Novinky
Jo jasně... tady se všichni honěj za CO,ale diesel při spalování vypouští daleko větší sajrajty než benzín.Až tady prozřou tak diesely uplně zatrhnou...Naftáky v osobákách to je jen uchylka Evropy. V jap by to nikomu nepovolili jinak by tam pochcípali. Jo je dobře ,že se dělaj Clean dieselové motory,i Toyota je má,ale domu si je nepustí.Posílá nám je sem do Evropy,když to chceme čichat a pochcípat... NAFTA :no: Ať s hybridem nebo bez...
Benzin tiez nie je idealnou volbou. Tiez vypusta "sajrajty", len v inych pomeroch ako diesel. Niektore skodliviny vypusta viac benzin, ine diesel. Hybrid je prvym krokom na ceste k elektromobilu, takze spojenie toho najefektivnejsieho jazdiaceho na ropny produkt (diesel) a elektromotora je logickym krokom...
Peugeot bude s velkou slavou uveden na trh, planuje T. jiz 3 hybridni modely od maleho po velke auto.
Na to, jak pro Evropsky je PSA zaměřeno, bych čekal, že právě na hybridním HDI zapracují a odskočí hybridní evropské konkurenci. Namísto toho otálejí a nechali se časově doběhnout. Nadruhou stranu se nedá upřít, že by nezkoušeli nové cesty - CNG v Berlingu, C3 se dá sehnat v CZ již pár let. Modely schopné spalovat Eněco (E85, E100, ...) také mají a pár let prodávají. Problém vidím v tom, že si neumí vybrat, kterou možnost budou preferovat. Tady jim svět moc nepomáhá. Amerika jezdí na Ečkách (severní - bez zastoupení PSA, ale hlavně jižní), v Evropě tak severské státy. CNG byla zkouška pro EU, která se nechytla a tady měli rychleji přidat na hybridním HDI.
Ten kdo může mluvit o náskoku, je firma, která představila Tesla Roadster. Má jen elektromotor. Ujede až 400km, doba plného nabití 3,5 hodiny.
PSA uz na nem nekolik let dela a bylo by chybou jej zahodit a rici, ze je s vyhledem do budoucnosti zastaraly. Naopak by meli urychlit nasazeni, ktere by melo smerovat ne do nejvyssich modelu C6, 607, Crosser, ale do nejrozsirenejsich modelu od nizsi po stredni tridu, kde se da cekat mnozstevni snizeni nakladu na vyrobu. Coz je asi ted hlavni problem.