod displejem, ktera je u majitelu asi nejvic diskutovana.
Avatar - iudex
2. 1. 2023 09:22
Re: GTI
Vzhľad je subjektívny, každopádne si menšina čo do hodnotenia vzhľadu, väčšine sa ten predok javí príliš čínsky a preferujú čistý dizajn G7. Ale kým exteriér je otázka vkusu, interiér je jasná záležitosť a okecávať, že je dobrý, to vyžaduje silnú dávku neobjektivity (alebo obhajovania vlastnej garáže). Ostatne keď samotné vedenie VW nepriamo priznalo, že ten interiér je fail a idú to pri facelifte zmeniť.
Avatar - miromen
2. 1. 2023 09:42
Re: GTI
Většina ? Ja mam realnou zpětnou vazbu a u všech se 8 libila pravě diky te předni časti a řada z nich hodnotila ve vztahu předchozich generaci. No mit nahrane některe spontani reakce asi by se někteři dost divili ja nikoliv navic jsem měl možnost vidět s předchozi generaci bok po boku několikrat. A interier rozhodně neobhajuji ja jedine co jsem u něj ocenil a to hned při přichodu tak to, že VW od ktereho bych to nečekal přišel po prehistorii k naproste moderně. Hned jsem odsoudil čistě dotykove ovladani což se realně ukazalo jako mnohem vic na pohodu než se to jevilo, ale rozhodně to nepovažuji za nějaky ideal. A co prohlašuje VW je naprosto jedno ten, už toho prohasil a konal a realně se vlastně nezměnilo nic. A třeba ten volant tak o jeho změnu majitele zrovna moc nestoji spiš by ocenili ti co maji auta ze začatku vyroby cca do začatku roku 21, aby jim VW obměnil HW což se sice děje, ale ne u všech a u všeho.
Avatar - iudex
2. 1. 2023 09:52
Re: GTI
Stačí si prečítať recenzie nového Golfu, všade sa ten vzhľad hodnotí skôr kriticky. Ale opäť, to je najmenší problém a v peknej konfigurácii (ideálne Clubsport v červenej Kings) je to fajn. Ten interiér je problém, a to ako veci, ktoré spomínaš, tak napr. aj celkový pokles kvality materiálov a vypracovania, proste sa očividne šetrilo a Golf, ktorý bol ešte v minulej generácii etalónom a interiérom prevyšoval aj prémiu (minulé Áčko rozhodne), teraz padol do priemeru a prevyšujú ho aj Japonci (Civic, Ma3).
Avatar - miromen
2. 1. 2023 10:17
Re: GTI
Zase řadu recenzi...realně tam vidim hlavni posun pravě z teměř totalni unilosti do, alespoň nějakeho nasraneho agresivnějšiho vyrazu vlastně asi největši odvaz ze všech generaci a za mě jedině aleluja a jen škoda, že v tomhle duchu nebyl proveden jako celek. No CS nevim toho jsem ještě neviděl zda by se mi ty kraby klapeta libili vic než klasicke GT verze. A pokles kvality včem ? Ano u golfa došlo k vykastrovani některych věci jako třeba schranky, ale třeba ta kvalita zpracovani je jasně lepši než u předchudcu. Ja když to srovnam s 6 generaci vim, že u 7G došlo k dosti vylepšenim, kterou jem vlastnil přes 5 let tak mezi nima je ten skok dost vyrazny ve prospěch pravě 8 generace. Zde bych mohl byt dost konkretni a na forech jsou třeba i fotky dveřnich panelu včetně jejich uchyceni, vedeni o oplet kabelaže, vytlumu samotnych dveři, ktere jsou jasně lepe a kvalitněji řešene než u předchudcu. Takže nějake drnčeni u lepšich audii je vyrazněji eliminovano.
2. 1. 2023 11:56
Re: Re: GTI
Co to taras, kvalita sla u 8micky vyrazne dole. Priam to v interiery krici a spomenie to kazdy youtuber ako prve
Avatar - miromen
2. 1. 2023 12:12
Re: Re: GTI
Ŕikaš každy ytuber...OMG :-[]
2. 1. 2023 12:17
Re: Re: Re: GTI
A preto padaju celosvetovo predaje golfu 8 kazdy den, a preto sa predava menej verzie gti 8 ako gti 7.
Avatar - miromen
2. 1. 2023 12:27
Re: Re: Re: GTI
Z tebe lezou zajimave věci. Ještě bych si dal jednu jobovku ať je ten novy rok veselejši.
2. 1. 2023 12:31
Re: Re: Re: Re: GTI
To su realne cisla, ktore si najdes na nete. Aj samotne vw priznava medzi riadkami, ze 8micka je predajny fail.
Avatar - miromen
3. 1. 2023 17:09
Re: Re: Re: Re: GTI
Ja pořad nechapu proč bych si měl hledat nějaka čisla na netě a michat jablka s hruškama ? Co bych měl jako porovnavat dnešni automob. trh včetně jeji situace z dobou před 5 či 10 lety...uplně k ničemu.
Znova mě zajima samotny produkt. Ne vždy novinka = automaticky lepši či s FL dochazi ke zlepšeni a když, už tak kolikrat jsou ty rozdily zanedbatelne.
Ja když přišel o GTI tak jsem měl několik nabidek i od samotneho prodejce VW na starši kousky včetně G7 GTIP v manualu s najezdem ani ne 15tkm. A ja bych s nějakym staršim zachovalym kouskem rozhodně problem neměl. Ale nevim do čeho bych se musel praštit, abych nad tim uvažoval. Zvlašť, když u 8G evidentně došlo k vyraznemu zlepšeni. A nejde jen o to jak nyni jezdi a že dokaže byt i celkem zabavny. Je řada dalšich věci a to rozhodně podstatnych nejde o žadne světylka, lištičky apod, ktere doznaly jasnych vylepšeni. Jako už jsem zminil manualni převodovka nebo i samotnymi majiteli dosti kritizovana sedadla s vymělkyma bočnicema i když zde by si minimalně CS zasloužilo rozhodně ještě něco ultimatnějšiho a u motoru odstraněn největši minus v podobě jeho reakci na plyn. Takže takhle ušetřene prachy by mě rozhodně netěšili.
4. 1. 2023 10:03
Re: Re: Re: GTI
Predaje Golfu 8 sa musia hodnotit stale v ramci segmentu.

A segment vyrazne klesa, ved mnohe tradicke znacky uz neponukaju ani model v tomto segmente, vid napr Focus, C4, alebo konciaci Megane...

Zaroven bol Golf a Octavka najviac postihnute nedostatkom polovodicov, cize realne predaje nezodpovedali dopytu, ale vyrobnym moznostiam.
Avatar - iudex
2. 1. 2023 14:21
Re: Re: GTI
Zmier sa s tým, dnes majú rozhodujúce slovo aj v testoch áut youtuberi. Časáky už nikto nečíta. A výrobcovia na to reagujú, na prezentácie už pozývajú pomaly viac youtuberov ako redaktorov tradičných médií.
A netreba brať označenie youtuber ako výsmech, youtuberom je Rasťo Chvála, Chris Harris či Steve Sutcliffe, a to je prvá liga, ktorej žiadny klasický novinár z časopisu už dnes nekonkuruje.
Avatar - miromen
2. 1. 2023 15:06
Re: Re: GTI
Ale to ja nepopiram a sam na testy včetně např. toho YT koukam jen vim, že často byvaji dost nepřesne či zkreslene. Navic mi nikdy neřeknou to co samotni majitele. A mužu řict, že v jistych tolerancich a celkově vzato se mi do ruk dostalo to co tvrdili. S tim, že v některych oblastech jsem dostal meně v jinych naopak vice. A takovy anglani jsou dost podrobni a řeši věci dost do detailu.
Avatar - hugino
2. 1. 2023 15:40
Re: Re: GTI
Už len taká blbosť že na zadných dverách nie sú okrasné vnútorné lišty a nemá ich ani Leon ale O IV áno. Evidentne sa šetrilo a aj preto tie predaje G VIII sú voči G 7-7.5 dosť slabé. Samozrejme rozhoduje aj cena keď je v porovnaní s predošlou generáciou o dosť drahší / hlavne s cenami G 7,5 okolo roku 2018 /. Ale na druhej strane zas G VIII Variant je najkrajší s Variantov za celú éru Golfu a začína ich dosť behať / asi firemné ale to je jedno /. Uvidíme aký bude facelift ale myslím že už to bude len lepšie . Nikdy som Golf nevnímal ako niečo výnimočné ale po takmer 5-tich rokoch jazdenia a 52 000 km môžem zodpovedne povedať že za tých 17 000 € je to fakt dobré auto.
2. 1. 2023 15:55
Re: Re: Re: GTI
Ja mam doma 7micku a 8micka zabila to, co mali ludia radi. Preto predaje padaju. To ze je jazdne lepsi majitelov nezaujima. Roky mal koncern zabehane ovladanie a pri 8micke je vela tradicnych majitelov stratenych. Plus vyssie ceny a lacnejsie materialy, kde sa pozries. A ani dizajnovo to nie je hitparada.
4. 1. 2023 10:05
Re: Re: Re: GTI
Mali sme Golf 7, teraz Golf 8.

Ano infotainment je horsi, viac klikov na zmeny.
Okrem toho jedina negativna vec co mi vadi su ulozne priestory, napr ze pri radiacej pake nie je s roletkou alebo ze niektore chybaju (podobne to bolo pri prechode z Passatu 7 na 8, ze bolo menej uloznych priestorov).

Inak vsetko ostatne je u G8 lepsie.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 17:35
Re: Re: GTI
Mít nového Golfa za 17 tisíc je luxusní, to je bez debaty.
G7 jsem měl a byl super.
Ale mě se třeba G8 nelíbí a ve Variantu taky ne. Design je subjektivní a auto na něj nejezdí a tak jsem byl ochoten ho zkusit, ale infotainment, interiér, nechutné šetření na blbostech a stupidně zrušená krytá zadní kamera + ceny to zabily.
Snad bude FL dost rozsáhlý a G8 vrátí alespoň částečně do normálu.
Avatar - iudex
3. 1. 2023 09:55
Re: Re: GTI
"Ale mě se třeba G8 nelíbí a ve Variantu taky ne. Design je subjektivní a auto na něj nejezdí a tak jsem byl ochoten ho zkusit, ale infotainment, interiér, nechutné šetření na blbostech a stupidně zrušená krytá zadní kamera + ceny to zabily."
V plnom rozsahu podpisujem.
Ja ešte dávam teoreticky šancu GTIčku, keby v rámci f/l odstránili najväčšie nedostatky interiéru, ale zase sa dá čakať, že s tým príde zvýšenie cien a už teraz mi príde základné GTI za 40t eur ako ťažko skúsnuteľné.
Avatar - hugino
2. 1. 2023 15:10
Re: GTI
Ano Clubsport aj R-ko majú iný predný nárazník a už to vyzerá lepšie. Myslím že s faceliftom to bude OK. Kabáň sa o to postará. :-)
2. 1. 2023 18:08
Re: GTI
Tak předek je hodně subjektivní záležitost a většinou se nelíbí, hlavně u základních verzí je to vyloženě hnus, u GTI to dost vylepšuje přední nárazník. To nic nemění na tom, že světla májí hodně asijský a hlavně divný tvar. Infotaiment u Golfu, Octávky i Leonu dost blbne, zeptej se lidí, co ho dost dlouho používají a každá aktualizace znamená nejistotu.

Já ho mám 2 roky v Octávce a každou chvíli je tam nějaký fail, např problémy s Car play - občas ho nezobrazí a je tam jen černá obrazovka, systém nabíhá i víc jak za minutu atd atd... dneska přišla další aktualizace, bůh ví, co přinese. Kolega má nového Leona a taky problémy. Když se ptám techniků ve VW servise (autorizovaný), kam jezdím s Touranem, tak to jen potvrzují, že to je fail :no:
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2023 18:32
Prevodovka
Zlaty manual... vidime ze opat nesklamal.... a vzdy bude este aj lacnejsi a zabavnejsi ako automat.... musim priznat ze tento test som si rad precital ( fakt ma vobec nezaujima tu citat o nejakom el. Nire ci leafe hoc tiez maju svoju cielovku ) ... a je napisany vskutku paradne.... zaciatok roka je teda fakt ostry... ale ako sa vravi.... zacneme naplno a... a postupne zvysujeme tempo :yes:
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Mokrous
1. 1. 2023 19:26
Re: Prevodovka
U víkendovky na zábavu je manuál fajn. U daily už bych se z automatu vracet nechtěl.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 06:27
Re: Prevodovka
Protoze si to zkusil, On ne… manual jen v zabavnem aute, jinak uz je to volba penezenky (coz chapu)
Avatar - fOE
2. 1. 2023 07:33
Re: Prevodovka
Nekde penezenky, nekde rozumu. Ono ne kazdej vyrobce umi udelat automat o ktery bych vzdy a za kazdych okolnosti stal a jeste priplacel.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 08:07
Re: Prevodovka
ták určitě, ale pořád nemusíš zůstat u jedné značky :) Ale tady je to hlavně o tom, že většina lidí, co zde na automaty nadává s tím nikdy moc nejezdilo, nebo spíš nejezdilo vůbec a dělají to z principu
Avatar - iudex
2. 1. 2023 09:46
Re: Prevodovka
Samozrejme je to aj o peniazoch. Pointa hotheču je, že ide (má ísť) o DOSTUPNÉ zábavné auto na každý deň. No a s manuálom (ktorý je obvykle o 2000-3000 eur lacnejší ako automat) je k tej podstate bližšie. Aj keď v dnešnej dobe, keď autá zdražujú čo mesiac a hotheče stoja o 10000 viac ako pred 5-6 rokmi, už je tá dostupnosť taká relatívna (v r. 2016 stál GTI Performance 28730 eur (základ ešte menej), dnes základ 37890 eur).
Avatar - fOE
2. 1. 2023 15:13
Re: Prevodovka
Tak u HH tam jsou dva pristupy, ktere jdou principielne proti sobe. Mit co nejdostupnejsi (cti nejlevnejsi) auto, takze s manualem, vs mit jedno auto na vse, i na kazdy den, a tam bude zase lakat automat.
Ja to spis myslel ale tak, ze ne kazdy umi udelat dobry automat (vlastne, ani manual neumi kazdy), takze kdyz chci treba neco kam se dava aisin a ten mi nesedi, budu zvazovat manual resp. komplet zmenu vyberu. Mne treba nesedl automat v mondeu, proto bylo v manualu.
Avatar - iudex
3. 1. 2023 09:48
Re: Prevodovka
Môj postoj poznáš, ja uprednostním aj horší manuál pred lepším automatom, čo je presne prípad BMW 3 (špičkový ZF 8° vs priemerný 6°manuál). A v tých hothečoch sú tie manuály poväčšine slušné, žiadny lekvár á la starý Citroen. Druhá vec ale je, že dnes už na výber máš len vo veľmi málo hothečoch, okrem testovaného základného GTI je to len Focus a i30N, väčšina má len automat, takže o uprednostňovaní toho alebo onoho môžeme poväčšine už len teoretizovať.
Alebo teda zamakať na sebe a zarobiť na (základnú) M3, tam manuál stále je. :D
Avatar - Emel
3. 1. 2023 09:59
Re: Prevodovka
+1 - radši manuál.
Manuální HH - ještě TypeR, obě Toyoty, dejme tomu Octavia (není to hatch... což teda Civic taky ne).
Avatar - Ozzman
3. 1. 2023 10:14
Re: Prevodovka
YAGR s MT je super, tam ten motor má gradaci.
Avatar - iudex
3. 1. 2023 10:34
Re: Prevodovka
Tak ten Civic type R je opačný prípad ako väčšina, tam je len manuál, ale princíp je rovnaký, tiež tam nemáš možnosť voľby medzi manuálom a automatom, to majú len spomínané 3 hotheče. Samozrejme v tomto prípade by mi to nevadilo.
Inak ako som s nádejami očakával type R, tak je pre mňa veľkým sklamaním kvôli tej brutálnej cene, ktorá popiera celú pointu hotheču. Tak som ho nejak vytesnil. :-[]
Avatar - Emel
3. 1. 2023 10:41
Re: Prevodovka
Jo, jasně... i Toyota má jen manuál, takže ten výběr v rámci modelu tam není. Pak tedy Octavia RS.

Ten price gap je tam u TypeR pořád. Když stál GGTIP 650, stál TypeR 900... teď stojí GTI 900 a Civic 1,3.
Avatar - iudex
3. 1. 2023 12:00
Re: Prevodovka
Opäť budem pri tých cenách trošku oponovať. V r. 2016 stál GTI Performance 28730 eur a type R 30990, rozdiel 2260 eur. Dnes je to 37890 vs 54990, rozdiel 17100 eur. Takže price gap brutálne narástol.
Reálne je type R tretím najdrahším HH vôbec, po 400+ koňových prémiových hyperhatchoch so štvorkolkou a automatom. A pri všetkej úcte k schopnostiam type R nie som presvedčený, že to je adekvátna cenová pozícia pre mainstreamovú predokolku s manuálom.
Avatar - Emel
3. 1. 2023 12:35
Re: Prevodovka
Holt byly ty slovenské ceny jiné. Tady byl Golf levnější a Civic dražší... nebo už si to nepamatuju. Já mám teda v hlavě ORS vs. Civic.
Avatar - miromen
3. 1. 2023 17:26
Re: Prevodovka
Tak u nas jak jsem ti posledně psal neni ten rozdil tak vyrazny a ja osobně, kdyby mě Type-R zajimal tak bych byl ochotny ty prachy na stul položit.
Jinak s Type-R by bylo ferovějši cenově srovnavat spiš TCR dnes CS byť jasně zas je tu manual vs automat a opět je v tom cena.
Každopadně si troufnu tvrdit, že realně bude ten cenovy rozdil ještě větši. Zatim co u VW jsou stale ochotni jit cenově dolu i vic než 10% tak u hondy zřejmě nikoliv. Navic se tu posledně psalo, že Type-R je vlastně nedostupny byť u VW je ta dostupnost taky docela otazna.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 10:48
Re: Prevodovka
Hele, před 10, 20, 30 lety jsem taky jezdil v automatech a nechtěl bych je. No, před 10 lety už některé ano. Ale pořád to nebylo nic pro mě. A to samé asistenti atd...
No a pak člověk krapet zestárne, zpohodlní a změní priority a mezi tím se vývoj posune a a automaty vyzrají a rázem je všechno jinak.
Část řidičů to odsuzuje, protože nezkusila delší čas se solidním automatem a část to prostě nemá ráda.
Stejně tak každý preferuje jiný typ automatu. Někdo rád vyjící tramvaj, někdo jedině hydroměnič, někdo miluje dvojspojku a někdo ji přímo nenávidí.
2. 1. 2023 11:25
Re: Prevodovka
To já bych se klidně vsadil, že většina odmítačů automatu s ním nikdy nejezdila. Kdyby ano, tak už manuál nechce.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 11:38
Re: Prevodovka
Možné to je, ale asi bych si na to nevsadil. A nebo s ním jela příliš krátce na to, aby si zvykla. Spousta lidí čeká, že na tom bude stát jako na rýči, nebo to bude naopak jen lechtat, ale pojede to jakoby jim to četlo myšlenky. Ona každá skříň a její soft chtějí chvilku času na sžití.
Avatar - hugino
2. 1. 2023 15:49
Re: Prevodovka
Ja osobne by som tiež nemal problém s automatom ale to DSG so suchými spojkami je stále problémové + ta cena o min. 2000 € viac tak tá to úplne zabije. Jasne že hlavne je to o peniazoch. Minule ma zarazil článok na ACZ o naj testoch 2022 a ako jedno z najhorších tam jeden redaktor napísal benzínovú 1.2 Astru s automatom EAT8. To by mala byť HDM prevodovka od Aisinu . Ja som si myslel že tie HDM prevodovky voči dvojspojkám alebo variátorom sú najlepšie a tu ju dosť skritizovali. Takže to by bol problém vybrať auto s dobrou automatickou prevodovkou ktorá necuká a nepodtáča. Takže radšej ostanem pri manuály a mám istotu. Hm ako sa nám ta diskusia o ICE aute dobre rozbehla. :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 17:39
Re: Prevodovka
No, bohužel ani DQ200 ani Aisin AT8 nejsou žádný zázrak.
DQ381 je ale za mne naprosto fajn a ZF je jasná věc. Kdo chce tramvaj, tak e-CVT.
Avatar - Mokrous
1. 1. 2023 19:26
Komfortní na 19" ???
Asi si ho budu muset půjčit a zkusit. Minulý GTI i obyčejný Higline s DCC byl pohodlný na 16" a na 17" už začal být hlučný a udrncaný. Takže pochybuju, že na 19" lze mluvit o komfortu. Ale možná udělali v 8. generaci nějaký přelomový podvozek...
Rozbalit vlákno
15
1. 1. 2023 20:02
Re: Komfortní na 19" ???
Neurobili, su to keci. Gti je v tejto generacii slabe, vsetci hovoria ze treba ist do rka po 2022 s vyladenym drift modom
Avatar - xxc
1. 1. 2023 20:15
Re: Komfortní na 19" ???
a naco? pre autoskolu to celkom staci :-)
Avatar - Mokrous
1. 1. 2023 20:30
Re: Komfortní na 19" ???
Já mluvil o komfortu a ne ježdění dveřmi na bok.
1. 1. 2023 20:35
Re: Re: Komfortní na 19" ???
Gti na 19stkach nie je konfortne. Celkovo je rko lepsia kupa
Avatar - Mokrous
1. 1. 2023 20:39
Re: Re: Komfortní na 19" ???
Já to vím, to byla zase ironie. Jel jsem před časem nějakej ten Club Sport, nebo co to bylo. 265 koní a 19" s DCC sériovou verzi bez tuzingu. A hopsalo to jako čert.
Avatar - hugino
1. 1. 2023 20:55
Re: Komfortní na 19" ???
No čo som videl videa pri predstavovaní tak bolo povedané že podvozkovo je GTI VIII o dosť lepšie ako GTI VII / Autožurnál-Karpat , Top Spred /
1. 1. 2023 22:15
Re: Re: Komfortní na 19" ???
Motor rovnaky, jazdne je 8micka lepsia, ale nie o tolko, podla mna to ocenis az pri jazde na limite, kde sa dostane nalokto. A vo vsetkom ostatnom je 7,5ka lepsia. Takze kto kupil 7,5ku za stare ceny, nema dovod vobec menit a lutovat. V tom istom tyzdni som mal stastie chvilku stravit s i20n a gti na letisku a viac ma bavil korejcan
Avatar - miromen
2. 1. 2023 09:14
Re: Komfortní na 19" ???
No tvl jeden z duvodu, proč jsem dal GTI šanci tak byl ten, že pravě majitele předchozich GTI předevšim 7G hovořili jednohlasně a to, že jde s přehledem o vyrazně lepši GTI. Vlastně řada z nich maji stale tu předchozi generaci doma, kdy ji přenechali manželkam či potomkum, ale o te piši, že už by se do ni ani nevratili tim jak se 8G povedla.
Za mě 2 menši minusi pač jsem přecejen měl větši očekavani a to malo citu v řizeni a ještě by se mi libil charakternějši motor byť na TSI fajn. Jo a samotny manual ač byl vylepšeny tak bych uvital ještě o něco kratši drahy, ktere jsou pouze kratši ne však kratke.
Jeden majitel to posal docela jednoduše...nejde sice o rozdilna auta jako den a noc, ale ten rozdil mezi něma je zcela zasadni.
A jestli se u R něco kritizuje tak je to jednak zvuk narozdil od GTI(CS) vysavačovy efekt a pravě drift mod, ktery si někteři po vyzkoušeni ani neobjednali z duvodu praktickeho nevyužiti a jinak hrozne fungovani v běžnem provoze.
2. 1. 2023 12:28
Re: Re: Komfortní na 19" ???
Nejak to co tvrdis nesedi, ked sa predava ovela menej 8 gti ako 7gti :-D ci len tak placas do vetra
Avatar - miromen
2. 1. 2023 14:47
Re: Re: Komfortní na 19" ???
Ty se mi važně zdaš. Co mi ma jako nějaky prodej o samotnem produktu řict ? A co mam srovnavat na nějake produkci před 5, 10, 15 lety se součastnosti a jak do toho třeba zahrnout to, že samotny VW neni schopny dnes ani toho golfa vyrobit. Už to někdy řešil ? Jestli ano tak kdy a v jakem množstvi.
A znova ti zopakuji, prošel jsem několik for, kde je řada majitelu, kteři maji přime srovnani po 10 či 100 tisicich km s oběma řadama s jasnym a jednoznačnym zavěrem, kdy 8G považuji za jasně lepši a povedenějši. A jak si zmiňoval ty ytubery tak jednoho tam maš s TCR a ten plus ještě jeden anglan na diskuzi dokonce tvrdi, že dnešni GTI nejen, že funguje lepe než to TCR, ale je dokonce zabavnějši natož GTIP. A teď si vem, že u anglanu jsou 4 majitele na foru kde jsem chodil, ktere sralo DSG a znovu šli do toho GTI jen v manualu, jeden dokonce přechazel z CS na klasiku kvuli převodovce. Takovy imbouši prostě.
Nebo tam maš ytubera z USA co měl v ruce evropskou verzi GTI v 8G a ten tam tvrdi, že po předchozich zkušenostech s VW včetně GTI neměl žadne valne očekavani a do ruk se mu jak tvrdil dostala jedna z nejlepšich předokolek jake měl možnost kdy řidit a že ho tim vlastně VW zaskočil.
2. 1. 2023 15:01
Re: Re: Re: Komfortní na 19" ???
Co ma s tym predaj? Sam pises, ze gti 8 je taka dobra oproti 7 gti, ze vsetci ju nechavaju manzelkam, detom, nechavaju opustenu pri ceste a utekaju kupit 8 gti, ale na predajoch to nejak nevidno. Tak ako to je? Ci len v tvojom paralelnom vesmire?
Avatar - miromen
2. 1. 2023 15:11
Re: Re: Re: Komfortní na 19" ???
Ty jsi važně tak natvrdly nebo nežiješ realitou ? Nebo snad viš vše přesně detailně a v tom připadě by jses tedy mohl podělit.
2. 1. 2023 15:28
Re: Re: Re: Re: Komfortní na 19" ???
Ja ti pisem fakty, nie moje dojmy. Btw sam produkty vw vlastnim a mam ich celkom osahane tak viem o com hovorim.
Avatar - lamal
5. 1. 2023 13:01
Re: Re: Re: Re: Komfortní na 19" ???
sorry po precitani priespevkov to musim napisat, múdry si ako rádio ... :yes:
1. 1. 2023 20:03
Manuál jasná volba!
Opravdu by mě zajímalo, kdo si do toho hot-hatche zvolí DSG, když si za ztrátu radosti z řazení a práce se 3 pedály VW účtuje takovou pálku! Pochopil bych to pouze v případě nešťastníků s amputovanou levou nohou! :-O
Rozbalit vlákno
66
Avatar - Mokrous
1. 1. 2023 20:31
Re: Manuál jasná volba!
Zopakuji se: "U víkendovky na zábavu je manuál fajn. U daily už bych se z automatu vracet nechtěl."
1. 1. 2023 22:41
Re: Manuál jasná volba!
Tak hlavně, když si u Golfu GTI lze vybrat. U menšího bratříčka Pola GTI už manuál VW zařízl, přestože ho měl vyvinutý, homologovaný a rozjetou výrobu! Naprostý zločin a pohrdání zákazníky! :-O :-O :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 06:32
Re: Manuál jasná volba!
Mne ti nejak u tech TSI stejne nebavi řadit, je to stejná zábava jako v TDI, chybi gradace a vykonova špička. U toho GTI bych i ja asi bral manual, ale atmosfera s manualem, nebo gradujici turbomotor jsou pro mne lepsi volba.
Avatar - iudex
2. 1. 2023 09:12
Re: Manuál jasná volba!
Hovoríš o konzumných TSI (1,0 a 1,5), dvoljiter EA888 je trošku iná liga. Tam skutočne má zmysel točiť, nie je to charakterom nafťák.
Avatar - miromen
2. 1. 2023 09:24
Re: Manuál jasná volba!
Hele ta 180KW verze sice taha až po omezovač což je nějakych 6700-6800ot a na TB je to fajn, ale cca od 5000ot je to takova rovina byť do te doby opravdu pěkně graduje.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 09:27
Re: Manuál jasná volba!
Jo, myslím to plošně, já 2.0TSI jezdil jen v jeho první generaci v Sciroccu R, to bylo fajn, ale i tak to pořád asi nebyl na točení nejzábavnější motor, co jsem zkusil :) Samozřejmě to bylo rychlé, o tom žádná.
Avatar - iudex
2. 1. 2023 09:37
Re: Manuál jasná volba!
Ja nehovorím, že je to najzábavnejší motor a nejdem to dávať do jednej vety s atmosférou v Caymane GTS, len som sa vymedzil proti tomu konštatovaniu o "zábave ako s TDI".
Mimochodom ku klišé o točivých atmosférach a "naftových" turbobenzínoch: môj turbobenzín dotočí 7100 otáčok, kdežto atmosféra len 6500. ;-)
Avatar - Dinar
2. 1. 2023 10:46
Re: Manuál jasná volba!
Tuhle poslední inkarnaci 2,0 tsi jsem nejel, ale u staršího tsi bych to porovnání projevu s tdi úplně nezavrhoval. Koupil jsem mladému TT z roku 07, je to ta dvousetkoňová verze tsi, resp. tfsi, motor je fajn, lehounké tétéčko s ním jede parádně, rozhodně by člověk tipoval výrazně víc než 200 koní, ale projev, to je fakt jak dýzl, ve 2,5 tis zabere a ve 4,5 tis umře, řadíš jen proto, že tam je šaltr, ne abys dostal výkon, protože stačí vrazit tam pětku a jet, je to prostě projev klasického turbomotoru, ty dnešní r4 turbo jsou vesměs v projevu výrazně více podobné atmosféře. ;-)
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 11:53
Re: Manuál jasná volba!
Jo, to si popsal fakt přesně :) řadíš jen proto, že tam je šaltr, ne abys dostal výkon" takhle podobně to je stejnej vodvaz s 1.5TSI, nebo s 2.0 TDI :)

R4 turbo podobné atmosféře od VW jsem tedy nejel, u BMW jo, u Fordu jo, u Renaultu/MB (1,33tce) jo...
Avatar - Emel
2. 1. 2023 12:51
Re: Manuál jasná volba!
Jak jako umře? Přesně tuhle verzi jsem nejel, až tu další... a že se žádná gradace nad 4500 nekoná je pravda, ale pořád tam zůstává ten maximální výkon a má smysl to točit třeba do 6000. Ve 2500 je tam cca. půlka výkonu...
https://www.autoforum.cz/…alni_vse_089.jpg
Avatar - iudex
2. 1. 2023 14:11
Re: Manuál jasná volba!
Gradácia sa logicky nemôže konať, lebo výkon je od 4500 do 6200 rovnaký, ale zase nemožno hovoriť o umieraní, lebo motor má maximálny výkon, takže je z princípu blbosť hovoriť, že motor, ktorý dosahuje maximálny výkon, umiera.
Avatar - Dinar
3. 1. 2023 07:32
Re: Manuál jasná volba!
Nebuďte hnidopiši, prostě ten motor ve dva a půl zabere, do 4,5 táhne tak, že na trojku protočit kola není problém, a v těch 4,5 tah zvadne, ne že by se nedotočil do 6 tis., ale nedává to smysl, pro efektivnější zrychlení je lepší odřadit.
Avatar - Emel
3. 1. 2023 09:00
Re: Manuál jasná volba!
Nejsme hnidopiši, nemáš pravdu. Pokud je maximální výkon k dispozici od 4500 do 6000, tak logicky nemůže dávat smysl odřadit na 4500, protože se nutně propadneš na nižší výkon, než z jakého odřazuješ.
Konkrétně třeba Octa RS měla převodové poměry 2-3-4 2,09-1,47-1,15
To znamená, že pokud budeš řadit při 4500 a beru točivý moment 350Nm v celém relevantním rozsahu, pak padáš z 4500 162kW na 3165 otáček 116kW (2-3), respektive 3520 otáček 129kW (3-4).
Takže možná máš pocit, že otáčky tolik nerostou nebo se zvuk nemění... ale auto zcela jistě zrychluje při 4500 líp než při 3500, a to relativně výrazně - protože o zrychlení rozhoduje výkon, žejo.
Možná bude převodovka u TT víc na krátko nebo křivky trošku jinak, ale princip bude určitě stejný.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2023 09:15
Re: Manuál jasná volba!
Ale to přeci vůbec neodporuje tomu, že i kdyby si tedy odřadil v 6000 tisících, nemáš z toho žádné emoce, protože to prostě od 4500-6000 negraduje, nelepší se to, jen to stejně táhne... a o tom je (tedy tady není) asi ta emoce z řazení manuálem (kdy čekáš na ten vrchol, špičku, která postupně graduje, jenže tady nepříjde), tady to může v 6 tisících odklepnout servomotorek DSG...
Avatar - Emel
3. 1. 2023 09:18
Re: Manuál jasná volba!
Čti Dinara: "v těch 4,5 tah zvadne, ne že by se nedotočil do 6 tis., ale nedává to smysl, pro efektivnější zrychlení je lepší odřadit."
Nebavíme se o emocích, bavíme se o zrychlení... teda aspoň já to tak chápu.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2023 09:27
Re: Manuál jasná volba!
Tezko rozporovat vykonove krivky, ale ja primarne zacal diskuzi tim pocitem, na coz sem pochopil i Dinar reagoval, mluvit za nej nebudu, ale pokud se bavim o bezne jizde, kdy pri 4500 prijde uz jen plocha krivka, tak uz netocis a odradis i kdyby to stejne tahlo do 8tisic otacek… psychologicky citis, ze si na vrcholu, tak řadíš, ne vzdy potrebujes ten maximalni vykon.
Avatar - Emel
3. 1. 2023 09:46
Re: Manuál jasná volba!
A to je to co jsem chtěl říct Dinarovi - pokud máš pocit, že nemá smysl to točit, pak je ten pocit chybný. Smysl to má do takových otáček, abys tam měl těch 4500 PO odřazení (respektive úplně přesně - smysl má řadit přesně v tu chvíli, kdy dostaneš po odřazení stejný výkon, na jakém jsi nahoře... u 2-3 to vyjde někam na 6300 otáček řádově, protože to už se dostáváš do zóny klesajícího výkonu - na základě papíru, reál může být trošku jinak, spíš tam bude větší špička než na papíře).
Avatar - Dinar
3. 1. 2023 13:32
Re: Manuál jasná volba!
Nechtělo se mi to vypisovat, tak tu máš pasáž z prvního článku na auto.cz, na kterým jsem narazil, o vztahu výkonu a toč. momentu, resp. jejich vlivu na zrychlení.
https://www.auto.cz/…wtonmetry-101643
"Největší akcelerace (rozuměj největší nárůst rychlosti za daný časový či délkový úsek) tak vozidlo dosáhne při otáčkách maximální hodnoty točivého momentu. Toto maximum leží zpravidla někde mezi volnoběhem a otáčkami největšího výkonu. Lidově řečeno, v otáčkách maxima točivého momentu vás bude zrychlení vozidla tlačit největší silou do sedadla.
V praxi tak nejrychleji předjedete, budete-li držet motor v otáčkách co možná nejblíže maxima točivého momentu. To je také hlavní důvod, proč třeba moderní přeplňované vznětové motory ve vysokých otáčkách skoro nezrychlují. Prostě už v nich nemají vysoký točivý moment. Naopak u atmosférických zážehových motorů je hodnota maxima častěji při vyšších otáčkách, proto je třeba podřadit na nižší převod, abychom se k nim dostali."

Našel jsem si diagram průběhu výkonu a toč. momentu daného motoru, je to EA888 a ten jen potvrzuje to, co popisuju. Od nějakých 4,2 tis. otáček je křivka výkonu plochá až skoro k maximu, ale před 5 tisíci začíná prudce klesat křivka toč. momentu. Auto přestane razantně zrychlovat, motor zvadne, umře, ano je to expresivní vyjádření, ale sedí to.
Avatar - Emel
3. 1. 2023 14:10
Re: Manuál jasná volba!
Dinare promiň, ale je to blbost, opřená o nějakou teoretickou variantu auta bez převodů (kde s tím stejně nemůžeš nic dělat):
"Za posádkou vnímaným zrychlením ale stojí v praxi samozřejmě také převody. Uvedené tedy platí pouze v případě, že bychom měli motor bez převodovky, či jeli pouze na jeden předem zvolený „kvalt“. Nižší a tedy lehčí převody, logicky umožňují lepší zrychlení než vyšší a tedy těžší „kvalty“."

Je to tradiční nepochopení toho, že ano, vozidlo nejlépe zrychluje v pásmu největšího točivého momentu, ale POUZE NA DANÉM PŘEVODOVÉM STUPNI. Pokud můžeš podřadit, tak i s nižším točivým momentem dosáhneš lepšího zrychlení. Tj. auto na čtyřku zrychluje lépe při 3500 než při 5000... ale to se bavíme o úplně jiné rychlosti auta. A opět totéž auto zrychluje lépe na trojku při 4500 než na čtyřku při 3500 při stejné rychlosti.

Oni se to pak v tom článku taky snaží (poměrně kostrbatě) vysvětlit... ale podle mě to spíš zamotávají než vysvětlují, tak radši nebudu další citáty kopírovat.

Prostě... zrychlení dělá výkon, tečka. 120kW při 5000 udělá lepší zrychlení než 100kW při jakýchkoli jiných otáčkách bez ohledu na moment... to přece výkon je, práce za čas... a zrychlení auta + překonání odporů je ta práce a větší výkon jí udělá za stejnou dobu víc.
Avatar - white label
3. 1. 2023 18:41
Re: Manuál jasná volba!
Samozřejmě máš pravdu...
Avatar - Dinar
4. 1. 2023 10:58
Re: Manuál jasná volba!
Tak snad o tom je řeč, ne? O zrychlení na daný převodový stupeň, ten motor na daný stupeň zrychluje nejlíp v pásmu, kde se křivky maxima výkonu a toč. momentu přibližují nejvíce. Jakmile se při tom zařazeném stupni dostane motor do pásma, kde mu (sice při stále stejném výkonu) začne padat točivý moment, razance zrychlení se výrazně sníží. A k tomu přesně u tohoto motoru dochází před těmi 5 tis. otáčkami, proto je lepší odřadit a to samé absolvovat na další převodový stupeň. Maximum výkonu u toho motoru (je to EA113 ne EA888) je někde kolem 4,8 tis. otáček, v tom momentě začíná padat i krouťák. Tedy vracím se zpět ke svému původnímu textu a ptám se, proč bych měl točit až do 6 tis., které ten motor dotočit umí? Budu budu v tom tisíci a něco otáček zrychlovat na daný kvalt lépe, než když odřadím? Já tvrdím, že ne a podle průběhu výkonu a toč. momentu toho motoru to sedí.
Avatar - Emel
4. 1. 2023 11:32
Re: Manuál jasná volba!
Je mi skoro trapný to psát tobě jako závodníkovi... ale fakt maximalizuješ výkon a ne moment, jsem si 100% jistý.
Pro tebe není daná veličina rychlostní stupeň, ale aktuální rychlost auta. Prostě jedeš stovkou a můžeš si vybrat, jestli na trojku nebo na čtyřku. Ten tebou citovaný článek stojí na tom, že máš jenom tu čtyřku a pak je to celé o ničem.
Ano, jak začne klesat točivý moment, tak se razance zrychlení bude snižovat. Ale odřazením to ještě zhoršíš. Sice na vyšším stupni budeš mít větší moment, ale díky těžšímu převodu je ti to k ničemu, ta poučka že větší moment = lepší zrychlení totiž platí pouze v rámci jednoho převodového stupně, to je ta "past".
Odřazení ti pomůže pouze tehdy, pokud po odřazení budeš mít vyšší výkon než před odřazením. Takže pokud máš maximální výkon třeba v pásmu 4800-6200, tak ano, rozhodně má smysl to točit do 6000, protože řazením už na 5000 spadneš hluboko pod tu zónu maximálního výkonu, ve které se snažíš motor udržet.
PS: tak se podívej na nějaké pokusy o nejlepší akceleraci, lhostejno jestli automat nebo manuál... pokud řidič (převodovka) ví co dělá, tak to točí do redline.
Avatar - Dinar
4. 1. 2023 12:53
Re: Manuál jasná volba!
Pokud se křivky výkonu a toč. momentu v nějakém výkonovém pásmu blíží k sobě, je v tomto pásmu zrychlení nejlepší. U tohoto oldschoolového turbomotoru to tak je v pásmu od 3 do 4,8 tis., a tam to auto také nejlépe zrychluje. Max. výkon má ten motor ve 4,8 tis., tak pořád čekám na odpověď, proč točit do 6 tis., chci-li efektivně zrychlovat?

A pokud mluvíš o závodění, většina dobrých atmosfér, a nemusejí to být zrovna závodní motory, má maximum toč. momentu někde pár set otáček pod maximem výkonu a ten pak pár set otáček pod otáčkovou red line. Takže ptát se, proč se ty motory točí na max., aby co nejlépe zrychlovaly, je docela zbytečné.
A pokud jde o ta tsi ve vztahu k závodním/sportovním autům, zeptej se Speedfreda, jak se chová to tfsi v jeho xbow. Velmi podobně, jako to tfsi v mnou zmíněném tt. Když jsem s tím jeko xbow jel, vždycky jsme se po sobě podívali, jak to auto po výjezdu na rovinku v horních patrech otáček výrazně ztratilo tah, přesedl jsem do toho z radicalu, a tak přirozeně točil, jenže zbytečně, lepší je min. tisíc před maximem odřadit.
Avatar - Emel
4. 1. 2023 14:42
Re: Manuál jasná volba!
Jak jako blíží k sobě? Vždyť jsou v úplně jiných jednotkách... to, že je výkon a moment v jednom grafu, je jen úspora místa + shodná osa x, ale vzájemná poloha těch křivek je úplně irelevantní.

Já ti tu odpověď dal, ale ty jsi pořád nepřijal ten základní předpoklad, že zrychlení je úměrné výkonu. Evidentně mi to nevěříš... tak se na to zkus zeptat třeba toho Freda nebo Páji nebo Labela, třeba ti to někdo z nich dokáže vysvětlit lépe než já. Z mého pohledu je to elementární věc.

Zkusím to tedy ještě jednou, ale asi už neřeknu nic nového...
Ve tvém modelovém příkladu jedeš třeba 120 a máš 4800 otáček na trojku, motor má 200k od 4800 do 6200. Můžeš (1) pokračovat do 6000 a 150km/h stále v zóně maximálního výkonu 200k nebo (2) přeřadit na čtyřku - spadnout na 3700 otáček a třeba 160k a pak postupně zrychlit na 4750 otáček (3700*1,25) a znovu těch cca. 200k. V obou případech je potřeba vykonat stejnou práci (zrychlit auto o 30km/h), ale v případě (1) ji vykonáš rychleji, protože ji celou dobu budeš vykonávat výkonem 200k.

Výkon je práce za čas, čas je práce dělená výkonem, při větším výkonu stačí na stejnou práci kratší čas... už nevím jak to napsat.

PS: ano, ještě vykonáváš práci spojenou s jízdními odpory a odporem vzduchu... ale tu vykonáváš tak jako tak, v našem modelovém příkladu jí můžeme zanedbat. Důležitá by byla až pokud bychom se shodli, že je rychlejší neřadit... a chtěli bychom vědět o kolik. Pak bychom došli k tomu, že "neřadit" znamená sice rozdíl 200/160=1,25=+25% výkonu, ale pokud odečteme třeba 40k nutných jen k udržení rychlosti, pak na samotné zrychlení zbývá 160/120=1,33=+33% rychlosti... a s rostoucí rychlostí se nůžky rozevírají až se dostaneš do situace, že po odřazení auto už nebude schopné zrychlit vůbec, protože těch třeba 160k celých padne na udržení rychlosti, zatímco na té nižší rychlosti auto ještě zrychlovat bude.
Avatar - lamal
5. 1. 2023 13:12
Re: Manuál jasná volba!
Myslim ze to uz niekto pisal, Emel berie do uvahy tvrde dáta, ktore su na jeho strane, Dinar zase mysli z pohladu potencialu (nie casu) efektivne vyuzivanie danej motorizacie. Su to dva rozdielne pohlady a kazdy je pravdivy.

Vytacat motor, ktory nad 5000ot uz nepridava je pocitovo zbytocne, narasta hluk, spotreba, opotrebenie a vysledny cas o moc nezlepsi. Pocitovo to navyse nie je zabavne a evokuje to trapenie a zbytočno. Keby sa zameral cisto na casy, tak pri motore ktory uviedol by bol o ´´kusok´´ rychlejsi na stopkach s vyuzitim toho co popisuje Emel, tj max vykon, pretoze je to fakt.

Cele to na miske vah prevazi podla toho na kolko casovo efektivne sa s tym autom jazdi, myslim ze Dinarov pristup je vseobecne lepsi samozrejme, pretoze ten motor uziva vo sweetspote. Ked si raz urci za ciel co najlepsi cas na danom vozitku, tak ho bude tocit nad 5tis ot, za prepokladu ze uz nikde inde nedokaze cas zlepsit.
Avatar - Emel
5. 1. 2023 16:33
Re: Manuál jasná volba!
Podle mého to Dinar myslí tak, že auto nejvíc zrychluje v oblasti největšího momentu. Ale po té úvaze o "křivkách blízko u sebe" mě teda napadlo, jestli mu někdo nehacknul účet.
Avatar - lamal
5. 1. 2023 17:03
Re: Manuál jasná volba!
Viem o com pise Dinar aj ty, su to dve rozdielne veci. Pohlad najlepsieho casu VS podla istych kriterii efektivna dynamika (s tym, ze cas nebude najlepsi, byt s malym rozdielom).

ad hack... asi nie, kto by sa v jeho mene takto vydiskutovával ? hack vacsinou uraza a posobi citelnejsie skody
Avatar - Emel
5. 1. 2023 22:00
Re: Manuál jasná volba!
Takhle pocitově to myslel Ozzman. Ale to je fuk, nemá smysl se dohadovat jak kdo co myslel.
Avatar - lamal
6. 1. 2023 10:48
Re: Manuál jasná volba!
Nedohadujeme sa, alebo áno ? :-) OK.
Avatar - Emel
6. 1. 2023 11:11
Re: Manuál jasná volba!
Když čtu Dinara, tak podle mě to opravdu myslí tak, že je rychlejší (reálně nikoli pocitově) na 4800 otáček přeřadit, aby ti nezačal klesat točivý moment. Což je teda z mého pohledu dost zarážející nepochopení podstaty věci nota bene u Dinara...
Avatar - lamal
6. 1. 2023 11:43
Re: Manuál jasná volba!
Ano to je cely problem, veri tomu ze je to rychlejsie. Pokial by sa drzal toho, ze to je z hladiska charakteristiky a vyuzitia pohonu efektivne, tak by proti tomu neslo namietat.
Avatar - white label
6. 1. 2023 13:54
Re: Manuál jasná volba!
Ale na kdyby ("pokial") tu nediskutujeme...
Avatar - lamal
6. 1. 2023 13:58
Re: Manuál jasná volba!
Aspon ista skupina asi nie, staci precitat prispevky napr. ptr078...
Mozno to Dinar prehodnoti, pripadne si to hodi na stopky.
Avatar - white label
4. 1. 2023 14:47
Re: Manuál jasná volba!
Pokud chceš co nejlépe zrychlovat i po odřazení na vyšší rychl. stupeň, mělo by tě neméně zajímat i to, v jakém pásmu otáček bude pracovat motor po odřazení na těžší/delší převod.
Avatar - white label
4. 1. 2023 12:35
Re: Manuál jasná volba!
200PS EA113 mám i v G5 GTI s dsg. Nejlepší hodnotu zrychlení lze dosáhnout s využitím systému LC, který rozhodně neodřazuje před 5 tis. otáčkami, ptám se, proč to nedělá, když by to podle tebe zkrátilo zrychlení?
Avatar - speedfred
3. 1. 2023 10:49
Re: Manuál jasná volba!
Ten motor je celkom fajn ale keď ho máš ale za p.rdeľou 😃
Avatar - iudex
2. 1. 2023 14:06
Re: Manuál jasná volba!
Ale nie je tá 200-koňová verzia trošku iný motor, je to vôbec už EA888, nie je to ešte predošlá EA113? Každopádne aj EA888 prešla značným vývojom, aktuálne je to Evo 4.
Cit.: V průběhu let se motor s označením EA888 obrovsky proměnil. Nejde říct, že ten prvotní, který byl představen už v roce 2007 a jehož autory byly technici z divize Audi, byl jen trochu jiný, než třeba ten současný. Byl zcela jiný.
Avatar - hugino
2. 1. 2023 15:20
Re: Manuál jasná volba!
Ten Formentor je fakt super.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 11:30
Re: Manuál jasná volba!
Proč ne? :-) Mě to do 4.000 ot./min. jede stejně jako GTI :D :D :D

A pak to umře... :-|
Avatar - fOE
2. 1. 2023 15:06
Re: Manuál jasná volba!
nejede
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 17:13
Re: Manuál jasná volba!
Jaktože nejede? Rovně ve vyšších rychlostech určitě jo. :-)
Já vím, poměr Nm/kg. Tam to na rozjezdech v nízkých rychlostech projedu.
Myslím, že ale kdybys držel otáčky v rozmezí 2-3, nebo 2-4 tisíce během jízdy na státovce a nebo na dálnici, kde už větší roli než kila hraje odpor vzduchu, tak by GTI nejspíš neujíždělo.
Ale třeba konkrétně tento testovaný kus podle tabulky auto.cz opět někde ztratil 100Nm a ten teda porazím určitě :D :D :D
Avatar - fOE
3. 1. 2023 07:45
Re: Manuál jasná volba!
Nejede protoze diesel i kdyz ma vysoke Nm na klice ma taky tezsi staly prevod a proto Nm na kolech byvaji typicky stejne nebo nizsi. Trochu to kompenzuji moderni vicestupnove automaty, kde staly prevod uz nemusi byt az tak tezky jako kdysi, ale rozdily tam porad jsou.
Ono se to da docela snadno spocitat, pokud zname zprevodovani obou a krivky prubehu vykonu a kroutaku, pak lze zjistit ktere auto tam kdy ma kolik Nm. ;-)
Avatar - Mokrous
3. 1. 2023 08:17
Re: Manuál jasná volba!
:-) Vím, ale jak píšeš, není to už takovej rozdíl u vícestupňových převodovek i když pořád je. A každej model to má navíc jinak. Někde jsem viděl video, kde asi Audi A4 měla u stejný motorizace mnohem delší převody. Já mám o fous víc Nm (asi o 8%), ale zase delší převod (as i 11%).
Však to bylo myšleno jako žert. Nehraju si na GTI, ani nemám potřebu. Jen vím, že ve středních otáčkách to fakt není rozdíl o parník, když jedeš normálně a ne podlahu.

Tady je třeba zajímavý video od Filipa, kterýho já mám osobně jako YT testera aut úplně nejradši a má tam i různá dynamická měření a srovnání mimochodem s lehčím Golfem GTI (na plný plyn). Jasný, že GTI ujede vždy, ale už to není tak brutální rozdíl.

Na týhle variantě TSI mě mrzí jen to, že nemá už nepřímý vstřik, resp. duální. Jinak je moc fajn. A oproti 280k verzi sice jede trochu míň, ale umí jezdit výrazně úsporněji. V pohodě i o 2 litry níž.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2023 08:48
Re: Manuál jasná volba!
Víš doufám, že na NM to nejede, ale na ten výkon = kw, takže srovnáváš nesrovnatelné, kdy jedno auto musíš víc vytočit, než to druhé, aby jelo.... Pak by šlo tvrdit, že ve 2 tisíc otáčkách bude jakékoliv slabé R4 TDI stejně rychlé, jako neroztočenej osmiválec :-!
Avatar - Mokrous
3. 1. 2023 09:32
Re: Manuál jasná volba!
Milý Ozzy, teorii znám až hanba, neboj se nic. :-)
A bez Nm nejsou ani kW. Jedno od druhého nejde oddělit.
Reaguješ na příspěvek, kde udávám i procentuální rozdíl v převodových poměrech, takže by se z toho dalo usoudit, že vím o čem píšu. Ne? :-)

Celou dobu píšu o běžných nižších a středních otáčkách, kde jsou si obě jednotky dynamicky podobné. Rozhodně si tu nejdu měřit pinďoury a nechci s vážnou tváří tvrdit, že to nandám GTI.

Tebe baví točit charakterní jednotky a já se zase rád vezu na vlně ve středním pásmu. Když jsem si před lety kupoval 2 nový motorky, tak jsem hned vzal CBR1000R, protože když jsem zkusil Yamahu R6, tak jsem nejdřív myslel, že jedu na Babetě a ptal jsem se, jestli to není rozbitý. Až v 10.000 otáčkách za minutu to začalo jet a ve 13.000 mi to málem "urvalo ruce". No, to zase přeháním, ale prostě to jelo. Jenže i když šlo o sportovní motorku, já nechtěl furt řadit jako pako a točit to do červenýho, aby to jelo. A nejvíc mě sral známej, kterej mi ujížděl na těžkým velkoobjemovým bucharu s mnohem nižším maximálním výkonem. A proč? No protože měl na výjezdu z dědiny tolik Nm na zadním kole, že roloval asfalt a já než to roztočil, tak on byl pryč. A jet na jedničku se mi po vesnici nechtělo. Mimochodem na dvojku to jelo 190 km/h, pokud to neznáš a nikdy jsi na tom nejel.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2023 09:39
Re: Manuál jasná volba!
Jenže pokud víš o čem mluvíš, tak taky víš, že takové srovnání je irelevantní, respektive je to jako nahánět se s autem, které neví, že s ním závodíš :D

Já mám taky rád tah dieslu, vždyt postopadesáté opakuji, že ho mám doma, taky se 400NM a vím, jaké to je, když to táhne... to je fuk... s motorkama chválím výběr správné značky, mé oblíbené, kterou mám v garáži, nicméně já pro absenci řidičáku sedlám jen 125ccm verzi...
Avatar - Mokrous
3. 1. 2023 10:09
Re: Manuál jasná volba!
Co je tak strašně irelevantního při rozdílu cca 3% výkonu na kole ve stejných otáčkách?
A nebo jedno má 400Nm a točí 2000 ot. a druhý má 370Nm a točí na stejný kvalt při stejný rychlosti 2230 ot.?
Neřešme tady laboratoř a setiny. Jde jen o to, že pokud jedeš v běžných otáčkách a v režimu středního zatížení, tak prostě rozdíl v dynamice není zásadní a i kdybys dal plný plyn, ale řadil manuálně a nedovolil bys překročit 4.000 ot./min., tak by to GTI taky neujíždělo rozdílem třídy, ale jen o chlup. Jakmile ho však necháš jít vejš, no tak frnkne pryč, to je jasné. Mě jde o to, že ne vždy člověk musí točit do červeného, když chce jet svižně a to je ten bod, kdy se svezeš fajn právě i v tom blbým R4 dehtu. A nemluvím o sportovním řádění v serpentýnách na doraz, ale o svižné jízdě kdekoli, kopec nekopec, klidně hodně nad limit, ale přesto pořád do 3.000 max. do 3.500 ot./min.

Však se mrkni na tu srandu, jak se to projevilo v čase od 4:02 a to byla podlaha a ne střední pásmo. Dojel ho až někde okolo 150 km/h.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2023 10:24
Re: Manuál jasná volba!
Po třetí říkám, že chápu jak to myslíš,já vím, že není zásadní rozdíl v určitém režimu, jezdím dieslem, ale jde o to, že to výkonější auto podřazením a vytočením motoru do pro něj ideálnějších otáček pojede lépe, takže to srovnání je účelové jen v určitém pásmu.

To je stejné, jako tady někteří majitelé hybridů a EV mluví o tom, jak ujedou silnějším autum, mnohdy je to dáno hlavně tím, že jejich pohonné ústrojí zabere okamžitě bez prodlevy = získají náskok, kdežto konvenční spalovák musí přeřadit, nafoukat turbo/vytočit motor. Pak i rozdíl 20ti koní v tvůj prospěch bude takový náskok dorovnávat v reálu docela dlouho, mockrát jsem si to zkusil. A na to, aby si takové auto deklasoval a ujel mu pak potřebuješ rozdíl né 20, ale třeba 50-100 koní, kdy dorovnáš a překonáš náskok v krátkém čase . Podobně je to i s turbodieslem, který vyrazí lépe z těchto malých otáček, protože už se mu točí turbo a má tam vějtš, nebo srovnatelný výkon a jede po ploché křivce dál, jen v omezeném spektru, vs otáčková atmosféra, nebo i turbobenzín, který má tu špičku výše, takže Golf GTI ti jak píšeš stačí, ale jakmile se roztočí, už mu nestačíš ty... fyzika :)
Avatar - Mokrous
3. 1. 2023 10:37
Re: Manuál jasná volba!
Však jo. Já myslím, že my 2 si to už vysvětlovat nemusíme :-) Fyziku já rád.

Ty reakce u EV, nebo některých hybridů jsou taky známá věc. A pro semaforové závodníky je to značka ideál. Já to mám obráceně. Já se rozjíždím většinou jako pantáta (výjimečně na "S", když chci svižnější odpich) a nikdy jsem se netrápil nad tím, že nepřenesu 400Nm pomocí přední nápravy. Ale zato si rád přidržím plyn okolo stovky a nad a tam se těším z pohodové svižné jízdy při nízkých otáčkách a spotřebě. Při 150 km/h mi to točí cca 2.150 ot./min. To je pohoda. A 4x2 verze má delší převody a lepší pružnost ve vyšších rychlostech, než 4x4, což mi právě vyhovuje.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 12:08
Re: Manuál jasná volba!
Já taky nemluvím o turbobenzínech plošně, ale o velké části TSI, které jsem zkusil a to 1.0/1.2/1.4 - ten byl nejlepší,1.5 (ten asi nejhorší společně s 1.2) 1.8 i 2.0 a skoro všude to tak nějak nebylo úplně vzrúšo motor vytáčet, což neznamená, že nejel
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 12:18
Re: Manuál jasná volba!
Já si myslím, že naopak 1.2 TSI EA211 s řemenem byl nejlepší malej motor koncernu a štve mě, že ho koncern tak rychle zaříznul a přešel na 1.0 R3. 1.4 110kW co jsem měl, taky EA211 byl taky super, jen trvalo, než se roztočilo větší turbo.

Ale pokud to bereš jen s ohledem na "emoce" tak to je asi jiná věc. Ty jsem u TSI nikdy nehledal. Mají prostě silný střed a to je pro normální jízdu to nejlepší.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 12:21
Re: Manuál jasná volba!
Ten neznám, já znám bohužel EA111 s řetězem a jelo to jak malej diesel, měli jsme v té době ještě stejně výkonnou MPI jednašestku a to i když žralo víc a asi jelo stejně, nebo hůř, tak se nechalo točit.

Jasně, bavím se o emocích v kontextu s nutnou potřebou manuálu u takových motorů, né o tom, jestli to jede a žere..

silný střed = diesel = příjemě se s tím jede, ale zábava to není :) = větišna TSI
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:10
Re: Manuál jasná volba!
Hele, my doma máme i tu EA111 1.2 s pověstným řetězem, necelých 150 tisíc na původních rozvodech a přede si jako kotě :-! Ale byla to už asi 86. modifikace těsně před koncem výroby.
V klidu to jezdí za 5-6/100, je v tom ticho a lepší audio od té doby bohužel VW nepředvedl. Bože jak tam se krásně poslouchá muzika... To mi H/K v B8FL nedá ani z 1/10... :'-(
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 13:22
Re: Manuál jasná volba!
Já mám zkušenosti s Ofcí 2FL (asi 2011 r.v.), 2x ,měněno do 50 tisíc, auto asi pořád jezdí, ale expartnerka se mnou asi 8 let nemluví, tak nevím, jak to bylo dál.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:38
Re: Manuál jasná volba!
:-)
My to máme v G6 01/2013.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 13:40
Re: Manuál jasná volba!
a 63 či 77 ? Někde jsem četl, že ty slabší byly méně náchylné, ale i tak bych to jako ojetinu nechtěl, je to zbytečný risk
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 13:52
Re: Manuál jasná volba!
77kW kupovaný samozřejmě nový. Žena odmítá jiné auto a miluje tohle :D
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 14:01
Re: Manuál jasná volba!
Tak to je stejná motorizace, ale asi už inovovaný napínák
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 14:11
Re: Manuál jasná volba!
Jak říkám, tam se inovovalo snad 100x. Měnili nástroje, materiály, tloušťku řetězu, napínák, přidávali ochranu proti přeskočení... Neříkám, že nemůže selhat, taky už se chystáme na preventivní výměnu, ale zatím to prostě funguje úplně v pohodě.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2023 14:16
Re: Manuál jasná volba!
Nemám důvod nevěřit..
2. 1. 2023 09:34
Re: Manuál jasná volba!
Gradace síly ovšem znamená, že motor je v nízkých otáčkách relativně slabý oproti stejně výkonnému, ale s plochým průběhem. Možná je gradace pocitově zábavnější, ale celkově to holt pojede hůře. Prostá fyzika

Jo a jestli tomu někdo nerozumí, ať klikne mínus :-)
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 11:33
Re: Manuál jasná volba!
Klikám +

To je stejný, jak s kvalitním pohonem 4x4 a podvozkem na trati vs zábavná zadokolka. To první ujede rozdílem třídy, ale pro někoho to bude nudná jízda po kolejích a radši bude vlát v každé zatáčce a pálit gumy.

Prostě rozdíl emoce vs surová data...
Avatar - fOE
2. 1. 2023 15:09
Re: Manuál jasná volba!
Tohle je taky slusna hloupost, X krat dokaza ruznymi testy treba RS4 vs. M3 tak 10 let zpet kdy to bylo asi nejporovnatelnejsi. 420k z V8 atmosfery oboje, jedno 4x4 a druhe RWD a M3 byvala pravidelne rychlejsi, nekdy o parnik. Ze musi byt ctyrkolka na okruhu rychlejsi vubec neplati.
Avatar - Mokrous
2. 1. 2023 17:19
Re: Manuál jasná volba!
Nemusí, já to nepsal jako absolutní pravdu, ani jsem nejmenoval konkrétní typ auta.
A zrovna tyhle 2 typy asi musely dopadnout jak píšeš, když Audi mělo motor asi o "metr" víc vepředu.
To bylo jen obecné popsání rozdílů mezi pocity a daty. Nehledej v tom konkrétní auto.
Avatar - KANKUNEN
2. 1. 2023 08:22
Re: Manuál jasná volba!
Konečně s tebou mohu souhlasit. Tady raději manuál. Ale do beěžných aut je dobý automat lepší volba. Mi už vadí ta prodleva, než to člověk rukou převexluje.
2. 1. 2023 14:51
vykonna predokolka
Skusil som CUPRU R 228 kW na predok, motor EA888 je fantasticky, trakcia na predok je na prd (okrem suchej cesty) a dakujem, uz take vykonne FWD auto neprosim...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
2. 1. 2023 15:30
Re: vykonna predokolka
Mhmm... na jednu stranu to chápu, taky jsem měl pocit, že těch cca. 240k co mají obyč HH je už dost a dalších 60 už bych nutně nepotřeboval... ale zase ta Cupra byla za hezké peníze (čti: nebyla až o tolik dražší než Octa RS třeba), takže proč ne, pokud jsou ty koně "zadarmo", tak stačí se k tomu chovat trošku s citem...
2. 1. 2023 15:58
Re: vykonna predokolka
Na com to bolo obute,
2. 1. 2023 17:18
Re: vykonna predokolka
ContiSportContact 5P 235/35 R19 - z vyroby
2. 1. 2023 17:29
Re: Re: vykonna predokolka
Tie som na mokru nemal tu cest jazdit, tak neviem. Ale posledne roky mam na vsetkom pilotsporty a tie su vyborne
2. 1. 2023 20:04
Re: Re: vykonna predokolka
Na tom aute som najazdil 13.000 km...