Novinky

Zpět na článek

Peugeot 308 na IAA také jako hybrid (3,4 l/100 km)

32 komentářů

Studie? Za 2 roky vyrabet? Je to od Peugeotu hezke, chvalihodne, ale dnes je svet hybridu jiz o 10 let dal. Dnes se hraje o plug-in hybrid. Az s tim za 2 roku P. konecne vyleze, bude jiz jezdit minimalne Plug-in Prius.
Bohužel.. Konzervativní Evropě trvá velmi dlouho, než se k takovému kroku odhodlá. Ale pokud mně paměť neklame, je PSA v evropě průkopníkem a ostatní výrobci mají cca rok a více zpoždění. Co naplat, že Toyota vč. Lexusu už považuje hybridní pohon za samozřejmost.. ale to už není řeč o starém kontinentu ;-\
Tak pravil časopisový odborník teoretik, amen.Toyota má ve všech svých prodávaných modelech hybridní pohon ?
Nema, ale do cca 3 let, jestli se nepletu, v dobe, kdy tento
Peugeot bude s velkou slavou uveden na trh, planuje T. jiz 3 hybridni modely od maleho po velke auto.
Humbert
Nafta + pomocný elektromotor se zdá jako ideální odpověď pro Brusel. Taky mi připadá, že PSA s tímto dvojspřežím nějak otálí. O pracech na něm se mluví již roky, ale stále jen prototypy. Dělá na něm PSA samostatně, nebo s nějakým japonským spoluhráčem?

Na to, jak pro Evropsky je PSA zaměřeno, bych čekal, že právě na hybridním HDI zapracují a odskočí hybridní evropské konkurenci. Namísto toho otálejí a nechali se časově doběhnout. Nadruhou stranu se nedá upřít, že by nezkoušeli nové cesty - CNG v Berlingu, C3 se dá sehnat v CZ již pár let. Modely schopné spalovat Eněco (E85, E100, ...) také mají a pár let prodávají. Problém vidím v tom, že si neumí vybrat, kterou možnost budou preferovat. Tady jim svět moc nepomáhá. Amerika jezdí na Ečkách (severní - bez zastoupení PSA, ale hlavně jižní), v Evropě tak severské státy. CNG byla zkouška pro EU, která se nechytla a tady měli rychleji přidat na hybridním HDI.
Problem bych videl, ze kombinace nafta + elektro je dnes jeste cenove nerealna. A to i ve velke serii. Proto take to vahani. Nemohu si pomoct, ale Japonci skutecne osvedcili svoji jasnozrivost, nebo jim to proste nahodou vyslo. Ale benzin (za nedlouho snad i E85) + plny hybrid (zanedlouho plugin pozdeji snad i se slunecnimi clanky) bylo jasnozrive reseni, do ktereho vsechno zapada. A cas jim dava za pravdu.
oni otaleji, protoze v evrope ty auta za tu cenu se velmi spatne prodavaji, navic jejich spotreba je stejne vysoka jak u felicie + kufr plny baterek atd.. Mne by zajimalo kdo ztech zastancu toyoty si uz koupil Prius, doufam ze TOM a pod. maji hybrid uz v garazi 😊)
PS Jeste na to koukam - on ma elektromotor jenom 16 kW (oproti 50kW Priusu). To z nejvetsi pravdepodobnosti znamena, ze to nepujde provozovat v ciste elektrickem rezimu. To neni plnohodnotny hybrid. Elektrina je tam pouze jako doplnek. Jeste spi a spi a spi, zamek sipkovy tjadada .....
BaracudaJ
Pokud správně čtu, pak vůz vypouští jen 90g C02 na 1km, což je o 10g méně než deklaruje Toyota u Priusu. Takže kde je problém? Jde o výsledky a ne o způsob jakým jich dosáhneš, silnější elektromotor není třeba.
Až na to, že budúci Plug in Prius ich vypustí presne 0.0g na 1km a to až do vzdialenosti nejakých 15km.
BaracudaJ
Zní to hezky, do města celkem ideální, ale realita je trochu jiná. Rozhodující je kombinovan spotřeba.
Kombinovana spotreba bude pro prvnich 15-20km 0L/100 km, nekolik kWh nastradanych behem brzdeni a par kWh ze zasuvky, vyznamne levnejsich a "cistsich" nez benzin.
BaracudaJ
Ale mě zajímá kombinovaná spotřeba= spotřeba s podílem jak městského tak mimoměstského provozu. Třeba po ujetí 300km. To, že ujede 15km na elektromotor moc reality neodráží. Dost pochybuju, že vůz pojede na elektromotor na dálnici, nebo i běžné silnici 1.třídy. Kde je častější potřeba akcelerace ve vyšší rychlosti atd.
Vas treba ne, ale pro lidi, kteri treba denne dojizdi po meste do prace okolo tech 20 km, to muze byt zasadni. Je preci zname a nikdo to nezpochybnuje, ze soucasny hybrid projevi vsechny sve klady ve meste. Takze pokud denne najezdite vice nez cca 60-80km mimo mesto, nemusi vas hybrid zajimat. Pokud ne, pak pak ano 😄 . Ale podle statistiky v USA je prevazna vetsina dennich jizd do 40 km. U nas to bude spise mene. To znamena, ze hybrid je vhodny pro prevaznou vetsinu uzivatelu.
BaracudaJ
Bohužel tady nejsme v USA. Kdo z nás má k dispozici více jak jeden vůz. Zdá se mi to trochu luxus, mít hybrid z důvodu, že vůz ujede jen 20 km na elektromotor. Po této porci kilometrů bude zase fungovat jako dnešní Prius, nebo zmíněná 308. Proto tvrdím, že v reálu se nový Prius se spotřebou a emisemi výrazně nevzdálí hybridní 308. Vše je navíc výrazně ovlivněno řidičem. A tak se z 20 může stát jen 10 km. Až budou hybridní vozy schopny ujet 100km, pak se můžeme bavit o přínosu pro většinu řidičů.
Ten kdo může mluvit o náskoku, je firma, která představila Tesla Roadster. Má jen elektromotor. Ujede až 400km, doba plného nabití 3,5 hodiny.
Humbert
Už jen srazit cenu tak na 20% 😉
Troufnu si tvrdit, ze v okamziku, kdy vyjede plug-in Prius s baterii na 20km, najdou se hromady firem, ktere "vytuni" baterky a kapacitu na treba 50 km tam pridaji, protoze to pujde velmi jednoduse. Rozjede se bateriovy tuning. Ale jo, ja hybrid nikomu nenutim. Ja bych najezdil odhadem tak nejmene 1/2 vsech kilometru jenom na elektriku, vy asi ne. Pro mne by to bylo vyrazne lepsi reseni nez dizl. Pro vas ne. A vo tom to je.
Avatar - Falco
Falco
Problém čistých elektomobilů (jako např. Tesla) jsou baterie.. Kdyby šli "vytunit" jak říkáte, tak už to dávno někdo dělá.. Zatím je to hudba budoucnosti a pevně doufám, že né moc vzdálené!!
BaracudaJ
Tesla vyjede do dvou let. Už teď jsou její parametry hodně slušné, viz můj příspěvek nahoře. Trochu je problém s chlazením a ještě doladit bezpečnost (Li-on baterie se občas vznítí), ale jinak jim to šlape a dojezd je hodně slušný.
Dnes uverejnena zprava rika, ze Tesla bude tento podzim. Sportak s bateriemi na 300km. Takze v bateriich asi ten problem uz dnes nebude. Malicko zatim v cene, ale to je otazka 2-3 let.
BaracudaJ
Pokud vím, předběžná cena Tesly je cca 2mil Kč. Proto si myslím, že je dobré tuto technologii nabídnou nejdříve ve sportovním voze, kde se dá cena odůvodnit. Navíc jeho výkony jsou hodně slušné.
Ony opravdu v USA existuji firmy, ktere dokazi na stavajici Prius pridat baterky, pridat zasuvku pro nabijeni ze site, dokonce i slunecni clanky na strechu se tam davaji. Ocekavam ze s novym Priusem se toto podnikani znacne rozsiri, nebo s tim prijde Toyota sama jako s volitelnym prislusenstvim.
minuly tyden psali ze toyota odlozila vyrobu noveho priusu na neurcitou dobu pro problemy z baterkami. Podobne jak u DELL notebooku muzou Lithium-Ionen-Baterky vybuchnout, Zatim pouzivaji Nickel-Metallhydrid-Baterky ty ale nejsou tak vykonne jak lithium
Problem je v tom, ze Toyota vidi dopredu a postavila plnohodnotny system otevreny pro ruzne velke sve modely a do budoucna. V dalsi generaci jen prida zasuvku do site a vetsi baterky a bude mit cisty elektromobil do vzdalenosti - zatim se pise o cca 20 km. Honda a Peugeot naproti tomu zvolili jen "lehky" hybrid, kde el. motor je jenom asistent ke spalovaku. Honda uz ohlasila, ze tento Civic Hybrid dale nebude vyvijet. Podle mne prave proto, ze "lehky" hybrid se ukazal jako "malo muziky za hodne penez". Kdyz ted bude chtit Peugeot vyvijet novou generaci, kdy el. motor bude schopen po urcitou dobu samostatne prace, musi zacit s vyvojem temer odznova - nove mechanicke usporadi, nove vetsi elektromotory, nova vykonova elektronika atd... Proste nepohledli dostatecne daleko do budoucna a udelali system, ktery v teto podobe pravdepodobne nikam nepovede a uz v dobe uvedeni na trh bude prekonan konkurenci. Samozrejme nechci tu byt za Vseznalka. Je to jenom muj odhad, protoze podrobnosti nejsou znamy, ale ze zverejnenych parametru se tak da usuzovat.
Humbert
Hybridni HDI, ale neni smerovano jako prima konkurence hybridum od Toyoty. Je to rozsireni moznosti soucasnych HDI.

PSA uz na nem nekolik let dela a bylo by chybou jej zahodit a rici, ze je s vyhledem do budoucnosti zastaraly. Naopak by meli urychlit nasazeni, ktere by melo smerovat ne do nejvyssich modelu C6, 607, Crosser, ale do nejrozsirenejsich modelu od nizsi po stredni tridu, kde se da cekat mnozstevni snizeni nakladu na vyrobu. Coz je asi ted hlavni problem.
Ano, meli by. Ale obavam se, ze prave to neudelaji. Jak jsem psal vyse, podle mne jim urychlene zavedeni nedovoluje cena soustroji dizl-elektro a ze stejneho duvodu se to take neobjevi nejdrive v mensich autech. A jak jsem taky jiz psal, stejne jako Honda zjisti, ze vyrazili po spatne ceste a budou to muset drive ci pozdeji cele predelat.
tudydudy
Ale pude.jak je znamo(ci neznamo),Peugeot dava do svych modelu nastavitelne omezovace rychlosti(deaktivovat lze plnym seslapnutim plynu).Nastavite si tam,,skutrovou"ctyricitku a pojede to mozna i dva kilometry >😁 ne,je to tam kvuli te spotrebe a ja peugeot chvalim,vyborny turbodiesel a neco navic,to zni prinejmensim zajimave a ja to podporuji 😉
Avatar - Falco
Falco
Máš pravdu!! Co se týká hybridů, tak Evropa zaspala a těžce!!
kolik lidi si koupilo ten zazracny prius z kufrem plnych baterek s 6l spotrebou? doufam ze to auto mas doma v garazi a jeho fotky zverejnis na auto.cz 😊 POkud trh nema zajem tak peugeot a spol.. stale presouvaji nakladnou vyrobu do budoucnosti. Priusu se proda v evrope okolo 2000 aut rocne, to je asi tolik co proda ferrari. Toyota si to muze dovolit protoze ma japonsky trh, ktery je pro zahranicni automobilky zavreny
Jo jasně... tady se všichni honěj za CO,ale diesel při spalování vypouští daleko větší sajrajty než benzín.Až tady prozřou tak diesely uplně zatrhnou...Naftáky v osobákách to je jen uchylka Evropy. V jap by to nikomu nepovolili jinak by tam pochcípali. Jo je dobře ,že se dělaj Clean dieselové motory,i Toyota je má,ale domu si je nepustí.Posílá nám je sem do Evropy,když to chceme čichat a pochcípat... NAFTA :no: Ať s hybridem nebo bez...
Benzin tiez nie je idealnou volbou. Tiez vypusta "sajrajty", len v inych pomeroch ako diesel. Niektore skodliviny vypusta viac benzin, ine diesel. Hybrid je prvym krokom na ceste k elektromobilu, takze spojenie toho najefektivnejsieho jazdiaceho na ropny produkt (diesel) a elektromotora je logickym krokom...
keby sa hodnotily aj clanky.....dam tomuto auticku 10b >😁 >😁 >😁 :yes: